Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 8513
Aprovació definitiva de la modificació del Reglament municipal regulador del servei públic de transport de viatgers o viatgeres en automòbils lleugers de lloguer amb conductor o conductora baix la modalitat d’auto taxi
No havent-se presentat pels interessats, durant el termini d’exposició al públic, cap reclamació contra l’acord adoptat per l’Ajuntament Ple a la sessió de dia 25 de maig de 2017, d’aprovació inicial de la modificació del Reglament municipal regulador del servei públic de transport de viatgers o viatgeres en automòbils lleugers de lloguer amb conductor o conductora baix la modalitat d’auto taxi (BOIB núm. 86 de 18/06/2013), publicat al BOIB núm. 68 de dia 03/06/2017, ha resultat definitivament aprovat i, per aquest motiu, es publica el text íntegre de l’esmentada modificació, que és el següent:
“MODIFICACIÓ DEL REGLAMENT MUNICIPAL REGULADOR DEL SERVEI PÚBLIC DE TRANSPORT DE VIATGERS O VIATGERES EN AUTOMÒBILS LLEUGERS DE LLOGUER AMB CONDUCTOR O CONDUCTORA BAIX LA MODALITAT D’AUTO TAXI (BOIB NÚM. 86 DE 18/06/2013)
Article 2. Definició.
“Als efectes d’aquest reglament, s’entén per servei públic d’auto taxi el transport públic discrecional de viatgers amb vehicles de turisme que es presta, mitjançant una retribució econòmica, mesurat per comptador taxímetre, i se sotmet als principis següents:
a) Establiment de tarifes obligatòries dirigides a assegurar l’equilibri econòmic de l’activitat.
b) Suficiència del servei.
c) Respecte als drets dels usuaris.”
Article 3. Règim jurídic.
“Per la prestació del servei regulat en el present Reglament, a més de les normes en ell contingudes, s’hauran de respectar les previstes en la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d’Ordenació dels Transports Terrestres, el Reial Decret 763/1979, de 16 de març, pel qual s’aprova el Reglament nacional dels serveis urbans i interurbans de transports en automòbils lleugers, la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears i demés normes complementaries d’àmbit estatal o autonòmic.“
Article 7. Sol·licitants de llicències.
“Poden sol·licitar llicències d’auto taxi:
a. Els conductors o conductores assalariats dels o les titulars d’una llicència d’auto taxi o els familiars dels o les titulars de llicència que no tenguin la condició d’assalariats, que prestin el servei amb total i exclusiva dedicació a la professió, acreditada mitjançant la possessió i vigència del permís de conductor o conductora expedit per l’entitat local creadora de la llicència, i la inscripció i cotització en aquest concepte a la Seguretat Social.
b. Qualsevol persona física o jurídica, que estigui en possessió del permís de conduir corresponent i el permís municipal de conduir. En el cas de societats mercantils, la possessió dels permisos s’exigirà a la persona física que ostenti l’administració de l’entitat; i en els supòsits que la persona jurídica estigui constituïda per una societat anònima laboral o cooperativa de treball associat, s’exigirà de les persones físiques integrants de les mateixes.“
Article 9. Atorgament per concurs.
(...)
“2 . Simultàniament a l’aprovació de la convocatòria del concurs, s’aprovaran unes basses conforme a les quals s’adjudicaran les llicències municipals d’auto taxi, i que necessàriament tindran el següent contingut:
· Requisits per formular la sol·licitud i forma d’acreditar-los.
· Indicació dels òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment.
· Termini, lloc i forma o mitjans de presentació de les sol·licituds.
· Termini de resolució i notificació.
· Documents i informacions que s’han d’acompanyar a la petició.
· Criteris d’adjudicació de les sol·licituds.
· Mitjà de notificació o publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 40 a 44 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.“
(...)
Article 12. Extinció.
“1..Les llicències per prestar el servei d’auto taxi s’extingeixen per alguna de les causes següents:
a) La renúncia expressa del seu titular, mitjançant un escrit dirigit a l’òrgan que va concedir la llicència. Aquesta renúncia, per sortir efectes, haurà de ser acceptada per la Corporació. S’entendrà acceptada la renúncia si transcorregut un mes des de la seva formulació l’Ajuntament no ha dictat resolució expressa.
b) Constitueixen causes per les quals l’Ajuntament de Santa Margalida declararà revocades i retirarà les llicències als seus titulars les següents:
· Utilitzar el vehicle d’una classe determinada a una altra diferent d’aquella per la qual està autoritzat.
· Deixar de prestar servei al públic durant trenta dies consecutius o seixanta dies alterns durant el període d’un any, llevat que s’acreditin raons justificades i per escrit davant la Corporació. El descans anual que s’estableixi en el Decret a que fa referència l’article 42 del present Reglament estarà comprès en les raons abans esmentades, no podent trobar-se al mateix temps de vacances més del 10% dels titulars de les llicències.
· No tenir el o la titular de la llicència la pòlissa d’assegurança en vigor.
· Incomplir reiteradament les disposicions sobre revisió periòdica a què fa referència el present Reglament.
· L’arrendament, lloguer o apoderament de les llicències que suposi una explotació no autoritzada per aquest reglament i les transferències de llicències que no hi són previstes, encara que el fet sigui denunciat pel o la titular.
· Incomplir les funcions inherents a la llicència i altres disposicions que facin referència a la propietat del vehicle.
· Contractar personal assalariat sense el permís municipal de conduir o sense l’alta i cotització a la Seguretat Social.
· Incórrer en algun dels supòsits prevists a l’article 111.1 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, una vegada s’hagi finalitzat l’expedient administratiu corresponent per mitjà d’una resolució ferma.
c) La revocació per raons d’interès públic, amb la indemnització econòmica corresponent, que s’ha de calcular de conformitat amb els paràmetres objectius que en determinin el valor real. En aquests casos, l’òrgan competent pot oferir, amb caràcter previ a la instrucció de l’expedient d’extinció que correspon, la possibilitat que els titulars interessats renunciïn a la llicència en les condicions que s’estableixen a la normativa d’aplicació.
d) L’arrendament, la cessió o el traspàs no autoritzat de l’explotació de les llicències i dels vehicles que hi estan vinculats.
e) La mort del titular sense hereus forçosos.
f) La caducitat.
2. La caducitat, revocació i retirada de la llicència s’acordarà per l’òrgan municipal competent, prèvia tramitació de l’expedient sancionador, el qual podrà iniciar-se d’ofici o a instància de les Centrals Sindicals, Agrupacions Professionals i Associacions de Consumidors i Usuari o Usuàries.
3. La declaració de caducitat, revocació i retirada de la llicència, amb independència de la causa, no generarà cap dret indemnitzatori a favor del titular de la mateixa, tret d’allò previst a la lletra c) de l’apartat primer d’aquest article.”
Article 16. Permís Municipal de Conductor o Conductora.
(...)
“2. Per obtenir el permís municipal de conductor o conductora l’interessat o interessada haurà de reunir els següents requisits:
a. Tenir nacionalitat espanyola o d’un estat membre de la Unió Europea o d’altre país estranger amb el que, en virtut de l’establert en Tractats o Convenis internacionals subscrits per Espanya, no sigui exigible aquest requisit.
b. Tenir permís de conductor o conductora d’automòbils de la classe BTP o superior, d’acord amb la legislació vigent.
c. Certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia infecto contagiosa o impediment físic que impossibiliti o dificulti el normal exercici de la professió.
d. Conèixer les principals vies públiques i llocs d’interès turístic, ubicació de locals públics d’esbarjo, oficines municipals, hotels principals i itineraris més directes per arribar al lloc de destinació.
e. Conèixer la normativa de circulació en vigor, la normativa de la Corporació i l’autonòmica relativa al servei i les tarifes aplicables.
Les circumstàncies expressades als apartats d) i e) del paràgraf anterior, s’acreditaran mitjançant la prova d’aptitud a la qual es refereix el número 3 d’aquest article.“
(...)
Article 23. Capacitat dels vehicles.
“La capacitat dels vehicles que prestin el servei d’auto taxi no excedirà de set places, inclosa la del conductor o conductora. Els vehicles han d’haver estat fabricats i concebuts per al transport de viatgers fins a set places, comptant la persona que condueix, i han de tenir, en tot cas, la classificació de turisme. Així mateix, els vehicles han de venir de fàbrica amb set seients instal·lats a l’habitacle del vehicle i amb un espai, separat o no de l’habitacle, reservat a maleter; en cap cas no es pot ocupar l’espai del maleter amb la utilització o instal·lació d’un seient plegable o transportí.
Quan es tracti de vehicles adaptats per al transport de persones amb mobilitat reduïda, els vehicles que prestin el servei d’auto taxi han de tenir la classificació de turisme i podran tenir una capacitat màxima de nou places, comptant la persona que condueix, dues de les quals hauran d’estar reservades als mecanismes d’ancoratge per a cadira de rodes, si bé no es poden transportar més de set persones, inclòs el conductor o conductora. Tot això, excepte que una disposició de rang superior estableixi una altre cosa. La capacitat màxima haurà de figurar tant en el permís de circulació com a la fitxa tècnica del vehicle.“
Article 24. Colors i distintius.
(...)
“2. A l’interior del vehicle duran, de forma visible, una placa distintiva on consti el número de llicència, el titular de la mateixa, la matrícula i la capacitat del vehicle.“
Article 26. Taxímetres.
“Els vehicles que prestin el servei d’auto taxi hauran d’anar equipats d’un aparell taxímetre d’un model degudament aprovat, correctament instal·lat i verificat, d’acord amb el que disposen el Reial Decret 889/2006, de 21 de juliol, pel qual es regula el control metrològic de l’Estat sobre els instruments de mesura, i l’Ordre ITC/3709/2006, de 22 de novembre per la qual es regula el control metrològic de l’Estat sobre els aparells taxímetres, o la normativa que els substitueixi, llevat dels vehicles de substitució que hagin notificat aquest fet a l’Ajuntament.
L’aparell taxímetre ha de permetre l’aplicació de les tarifes vigents en cada moment i estarà degudament precintat i comprovat, situat a la part davantera de l’interior de la carrosseria, de manera que en tot moment resulti completament visible per al viatger o viatgera i li sigui possible llegir les tarifes aplicables, incloent les tarifes especials i els suplements que estiguin autoritzats, i el preu, per a la qual cosa haurà d’estar il·luminat a partir de la posta fins a la sortida del sol. Així mateix, tots els vehicles que prestin el servei d’auto taxi han d’estar provists d’un mòdul que indiqui, en l’interior i en l’exterior, tant la disponibilitat del vehicle com la tarifa.
El taxímetre entrarà en funcionament a la baixada de la bandera o element mecànic que la substitueixi. La posició de punt mort interromp la continuïtat del comptador definitivament quan finalitzi el servei o provisionalment durant el temps d’accident, avaria, reposició de carburant o altres motius no imputables a l’usuari o usuària, podent aquest aparell, després de resolt l’incident, tornar a funcionar sense necessitat de procedir a baixar novament la bandera.
La implantació de l’esmentat taxímetre tindrà caràcter obligatori des de l’aprovació definitiva del present Reglament.“
Article 32. Contractació del servei.
“La contractació del servei d’auto taxi es pot realitzar:
· Mitjançant la realització d’un senyal que el conductor o conductora del vehicle el pugui percebre, moment en què s’entendrà contractat el servei.
· Mitjançant la realització d’una trucada a la centraleta corresponent. En aquest cas, s’entendrà contractat el servei quan el conductor o conductora accepti prestar-lo. El taxímetre s’activarà al moment que el passatger o passatgera pugi al vehicle. En cap cas es pot contractar el servei d’auto taxi mitjançant la realització d’una trucada de forma directa, sense contactar amb la centraleta corresponent.
Cap auto taxi es pot contractar a una distància inferior a 50 metres d’una parada on existeixin vehicles lliures, llevat el cas de persones discapacitades o amb paquets.“
Article 50. Procediment Sancionador. Legitimació.
“1. L’exercici de la potestat sancionadora i la imposició de sancions en matèria del servei regulat en el present Reglament correspon als òrgans de l’Ajuntament de Santa Margalida i es desenvoluparà d’acord amb el procediment que estableix el Decret 14/1994 de 10 febrer, pel qual s’aprova el Reglament del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora, la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.
2. Qualsevol persona, particular, central sindical, agrupació professional o associació de consumidors i usuaris o usuàries podrà denunciar la comissió d’uns fets que puguin ser constitutius d’una infracció dels preceptes d’aquest Reglament.
Els agents de l’autoritat estan obligats a formular la denúncia quan tinguin coneixement de la comissió d’un fet que pugui constituir una infracció del present Reglament.”
Article 53. Responsables.
“La responsabilitat administrativa per les infraccions comeses contra aquest Reglament correspondrà:
a. A les persones titulars de la llicència municipal d’auto taxi.
b. En les infraccions comeses en relació a l’activitat regulada en aquest reglament sense tenir la llicència corresponent, a la persona titular del vehicle amb el qual s’hagi efectuat el transport o al titular de l’establiment en el qual s’hagi efectuat la mediació o contractació no autoritzada.
c. En les infraccions comeses en relació a la contractació del servei d’auto taxi mitjançant la realització d’una trucada directa sense contactar amb la centraleta corresponent i en la resta de supòsits de contractació en forma distinta de les previstes a l’article 32 d’aquest Reglament, al titular del vehicle amb el qual s’hagi efectuat el transport, al titular de l’establiment en el qual s’hagi efectuat la mediació o contractació no autoritzada o a la persona en representació de la qual s’hagi efectuat la mediació o contractació no autoritzada.
d. En les infraccions comeses per conductor o conductora de vehicles que no siguin els titulars de la llicència, a la persona a la qual vagi adreçat el precepte infringit.
La responsabilitat s’exigirà, en cada cas, a les citades persones, sense perjudici del dret d’aquestes a al·legar, en descàrrec seu, qui n’és la persona materialment imputable i traslladar-li, si escau, aquesta responsabilitat.“
Article 56. Infraccions lleus.
“Tindran la consideració d’infraccions lleus, les següents accions:
a. Manca de cura en la higiene personal del conductor o conductora i/o vestir de manera inadequada.
b. Manca de cura en la neteja interior i exterior del vehicle.
c. Discutir amb companys de feina.
d. No portar la documentació i dotació exigida en aquest reglament, independentment de la causa que hagi motivat aquesta mancança.
e. Deteriorament d’algun dels distintius indicats en aquest reglament.
f. Abandonar el vehicle a la parada i estar el conductor o conductora absent.
g. No situar-se el més a prop possible de la vorera de la voravia per recollir o deixar els viatgers o viatgeres.
h. Abaixar el volum o desconnectar el receptor de l’aparell de ràdio quan sigui requerit per l’usuari o usuària.
i. No exhibir les tarifes a l’interior del vehicle en un lloc visible per a l’usuari o usuària, o que la seva mida o deteriorament dificultin la seva lectura.
j. No portar moneda fraccionària suficient per al canvi de 100€ o negar-se a baixar del vehicle per obtenir-ne.
k. Portar una il·luminació insuficient a l’interior del vehicle.
l. Negar-se a obrir o tancar els vidres, a petició de l’usuari o usuària.
m. No ajudar a pujar o baixar del vehicle, les persones majors, malaltes, minusvàlides o infants.
n. No recollir o lliurar maletes, equipatge o altres paquets que porti l’usuari o usuària.
o. Col·locar o estibar l’equipatge de forma inadequada de manera que es pugui deteriorar.
p. Qualsevol de les infraccions previstes a l’apartat següent, que per al seva naturalesa, ocasió o circumstància, no hagi de ser qualificada de greu.“
Article 57. Infraccions greus.
“Tindran la consideració d’infraccions greus, les següents:
a. No complir les ordres concretes de l’itinerari marcat pel viatger o viatgera i recórrer innecessàriament majors distàncies per retre el servei.
b. No presentar el vehicle en ordre de servei quan s’està exercint l’activitat de transport públic de viatger o viatgeres.
c. Usar paraules o gests grollers i d’amenaça en el seu tracte amb els usuari o usuàries o adreçades als vianants o conductor o conductora d’altres vehicles.
d. Cometre tres faltes lleus en el període d’un any.
e. No assistir a la parada durant una setmana sense causa justificada.
f. Agafar passatgers fora del terme municipal, llevat que hi hagi acords amb altres municipis.
g. Contractar el servei, per ràdio telèfon, en l’àmbit superior al municipi de Santa Margalida.
h. Incomplir, tant en excés com per defecte, l’horari de treball, el descans setmanal o les vacances (quan aquests s’estipulin i acordin).
i. Cobrar per seient.
j. No responsabilitzar-se de la prestació del servei la persona que hagi atès una cridada telefònica després de sol·licitar-lo sense causa justificada.
k. Cobrar, l’entitat mediadora en la contractació del servei de ràdio telèfon, tarifes superiors a les autoritzades.
l. No tenir llibre de reclamacions o negar-ne o obstacultizar-ne l’ús als usuari o usuàries.
m. Efectuar un transport públic amb reiteració d’itinerari i horari.
n. Exigir un nou import quan l’usuari o usuària rectifiqui el lloc de final de la carrera o si, abans que aquesta finalitzi, baixés un acompanyant.
o. No admetre el nombre de viatgers o viatgeres legalment autoritzat o admetre’n un nombre superior.
p. No presentar el vehicle a inspecció a requeriment de l’autoritat o dels seus agents.
q. No respectar el torn de parada.
r. No tenir portaequipatges o no tenir-lo disponible per a l’usuari o usuària.
s. Efectuar transports de mercaderies, paquets o altres objectes, llevat del cas que el passatger els porti amb ell.
t. No acceptar que l’usuari o usuària usi indistintament les llengües catalana i castellana, o no prestar el servei correctament al·legant no conèixer l’idioma del passatger.
u. No informar les autoritats, en el cas d’haver transportat una persona que pateixi una malaltia infectocontagiosa, per tal de procedir a la desinfecció del vehicle.
v. No haver comunicat el o la titular de la llicència l’alta o la baixa a l’Ajuntament després d’haver transcorregut quaranta-vuit hores des que s’inicià o extingí la relació laboral del treballador assalariat o de l’autònom col·laborador de la llicència.
w. Desacatament de fet o de paraula als agents de l’autoritat encarregats de la vigilància de les normes contingudes en aquest reglament i de les normes de circulació.
x. Abandonar el vehicle a la parada tot impedint el normal desenvolupament del servei.
y. Presentar deficiències en l’estat de conservació de la carrosseria o tancament de les portes sempre que abans s’hagi complit el procediment que estableix el present reglament.
z. Negar-se a deixar de fumar.
aa. Dipositar llosques, papers, envasos i demés a les aturades en llocs distints als habilitats a l’efecte.
ab. Col·locar qualsevol element o distintiu a l'interior o exterior del vehicle no autoritzat per l'Ajuntament, particularment publicitat i antenes que no siguin del propi aparell de ràdio o de l'emissora de radiotaxi autoritzada per l'Ajuntament.
ac. No respectar l’ordre de preferència a les parades i als usuari o usuàries.
ad. Qualsevol de les infraccions previstes a l’apartat següent, que per al seva naturalesa, ocasió o circumstància, no hagi de ser qualificada de molt greu.”
Article 58. Infraccions molt greus.
“Tindran la consideració d’infraccions molt greus:
a. Abandonar el viatger o viatgera sense retre el servei pel qual fou requerit, sense causa justificada.
b. Cometre tres faltes greus en el període d’un any.
c. Conduir en estat d’embriaguesa o sota la influència de begudes alcohòliques o d’estupefaents. L’estat d’embriaguesa es determinarà, en cada cas, segons les normes administratives que regulin el grau màxim d’alcohol permès a la sang o en aire expirat.
d. Retenir qualsevol objecte abandonat en el vehicle sense donar-ne compte a l’autoritat competent dins les setanta dues hores següents al moment en què fou trobat.
e. Cometre delictes qualificats pel Codi Penal com dolosos, amb ocasió o motiu de l’exercici de la professió a que es refereix el present Reglament.
f. Cobrar de forma abusiva als usuari o usuàries, per sobre les tarifes marcades i fixades per la Corporació, o Contractar el servei, per ràdio telèfon, en l’àmbit superior al municipi de Santa Margalida.
g. Cobrar tarifes inferiors a les autoritzades.
h. Falsejar les dades o els documents acreditats per obtenir la llicència municipal.
i. Efectuar el transport públic de persones en automòbils de turisme o realitzar activitats de mediació en aquest transport sense la corresponent llicència municipal.
j. Falsejar els documents que estiguin obligats a posseir en l’exercici de les seves activitats o fer-hi constar dades inexactes o incorrectes en els llibres que estiguin obligats a portar.
k. Prestar servei en un vehicle que
- No ha estat donat d’alta per al servei per part de l’Ajuntament.
- No ha passat la ITV o la revisió municipal anual.- Hagi estat objecte d’una reforma o reparació d’importància sense complir les normes establertes al respecte a les reglamentacions en vigor.
l. Prestar els serveis sense reunir els requisits i les circumstàncies següents:
- No tenir la nacionalitat espanyola, o bé la d’un país estranger amb el qual, en virtut del que disposen els tractats o convenis internacionals subscrits per Espanya, no sigui exigible el citat requisit.
- No acreditar davant l’agent de l’autoritat les condicions necessàries d’aptitud professional, honorabilitat i capacitat.
- No comptar amb la corresponent pòlissa d’assegurança en vigor.
- No complir el requisit necessari d’afiliació i alta a la Seguretat Social.
m. Proferir insults als usuari o usuàries o agredir-los, tot originant un escàndol públic.
n. Captar viatgers o viatgeres mitjançant la formulació personal d’ofertes de viatge, ofertes de comissions o descomptes a establiments públics, hotels, hostals, habitatges vacacionals, agències de viatges, restaurants, bars, cafeteries i llocs d’esplai en general o de restauració, a voravies, vestíbuls d’estacions d’autobús, parades de bus o llocs similars, distints de les parades de vehicles afectes al servei.
-. Agafar passatgers en el municipi de Santa Margalida amb vehicles emparats per llicències d’altres municipis.
p. Triar passatge i oferir o cercar passatgers fora de les normes prescrites en aquest reglament.
q. Negar-se sense justificació a la prestació dels serveis normals, extraordinaris, especials o d’urgència o a complir el calendari de guàrdies establertes.
r. Manipular o falsejar les tarifes amb el resultat de no obtenir el rebut o falsejar les dades amb el resultat d’alterar la tarifa aplicable.
s. Negar-se a estendre el rebut de l’import de la carrera quan el sol·liciti l’usuari o usuària, o alterar-ne les dades.
t. No esperar l’usuari o usuària que l’havia sol·licitat després d’haver cobrat el temps d’espera.
u. Utilitzar, si escau, les instal·lacions de radiotelèfon per a una activitat il·lícita, immoral o contrària a l’ordre públic.
v. Negar-se o obstruir l’actuació inspectora que impedeixi o retardi l’exercici de les funcions que els han estat atribuïdes en aquest reglament.
w. Circular a una velocitat inadequada que excedeixi la permesa a cada zona en un percentatge o quantia que permeti que la infracció sigui qualificada de molt greu segons la normativa general reguladora de la circulació.
x. Prestar el servei en els supòsits de suspensió, intervenció o revocació de la llicència o autorització del conductor o conductora.
y. Utilitzar, sota qualsevol altre concepte, la llicència expedida a nom d’una altra persona, sense l’oportuna habilitació legal. La responsabilitat d’aquesta infracció correspondrà tant als qui utilitzin llicències alienes com a les persones a qui foren atorgades.
z. Transferir el vehicle aplicat a la llicència o procedir al seu desballestament sense haver estat prèviament autoritzat per l’Ajuntament.
aa. Negar-se a atendre els requeriments de l’Ajuntament o del Govern quan s’hagin decretat amb motiu de defensa nacional, ordre públic o altres greus d’utilitat pública o interès social.
ab. Incomplir l’obligació de substituir els vehicles adscrits a llicència quan tenguin una antiguitat de 10 anys des de la data de matriculació.
ac. Prestar el servei d’auto taxi quan hagi estat contractat mitjançant trucada directa sense contactar prèviament amb la centraleta corresponent o en forma distinta a les previstes a l’article 32 d’aquest Reglament, així com contractar o intervenir en la contractació mitjançant trucada directa sense contactar prèviament amb la centraleta corresponent o en forma distinta a les previstes a l’article 32 d’aquest Reglament.“
Article 59. Sancions.
(...)
“4. En cap cas la imposició d’una sanció no pot ésser més beneficiosa per al responsable que el compliment de les normes infringides d’acord amb l’establert a l’article 29.2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.“
(...)”.
Contra el present acord, en aplicació de l’article 112.3 de la Llei 39/2015, d’01 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i donat que aprova una disposició de caràcter general, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la seva publicació, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Tot això sense perjudici de que pugueu interposar qualsevol altre recurs que pogueu estimar més convenient al vostre dret.
Santa Margalida, 31 de juliol de 2017
El Batle
P.D.S. (Decret núm. 1193 de data 02/12/2016, Primer Tinent de Batle, Martí A. Torres Valls)
Joan Monjo Estelrich