Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 8033
Aprovacio definitiva ordenança taxa expedicio documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat pel Ple d'aquest Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 25 de maig de 2017, i en compliment del que preveuen els articles 15 i 17 del Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals, R.D. Legislatiu 2/2004, de 5 març, es realitza la publicació de l'acord definitiu d'aprovació

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS.

Article 1r.- FONAMENT I NATURALESA

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la Taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual atenen al que preveu l'article 57 del citat R.D. Leg. 2/2004.

Article 2n.- FET IMPOSABLE

1. Constitueix el fet imposable de la Taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients dels quals entengui l'administració o les autoritats municipals.

2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o repercuteixi en el seu benefici encara que hi hagi sol·licitud expressa de la persona interessada.

3. No estarà subjecta a aquesta Taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució de ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol tipus i els relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per altra Taxa Municipal o pels que s'exigeixi un preu públic per aquest ajuntament.

4. No estarà subjecte a aquesta taxa els documents o certificacions que s’expedeixen a sol·licitud del Defensor del Poble, Jutges, Tribunals de Justícia, Administració de la Seguretat Social o altres Administracions Publiques.

Així mateix no estarà subjecta a aquesta taxa la compulsa de documentació dirigida a cobrir places en ofertes de treball.

No estaran sujectes a aqueta taxa, els supòsits de duplicats de pagament per domiciliacions bancàries.

Article 3r.- SUBJECTE PASSIU

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a les quals es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient del qual es tracti.

Article 4t.- RESPONSABLES

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 40 de la Llei General Tributària.

Article 5è.- QUOTA TRIBUTÀRIA

1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedient a tramitar, d'acord amb la Tarifa que conté l'article següent.

2. La quota de Tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient dels qual es tracti, des de seu inici fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació a la persona interessada de l'acord recaigut.

3. Les quotes que resultin per aplicació de les anteriors tarifes s'incrementaran en un 50 per 100 quan les persones interessades sol·licitessin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivessin la meritació.

Article 6è.- TARIFA

La Tarifa a la qual es refereix l'article anterior s'estructura en els següents epígrafs:

CONCEPTE

TARIFA

Epígraf primer: censos de poblacións

Certificats d'empadronament actuals i històrics.

5,00 €

Certificats de viatge.

1,00 €

Volant d'empadronament.

1,00 €

Tots aquests documents administratius tributaran amb les tarifes que s'especifiquen, excepte els expedits de forma automatitzada per via telemàtica, els quals seran gratuïts.

Epígraf segon: certificacions y compulses

Informes, certificacions y compulses.

5,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, menys de tres folis.

2,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, de tres a deu folis.

3,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, més de deu folis fins cinquanta.

5,00 €

Per cada diligència de compulsa de documents amb el seu original, més de cinquanta folis.

6,00 €

Epígraf tercer: documents expedits o fets per les Oficines Municipals

1. Per cada document que s'expedeixi en fotocòpia per foli.

0,10 €

2. Per cada document por xerocòpia autoritzada, per certificació.

0,30 €

3. Per cada contracte administratiu que se susbcrigui d'obres, béns o serveis.

12,00 €

4. Derogat per Ordenança Intervenció Integral Activitats i Instal·lacions

5. Per cada fotocòpia de full de dades o plànols que constin en carpeta cadastral.

1,20 €

6. Per certificació de dades en carpeta cadastral, per cada parcel·la cadastral.

12,00 €

7. Derogat per Ordenança Intervenció Integral Activitats i Instal·lacions

8. Per expedient de trasmisions de llicències urbanístiques.

150,25 €

9. Per pròrroga del termini d'execució llicència d'obres, per cada termini concedit

60,10 €

10. Per expedició d'informes de pagament de tributs municipals (duplicats de pagament).

3,00 €

11. Per expedició de targetes magnètiques, a partir de la segona expedicció de:

- Accés a La Marina

- Accés a Dalt Vila

125,00 €

60 €

12. Per expedició d'informes de tributació referits a béns d'un determinat contribuent.

5,00 €

13. Per llicència d'instal·lació de bandera o pancarta publicitària.

250,00 €

14. Per llicència de publicidat aèria i de publicidat audiovisual.

500,60 €

15. Per llicència de cercavila publicitari:

- Diaris

- Per promotor i abonament de temporada

150 €

3.800,00 €

16.- Taxa anual per cada agent de publicitat dinàmica oral, 365 dies

1.000,00 €

17.- Taxa temporal d'agent de publicitat dinàmica oral, contractació d'agents per fer promocions de productes específics durant un breu període de temps (màxim 4 dies)

100,00 €

18.- Taxa durant un espai reduït de temps (Festes de Nadal, Reis, festes de barri, de la Terra), màxim 15 dies

200,00 €

19- Per primera expedició o modificacions de la llicència d'ocupació de via pública o de zona privativa d'ús públic

60,00 €

Per subsegüents expedicions de la llicència d'ocupació de via pública o de zona privativa d'ús públic sense modificacions d’aquesta

10,00 €

20. Per transmissió de llicència d'ocupació de la via pública o de zona privativa d'ús públic

60,00 €

21. Per a l'expedició de la concessió del gual

60,00 €

22. Concessió de llicència de tinença d’animals perillosos

50,00 €

23. Renovació de la llicència d’animals perillosos, transcorreguts 5 anys

50,00 €

24. Duplicat de la targeta d’animals potencialment perillosos

10,00 €

25. Per sol·licitar qualsevol llicència de publicitat

63,00 €

Epígraf quart: documents relatius a serveis d'Urbanisme

1. Per cada expedient de declaració de ruïna d'immoble:

- De menys de 1.000 m2

- De més de 1.000 m2

48,05 €

60,10 €

2. Per cada inspecció dels SSTT Municipals a immobles per a un informe de patologies d'un immoble o la seva valoració.

48,05 €

3. Per cada certificació o cèdula que s'expedeix sobre paràmetres urbanístics d'un terreny per a l'edificació o per a qualsevol servei urbanístic.

48,05 €

4. Per cada expedient de concessió d'instal·lació de rètols, mostres o ocupació de via pública.

18,00 €

5. Per cada fotocòpia d'un expedient municipal:

- DIN-A4

- DIN-A3

0,20 €

0,50 €

6. Por cada còpia DIN-A4 obtinguda de la impressora, d'un informe, ordenances urbanístiques o document municipal.

0,20 €

7. Per cada fotocòpia DIN-A4 d'un plànol enrotllable o obtingut dels plànols informatitzats de la ciutat.

3,00 €

8. Per cada còpia DIN-A3 d'un plànol enrotllable o obtingut dels plànols informatitzats de la ciutat.

4,80 €

9. Per cada m2 de còpia de plànols obrants als expedients municipals o de les llistes de carrers de la ciutat.

12,00 €

10. Còpia en suport informàtic (CD) plànol de tot el terme municipal.

60,10 €

11. Còpia en disquete d'un plànol dels carrers o d'un plànol d'un expedient municipal.

12,00 €

12. Sol·licitut de replanteig per part d'aquests SSTT d'un terreny o alineació d'un carrer (inclou plànol).

54,10 €

13. Per expedició de certificat de final d'obra cada 100 m2 o fracció a comprovar.

150,00 €

Epígraf cinquè: documents de sanitat i consum

1. Per cada informe d'Alcaldia en expedientede demència.

7,20 €

2. Per cada certificació o informe d'ordre sanitari.

6,00 €

3. Per cada papereta que lliurin els Inspectors Municipals Veterinaris, sobre reconeixement sanitari d'aus mortes, peces de caça.

3,00 €

4. Per cada guia de sanitat i contractes de compravenda de ramat en fires i mercats.

7,20 €

5. Per cada certificació d'origen de mercaderies que visi l'Alcaldia.

3,60 €

6. Per cada guia per a la circulació o facturació de substàncies alimentàries de primera necessitat que es presentin al visat de l'Alcaldia.

3,60 €

Epígraf sisè: contractació d'obres i serveis

1. Certificacions d'obra, cada una.

7,20 €

2. Actes de recepció d'obres, cada una.

7,20 €

Epígraf setè: altres expedients o documents

1. Per qualsevol altre expedient o document no expressament tarifats.

0,60 €

2. Per celebració de bodes a la Casa Consistorial:

- residents en el municipi al menys un dels contraents.

60,00 €

- L'acte material de celebració de matrimoni civil en el Saló de Plens de l'Ajuntament d'Eivissa.

120,00 €

2.1. Celebració de la boda, celebració o event:

a) En Baluard de Sant Pere, Baluard de Santa Tecla y Claustre del Convent dels Dominics.

b) En Baluard de Santa Llúcia.

600 €

1.000 €

2.2. Celebración de la boda o ceremonia y catering:

a) En Baluard de Sant Pere, Baluard de Santa Tecla y Claustre del Convent dels Dominics.

b) En Baluard de Santa Llúcia.

1.200 €

2.000 €

Les persones residents en el municipi d'Eivissa per un període mínim de tres anys, tindran una reducció del 50% en les taxes.

Epígraf vuité: expedició de documents relatius a la Policia Local

1. Per confecció d'extractes informatius per accidents de trànsit.

68,15 €

2. Per confecció d'un informe per accident de trànsit.

174,30 €

3.1. Per expedició de targeta d'arms, renovació i duplicats.

80,00 €

3.2. Per baixes o anul·lacions de targeta d'armes.

8,00 €

Article 7è.- BONIFICACIONS DE QUOTA

1. Es merita la Taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2n., la meritació es produeix quan tinguin lloc les circumstàncies que provinguin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense prèvia sol·licitud de la persona interessada però repercuteixi en el seu benefici.

Article 9è.- DECLARACIÓ I INGRÉS

1. La Taxa s'exigirà en règim d'auto-liquidació.

2. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'art. 66 de la Llei de Procediment Administratiu, que no venguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no podran donar-los curs sense que se solucioni la deficiència, per la qual cosa es requerirà a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents amb l'advertiment que, transcorregut aquest termini sense efectuar-lo, es tindran els escrits per no presentats i serà arxivada la sol·licitud.

3. En cas de renúncia, desistiment o denegació de la llicència sol·licitada, el subjecte passiu que hagués realitzat l'ingrés d'auto-liquidació podrà sol·licitar la devolució del 50% de la quota satisfeta.

Article 10è.- INFRACCIONS I SANCIONS

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a aquestes corresponguin en cada cas, s'estarà al que disposen els articles 77 i següents de la Llei General Tributària.

VIGÈNCIA

Les modificacions d’aquesta Ordenança fiscal, aprovades inicialment pel Ple de la Corporació en sessió ordinària de dia 25 de maig de 2017, entraran en vigor a partir del dia següent a la publicació de l’aprovació definitiva en el BOIB núm. i romandrà en vigor fins a la seua modificació o derogació expressa.

 

Eivissa, a 12 de juliol de 2017

El Regidor Delegat de Economía i Admó. Municipal,

Ildefonso Molina Jiménez