Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 8637
Modificació de l'estructura organitzativa CIF per al període 2015-2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

MODIFICACIÓ DE L´ESTRUCTURA ORGANITZATIVA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA PER AL PERIODE 2015-2019.

Vistes les publicacions al BOIB núm. 109 i 125, de 18 de juliol de 2015 i de 20 d’agost de 2015 respectivament, relatives a l’estructura organitzativa i competencial del Consell Insular de Formentera, així com les delegacions de Presidència i del Ple per al període 2015-2019 , i tenint en compte nous esdeveniments i noves actuacions que consten a les Actes de les sessions plenàries de 28 d’abril de 2017, de 26 de maig de 2017 i de 29 de juny de 2017 i que modifiquen o completen nomenats anuncis publicats el 18 de juliol, BOIB núm. 109 i el 20 d’agost, BOIB núm. 125, es fa públic el següent: 

Primer. - A la sessió plenària de 28 d’abril de 2017 va prendre possessió del càrrec de conseller d’aquest Consell Insular el Sr. ENRIQUE LLORENS FOLGADO, que va quedar integrat al grup polític PP Formentera, en substitució de la Sra. GABRIELA MAYANS VENNEMANN , que havia presentat la seva renúncia al càrrec. La corporació queda integrada pels 17 corporatius següents:

- Hble. Sr. JAUME FERRER RIBAS (Grup polític Gent per Formentera). President del  Consell

- Hble. Sra. SUSANA LABRADOR MANCHADO (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sra. ALEJANDRA FERRER KIRSCHBAUM (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sr. BARTOMEU ESCANDELL TUR (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sr. RAFAEL GONZÁLEZ RIBAS (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sra. VANESSA PARELLADA TORRES (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sra. DAISEE AGUILERA FLETCHER (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sr. JORGE VIDAL MARÍ (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sra. SONIA CARDONA FERRER (Grup polític Gent per Formentera)

- Hble. Sr. JOSÉ MANUEL ALCARAZ ESCANDELL (Grup polític PP Formentera)

- Hble. Sra. ANA NEGRE CASALS (Grup polític PP Formentera)

- Hble. Sra. JUAN MANUEL COSTA ESCANELLAS (Grup polític PP Formentera)

- Hble. Sr. ENRIQUE LLORENS FOLGADO (Grup polític PP Formentera)

- Hble. Sra. ANA JUAN TORRES (Grup polític Socialistes de Formentera)

- Hble. Sr. RAFAEL RAMÍREZ GUTIÉRREZ (Grup polític Socialistes de Formentera)

- Hble. Sra. MARIA CRISTINA COSTA JUAN (Grup polític Compromís amb Formentera)

- Hble. Sr. OMAR JUAN MORENO (Grup polític Compromís amb Formentera)

Segon. - Que el Grup Polític PP Formentera, amb la substitució senyalada al punt anterior, ha quedat integrat pels següents membres:

- Hble. Sr. JOSÉ MANUEL ALCARAZ ESCANDELL.

- Hble. Sra. ANA NEGRE CASALS.

- Hble. Sr. JUAN MANUEL COSTA ESCANELLAS.

- Hble. Sr. ENRIQUE LLORENS FOLGADO.

Tercer. – A la sessió plenària de 26 de Maig de 2017 va prendre possessió del càrrec de Portaveu del grup polític Compromís amb Formentera el Sr. OMAR JUAN MORENO, quedant com a suplent de Portaveu la Sra. MARIA CRISTINA COSTA JUAN i que a la sessió plenària del 29 juny de 2017 va prendre possessió del càrrec de Portaveu suplent la Sra. ANA NEGRE CASALS, del grup polític PP Formentera, en substitució de la Sra. GABRIELA MAYANS VENNEMANN, la Junta de Portaveus tindrà la següent composició:

- Hble. Sr. JAUME FERRER RIBAS, President de la Junta de Portaveus, que podrà ser substituït per qualsevol de les persones designades per a ocupar el càrrec de vicepresident.

- Hble. Sra. SUSANA LABRADOR MANCHADO, Portaveu del grup Gent per Formentera. 

- Hble. Sr. BARTOMEU ESCANDELL TUR, suplent del Portaveu del grup.

- Hble. Sr. JOSÉ MANUEL ALCARAZ ESCANDELL, Portaveu del Grup PP Formentera. 

- Hble. Sra. ANA NEGRE CASALS, suplent del Portaveu.

- Hble. Sra. ANA JUAN TORRES, Portaveu del Grup Socialistes de Formentera;

- Hble. Sr. RAFAEL RAMÍREZ GUTIÉRREZ, suplent de Portaveu.

- Hble. Sr. OMAR JUAN MORENO, Portaveu del Grup Compromís amb Formentera.

- Hble. Sra. CRISTINA COSTA JUAN, suplent del Portaveu.

Quart . – A la sessió plenària de 27 de gener de 2017 es va donar compte del Decret de Presidència de 11 de gener 2017 sobre la revocació de competències del president a favor de les Vicepresidències 2a i 3a.

El contingut és el següent:

“Vist el Decret Presidència amb data 11 de gener de 2017 per la qual es revoca el que es va dictar amb data 22 de juny del 2015, relatiu a la delegació de competències de presidència a favor de les Vicepresidències segona i tercera, revocació motivada per la conveniència de modificar determinats aspectes organitzatives que afectaven les mencionades delegacions a favor de les vicepresidències, sense perjudicar a futures delegacions.

Vist l’article 9.2 de la Llei 8/2000 de 27 de octubre, de Consells Insulars, i en exercici de potestat d’autorització que l’article 6 reconeix a aquesta corporació, i de acord amb l’art. 137 i en concordança amb el Reglament Orgànic de Funcionament del Consell Insular.

HE RESOLT

1r - REVOCAR les delegacions de competències a favor de les Vicepresidències segona i tercera, Sr. Bartomeu Escandell Tur I Sra. Alejandra Ferrer Kirschbaum, respectivament, fetes per Resolució d’aquesta Presidència amb data 22 de juny de 2015, publicat al BOIB núm. 109, de 18-07-2015, el qual es deixa expressament sense efecte, per tal de millorar la unitat de criteri per la gestió ordinària d’aquest Consell Insular, amb efectes a partir del 16 de gener de 2017.

En conseqüència, totes aquelles competències tornaran a ser exercides per aquesta Presidència, sense perjudici de les noves delegacions que s’establiran en un document posterior. 

(...)

Cinquè . - A la sessió plenària de 27 de gener de 2017 es va donar compte del Decret de Presidència del 12 de gener 2017 sobre la delegació de competències del president a favor de la Vicepresidència 2a. El contingut literal és:

“Vist el Decret Presidència de data 11 de gener de 2017 per el qual es revoca el que es va dictar amb data 22 de juny de 2015, relatiu a la delegació de competències de presidència a favor de les vicepresidències segona i tercera, revocació motivada per la conveniència de modificar determinats aspectes organitzatius que afectaven a nomenades delegacions a favor de les vicepresidències, sense perjudici de futures delegacions.

Vistos els Decrets de Presidència de 13 de juny de 2015, relatius a l’organització del Consell Insular de Formentera, que resolen la designació dels membres de la Comissió de Govern, el nomenament de les vicepresidències i la designació dels consellers responsables de les àrees de govern i els de 22 de juny de 2015, relatius a la delegació de competències de la Presidència en els consellers i conselleres responsables d’àrea, i delegació de competències de la Presidència en la Comissió de Govern, que mantenen plenament la seva vigència.

Vist l’article 9.2 de la Llei 8/2000 de 27 d’octubre, de Consells Insulars, i en exercici de la potestat d’autoorganització que l’article 6 reconeix a aquesta Corporació, i d’acord amb l’article 137 i concordants del Reglament Orgànic de Funcionament del Consell Insular de Formentera, i amb la intenció de desconcentrar determinades actuacions per una millor gestió en aquesta corporació.

Havent-ho comunicat als Serveis Jurídics, la Intervenció i la Secretaria de la institució,

HE RESOLT:

1r - DELEGAR a favor del Vicepresident segon, Sr. Bartomeu Escandell Tur, amb efecte de dotar d’una major celeritat i eficàcia en la gestió econòmica d’aquest Consell Insular i de conformitat amb l’article 137 del Reglament Orgànic de Funcionament i règim jurídic de les entitats locals, amb efectes a partir del pròxim 16 de gener de 2017, a més de les funcions i competències pròpies de la conselleria i de la coordinació de l’Àrea de Serveis Centrals i medi rural, li correspondran com a competències delegades a aquesta Vicepresidència, la resolució dels expedients administratius, i el dictat d’actes que posin fi a la via administrativa en els assumptes següents:

a).- Aprovació dels expedients de modificació pressupostaria que siguin competència de la Presidència, és a dir, ampliacions de crèdit, generacions de crèdit per ingressos, transferències de crèdit entre partides del mateix grup de funció o que tinguin referència exclusivament a despeses de personal i a les incorporacions de crèdit. 

b).- Adoptar actes de gestió, liquidació, inspecció i recaptació en matèria de gestió tributaria dictades en l’aplicació de ordenances reguladores de tributs, taxes y preus sempre que la competència sigui de la Presidència, qualsevol que sigui el seu import. 

c).- Resolució dels recursos específics en matèria tributaria i reclamacions interposades contra els actes d´ aplicació i efectivitat dels tributs locals i preus públics. 

d).- Aprovació dels padrons i llistes de cobrament de tots els recursos senyalats en l’article 2 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 per el qual es va aprovar el text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals sempre que aquesta competència no correspongui al Ple.

e).- Aprovació d’ajornament i fraccionament de deutes i resolucions dels expedients de devolució d’ingressos indeguts. 

f).- Incoació de procediments de responsabilitat patrimonial i la resolució sempre que per raons de quantia no sigui competència de la Comissió de Govern o del Ple.

g).- Resoldre els expedients de devolució de finances i avals.

h).- Aprovació de certificacions d’obres, en execució dels contractes aprovats/autoritzats pels respectius òrgans del Consell. 

i).- Aprovar el traspàs intern de fons, sense límit, entre les entitats financeres. 

j).- L’autorització, la disposició de despeses i el reconeixement d’obligacions en tots aquells supòsits que no siguin competència de la Comissió de Govern o del Ple. 

La delegació anterior inclou la resolució dels recursos de reposició que s’interposin contra els actes dictats i, si és el cas, el mateix en relació a les reclamacions prèvies a la via laboral o social, tot conformement amb la facultat expressa establida a l’article 115.c in fine del Reglament de organització, funcionament y règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre. 

2n.– Considerar que conserva la Presidència les següents facultats en relació a les atribucions delegades: 

a).- Rebre informació detallada de la gestió de las competències delegades i els actes dictats en virtut de la delegació.

b).- Ser informat prèviament de la adopció de decisions de transcendència. 

En cas d’absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment de la Vicepresidència delegada, aquesta Presidència assumirà, directa i automàticament, les atribucions delegades com a titular de la competència originària, sense necessitat que es dicti cap resolució expressa en aquest sentit.. 

(...)

Formentera, 1 d’agost de 2017

El president 

Jaume Ferrer Ribas