Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ESPORLES
Núm. 8182
Reglament de règim intern per a projectes mixtos d'ocupació i formació, de l'àrea de formació i ocupació de 'Ajuntament d'Esporles
Versió PDF
Havent-se publicat en el BOIB núm. 68 de dia 3 de juny de 2017, anunci relatiu a l’aprovació del següent:
REGLAMENT DE RÈGIM INTERN PER A PROJECTES MIXTOS D’OCUPACIÓ I FORMACIÓ, DE L’ÀREA DE FORMACIÓ I OCUPACIÓ DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES
CAPÍTOL 1: ÀMBIT D'APLICACIÓ
Article 1: ÀMBIT DEL PERSONAL
Aquest reglament serà d'aplicació a tot l'alumnat-treballador del projecte mixts d'ocupació i formació per a personal de l'Ajuntament d'Esporles,i també s'aplicarà a tota relació laboral que s'estableixi amb motiu del desenvolupament de l'esmentat programa.
Article 2: ÀMBIT TEMPORAL
Aquest reglament és vinculant des de la data d'inici del projecte mixt d'ocupació i formació per a personal de projectes de formació ocupacional fins a la seva finalització.
Article 3: NORMES SUPLETÒRIES
Per a tota situació no prevista en el present reglament serà d'aplicació el que disposa el contracte de treball, l'Estatut dels Treballadors i les normatives que disposi l'Ajuntament d'Esporles, així com la resta de normatives aplicables.
CAPÍTOL 2: ORGANITZACIÓ DEL PROJECTE MIXT D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ PER A PROJECTES DE FORMACIÓ OCUPACIONAL
Article 4: ALTES I BAIXES DE L'ALUMNAT-TREBALLADOR I DE LA RESTA DE L'EQUIP TREBALLADOR.
Alumnat treballador:
Si l'alumnat treballador vol demanar la baixa per voluntat pròpia, ho ha de comunicar per escrit al personal Directiu.
Equip Gestor:
L'equip gestor està format per: Director/a-Docent, Monitor/a-Docents i personal administratiu i de suport pedagògic.
Si un professional vol demanar la baixa voluntària, ho ha de comunicar a la Direcció del projecte per escrit amb 15 dies d'antelació.
Article 5: JORNADA
La jornada laboral és de 37,5 hores setmanals per a l'alumnat i els monitors-docents.
L'horari per l'alumnat i monitors docents és de 7,5 hores diàries, l'horari d'inici i finalització de jornada diari anirà marcat per la planificació setmanal presentada a l'administració pertinent (SOIB).
La jornada laboral del personal directiu és de 37,5 h setmanals, amb un horari de 7,5 hores diàries, les quals es podran distribuir, prèviament, amb la direcció de l'àrea de formació i ocupació.
La puntualitat és una obligació per a tot el personal, els retards quedaran reflectits als fulls de signatures diaris, tant els justificats com els no justificats. Els no justificats poden suposar una amonestació, determinada pel personal docent i directiu:
Els retards de més de 10 minuts no justificats impliquen la suspensió de feina i sou d'aquell dia.
Al tercer retard, inferior a 10 minuts, consecutiu o no, no justificat implicarà la suspensió de feina i sou d'aquell dia.
Tampoc es permeten els retards, en cap cas, durant el descans diari.
Els retards es consideren Faltes Lleus.
S'estableix una pausa diària no inferior a 15 minuts ni superior a 30 minuts. Les pauses de l'alumnat sempre seran indicades pel personal docent que estigui amb ells durant la jornada.
Article 6: SEGURETAT I SALUT LABORAL
El personal inclòs a l'àmbit d'aplicació d'aquest reglament complirà amb les instruccions que es dictaminen en aplicació de les normes sobre Seguretat i Salut Laboral vigents.
Article 7: VESTUARI I EQUIPS DE TREBALL
L'Àrea de formació i ocupació proporcionarà al personal docent tècnic i a l'alumnat, l'equip de treball propi de cada especialitat formativa, d'acord a la normativa vigent en matèria de certificats de professionalitat, en concret del CP AGAR0309 i del CP AGAO0108, que ens ocupen.
Cada treballador/a es farà responsable del bon ús del vestuari i equip de treball lliurat. En cas de no fer bon ús serà la seva responsabilitat adquirir la peça feta malbé.
El bon ús de cada part de l'equip ve determinada per la normativa pròpia del producte en qüestió i pel criteri tècnic del professorat.
El vestuari i equips de protecció individual lliurats són d'ús obligatori durant la jornada laboral.
Article 8: VACANCES I PERMISOS
El període de vacances està estipulat pel tipus de contracte.
Llevant de casos excepcionals, els contractes tenen una durada de 10 mesos, així doncs el període vacacional és de 20 dies hàbils i 5 dies per assumptes propis.
Les vacances de tot el personal del projecte vénen marcades per la planificació anual i sota l'aprovació final de la Direcció de l'àrea.
CAUSES ESPECIALS:
El personal del projecte podrà absentar-se del treball per motius especials només si així ho indica el conveni col·lectiu de l'Ajuntament d'Esporles, i amb els termes que els ho indica.
Abans d'absentar-se sempre s'ha de comunicar a la Direcció del projecte amb la suficient antelació, i després s'ha de presentar un justificant oficial de l'esmentada absència.
Causes excepcionals:
Mort d'un familiar, fins a segon grau de consanguinitat o afinitat.
Per malaltia greu d'un familiar fins a un segon grau de consanguinitat o afinitat.
Per canvi de domicili.
Per matrimoni de pares, mares o germans.
Per deures inexcusables de caràcter públic i personal.
|
PRIMER GRAU |
|
|
CONSANGUINITAT |
PARE/MARE |
|
FILLS/ES |
|
|
AFINITAT |
CÓNJUGE |
|
SOGRES |
|
|
NORA/GENDRE |
|
|
SEGON GRAU |
|
|
CONSANGUINITAT/AFINITAT |
PADRINS/ES |
|
NÉTS/ES |
|
|
GERMANS/ES |
|
|
AFINITAT |
CUNYATS/ADES |
Article 9: VIGILÀNCIA DE LA SALUT
L'Ajuntament d'Esporles té el deure d'oferir una revisió mèdica anual per a tot el personal adscrit al projecte.
Des de la direcció de l'àrea es recomana a tot el personal que faci ús d'aquest dret, si bé l'assistència a l'esmentat examen mèdic és voluntària per part del personal laboral.
El treballador/a que no vulgui participar d'aquests exàmens mèdics haurà de comunicar-ho per escrit amb el formulari corresponent a tal efecte.
CAPÍTOL 3: RÈGIM DISCIPLINARI DE L'ALUMNAT I LA RESTA DE TREBALLADORS
Article 10: RÈGIM DISCIPLINARI
El personal laboral té com a referència disciplinària les disposicions establertes pel conveni col·lectiu de l'Ajuntament d'Esporles.
L'alumnat-treballador té un règim disciplinari específic, regit pel conveni col·lectiu de l'Ajuntament d'Esporles i per les disposicions establertes a continuació:
1. FALTES LLEUS:
a. La impuntualitat, no justificada, a l'entrada o la sortida de la feina, a partir de tres pics durant un període màxim de 30 dies naturals.
b. El retard, negligència o manca de cura, de caràcter lleu, en el compliment de les seves funcions.
c. La inassistència a la feina per un dia, durant un període màxim de 30 dies naturals.
d. No comunicar amb la suficient antelació l'absència a la feina per causa justificada.
e. Abandonar el lloc de feina sense causa justificada.
f. La incorrecció en el lloc de feina amb els/les companys/es, el personal responsable del projecte o amb el públic.
2. FALTES GREUS:
a. La negligència en l'ús i conservació dels materials, maquinària, instal·lacions, eines, vestuari,...
b. Més de tres faltes de puntualitat i menys de cinc al mes, sense justificar.
c. La manca de disciplina a la feina.
d. La negligència que pugui ocasionar danys a la conservació del centre formatiu, l'espai de treball o materials.
e. La reincidència de faltes lleus, encara que siguin de diferent naturalesa, sancionades els darrers 3 mesos.
f. Realitzar tasques alienes al lloc de feina, sense permís, durant la jornada laboral.
g. Realitzar altres feines amb la indumentària del projecte mixt.
h. La disminució voluntària del rendiment normal de feina.
i. Desobeir les ordres i instruccions de treball del personal docent i directiu, incloses les relatives a les normes de seguretat i salut laboral, així com la imprudència o negligència en el lloc de feina.
3. FALTES MOLT GREUS:
a. Les ofenses verbals, les agressions físiques i l'assajament sexual, així com prendre part en enfrontaments.
b. Simular malalties o accidents.
d. La negativa a participar en les sessions d'informació i/o formació en matèria de PRL.
e. La reincidència en la comissió de faltes greus, encara que siguin de diferent naturalesa, sancionades els darrers 3 mesos.
f. L'apropiació o robatori de béns de propietat d'altra persona i/o entitat.
g. La conducta destructiva amb el material o els locals del centre.
h. La no informació al personal docent o directiu sobre qualsevol fet o situació que suposi risc laboral o hagi provocat qualque tipus d'incident, accident o lesió.
i. El falsejament voluntari de dades o informacions del servei.
j. La manifesta insubordinació individual.
k. El consum de substàncies tòxiques il·legals o legals durant la jornada laboral, i/o assistir a la feina sota els efectes del seu consum.
l. Cinc faltes reiteratives de puntualitat no justificades al mes, o 10 durant el trimestre.
m. La disminució voluntària del rendiment normal de feina, de manera repetitiva i recurrent, durant les diverses activitats del projecte, tant a la formació teòrica com a la pràctica.
n. Qualsevol conducta constitutiva de delicte.
Article 11: SANCIONS
Les sancions màximes que es poden imposar per la comissió de faltes relacionades abans, són:
Faltes Lleus:
Amonestació verbal o escrita, i/o suspensió d'ocupació i sou fins a dos dies.
Faltes Greus:
Suspensió d'ocupació i sou de 3 a 30 dies.
Faltes Molt Greus:
Suspensió d'ocupació i sou de 2 mesos o acomiadament disciplinari.
Les amonestacions verbals o escrites seran aplicades pel personal directiu del centre, qui tindrà informe verbal o escrit del personal docent per a reforçar la decisió.
Les suspensions d'ocupació i sou seran aplicades a proposta del personal directiu.
La comunicació de les faltes, al/ a la treballador/a, serà per escrit en el terme de la prescripció, excepte les amonestacions verbals.
Totes les amonestacions escrites o verbals constaran documentalment a l'expedient de cada membre de l'alumnat.
I havent transcorregut el termini d’exposició al públic de trenta (30) dies de duració a comptar des de l’esmentat anunci sense que s’hagi presenta cap reclamació o suggerència, s’entén de conformitat amb el que disposa l’art. 17 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, definitivament aprovades.
La qual cosa es fa pública per a general coneixement i als efectes pertinents d’acord amb l’art. 17 de l’esmentat text legal
Esporles, 20 de juliol de 2017
La batlessa,
Maria Ramon Salas