Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
AGÈNCIA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA - PALMAACTIVA-
Núm. 8779
PalmaActiva.- Anunci de les bases específiques per a la creació d’un borsí per a la cobertura temporal dels llocs de feina vacants de TGS formació i TGS ocupació de PalmaActiva
Versió PDF
El Consell Rector de PalmaActiva, en sessió de dia 31 de juliol de 2017, va aprovar el següent:
“1.- Aprovar la convocatòria de proves selectives per a la formació d’un borsí de tècnics de grau superior de formació i tècnics de grau superior d’ocupació de PalmaActiva i les bases específiques que l’han de regir, que s’adjunten com annex. El procediment de selecció serà el de concurs oposició.
2.- Publicar les Bases específiques al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la web de PalmaActiva i a la de l’Ajuntament de Palma.”
Palma, 8 d’agost de 2017
La presidenta
Joana Mª Adrover Moyano
BASES ESPECÍFIQUES PER A LA CREACIÓ D’UN BORSÍ PER A LA COBERTURA TEMPORAL DELS LLOCS DE FEINA VACANTS DE TÈCNICS DE GRAU SUPERIOR DE FORMACIÓ I TÈCNICS DE GRAU SUPERIOR D’OCUPACIÓ DE PALMAACTIVA
Procediment de la selecció: Concurs-oposició
Caràcter: torn lliure
Grup professional: TGS
1. FUNCIONS:
Impartir xerrades i/o accions formatives relacionades amb els serveis i/o matèries específiques d'interès relacionades amb la seva especialitat. Elaborar i col·laborar en la realització d’estudis de necessitats i de diagnòstic propis dels serveis de l’Organització o del municipi de Palma. Dissenyar, implementar i avaluar l’execució dels projectes i línies d’actuació específiques dintre el marc general de la programació. Informar, orientar, mitjançar, assessorar i formar com a tècnic/a especialitzat/da a la persona usuària del servei, empreses i personal de l’Organització.
2. REQUISITS DEL LLOC DE FEINA:
A més de les establertes a les bases generals (BOIB núm. 137 de 29 d’octubre de 2016):
- Perfil acadèmic: Llicenciatura o grau en Psicologia, Pedagogia, Psicopedagogia o equivalents a la titulació adequada a les funcions de la especialitat requerida.
- Nivell de català: Certificat català nivell C1.
3. PUBLICITAT I TERMINI:
La convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), a la pàgina web de PalmaActiva i als taulers d’anuncis de PalmaActiva. Les bases, les actes i els resultats de tots el procés de selecció es publicaran a la pàgina web de PalmaActiva i a la pàgina web de l’Ajuntament de Palma. El termini per presentar sol·licituds és de 15 dies hàbils (de 9h a 14h) comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquestes bases al BOIB.
Un cop expirat el termini de presentació d’instàncies, en el termini màxim de deu dies hàbils es publicarà la llista de les persones admeses i de les excloses. La relació s’exposarà al web de PalmaActiva. Hi constarà el número de document nacional d’identitat i la causa de no admissió. En el termini de dos dies hàbils podran presentar-se al·legacions i documentació d’esmena. Posteriorment es publicarà la llistat definitiva de persones admeses i excloses. A la publicació de la llista definitiva s’indicaran el lloc, la data i l’hora d’inici dels exercicis. No es faran notificacions personals.
4. TRIBUNAL QUALIFICADOR:
El tribunal qualificador estarà constituït per un/a president/a, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre el personal fix en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. La constitució del tribunal i el seu funcionament es farà conforme al previst a les bases generals (BOIB núm. 137 de 29/10/2016) Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. Un pic designat, es publicarà a la web de PalmaActiva la seva composició.
5. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, REQUISITS I MÈRITS:
- Sol·licitud: Les persones interessades presentaran sol·licitud en el model oficial aprovat, que es pot descarregar a la web de PalmaActiva o obtenir-la a les oficines de PalmaActiva; carrer Socors, 22 i carrer Gerreria, 8, de Palma. Les sol·licituds -degudament emplenades- es lliuraran al Registre General de PalmaActiva ubicat al carrer Socors núm. 22 de Palma (de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores) o per qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent al Registre General de PalmaActiva s’enviarà comunicació de la seva remissió dins les 24 hores següents a la finalització del termini (dins l’horari del registre general de 9,00 a 14,00 hores), al fax al numero 971 713 906 o al correu info@palmaactiva.com, acompanyat el full amb el segell de la presentació. Si es presenta la sol·licitud davant d’una oficina de Correus, s’ha de fer mitjançant correu certificat en la forma que estableix el reglament de Correus.
- Requisits: Juntament amb la sol·licitud s’acompanyarà la fotocòpia compulsada dels requisits mínims: Títol Llicenciatura o grau en Psicologia, Pedagogia, Psicopedagogia o equivalents a la titulació adequada a les funcions de la especialitat requerida, títol català nivell C i la fotocòpia compulsada del DNI.
- Mèrits: Els mèrits s’aportaran únicament per les persones candidates que hagin superat la fase oposició. A l’anunci de publicació dels resultats definitius de la fase oposició, s’obrirà termini de deu dies naturals per presentar els mèrits al·legats. Els mèrits s’han d’acreditar i es valoraran sempre amb referència màxima a la data de finalització del termini de presentació de mèrits.
6. FASE D’OPOSICIÓ:
La fase d’oposició es realitzarà en el termini màxim de 60 dies naturals des de la publicació del llistat definitiu de persones admeses i excloses.
Puntuació màxima 32 punts.
a) Prova escrita. Part general: 10 punts. Coneixements de temes generals de l’administració pública, prova tipus test del temari de l’annex I
La prova es valorarà amb un màxim de 10 punts. Les respostes correctes tindran un valor de 0.5 punts i les incorrectes un valor negatiu de 0.10 punts. Les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valoraran. A la plana web es podrà publicar la plantilla amb les respostes correctes.
b) Prova escrita. Part específica: 14 punts. Coneixements de temes específics del lloc de feina, La prova consistirà en desenvolupar un tema de l’annex II a elegir per la persona candidata d’entre els dos que se’n proposin, mitjançant sorteig que es realitzarà en el mateix moment de la prova.
La puntuació mínima exigida per superar la fase d’oposició és de mínim 5 punts per la prova del temari general i de 7 punts per a la prova del temari específic.
El temps de realització de les proves serà d’una hora per la prova escrita de la part general i de dues hores per la prova escrita de la part específica.
En el termini màxim de vint dies hàbils des de la data de celebració de les proves escrites, es publicarà l’acta del Tribunal amb el resultat d’aquestes, atorgant tres dies hàbils a les persones candidates perquè puguin presentar al·legacions, que seran resoltes pel Tribunal en el termini màxim de tres dies hàbils.
El Tribunal podrà acordar la realització d’ambdues proves de forma consecutiva al mateix dia. En aquest cas, la prova de la part específica s’iniciarà com a mínim 30 minuts després de la finalització de la prova general.
c) Entrevista. Puntuació màxima 8 punts.
Constarà d’una entrevista professional de caràcter obligatòria basada en les competències per ocupar el lloc de feina. La durada serà com a màxim de 30 minuts. Aquesta prova es farà en el cas superar els dos exercicis escrits. Es realitzarà en el termini mínim de 2 dies hàbils i màxim de 20 dies hàbils des de la publicació del llistat definitiu de persones que han superat les proves anteriors.
En el termini màxim de deu dies hàbils des de la data de celebració de l’entrevista, es publicarà l’acta del Tribunal amb el resultat d’aquesta, atorgant dos dies hàbils a les persones candidates perquè puguin presentar al·legacions, que seran resoltes pel Tribunal en el termini màxim de tres dies hàbils.
7. FASE DE CONCURS:
MÈRITS: Puntuació màxima 18 punts
Consistirà en la valoració dels mèrits presentats per les persones candidates que hagin superat la fase oposició.
- Experiència professional. Puntuació màxima 8 punts. Amb categoria i tasques similars a les funcions del lloc de feina tècnic/a de grau superior de formació o tècnic/a de grau superior d’ocupació.
|
Tipus d’empresa |
Puntuació |
Puntuació màxima |
|
Empresa/entitat pública |
0.15 punts per mes complet treballat |
5 |
|
Empresa privada |
0.10 punts per mes complet treballat |
3 |
- Formació acadèmica. Puntuació màxima 5 punts. Diferents als requisits necessaris per la plaça i relacionades amb el lloc de feina.
|
Tipus de formació |
Puntuació |
Puntuació màxima |
|
Diplomatura universitària |
0.75 |
1.5 |
|
Llicenciatura universitària/ grau universitari |
1 |
2 |
|
Post grau |
0.50 |
1 |
|
Màster |
0.75 |
1.5 |
|
Doctorat |
1 |
1 |
- Altra formació. Puntuació màxima 4 punts. Diferents als requisits necessaris per la plaça i relacionades amb el lloc de feina. La formació en noves tecnologies només serà vàlida la realitzada en els darrers 10 anys.
|
Tipus de formació |
Puntuació |
|
Formació de 20-50 hores |
0.02 per curs |
|
Formació de 51-100 hores |
0.10 per curs |
|
Formació de 101-200 hores |
0.30 per curs |
|
Formació de més de 201 hores |
0.50 per curs |
- Formació en Idiomes. Puntuació màxima 1 punts. Coneixement de català i llengües estrangeres, sols es valoraran els títols i/o certificacions expedides per centres oficials.
|
Idioma |
Puntuació |
|
Català |
|
|
Català C2 |
0.25 |
|
Català LA |
0.50 |
De les llengües estrangeres es valorarà el nivell màxim obtingut:
|
NIvell |
Puntuació |
|
A1 |
0.05 |
|
A2 |
0.10 |
|
B1 |
0.20 |
|
B2 |
0.30 |
|
C1 |
0.40 |
|
C2 |
0.50 |
En el termini màxim de deu dies hàbils, es publicarà l’acta del Tribunal amb el resultat de la valoració dels mèrits, atorgant a les persones candidates tres dies hàbils perquè puguin presentar al·legacions. Si es sol·licita la revisió presencial, se’ls citarà al telèfon mòbil i al correu electrònic indicat a la sol·licitud, perquè compareguin a tal efecte en el termini de dos dies hàbils següents -sense pròrroga-.
El tribunal publicarà el resultat final als tres dies hàbils següents a la finalització del període anterior. Al mateix anunci s’indicarà la relació de candidats per ordre de puntuació total.
8. FORMA D’ACREDITACIÓ DELS REQUISITS I DELS MÈRITS
Tota la documentació justificativa dels mèrits al·legats es presentarà mitjançant còpia acarada o bé original i amb una còpia per al seu acarament. No podran ser objecte de valoració ni tinguts en compte, segons el cas, els requisits o mèrits al·legats que no es posseeixin en la data de finalització del termini de presentació de mèrits, ni aquells que no siguin acreditats.
-EXPERIÈNCIA LABORAL:
L’experiència professional es podrà acreditar per qualsevol d’aquests dos mitjans:
- Originals o fotocòpies acarades dels nomenaments o contractes de treball.
- Originals o fotocòpies acarades dels certificats d’empreses o emesos per l’òrgan competent. No es valoraran aquells en que no consti o no es pugui constatar el lloc de feina i categoria professional; les funcions realitzades; temps treballat, la durada de la jornada, o percentatge de jornada en referència a la jornada a temps complet.
A ambdós casos s’acompanyarà obligatòriament del certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Per al còmput de contractes de jornada completa, aquest es realitzarà per als mesos o anys indicat al contracte i efectivament treballats. Per al còmput de les contractacions a temps parcial, es computarà la part proporcional corresponent. El percentatge es posarà amb relació a la jornada completa segons el conveni col·lectiu aplicable, si consta; cas contrari el percentatge es referenciarà a jornada de 40 hores setmanals.
-TITULACIÓ EXIGIDA I ALTRES TITULACIONS:
S’ha de presentar fotocòpia acarada de la titulació exigida a la convocatòria o, en el seu cas, certificat oficial que acrediti específicament tenir cursats i aprovats els estudis necessaris per a l’obtenció de la titulació al·legada. No es tindran en compte les simples relacions o certificacions d’assignatures o blocs de notes o àrees aprovades.
9. RESULTAT FINAL DEL PROCÉS DE SELECCIÓ:
La qualificació final del procés estarà integrada per la suma de la puntuació obtinguda a la fase d’oposició i a la fase de concurs. Integraran el borsí aquelles persones candidates que hagin obtingut puntuació igual o superior a la mínima requerida per superar les proves.
Els llocs de feina a proveir s’oferiran als candidats conformement a l’ordre de puntuació obtinguda per ordre descendent.
El borsí es regularà pel previst a l’apartat 13.3 de les bases generals (BOIB 137 de 29 d’octubre 2016).
10. VIGÈNCIA:
El borsí té una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució d’aprovació d’aquest borsí amb la relació de candidatures. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps el borsí perd la vigència i no es pot reactivar.
ANNEX I
TEMARI GENERAL
1.- La protecció de dades de caràcter personal: règim jurídic i els seus àmbits: subjectiu, objectiu i formal d’aplicació. Vies de protecció de la confidencialitat.
2.- L’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. L’eficàcia: notificació i publicació. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.
3.- La contractació administrativa. Classes: elements i subjectes, objecte i causa dels contractes públics. La forma de la contractació i els sistemes de selecció dels contractistes. La formalització dels contractes.
4.- El servei públic en l’esfera local. Les formes de gestió dels serveis públics. Consideració especial de la concessió.
5.- Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d’aplicació. El principi de igualtat i la tutela contra la discriminació.
6.- Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals: Àmbit d’aplicació. Drets i deures. Principis de l’acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors i treballadores en matèria de prevenció de riscs. Consulta als treballadors i treballadores. Comitè de Seguretat i salut.
ANNEX II
TEMARI ESPECÍFIC
1.- Estatuts de l’Agència de Desenvolupament Local de l’Ajuntament de Palma -PalmaActiva-.
2.- L’àrea de Treball i Formació i l’àrea de Promoció Econòmica de PalmaActiva: objectius, estructura, programes, projectes i serveis.
3.- El Pla Estratègic de PalmaActiva 2015-2019.
4.- Oferta formativa per a desocupats al sistema de formació professional per l’ocupació en el sistema laboral art. 5 RD 694/2017 i art. 11 Llei 30/2015.
5.- Agència de Col·locació. Obligacions i requisits d’actuació.
6.- Polítiques actives d’ocupació i inserció laboral: programa d’activació per la l’ocupació.
7.- Programes mixtes d’ocupació i formació per a Joves de Garantia Juvenil i per a persones majors de 30 anys.
8.- Les convocatòries de subvenció SOIB, per executar programes de formació dual per millorar l’ocupabilitat, la qualificació i la inserció professional.
9.- Les convocatòries de subvenció SOIB VISIBLES.
10.- Els certificats de professionalitat (RD 34/2008).
11.- L’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears.
12.- Polítiques actives d’ocupació i inserció laboral: programa Prepara.