Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 8467
Consell Executiu. Aprovació de la convocatòria de l'any 2017 d'ajuts a la formació i l'assessorament del sector agrari
Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca ,en sessió ordinària de dia 29 de maig de 2017, va adoptar l'acord següent:
PRIMER.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca a la formació i assessorament del sector agrari de Menorca i els seus annexos.
SEGON.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2017, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència al punt anterior, d’acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats per aportacions expresses de tercers per a contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria:
Partida |
Quantia màxima |
6.41230.4890000 Ajuts formació i assessorament sector agrari |
60.000 € |
b) El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals comptats a partir del següent a la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) La instructora d’aquest expedient serà la senyora Helena Fonolleda Gómez, cap de negociat de Sa Roqueta.
d) Aprovar la composició de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts:
- President: Javier Ares Garcia, conseller executiu del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera
- Secretari/ària: un/a funcionari/a del Departament
Vocals:
Titulars:
Miquel Truyol Olives, director insular de Medi Rural i Marí
Helena Fonolleda, cap de negociat de Sa Roqueta
Joan Bustamente, director del Centre de Capacitació Agrària del CIM
Francisca Llabrés Riudavets, tècnica mitjana de gestió del CIM
TERCER.- La notificació d'aquests ajuts es farà mitjançant la publicació de l'acte de resolució en el BOIB.
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER ASSESSORAMENT I CAPACITACIÓ AL SECTOR AGRARI
1. OBJECTE
L’objecte d’aquests ajuts és participar en les despeses originades per les entitats relacionades amb l’activitat agrària per la realització d’accions de formació i capacitació al sector agrari de l’illa de Menorca des de dia 1 de gener de l'any de la convocatòria fins a dia 30 de novembre de l'any de la convocatòria
2. FINALITAT
Aquests ajuts tenen per finalitat contribuir al desenvolupament i la millora del sector agrari a través de la capacitació dels seus actors que permeti contribuir a l’adaptació a les noves necessitats i en concret a l’adaptació de l’entrada de l'Administració electrònica.
3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.
4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS
1. Són objecte de subvenció les activitats següents:
Línia 1. Cursos de formació dirigits al sector agrari i ramader que contribueixin a la seva capacitació, en especial els que tenguin per objecte la capacitació en noves tecnologies que contribueixin a l’adaptació dels pagesos a la tramitació electrònica d’expedients.
Línia 2. Organització de jornades tècniques de temàtica relacionada amb el sector agrari.
Línia 3. Assessorament, sessions d'orientació i activitats de demostració i informació.
2. Les activitats abans relacionades s’han de portar a terme de dia 1 de gener de l'any de la convocatòria a dia 30 de novembre de l'any de la convocatòria.
3. Són despeses subvencionables:
Lloguers i despeses dels locals destinats a les accions d'assessorament i capacitació durant el temps destinat al fi de l’acció de formació.
Despeses de professorat especialitzat així com les despeses de desplaçament, dietes i allotjament durant el temps destinat al fi de l’acció.
Despeses generals de l’entitat destinades a l’organització de l’acció .
Dietes dels alumnes durant els dies que duri l’activitat.
Despeses relacionades amb la difusió i comunicació de l’activitat.
5. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són incompatibles amb altres ajuts que es concedeixin des del Consell Insular de Menorca per a la mateixa finalitat. Així mateix, són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.
2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
1. Poden sol·licitar la subvenció les entitats agràries, cooperatives de 1r i 2n grau, associacions i organitzacions professionals agràries, legalment constituïdes, que tenguin el domicili social i àmbit d’actuació dins del territori de Menorca i un funcionament intern real i democràtic.
2. En aquest sentit, queden excloses d'aquest procediment de concurrència competitiva les organitzacions que no realitzin els processos electorals prevists en els seus estatuts.
3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es.
2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
A. Documentació administrativa
a) Còpia de l'escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.
b) Còpia del certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda (si s'escau).
c) Document de designació d'un representant.
d) Còpia de l'acta que reculli els resultats del darrer procés electoral en virtut dels quals foren nomenats els actuals membres que integren els òrgans de direcció i relació nominal dels membres que els integren.
e) Document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF) i del seu representant.
f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196 de 31.12.2005) (annex II).
g) Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social (es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions –vegeu annex I). El sol·licitant ha d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb el Consell Insular de Menorca -aquest aspecte el comprovarà d'ofici el Consell Insular de Menorca.
h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat (annex III).
i) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.
j) Còpia del certificat emès pel secretari de l'organització on constin:
El nombre d'afiliats en actiu fins al 31 de desembre de l'any anterior, que estiguin al corrent del pagament de la quota a l’organització.
L'aportació econòmica realitzada pels socis de l'organització durant l'exercici anterior. k) Pressupost complet i desglossat de despeses i ingressos de l’any corrent, que no pot presentar un dèficit inicial i liquidació del de l’any anterior, que, si s’hagués tancat amb dèficit, s’haurà d’indicar amb càrrec a quins recursos s’ha eixugat aquest.
l) Memòria detallada i quantificada de les activitats enumerades en el punt 4 de les bases i que es pretenen realitzar amb la subvenció sol·licitada.
S’eximirà de la presentació de la documentació a què fan referència les lletres a), c), e) i i) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular, la qual cosa s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.
3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).
D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.
4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:
a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.
b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.
Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.
5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A) i B) de l'apartat 2 s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:
Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò establert en l'art. 14.2 de l'LPACAP al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada llei.
Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.
6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.
8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
1. Seran seleccionades totes les organitzacions sol·licitants que compleixin els requisits d’aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació adient.
2. Per a la línia 1, de cursos de formació, es destinarà un pressupost de 30.000 €. Si no s'esgota aquest pressupost podrà revertir en la línia 2.
Per a la línia 2, de jornades tècniques, es destinarà un màxim de 20.000 €. Si no s'esgota aquest pressupost podrà revertir en la línia 2.
Per a la línia 3, d’assessorament, es destinarà un màxim de 10.000 €.
3. Es prioritzarà en cada cas les accions relacionades amb la capacitació en noves tecnologies.
4. Per les despeses generals per l’organització del curs, es podran justificar nòmines dels treballadors de l’entitat fins a un màxim d’un 30 % del cost total del curs.
5. Per les despeses de professorat dels cursos de formació i jornades tècniques, quant a dietes en cas que el professorat sigui de fora de Menorca, es podran presentar les despeses següents:
Trasllat: es destina fins a un màxim de 200 € per persona i viatge. Allotjament: es destina fins a un màxim de 150 € per persona i viatge. Dietes: es destina fins a un màxim de 64,40€ per persona i dia.
6. Per les despeses de professorat, en cas que aquest sigui personal propi de l’entitat, es podran justificar les nòmines pel temps que s’ha destinat de forma real a l’execució del curs, inclosa la seva preparació.
7. Per les despeses de divulgació i informació es podran justificar les despeses d’anuncis a mitjans de comunicació degudament justificats.
8. Per les despeses d’assessorament, en cas que aquest es realitzi per personal propi de l’entitat, es podran justificar les nòmines pel temps que s’ha destinat de forma real a l’acció, degudament justificat amb la memòria final presentada.
9. Les despeses de refrigeri, menjar o similar destinats als alumnes de les jornades o cursos de formació no poden superar en cap cas la quantitat de 10 € per persona i dia.
10. La subvenció màxima destinada a les accions de formació i assessorament serà de 4.000 € per acció excepte per a les accions relacionades amb la capacitació en noves tecnologies, que podrà arribar fins a 7.000 €.
11. La subvenció màxima destinada a les accions de jornades tècniques serà de 5.000 € per acció.
12. Cada entitat pot sol·licitar un màxim de dues accions entre les tres línies
9. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS
1. Es crea la Comissió Avaluadora dels ajuts regulats en aquestes bases.
2. L’objecte de la Comissió Avaluadora és examinar els expedients d’ajuts, que hauran d’anar acompanyats d’informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d’acord.
3. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:
- President: el conseller executiu del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera
- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament
- Vocals:
Titulars:
El director insular de Medi Rural i Marí
Tres tècnics del Consell Insular de Menorca
4. Perquè la Comissió Avaluadora s’entengui vàlidament constituïda, es requereix la presència del president i del secretari i de la meitat, almenys, dels seus membres.
10. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. Una vegada conclòs el procés de tramitació de la convocatòria i immediatament abans de la seva publicació en el diari oficial, s'haurà de remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions la informació corresponent a la convocatòria, en els termes establerts en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. La instrucció correspondrà a un/una tècnic/a del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la comissió avaluadora. Cada sol·licitud indicarà mitjançant una memòria detallada l’acció que es pretén realitzar indicant els potencials destinataris de l’acció, el professorat o personal capacitat per dur-la a terme, el període o períodes prevists de realització de l’acció.
5. Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
6. Reformulació de sol·licituds. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari que reformuli la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si així s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i es en el BOIB als efectes de notificació (art. 45.1b de la LPACAP).
11. ABONAMENT DELS AJUTS
1. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
2. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant que el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
3. Les subvencions que es paguin a persones físiques restaran subjectes a retenció d’acord amb la normativa que regula l’impost sobre la renda de les persones físiques.
4. Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'ha d'estar a l'establert a la base 6. No obstant això, l'entitat beneficiària pot substituir les certificacions que s'assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11.f TRLGSIB)
12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
1. El darrer dia per justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o l’ajut econòmic concedit és el 30 de novembre de l'any de la convocatòria.
2. Per justificar s’ha de presentar la següent documentació:
Compte justificatiu simplificat:
- Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, indicant expressament el nombre de persones beneficiades per l’acció i el nombre d’hores de formació o assessorament realitzat.
- Relació nominativa de les despeses realitzades (annex IV). Totes les despeses que es relacionin en aquest document han d'estar pagades.
3. En el cas de rebre qualsevol altra subvenció pública, s’haurà de lliurar el justificant de la subvenció rebuda i el concepte pel qual s’ha rebut.
4. En la fase de comprovació de la despesa realitzada se sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.
5. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
6. Si la despesa justificada per cada una de les línies subvencionades és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat per línia, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
8. Si un cop transcorregut el termini establert per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies. Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici de l'expedient de revocació o reintegrament que correspongui.
13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions següents:
a. Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.
b. Fer constar el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, en la realització de les activitats subvencionades (sempre que la candidatura sigui vigent).
c. Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi.
En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
d. Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.
e. Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
f. Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
g. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
h. Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.
i. Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si en poden afectar el cost total.
14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS
En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.
Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa aplicable.
En el cas que no sigui procedent la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment.
Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari i s'haurà de valorar en tot cas el grau d'incompliment.
En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1 % per cada dia de retard.
Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, es minorarà en un 1% l'import de la subvenció correctament justificada (sempre que la candidatura sigui vigent).
En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, el qual es comptarà des del pagament de la subvenció, total o parcial, fins a la data de resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.
Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que si s'escau siguin exigibles.
15. INFRACCIONS I SANCIONS
1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
16. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius:
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable:
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)
Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de es Illes Balears
ANNEX I: SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN LA CONVOCATÒRIA D'AJUTS A LES ENTITATS AGRÀRIES I ASSOCIATIVES EN MATÈRIA DE FORMACIÓ I ASSESSORAMENT AL SECTOR AGRARI (consta a l'expedient)
ANNEX II: MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta a l'expedient)
ANNEX III: DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ALTRES AJUTS REBUTS (consta a l'expedient)
ANNEX IV: RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DELS AJUTS DEL CIM A LES ENTITATS AGRÀRIES I ASSOCIATIVES EN MATÈRIA DE FORMACIÓ I ASSESSORAMENT AL SECTOR AGRARI 2017 (consta a l'expedient)
Maó 26/07/2017
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón