Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 8133
Consell Executiu.
Aprovació de les bases que regeixen la convocatòria dels ajuts del Consell Insular de Menorca per al suport a les confraries de pescadors i aprovació de la convocatòria corresponent a l'any 2017
Versió PDF
Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 15 de maig de 2017, va adoptar el següent acord:
Primer.- Aprovar les bases que regeixen la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca per al suport a les confraries de pescadors de Menorca.
Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2017, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall:
|
Partida |
Quantia màxima |
|
6.4150.4890032 |
60.000€ |
L’import màxim a què es destina a la convocatòria únicament podrà ampliar-se en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.
b) El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes comptat a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) L’instructor d’aquest expedient és el senyor José María Mir Orfila, tècnic del Departament d’Economia, Medi Ambient i Caça del Consell Insular de Menorca.
d) Aprovar la composició de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts:
- President: Javier Ares Garcia, conseller executiu de Medi Ambient i Reserva de Biosfera
- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament
- Vocals:
Tercer.- La notificació d'aquests ajuts es farà mitjançant la publicació de l'acte de resolució al BOIB.
BASES QUE REGEIXEN LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LES CONFRARIES DE PESCADORS DE MENORCA
1. OBJECTE
L'objecte d'aquest ajut és donar suport a les actuacions de les confraries de pescadors de Menorca per a la realització d’activitats que, d’acord amb la normativa vigent, suposin el compliment de les seves funcions com a òrgans de consulta i col·laboració amb l'Administració, dutes a terme des del dia 15 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria fins a dia 2 de novembre de l'any en curs.
2. FINALITAT
Els presents ajuts s'emmarquen en l'exercici de l'activitat de foment que correspon al Consell Insular en matèria de pesca, de conformitat amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (articles 70.12 i 73).
El Consell Executiu de dia 5 de desembre de 2016 va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca (PES) del CIM per l'any 2017. El PES estableix la previsió de l'activitat subvencionadora en la línia de foment d'activitats d'interès general, dins el marc normatiu establert per a la concessió de subvencions. Una de les línies de subvenció incloses en aquest PES és l'ajut a les confraries de pescadors de Menorca.
La finalitat d’aquests ajuts és compensar les Confraries de pescadors de Menorca per les despeses originades per actuacions que, d’acord amb la normativa vigent, suposin el compliment de les seves funcions com a òrgans de consulta i col·laboració amb l'Administració.
3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.
4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES I REQUISITS DE L’ACTIVITAT
1. Són objecte de subvenció les següents actuacions dutes a terme per les confraries de pescadors en compliment de les seves funcions com a òrgans de consulta i col·laboració amb l'Administració, recollides en el Decret 61/1995, de 2 de juny, pel qual es regulen les Confraries de Pescadors:
a) Actuar com a òrgans consultius de l’Administració en totes les qüestions que afecten la pesca marítima i que li siguin sotmeses.
b) Emetre informe previ en relació amb els projectes de disposicions de caràcter general que regulin la pesca quan, per la seva transcendència i per afectar els seus respectius àmbits territorials, els ho sol·liciti l’Administració.
c) Elevar informes i propostes a l’Administració sobre les matèries objecte de la seva competència.
d) Confeccionar les estadístiques de captures d’acord amb les instruccions de l’Administració.
e) Vigilar el compliment de l’obligació de desembarcament als ports i la venda en la llotja i punts autoritzats en el seu defecte, de la totalitat de les captures; i també de la normativa vigent en matèria de pesca i de comercialització, fins a la primera venda.
f) Sotmetre a l’Administració, per a la seva consideració, si és necessari, propostes de plans de pesca amb la finalitat d’equilibrar els recursos marins vius, els mitjans de producció i les captures.
2. Les activitats subvencionables hauran de ser realitzades des del dia 15 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria fins a dia 2 de novembre de l'any en curs.
5. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació dels beneficiaris de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca de la forma establerta en aquestes bases.
2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
3. En l'atorgament de les ajudes regulades per aquestes bases s'han de respectar de forma sistemàtica les exclusions i limitacions previstes en els marcs de les disposicions comunitàries.
6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
1. Poden ser beneficiàries d’aquests ajuts les confraries de pescadors de Menorca constituïdes en base al previst en el Decret 61/1995, de 2 de juny (BOIB núm. 80 de 24.6.1995).
2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a ANNEX I d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es»
2. A la sol·licitud, s’ha d’adjuntar la documentació següent:
Documentació administrativa
a) CIF de l’entitat
b) Document que acrediti que la confraria de pescadors està legalment inscrita en el Registre Oficial de Confraries de Pescadors i de les seves Federacions, així com els estatuts i de les seves modificacions, degudament inscrits en l’esmentat registre.
c) Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar el certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i designar representant.
d) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre i NIF del representant.
e) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (annex II).
f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (annex III).
g) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.
h) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributaries davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social.
El sol·licitant pot substituir les certificacions esmentades per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions quan l'import de la subvenció sol·licitada no superi els 3.000 € (art. 11.f TRLGSIB).
i) Document justificatiu d’estar d’alta de l’IAE, en cas d’estar-hi obligats o declaració responsable de no estar obligats. (Emplenau l'annex II, punt 4)
Documentació específica
j) Memòria indicativa de les actuacions subvencionables realitzades.
k) Relació nominativa de les despeses realitzades i detalls d’altres ingressos i subvencions que hagin finançat l’activitat (annex IV).
l) Certificat emès pel secretari de l’entitat, amb el vistiplau del president, sobre les dades que a continuació s’indiquen:
- Nombre mitjà de barques durant l’any anterior al de la convocatòria.
- Volum mitjà de vendes durant l’any anterior al de la convocatòria.
- Nombre mitjà de socis durant l’any anterior al de la convocatòria.
3. Els beneficiaris poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Aquestes comprovacions es portaran a terme en la mesura que el Consell Insular de Menorca disposi dels mitjans adequats que li ho permetin (annex I).
S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a), b), d) i g) en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.
4. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de l’LPACAP, les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).
D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.
5. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:
a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.
b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.
Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.
6. La sol·licitud i tota la documentació transcrita en el punt 2, de la Base 7, s'han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:
a) Per mitjans electrònics d'acord amb allò establert en l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.
Si qualque sol·licitant presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.
7. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.
8. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS I DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
1. Si l’import global demanat entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits, no supera el crèdit de la convocatòria, les sol·licituds es resoldran individualment i es podrà concedir fins al 100 % de l’ajut sol·licitat.
2. En cas que l’import global sol·licitat sigui major al crèdit pressupostari, es tindran en compte els criteris següents per al repartiment de l’ajut:
- En relació amb el nombre de barques:
Fins a 10 barques: 2 punts
d’11 a 19 barques: 4 punts
20 o més: 5 punts
- En relació amb el volum de vendes: 0’01 punts / tona fins a un màxim de 2 punts
- En relació amb el nombre de socis:
Fins a 19 socis: 3 punts
20 o més: 5 punts
Amb la puntuació final obtinguda, s’aplicarà la següent taula:
|
Punts |
Percentatge subvencionat |
|
A partir de 5 fins a 6 |
60 % del pressupost subvencionable |
|
A partir de 6 fins a 7 |
70 % del pressupost subvencionable |
|
A partir de 7 fins a 8 |
80 % del pressupost subvencionable |
|
A partir de 8 fins a 9 |
90 % del pressupost subvencionable |
|
A partir de 9 |
100 % del pressupost subvencionable |
3. Si l’import global a subvencionar, després d’aplicar la taula anterior, és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà proporcionalment entre els sol·licitants que compleixin els requisits i segons els criteris de repartiment assenyalats.
4. La quantia total de la subvenció per a cada beneficiari serà com a màxim de 22.000 €.
9. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS
1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
2. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:
- President: el conseller executiu de Medi Ambient i Reserva de Biosfera
- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament
- Vocals:
. director insular de Medi Rural i Marí
. tres tècnics del CIM
10. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat. Les sol·licituds es resoldran individualment una vegada acabat el termini de presentació, si bé en cas que l’import global sol·licitat sigui major al crèdit pressupostari, es resoldran per mitjà d’un procediment de concurrència competitiva tenint en compte els criteris de repartiment prevists a la base 8.
2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.
3. La instrucció correspondrà a un funcionari del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la Comissió Avaluadora.
Abans de l'emissió de l'informe de la Comissió Avaluadora, el tècnic encarregat de la instrucció de l'expedient emetrà un informe en el qual s'acrediti, en cas de ser favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import.
5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
6. Quan la quantia de l’ajut que resulti de l’informe previ, sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de dos mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l’art. 20.8 de la LGS, i es publicarà pel Consell Insular de Menorca en el BOIIB a efectes de notificació (art. 45.1b de l'LPACAP)
11. ABONAMENT DELS AJUTS
1. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
2. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant que el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
1. El termini per a justificar les despeses objecte de subvenció acaba dia 2 de novembre de l'any en curs, i s'ha de presentar juntament amb aquesta, llevat que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin, que els beneficiaris hauran d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior, el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.
2. Per justificar les despeses s’ha de presentar la documentació següent:
Compte justificatiu simplificat:
Memòria indicativa de les actuacions subvencionables realitzades.
Relació nominativa de les despeses realitzades i detalls d’altres ingressos i subvencions que hagin finançat l’activitat (annex IV). Totes les despeses que es relacionin en aquest document han de ser factures que compleixin els requisits i lles formalitats legals i han de comptar amb els justificants de pagament corresponent.
3. Són despeses justificables:
3.1 Els costos indirectes que s’imputin a l’activitat només es podran aplicar en la part que raonablement correspongui d’acord amb els principis i les normes de compatibilitat generalment admeses, i en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es duu a terme l’activitat.
3.2 Despeses relacionades amb la vigilància i el compliment de l'obligació de desembarcament als ports i la venda a la llotja en el que es refereixi a suport informàtic, qualitat i traçabilitat.
3.3 Les despeses de personal es podran justificar per un import màxim de 7.000 € per cada confraria.
3.4 Les despeses derivades de les actuacions subvencionables fixades en la base 4.1 sempre que es respectin les restriccions i limitacions de la normativa comunitària perquè es subvencionen actuacions que no tenen incidència econòmica o que no falsegen o amenacen falsejar la competència en els termes de l'article 107 Tractat de funcionament de la Unió Europea.
4. En cap cas l’import de l’ajuda podrà superar el cost de l’activitat a subvencionar.
5. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quantitats establertes en la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic per al contracte menor, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o lliurament del bé, excepte quan per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que el subministrin o que prestin el servei.
Les ofertes presentades s’han d’aportar a la justificació i s’ha de justificar que la contractació s’ha realitzat amb l’empresa més adequada segons criteris d’eficiència i economia.
6. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci l’esmena oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils. (art. 73 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre).
7. Si la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
8. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
9. En la fase de comprovació de la despesa realitzada es podran requerir al beneficiari, mitjançat tècniques de mostreig, els justificants de despesa seleccionats.
10. Si un cop transcorregut el termini establert per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies. Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici de l'expedient de revocació o reintegrament que correspongui.
13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Els beneficiaris hauran de complir les obligacions següents:
a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini establert en les present bases.
c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
d) Disposar de les autoritzacions administratives que seguin exigibles per a l’exercici de l’activitat subvencionada, si escau.
e) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.
f) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.
g) Fer constar el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, en la realització de les activitats subvencionades.(anteriors al mes de juliol de 2017)
h) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si en poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
i) Les entitats beneficiàries d’aquestes ajudes hauran de mantenir l’activitat durant un termini mínim d’un any des de la presentació de la sol·licitud; en cas contrari, se’ls podrà exigir la devolució total o parcial de la subvenció abonada, més els interessos de demora, sens perjudici de la sanció que pugui correspondre per alteració de la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida.
j) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.
k) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
l) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuï el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS
En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'inciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.
Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaràn els articles 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa aplicable.
En el cas que no sigui procedent la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment.
Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari i s'haurà de valorar en tot cas, el grau d'incompliment.
En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1% per cada dia de retard.
Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada. (anteriors al mes de juliol de 2017)
En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, el qual es comptarà des del pagament de la subvenció, total o parcial, fins a la data de resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.
Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que si escau siguin exigibles.
15. INFRACCIONS I SANCIONS
1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableixen el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
16. ALTRES DISPOSICIONS
1. Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles d’interposar-hi recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.
2. Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
- Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears
Annex I: Sol·licitud d'ajudes del Consell Insular de Menorca per al suport a les confraries de pescadors de Menorca (consta en l'expedient)
Annex II: Model declaració responsable convocatòria ajuts confraries pescadors 2016 (consta en l'expedient)
Annex III: Declaració responsable altres ajuts rebuts de la convocatòria d'ajuts del CIM per a les confraries de pescadors 2017 (consta en l'expedient)
Annex IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts del CIM A les confraries de pescadors de menorca per a l'any 2017 (consta en l'expedient)
El secretari del Consell Executiu,
Octavi Pons Castejón