Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT LLUIS

Núm. 8530
Bases que ha de regir la convocatòria per a la constitució de diverses borses de treball temporal de professorat de l'EMEA

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària tinguda el 28 de juliol de 2017, va acordar:

Primer. Aprovar les bases que ha de regir la convocatòria per a la  constitució de diverses borses de treball temporal de professorat de l’EMEA.

Segon. Convocar el procés selectiu per constituir les borses de treball temporal de professorat de l’EMEA.

Tercer. Donar publicitat a la convocatòria i bases mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, taulell d’edictes municipals i pàgina web de l’Ajuntament.  El termini de presentació de sol·licituds serà de deu dies naturals comptats a partir del següent de la publicació al BOIB.

A continuació, es transcriuen les bases:

BASES PER A LA CONSTITUCIÓ DE BORSES DE TREBALL TEMPORAL DE PROFESSORAT PER A L'ESCOLA MUNICIPAL D'ENSENYAMENTS ARTÍSTICS DE SANT LLUÍS.

1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

1.1. L’objecte de la convocatòria és la creació de diverses borses de treball d’especialistes d’ensenyaments artístics de l’Escola Municipal d’Ensenyaments Artístics de Sant Lluís, com a personal laboral amb caràcter temporal.

Les persones aspirants formaran part de les borses de treball que els donarà dret, segons l’ordre de puntuació obtingut en el procediment selectiu, a ser cridats per cobrir totes les necessitats de personal que puguin sorgir al servei. No obstant això, les borses de treball específiques d’especialitat de música, d’expressió corporal i arts escèniques i d’arts plàstiques, aprovades per Resolució d’Alcaldia 2016/869, de 24 d’agost, tenen preferència sobre l’actual en tant les mateixes comptin amb personal disponible i es trobin en vigor (fins 24 d’agost de 2017).

Les contractacions resultants de les presents bases seran per a qualsevol de les modalitats de contractació de duració determinada previstes a la legislació laboral, i podran ser a temps complet o parcial, segons determinin les necessitats derivades del procés d’inscripció de l’alumnat per a cada any acadèmic, així com pels motius derivats de les necessitats del servei.

1.2. El procediment selectiu serà el de concurs.

1.3. Aquesta borsa de treball es mantindrà vigent per un període d’un any; en tot cas i en funció de les necessitats del servei, aquestes borses podran ser suprimides.

2.- Les especialitats en ensenyaments artístics que es pretenen cobrir mitjançant les borses de treball són les de música, expressió corporal i arts plàstiques, d’acord amb la relació que s’adjunta com annex núm. II.

2.- CONDICIONS I REQUISITS QUE HAN DE COMPLIR LES PERSONES ASPIRANTS

2.1.- Requisits generals.

Les persones interessades hauran de reunir, a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:

- Ser espanyol o estar inclòs en algun dels supòsits regulats a l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, relatiu a l’accés al treball públic de nacionals d’altres estats.

- Tenir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.

- Tenir setze anys complerts i no excedir l'edat establerta per a la jubilació amb caràcter general.

- No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al lloc de treball a què s'opta.

- No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques. Les persones aspirants que participin amb nacionalitat no espanyola hauran d'acreditar, igualment, que no es troben sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que impossibiliti l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen.

- No trobar-se inclosos en cap de les causes d’incapacitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.

- No tenir antecedents penals sobre delictes sexuals.

- Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell de certificat B1. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l’aportació del certificat de nivell de suficiència de llengua catalana (certificat B1 o equivalent) o superior de la Direcció General de Política Lingüística o alguna de les titulacions equivalents.

2.2.- Requisits específics:

Per cada especialitat s’haurà d’estar en possessió d’un dels títols que s’esmenten:

2.2.1.- Especialitats de música (pla d’estudis del 66, LOGSE, LOE o equivalent)

1. Codi 221.1 Piano

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat piano

Per optar a aquesta vacant s’haurà d’estar en possessió d’ambdós títols.

2. Codi 221.2 Flauta travessera

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat flauta travessera

3. Codi 221.3 Guitarra clàssica

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat guitarra

4. Codi 221.4 Clarinet

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat clarinet

5. Codi 221.5 Bateria

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat percussió

Habilitació específica vigent per impartir docència de bateria, d’acord amb el que estableix la disposició transitòria segona del Decret 37/1999

6. Codi 221.6 Violí

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat violí

7. Codi 221.7 Violoncel

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat violoncel

8. Codi 221.8 Trombó

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat trombó

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat trompeta

9. Codi 221.9 Tuba + bombardí

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat tuba

10. Codi 221.10 Saxòfon

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat saxòfon

11. Codi 221.11 Contrabaix + baix elèctric

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat contrabaix

Habilitació específica vigent per impartir docència de baix elèctric, d’acord amb el que estableix la disposició transitòria segona del Decret 37/1999

12. Codi 221.12 Guitarra elèctrica

Títol d’Ensenyaments Professionals de guitarra

Habilitació específica vigent per impartir docència de guitarra elèctrica, d’acord amb el que estableix la disposició transitòria segona del Decret 37/1999

13. Codi 221.13 Llenguatge Musical (Pla d'estudis del 66 o superior)

14. Codi 221.14 Acordió

Títol d’Ensenyaments Professionals, especialitat acordió.

2.2.2.- Especialitats d’expressió corporal i arts escèniques

1. Codi 222.1 Dansa

Títol d’Ensenyaments Professionals Dansa o equivalents

2. Codi 222.2 Tai-txí

Títol de professor emès per un centre reconegut

3. Codi 222.3 Teatre i cant modern

Títol en Comèdia Musical Professional, emès per un centre reglat i/o reconegut.

2.2.3.- Especialitats d’arts plàstiques

1. Codi 223.1 Dibuix i Pintura

Grau en Belles Arts

3.- FUNCIONS I PERFIL PROFESSIONAL I COMPETENCIALS DEL LLOC DE TREBALL

3.1.- Exercir tasques docents que requereixen tècniques de treball, responsabilitats especials o condicions amb peculiaritats pròpies, d’acord amb el projecte educatiu del centre.

3.2.- Perfil professional i competència

Capacitat de treball en equip

Facilitat per comunicar-se

Empatia

Integritat

Coneixements del camp de la pedagogia

Experiència amb alumnes de totes les edats i aptituds

Domini de la documentació bàsica d’un centre educatiu

3.3.- Jornada laboral

La jornada laboral s’establirà segons les necessitats derivades del procés d’inscripció d’alumnat. Cada jornada laboral tindrà tres blocs:

Hores lectives on s’imparteix docència directa amb l’alumne o grup-classe.

Hores de permanència: tutories, preparació de classes i activitats, reunions de professorat, classes de suport, hora de guàrdia, etc.

Hores de preparació: són apart de l’horari habitual que s’ha de fer al centre, i s’entenen necessàries per a l’assistència a activitats extraordinàries, suport puntual a altres especialitats, feina de preparació fora del centre, etc.

4.- SOL·LICITUDS

4.1.- Les persones interessades a participar en la convocatòria hauran de presentar una sol·licitud dirigida a l’Alcaldia de l’Ajuntament en la que faran constar que reuneixen, en el moment de finalització del termini de presentació d’instàncies, totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona per a la plaça a què opten (model a l’annex I), junt amb una còpia del seu DNI. En el seu cas, hauran de presentar juntament amb la instància, la relació de mèrits a efectes de valoració a la fase de concurs, que hauran de ser originals o còpies autèntiques. Els mèrits adduïts i no justificats per les persones aspirants en la forma indicada no seran valorats.

4.2.- Les sol·licituds es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, en el termini de deu dies naturals comptats a partir de l’endemà de la data de publicació de l’anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Si les sol·licituds es presenten a les Oficines de Correus, s’hauran de lliurar en aquelles dependències abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies, en sobre obert, per a ser datades i segellades pel funcionari de correus. Només així podran ser admeses a la convocatòria; en aquest cas o quan les sol·licituds no es presentin en el Registre General de l’Ajuntament sinó en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4, per tal que tengin validesa s’haurà d’enviar una còpia segellada de la sol·licitud i del DNI presentats mitjançant fax al núm. 971.15.05.34 en el mateix dia. Sense complir aquests requisits, la documentació no serà admesa si és rebuda per l’òrgan convocant amb posterioritat a la data i hora de finalització del termini assenyalat. Si la documentació es rep amb posterioritat al termini de tres dies naturals comptats des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, aquesta no serà admesa en cap cas.

L’anunci també es publicarà a la pàgina web municipal (www.ajsantlluis.org) i en el taulell d’edictes municipal. Els successius anuncis es publicaran en el taulell d’anuncis i a la pàgina web municipal. Totes les notificacions referides a esmenes de documentació, recursos i d’altres incidències produïdes durant el procediment selectiu es faran mitjançant la publicació al taulell d’anuncis i a la pàgina web municipal

La no presentació de les sol·licituds en temps i forma determinarà la inadmissió de la persona aspirant en el procés selectiu.

5.- ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Batlessa dictarà resolució en el termini màxim de deu dies hàbils, resolució que es publicarà en el taulell d’anuncis i en la web municipal fent constar el DNI, la relació de persones aspirants admesos i exclosos i, en el seu cas, la causa de la no admissió. A la mateixa resolució s’indicarà la designació nominativa dels membres del Tribunal Qualificador.

Les persones interessades disposaran d’un termini de tres dies hàbils per procedir a esmenar la seva documentació; en cas contrari, s’arxivarà la seva sol·licitud. Només seran esmenables les errades de fet, com les dades personals, direcció, data, signatura. No seran esmenables per afectar el contingut essencial de la mateixa sol·licitud:

La presentació de la sol·licitud fora del termini.

Els mèrits al·legats però no aportats.

Si no es presenten reclamacions a la llista provisional, aquesta es considerarà elevada a definitiva i no serà necessari tornar-la a publicar. Les reclamacions a la llista provisional d’admesos i exclosos es resoldran mitjançant resolució d’Alcaldia en el termini màxim de deu dies hàbils i es penjarà en el taulell d’anuncis municipal i en la pàgina web. Pel mateixos mitjans es farà pública la data i hora de la constitució del Tribunal i la data i l’hora de l’inici de la fase d'oposició.

6.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal Qualificador estarà integrat per cinc titulars i cinc suplents, un dels quals serà nomenat president, i un secretari que serà designat per votació entre tots els membres d’entre els vocals.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la majoria absoluta dels seus membres, siguin titulars o suplents.

El Tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques d’assessors/es especialistes, per totes o algunes de les valoracions.

L’abstenció i recusació dels membres del Tribunal s’ha d’ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.

El Tribunal Qualificador, en l’acte de constitució, abans de l’inici de les proves selectives, ha de fer constar els aclariments o les interpretacions que consideri oportuns sobre les bases i establir els criteris d’aplicació que cregui convenients.

El Tribunal Qualificador resoldrà, per majoria de vots dels seus membres presents, tots els dubtes i les propostes que sorgeixin en l’aplicació de les normes d’aquestes bases i estarà facultat per resoldre les qüestions que es puguin suscitar durant la valoració dels mèrits i per adoptar les mesures necessàries que garanteixin l’ordre en tot el que no preveuen les bases. Els seus acords seran impugnables en els supòsits i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de 26 de novembre. D’acord amb l’establert en el RD 462/2002, de 24 de maig, a efectes d’indemnització per assistència, els membres del Tribunal tindran la categoria segona.

7.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procés de selecció és el de concurs de mèrits amb una puntuació màxima de 40 punts i de conformitat amb les escales següents:

1.- Experiència docent (màxim 20 punts):

Només es valorarà l’experiència dels 5 darrers anys anteriors a la publicació d’aquestes bases.

- Per cada mes durant el qual s’hagin impartit ensenyaments artístics de l’especialitat a què opta la persona aspirant en centres públics (0.18 punts per jornada completa, o part proporcional en el cas de jornades parcials) (màxim 10 punts)

- Per cada mes durant el qual s’hagin impartit ensenyaments artístics de l’especialitat a què opta la persona aspirant en centres privats (0.09 punts per jornada completa, o part proporcional en el cas de jornades parcials) (màxim 5 punts)

- Per cada mes durant el qual s’hagin impartit ensenyaments artístics diferents a l’especialitat a què opta la persona aspirant en centres públics (0.045 punts per jornada completa, o part proporcional en el cas de jornades parcials) (màxim 2.5 punts)

- Per cada mes complet durant el qual s’hagin impartit ensenyaments artístics diferents a l’especialitat a què opta la persona aspirant en centres privats (0.045 punts per jornada completa, o part proporcional en el cas de jornades parcials) (màxim 2.5 punts)

Les experiències docents acreditades inferiors a un mes de durada seran sumades i es computaran en fraccions de 30 dies.

Documents justificatius: informe de la vida laboral de la persona aspirant estès per la Tresoreria General de la Seguretat Social i a més a més la presentació de contractes de treball, certificat de serveis prestats o qualsevol altre mitjà que acrediti la naturalesa i durada dels serveis prestats.

2.- Titulació acadèmica (màxim 10 punts)

- Per titulació de Grau Superior de Música en l’especialitat a què s’aspira, 3 punts

- Per titulació de Grau Superior de Música en altres especialitats: 1 punt per cada títol fins a un màxim de 3 punts

- Doctorat o màster de l’especialitat a què s’opta (0,5 punts per cada títol fins a un màxim d’1 punt)

- Per titulació d’Ensenyaments Professionals de Música en una especialitat diferent de la què s’aspira: 0’5 punts per cada títol fins a un màxim d’1 punt

- Per titulació universitària en una especialitat diferent de la que s’aspira 1 punt

- Titulació acreditativa de formació pedagògica i didàctica (certificat d’aptitud pedagògica o documentació que ho justifiqui): 1 punt

Documents justificatius: títol o resguard del pagament dels drets per a l’expedició del títol. A efectes d’equivalència de titulació, només s’admeten les reconegudes pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport amb caràcter general i vàlides a tots els efectes.

3.- Formació i perfeccionament (màxim 10 punts)

Es valora l’assistència als cursos, jornades i seminaris de formació, d’especialització o de perfeccionament relacionats amb l’especialitat a què s’opta i amb la pedagogia general i/o específica, en funció de la seva homologació o nivell acadèmic i de la relació amb les funcions pròpies de la plaça a què s’opta. Per cada formació que s’acrediti s’atorgarà una puntuació segons el barem d’hores que apareix a continuació:

Jornades de fins a 9 hores 0.25 punts

De 10 a 19 hores 0.5 punts

De 20 a 39 hores 0.75 punts

A partir de 40 hores 1 punt

Documents justificatius: certificació acreditativa de l’activitat expedida per l’organisme o centre corresponent, amb especificació de les hores de durada i de l’assistència o, en el seu cas, aprofitament. En el cas que la documentació acreditativa es presenta en un idioma diferent del català o castellà s’hauran d’adjuntar una traducció a una d’aquestes llengües.

En cas que en el certificat no especifiqui el nombre d’hores de formació i només hi figurin els crèdits obtinguts es valorarà 0.25 punts per crèdit.

8.- LLISTA DEFINITIVA DE PERSONAS APROVADAS

La qualificació final de cada persona aspirant serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en les diferents fases.

Un cop finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en el tauler d’anuncis i en la pàgina web de l’Ajuntament, la relació de les persones aspirants que hagin resultat aptes per formar part de les borses de treball, d’acord amb l’ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació final i del DNI.

Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió podran assistir acompanyats d’un assessor.

El Tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, es farà pública la llista definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació. En cas d’empat, per establir l’ordre de les persones aspirants, es tindrà en compte en primer lloc la puntuació més gran obtinguda a l’apartat d’experiència docent; en segon lloc, la puntuació més gran obtinguda a l’apartat de titulació acadèmica. En cas de persistir l’empat, per sorteig.

El Tribunal formularà a la Junta de Govern Local la proposta d’una llista definitiva, per rigorós ordre de puntuació, per a la confecció de les borses de treball.

9.- COBERTURA DE PLACES

Quan es produeixi una proposta de contractació per cobrir alguna vacant, es cridarà a les persones interessades per ordre de puntuació; les persones interessades disposaran del termini de tres dies hàbils per presentar en el Registre General de l’Ajuntament els documents següents:

- Còpia compulsada del títol exigit a la convocatòria (bases 2.2. requisits específics)

- Còpia compulsada del certificat de coneixements de català

- Certificat mèdic, en model oficial, en el que consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.

- Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitada per a l’exercici de funcions públiques.

- Declaració jurada o promesa de no estar exercint cap lloc o activitat en el sector públic o privat delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, ni de rebre pensió de jubilació, retir o orfandat, indicant, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecte a reconeixement de compatibilitat.

- Declaració jurada o promesa de no trobar-se sotmès a cap causa d’incapacitat especifica d’acord amb la normativa vigent.

- Certificat negatiu acreditatiu que no està inclòs en el Registre Central de Delinqüents sexuals

En el moment en què s’ofereixi un contracte a la persona que ocupa el primer lloc de la borsa, si aquesta renúncia, es mantindrà per una vegada al primer lloc de la borsa. Seguidament es farà l’oferiment a la següent persona de la borsa, i així successivament. En els anteriors casos de renúncies, la persona ofertada es mantindrà la primera vegada en el lloc que tenia a la borsa. En els successius oferiments i renúncies, cada cop passarà directament al final de la borsa. Per contactar amb cadascun de les possibles persones interessades, es realitzaran un màxim de 3 telefonades amb un interval d’almenys una hora, i amb presència cadascuna d’un/a funcionari/a públic/a. En cas d’impossibilitat de comunicació amb la persona interessada, es farà l’oferiment al següent de la llista i aquesta es mantindrà per una vegada al lloc que li corresponia. En cas d’una segona oferta amb impossibilitat de comunicació, passarà a la darrera posició de la llista. El temps per manifestar la renúncia de les persones aspirants a la borsa de treball serà d’un dia hàbil des de la comunicació.

10.- CONTRACTACIÓ

Transcorregut el termini de presentació de documentació, una vegada que les persones aspirants hagin presentat la documentació requerida de conformitat, per Decret de Batlia s’efectuarà el seu nomenament, i posterior contractació. Les persones que no presentin la documentació dins el termini establert, excepte en casos de força major, no podran ser nomenades, quedaran anul·lades totes les actuacions concernents a aquests aspirants i seran excloses de la borsa de treball sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la sol·licitud.

En cas de dur a terme una activitat privada, ho hauran de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

11.- INCIDÈNCIES

El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris per al bon ordre de la selecció en tots els casos que aquestes bases no preveuen.

12.- IMPUGNACIÓ I RECURSOS

La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.

ANNEX I

El senyor/a ......................................................................................................................., amb DNI .................................................., domicili a efectes de notificacions a .............................................................................. i telèfon .........................................................

EXPÒS

Que m’he assabentat de la convocatòria feta per l’Ajuntament de Sant Lluís per a la creació d’una borsa de treball per proveir possibles necessitats de professorat de l'Escola Municipal d'Ensenyaments Artístics de Sant Lluís amb caràcter no permanent

DECLAR: Que complesc tots els requisits assenyalats en la base segona de l’esmentada convocatòria.

Per això,

SOL·LICIT

Que m’admeteu en l’esmentada convocatòria, en la especialitat de ........................................................... (codi i nom de l’especialitat), per a la qual cosa aporto la documentació següent:

Fotocòpia compulsada o còpia autèntica del D.N.I. en vigor i/o resguard de la sol·licitud de renovació o, en cas de no posseir nacionalitat espanyola, document oficial acreditatiu de la personalitat i targeta de residència.

Relació i documents justificatius dels mèrits al·legats (originals o fotocòpies compulsades).

(localitat), (dia) d (mes) de 2017

 

ANNEX II

ESPECIALITATS EN ENSENYAMENTS ARTÍSTICS

2.2.1.- Especialitats de música

Codi

221.1                      Piano

221.2                      Flauta travessera

221.3                      Guitarra clàssica

221.4                      Clarinet

221.5                      Bateria

221.6                      Violí

221.7                      Violoncel

221.8                      Trombó

221.9                      Tuba + bombardí

221.10                    Saxofon

221.11                    Contrabaix + baix elèctric

221.12                    Guitarra elèctrica

221.13                    Llenguatge músical

221.14                    Acordió

2.2.2.- Especialitats d’expressió corporal i arts escèniques

Codi

222.1                      Dansa

222.2                      Tai-txí

222.3                      Teatre i cant modern

2.2.3.- Especialitats d’arts plàstiques

Codi

223.1                      Dibuix i Pintura

Sant Lluis. a 2 d' agost de 2017

Batlessa de l’Ajuntament de Sant Lluís

M. Montserrat Morlà Subirats