Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
Núm. 8013
Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 17 de juliol de 2017 per la qual es convoca un premi a la millor campanya publicitària en llengua catalana a les Illes Balears durant l’any 2017
Les empreses són un element bàsic en el desenvolupament econòmic de les societats modernes, atès que amb la seva activitat per satisfer les necessitats de béns o serveis ajuden al desenvolupament de la societat, alhora que afavoreixen les relacions ciutadanes i serveixen d’unió entre diferents col·lectius econòmics i socials.
D’altra banda, en qualsevol societat normal les empreses, tant públiques com privades, empren la llengua pròpia del territori per fer les campanyes publicitàries amb la intenció d’acostar-se a la població i dur a terme la seva activitat econòmica, ja que fer servir la llengua pròpia del territori és un valor afegit que ajuda a fidelitzar la clientela. En el cas de les Illes Balears, els anys de proscripció de la llengua catalana del sistema educatiu, dels mitjans de comunicació i d’altres àmbits formals han condicionat les empreses privades a utilitzar poc el català en les seves actuacions de mercat.
Avui, quan fa anys que el català s’ha incorporat al sistema educatiu i les manifestacions escrites i orals en aquest idioma són presents en molts d’àmbits, bé siguin formals o informals, es constata que el col·lectiu empresarial de les Illes Balears encara no ha apostat decididament per la promoció dels productes i serveis en llengua catalana.
Davant aquesta situació, els poders públics disposen de l’activitat subvencionadora com un instrument eficaç per fomentar l’ús del català en les relacions empresarials i la promoció publicitària. La Llei 3/1986, de 29 d’abril, de normalització lingüística a les Illes Balears, estableix en l’article 33 que els poders públics de la comunitat autònoma han d’adoptar les mesures pertinents i proveir dels mitjans necessaris per al coneixement i l’ús de la llengua catalana en tots els àmbits i activitats de la vida social. Més específicament, l’article 37.1 regula que els poders públics de la comunitat autònoma han de fomentar l’ús de la llengua catalana a la publicitat.
Cal tenir en compte, a més, que el Pla General de Normalització Lingüística, aprovat pel Consell Social de la Llengua Catalana el 2 d’abril de 2009, té entre altres objectius ampliar i valorar el paper de les empreses privades en el foment de la presència ambiental del català, i estendre l’ús del català en les empreses privades de manera que esdevengui la llengua habitual de treball, dels productes, de l’etiquetatge, de la publicitat, dels serveis i de l’atenció al públic.
L’article 1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura preveu, entre les matèries que poden ser objecte de subvenció, la normalització de la llengua pròpia de les Illes Balears. Així mateix, d’acord amb l’article 3 d’aquesta Ordre es poden beneficiar dels ajuts en matèria de política lingüística qualsevol persona física, les persones jurídiques privades, les entitats sense finalitat lucrativa i les persones jurídiques públiques (ens públics i empreses públiques que desenvolupin qualsevol de les activitats que preveu l’Ordre).
La Conselleria de Cultura, Participació i Esports exerceix la competència en matèria de normalització de la llengua catalana a través de la Direcció General de Política Lingüística, d’acord amb el Decret 11/2016, d’11 de maig, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017, aprovat mitjançant un acord del Consell de Govern el 3 de febrer de 2017, preveu un premi destinat a la millor campanya publicitària en llengua catalana a les Illes Balears, que es convoca mitjançant aquesta Resolució, a la qual són aplicables la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
S’ha de tenir en compte, així mateix, que en l’exercici de 2017 hi ha disponibilitat pressupostària per atendre les despeses que derivin d’aquesta convocatòria de premi, la qual ha rebut els informes previs favorables del Servei Jurídic de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, i ha estat objecte de la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Aprovar la convocatòria d’un premi destinat a la millor campanya publicitària en llengua catalana promoguda per les empreses de les Illes Balears durant l’any 2017.
Segon
Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que consten en l’annex 1.
Tercer
Fixar els models de documents que s’han de presentar per concórrer en aquest premi (annexos 2 a 6).
Quart
Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Cultura, Participació i Esports en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 17 de juliol de 2017
La consellera de Cultura, Participació i Esports,
Francesca Tur Riera
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Objecte i finalitat
1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria és concedir un premi a la millor campanya publicitària en llengua catalana a les Illes Balears durant l’any 2017.
1.2. La finalitat és donar suport a les empreses de les Illes Balears que vulguin incorporar la llengua catalana en la promoció i la publicitat dels productes i serveis que ofereixen per aconseguir que el català esdevengui llengua d’ús habitual de feina, dels productes, de l’etiquetatge, de la publicitat i dels serveis que presten i, al mateix temps, ampliar i valorar el seu paper en el foment de la presència ambiental del català en tot el territori de les Illes Balears.
2. Import i partida pressupostària
2.1. S’estableix un premi de 10.000 € (deu mil euros) per a l’empresa promotora de la campanya publicitària en llengua catalana que hagi obtingut més puntuació d’acord amb els criteris establerts en aquestes bases. En el cas d’empat, el premi s’ha de repartir entre tots els qui hagin obtingut la màxima puntuació.
2.2. L’import total del premi s’imputa a la partida pressupostària 26401 455B01 47000 00, corresponent als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017.
3. Règim de compatibilitat amb altres premis o ajuts
3.1. Aquest premi és compatible amb la concessió d’altres premis o ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho a la Direcció General de Política Lingüística de la forma establerta en aquestes bases.
3.2. L’import del premi que es concedeixi no pot superar en cap cas, de manera aïllada o en concurrència amb altres ajuts o premis, el cost de l’activitat premiada, d’acord amb l’article 20 del Text refós de la Llei de subvencions.
4. Beneficiaris
4.1. Poden optar al premi les empreses amb ànim de lucre, independentment de la seva naturalesa jurídica, que tenguin establert el domicili social en un dels municipis de les Illes Balears.
4.2. Queden excloses d’aquest premi les empreses que no siguin les promotores de la campanya publicitària que s’hi presenta (com ara empreses de disseny, comercialitzadores o difusores de les campanyes, etc.), així com les empreses públiques i les entitats sense ànim de lucre.
4.3. Igualment queda exclosa d’aquest premi l’empresa guanyadora en la convocatòria anterior.
5. Requisits de les campanyes publicitàries
Les campanyes publicitàries que optin al premi han de complir els requisits següents:
- Emprar el català en tots els mitjans utilitzats per difondre la campanya, que poden ser escrits (anuncis a la premsa, cartells, fulls de mà, etc.) o audiovisuals (anuncis de televisió, falques radiofòniques, publireportatges, etc.).
- Haver tingut lloc durant l’any 2017 i haver-se conclòs en el moment de la presentació de les sol·licituds.
- Haver-se difós a part o al conjunt del territori de les Illes Balears.
6. Règim del procediment i òrgan instructor
6.1. El premi s’ha de concedir, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva, de conformitat amb l’article 17.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i amb l’article 6.1 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.
6.2. L’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds és la Direcció General de Política Lingüística.
7. Jurat
7.1. S’ha de constituir un jurat, que ha d’emetre un veredicte sobre la millor campanya publicitària en català a les Illes Balears durant l’any 2017 d’acord amb el que estableixen aquestes bases.
7.2. El jurat del premi ha d’estar format pels membres següents:
a) Presidenta: la directora general de Política Lingüística
b) Vocals:
- La cap del Servei de Foment de l’Ús del Català
- El responsable de Comunicació de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports
- Un representant de la Confederació d’Associacions Empresarials de les Balears (CAEB)
- Un representant de la Confederació de la Petita i Mitjana Empresa de les Balears (PIME)
- Un representant de l’Associació de Joves Empresaris de les Balears
c) Secretari, amb veu però sense vot: un funcionari de la Direcció General de Política Lingüística designat per la directora general.
8. Presentació de les sol·licituds
8.1. Per participar en el premi, les empreses han d’emplenar una sol·licitud per campanya presentada segons el model que es proporciona en l’annex 2 i que es troba disponible a la seu de la Direcció General de Política Lingüística i a la pàgina web <http://dgpoling.caib.cat>.
8.2. En el cas d’agrupacions de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica, les sol·licituds han d’estar signades per totes les persones que les integren.
8.3. El termini per presentar les sol·licituds és fins al 2 d’octubre de 2017. Les sol·licituds, i tota la documentació adjunta, s’han de presentar al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o bé als llocs que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
8.4. Si la sol·licitud no es presenta al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, s’ha d’enviar per fax l’imprès de sol·licitud emplenat i registrat a la Direcció General de Política Lingüística (971 17 69 80).
8.5. La presentació de la sol·licitud suposa la plena acceptació d’aquestes bases.
9. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud
9.1. La sol·licitud ha d’anar acompanyada de la documentació següent:
- Documentació necessària per identificar el sol·licitant:
Si és una persona jurídica:
a) L’original o una còpia compulsada l’escriptura de constitució de l’empresa i de les modificacions posteriors, si és el cas.
b) L’acreditació de la inscripció de l’escriptura de constitució i de les modificacions d’aquesta, si és el cas, en els registres corresponents.
c) Un document que acrediti la persona física que n’exerceix la representació.
Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica:
a) La documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants.
b) Un document que acrediti la persona física que exerceix la representació de l’empresa.
- Documentació relativa a la campanya publicitària:
c) Una memòria de la campanya publicitària, que ha d’incloure, almenys, els aspectes següents:
- Una descripció detallada de les característiques de la campanya, que permeti comprendre les actuacions efectivament duites a terme.
- Els objectius i la valoració que se’n fa.
- El text íntegre de la campanya en llengua catalana i en altres llengües en què s’hagi fet, si és el cas.
d) Un model dels diferents elements publicitaris de què hagi constat la campanya (cartells, fulls de mà, anuncis a la premsa escrita, espots televisius, falques radiofòniques, opis, etc.).
e) El pressupost total de la campanya publicitària que opta al premi, acompanyat d’una relació de les despeses, que han d’estar directament vinculades amb la realització de la campanya. Aquesta informació ha de permetre interpretar correctament la justificació de despeses que s’ha de presentar en el cas de guanyar el premi. L’import del pressupost total presentat és el màxim que l’empresa sol·licitant podrà percebre si se li concedeix el premi.
- Documentació de caràcter econòmic:
f) Una declaració dels premis o ajuts d’altres institucions públiques o privades percebuts o sol·licitats per a la mateixa finalitat (annex 3).
g) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades corresponents al compte en el qual el sol·licitant vol que es faci el pagament en el cas de concessió del premi (model D-52). Aquest document es troba a disposició dels sol·licitants a les oficines de la Direcció General de Política Lingüística i a la web <http://dgpoling.caib.cat>. Si els sol·licitants han acreditat la veracitat de les dades bancàries a l’Administració anteriorment, no cal que ho tornin a fer.
h) Una declaració responsable sobre el nombre de treballadors i el volum de negoci anual de l’empresa, d’acord amb les dades incloses en el compte de l’exercici fiscal del 2016 (annex 4).
- Documentació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:
i) Una declaració responsable de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari del premi (annex 5).
j) En el cas que el sol·licitant s’oposi expressament que l’Administració obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats corresponents juntament amb la sol·licitud.
9.2. En el cas que una mateixa empresa opti al premi per més d’una campanya publicitària, només cal que presenti una vegada la documentació relativa a la identificació del sol·licitant, la de caràcter econòmic i l’acreditativa del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
10. Esmena d’errors en les sol·licituds
10.1. Una vegada revisades totes les sol·licituds rebudes, la Direcció General de Política Lingüística ha d’elaborar una llista provisional d’admesos i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió provisional. Aquesta llista s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat) i al tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
10.2. Els sol·licitants disposen de cinc dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la llista provisional per esmenar les deficiències detectades en la seva sol·licitud. Les esmenes s’han de presentar als mateixos llocs que s’indiquen en l’apartat 8.3 d’aquestes bases.
10.3. Si les esmenes no es presenten al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, s’ha d’enviar per fax la sol·licitud d’esmena emplenada i registrada a la Direcció General de Política Lingüística (971 17 69 80).
10.4. D’acord amb el que disposa l’article 5.5 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, en el cas que els interessats no esmenin les deficiències de la seva sol·licitud en el termini fixat, es considerarà que desisteixen de la seva petició i s’arxivarà l’expedient sense cap més tràmit, amb la resolució prèvia en els termes prevists en l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
10.5. Un cop transcorregut el termini per presentar esmenes, la Direcció General de Política Lingüística ha de fer pública la llista definitiva d’admesos i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió, als mateixos llocs que la provisional.
11. Veredicte del jurat
11.1. La cap del Servei de Foment de l’Ús del Català de la Direcció General de Política Lingüística ha d’emetre un informe de valoració dels aspectes de les campanyes que opten al premi vinculats amb l’ús de la llengua catalana i els referents culturals. Igualment, el responsable de Comunicació de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports ha d’elaborar un informe valoratiu dels aspectes vinculats amb els elements publicitaris de les campanyes publicitàries presentades. Aquests informes han de servir de base perquè el jurat emeti el seu veredicte.
11.2. El jurat ha d’estudiar els informes del punt anterior i, d’acord amb els criteris establerts en el punt 14 d’aquestes bases, dictaminar quina és la campanya publicitària guanyadora. S’ha d’aixecar acta de la sessió del jurat en què s’emeti el veredicte, la qual ha de servir de base perquè la directora general de Política Lingüística elabori la proposta de resolució. L’acta ha d’incloure la relació de les campanyes que han optat al premi, les excloses i els motius d’exclusió, la puntuació obtinguda per cada campanya admesa i la campanya guanyadora. Així mateix, ha d’informar sobre l’import del premi, la partida pressupostària a la qual s’ha d’imputar, el règim de pagament del premi i el règim de justificació.
12. Proposta de resolució
12.1. Prenent com a base l’acta de la sessió del jurat en què emeti un veredicte sobre la campanya guanyadora, la directora general de Política Lingüística ha d’emetre una proposta de resolució. En la proposta de resolució hi ha de figurar la relació de les campanyes que han optat al premi, les excloses i els motius d’exclusió, la puntuació obtinguda per cada campanya admesa i la campanya guanyadora. Igualment, ha d’informar sobre l’import del premi, la partida pressupostària a la qual s’ha d’imputar, el règim de pagament del premi i el règim de justificació. La proposta de resolució s’ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General (<http://dgpoling.caib.cat>) i als taulers d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
12.2. Una vegada publicada la proposta de resolució el beneficiari ha de comunicar a la Direcció General de Política Lingüística si accepta el premi o hi renuncia. En qualsevol cas, si en el termini de vuit dies hàbils des de la publicació de la proposta de resolució el beneficiari no fa constar el contrari, s’entendrà que accepta el premi que se li ha adjudicat.
13. Resolució i notificació
13.1. La resolució de concessió de la consellera de Cultura, Participació i Esports s’ha de dictar i publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el termini de tres mesos comptadors des de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds fixat en la base 8.3 d’aquesta convocatòria. Mitjançant la publicació de la resolució en el BOIB s’entén complert el tràmit de notificació a les persones interessades. Contra la resolució de concessió, que exhaureix la via administrativa, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació. La resolució s’ha de publicar també a la pàgina web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat) i als taulers d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
14. Criteris per concedir el premi
14.1. S’ha de concedir el premi a la millor campanya publicitària en llengua catalana a les Illes Balears durant l’any 2017 a l’empresa que hagi promogut la campanya publicitària en llengua catalana que hagi obtingut més puntuació, sobre un total de 100 punts, d’acord amb els criteris establerts a continuació:
Criteris |
Puntuació màxima: 100 punts Puntuació mínima: 60 punts |
BLOC 1 |
20 punts |
Abast territorial de la campanya |
- Illes Balears (3 punts) - Insular o pluriinsular (2 punts) - Local o comarcal (1 punt) |
Durada de la campanya |
- Més de 6 mesos (4 punts) - Entre 3 i 6 mesos (2 punts) - Menys de 3 mesos (1 punt) |
Canals utilitzats en la campanya |
- Oral i escrit (4 punts) - Només escrit (2 punts) - Només oral (2 punts) |
Suports per difondre la campanya (espot de televisió, tanca publicitària, opi, anunci a premsa escrita, falca de ràdio, full de mà, cartell, xarxes socials, etc.) |
- Més de 7 suports (4 punts) - Entre 5 i 7 suports (3 punts) - Entre 2 i 4 suports (2 punts) - Només 1 suport (1 punt) |
Destinataris de la campanya |
- Població general (2 punts) - Segments de població específics (1 punt) |
Cost de la campanya |
- Més de 15.000 euros (3 punts) - Entre 10.000 i 15.000 euros (2 punts) - Menys de 10.000 euros (1 punt) |
BLOC 2 |
40 punts |
Usos lingüístics de la campanya (en el global de suports) |
- Només en català (20 punts) - En català i en altres llengües per separat, però el català emprat majoritàriament (15 punts) - En català i en altres llengües conjuntament, però el català situat sempre en primer lloc (15 punts) - En català i en altres llengües per separat, però el català emprat igual que altres llengües (10 punts) - En català i en altres llengües conjuntament, però el català situat sempre en un lloc preferent (10 punts) - En català i en altres llengües conjuntament, però el català situat entre el conjunt de llengües (5 punts) - En català i en altres llengües per separat, però el català emprat més poc que altres llengües (0 punts) - En català i en altres llengües conjuntament, però el català situat en darrera posició (0 punts) |
Correcció lingüística de la campanya (tant oral com escrita) |
Fins a 15 punts |
Ús en la campanya de referents propis de la comunitat lingüística i cultural catalana |
- En són el leitmotiv principal (5 punts) - S’alternen amb d’altres (3 punts) - No hi ha cap referent propi (0 punts) |
BLOC 3 |
30 punts |
Innovació i creativitat (adequació de la proposta creativa) |
Fins a 10 punts |
Originalitat i notorietat (capacitat de captar l’atenció dels destinataris) |
Fins a 10 punts |
Claredat i comprensió (coherència entre el missatge i el grafisme) |
Fins a 10 punts |
BLOC 4 |
10 punts |
Nombre de treballadors de l’empresa |
- Menys de 10 treballadors (5 punts) - Entre 10 i 50 treballadors (4 punts) - Entre 51 i 250 treballadors (3 punts) - Més de 250 treballadors (1 punt) |
Volum de negoci anual de l’empresa |
- Fins a 2 milions d’euros (5 punts) - Entre 2 i 10 milions d’euros (4 punts) - Entre 10 i 43 milions d’euros (3 punts) - Més de 43 milions d’euros (1 punt) |
14.2. En el cas que les descripcions recollides en el barem no s’ajustin a la realitat de les campanyes presentades, el jurat té potestat per adaptar els criteris establint puntuacions intermèdies als diversos ítems.
14.3. És requisit que la campanya guanyadora hagi obtingut una puntuació mínima de 60 punts. En el cas que no hi hagi cap campanya que arribi a la puntuació mínima, el premi s’ha de declarar desert.
15. Obligacions del guanyador
15.1. El guanyador del premi ha de complir les obligacions següents:
a) Deixar constància de la percepció del premi en la comptabilitat o en els llibres de registre de l’empresa o, en el cas de no estar obligats a tenir-ne, en la documentació que els substitueixi.
b) Proporcionar a la Direcció General de Política Lingüística la informació sobre l’activitat premiada que se li requereixi.
c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació dels òrgans administratius de control financer i facilitar-los tota la informació que els requereixin.
d) Comunicar per escrit a la Direcció General de Política Lingüística qualsevol altre premi o ajut sol·licitat o concedit per a la mateixa finalitat en el període comprès entre la presentació de la sol·licitud i la justificació de les despeses derivades de la campanya premiada.
15.2. La constatació de l’incompliment d’alguna d’aquestes obligacions comporta el reintegrament de la quantitat percebuda.
16. Abonament del premi i justificació de les despeses
16.1. L’empresa guanyadora del premi disposa de deu dies naturals comptadors des de la data en què se li hagi notificat la resolució de concessió per aportar el compte justificatiu que figura en l’annex 6 degudament emplenat i acompanyat amb la documentació justificativa de les despeses i del pagament corresponent, que han de ser originals o bé còpies compulsades de les factures o altres documents de valor probatori equivalent. Aquesta documentació s’ha d’ajustar a les previsions establertes en el Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, i es modifica el Reglament de l’impost sobre el valor afegit. Les factures s’han de presentar ordenades i numerades seguint la numeració atorgada a la relació de justificants imputats del compte justificatiu. Aquest compte justificatiu ha d’abastar l’import de la subvenció rebuda i ha de contenir la totalitat dels justificants imputables a aquest import.
16.2. Les factures originals i altres documents de valor probatori equivalent han de ser estampillats per la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i s’hi ha d’indicar l’import de la factura que justifica la subvenció.
16.3. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser la següent:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:
— Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l’emissor de la factura, respectivament.
— Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.
b) Pagament mitjançant xec nominatiu:
— Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.
— Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.
c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
— Document acreditatiu del càrrec en compte de l’efecte mercantil.
— Extracte del compte en què figuri el càrrec de l’efecte mercantil.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l’entitat bancària que contengui el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i de l’abonament per part del lliurat.
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:
— Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta.
— Tiquet de compra i resguard del pagament amb targeta en cas que no figuri en el tiquet de compra.
— Extracte del compte en què figuri el càrrec de pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què, com a mínim, consti el titular i el número de compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i la data de l’operació.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
— Notificació bancària del càrrec.
— Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s’ha fet el càrrec i l’ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i la data de l’operació.
f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l’expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura hi ha de figurar el nom, els llinatges i el número de document d’identitat de la persona que signa.
16.4. En cas que es detectin defectes en la documentació justificativa, s’ha de requerir el beneficiari que els esmeni. Aquest disposa de deu dies hàbils, a partir del moment en què rebi el requeriment, per aportar la documentació que calgui per corregir les deficiències.
16.5. Si la despesa justificada és inferior a l’import del premi, tan sols s’abonarà el cost de la campanya publicitària presentada i ben justificada.
16.6. L’import del premi només s’ha d’abonar una vegada que el beneficiari ha justificat les despeses que la campanya ha suposat.
17. Revocació i reintegrament del premi
17.1. D’acord amb l’article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, el premi s’ha de revocar quan, posteriorment a la resolució de concessió, l’empresa beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió del premi. Com a conseqüència de la revocació del premi, l’acte de concessió queda sense efecte totalment o parcialment, i s’ha de reintegrar la quantitat percebuda indegudament.
17.2. Si es produeix alguna de les circumstàncies previstes en l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, el beneficiari té l’obligació de reintegrar, de manera total o parcial, la quantitat percebuda, juntament amb l’interès de demora calculat des del moment del pagament del premi fins a la data de la resolució per la qual es determina el reintegrament.
17.3. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
18. Règim d’infraccions i sancions
Si s’incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, s’han d’aplicar el règim d’infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions i el que contenen la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.
19. Control
19.1. L’empresa beneficiària queda sotmesa a les mesures de fiscalització i control i al deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, així com als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, ha de facilitar tota la informació que li requereixi la Sindicatura de Comptes o algun altre òrgan de control extern.
19.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits de les campanyes o el compliment de les obligacions de l’empresa dóna lloc a la revocació del premi concedit en els termes prevists en el punt 17 d’aquestes bases.
19.3. Per intensificar el control a fi d’evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l’Administració pot determinar si s’ha produït l’ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de les administracions públiques.
ANNEX 2
Sol·licitud per participar en el premi a la millor campanya publicitària en llengua catalana a les Illes Balears durant l’any 2017
Dades de l’empresa
Nom: |
NIF: |
Dades del representant de l’empresa
Nom i llinatges: |
Document d’identitat: |
Dades de contacte
Adreça: |
|
Població: |
Codi postal: |
Adreça electrònica: |
Telèfon: |
Facebook: |
Twitter: |
EXPÒS:
1. Que l’empresa que represent ha duit a terme durant l’any 2017 la campanya publicitària
_______________________________________________________.
2. Que la campanya publicitària s’ha promogut en llengua catalana i en _______________________ [deixau l’espai en blanc si només s’ha promogut en català] i s’ha difós per ____________________________________________ [abast territorial].
3. Que tant l’empresa com la campanya compleixen els requisits prevists en la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 17 de juliol de 2017 per la qual es convoca un premi a la millor campanya publicitària en llengua catalana a les Illes Balears durant l’any 2017, la qual cosa acredit amb la documentació adjunta.
SOL·LICIT:
Poder optar al premi a la millor campanya publicitària en llengua catalana a les Illes Balears l’any 2017 d’acord amb la Resolució esmentada.
D’acord amb l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, m’opòs expressament que l’Administració obtengui els certificats telemàtics d’estar al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, per la qual cosa em compromet a aportar-los juntament amb la sol·licitud.
__________________, ____ de______________ de 2017
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
Documentació adjunta (indicau amb una X la documentació presentada)
Documentació necessària per identificar el sol·licitant:
Si és una persona jurídica: |
|
|
L’original o una còpia compulsada de l’escriptura de constitució de l’empresa i de les modificacions posteriors, si és el cas. |
|
L’acreditació de la inscripció de l’escriptura de constitució i de les modificacions d’aquesta, si és el cas, en els registres corresponents. |
|
Un document que acrediti la persona física que exerceix la representació de l’empresa. |
Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica: |
|
|
La documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. |
|
Un document que acrediti la persona física que exerceix la representació de l’empresa. |
Documentació relativa a la campanya publicitària:
|
Una memòria de la campanya publicitària (descripció detallada de les característiques, objectius i valoració, text íntegre de la campanya en català i altres llengües, si és el cas). |
|
Un model dels diferents elements publicitaris de què hagi constat la campanya. |
|
El pressupost total de la campanya, acompanyat d’una relació de despeses. |
Documentació de caràcter econòmic:
|
Una declaració dels premis o ajuts d’altres institucions públiques o privades percebuts o sol·licitats per a la mateixa finalitat (annex 3). |
|
Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries del compte en el qual s’ha de fer el pagament en el cas de concessió del premi (model D-52). Aquest document es troba a disposició dels sol·licitants a les oficines de la Direcció General de Política Lingüística i a la web <http://dgpoling.caib.cat>. Si els sol·licitants han acreditat la veracitat de les dades bancàries a l’Administració anteriorment, no cal que ho tornin a fer. |
|
Una declaració responsable sobre el nombre de treballadors i el volum de negoci anual de l’empresa, d’acord amb les dades incloses en el compte de l’exercici fiscal del 2016 (annex 4). |
Documentació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:
|
Una declaració responsable de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari del premi (annex 5). |
|
En el cas que el sol·licitant s’oposi expressament que l’Administració obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats corresponents juntament amb la sol·licitud. |
ANNEX 3
Declaració d’altres premis o ajuts rebuts o sol·licitats
Dades de l’empresa
Nom: |
NIF: |
Dades del representant de l’empresa
Nom i llinatges: |
Document d’identitat: |
Dades de contacte a l’efecte de notificacions
Adreça: |
|
Població: |
Codi postal: |
Adreça electrònica: |
Telèfon: |
Amb relació al premi a la millor campanya publicitària en llengua catalana a les Illes Balears durant l’any 2017 convocat mitjançant la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 17 de juliol de 2017,
DECLAR:
1. Que, a més d’aquest premi,
No he sol·licitat ni rebut cap altre premi o ajut per a la mateixa finalitat procedent d’altres administracions públiques o d’ens públics o privats.
He sol·licitat / rebut els premis o ajuts següents per a la mateixa finalitat:
Organisme |
Tipus de premi o ajut |
Data |
Sol·licitat |
Concedit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Que, si l’empresa que represent resulta guanyadora d’aquest premi, em compromet a comunicar per escrit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports qualsevol altre premi o ajut sol·licitat o concedit per a la mateixa finalitat en el període comprès entre la presentació de la sol·licitud i la justificació de les despeses.
__________________, ___ de __________________ de 2017
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
ANNEX 4
Declaració responsable sobre el nombre de treballadors i el volum de negoci anual de l’empresa
Dades de l’empresa
Nom: |
NIF: |
Dades del representant de l’empresa
Nom i llinatges: |
Document d’identitat: |
Dades de contacte
Adreça: |
|
Població: |
Codi postal: |
Adreça electrònica: |
Telèfon: |
Amb relació al premi a la millor campanya publicitària en llengua catalana a les Illes Balears durant l’any 2017 convocat mitjançant la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 17 de juliol de 2017,
DECLAR:
1. Que, d’acord amb les dades incloses en el compte de l’exercici fiscal del 2016, l’empresa que represent té:
Menys de 10 treballadors
Entre 10 i 50 treballadors
Entre 51 i 250 treballadors
Més de 250 treballadors
2. Que, d’acord amb les dades incloses en el compte de l’exercici fiscal del 2016, el volum de negoci anual de l’empresa que represent és de:
Fins a 2 milions d’euros
Entre 2 i 10 milions d’euros
Entre 10 i 43 milions d’euros
Més de 43 milions d’euros
__________________, ___ de __________________ de 2017
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
ANNEX 5
Declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari del premi
Dades de l’empresa
Nom: |
NIF: |
Dades del representant de l’empresa
Nom i llinatges: |
Document d’identitat: |
Dades de contacte
Adreça: |
|
Població: |
Codi postal: |
Adreça electrònica: |
Telèfon: |
Amb relació al premi a la millor campanya publicitària en llengua catalana a les Illes Balears durant l’any 2017, convocat mitjançant la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 17 de juliol de 2017,
DECLAR:
1. Que l’empresa que represent no està sotmesa a cap de les prohibicions que estableixen l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB 196/2005, de 31 de desembre), i l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona (BOIB 135/2006, de 26 de setembre).
2. Que, si es dóna cap circumstància que impliqui un canvi amb relació al que declar en el punt precedent, em compromet a comunicar-ho per escrit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports en un termini inferior a quinze dies comptadors a partir de la data en què es produeixi la variació.
__________________, ___ de __________________ de 2017
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS