Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 9163
Aprovació de la Convocatòria de Subvencions per a la restauració i rehabilitació de façanes 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Batle en data 10 d’agost de 2017 ha aprovat la convocatòria de subvencions per a la rehabilitació i la restauració de façanes, que ha estat enviada a la Base de Dades Nacional de Subvencions amb el número de codi 359258, mitjançant la resolució que seguidament es transcriu:

“Vista la Provisió de Batlia de data 18 de maig de 2017 d’acord amb la qual l’Ajuntament vol continuar impulsant el bon estat de conservació dels habitatges i edificis del terme municipal, allargant així la vida del patrimoni i garantint la seguretat dels vianants, a l’hora que es contribueix a garantir el dret a un habitatge digne i adequat.

Vist que amb aquesta finalitat es vol continuar col·laborant amb el finançament de les obres de restauració i rehabilitació de les façanes dels edificis residencials i dels habitatges situats dins el terme municipal de Santa Margalida  destinats principal a ser la residència habitual dels seus ciutadans.

Es volen atorgar aquests ajuts als propietaris i usuaris dels edificis i habitatges seguint el procediment ordinari i per tant, en règim de concurrència competitiva, fixant l’aportació pública com un percentatge sobre el cost total de l’actuació.

Atesa la Base d’Execució número 37 del Pressupost Municipal de 2017 i d’acord amb l’Ordenança General reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santa Margalida (BOIB Núm. 142 de 29/09/2012), es considera convenient aprovar les bases específiques i convocar la concessió de les esmentades subvencions dirigides a fomentar i col·laborar amb el finançament de les associacions que duen a terme activitats i esdeveniments de promoció de l’esport.

Atès que d’acord amb l’esmentada Ordenança les subvencions que es concedeixen a través del procediment de concessió en règim de concurrència competitiva s’inicien d’ofici mitjançant convocatòria aprovada pel Ple. Si bé amb caràcter previ o simultani a l’aprovació de la convocatòria s’han d’aprovar les Bases Específiques de la subvenció.

Atès el contingut actualment vigent de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que reconeix a les bases reguladores de la concessió de subvencions la naturalesa de disposicions reglamentàries i a la convocatòria de les subvencions la naturalesa d’acte administratiu, es fa necessària una publicació diferenciada, i per aquest motiu s’han de sotmetre a votació unes i l’altra de forma separada.

Vist l’informe d’Intervenció de la mateixa data d’acord amb el qual en el Pressupost Municipal per a l’any 2017 de l’Ajuntament de Santa Margalida hi existeix l’aplicació pressupostària 1522 48900 Subvencions rehabilitació Façanes amb una consignació de 25.000,00.-€.

Atès que l’Ajuntament en Ple el 27 de juliol de 2017 va aprovar en sessió ordinària les Bases específiques que han de regir la convocatòria de subvencions per a la restauració i/o rehabilitació de façanes d’edificis residencials i habitatges destinats principalment a residència habitual situats al terme municipal per a l’any 2017, i també la delegació al Batle de l’aprovació de la convocatòria de les subvencions objecte d’aquestes Bases.

Atès que les Bases han estat publicades al BOIB núm. 96 de 5 d’agost i a la seu electrònica d’aquest Ajuntament,  en ús de les facultats legalment establertes RESOLC

PRIMER.- Aprovar la Convocatòria de subvencions per a la restauració i/o rehabilitació de façanes d’edificis residencials i habitatges destinats principalment a residència habitual situats dins del terme municipal, que s’adjunten com a ANNEX 1, i que es concediran d’acord amb les Bases Específiques aprovades pel Ple i publicades al BOIB número 96 de 5 d’agost.

SEGON.- Publicar el present acord, juntament amb la convocatòria a la Base Nacional de Subvencions, en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma i a la seu electrònica de l’Ajuntament.”

El que es fa públic en compliment de les disposicions vigents.

Santa Margalida, 11 d’agost de 2017

El Batle,
(Delegació de signatura, Decret Núm. 1193 de data 2/12/2016, Primer Tinent de Batle, Martí A. Torres Valls)
Joan Monjo Estelrich

ANNEX
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A LA RESTAURACIÓ I REHABILITACIÓ DE FAÇANES.

1. OBJECTE I FINALITAT.

1. L’objecte del present acte és convocar les ajudes econòmiques que l’Ajuntament de Santa Margalida concedirà durant l’any 2017 per a la restauració i/o rehabilitació de les façanes dels habitatges i edificis residencials destinats principalment a residència habitual situats dins del terme municipal de Santa Margalida.

2. La finalitat d’aquestes subvencions és contribuir a mantenir en bon estat de conservació els habitatges, allargant així la vida del patrimoni i garantint la seguretat dels vianants, mantenint viva, dinàmica i agradable la imatge del terme de Santa Margalida; a l’hora que es contribueix a garantir el dret a un habitatge digne i adequat.

2. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA.

Durant l’exercici pressupostari 2017, es destina la quantitat de 25.000,00-€ a les subvencions objecte de la present convocatòria, amb càrrec a l’aplicació pressupostària següent: 1522 48900 Subvencions Rehabilitació Façanes.

3. BENEFICIARIS.

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions objecte de la present convocatòria aquelles persones físiques o jurídiques privades, les comunitats de béns o qualsevol altre unitat econòmica o patrimoni separat, que tot i no tenir personalitat jurídica pròpia, promoguin o participin en el pagament de les actuacions subvencionables i ostentin alguna de les condicions següents:

a. Ser propietaris d’habitatges integrants o no en comunitats de propietaris.

b. Ser usuaris d’habitatges no propietaris (arrendataris, usufructuaris o titulars de drets reals) que comptin amb permís exprés de la propietat i que acreditin suficientment aquesta situació jurídica.

c. Ser propietaris d’edificis d’habitatges destinats, total o parcialment, a l’arrendament i/o ús propi.

2. No podran obtenir la condició de beneficiari de les subvencions les persones o entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies que s’indiquen en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en l’article 8 de l’Ordenança General Reguladora de les Subvencions de l’Ajuntament de Santa Margalida.

4. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES.

Són objecte de subvenció les despeses derivades de les intervencions que afectin a les característiques formals i d'acabats de les façanes dels habitatges i edificis residencials, sempre que: 1) L’execució s’efectuï entre l’1 de novembre de 2016 i el 31 d’octubre de 2017; i 2) L’execució finalitzi i s’aboni abans de 31 d’octubre de 2017; per part de les persones relacionades a la base tercera d’aquesta convocatòria que compleixin els següents requisits:

- Han de ser façanes d’habitatges o edificis residencials totalment acabats de més de 40 anys d'antiguitat.

- Les façanes intervingudes han de donar a la via pública.

- Han de comptar amb els requisits legals d'ús i no han d’estar en situació de fora d'ordenació.

- Han de disposar de les corresponents llicències i autoritzacions administratives, inclòs el final d’obra municipal.

5. ACTIVITATS NO SUBVENCIONABLES.

En cap cas seran despeses subvencionables:

- Els interessos deutors dels comptes bancaris.

- Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

- Despeses de procediments judicials.

- Els tributs, excepte que el beneficiari de la subvenció els aboni de manera efectiva.

- Els imposts indirectes quan son susceptibles de recuperació o compensació, ni els imposts personals sobre la renda.

6. RÈGIM DE LA CONCESSIÓ. COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS.

1. Les subvencions objecte de la present convocatòria es concediran en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquesta convocatòria i en les bases.

2. Els ajuts econòmics objecte de la present convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altre administració pública o entitat privada, sempre que l’import dels ajuts concedits sigui de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres no superi el cost de l’activitat subvencionada. I són incompatibles amb altres ajuts efectuats per aquest Ajuntament.

7. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS. TERMINI, LLOC I FORMA.

1. El termini per presentar les sol·licituds serà de 20 dies hàbils des del dia següent a la publicació de la convocatòria al BOIB.  En el cas de que el darrer dia sigui inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins el dia hàbil següent.

2. Les sol·licituds s’han de formular mitjançant instància, s’han de dirigir al Sr. Batle-President de l’Ajuntament  i s’han de presentar en el Registre General de l’ Ajuntament de Santa Margalida o en les dependències de Can Picafort, o bé a qualsevol dels llocs assenyalats en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques. En tant les sol·licituds es presentin per part de persones jurídiques o entitats sense personalitat jurídica les instàncies s’hauran de presentar a través de mitjans electrònics d’acord amb l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques.

3. Les sol·licituds es formularan d’acord amb el model d’instància (ANNEX I). Juntament amb la sol·licitud, que anirà signada pel beneficiari, s’ha de presentar la següent documentació:

a.  Fotocòpia del NIF de l’entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud.

b.  Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S’ha d’acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.

c.  Document que acrediti la titularitat de l’immoble, acta d’acord de la Comunitat de Propietaris o dret arrendatici o usufructuari. En aquests dos darrers casos, autorització de la propietat i titularitat d’aquest. 

d.  En cas que les obres o actuacions afectin a elements comuns d’un edifici en règim de propietat horitzontal, la sol·licitud s’haurà de presentar per part del President, en nom i representació de la Comunitat de Propietaris, acompanyant a més certificat de l’acord de la Junta de Propietaris, on s’especifiquin les obres o actuacions a realitzar i la part a pagar individualitzadament.

e.  Amb caràcter general, quan l’import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en el Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic pel contracte menor, fitxada en 50.000,00.-€, el beneficiari haurà de sol·licitar tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l’execució de l’actuació, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient número d’entitats que la realitzin o excepte que la despesa s’hagués realitzat amb anterioritat a la subvenció.

L’elecció entre les ofertes presentades, que s’hauran d’aportar en la justificació o, en el seu cas, en la sol·licitud, es realitzarà d’acord amb criteris d’eficiència i economia, havent de justificar-se expressament en una memòria l’elecció quan aquesta no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa.

f.Llicència administrativa o comunicació prèvia. En cas que aquestes no siguin necessàries, memòria o explicació de les activitats o actuacions per a les quals es sol·licita l’ajuda econòmica. Entre d’altres aspectes, hi han de constar, els objectius perseguits, el pressupost on s’indicaran les despeses, les dates de realització i, així com les persones responsables de la seva execució.

En cas de tractar-se d’intervencions plurianuals (iniciades l’any 2016 però finalitzades l’any 2017), s’hauran de desglossar les despeses corresponents a cada anualitat.

Tanmateix, si escau, en el pressupost s’haurà de desglossar la part corresponent a imposts (ANNEX III)

g.  Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de la subvenció. (ANNEX V). No serà necessari presentar aquest certificat bancari si la persona sol·licitant ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l’Ajuntament de Santa Margalida i no s’ha produït cap modificació des de llavors.

h.  Declaració què la persona o entitat sol·licitant no rep cap més ajuda pel mateix concepte, o l’import de l’ajuda rebuda o sol·licitada amb relació al total, i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (ANNEX II).

i.Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social, davant l’Agència Tributària i davant aquest Ajuntament (ANNEX II). La presentació de la sol·licitud de la subvenció implicarà, excepte que expressament es manifesti el contrari, l’autorització del sol·licitant per a que l’òrgan atorgant obtingui de forma directa l’acreditació del compliment d’aquestes obligacions.

4. D’acord amb l'establert en l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el cas que la documentació exigida ja estigui en poder de l’Ajuntament, la persona aspirant, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment de que formin part, podrà fer ús del seu dret a no presentar-la, fent constar la data, el procediment i l’òrgan o dependència en que varen ser presentats o emesos. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la seva presentació, o, en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits al fet que es refereix el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.

5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, advertint-la que si no ho fa se la tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en l’article en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques.

6. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar  a l’interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

8. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ. INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ.

1. El procediment de concessió de la subvenció s’iniciarà d’ofici, mitjançant acord de l’Ajuntament Ple que aprovarà la convocatòria, prèvia aprovació de les Bases Específiques. La convocatòria serà publicada en la Base Nacional de Subvencions, en el BOIB i a la seu electrònica d’aquest Ajuntament.

2. L’òrgan instructor del procediment de concessió correspon al càrrec electe responsable de l’àrea d’urbanisme.

Una Comissió Avaluadora es reunirà per examinar si els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts en aquestes Bases. De tot l’actuat en aquesta reunió s’aixecarà acta.

- Sr. Joan Fiol Company, President (Aparellador Tècnic Municipal).

Suplent: Pedro A. Alomar Payeras (Subinspector en Cap de la Policia Local)

- Sra. Maria Ferriol Torrens, Vocal (Enginyera Municipal).

Suplent: Sra. Antònia Mayol Ferrer.

- Sr. Antoni Mas Fornés, Vocal.

Suplent: Maria Brotat Estrany.

- Sra. Alícia Payeras Pascual,Vocal (Secretari de la Corporació).

Suplent: Sra. Glòria Cantó Liesegang.

- Sra. Margalida Quetglas Ferragut, Vocal (Interventora de la Corporació).

Suplent: Sra. Francisca Seguí Serra.

- Sr. Joan Ramon Vives Molinas, que actuarà com a Secretari amb veu però sense vot.

Suplent: Catalina Payeras Reus.

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà a la seu electrònica de l’Ajuntament, obrint-se un termini de 10 dies per presentar al·legacions.

L’instructor incorporarà a l’expedient una diligència signada per la persona responsable en que consti lloc i data de publicació.

Pel que fa a la presentació d’al·legacions s’estarà a l’establert per la presentació de sol·licituds.

Si no es presenten al·legacions dins del termini concedit, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva. En altre cas, una vegada examinades les al·legacions presentades pels interessats, l’òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d’expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants pels que es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.

La proposta de resolució definitiva es publicarà a la seu electrònica de l’Ajuntament atorgant als beneficiaris un termini de 10 dies perquè comuniquin la seva acceptació. S’entendrà acceptada si dins d’aquest termini no s’expressa el contrari.

3. La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s’atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal.

La resolució es notificarà a tots els sol·licitants i es publicarà a la seu electrònica de l’Ajuntament de Santa Margalida i, si escau, en el BOIB.

9. CRITERIS QUE HAN DE REGIR L’ATORGAMENT I QUANTIA DE LES SUBVENCIONS.

1. La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. El repartiment de l’import consignat entre les sol·licituds de subvencions formulades es realitzarà per rigorós ordre d’entrada en el Registre, començant per la primera petició presentada una vegada obert el període de presentació de sol·licituds i continuant segons el seu ordre d’entrada en el Registre, fins esgotar el pressupost previst .

Les actuacions per a les que es sol·liciti subvenció seran objecte de revisió i informe per part del tècnic municipal, considerant-se cost de l’actuació el cost que determini l’informe tècnic municipal, sobre aquest valor s’aplicarà el percentatge subvencionable d’acord amb els següents imports màxims:

- Del 70% del cost de l’actuació subvencionada en el cas d'immobles inclosos específicament en el catàleg de protecció del patrimoni del municipi de Santa Margalida aprovat definitivament per la Comissió lnsular d’Ordenació del Territori i Urbanisme del Consell de Mallorca, el 26 de febrer de 2016 (BOIB Núm. 32 de 10/03/2016), amb un màxim de 6.000,00.-€.

- Del 60% del cost de l’actuació subvencionada, en el cas d’immobles inclosos dins la categoria BA9 del catàleg de protecció del patrimoni del municipi de Santa Margalida, amb un màxim de 4.000,00€.

- Del 50% del cost de l’actuació subvencionada, en els demés casos, amb un màxim de 3.000,00.-€

3. La quantia de la subvenció tindrà com a límit màxim el crèdit consignat contemplat en les bases i en aquesta convocatòria i no podrà superar el percentatges indicats.

10.  TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ.

1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos, a comptar des de la publicació de la convocatòria.

2. El venciment del termini màxim sense que s’hagi notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció.

11.  OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.

Les persones i entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d’aplicació i, en concret, de l’Ordenança General reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament de Santa Margalida (BOIB Núm. 142 de 29/09/2012), i de les següents:

a.  Acceptar i complir la normativa de l’Ajuntament de Santa Margalida.

b.  Dur a terme l’objecte de la subvenció d’acord amb les condicions establertes.

c.  Acreditar davant l’Ajuntament que han executat o realitzat l’activitat subvencionada amb la documentació corresponent.

d.  Comunicar a l’òrgan competent per resoldre, d’acord amb la base 8.3 de la present convocatòria, l’obtenció de subvencions o ajudes per la mateixa finalitat no previstes inicialment, així com qualsevol eventualitat que alteri el desenvolupament de l’activitat subvencionada.

e.  Facilitar tota la informació complementària que requereixi l’Ajuntament i sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control a efectuar per l’Ajuntament.

f.Presentar, una vegada conclosa l’activitat subvencionada, la documentació justificativa requerida en la base següent.

12.  JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ.

1. La justificació de la despesa s’haurà de presentar amb anterioritat a dia 15 de novembre de 2017.

2. L’abonament de la subvenció es farà prèvia justificació per part de la persona o entitat beneficiària de la realització de l’activitat subvencionada, el compliment de la finalitat i el 100% de la despesa.

3. Per justificar la subvenció atorgada s’ha de presentar un compte justificatiu integrat per la documentació següent:

a.  Una memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb les activitats que s’han fet i els resultats obtinguts, la temporalització i qualsevol altre aspecte que pugui resultar adient.

b.  Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s’han fet, que contindrà:

o Una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, data d’emissió i, si escau, data de pagament. Si la subvenció s’atorga d’acord a un pressupost, s’indicaran les desviacions esdevingudes.

o Les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació referida en el paràgraf anterior i, si escau, la documentació acreditativa del pagament.

o Declaració responsable d’haver executat l’activitat subvencionada (ANNEX IV).

o Declaració responsable que les factures presentades per justificar la subvenció atorgada no superen el valor de mercat i que no es recuperarà ni es compensarà l’IVA (ANNEX IV)

o Justificant de pagament de les factures.

4. Les despeses s’han de justificar amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o, amb eficàcia administrativa, en original i còpia per compulsar. Si s’han de retornar les factures o justificants originals, a petició de l’entitat o persona subvencionada, s’hi ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció així com l’import del justificant que s’imputa a la subvenció.

5. Les factures originals, acreditatives de la despesa subvencionada, expedides a nom de les persones o entitats subvencionades i amb el seu NIF, han d’expressar clarament:

o Data d’emissió, que haurà de correspondre al període subvencionable.

o Dades fiscals (Nom, domicili, NIF, etc.) de l’entitat emissora i de l’entitat pagadora.

o Número de la factura.

o Concepte detallat pel qual s’expedeix, que haurà de ser suficientment clar.

o Import, desglossant la part que correspon a IVA, si procedeix. Si l’operació està exempta d’IVA s’ha d’esmentar a la factura.

Si l’entitat o persona beneficiària únicament disposa de la factura o document justificatiu que acredita la despesa rebuda per correu electrònic, s’admetrà sempre que a la impressió de la factura s’adjunti un certificat signat pel representant legal de l’entitat en que manifesti la impossibilitat o dificultat greu per obtenir el document original i declari que la factura ni s’ha utilitzat ni s’utilitzarà per justificar cap altre subvenció.

6. No obstant això, l’Ajuntament de Santa Margalida podrà demanar qualsevol altre documentació que consideri adient, ateses les circumstàncies i característiques del cas.

7. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, l’Ajuntament de Santa Margalida requerirà a l’entitat o persona beneficiària perquè la completi o esmeni la deficiència en el termini improrrogable de 10 dies.

13.  REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT.

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles si l’entitat o persona beneficiària es veu afectada per alguna de les causes previstes a la Llei, a l’Ordenança Municipal, així com en el cas de que incompleixi alguna de les obligacions previstes en aquesta convocatòria o en les bases.

En aquests casos, prèvia tramitació del corresponent procediment administratiu, l’entitat o persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats percebudes i els interessos de demora que corresponguin. 

14.  INFRACCIONS O SANCIONS.

L’incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria, en les bases o a la normativa d’aplicació, donarà lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert al Títol V de l’Ordenança Municipal.

15.  NORMATIVA APLICABLE.

Es d’aplicació a aquesta convocatòria la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003; l’Ordenança General Reguladora de la Concessió de Subvencions de l’Ajuntament de Santa Margalida (BOIB Núm. 142 29/09/2012); Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals; les Bases d’Execució del Pressupost Municipal per a l’any 2017, les Bases Específiques reguladores d’aquesta subvenció i demés normativa que hi resulti d’aplicació.

16.  RECURSOS.

La resolució que recaigui en aquest procediment no posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar el recurs de reposició en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva notificació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu recurs contenciós administratiu. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que hi procedeixi.

 

ANNEX I
SOL·LICITUD SUBVENCIÓ

SOL·LICITANT:

Nom o raó social:_________________________________________________________

NIF.:___________________________________________________________________

Domicili:________________________________________________________________

Localitat:________________________________________________ CP.:____________

Telèfon:________________ Fax.:_______________ E-mail:______________________

(En el seu cas) REPRESENTANT DE L’ENTITAT SOL·LICITANT:

Nom i llinatges:__________________________________________________________

NIF.:___________________________________________________________________

Domicili:________________________________________________________________

Localitat:________________________________________________ CP.:____________

Telèfon:________________ Fax.:_______________ E-mail:______________________

Qualitat en la que intervé:__________________________________________________

SOL·LICITA:

L’atorgament de la subvenció per import de ____________

DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:

a.  Fotocòpia del NIF de l’entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud.

b.  Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S’ha d’acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.

c.  Document que acrediti la titularitat de l’immoble, acta d’acord de la Comunitat de Propietaris o dret arrendatici o usufructuari. En aquests dos darrers casos, autorització de la propietat i titularitat d’aquest. 

d.  En cas que les obres o actuacions afectin a elements comuns d’un edifici en règim de propietat horitzontal, la sol·licitud s’haurà de presentar per part del President, en nom i representació de la Comunitat de Propietaris, acompanyant a més certificat de l’acord de la Junta de Propietaris, on s’especifiquin les obres o actuacions a realitzar i la part a pagar individualitzadament

e.  Amb caràcter general, quan l’import de la despesa subvecionable superi les quanties establertes en el Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic pel contracte menor, fitxada en 50.000,00.-€, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l’execució de l’actuació, excepte que per les seves especials característiques no existeixi en el mercat suficient número d’entitat que la realitzin o excepte que la despesa s’hagués realitzat amb anterioritat a la subvenció.

L’elecció entre les ofertes presentades, que s’hauran d’aportar en la justificació o, en el seu cas, en la sol·licitud, es realitzarà d’acord amb criteris d’eficiència i economia, havent de justificar-se expressament en una memòria l’elecció quan aquesta no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa.

f.Llicència administrativa o comunicació prèvia. En cas que aquestes no siguin necessària, memòria o explicació de les activitats o actuacions per a les quals se sol·licita l’ajuda econòmica. Entre d’altres aspectes, hi han de constar, els objectius perseguits, el pressupost on s’indicaran les despeses, les dates de realització i, així com les persones responsables de la seva execució.

En cas de tractar-se d’intervencions plurianuals (iniciades l’any 2016 però finalitzades l’any 2017), s’hauran de desglossar les despeses corresponents a cada anualitat.

Tanmateix, si escau, en el pressupost s’haurà de desglossar la part corresponent a imposts (ANNEX III)

g.  Certificat bancari segons l’ ANNEX V.

h.  Declaració responsable segons l’ANNEX II.

Santa Margalida, a ___ de ____________ de 2017.

Sgt.:

ANNEX II
DECLARACIÓ RESPONSABLE

SOL·LICITANT:

Nom o raó social:_________________________________________________________

NIF.:___________________________________________________________________

Domicili:________________________________________________________________

Localitat:________________________________________________ CP.:____________

Telèfon:________________ Fax.:_______________ E-mail:______________________

(En el seu cas) REPRESENTANT DE L’ENTITAT:

Nom i llinatges:__________________________________________________________

NIF.:___________________________________________________________________

Domicili:________________________________________________________________

Localitat:________________________________________________ CP.:____________

Telèfon:________________ Fax.:_______________ E-mail:______________________

Qualitat en la que intervé:__________________________________________________

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

1. Que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’AEAT, la Seguretat Social i l’Ajuntament de Santa Margaida.

2. Que l’entitat no està incursa en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. En especial, no concorr cap de les circumstàncies establertes en l’article 13.2. de la Llei 38/2003, que a continuació es transcriu:

“2. No podran obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions les persones o entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies següents, excepte que per la naturalesa de la subvenció s’exceptuï per la seva normativa reguladora:

a.Haver estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions o ajuts públics.

b.Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarades en concurs, excepte que en aquest hagi adquirit eficàcia un conveni, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d’acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, Concursal, sense que hagi conclòs el període d’inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

c.Haver donat lloc, per causa de la qual hagin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb una administració pública.

d.Estar incursa la persona física, els administradors de les societats mercantils o aquells que ostentin la representació legal d’altres persones jurídiques, per algun dels supòsits de la Llei 5/2006, de 10 d’abril, de regulació dels conflictes d’interessos dels membres del Govern i dels alts càrrecs de l’Administració General de l’Estat, la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d’incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electius regulats a la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes que s’hi estableixen o en la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries. 

e.No trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en els termes que reglamentàriament es determinin

f. Tenir la residencia fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.

g.No estar al corrent en el compliment d’obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que reglamentàriament es determinin.

h.Haver estat sancionades amb caràcter ferm amb la pèrdua de la possibilitat d’obtenir subvencions segons la Llei 38/2003 General de Subvencions o altres Lleis que així ho estableixin.”

3. Que

(  ) No ha demanat cap altre ajuda o subvenció pel mateix concepte.

(  ) Ha demanat i/o rebut els ajuts que es detallen a continuació:

Entitat                                                             Import  Sol·licitat         Concedit

_______________________________  _____________________ _____________ 

_______________________________  _____________________ _____________ 

_______________________________  _____________________ _____________ 

_______________________________  _____________________ _____________ 

Santa Margalida, a ___ de ____________ de 2017.

Sgt.:Autoritat Administrativa

ANNEX III
MEMÒRIA DE L’ACTUACIÓ A REALITZAR

1. DESCRIPCIÓ:

2. OBJECTIUS:

3. DADES D’INICI I FINALITZACIÓ:

4. PRESSUPOST 2016 (si escau)

INGRESOS

DESPESES

CONCEPTE

IMPORT

CONCEPTE

IMPORT

TOTAL

TOTAL

5. PRESSUPOST 2017 (Si escau)

INGRESOS

DESPESES

CONCEPTE

IMPORT

CONCEPTE

IMPORT

TOTAL

TOTAL

6. DADES BANCÀRIES:

ENTITAT:

CODI COMPTE CLIENT:

-------- -------- ---- --------------------

Santa Margalida, a ___ de ____________ de 2017.

Sgt.:

ANNEX IV
DECLARACIÓ RESPONSABLE I JUSTIFICACIÓ

BENEFICIARIA:

Nom o raó social:_________________________________________________________

NIF.:___________________________________________________________________

Domicili:________________________________________________________________

Localitat:________________________________________________ CP.:____________

Telèfon:________________ Fax.:_______________ E-mail:______________________

(En el seu cas) REPRESENTANT DE L’ENTITAT:

Nom i llinatges:__________________________________________________________

NIF.:___________________________________________________________________

Domicili:________________________________________________________________

Localitat:________________________________________________ CP.:____________

Telèfon:________________ Fax.:_______________ E-mail:______________________

Qualitat en la que intervé:__________________________________________________

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

1. Que la persona beneficiària de la subvenció ha executat dit projecte i la subvenció atorgada s’ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir.

2. Que de l’execució de l’esmentat projecte s’han derivat els ingressos i despeses els justificants dels quals s’aporten en una relació adjunta, indicant-ne, si escau, la desviació.

3. Que les factures presentades per justificar la subvenció atorgada no superen el valor de mercat i que no es recuperarà ni es compensarà l’IVA.

Santa Margalida, a ___ de ____________ de 2017.

Sgt.:Autoritat Administrativa

ANNEX V.
SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

ENTITAT CREDITORA:

Nom o raó social:_________________________________________________________

NIF.:___________________________________________________________________

Domicili:________________________________________________________________

Localitat:________________________________________________ CP.:____________

Telèfon:________________ Fax.:_______________ E-mail:______________________

REPRESENTANT DE L’ENTITAT CREDITORA:

Nom i llinatges:__________________________________________________________

NIF.:___________________________________________________________________

Domicili:________________________________________________________________

Localitat:________________________________________________ CP.:____________

Telèfon:________________ Fax.:_______________ E-mail:______________________

Qualitat en la que intervé:__________________________________________________

DADES PER A LA TRANSFERÈNCIA:

ENTITAT:  SUCURSAL:

LOCALITAT:

CODI COMPTE CLIENT:

---------- ---------- ------ ----------------------

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT Que les dades anteriors corresponen al c/c o llibreta, obert/ta al meu nom, al/a la qual vul que sigui transferit l’import dels pagaments que l’Ajuntament de santa Margalida m’hagui de realitzar.

Santa Margalida, a ___ de ____________ de 2017.

Sgt. :

DILIGÈNCIA DE L’ENTITAT BANCÀRIA

Les dades ressenyades coincideixen amb les que es tenen a aquesta oficina.

El/la directora/a

(signatura i segell)