Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 8859
Ple - Aprovació de les bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca
Versió PDF
Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Menorca en sessió de caràcter ordinari de 17 de juliol de 2017, acordà d’aprovar les Bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca, el text de les quals es transcriu en annex.
La qual cosa es fa pública per a general coneixement i als efectes que corresponguin.
ANNEX
BASES GENERALS QUE REGEIXEN EL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ DE PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ I PERSONAL LABORAL TEMPORAL DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA
PREÀMBUL
L'any 2012 s'aprovà la modificació de les Bases generals que han de regir el procediment de selecció de personal funcionari interí i personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca amb la intenció d'unificar els criteris de selecció del personal i obtenir la màxima agilitat per a la cobertura dels llocs de treball vacants, tot respectant els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, i el foment de la fidelització de les persones en les borses.
Durant aquests anys, el sistema de borses ha permès donar una resposta raonable a les necessitats de cobertura de vacants amb certa celeritat. Tot i això, aquests anys de funcionament han permès també detectar algunes circumstàncies que convindria modificar per a una millor adaptació a les necessitats de la gran diversitat de llocs i funcions a les quals ha de donar resposta el personal seleccionat.
Els principals aspectes a modificar han estat:
- La manca de definició d'algunes circumstàncies que poden justificar la no exclusió de les persones incloses a la borsa. Aquesta circumstància fa que les borses s'esgotin amb major celeritat del desitjable, cosa que obliga a nous processos de creació de borses costosos i llargs, a més de la frustració que causa en els components de les borses la seva exclusió tot i els motius ben justificats per a rebutjar una oferta de feina.
- Les actuals bases preveuen algunes circumstàncies que no són assumibles pel Servei de Gestió de Persones per la gran càrrega de treball que suposen:
- La creació d'una borsa per a cada lloc de treball. El Consell Insular té actualment 89 llocs diferents per a una plantilla de 408 treballadors, la qual cosa suposa disposar d'una borsa per a cada 4,5 treballadors. Per aquest motiu la modificació va en el sentit de considerar que cada borsa ha de correspondre a una titulació o grup de titulacions uniformes que permetin cobrir diversos llocs de treball.
- Actualització de mèrits i revisió de puntuació. Les Bases estableixen que en el primer trimestre de cada any es produirà un procés d'actualització de mèrits. Tenint present la tramitació administrativa que requereix (convocatòria, organització de tribunals, redacció de documents, publicació, al·legacions, etc.), així com el fet que algun membre del Servei de Gestió de Persones forma sempre part dels tribunals, aquest requeriment suposa la dedicació exclusiva de més de la meitat del Servei de Gestió de Persones a l'actualització de borses durant com a mínim un trimestre.
Aquest mateix requeriment suposa un trasbals per al conjunt dels aproximadament 220 treballadors fixos del Consell que hauran de formar part dels tribunals, compostos per deu membres entre titulars i suplents.
- No sembla imprescindible crear una nova comissió de control de l'activitat del Servei de Gestió de Persones. Aquesta funció podria perfectament ser assumida pels delegats sindicals i en el cas que fora necessari, per la Comissió de Personal. D'aquesta manera s'evita la multiplicació de comissions.
- El barem de mèrits és excessivament complex i desigualment específic.
- Voler unificar els criteris per a tots els grups i llocs porta a resultats poc desitjables. Es valora de la mateixa manera cursos específics de reciclatge de la professió que cursos de coneixements genèrics sobre l'Administració. Això s'agreuja en el cas dels títols universitaris que tenen una valoració desmesuradament inferior a la de qualsevol curset.
Cal reflexionar sobre l'objectiu de valorar els cursos i si el que realment cercam és la persona millor preparada per a desenvolupar un lloc determinat; si és així, cal ajustar la valoració a aquest objectiu.
- De vegades s'estén sense justificació aparent a detallar barems de mèrits molt específics amb molt poca o cap transcendència en el conjunt dels llocs de treball del Consell. Aquest seria el cas dels idiomes, importants o molt importants en alguns llocs però irrellevants en d'altres, o la informàtica, en què no sembla necessari especificar el tipus de curs, únicament el nivell d'habilitat i sempre que el lloc ho requereixi.
- Els termes utilitzats porten a la pràctica a resultats aparentment no desitjats. Aquest seria l'exemple de l'experiència professional, en la qual es valora el treball en la mateixa categoria; aquest concepte du a algunes confusions en els tribunals, de manera que caldria especificar que el que es valora és que tengui experiència en places de les mateixes funcions.
Partint d’aquests fets, resulta necessari modificar el sistema de selecció de les persones en les borses.
Per altra banda, la modificació d’aquestes bases és costos i requereix molt de temps, de manera que és convenient deixar algunes qüestions obertes a possibles canvis, com pot ser la introducció de la tecnologia, que podria alleugerir i automatitzar alguns tràmits, sense que sigui necessari modificar l'acord.
Sent el Consell Insular una entitat supramunicipal, seria interessant obrir a més la possibilitat que tant les entitats dependents com altres administracions o empreses públiques es poguessin beneficiar també del procés de borses, estalviant esforços i assegurant així el procediment normatiu d'accés a les places o els llocs de feina remunerats mitjançant pressupostos públics. En aquest cas per tal de preservar l'autonomia d'entitats i organitzacions, així com la negociació col·lectiva de cadascuna d'elles, l'ús d'aquestes bases requerirà la signatura d'un conveni de col·laboració.
Tenint en compte que la normativa vigent preveu la possibilitat d’aprovar bases generals que regulin els processos selectius que es convoquin en el futur i fins a la seva derogació, es considera adient utilitzar aquesta facultat per establir les normes generals que regiran els processos que hagi de convocar el Consell Insular de Menorca per a la selecció de personal funcionari interí i per a la contractació de personal laboral temporal en els supòsits que preveuen els articles 10 i 11 de la Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP), i els articles 15 i 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears (LFPCAIB).
1. Objecte d’aquestes bases
L’objecte d’aquestes bases és establir els criteris generals que han de regir la selecció del personal funcionari interí i del personal laboral temporal al servei del Consell Insular de Menorca.
Aquest personal se seleccionarà, de forma extraordinària, mitjançant borses de treball amb convocatòria pública i per algun dels procediments prevists en aquestes bases. Així mateix, també es regula en aquestes bases el funcionament d’aquestes borses un cop que hagin estat constituïdes.
2. Les borses de treball
Es formarà una borsa de treball per titulació o grup de titulacions que puguin ocupar un o diverses llocs de feina de l'RLT del CIM.
Cada convocatòria per a la constitució de les borses de treball ha d’especificar els llocs de feina les places a les quals podran ser destinades les persones aspirants; el caràcter d’aquest darrer detall és informatiu i no vinculant.
Es constituiran borses preferents i borses extraordinàries. Aquestes borses funcionaran de forma independent; en qualsevol cas tindran preferència absoluta les borses preferents i subsidiàriament les extraordinàries.
3. Borses preferents
Es tracta de les borses formades per aspirants procedents de les convocatòries d’ofertes públiques i les convocatòries específiques per a la cobertura de places fixes del Consell Insular de Menorca que, havent superat totes les proves del procés corresponent, no hagin aconseguit plaça. L’ordre de prelació dels aspirants el determinarà la puntuació obtinguda en els processos selectius.
Dintre de les convocatòries abans esmentades s’inclouen les que desenvolupen les places reservades a persones amb discapacitat.
Aquestes borses mantindran la seva vigència mentre no es faci una posterior convocatòria d’oferta pública específica.
Un cop que s’hagi fet pública la proposta de nomenament per part de l’òrgan de selecció, s’ha de fer pública, en el tauler d’edictes de la corporació, la llista d’aspirants que formaran la corresponent borsa preferent d’acord amb l’establert en aquestes bases.
La resolució que aprovi la llista esmentada serà aprovada pel conseller que tengui atribuïda la competència en matèria de gestió de persones.
La resolució d’una nova convocatòria d'oposicions deixarà sense efecte la borsa anterior creada per a la mateixa o mateixes places.
Durant la vigència de les noves borses, a aquestes llistes s’hi incorporaran d'ofici els treballadors del Consell Insular de Menorca que finalitzin interinitats i que hagin superat totes les proves de la darrera convocatòria d’oferta pública que incloïa la plaça que ocupaven interinament, en l’ordre resultant de la puntuació obtinguda a la convocatòria i mentre no en sigui convocada una altra.
4. Borses extraordinàries
Es tracta de les borses formades per aspirants que hagin superat els processos extraordinaris de places que no hagin estat objecte de convocatòria d’ofertes públiques d’ocupació o de convocatòries específiques.
Cadascuna de les convocatòries haurà de determinar les proves teòriques i pràctiques que hauran de superar les persones aspirants.
El Servei de Gestió de Persones vetllarà perquè les borses de feina tenguin sempre la gent suficient en funció de la rotació de cada borsa, i convocarà noves borses per assegurar-ne l'eficàcia.
En les borses extraordinàries també s’hi incorporaran les persones treballadores que finalitzin una interinitat o un contracte temporal.
Una nova convocatòria d'oposicions deixarà sense efecte la borsa anterior creada per a la mateixa o mateixes places.
5. L'ordre en les borses extraordinàries
Les borses es constituiran per titulacions o per a diferents titulacions que puguin ocupar diferents llocs de feina. Cada borsa podrà contenir les diferents especialitats dels aspirants. La selecció de les borses es farà en l'ordre establert per a llocs genèrics o per especialitats si el departament ho justifica adequadament. L'especialitat s'haurà de fer constar en l'imprès de sol·licitud i haurà d'estar documentada.
6. Requisits de les persones candidates a les borses de treball per procediment extraordinari
Per prendre part en els processos selectius és necessari que les persones candidates compleixin en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenguin durant el procés selectiu i al llarg del període en el qual romanguin en borsa els requisits i les condicions següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o trobar-se en alguns dels supòsits previstos en l’article 57 de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP).
b) Tenir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.
c) Tenir complerts 16 anys i no excedir, si s’escau, de l’edat màxima de jubilació forçosa.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per llocs o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes l’accés a la funció pública.
e) Estar en possessió de la titulació mínima requerida i dels altres requisits que s’estableixin en el catàleg de llocs de treball o, si no n’hi ha, a la convocatòria del lloc de la borsa de la qual volen formar part. Les persones aspirants d’altres estats que es trobin en els supòsits de l’article 57 de l’EBEP hauran d’estar en possessió d’alguns dels títols reconeguts a Espanya, d’acord amb el que estableix la normativa vigent en la matèria. Així mateix, hauran de demostrar coneixements suficients de castellà i de català, per a la qual cosa se’ls podrà exigir la superació de proves de coneixement d’aquestes llengües.
f) No patir cap malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament normal de les funcions corresponents al lloc de la borsa de la qual volen formar part, sens perjudici de l’examen posterior específic per al lloc a cobrir que acrediti que està capacitat per al desenvolupament normal de les funcions pròpies d’aquest.
g) No trobar-se inclòs en cap de les causes d’incompatibilitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.
h) Acreditar, si escau, el requisit de coneixements de llengua catalana indicat per al lloc de la borsa de la qual volen formar part. Els esmentats coneixements hauran de ser acreditats mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública, o expedit o homologat per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears, o bé mitjançant la superació d’una prova específica que es convocarà abans d’iniciar el procés de proves que s’han de superar per accedir a la borsa corresponent. No obstant això, als aspirants que superin aquesta prova els serà d’aplicació el Reglament d’ús de llengua catalana del Consell Insular de Menorca.
7. Registre de sol·licituds, acreditació de mèrits i proves de les persones candidates a les borses de treball per procediment extraordinari
Cada convocatòria de borsa per procediment extraordinari determinarà la prova específica que caldrà realitzar i establirà el termini per a la presentació de sol·licituds. En tot cas, aquesta prova de caire específic tindrà una puntuació màxima de 10 punts i se n’hauran d’obtenir un mínim de 5 per continuar en el procés.
La convocatòria per a la creació de les borses es publicarà als taulers d’edictes de la corporació, a la seu electrònica del Consell Insular de Menorca i al BOIB.
Mèrits i prova seran ponderats en funció del que estableixi la normativa sobre funció pública vigent. Mentre aquesta normativa no fixi aquesta ponderació s’aplicaran els percentatges següents: un 45 % pels mèrits i el 55 % restant per la prova específica.
Les persones sol·licitants hauran d’autoritzar expressament el Consell Insular de Menorca a fer ús de les seves dades personals, per a les finalitats objecte de la convocatòria, d’acord amb el que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades.
La sol·licitud haurà d’anar acompanyada de la documentació següent:
a) La justificació de la liquidació de la taxa corresponent. Aquesta taxa no serà requerida a aquells que s'incorporin d'ofici des d'una borsa anterior i només presentin documentació per a l'actualització de mèrits.
b) El document d’autobarem de mèrits (segons el model que estableixi la convocatòria corresponent).
c) Els documents justificatius dels mèrits. L’experiència laboral s’acreditarà amb l’aportació de la vida laboral acompanyada dels contractes laborals, certificats oficials d’empresa o de serveis prestats a l’Administració.
El tribunal no podrà valorar cap mèrit que no s’hagi acreditat en el moment de presentar la sol·licitud excepte que s’acrediti a la instància que està pendent de recepció de l’organisme corresponent, per la qual cosa disposarà d’un termini de 10 dies des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà al tauler d’edictes de la seu electrònica del Consell Insular de Menorca la llista provisional d’admesos i exclosos per a cada lloc, degudament fonamentada. En aquesta publicació també hi constarà data, lloc i hora per a la realització de la prova específica així com la designació dels membres del tribunal qualificador.
Als efectes informatius es publicarà també als taulers d'edictes de la seu del Consell Insular a Maó i Ciutadella.
8. Tribunals qualificadors
La composició dels tribunals i el desenvolupament de les sessions de qualificació es regiran per allò que estableixi la Llei de funció pública de l'Estat, la Llei de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la resta de normativa de desenvolupament.
9. Ordre de prelació dels candidats en les borses de processos extraordinaris
La llista provisional amb les persones candidates, la puntuació obtinguda i l’ordre de prelació a les borses i, si s'escau, de les especialitats dels candidats es publicarà als taulers d’anuncis de la seu electrònica del Consell Insular de Menorca i es penjarà a títol informatiu als taulers d'anuncis de les seus de Maó i a Ciutadella.
En cas d’empat, s’ha de resoldre tenint en compte, per ordre de preferència, els criteris següents:
a) Tenir la nota més alta a la prova específica.
b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera o com a personal laboral en el Consell Insular de Menorca.
c) Ser major de 45 anys.
d) Tenir majors càrregues familiars.
e) Ser una dona víctima de violència de gènere.
f) No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.
g) Si finalment persisteix l’empat, s’ha de fer un sorteig.
S’estableix un termini de 10 dies hàbils, a partir del següent a la data de publicació, per presentar les al·legacions que les persones interessades considerin oportunes. Si no hi ha cap al·legació, la llista provisional tindrà caràcter definitiu.
Aquesta llista definitiva serà formalitzada mitjançant resolució del/de la conseller/a executiu/iva competent. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d’alçada davant la Presidència del Consell Insular de Menorca en el termini d’un mes.
L’esmentat recurs s’entendrà desestimat si no s’ha notificat la seva resolució en el termini de tres mesos des de la seva interposició.
Contra la resolució de desestimació es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos. Quan la desestimació es produeixi per silenci administratiu es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de sis mesos comptats des del dia següent a aquell en què es produeix l’acte presumpte.
10. Cobertura de places
Per cobrir els llocs vacants, tindran prioritat absoluta les borses preferents i, subsidiàriament, les extraordinàries.
Per a la crida, se seguirà estrictament l'ordre de les borses. En el cas que el nou contracte que s’ofereixi suposi una millora notable respecte dels contractes de persones ja contractades, se'ls oferirà el nou contracte com a millora, per estricte ordre de llista. S’entendran com a millora els contractes d’interinatge per vacant o substitució d'un empleat públic amb reserva de lloc de feina i els contractes per obra o servei o per programes que, tot i tenir durada incerta, podrien tenir una durada de tres anys.
En el cas dels centres d'assistència directa als usuaris amb contractes habituals de molt curta durada, s'entendrà com a millora qualsevol contracte de durada certa d'un mínim de quatre mesos.
L'acceptació d'aquests tipus de contractes i nomenaments suposarà la permanència obligatòria durant tota la durada d'aquests i en el cas del interinatges, una permanència mínima de dos anys.
El Servei de Gestió de Persones contactarà amb les persones en borsa a través del telèfon o altres mitjans telemàtics que puguin ser efectius.
En funció de la urgència, el procediment podrà ser:
a) Cobertura ordinària: es farà un primer intent de crida telefònica i, si no s'obté resposta, s’enviarà comunicació per altres mitjans (sms o similars). Si en 24 hores no es té avís de recepció del missatge, es passarà a l’aspirant següent. No obstant això, el termini d’acceptació de la contractació serà de 48 hores des de l’enviament del missatge.
b) Cobertura immediata: per als serveis que han de garantir l’atenció directa i ininterrompuda a la ciutadania, especialment quan s’hagi de cobrir una vacant en menys de 24 hores, després del primer intent telefònic i el missatge informatitzat sense obtenir resposta en el termini de dues hores, es passarà a l’aspirant següent, i el primer restarà en el mateix ordre de la borsa en què estava abans de realitzar la crida.
Quan s’ofereixi una oferta de treball a una persona de la borsa i aquesta no l’accepti, la seva situació en aquesta variarà de la forma que segueix:
a) Si es tracta de la primera renúncia a una oferta de treball, mantindrà la mateixa puntuació.
b) Si es tracta de la segona renúncia, tindrà una penalització de 25 punts sobre la puntuació, sempre que tengui puntuació suficient; en cas contrari, passarà al final de la borsa.
c) Si fos la tercera renúncia, la persona aspirant passarà al final de la borsa.
Els mitjans que s’utilitzaran per comunicar els diferents llocs vacants que es puguin presentar als aspirants que formin part de les borses hauran de permetre, sempre que sigui possible, que quedi constància de la comunicació o de l’intent de comunicació en l’expedient.
Si tot i haver-hi persones disponibles a les borses, no és possible cobrir un lloc de feina per la renúncia de tots els components, el Servei de Gestió de Persones podrà acudir al SOIB per a fer contracte de fins a sis mesos de durada. Durant aquest període es crearà una nova borsa de feina que en aquest cas substituirà l'antiga i a la quals només es podran incorporar les persones que estiguin fent contractes temporals.
11. Suspensió personal temporal, voluntària o d’ofici, en les borses
Les persones que formin part d’una borsa poden sol·licitar la suspensió temporal de la llista de borses, mantenint la puntuació, per qualsevol de les causes següents:
a) Incapacitat temporal.
b) Maternitat: sempre que es produeixin els requisits que donen dret a gaudir del permís per maternitat, sigui per a la mare o per al pare. En el cas de la mare, també es pot demanar la suspensió de la llista entre el període comprès entre el setè mes de l’embaràs i el moment del part.
c) Paternitat.
d) Cura de fills menors de 3 anys, o de familiars fins al segon grau de consanguinitat o d’afinitat que no es puguin valer per ells mateixos, fins que finalitzi la situació que hagi motivat la sol·licitud.
e) Defunció de familiars fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, amb una limitació temporal de quatre dies.
f) Adopció o acolliment d’acord amb el que estableix l’article 49 b) del RDL 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de l'EBEP.
g) Matrimoni propi o regularització de la situació de parella de fet, si ha tingut lloc dins dels 20 dies naturals anteriors a l’oferiment d’un lloc o ha de tenir lloc dins dels 20 dies naturals següents.
h) Disposar d'un altre contracte de feina en vigor.
i) Estar fora de Menorca en el cas d'incorporació immediata.
j) Declarar-se en situació de gaudir de vacances sempre que es pugui demostrar que en els darrers onze mesos no s'ha pogut gaudir d'un període de descans d'almanco una setmana seguida. En aquest cas la suspensió pot ser de vint-i-dos dies hàbils.
k) No haver gaudit d'un dia de descans en els darrers set dies, en el cas que el contracte no es pugui demorar un dia més.
l) Qualsevol altra causa justa aliena a la voluntat de la persona interessada, degudament acreditada.
Les circumstàncies esmentades només donen lloc a la suspensió quan ho sol·licita la persona interessada i presenti la documentació acreditativa en el termini màxim de 5 dies hàbils des la data de la crida. Quan la suspensió sigui sense data d’acabament prevista, la persona candidata està obligada a comunicar al Servei de Gestió de Persones del Consell Insular de Menorca, en el termini màxim de 5 dies hàbils comptadors des del final de la causa que va motivar la suspensió, la seva disponibilitat i el seu pas a actiu.
Es declararà la suspensió d’ofici a les persones que prestin serveis al Consell Insular de Menorca en una plaça del mateix grup i subgrup.
12. Exclusió de les persones en borsa
Són causes d’exclusió:
a) La falsedat en la informació aportada.
b) La pèrdua dels requisits necessaris per cobrir el lloc.
c) No superar el termini de prova regulat en el Conveni col·lectiu del personal laboral i en l’Acord marc del personal funcionari del CIM.
d) Les faltes establertes al Conveni col·lectiu i l'Acord marc en el règim disciplinari. Tot i que la durada dels contractes no permeti desenvolupar un procés disciplinari, es podrà excloure de la borsa fruit d'un procés d'investigació que confirmi els fets denunciats tot i que hagi finalitzat la relació contractual.
13. Reclamacions davant el Tribunal Qualificador
Les persones que formin part de les borses poden presentar reclamació en el termini de 5 dies hàbils posteriors a qualsevol actuació que sigui susceptible d’una possible lesió dels seus drets.
L'Administració ha de resoldre aquestes reclamacions en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de la data d’acabament del termini anterior.
Aquestes reclamacions, sempre que una disposició normativa no disposi una altra cosa, no paralitzaran el procés de crida i contractació de les persones en borsa. No obstant això, l’òrgan competent per resoldre aquestes reclamacions, un cop realitzada una ponderació suficientment raonada entre el dany que es pot causar a l’interès general o a tercers amb la suspensió i el dany que es pot causar al reclamant, podrà suspendre d’ofici o a sol·licitud del reclamant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies de l’article 117 de l’LRJPAC.
Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d’alçada davant la Presidència del Consell Insular de Menorca en el termini d’un mes.
L’esmentat recurs s’entendrà desestimat si no s’ha notificat la seva resolució dintre del termini de tres mesos des de la seva interposició.
Contra la resolució de desestimació es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos. Quan la desestimació es produeixi per silenci administratiu es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de sis mesos comptats des del dia següent a aquell en què es produeix l’acte presumpte.
Disposició transitòria
Totes les borses en vigor a l'entrada en vigor d'aquest acord passaran a formar una nova borsa uniforme amb totes les persones que encara resten en aquestes, mantenint les puntuacions. Totes les borses es regiran per aquest acord, sense perjudici de l’existència de possibles drets adquirits d’acord amb la normativa vigent.
Disposició final
Aquestes bases generals entraran en vigor l’endemà del dia que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
ANNEX
BAREM DE MÈRITS
1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (màxim 40 punts)
1.1. Experiència professional en l'exercici de funcions, coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic, amb la plaça a proveir
A qualsevol administració pública 0,1 p/mes
En empreses privades 0,07 p/mes
1.2. Experiència professional en l'exercici de funcions en una àrea de gestió de la mateixa especialitat i del mateix grup del lloc a proveir
A qualsevol administració pública 0,05 p/mes
En empreses privades 0,03 p/mes
NOTA: L'experiència professional dels autònoms es podrà valorar, si escau, en l'apartat 4.
No es valoraran els serveis prestats en places que hagin estat cobertes mitjançant comissions de serveis o assignació temporal de tasques adjudicades per lliure designació, sempre que no s'hagi seguit el procediment legalment establert.
2. TITULACIONS ACADÈMIQUES (màxim 30 punts)
2.1. Titulacions acadèmiques de grau, especialització, postgrau, màster, doctorat o investigació, impartits per una universitat i que tenguin relació directa amb les funcions i el contingut professional del lloc de feina a cobrir
Per als grups A 0,3 punt / ECTS
NOTA: Les titulacions anteriors a l'LRU que inicià l’assignació de crèdits s’equipararà:
Llicenciatura = 300 ECTS i diplomatura = 180 ECTS. La mateixa equivalència es farà dels crèdits anteriors als ECTS.
2.2. Titulacions acadèmiques de cicles formatius i que tenguin relació directa amb funcions i contingut professional del lloc de feina a cobrir:
Per als grups B, C1, C2 i AP 0,3 punt / 30 h
2.3. Titulacions d'idiomes
Per als llocs d'atenció al públic, d'inspecció i de promoció turística i qualsevol altre que així ho exigeixi la RLT:
0,1 punt / ECTS o 0,1 per cada 30 h
2.4. Certificats de català
Nivell B2 ......... 0,5 punts
Nivell C1 ......... 1,00 punt
Nivell C2 ......... 3,00 punt
Nivell E .......... 1,00 punt
NOTA: Es deixa oberta la possibilitat que les bases específiques puguin establir puntuació al coneixement d'idiomes al punt 4 d'altres mèrits.
3. CURSOS DE FORMACIÓ (màxim 20 punts)
3.1. Cursos de formació que tenguin relació directa amb funcions, contingut professional i nivell tècnic del lloc de feina a cobrir:
Amb certificat d’aprofitament 0,2 p/10 h
Amb certificat d’assistència 0,1 p/10 h
3.2. Cursos de formació complementària:
Cursos de l’àrea juridicoadministrativa i de l’àrea economicofinancera
(Per al grup A i per a places d'administració general s'inclouran a l'apartat 3.1.)
Amb certificat d’aprofitament 0,1 p/10h
Amb certificat d’assistència 0,05 p/10h
3.3 Altres cursos:
- Cursos de l’àrea de qualitat, igualtat i responsabilitat social (Per a tothom
Amb certificat d’aprofitament 0,05 p/10h
Amb certificat d’assistència 0,025 p/10h
- Cursos de l’àrea d’informàtica:
(Per als grups C i D d'administració general s'inclouran a l'apartat 3.1.)
Amb certificat d’aprofitament 0,1 p/10h
Amb certificat d’assistència 0,05 p/10h
NOTA: Les assignatures o mòduls no aportats dins l'apartat de titulació es podran aportar per a la valoració com a cursos sempre que tenguin relació directa amb el lloc de feina a desenvolupar i s'aporti certificat de la superació on constin els crèdits o hores de durada.
4. ALTRES MÈRITS AL·LEGATS (màxim 10 punts)
En aquest apartat es podrà determinar en les bases específiques de cada plaça.
La qual cosa es comunica per a general coneixement i als efectes que corresponguin, al mateix temps que es fa saber que contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, poden interposar-se els recursos següents:
- En el termini d'un mes a partir de l'endemà del dia de la publicació d’aquest edicte en el BOIB, recurs potestatiu de reposició davant el Ple. Aquest recurs s'entendrà desestimat si es notifica la resolució quan hagi transcorregut un mes des de la seva interposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.
- En el termini de dos mesos a partir de l'endemà del dia de la publicació d’aquest edicte en el BOIB, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma sempre que no s’hagués interposat recurs potestatiu de reposició, atès que en aquest cas s’haurà d'esperar que se’n dicti resolució.
Tot això sens perjudici que es pugui utilitzar qualsevol altre recurs que es consideri procedent en dret.
Tot l'anterior s’ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.
El secretari en funcions
Octavi Pons Castejón