Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 8426
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 25 de juliol de 2017 per la qual es crea i classifica el lloc de treball de tresoreria de l’Ajuntament de Pollença reservat a personal funcionari d’administració local amb habilitació de caràcter nacional

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Dia 20 de juliol de 2017 va tenir entrada en el Registre general de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques (reg. núm. 15886) una sol·licitud de l’Ajuntament de Pollença de creació i classificació d’una plaça de tresoreria de la corporació, de conformitat amb la normativa vigent, reservada a personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. La Secretaria i la Intervenció de l’Ajuntament de Pollença estan classificades de classe segona. Pel que fa al lloc de treball de tresoreria no està reservat a personal funcionari d’administració local amb habilitació de caràcter nacional, sinó que actualment un funcionari propi de l’Ajuntament exerceix les seves funcions, de conformitat amb el que disposa l’article 2 f del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter nacional.

3. Mitjançant l’aprovació pel Ple en sessió ordinària de 22 de desembre de 2016, l’Ajuntament de Pollença modificà la plantilla de personal pel que fa al de tresoreria, reservat a personal funcionari d’administració local amb habilitació de caràcter nacional (BOIB núm. 79/2017, de 29 juny), i aprovà el pressupost general per l’any 2017. L’Ajuntament va presentar un certificat de data 14 de juliol de 2017, acreditatiu de la dotació pressupostària suficient per cobrir el lloc de treball de tresoreria durant aquest exercici.

4. Mitjançant un escrit de 18 de juliol de 2017 el Servei de Corporacions Locals sol·licità al Col·legi de Secretaris i Interventors de les Illes Balears que informàs sobre la creació d’aquest lloc de treball. En una Resolució de la presidència de 24 de juliol de 2017 el Col·legi informà favorablement la creació de la plaça de tresoreria de l’Ajuntament de Pollença.

Fonaments de dret

1. L’article 92 bis 4 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, segons la redacció que en fa l’apartat 25 de l’article primer de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, la classificació i la supressió de llocs reservats a funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. L’article 9 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, modificat pel Reial decret 834/2003, estableix que els expedients de classificació els ha de resoldre l’òrgan competent de la comunitat autònoma corresponent. Les resolucions corresponents s’han de publicar en els diaris oficials i s’han de trametre a la Direcció General de Funció Pública, que les ha de publicar conjuntament en el Butlletí Oficial de l’Estat almenys amb caràcter trimestral.

3. La disposició transitòria setena de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, segons la redacció que en fa la Llei 18/2015, de 9 de juliol, per la qual es modifica la Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic, estableix que mentre no entri en vigor el Reglament que preveu l’article 92 bis de la Llei 7/1985 i en tot el que no s’oposi al que disposa la Llei, manté la vigència de la normativa reglamentària referida als funcionaris inclosos en l’àmbit d’aplicació de l’article esmentat.

4. D’acord amb l’article 92 bis 1 de la Llei 7/1985, l’exercici de les funcions reservades, entre les quals hi ha la tresoreria, correspon en exclusivitat a funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter nacional, sens perjudici del que preveu la disposició transitòria setena de la Llei esmentada.

5. L’article 2.3 c del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l’exercici de la competència en matèria de personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Crear i classificar el lloc de treball de tresoreria de l’Ajuntament de Pollença reservat a personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, pertanyent a la subescala d’intervenció tresoreria.

2. Notificar aquesta Resolució a l’Ajuntament de Pollença i al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar-la al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques a l’efecte que disposa l’article 9 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques , i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 25 de juliol de 2017

La consellera d’Hisenda

i Administracions Públiques

Catalina Cladera i Crespí