Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 8083
Acord de modificació del Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 10 d’octubre de 1997
El 16 de febrer de 2015 es va signar el Conveni de col·laboració entre el Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears sobre diverses actuacions de coordinació en matèria de contractació pública (publicat en el Butlletí Oficial de l’Estat 49/2015, de 26 de febrer), que té per objecte, entre d’altres, la consolidació en un únic registre, això és, el Registre oficial de licitadors i empreses classificades del sector públic, dels assentaments del Registre oficial de licitadors i empreses classificades de l’Estat (ROLECE) i els del Registre de contractistes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de manera que ambdues administracions hi han de practicar les inscripcions registrals que actualment practiquen en els registres respectius.
El text consolidat del Decret pel qual es creen la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Registre de contractes i el Registre de contractistes, aprovat pel Decret 3/2016, de 29 de gener, disposa en les lletres n i o de l’article 2, tal com queda redactat en virtut del Decret de modificació que també s’aprova avui, que correspon a la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears coordinar la gestió dels perfils de contractant de tots els òrgans de contractació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del seu sector públic instrumental que es publiquin en la Plataforma de contractació del sector públic, coordinar-se amb els òrgans competents de l’Administració General de l’Estat i tramitar els expedients d’inscripció en el Registre oficial de licitadors i empreses classificades del sector públic.
Atès que la consolidació del Registre de contractistes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Registre oficial de licitadors i empreses classificades del sector públic exigeix modificar la normativa que regula el Registre de contractistes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, és necessari modificar el Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 10 d’octubre de 1997.
Amb aquesta finalitat es deixa sense contingut el capítol VI del Reglament amb l’objectiu d’eliminar la referència al Registre de contractistes i d’evitar la redundància respecte del Registre de contractes, atès que aquest ja està previst i regulat en el text consolidat esmentat.
Així mateix, s’aprofita la modificació del Reglament d’organització i funcionament per regular amb més detall el règim de suplència del secretari de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, a fi d’assegurar el funcionament correcte de la Junta Consultiva en qualsevol moment, i també per introduir diverses millores tècniques.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió del dia 21 de juliol de 2017 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
Primer. Modificar el Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 10 d’octubre de 1997, en els termes següents:
1. L’article 1 del Reglament d’organització i funcionament de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 10 d’octubre de 1997, queda modificat de la manera següent:
Article 1. Organització.
Les competències que atribueix a la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el text consolidat del Decret pel qual es creen la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Registre de contractes i el Registre de contractistes, aprovat pel Decret 3/2016, de 29 de gener, les exerceixen els següents òrgans que la integren:
a) El Ple
b) La Comissió Permanent
c) La Comissió de Classificació Empresarial
d) La Secretaria
e) El Consell Assessor
f) Les ponències
2. La lletra j de l’article 4 del Reglament esmentat queda modificada de la manera següent:
j) Exercir la resta de funcions que li atribueix la legislació de règim jurídic aplicable a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. L’apartat 3 de l’article 11 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
3. El president de la Comissió de Classificació Empresarial en té la representació, presideix les sessions i dirigeix les deliberacions, i exerceix la resta de funcions que la legislació de règim jurídic aplicable a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears atribueix als presidents dels òrgans col·legiats.
4. El capítol VI del Reglament esmentat queda sense contingut.
5. L’apartat 4 de l’article 13 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
4. El secretari podrà ser suplert en les seves funcions en els supòsits d’absència, vacant o malaltia i, en general, quan es produeixi alguna causa justificada, pel funcionari o pels funcionaris adscrits a la Secretaria, amb un nivell mínim de cap de secció, que designi el titular de la direcció general a la qual estigui adscrita la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.
6. L’article 14 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
Article 14. Funcions.
1. La Secretaria tindrà al seu càrrec l’ordenació i l’arxiu de la documentació de la Junta i la preparació dels antecedents necessaris i els informes d’ordre tècnic i administratiu sobre els assumptes que hagin de ser sotmesos a la consideració dels òrgans col·legiats integrats a la Junta.
2. És l’òrgan de suport administratiu de la Junta i forma part, com a secretari, de tots els òrgans col·legiats que s’hi integren, en els quals té veu però no té vot.
3. Estudia, elabora i sotmet a la consideració de la Comissió de Classificació Empresarial, de la Comissió Permanent i del Ple, mitjançant el president respectiu, les propostes d’acord en relació amb els assumptes i els expedients competència d’aquests òrgans.
4. Gestiona el Registre de contractes.
5. Coordina la gestió dels perfils de contractant de tots els òrgans de contractació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del seu sector públic instrumental que es publiquin en la Plataforma de contractació del sector públic, i és l’òrgan de coordinació amb els òrgans competents de l’Administració General de l’Estat.
6. Dicta les resolucions d’inscripció en el Registre oficial de licitadors i empreses classificades del sector públic en l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Estén actes de les sessions i, en general, exerceix les funcions pròpies dels secretaris dels òrgans col·legiats previstes en la legislació de règim jurídic aplicable a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
8. Exerceix la resta de funcions que li atribueixin les disposicions vigents.
7. L’apartat 2 de l’article 15 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
2. Els directors o gerents dels ens que integren el sector públic instrumental de l’Administració autonòmica han d’adreçar la sol·licitud d’informe a la secretaria general de la conselleria a la qual estiguin adscrits, la qual, si ho considera oportú i previ l’informe jurídic a què al·ludeix l’article següent, la podrà trametre a la Junta Consultiva.
8. L’apartat 4 de l’article 16 del Reglament esmentat queda modificat de la manera següent:
4. Quan l’informe sol·licitat sigui de caràcter preceptiu perquè així ho assenyala la legislació vigent en matèria de contractació pública o en els supòsits recollits en la lletra a de l’article 2 del text consolidat del Decret pel qual es creen la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Registre de contractes i el Registre de contractistes, aprovat pel Decret 3/2016, de 29 de gener, la sol·licitud ha d’anar acompanyada d’un informe de la secretaria general sobre la conveniència i la idoneïtat de l’adopció de la mesura de què es tracti.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 21 de juliol de 2017
La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra