Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 8577
Convocatòria i bases una plaça interina de TAG, grup A, subgrup A1

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CONVOCATÒRIA I BASES PER A LA COBERTURA D’UNA PLAÇA INTERINA DE TÈCNIC D’ADMINISTRCIÓ GENERAL GRUP A, SUBGRUP A1, ADSCRITA A LA REGIDURIA D’ECONOMIA, HISENDA, CONTRACTACIÓ, RECURSOS HUMANS I FUNCIÓ PÚBLICA DE L’AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària duit a terme en  data de 2 d’agost de 2017, ha adoptat el següent Acord:

PRIMER.- Aprovar la convocatòria de les proves selectives per a la cobertura d’una plaça interina de tècnic d’administració general Grup A, Subgrup A1, adscrita a la Regiduria d’Economia, Hisenda, Contractació, Recursos Humans i Funció Pública de l’Ajuntament de Llucmajor.

SEGON.- Aprovar les bases que han de regir la present convocatòria i que figuren a continuació.

TERCER.-  Publicar un edicte amb el contingut del present acord en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, a la seva pàgina web i al BOIB.

BASES

BASES DE LES PROVES SELECTIVES PER A LA PROVISIÓ D'UNA PLAÇA INTERINA DE TÈCNIC D'ADMINISTRACIÓ GENERAL GRUP A, SUBGRUP A1, ADSCRITA A LA REGIDORIA D'ECONOMIA, HISENDA, CONTRACTACIÓ, RECURSOS HUMANS I FUNCIÓ PÚBLICA DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR.

PRIMERA. Objecte de la convocatòria.  

Es convoquen proves selectives mitjançant el sistema d'oposició, per cobrir, com a funcionari interí, una plaça del Cos Tècnic, grup A, subgrup A1, d'Administració General, dotada amb les retribucions corresponents a aquest grup, dret a triennis, pagues extraordinàries i altres conceptes retributius que corresponguin d'acord amb la legislació vigent.

Aquesta convocatòria es justifica per una part segons l'article 10.1 a) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP), que permet el nomenament de funcionaris interins, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, per exercir funcions pròpies de funcionaris de carrera, quan es doni la circumstància d'existència d'una plaça vacant i no sigui possible la cobertura per un funcionari de carrera.

Per altra part s'ha de procedir de forma urgent i inajornable la cobertura d'aquesta plaça de manera interina; aquest supòsit es troba dins l'excepció que recull la Llei 3/2017, de 27 de juny por la qual s’aproven els Pressuposts Generals de l’Estat per l’ any 2017, en el mateix sentit que la Llei 48/2015, de 29 d’octubre de Pressuposts Generals de l'Estat per a l'any 2016, atès que afecta un servei públic essencial com és l'assessorament jurídic.

SEGONA. Requisits de les persones aspirants.

Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les condicions següents:

-Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa la lletra g).

-Estar en possessió del títol de llicenciatura o grau en dret, ciències polítiques, ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, ciències actuarials i financeres, ciències jurídiques de les administracions públiques o titulacions equivalents.

-Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell C1 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificat homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia acarada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.

-Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions.

-Tenir complerts setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

-No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualssevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat, no s'ha de trobar inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes, accedir a l'ocupació pública.

-Pel que fa a nacionals d'altres estats:          

. Els nacionals dels estats membres de la Unió Europea podran accedir, com a personal funcionari, en igualtat de condicions que els espanyols a la present convocatòria.

Les previsions de l'apartat anterior són aplicables, sigui quina sigui la seva nacionalitat, al cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret i als seus descendents i als del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint anys o majors d'aquesta edat dependents.  

. L'accés al procés de selecció s'estendrà igualment a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals acordats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals s'apliqui la lliure circulació de treballadors, en els termes establerts en el punt anterior.         

-Abonar 20,00’ € pels drets d'examen, dins el termini per presentar les sol·licituds, sense que es puguin abonar en un altre moment. S'haurà de sol·licitar al Departament de Tresoreria (presencialment o a l'adreça tresoreria@llucmajor.org) amb l'aportació de les dades personals (nom i llinatges, NIF, i adreça postal) i emetre la corresponent autoliquidació. El document d'ingrés, en el concepte del qual figurarà clarament el nom de la persona aspirant així com la plaça a la qual es presenta, s'ha d'aportar amb la instància i la resta de documentació.

Els requisits establerts en els apartats anteriors s'hauran de complir el darrer dia de presentació de sol·licituds i gaudir dels mateixos durant el període selectiu.

Amb anterioritat a la presa de possessió, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d'incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula les incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques o s'haurà de comprometre, si s'escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.

TERCERA. Discapacitats  

Les persones aspirants que tinguin la condició legal de discapacitades, hauran d'adjuntar a la instància el certificat de l'equip oficial de valoració, que acrediti l'esmentada condició, la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents al lloc de feina. El tribunal establirà, per a les persones amb discapacitat que ho hagin sol·licitat a la instància, les adaptacions possibles de temps i mitjans per a dur a terme de les proves. 

 QUARTA. Sol·licituds  

4.1. Les sol·licituds per participar en el procés selectiu es presentaran segons el model que figura a l'annex II d'aquestes bases, i aniran dirigides al Sr. batle de l'Ajuntament de Llucmajor. Es presentaran en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques (LPAC)   

4.2. El termini per presentar les sol·licituds es de deu (10) dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la publicació de la corresponent convocatòria en el BOIB. 

4.3. Per ser admeses, i si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, bastarà que les persones aspirants manifestin a les sol·licituds que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona d'aquesta convocatòria, i adjuntin a la sol·licitud:

. Una fotocòpia acarada del document nacional d'identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

. Una fotocòpia acarada del títol acadèmic exigit per prendre part a la convocatòria (anvers i revers). El justificant de pagament dels drets d'expedició del títol universitari només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant del pagament dels drets d'expedició i, en aquest cas, les persones aspirants quedaran excloses i han d'acreditar-ho en el termini d'esmenes de les deficiències en la sol·licitud o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.

. Una fotocòpia acarada del títol exigit del nivell de català.

. Justificant d'haver pagat els drets d'examen.   

4.4 Les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè l’Administració tracti les seves dades personals a l’efecte derivat d’aquesta convocatòria.

CINQUENA. Admissió de persones aspirants.   

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim de 10 dies aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, que es publicarà en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d'exclusió, així com el termini d'esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix a les persones aspirants excloses, que serà de 10 dies hàbils.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada. No serà esmenable l'abonament de les taxes després de la data de tancament del termini de presentació d'instàncies.    

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, que es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la web municipal on es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades, la composició de l'òrgan de selecció i s'indicarà la data, lloc i hora del primer exercici de la fase d'oposició. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la relació inicialment publicada. En qualsevol altre cas, resoltes les reclamacions i esmenes, es donarà publicitat a través de la pàgina web de la Corporació.

Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tingués coneixement que alguna de les persones aspirants no compleix un o més dels requisits exigits o que de la certificació acreditativa resultés que la seva sol·licitud pateix errors o falsedats, que impossibilitessin el seu accés a la plaça convocada en els termes establerts a la convocatòria, haurà de proposar, amb audiència prèvia de la persona interessada, la seva exclusió del procés selectiu a l'autoritat convocant, i comunicar als efectes procedents, les inexactituds o les falsedats formulades per la persona aspirant a la sol·licitud d'admissió a l'oposició.    

SISENA. Tribunal qualificador    

En la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses s'efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador.      

El tribunal qualificador estarà constituït de la següent forma:      

President: El secretari de l'Ajuntament de Llucmajor. Secretari: una persona funcionària de carrera en servei actiu, del grup A, subgrup A1,de l'Ajuntament de Llucmajor. Vocals: tres persones funcionàries de carrera en servei actiu, del grup A, subgrup A1, de les administracions autonòmiques, insular, local en l'àmbit territorial de les Illes Balears o de la universitat de les Illes Balears.

La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents.

El tribunal qualificador que actuï en aquestes proves selectives tindrà la categoria de primera, de les previstes en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.  

La designació nominativa dels membres del tribunal es farà pública a la pàgina web de la corporació. 

El tribunal estarà facultat per resoldre qualsevol dubte o incident que pogués sorgir durant l'oposició, i per adoptar els acords i dictar les instruccions que siguin necessàries per al correcte desenvolupament del procés selectiu.

El tribunal ha de respectar rigorosament el tenor literal que descrigui el contingut de cada exercici, així com subjectar-se al temari previst. Només en allò no previst expressament a les bases, el tribunal podrà aplicar la seva discrecionalitat tècnica i autonomia funcional.   

   El tribunal qualificador podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessors o especialistes d'algunes proves, els quals tindran veu però no vot i es limitaran a l'exercici de les seves especialitats tècniques i a col·laborar amb el tribunal. 

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar vàlidament sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament. En tot cas s'haurà de comptar amb l'assistència de president i secretari i les decisions s'adoptaran per majoria dels presents. En cas d'empat serà diriment el vot del president. Quan, en absència del president titular del tribunal, tampoc sigui possible la presència del designat com a suplent, n'assumirà la presidència el vocal que resulti en atenció als criteris de major jerarquia, antiguitat o edat, aplicats per aquest ordre.  

Els membres del tribunal estaran exposats a les causes d'abstenció i recusació previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de Règim Jurídic del Sector Públic. Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, inclòs el secretari.      

SETENA. Inici i desenvolupament del procés selectiu.  

El procés selectiu de les persones aspirants serà mitjançant oposició.

El Departament de Recursos Humans és el competent per a la confecció dels temaris objecte de la convocatòria. El temari s'adaptarà a les funcions pròpies de la plaça convocada, als requeriments competencials municipals i als continguts de la formació reglada per a l'obtenció de les titulacions exigides en cada cas, si s'escau.

El nombre de temes de la part general serà de 15 i de la part específica, dret de la funció pública i dret laboral, serà  de 25 temes.

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única i seran excloses de les proves selectives les qui no hi compareguin, tret dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal.

En qualsevol moment el tribunal podrà requerir a les persones opositores que acreditin la seva identitat.

Un cop començades les proves selectives, no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de la realització de les proves restants en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El tribunal publicarà aquests anuncis a la seva pàgina web abans de vint-i-quatre hores d'un nou exercici, sense perjudici que també s'exposin en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament.   

Els exercicis podran desenvolupar-se en qualsevol de les dues llengües oficials d'aquesta comunitat autònoma, segons l'elecció de cada persona aspirant.

Els membres del Tribunal seran responsables d'adoptar les mesures més idònies en totes les proves per tal de garantir la confidencialitat de les dades de les persones aspirants i que permeti a la vegada la identificació de l'exercici corresponent de cada persona aspirant sense conèixer les seves dades personals.  

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu, en tot allò que no preveuen aquestes bases.

La Junta de Personal pot designar una persona per exercir les funcions de vigilància pel bon funcionament del procediment selectiu.

Qualificació dels exercicis.  

Les qualificacions dels exercicis es faran públiques el mateix dia en què s'acordin i s'exposaran a la pàgina web d'aquest Ajuntament. Aquestes qualificacions seran amb tres decimals.   

Per efectuar la reclamació oportuna o sol·licitar la revisió de l'exercici, les persones interessades disposen d'un termini de 3 dies hàbils comptadors a partir de la publicació de la llista provisional. Als efectes esmentats es facilitarà la vista dels exercicis propis a les persones interessades. 

En el cas que una persona aspirant suspengui un exercici obligatori i eliminatori i interposi un recurs, el tribunal l'ha de resoldre abans de l'inici del següent exercici.   

L'ordre de classificació definitiva dels aspirants serà determinat per la suma de les puntuacions obtingudes en tots els exercicis.   

 En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents: 

Tenir major puntuació en el tercer exercici.

Tenir major puntuació en el segon exercici.

Tenir major puntuació en el primer exercici. 

Si persisteix finalment l'empat, es farà un sorteig.   

La puntuació màxima que es pot obtenir en aquest procés selectiu és de 50 punts.

Primer exercici: De caràcter obligatori i eliminatori per a totes les persones aspirants.

Consistirà a dur a terme durant un temps màxim de 3 hores una prova teòrica, que consistirà a desenvolupar per escrit dos temes elegits a l'atzar de la part general del temari indicat en l'annex I d'aquestes bases (15 temes).    

Cada tema es puntuarà de 0 a 10 punts i seran eliminades les persones que obtinguin una puntuació menor de 5 punts a qualsevol dels dos temes.  

Les puntuacions atorgades s'expressaran sempre en tres decimals. 

Segon exercici: De caràcter obligatori i eliminatori per a totes les persones aspirants. Consistirà a dur a terme durant un temps màxim de 3 hores una prova també teòrica, que consistirà a desenvolupar per escrit dos temes elegits a l'atzar de la part específica indicats a l'Annex I d'aquestes bases (25 temes): un de l'apartat del Dret de la Funció Pública, i un de l'apartat de Dret Laboral.   

Cada tema es puntuarà de 0 a 10 punts i seran eliminades les persones que obtinguin una puntuació menor de 5 punts a qualsevol tema.  

Les puntuacions atorgades s'expressaran sempre en tres decimals. 

Tercer exercici: De caràcter obligatori i eliminatori per totes les persones aspirants.

Consistirà a resoldre un o diversos supòsits pràctics, proposats pel tribunal, relacionats amb la part específica del programa indicat a l'Annex I d'aquestes bases, en un temps màxim de 2 hores.

El tribunal sortejarà un sobre d’entre tres que contenguin els supòsits de la prova.

Les persones aspirants podran venir proveïdes dels textos legals, no comentats, que considerin adients, en suport paper, i no s'admetrà l'ús d'aparells informàtics.   

Aquest exercici es valorarà de 0 a 10 punts i seran eliminades les persones aspirants que obtinguin una puntuació menor de 5 punts.  

Les puntuacions atorgades s'expressaran sempre en tres decimals. 

VUITENA. Relació d'aprovats i presentació de documents.

Acabada la qualificació de les persones aspirants, el tribunal farà pública la relació final de persones aprovades per ordre de puntuació, la pàgina web de la corporació concedint un termini de tres dies hàbils per a la formulació de reclamacions i esmenes que estimin pertinent.   

 El tribunal qualificador tindrà un termini de 10 dies per resoldre les reclamacions i esmenes, comptadors des de la finalització del període de reclamacions.

Una vegada resoltes les reclamacions i corregits els errors detectats, el tribunal farà pública la llista definitiva de persones que han superat l'oposició i elevarà a l'autoritat competent la corresponent proposta de nomenament de la persona que ocupi el primer lloc de la llista.

No obstant això, i amb la finalitat d'assegurar la seva cobertura si es produeixen renúncies de les persones seleccionades, o per la posterior cobertura de llocs de TAG dins la mateixa regidoria fins que se creí una borsa de TAG, la resta de persones aprovades  que segueixen a la persona proposada quedaran en reserva per al seu possible nomenament com a personal funcionari interí.

A la llista d'aprovats amb plaça, el tribunal haurà d'incloure una diligència on farà constar la data de la seva publicació i especificarà que aquesta data inicia el termini per a la presentació de documents.   

Un cop publicada la llista d'aprovats, els aspirants que hi figurin, en el termini de 20 dies naturals comptadors a partir del dia de la seva publicació, hauran de presentar al registre general d'aquest Ajuntament els documents següents, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:

-Informe mèdic acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents, expedit pel metge especialista en medicina del treball del Servei de Prevenció de l'Ajuntament de Llucmajor.

Els aspirants amb discapacitat hauran d'acreditar mitjançant certificació dels òrgans competents del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat o, si escau, de la Comunitat Autònoma la compatibilitat per al desenvolupament de tasques i funcions pròpies de la plaça a cobrir.

-Declaració jurada o promesa que no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionaris, o per a exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

-Declaració jurada que no està sotmès a cap causa d'incapacitat específica conforme a la normativa vigent.           

-Abans de prendre possessió del lloc, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies comptadors a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.       
No es podrà nomenar la persona que no presenti la documentació en el termini indicat, llevat dels casos de força major. Tampoc es nomenaran aquelles que manquin d'algun dels requisits. En ambdós casos totes les seves actuacions quedaran anul·lades, sense perjudici de la responsabilitat en què poguessin haver incorregut per falsedat a la seva instància. En aquest cas serà proposat en el seu lloc la persona aspirant que segueixi per ordre de puntuació.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.

NOVENA. Nomenament i presa de possessió.     

Conclòs el procés selectiu i presentada la documentació, el batle, d'acord amb la proposta del tribunal qualificador, procedirà a nomenar la persona proposada, amb major puntuació, la qual haurà de prendre possessió en el termini màxim de 10 dies, comptadors a partir de l'endemà de la notificació del nomenament. Prèviament haurà de prestar jurament o promesa, de conformitat amb el que estableix el RD 707/1979, de 5 d'abril.  

DESENA. Impugnació    

La convocatòria, les seves bases i tots els actes administratius que es derivin d'aquesta i de les actuacions del tribunal podran ser impugnades pels interessats en els casos i en la forma establerta en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

ANNEX I TEMARI. PART GENERAL

1.La Constitució Espanyola de 1978: concepte, característiques, estructura i contingut. Els principis constitucionals fonamentals. Els valors superiors de l’ordenament jurídic a la Constitució.

2.Les Corts Generals: concepte, característiques i composició. L’organització de les Càmeres. El funcionament de les Càmeres.

3.El Govern: concepte i naturalesa jurídica. La composició del Govern. Les funcions del Govern. El President del Govern: naturalesa jurídica, nomenament i funcions. Els ministres: naturalesa jurídica i funcions. El nomenament i cessament del Govern. El Govern en funcions.

4.L’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears. Procés d’elaboració. Antecedents. Estructura i contingut bàsic. Principis fonamentals. La reforma de l’Estatut d’Autonomia.

5.El règim local: significat i evolució històrica. L’Administració Local a la Constitució. El principi d’autonomia local: significat, contingut i límits.

6.L’organització municipal. Els municipis de règim comú. Òrgans necessaris: el batle, els tinents de batle, el ple i la junta de govern local. Òrgans complementaris: comissions informatives y altres òrgans.

7.Les competències municipals: sistema de determinació. Competències pròpies, compartides i delegades. Els serveis mínims obligatoris. La reserva de serveis.

8.L’acte administratiu (I). Concepte i naturalesa jurídica. Classes d’actes administratius. Elements de l’acte administratiu.

9.L’acte administratiu (II). La invalidesa del actes administratius. La nul·litat de ple dret. L’anul·labilitat i les irregularitats no invalidants. L’eficàcia dels actes administratius. La suspensió de l’eficàcia. L’extinció dels actes administratius.

10.La revisió d’ofici: els diferents sistemes de revisió. Els recursos administratius: Classes de recursos i regulació positiva. Requisits subjectius i objectius. El procediment administratiu en vies de recurs.

11.El procediment administratiu (I). Concepte i finalitat. La regulació del procediment administratiu en el dret espanyol. Els interessats: concepte, capacitat i representació. La iniciació del procediment: modalitats i efectes de la iniciació.

12.El procediment administratiu (II). La instrucció del procediment: principis generals. El règim de terminis. Actes d’instrucció d’origen intern i extern. Notificació i publicació.

13.El procediment administratiu (III). La terminació del procediment: supòsits de terminació, el deure de resoldre, requisits de la resolució. El desistiment i la renúncia. La caducitat. El silenci administratiu.

14.Els contractes del sector públic: objecte i àmbit de la Llei de Contractes del Sector Públic. Tipus de contractes del Sector Públic. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Règim jurídic dels contractes administratius y els de dret privat; els actes separables. El principis generals de la contractació del sector públic: racionalitat, llibertat de pactes i contingut mínim, perfecció i forma, el règim de invalidesa dels contractes i el recurs especial en matèria ed contractació.

15.El Pressupost General de las Entitats Locals: concepte i contingut. Especial referència a les bases d’execució del pressupost. L’elaboració i aprovació del Pressupost General. La pròrroga pressupostaria.

TEMARI. PART ESPECIFICA

I.DRET DE LA FUNCIÓ PÚBLICA

1.Els empleats públics: definició, àmbit i classes.

2.Gestió del sistema de l’ocupació pública: instruments d’ordenació de la gestió de Recursos Humans

3.L’accés a l’ocupació pública: principis generals. Requisits per a l’accés. Sistemes selectius.

4.La carrera administrativa dels funcionaris: Pressuposts i modalitats. Provisió de llocs. Mobilitat i trasllat.

5.Situacions administratives del funcionari: servei actiu. Serveis especials. Excedència. Suspensió de funcions.

6.Pèrdua de la condició de funcionari: causes.

7.Drets dels funcionaris públics (I): Drets individuals: Drets econòmics: El sistema retributiu dels funcionaris públics.

8.Drets dels funcionaris públics (II): Drets d’exercici col·lectiu: la llibertat sindical, el dret de reunió, el dret de vaga.

9.Drets dels funcionaris públics (III): La negociació col·lectiva dels funcionaris.

10.Deures dels empleats públics.

11.Règim d’incompatibilitats dels empleats públics.

12.El Règim disciplinari (I): Les faltes. Les sancions. El procediment disciplinari.

13.Règim de l’ocupació pública laboral: classes de personal. Legislació aplicable.

II.DRET LABORAL

1.Les fonts del Dret del Treball: perspectiva general. Drets i principis de contingut laboral a la Constitució Espanyola. La potestat normativa de les Comunitat Autònomes. Normes internacionals i comunitàries. Els convenis col·lectius. Acords conciliatoris i laudes arbitrals. La costum laboral i els principis generals del Dret del Treball.

2.L’aplicació de les normes laborals: naturalesa de les normes. La concurrència de les normes laborals en el temps. La successió de les normes laborals en el temps. Els conflictes entre normes i autonomia individual. Prescripció i caducitat dels drets laborals. La inspecció de treball.

3.La negociació col·lectiva: normativa, unitats de negociació i concurrència de convenis, legitimació, procediment, contingut i límits dels Convenis Col·lectius, registre, depòsit i publicació, duració, impugnació, aplicació e interpretació, la adhesió i extensió dels convenis.

4.El contracte de treball: concepte, funcions i elements. Relacions laborals excloses de l’ordenament laboral. La capacitat per contractar com a treballador. La capacitat per treballar. L’empresari laboral.

5.La contractació laboral: forma, durada i modalitats.

6.La determinació de la prestació laboral: la classificació professional. La modificació de la prestació laboral.

7.El salari: concepte i normativa aplicable, modalitats, sistemes salarials, l’estructura salarial, percepcions extrasalarials, la determinació del salari, el pagament del salari, la protecció del salari.

8.La interrupció i suspensió del contracte: la interrupció de la prestació laboral, la suspensió del contracte de treball, l’excedència voluntària.

9.L’acomiadament disciplinari: concepte, causes, forma i efectes.

10.L’acomiadament col·lectiu: concepte, procediment i efectes. L’extinció per causes objectives: causes, procediment i efectes. Altres causes d’extinció.

11.La representació dels treballadors a l’empresa: la representació unitària, la representació assembleària i la representació sindical: seccions i delegats sindicals.

12.El Dret de vaga: normativa, titularitat, exercici i efectes del dret de vaga: Vagues il·legals. Modalitats abusives. El respecte dels serveis necessaris. Finalització de la vaga.

ANNEX  II

SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ ALS PROCEDIMENTS SELECTIUS

PER COBRIR PLACES DE PERSONAL

____________________________________________, DNI núm. ________________ amb

                             (nom i llinatges)                                                                                                          

domicili a _________________, _____________________________________, núm. _____

                         (localitat)                                                      (carrer, avinguda, plaça, etc.)

CP _______, telèfon _________, i adreça electrònica_______________________________

E X P Ò S:

Que m’he assabentat de la convocatòria per cobrir,______________________________________les bases de  la qual varen ser publicades

a________________________________________________

Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a les bases, referides a la data fí del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.

Que declar conèixer, i he satisfet els drets d'examen, la qual cosa s'acredita amb el document que s’adjunta.

Per tot l'exposat, SOL·LICIT prendre part en aquesta convocatòria.

_______________________, _____ d____________ de 201____

            (localitat)  

(signatura)

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Llucmajor, 2 d’agost de 2017

El Batle

Bernadí Vives Cardona