Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 8951
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 10 d’agost de 2017 de correcció d’errors de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 27 de juliol de 2017 per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria de tècnic/tècnica superior de la funció administrativa per als Serveis Centrals del Servei de Salut
Versió PDF
Fets
1. En el BOIB núm. 96/2017, de 5 d’agost, es va publicar la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 27 de juliol de 2017 per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria de tècnic/tècnica superior de la funció administrativa per als Serveis Centrals del Servei de Salut.
2. S’han observat diversos errors a la Resolució en qüestió.
Fonaments de dret
1. L’article 109.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que “les administracions públiques poden rectificar, així mateix, en qualsevol moment, d’ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes”.
2. L’article 56.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que “la revocació dels actes de gravamen o desfavorables i la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l’òrgan que hagi dictat l’acte o la disposició”.
Per tot això dict la següent
Resolució
1. Rectificar l’error en la denominació de la categoria en el títol:
Allà on diu:
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 27 de juliol de 2017 per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria de tècnic/tècnica superior de la funció administrativa per als Serveis Centrals del Servei de Salut
hi ha de dir:
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 27 de juliol de 2017 per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria de grup tècnic de la funció administrativa per als Serveis Centrals del Servei de Salut
2. Rectificar l’error en la denominació de la categoria en la part resolutiva:
Allà on diu:
1. Aprovar la convocatòria de la categoria específica de tècnic/tècnica superior de la funció administrativa per als Serveis Centrals del Servei de Salut.
hi ha de dir:
1. Aprovar la convocatòria de la categoria de grup tècnic de la funció administrativa per als Serveis Centrals del Servei de Salut.
3. Modificar l’annex 1 (“Bases de la convocatòria”):
Allà on diu:
1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria és el concurs per mitjà del procediment especial de mèrits per seleccionar personal estatutari temporal per cobrir una plaça de tècnic/tècnica superior de la funció administrativa adscrita a la Subdirecció d’Infraestructures i Serveis Generals del Servei de Salut amb les funcions pròpies de la categoria, i també les següents:
a. Assessorar en la confecció dels plans funcionals dels nous centres.
b. Representar l’Administració en els actes facultatius vinculats a projectes d’obres, ja sigui en la fase de redacció o en la d’execució.
c. Optimitzar els recursos i intensificar els usos per a la concentració d’activitats assistencials intracentre.
d. Predissenyar i encaixar la solució geomètrica en la parcel·la o en els espais definits amb compatibilitat de les normes subsidiàries i el manteniment de l’activitat assistencial, si hi pertoca.
e. Determinar les solucions constructives, els processos executius i els plans de treball òptims per executar correctament les obres.
f. Redactar com a tècnic/tècnica principal (i/o col·laborar-hi) la documentació administrativa i en la confecció dels informes necessaris per a la contractació d’assistències tècniques, per a la redacció de projectes, per a les direccions facultatives i per a les obres i les instal·lacions del Servei de Salut.
g. Redactar com a tècnic/tècnica principal (i/o col·laborar-hi) la documentació tècnica de suport necessària per a la contractació d’assistències tècniques, per a la redacció de projectes, per a les direccions facultatives i per a les obres i les instal·lacions del Servei de Salut.
h. Estimar els costos de les actuacions que s’hagin de dur a terme.
i. Preparar la documentació tècnica per a la licitació de concursos públics, contractació per l’Administració.
j. Fer el seguiment tècnic i econòmic dels contractes de la Subdirecció.
k. Gestionar els costos d’execució de projectes de construcció.
l. Orientar-se a la resolució del problema per propiciar la màxima disponibilitat de les infraestructures minimitzant els efectes sobre l’atenció sanitària de les reparacions, de les accions de manteniment i dels nous projectes.
m. Assessorar en matèria de prevenció de riscos laborals i de gestió d’equips humans en els àmbits de la seguretat i de la salut.
hi ha de dir:
1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria és el concurs per mitjà del procediment especial de mèrits per seleccionar personal estatutari temporal per cobrir una plaça de grup tècnic de la funció administrativa adscrita a la Subdirecció d’Infraestructures i Serveis Generals del Servei de Salut amb les funcions previstes en l’article 12.3.2 de l’estatut de personal no sanitari, entre les quals les següents:
a. Assessorar en la confecció dels plans funcionals dels nous centres.
b. Representar l’Administració en els actes vinculats a projectes d’obres, ja sigui en la fase de redacció o en la d’execució.
c. Optimitzar els recursos i intensificar els usos per a la concentració d’activitats assistencials intracentre.
d. Col·laborar a predissenyar i encaixar la solució geomètrica en la parcel·la o en els espais definits amb compatibilitat de les normes subsidiàries i el manteniment de l’activitat assistencial, si hi pertoca.
e. Col·laborar a determinar les solucions constructives, els processos executius i els plans de treball òptims per executar correctament les obres.
f. Redactar com a tècnic/tècnica principal (i/o col·laborar-hi) la documentació administrativa i en la confecció dels informes necessaris per a la contractació d’assistències tècniques, per a la redacció de projectes, per a les direccions facultatives i per a les obres i les instal·lacions del Servei de Salut.
g. Col·laborar en la redacció de la documentació tècnica de suport necessària per a la contractació d’assistències tècniques, per a la redacció de projectes, per a les direccions facultatives i per a les obres i les instal·lacions del Servei de Salut.
h. Estimar els costos de les actuacions que s’hagin de dur a terme.
i. Preparar la documentació tècnica per a la licitació de concursos públics, contractació per l’Administració.
j. Fer el seguiment dels contractes de la Subdirecció.
k. Gestionar els costos d’execució de projectes de construcció.
l. Orientar-se a la resolució del problema per propiciar la màxima disponibilitat de les infraestructures minimitzant els efectes sobre l’atenció sanitària de les reparacions, de les accions de manteniment i dels nous projectes.
m. Assessorar en matèria de prevenció de riscos laborals i de gestió d’equips humans en els àmbits de la seguretat i de la salut, en col·laboració amb el Servei de Prevenció de Riscs Laborals.
4. Eliminar el punt 1.4 de l’annex 2 (“Barem de mèrits”):
Allà on diu:
1.4. Per computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a l’atenció continuada, es reconeix un mes complet de serveis prestats calculant-lo segons les regles següents: un mes equival a 150 hores i un dia equival a 7,5 hores. Si dins d’un mes natural s’ha treballat més de 150 hores, només es pot valorar un mes de servei prestat, de manera que l’excés d’hores treballades durant aquell mes no es pot aplicar per computar serveis prestats establits per la regla anterior.
no s’ha de considerar.
5. Modificar el punt 2.1 de l’annex 2:
Allà on diu:
2.1. Formació reglada. només es valoraran titulacions sanitàries de categoria igual o superior a aquella a la qual s’opta (màxim: 7 punts):
hi ha de dir:
2.1. Formació reglada: es valoraran les titulacions de categoria igual o superior a aquella a la qual s’opta (màxim: 7 punts):
6. Modificar l’autobaremació:
Allà on diu:
Borsa de treball de personal estatutari
Procediments especials de selecció
Autobaremació de selecció (grup A1)
hi ha de dir:
Procediments especials de selecció
Autobaremació de selecció (grup A1)
7. Obrir un nou termini de deu dies hàbils —comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució— per presentar sol·licituds i/o rectificar les autobaremacions presentades. Les sol·licituds ja presentades continuaran essent vàlides, llevat que els candidats decideixin retirar-les de la convocatòria.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.
No obstant això, els interessats poden optar per interposar contra aquesta resolució un recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Palma, 10 d’agost de 2017
El director general
Julio Miguel Fuster Culebras