Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 8309
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 14 de juliol de 2017 per la qual es denega la impartició mixta en règim presencial i en la modalitat d’alternança (FP dual) del CFGS d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa i s’autoritza la impartició mixta en règim presencial i en la modalitat d’alternança (FP dual) d’un grup del CFGS d’Administració i Finances i d’un grup del CFGS d’Assistència a la Direcció al centre privat concertat Sant Josep Obrer I, de Palma
Versió PDF
Fets
1. Mitjançant una resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 17 d’abril de 2015 (BOIB núm. 70, de 9 de maig), es va autoritzar la transformació d’una unitat del CFGM d’Equips Electrònics de Consum en una unitat del CFGM de Sistemes Microinformàtics i Xarxes al centre privat concertat Sant Josep Obrer I, de Palma. Com a conseqüència d’aquesta modificació, el centre va quedar configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07006500
Denominació genèrica: centre d’educació secundària, batxillerat i formació professional
Denominació específica: Sant Josep Obrer I
Titular: Bisbat de Mallorca
Domicili: c. de la Mare de Déu de Montserrat, núm. 67
Localitat: Palma
Municipi: Palma
CP: 07008
Ensenyaments autoritzats:
Batxillerat: 18 unitats de les modalitats d’humanitats i ciències socials, ciències i tecnologia i arts.
Cicles formatius de formació professional de grau mitjà:
3 unitats del CFGM de Gestió Administrativa (6 grups)
1 unitat del CFGM d’Activitats Comercials (2 grups)
1 unitat del CFGM de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (2 grups)
Cicles formatius de formació professional de grau superior:
1 unitat del CFGS d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa (2 grups)
1 unitat del CFGS d’Administració i Finances (2 grups)
1 unitat del CFGS d’Assistència a la Direcció (2 grups)
Aquestes unitats s’autoritzen amb alternança, 1 grup de matí i 1 grup d’horabaixa, ja que han de compartir els espais.
Adscripció administativa:
El batxillerat queda adscrit a l’IES Josep Sureda i Blanes, de Palma, i els cicles formatius de grau mitjà i de grau superior queden adscrits a l’IES Politècnic de Palma.
2. El 24 de maig de 2016 des de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat es va emetre un informe sobre la sol·licitud del centre concertat Sant Josep Obrer l d’autorització de la implantació d’un model de naturalesa mixta de formació professional dual per al CFGS d’Administració i Finances, per al CFGS d’Assistència a la Direcció i per al CFGS d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa.
L’informe examina, en les consideracions tècniques, els motius per autoritzar o denegar la sol·licitud del centre interessat. Així, conclou que no és possible emetre un informe favorable a l’autorització pel que fa al CFGS d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa, atesa la manca de compromisos de contractació.
Pel que fa al CFGS d’Administració i Finances i al CFGS d’Assistència a la Direcció, l’autorització no implica noves concertacions ni noves unitats; el primer curs és comú i té el mateix equip docent, la qual cosa permet una coordinació millor entre els professors i un augment de la qualitat docent; hi ha un nombre suficient d’empreses interessades en aquests cicles per garantir un nombre adient de contractes per a la formació i l’aprenentatge; les instal·lacions i el material existents al centre educatiu permeten la impartició en format presencial i en alternança simultàniament sense que l’autorització impliqui cap inversió per aquests conceptes, i l’opció que els alumnes subscriguin contractes de formació i aprenentatge amb empreses del sector provocarà un augment de la motivació del grup en general i una millora de les competències professionals tant individuals com grupals.
3. Ateses les consideracions tècniques de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, el 12 de juliol de 2017 la cap del Servei de Planificació Educativa va emetre un informe desfavorable a l’autorització de la impartició mixta en règim presencial i en la modalitat d’alternança (FP dual) del CFGS d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa i favorable a l’autorització de la impartició mixta en règim presencial i en la modalitat d’alternança (FP dual) de dos grups ¾un grup del CFGS d’Administració i Finances i un grup del CFGS d’Assistència a la Direcció¾ al centre concertat Sant Josep Obrer l.
Les unitats s’han d’autoritzar amb alternança horària, 1 grup de matí i 1 grup d’horabaixa, ja que han de compartir els espais.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).
4. El Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu (BOE núm. 182, de 30 de juliol).
5. El Decret 91/2012, de 23 de novembre, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu en el sistema integrat de formació professional a les Illes Balears (BOIB núm. 177, de 29 de novembre).
6. Les Instruccions del cap del Departament de Planificació i Centres (NRS 175/2014, de 6 de març) referents a la normativa de mínims aplicable per a l’autorització de centres privats d’FP, aplicació del principi d’especialitat.
7. E Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, pel qual es desenvolupa el contracte per a la formació i l'aprenentatge i s'estableixen les bases de la formació professional dual (BOE núm. 270, de 9 de novembre).
8. L’Ordre ESS/2518/2013, de 26 de desembre, per la qual es regulen els aspectes formatius del contracte per a la formació i l’aprenentatge, en desenvolupament del Reial decret 1529/2012 (BOE núm. 10, d’11 de gener de 2014).
9. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 27 de maig de 2016 per la qual s'aproven les instrucciones per a l'organització i el funcionament dels programes formatius de formació professional del sistema educatiu que s'han d'impartir durant el curs 2016-2017 en la modalidad d'alternança amb l'activitat a l'empresa, anomenada formació professional dual (BOIB núm. 69, de 2 de juny).
10. El Reial decret 1584/2011, de 4 de novembre, pel qual s’estableix el Títol de Tècnic Superior en Administració i Finances i se’n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 301, de 15 de desembre).
11. El Reial Decret 1582/2011, de 4 de novembre, pel qual s’estableix el Títol de Tècnic Superior en Assistència a la Direcció i se’n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 301, de 15 de desembre).
12. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix en l’article 36.2 que, en matèria d’ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
13. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer (BOIB núm. 23, de 18 de febrer), i pel Decret 11/2016, d’11 de maig (BOIB núm. 60, de 12 de maig).
Per tot això, i d’acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 13 de juliol de 2017, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes des de l’inici del curs escolar 2017-2018, la modificació de la configuració del centre privat concertat Sant Josep Obrer I, de Palma, amb la impartició mixta en règim presencial i en la modalitat d’alternança (FP dual) del CFGS d’Administració i Finances i del CFGS d’Assistència a la Direcció.
2. Denegar la sol·licitud del centre privat concertat Sant Josep Obrer I, de Palma, d’autorització de la impartició mixta en règim presencial i en la modalitat d’alternança (FP dual) del CFGS d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa.
3. Determinar que, com a conseqüència d’aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07006500
Denominació genèrica: centre d’educació secundària, batxillerat i formació professional
Denominació específica: Sant Josep Obrer I
Titular: Bisbat de Mallorca
Domicili: c. de la Mare de Déu de Montserrat, núm. 67
Localitat: Palma
Municipi: Palma
CP: 07008
Ensenyaments autoritzats:
Batxillerat: 18 unitats de les modalitats d’humanitats i ciències socials, ciències i arts.
Cicles formatius de formació professional de grau mitjà:
3 unitats del CFGM de Gestió Administrativa (6 grups), presencial (ADG21).
1 unitat del CFGM d’Activitats Comercials (2 grups), presencial (COM21).
1 unitat del CFGM de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (2 grups), presencial (IFC21).
Cicles formatius de formació professional de grau superior:
1 unitat del CFGS d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa (2 grups), presencial (IFC31).
1 unitat del CFGS d’Administració i Finances (2 grups), presencial i en la modalitat d’alternança (FP dual) (ADG32).
1 unitat del CFGS d’Assistència a la Direcció (2 grups), presencial i en la modalitat d’alternança (FP dual) (ADG31).
Adscripció administrativa:
El batxillerat queda adscrit a l’IES Josep Sureda i Blanes, de Palma, i els cicles formatius de grau mitjà i de grau superior queden adscrits a l’IES Politècnic de Palma.
4. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s’hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.
5. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 14 de juliol de 2017
El conseller d’Educació i Universitat
Martí X. March Cerdà