Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 8471
Aprovació de les bases que han de regir la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca a les agrupacions de defensa sanitària de Menorca (ADS) i aprovació de la convocatòria

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 15 de maig de 2017, va adoptar l'acord següent:

Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera a les agrupacions de defensa sanitària de Menorca, i els seus annexos, que s'adjunten.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent al període comprès entre la data de presentació de les sol·licituds i dia 30 de novembre de 2017, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en ell punt anterior, d’acord amb les següents condicions:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall

Partida

Quantia màxima

6.41240.4890047 Control sanitari ADS

65.000€

L’import màxim a què es destina la convocatòria únicament podrà ampliar-se, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per a contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

b) El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) La instrucció d'aquesta convocatòria correspon a la veterinària del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera del Consell Insular de Menorca, Gemma Sintes Coll.

d) Aprovar la composició de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts:

- Miquel Truyol Olives, director de Medi Rural i Marí

- Gemma Sintes Coll, veterinària del CIM

- José María Mir Orfila, tècnic agrícola del CIM

- Francisca Llabrés Riudavets, tècnica mitjana de gestió del CIM

Tercer.- La notificació d'aquests ajuts es farà mitjançant la publicació de l'acte de resolució al BOIB.

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT I RESERVA DE BIOSFERA DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES AGRUPACIONS DE DEFENSA SANITÀRIA DE MENORCA

1. Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte compensar el cost des de la data de presentació de les sol·licituds fins a dia 30 de novembre de 2017, de les actuacions de vigilància, eradicació i control de malalties dels animals incloses als programes sanitaris i zootècnics de les agrupacions de defensa sanitària ramadera (ADS) d’oví i boví de l’illa de Menorca aprovats per la Direcció General de Medi Rural i Marí del Govern de les Illes Balears.

Aquestes ajudes es concediran d'acord amb el Reglament (CE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. També es tindran en compte les previsions previstes en el Reial Decret 81/2015, de 13 de febrer, pel qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes, que constitueix normativa bàsica, d'acord amb la disposició final primera de l'esmentada disposició.

En compliment de l'article 9 del Reglament (CE) núm. 702/2014, el nombre de registre del document validat per l'aplicació SANI (programa informàtic específic per a les comunicacions d'ajuts a la Comunitat Europea) és SA.48446(2017/XA).

2. Finalitat

La finalitat dels ajuts és aconseguir, mitjançant la posada en pràctica d'un programa sanitari comú, la millora sanitària i productiva de les explotacions ramaderes.

3. Finançament i import màxim

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

4. Activitats subvencionables; requisits i condicions

1. Poden ser subvencionables les següents despeses, derivades de les actuacions relacionades amb la realització, per part de les ADS, dels programes i actuacions sanitàries comunes, en relació amb les malalties recollides a la llista de malalties d'animals de l'Organització Mundial de la Sanitat Animal (OIE) o les malalties dels animals i zoonosis enumerades en els annexos I i II del Reglament (UE) núm. 652/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 de maig de 2014, pel qual s’estableixen disposicions per a la gestió de les despeses relatives a la cadena alimentària, la salut animal i el benestar dels animals i relatius a la fitosanitat i als animals de reproducció vegetal i pel qual es modifiquen les Directrius 98/56/CE, 2000/29/CE i 2008/90/CE del Consell, els Reglaments (CE) núm. 178/2002, (CE) núm. 882/2004, (CE) núm. 396/2005 i (CE) núm. 1107/2009 del Parlament Europeu i del Consell i la Directiva 2009/128/CE del Parlament Europeu i del Consell, i pel qual es deroguen les Decisions 66/399/CEE, 76/894/CEE i 2009/470/CE del Consell, (article 4 del RD 81/2015, de 13 de febrer, pel que pel que s'estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes):

a. Controls sanitaris, proves diagnòstiques, anàlisis de laboratori o altres mesures de detecció de malalties dels animals, inclosos els de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS.

b. Compra i administració de vacunes, medicaments veterinaris, biocides o altres productes zoosanitaris, i les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS per aquestes actuacions.

c. Sacrifici d'animals quan estiguin malalts o es sospiti que puguin estar-ho, i les despeses de l'actuació professional dels veterinaris de les ADS per aquestes actuacions

d. Les despeses de destrucció de productes d’origen animal i la neteja i desinfecció de l’explotació i de l’equip, incloses les de l’actuació professional dels veterinaris de l’ADS.

2. Queden excloses de subvenció les despeses derivades de l’actuació professional dels veterinaris de les ADS en la presa de mostres o la realització de diagnòstics en el marc dels programes nacionals d’eradicació de malalties dels animals que rebin cofinançament per part de la Unió Europea.

De l'import màxim dels costs o pèrdues que donen dret a l'ajuda s'hauran de deduir els imports rebuts d'acord a règims d'assegurança (art. 4.2 RD 81/2015)

3. Seran objecte de subvenció les despeses realitzades des de la data de presentació de les sol·licituds a 30 de novembre de 2017.

4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 18.000 € en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurement del bé, excepte quan per les característiques especials de les despeses subvencionables no existeixi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o ofereixin, o quan la despesa s'hagi realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de subvenció, quan així s'hagi establert. S’ha de justificar que el preu pagat pel servei no és superior al preu de mercat.

5. L’IVA no es podrà subvencionar, llevat de quan no sigui recuperable pel beneficiari.(art. 4.3 RD 81/2015)

5. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta a aquestes bases. Sens perjudici de l'establert al punt 4.2 d'aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas el límit del 100 % de l'import total de l'activitat objecte de subvenció, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts que amb la mateixa finalitat, pugui rebre el beneficiari, de qualsevol administració pública, o d'una altra entitat pública o privada, nacional o internacional.

3. L'import de l'ajuda en cap cas podrà superar, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacional, el cost total de l'activitat objecte de subvenció, ni els límits establerts a l'art. 26.11 del Reglament (CE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

4. L'obtenció concurrent d'ajudes atorgades per la mateixa finalitat per altres Administracions o ens públics i privats, nacionals o internacionals, o de pagaments de règims d'assegurament cobreixin el mateix objecte o finalitats d'aquests ajuts, quan l'import total de les subvencions percebudes per cada beneficiari superi el cost de tota l'activitat subvencionable que s'hagi de desenvolupar, donarà lloc a la reducció proporcional que correspongui en l'import de les subvencions regulades en aquesta convocatòria, fins ajustar-se a aquest límit. Si a més, la suma de les subvencions suposa una intensitat de l'ajuda superior als percentatges màxims establerts en l'article 7 del Reial Decret 81/2015 o en la normativa estatal o comunitària aplicables, es reduirà fins el límit esmentat.

6. Requisits dels beneficiaris

1. Poden tenir la consideració de beneficiaris directes i demanar la subvenció les ADS de l’illa de Menorca integrades per productors els quals compleixin els requisits del punt 2 d'aquest apartat, i que compleixen els següents requisits:

a) Que, abans de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, estiguin legalment constituïdes i reconegudes de conformitat amb el que s'estableix en el marc del que preveu el Reial decret 842/2011, de 17 de juny (BOE núm. 168, de 14 de juliol de 2011), l'Ordre del conseller d'Agricultura i Pesca, de 26 de maig de 1992, per la qual es regulen les Agrupacions de Defensa Sanitària ramaderes de les Illes Balears, que va ser modificada mitjançant l'Ordre de 3 de juliol de 2001 i complementada mitjançant l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 16 de març de 2007.

b) Que estiguin inscrites en el Registre nacional d'agrupacions de defensa ramadera.

c) Que disposin d’un programa sanitari aprovat per l'autoritat competent, abans de la concessió de l’ajuda, per la Direcció General de Medi Rural i Marí del Govern de les Illes Balears, amb el contingut mínim que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 16 de març de 2007, segons l’espècie animal. El programa esmentat inclourà en tot cas una descripció de les mesures de prevenció, control o erradicació corresponents.

2. Poden ser beneficiàries finals de les ajudes previstes en aquestes bases les petites i mitjanes explotacions agràries, dedicades a la producció agrícola primària, integrades a una de les agrupacions de defensa sanitària ramaderes (ADS) de Menorca que compleixin els següents requisits:

a) Estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i el Consell Insular de Menorca.

b) Que siguin titulars d'explotacions ramaderes en activitat i que les explotacions tinguin la condició de PIME, d'acord amb l'annex I del Reglament (CE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

c) Que l'explotació estigui inscrita en el registre general d'explotacions ramaderes (REGA)

d) No estar subjectes les explotacions a una ordre de recuperació pendent després una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

e) Que no es tracti d’una empresa en crisi tal com es defineix a l’article 2 del Reglament (CE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, en les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d’empresa en crisi, d’acord amb les directrius sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d’empreses no financeres en crisi (Comunicació 2014/C249/01 de la Comissió, de 31 de juliol de 2014)

3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. De conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no podran ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquestes bases, les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals.

5. A més dels requisits establerts en els punts anteriors, han de complir els requisits prevists en el Reial Decret 81/2015, de 13 de febrer, pel qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les Agrupacions de Defensa Sanitària ramaderes, així com els establerts a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7. Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa

a) Si és persona física NIF o DNI del sol·licitant.

b) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’una altra persona.

c) NIF o DNI del representant

d) Si el sol·licitant és persona jurídica escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.

e) Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.

f) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sens personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) i/o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l’article 13 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, Llei general de Subvencions, el model de la qual s’adjunta com a annex II d’aquestes bases.

h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per a realitzar la mateixa activitat. Annex III.

i) Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributàries davant l’administració de l’Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular. Es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions – vegeu annex I. La comprovació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular es comprovarà d'ofici.

j) Si pertoca, document acreditatiu on consti que l’organització està exempta de presentar la liquidació per l’import sobre el valor afegit.

k) Document de designació de compte bancari del beneficiari, segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

Documentació específica

l) Programari sanitari per a la campanya 2017, aprovat abans de la concessió de l'ajut per la Direcció General de Medi Rural i Marí del Govern de les Illes Balears amb el contingut mínim que estableix l'Ordre esmentada de la consellera d'Agricultura i Pesca, de 16 de març de 2007, segons de l'espècie animal.

m) Indicació de com està previst fer la difusió de l'ajut rebut pel CIM.

n) Pressupost detallat de les despeses i ingressos prevists per al compliment efectiu del programa per al qual se sol·licita l'ajuda. El pressupost l'ha d'elaborar el veterinari de l'ADS o el cap dels veterinaris, si n'hi hagués més d'un, i l'ha de signar el president de l'ADS. Si l'ADS sol·licita altres ajudes per a la mateixa finalitat, al pressupost detallat s'han de separar les despeses que seran subvencionables per a cada entitat.

o) Pressupost actualitzat del període per al qual se sol·licita la subvenció.

p) Relació de ramaders que constitueixen l'ADS en el moment de la sol·licitud i dels codis d'explotació d'acord amb l'article 5 del Reial decret 479/2004, de 26 de març, pel qual s'estableix i regula el Registre general d'explotacions ramaderes (REGA).

q) Certificat emès pel secretari de l’agrupació que acrediti l’aportació econòmica realitzada pels ramaders que constitueixen l’ADS durant el període pel qual es sol·licita la subvenció.

r) Documentació que acrediti la condició de PYME de les explotacions integrades de l'ADS, que pot consistir en una declaració responsable dels titulars de l'explotació, i que s'ha d'ajustar al contingut d'aquestes bases. (Annex V) .

s) Documentació acreditativa, de cada una de les explotacions integrades en l'ADS, d'estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i el Consell Insular. El sol·licitant pot substituir aquests certificats per una declaració de responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11.f) TRLGSIB). (Annex V)

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a), b), c), d) i k) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).

 D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l'apartat 2 s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 i 2 de l'LPACAP al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.

8. Criteris que es tindran en compte per a la concessió dels d’ajuts i determinació de l’import de la subvenció

1. Sempre que es compleixin els requisits de la convocatòria s’atorgaran els ajuts sol·licitats amb els límits fixats a la convocatòria i a les presents bases dins el crèdit disponible.

2. Si el total de l’ajut sol·licitat és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol·licitants que compleixin els requisits, i segons el següent (Segons l'article 6, del RD 81/2015, de 13 de febrer, pel que s'estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes):

a) percentatge d’explotacions en relació al màxim de Menorca:

ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes > 90 % : 25 punts

ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 60-90 % : 20 punts

ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes entre 30-59 % : 15 punts

ADS amb un nombre d’explotacions ramaderes < 30 % : 10 punts

b) percentatge de reproductores en relació al màxim de Menorca:

ADS amb nombre de reproductores > 90 % : 25 punts

ADS amb nombre de reproductores entre 60-90 % : 20 punts

ADS amb nombre de reproductores entre 30-59 % : 15 punts

ADS amb nombre de reproductores < 30 % : 10 punts

c) Nombre de veterinaris: 3 punts per veterinari amb un màxim de 15 punts.

La subvenció que correspon a cada ADS es calcularà sumant els punts obtinguts en els apartats anteriors i aplicant la següent taula de relació entre puntuació i import.

- Per més de 20 punts a un apartat: 15.000€

- Per de 15-20 punts a un apartat: 12.500 €

- Per 10 punts a un apartat: 10.000 €

- 5 punts: 5.000€

- Menys de 5 punts: 2.500€

L’import màxim que pot rebre una ADS és de 45.000 €.

3. Per al càlcul de la subvenció s’han de tenir en compte les explotacions i els censos de reproductores d’aquestes explotacions de cada ADS declarats en el Registre General d’Explotacions Ramaderes (REGA). (Es comprovaran el cens de reproductores el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds).

4. El conjunt de tots els ajuts individual no superarà mai l’import de la convocatòria.

9. Comissió avaluadora dels ajuts

1. Es crea la Comissió Avaluadora dels ajuts regulats en aquestes bases.

2. L’objecte de la Comissió Avaluadora és examinar els expedients d’ajuts, que hauran d’anar acompanyats d’informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d’acord.

3. La Comissió Avaluadora estarà integrada per persones que compleixin els criteris de competència professional i experiència. La seva composició serà la següent:

- President: el conseller executiu de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

Titulars:

- Director de Medi Rural i Marí

 - Veterinària del CIM

 - Tècnic agrícola del CIM

  - Tècnica mitjana de gestió del CIM

4. Perquè la Comissió Avaluadora s’entengui vàlidament constituïda, es requerirà la presència del president i del secretari i de la meitat, almenys, dels seus membres.

10. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L'expedient s'iniciarà amb l'aprovació de la convocatòria corresponent posteriorment les bases i la convocatòria d'aquests ajuts s'han de comunicar, mitjançant  l'aplicatiu web de notificació de la Comissió Europea, d'acord amb l'art. 3 del Reglament (CE) núm. 794/2004, en el format resumit i normalitzat que s'estableix en l'annex II del Reglament aplicable a aquests ajuts.

Una vegada la Comissió envii un acús de rebut amb el número d'identificació de l'ajut, el text de la convocatòria i la resta de la documentació que es requereixi, amb la referència de la identificació esmentada és comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara endavant BDNS) i es publicarà en el BOIB l'esmentada identificació, conjuntament amb les bases i la convocatòria, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.

3. La instrucció correspondrà a un funcionari del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts. 

Prèviament a la tramitació de la concessió d'aquest ajut, per la instructora es comprovarà que aquest ajust és compatible amb altres ajusts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la Comissió Avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu, cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a efectes de notificació (art. 45.1b de l'LPACAP)

10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

11. Abonament dels ajuts

Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

En el moment del pagament el beneficiari haurà d'acreditar que està al corrent amb el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant que el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca.

Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'ha d'estar a l'establert a la base 6. No obstant, l'entitat beneficiària pot substituir les certificacions que es senyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000€ (art. 11.f TRLGSIB)

12. Justificació de les despeses

1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar la totalitat del projecte presentat a la convocatòria abans de dia 3 de desembre de l’any en curs.

2. Per tal de justificar l’ajut s’ha de presentar la següent documentació:

a) Compte justificatiu simplificat:

- Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

- Relació nominativa de les despeses realitzades (annex IV)

b) Liquidació del pressupost a data de justificació.

c) La justificació de l’elecció entre les ofertes presentades.

3. En el cas de rebre qualsevol subvenció pública, s’hauran de lliurar els justificants de la subvenció rebuda i els conceptes pels quals s’ha rebut.

4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

5. Si la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat es procedirà a la reducció proporcional de la subvenció concedida.

6. Seran despeses subvencionables les efectivament pagades amb anterioritat al termini de justificació dels ajuts.

7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

8. Si un cop transcorregut el termini establert per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies. Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici de l'expedient de revocació o reintegrament que correspongui.

13. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Fer constar, de manera expressa, el suport del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera del Consell Insular Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

b) Fer constar el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, en la realització de les activitats subvencionades. (anteriors al mes de juliol de 2017)

c) Dur a terme el programa sanitari comú , la millora sanitària i productiva de les explotacions ramaderes.

d) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

e) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi

f) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar la seva realització, en els terminis i en les condicions establertes a aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

h) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

i) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

j) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

k) Acreditar, quan el Consell Insular així ho sol·liciti que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament al Consell Insular a consultar aquestes dades.

14. Revocació i reintegrament dels ajuts. Criteris de graduació de possibles incompliment

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.

Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa aplicable.

En el cas que no sigui procedent la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment.

Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari i s'haurà de valorar en tot cas, el grau d'incompliment.

Si l'entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s'han aconseguit les finalitats de l'ajut, s'ha de dur a terme una revocació parcial de l'ajut, i consegüentment, la pèrdua al dret de cobrament parcial de l'ajut, d'acord amb l'aplicació del següent criteri de gradació següent:

a) En cas que s'hagi executat totalment el projecte, però la documentació justificativa de la despesa subvencionable del pressupost presenta deficiències perquè sigui inadequada, perquè no s'ajusta als requisits de les bases, per no haver-se executat la totalitat del pressupost inicial subvencionable l'import de revocació parcial de l'ajut ha de coincidir amb l'import de l'ajuda no justificada o justificada incorrectament.

b) En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1% per cada dia de retard.

c) Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, es minorarà en un 1% l'import de la subvenció correctament justificada.

En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, el qual es comptarà des del pagament de la subvenció, total o parcial, fins a la data de resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

En cas que l'import de la suma de l'ajut més la resta d'altres ajudes, subvencions, ingressos o fons propis que hagin finançat la realització del projecte superi el pressupost total d'execució d'aquest, l'import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeixi del pressupost executat esmentat.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que, si escau, siguin exigibles.

15. Infraccions i sancions

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i el títol IV de la Llei 38/2002, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

16. Informació sobre les ajudes

1. En compliment de l'article 9.2 del Reglament (CE) núm. 702/2014 de la comissió de 25 de juny de 2014, per el que es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, el Consell Insular de Menorca publicarà en la web:

- La informació resumida relativa a l'article 9.1

- Text complet de cada una de les ajudes contemplades en l'apartat 9.1

2. En compliment de l'article 9.7 del Reglament (CE) núm. 702/2014 de la comissió de 25 de juny de 2014, per el que es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, el Consell Insular de Menorca El Consell Insular de Menorca complirà amb el que disposa els apartats 2, 3 i 4.

17. Altres disposicions

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu, pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005)

- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003

- Reglament (CE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles en el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de - - - Funcionament de la Unió Europea

- Reial decret 81/2015, de 13 de febrer, pel qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes (BOE núm. 50, de 27 de febrer de 2015)

- Llei 8/2003, de sanitat animal, de 24 d'abril (BOE núm. 99, de 25 d'abril)

- Reial decret 842/2011, de 17 de juny, pel que s'estableix la normativa bàsica de les associacions de defensa sanitària ramaderes, i es crea i regula el seu registre

Annex I: Sol·licitud de participació en la convocatòria d'ajust a les ADS (consta en l'expedient)

Annex II: Model declaració responsable (consta en l'expedient)

Annex III: Declaració responsable altres ajuts rebuts (consta en l'expedient)

Annex IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts del CIM a l'ADS per a l'any 2017 (consta en l'expedient)

Annex V: Declaració responsable (consta en l'expedient)

(Data de signatura: 26/07/2017)

El secretari del Consell Executiu

Octavio Pons Castejón