Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 8465
Convocatòria subvenció façanes

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local d’aquesta Corporació municipal, en sessió ordinària, celebrada dia 7 de juliol de 2017, entre d'altres, va acordar aprovar les bases reguladores de subvencions per a la realització d'obres d'embelliment, manteniment, conservació, restauració i rehabilitació de les façanes dels immobles ubicats en els nuclis urbans del terme municipal d’Andratx 2017. Acord que es transcriu literalment a continuació:

«PROPOSTA DEL PRIMER TINENT DE BATLE, REGIDOR DELEGAT DE LES ÀREES D'URBANISME I ACTIVITATS, D'APROVACIÓ DE LES BASES REGULADORES DE SUBVENCIONS PER A LA REALITZACIÓ D'OBRES D'EMBELLIMENT, MANTENIMENT, CONSERVACIÓ, RESTAURACIÓ I REHABILITACIÓ DE LES FAÇANES DELS D'IMMOBLES UBICATS EN ELS NUCLIS URBANS DEL TERME MUNICIPAL D’ANDRATX 2017.

El Primer Tinent de Batle, Regidor delegat de les Àrees d'Urbanisme i Activitats, Sr. Jaume Porsell Alemany, proposa a la Junta de Govern Local que, amb l'objecte d'estimular i fomentar la realització d'obres d'embelliment, conservació, restauració i rehabilitació de façanes d'immobles ubicats en els nuclis urbans del terme municipal d’Andratx, com a mesura per aturar o, si més no, pal·liar l'actual dinàmica d'abandonament i progressiu estat de deteriorament de cases i edificis, fet que comporta un empitjorament de les condicions de salubritat i decòrum d'aquells, i també una progressiva degradació de la zona, que té repercussió en l'activitat comercial, en la qualitat de vida dels residents en els nuclis urbans i en la imatge turística que ofereix el municipi, adopti el següent ACORD:

PRIMER.- Aprovar les «Bases reguladores de subvencions per a la realització d'obres d'embelliment, manteniment, conservació, restauració i rehabilitació de les façanes dels immobles ubicats en els nuclis urbans del terme municipal d’Andratx 2017», que s'adjunten.

SEGÓN.- Aprovar la convocatòria per a les Subvencions per a la realització d'obres d'embelliment, manteniment, conservació, restauració i rehabilitació de les façanes dels immobles ubicats en els nuclis urbans del terme municipal d’Andratx 2017.

TERCER.- Aprovar la despesa de 100.000 euros amb càrrec a la partida 150.78000.

QUART.- La convocatòria, les bases que la regeixen i la resolució de la mateixa, s'han de publicar en el BOIB, a la BDNS i en la pàgina web de l'Ajuntament d’Andratx.

Andratx, 26 de juny de 2017

Jaume Porsell Alemany

Primer Tinent de Batle,

Regidor delegat de les Àrees d'Urbanisme i Activitats»

Aquest acord posa fi a la via administrativa per la qual cosa es pot interposar potestaviment en el termini d’un mes recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha adoptat l’acord. Alternativament es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de 2 mesos.

D’acord amb l’article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides.

BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A LA REALITZACIÓ D'OBRES D'EMBELLIMENT, MANTENIMENT, CONSERVACIÓ, RESTAURACIÓ I REHABILITACIÓ DE LES FAÇANES DELS IMMOBLES UBICATS EN ELS NUCLIS URBANS DEL TERME MUNICIPAL D’ANDRATX 2017.

Primera.- Finalitat

L'Ajuntament d’Andratx vol estimular i fomentar la realització d'obres d'embelliment, conservació, restauració, consolidació i rehabilitació de façanes d'immobles ubicats en els nuclis urbans del terme municipal d’Andratx, com a mesura per aturar o, si més no, pal·liar l'actual dinàmica d'abandonament i progressiu estat de deteriorament de cases i edificis, fet que comporta un empitjorament de les condicions de salubritat i decòrum d'aquells, i també una progressiva degradació de la zona, que té repercussió en l'activitat comercial, en la qualitat de vida dels residents en els nuclis urbans i en la imatge turística que ofereix el municipi.

Per aquesta raó, i amb aquells objectius, s’aproven unes subvencions que vendran regulades per les presents bases, bases dictades a l'empara de l'Ordenança de Subvencions d'Andratx, publicada al BOIB núm. 47, de 20 d'abril, de 2017.

Segona.- Objecte

Es poden acollir a aquesta convocatòria de subvencions per a realitzar obres d'embelliment, manteniment, conservació, restauració i rehabilitació de les façanes, tots els immobles ubicats en els nuclis urbans del terme municipal d’Andratx i que responen a una tipologia constructiva determinada.

Tipologia constructiva objecte de subvenció:

- Edificis d'habitatges plurifamiliars, conjunts d'apartaments o d'habitatges adossats.

Elements de l’edifici objecte de subvenció:

- Aquelles obres dirigides a conservar l’aspecte de les façanes en el seu conjunt i totalitat, incloent-hi tots els elements com els ràfecs, cornises, mènsules, balconades, baranes, llindes, ampits, fioles, fusteries, referits i d’altres, que en conjunt constitueixen la façana.

Es consideren obres d'embelliment, manteniment, conservació, restauració i rehabilitació, aquelles la finalitat de les quals, és la de mantenir les façanes en perfecte estat de salubritat i ornament, les de recuperar elements, acabat i decoracions, o una part d'ells, en

les seves característiques originals, de manera que el procés es pugui reconèixer, sense que s'admetin en el procés noves aportacions de nou disseny. Comporta la utilització, en la mesura que sigui possible, dels sistemes constructius i materials originals.

Tercera.- Condicions

L'obtenció de la subvenció quedarà sotmesa al compliment de les següents condicions:

1.- Que la sol·licitud de llicència, declaració responsable o comunicació prèvia, s'hagi presentat a partir del dia 1 de gener de 2016.

2.- Les obres objecte de subvenció hauran de complir amb les condicions que, eventualment, imposi l'Administració competent en matèria de Patrimoni i hauran de comptar amb la corresponent llicència municipal. En tot cas, han de complir amb les Normes subsidiàries de planejament. En el supòsit de que estiguin sotmeses al règim de comunicació prèvia, se seguirà el procediment establert en l'article 141 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl (LOUS).

3.- Una vegada finalitzades les obres, l'immoble haurà de reunir les condicions d'habitabilitat exigibles segons la normativa d'aplicació.

4.- En el termini de 6 mesos des de l'acabament de les obres (o des de la concessió de subvenció, en el supòsit de que les obres ja estiguin finalitzades en la data de publicació de la convocatòria), s'ha d'acreditar la circumstància de que l'immoble es troba habitat de forma permanent, en els termes expressats en el paràgraf següent, condició que s'haurà de mantenir durant els cinc anys següents a la concessió de la subvenció, període dintre del qual l'Ajuntament podrà comprovar que aquella condició es continua complint. El seu eventual incompliment serà causa d'inici d’expedient de reintegrament de la subvenció.

Dins de totes les tipologies constructives objecte de subvenció, s'haurà d'acreditar que, com a mínim, el 70% dels habitatges es troben habitats de forma permanent, mitjançant certificats d'empadronament.

Totes les actuacions i obres hauran de garantir la seva coherència tècnica i constructiva amb l'estat de conservació de l'edifici, així com la seva efectiva contribució a la millora de les condicions d'ús, seguretat o estètica exterior i l'adequació o supressió de parts o elements impropis de les façanes.

Quarta.- Beneficiaris

La sol·licitud de subvenció la realitzarà la propietat de l'immoble, tant si es tracta d'una o més persones físiques, d'una societat mercantil o d'una comunitat de propietaris. En aquest darrer supòsit caldrà, per tant, que la comunitat estigui legalment constituïda i que s'aporti acord de la Junta de Propietaris de sol·licitud de subvenció. Les subvencions s'atorgaran a la propietat en el seu conjunt, mai a títol individual.

No obstant això, no en poden ser beneficiaris:

1.- Qui incorri en alguna de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei General de Subvencions, Llei 38/2003, de 17 de novembre (LGS).

2.- Qui, en el moment en que l’òrgan instructor de la convocatòria hagi de fer la proposta de resolució definitiva, no estigui al corrent en el compliment de les obligacions de tot tipus amb l'Ajuntament d’Andratx (en el cas de comunitats de propietaris, cada propietari individual haurà d’estar al corrent en el compliment de les obligacions de tot tipus amb l’Ajuntament d’Andratx).

Cinquena.- Quantia

L'import de la subvenció cobrirà el 25% del pressupost d'execució material, fins arribar a un màxim de 15.000.- euros per edifici, tenint en compte que l’import global de les subvencions és de 100.000 Euros.

El tant per cent subvencionable, segons el pressupost d'execució material de l'obra, serà, per tant, el 25% del mateix.

En cas de que l'import global de les subvencions sol·licitades i admeses excedeixi la dotació pressupostària contemplada en el paràgraf anterior i en la base setena, la comissió qualificadora elaborarà una proposta de resolució per tal d'acomodar la quantia global a aquells percentatges.

Sisena.- Naturalesa de la subvenció

Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Són compatibles amb altres ajudes o subvencions que pugui rebre la persona o entitat beneficiària per al mateix projecte, sempre que el còmput total de les ajudes no superi el pressupost d'aquell.

El fet de rebre una subvenció implica l’obligatorietat de dur a terme l'obra i, consegüentment, la persona beneficiària haurà de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis.

Setena.- Dotació pressupostària

Durant l'exercici pressupostari 2017, es destina la quantitat de 100.000 euros amb càrrec a la partida 150.78000 per a les subvencions d’aquesta convocatòria.

Vuitena.- Despeses subvencionables

1.- El pressupost protegible, als efectes del càlcul de la subvenció, està constituït pel pressupost d'execució material de les obres reflectit a la sol·licitud i pel qual s'hagi obtingut llicència, o que s'hagi aportat amb la comunicació prèvia.

El pressupost subvencionable per a l'execució material de les obres serà, com a màxim, el previst en la llicència municipal o en la comunicació prèvia.

2.- Quan no sigui necessari projecte tècnic, es prendrà com a referència el pressupost o la memòria valorada signats per un constructor.

3.- Tots els pressuposts entregats objecte de subvenció, seran revisats i avaluats segons la “Base de Preus de la Construcció del Col·legi Oficial de Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Mallorca”, per a l'any 2017.

4.- No formen part del pressupost protegible, els impostos i les taxes derivats de l’obtenció de la llicència municipal d'obres o de la presentació de la comunicació prèvia.

Novena.- Publicació de la convocatòria i de la seva resolució

La convocatòria, les bases que la regeixen i la resolució de la mateixa, s'han de publicar en el BOIB, a la BDNS i en la pàgina web de l'Ajuntament d’Andratx.

Desena.- Procediment

La tramitació i gestió d’aquesta convocatòria, sotmesa a un règim de concurrència competitiva, se subjectarà als principis enumerats en l’article 8.3 de la LGS.

La Junta de Govern Local serà l’òrgan encarregat d’aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la, sent l'Àrea d'Urbanisme la responsable de tota la tramitació del procediment.

L'òrgan instructor, quan hagi rebut l’informe de la comissió tècnica avaluadora sobre les sol·licituds de subvencions i hagi comprovat que els sol·licitants compleixen els requisits exigits, dictarà la proposta de resolució definitiva, la qual haurà d'incloure la relació de persones o entitats beneficiàries, amb la descripció de l'edifici objecte de les obres, el seu pressupost, l’import de la subvenció i els criteris que determinen la quantia proposada, a més de la resta de sol·licituds amb proposta justificada de desestimació, si és el cas.

Posteriorment, la Junta de Govern Local resoldrà la convocatòria, amb indicació dels extrems continguts en la proposta de resolució definitiva esmentada.

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució d'aquest procediment, és de 2 mesos, comptadors a partir del dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n'hagi dictat la resolució, s'entendran desestimades totes les sol·licituds presentades.

Onzena.- Sol·licitud i documentació adjunta

Les sol·licituds i les declaracions que s’exigeixen, s’han de formalitzar, preferentment, mitjançant els models que incorporen aquestes bases però, en qualsevol cas, han de contenir les dades necessàries per a identificar correctament la persona sol·licitant, havent-se d'adjuntar la documentació següent:

1.- Model de sol·licitud de subvenció amb indicació de les dades de la finca i del sol·licitant, inclòs el número de compte corrent als efectes de posteriors liquidacions (Annex 1).

2.- Fotocòpia del NIF de la persona sol·licitant.

3.- Si és el cas, documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal, en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud.

4.- Acord de la comunitat de propietaris de sol·licitar l'ajut i de realitzar els treballs d'acord amb les normes i ordenances municipals i les condicions de la convocatòria, si s'escau.

5.- Fotografies de l'edifici (generals de façanes i de detall dels elements a intervenir) en l'estat previ a la intervenció.

6.- Plànols o croquis amb indicació de les problemàtiques de l'estat inicial i dels materials, acabats i colors de la proposta.

7.- Memòria descriptiva o projecte tècnic en el que es concretin els treballs que es pretenen realitzar.

8.- Pressupost equilibrat, detallat i descompost, signat per constructor, que inclogui les partides que l’integren (s’entén que el pressupost presentat no du IVA si no s’hi recull res al respecte).

9.- Declaració responsable de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per dur a terme les obres objecte de la sol·licitud o, si és el cas, la relació dels suports, de les subvencions i de les ajudes sol·licitades o concedides, i de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la LGS (Annex 2).

La presentació de la sol·licitud presumeix la plena acceptació i el coneixement de les bases i la convocatòria corresponent.

Dotzena.- Termini i llocs de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds de subvencions d’aquesta convocatòria es poden presentar en el termini de 30 dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació en el BOIB de l’extracte de la convocatòria. Si el darrer dia fos dissabte, diumenge o festiu, el termini s'ajornarà fins el següent dia hàbil.

Cal presentar-les en el Registre general de l'Ajuntament d'Andratx o en qualssevol dels llocs establerts en els arts. 4 i 5 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Si la sol·licitud s'enviés per correu, s’haurà de presentar a l'oficina de Correus amb el sobre obert perquè la segellin, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria.

Tretzena.- Esmena de deficiències

En el supòsit de que la instància o la documentació adjunta fossin incorrectes o incompletes, l'òrgan instructor requerirà l'esmena de deficiències o l'aportació documental que sigui necessària. Si en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir del dia següent de la notificació del requeriment, la persona interessada no fes la rectificació reclamada o no presentés els documents requerits, l'Ajuntament, després d’haver pres la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la seva petició, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre.

Catorzena.- Import de la subvenció

Si a l’hora de determinar les subvencions corresponents a les sol·licituds presentades, el crèdit pressupostari no fos suficient per concedir-les totes, es reduiran proporcionalment les quanties resultants fins que no se superi el muntant global de la consignació pressupostària.

Per contra, si un cop estimades totes les subvencions demanades, no s’arribés al muntant global màxim pressupostat, es repartirà la quantia sobrant entre els beneficiaris de la subvenció, de forma proporcional als pressupostos individuals presentats.

Quinzena.- Comissió Qualificadora

La Comissió Qualificadora estarà formada per les següents persones:

Presidenta: La Sra. Alcaldessa o persona que la substitueixi.

Secretari: El de la Corporació o persona que el substitueixi.

Vocals:

1.- El Regidor d'Urbanisme, o persona que el substitueixi;

2.- Cap de l’Àrea d’Urbanisme, o persona que la substitueixi;

3.- Arquitecte municipal, o persona que la substitueixi;

4.- Tècnic municipal de Patrimoni, o persona que el substitueixi;

Aquesta Comissió examinarà i avaluarà les sol·licituds, d’acord amb els criteris establerts en la convocatòria, i n’emetrà l’informe que servirà de base a l'òrgan instructor, Sr/Sra. Cap de l’Àrea d’Urbanisme, per a elaborar la proposta de resolució definitiva.

Setzena.- Termini de resolució i notificació

La Junta de Govern Local ha d'adoptar la corresponent resolució en el termini màxim de dos mesos, a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Un cop transcorregut aquest termini sense que s'hagi adoptat la resolució definitiva, els sol·licitants poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu. La resolució haurà de ser notificada a tots els beneficiaris, de manera individualitzada, en el termini màxim de 10 dies des de la data de l'acord.

La resolució de concessió posarà fi a la via administrativa i els interessats podran interposar en contra d'ella el recurs potestatiu de reposició davant la Junta de Govern Local o, directament, recurs contenciós-administratiu (article 123 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre).

Dissetena.- Acceptació

Perquè la subvenció es faci efectiva, cal que el beneficiari l'accepti, sense reserves, amb les condicions amb les quals s'ha concedit. A aquests efectes, la signatura del justificant de recepció de la comunicació de l'atorgament de subvenció és suficient, sempre i quan el beneficiari no al·legui res en contra en el termini màxim de deu dies. La no acceptació expressa, comportarà la revocació de la subvenció.

Divuitena.- Obligacions del beneficiari

Els beneficiaris de les subvencions objecte de la present convocatòria s'obligaran a complir les següents condicions:

1.- Permetre la inspecció municipal de les obres i facilitar les dades i els documents que els hi siguin sol·licitats.

2.- Acabar les obres abans del 30 de novembre de 2017.

3.- Exhibir en la façana de l'immoble objecte de la intervenció, i mentre durin les obres, el distintiu que proporcionarà l'Ajuntament, acreditatiu de la col·laboració municipal en el seu finançament, sempre i quan les obres no hagin finalitzat a la data de publicació de la convocatòria.

4.- Durant els cinc anys posteriors a l'atorgament de subvencions, permetre, en el seu cas, l'entrada a inspectors per a confirmar la circumstància de que l'immoble es troba habitat de forma permanent.

Dinovena.- Anualitat de la subvenció

La present convocatòria de subvencions té caràcter anual, i la dotació pressupostària de 100.000 Euros es troba íntegrament prevista en el pressupost per a l'any 2017.

Vintena.- Termini de finalització de les obres

Les obres objecte de subvenció hauran d'estar acabades en el termini improrrogable que acaba dia 30 de novembre de 2017, independentment dels terminis especificats a la llicència.

Vint-i-una.- Justificació i abonament de la subvenció

Un cop finalitzades les obres i, en tot cas, abans de dia 30 de novembre de 2017, caldrà presentar:

1.- Declaració expressa de que els treballs s'han finalitzat d'acord amb la proposta tècnica presentada en el seu dia (amb els materials, colors i acabats, etc.) i d'acord amb la llicència d'obres municipal o juntament amb la comunicació prèvia.

2.- Acreditació de la despesa mitjançant còpia de les factures en correspondència amb el pressupost presentat i justificació del seu pagament.

3.- Fotografies de l'edifici en l'estat final de la rehabilitació.

L'acreditació de la despesa i la justificació del pagament s'haurà de presentar pel total del pressupost de l'obra.

Vint-i-dosena.- Pagament de la Subvenció.

Per tal de facilitar en la major mesura possible l'assoliment de l'objectiu de la convocatòria, es realitzarà el pagament equivalent al 100% de l'import de la subvenció concedida, en un termini màxim de 30 dies des de la presentació de la documentació assenyalada en el punt anterior i un cop emès l'oportú informe per part d'un tècnic d'urbanisme, confirmant que les obres s'han executat segons la llicència atorgada o la comunicació prèvia presentada.

Per a efectuar aquest pagament s'hauran d'expressar les dades de la finca i del sol·licitant, inclòs el número de compte on s'hagi d'efectuar l'ingrés.

Vint-i-tresena.- Revocació de la subvenció

Si la persona o entitat beneficiària incompleix les obligacions contemplades en les presents bases o en la normativa sectorial de subvencions, o incorre en alguna de les causes de l’article 37 de la LGS, o altera les condicions o aspectes i característiques rellevants del projecte que s’hagin pogut tenir en compte per a concedir l’ajuda, els òrgans competents de l'Ajuntament han de revocar la concessió de la subvenció. En conseqüència, l’entitat beneficiària l’haurà de reintegrar, d’acord amb el que estableixen l’article 40 de la LGS i els articles 91 a 93 del RLGS.

Andratx, 22 de juny de 2017.

Jaume Porsell Alemany

Primer Tinent de Batle,  Regidor delegat d'Urbanisme i Activitats

   

ANNEX 1

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A REALITZAR OBRES D'EMBELLIMENT, CONSERVACIÓ, RESTAURACIÓ, CONSOLIDACIÓ I REHABILITACIÓ DE FAÇANES D'IMMOBLES UBICATS EN ELS NUCLIS URBANS D’ANDRATX 2017

DADES DE LA PERSONA O ENTITAT SOL·LICITANT

Nom i llinatges o raó social:

NIF/CIF:

Domicili (als efectes de notificacions)

Carrer o plaça:

Localitat:

CP:

Telèfon de contacte: Fax:

Correu electrònic:

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL/PERSONA AUTORITZADA

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Telèfon:

Correu electrònic:

Represento l’entitat sol·licitant en qualitat de:

Pressupost total del projecte: ____________________________ €

La persona que subscriu, _____________________________________________,amb NIF ____________________, en representació de l'entitat sol·licitant (en el seu cas), DECLARO SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

1. Que accepto les bases de la convocatòria de subvencions per a realitzar obres d'embelliment, conservació, restauració, consolidació i rehabilitació de façanes d'immobles ubicats en els nuclis urbans d’Andratx 2017.

2. Que n’adjunt la documentació exigida.

QUANTITAT QUE SOL·LICITO _______________________ €

Andratx, ___ d __________________ de 2017

(Signatura)

SENYORA BATLESSA DE L'AJUNTAMENT D’ANDRATX

 

ANNEX 2

DECLARACIÓ RESPONSABLE

DADES DE LA PERSONA O ENTITAT SOL·LICITANT

Nom i llinatges o raó social:

NIF/CIF:

Domicili (als efectes de notificacions)

Carrer o plaça:

Localitat:

CP:

Telèfon de contacte: Fax:

Correu electrònic:

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL/PERSONA AUTORITZADA

Nom i cognoms:

DNI/NIE:

Telèfon:

Correu electrònic:

Represento l’entitat sol·licitant en qualitat de:

DECLARO SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

1.- Que no he demanat cap altre suport, ajut o subvenció per a aquest projecte o, si és el cas, la relació dels suports, de les subvencions i de les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores;

2. Que no incorro en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la LGS.

(Nom i cognoms)

Andratx, ___ de ___________ de 2017

SENYORA BATLESSA DE L'AJUNTAMENT D’ANDRATX»

El qual es fa públic pel seu coneixement en general.

Andratx, a 31 de juliol de 2017.

      

La Batlessa Presidenta,

Katia Rouarch