Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

AGÈNCIA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE PALMA - PALMAACTIVA-

Núm. 7929
Bases d’accés al Quiosc de Palmaactiva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per resolució de la Presidenta de Palmaactiva, de data 10 de juliol de 2017 es va aprovar el següent:

“1.-Aprovar el servei “El Quiosc de Palmaactiva” i les bases que el regeixen, que s’adjunten com annex i formen part integrant de la present resolució.

2.- Publicar les presents Bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la web de PalmaActiva.”

   

Palma, 12 de juliol de 2017

La gerent
Susana Rincón Otero

 

BASES D'ACCÉS AL QUIOSC DE PALMAACTIVA

1.- OBJECTE

El quiosc de la plaça de l’olivar és un espai efímer, un concepte d’establiment actual i de nova tendència que es crea a espais singulars per a l’exposició temporal de les empreses, emprenedors i entitats fora dels seus propis locals, on aquests es poden donar a conèixer, mostrar, exposar i testejar els seus productes i serveis.

Són espais temporals, similars als estands de les fires, que s’ubiquen a espais urbans cèntrics i transitats, on les empreses -durant uns dies o unes setmanes- poden tenir un nou punt d’exposició dels seus productes i serveis, obrint-se a nous mercats.

Les avantatges dels espais efímers són evidents:

1) Són una via per a promocionar els productes i serveis directament al públic i potencials clients

2) Serveixen per retenir, renovar i fidelitzar als clients actuals

3) Són un canal per a la promoció i difusió de la marca comercial,

4) Ajuden a conèixer la realitat dels consumidors d’altres productes competidors i dels no clients

5) L’empresa pot comprovar de primera mà la posició competitiva de la empresa en el mercat

6) Són una opció a baix cost per promocionar la introducció de nous productes i/o serveis i cercar a nous segments de mercat local.

El quiosc és un bé moble propietat de l’ajuntament, fet amb elements arquitectònics de principis del segle XX que li atorguen un caràcter peculiar i atractiu. Te forma ovalada amb 13,20 m2 útils i està ubicat a la plaça de l’Olivar de Palma, a una de les zones més cèntriques i transitades de la ciutat, en el centre de la ciutat, al costat d’algunes de les principals vies comercials com el carrer de Sant Miquel, Galeries el Geranis, carrer Velázquez, etc. i on conflueixen gran quantitat de vianants, tant residents com visitants.

2.- DESTINATARIS, ACTIVITATS I LLICÈNCIA DÚS

2.1- DESTINATARIS

Podran accedir tant entitats amb alta fiscal com sense alta fiscal sempre i quan es tracti de promoure l’economia, la formació i/o l’ocupació dins del municipi de Palma i estiguin dins del apartat 2.2 de les presents bases.

Els sol·licitants podran presentar únicament productes, serveis o activitats que comptin amb algun component significatiu d’innovació i/o creativitat i, a més, hagin intervingut de forma substancial en la seva l’elaboració.

Entenem per innovació no tan sols la creació d’un nou producte o servei sinó també la adaptació de manera creativa de solucions ja existents a altres àmbits, sectors o models de negoci.

Aquests productes, serveis o activitats han de tenir menys d’un any dins del seu segment de mercat o dins del mercat local.

2.1.1-Amb alta d’activitat

Podran accedir a l’espai totes les entitats que intervinguin en el mercat de bens i serveis realitzant una activitat econòmica: empreses que tinguin la condició de microempreses, amb independència de la seva forma jurídica; autònoms, empreses individuals, comunitats de bens, cooperatives, societats civils, associacions, fundacions etc. Tots amb alta d’activitat i que comptin amb els permisos i autoritzacions necessàries per a la seva activitat, en disposin o no d’un altre espai físic permanent o temporal de venda.

Son microempreses aquelles que en el moment de tancament comptable, durant dos exercicis consecutius l'empresa compleixi almenys dos dels següents límits quantitatius:

-Que el total de les partides de l'actiu no superi els 1.000.000 euros.

-Que l’import net de la xifra anual de negocis no superi els 2.000.000 euros.

-Que el nombre mitjà dels seus empleats durant l'exercici sigui igual o menor de 10 treballadors.

Independentment de l’activitat i del tamany i volum de negoci, no es podran presentar les activitats de comercialització de grans marques ja sigui sota contractes de franquícies, distribuïdors, sucursals, agències etc.

2.1.2-Sense alta d’activitat

També podran accedir els emprenedors i projectes empresarials que encara no s’hagin constituït formalment com a empreses o no hagin generat alta fiscal ni iniciat l’activitat econòmica però que volen dur a terme accions comercials, ja sigui de promoció, difusió o testeig del seu mercat potencial. En tot cas, no podran realitzar activitats que requereixin l’alta d’activitat o alta fiscal

2.2- ACTIVITATS

2.2.1-Tipus de projectes

Es poden presentar sol·licituds sobre qualsevol activitat, producte o servei lícit i ètic sempre que estiguin dins alguns dels següents grups:

a) Economia del coneixement: Noves tecnologies (NTT), informàtica i telecomunicacions, software, videojocs, consultors tecnològics, telecomunicacions, robòtica, investigació i desenvolupament, etc.

b) Activitats creatives i culturals:

1. Comunicació social: publicitat, màrqueting, editorials, radio i televisió, etc.

2. Audiovisuals: cinematografia, vídeo i producció, fotografia, etc.

3. Disseny en general: interiorisme, disseny gràfic, disseny industrial, moda i complements, etc

4. Promoció cultural d’arts plàstiques i escèniques; pintura, escultura, artesania, teatre, dansa, música, etc.

c) Activitats de turisme sostenible:

1. Turisme verd, ecològic i responsable; productes i serveis turístics respectuosos amb el medi ambient, alternatius a la platja, turisme de muntanya, turisme esportiu d’aventura, activitats esportives dins del sector nàutic.

2. Productes i serveis turístics practicables en temporada baixa que fomentin la desestacionalització

3. Campanyes de sensibilització ciutadana dirigides a residents i turistes

4. Noves infraestructures que facilitin el gaudiment dels nostres espais naturals i urbans; medis de transport més sostenibles i ecològics, sistemes de reducció de la contaminació acústica i ambiental.

5. Aplicacions en la reconversió de la industria hotelera; d’energies renovables, bioconstrucció.

d) Activitats d’economia social i solidària:

Tindran consideració d’empreses d’economia social totes aquelles entitats que quedin incloses dins la llei 5/2011, i que per tant, compleixin amb els principis de cercar el bé d’interès col·lectiu del seus integrants i/o el bé d’interès general econòmic social.

1. Comerç just

2. Activitats orientades a la capacitació i inserció socio- laboral de grups amb dificultats

3. Campanyes de sensibilització

2.2.2- Activitats i projectes exclosos

- Les activitats no incloses dins l’anterior punt, la venda de productes i serveis, i totes aquelles activitats que no siguin compatibles amb el règim d’usos de la zona o les condicions i instal·lacions de l’espai.

- De forma indicativa no podran accedir: les franquícies, les activitats que comportin l’emissió de fums o altres emissions aèries, que superin el nivell acústic màxim permès, que comportin emmagatzemament general o de substàncies inflamables o tòxiques, de productes perillosos e inflamables no envasats, les que es realitzin amb animals vius, les que necessitin condicions especials de retirada de residus, les adreçades a captar agents comercials, productes agroalimentaris, distribució de mercaderies, distribució comercial, call centers, les activitats piramidals i en general totes les activitats que per les condicions del quiosc puguin resultar contraries al seu ús, nocives o perilloses.

2.3- LLICÈNCIA D’ÚS

2.3.1- Naturalesa

L’accés a l’espai es fa mitjançant l’atorgament de llicencia o autorització d’ús que tindrà naturalesa de contracte administratiu i es regirà pel previst a les presents bases, i en el caso no previst en aquestes bases, es regirà per la llei 33/2003 de 3 de novembre del Patrimoni de les administracions públiques i Reial Decret 1372/1986 de 13 de juny, Reglament de bens de les Entitats Locals.

2.3.2- Durada i horaris

La llicència tindrà una vigència mínima de 7 dies naturals, comptadors des de les 09 hores del dia en que es concedeix fins a les 00 hores del setè dia. La entrega de les claus es farà a les 9 hores del dia hàbil següent.

Cada sol·licitant pot accedir fins a un màxim de 30 dies naturals, per any natural, consecutius o alternats, però en cap cas podrà superar una vigència superior a 14 dies naturals consecutius. Els contractes no són prorrogables.

L’horari en que es pot tenir l’espai obert és des de les 8 hores fins a les 20 hores de dilluns a diumenges. El sol·licitant dins del marge anterior declararà en la sol·licitud els dies i horari en que tindrà el quiosc obert al públic, que serà com a mínim de 40 hores setmanals. Aquest horari d’obertura s’exposarà obligatòriament al quiosc de forma visible per al públic.

Es podrà sol·licitar motivadament l’obertura en horaris distints dels anteriors.

2.3.3- Períodes

Les 52 setmanes de l’any s’agrupen en dos tipus de períodes, períodes ordinaris i especials. Són períodes especials aquells en que durant la setmana es produeix una festivitat o esdeveniment social que pot motivar un major volum d’activitat i/o un major atractiu per la sol·licitud de l’espai.

-Períodes especials: La primera i segona setmana de gener; setmana de gener de festivitat de Sant Sebastià; Setmana Santa; dues darreres setmanes de desembre i aquelles que per circumstàncies especials es pugui acordar.

- Períodes generals: la resta de períodes

Els períodes especials comporten un major import en els preus públics

2.3.4- Preu

L’import del preu serà el previst a l’ordenança fiscal

2.3.5- Fiança

Els sol·licitants a la formalització del contracte hauran de constituir una fiança en efectiu que tindrà per objecte respondre dels desperfectes i petits danys causats durant l’ús del quiosc i de les despeses de neteja i condicionament en la devolució de l’espai i de les penalitzacions que es poguessin acordar.

L’import de la fiança serà el doble de l’import del preu públic d’acord al període concedit

2.3.6- Assegurança

Els cessionaris i el públic assistent tindran coberts els danys materials i corporals que pugin patir derivats de l’accés a la instal·lació Quiosc de la Plaça de l’Olivar. La formalització del contracte de cessió del quiosc comportarà l’adhesió a l’anterior pòlissa. Prèviament a la formalització del contracte es donarà completa i complida informació al cessionari de les condicions de la mateixa.

No estan cobertes per l’anterior assegurança els danys materials i corporals derivats dels objectes, mobiliari, existències i qualsevol altre be o element que aporti el cessionari o terceres persones per a la realització de l’activitat, tant a tercers com a PalmaActiva. Igualment no estan coberts els danys materials i corporals que aquests puguin causar en espai públic quan s’ha autoritzat la seva ocupació. La responsabilitat pels danys d’aquests serà únicament de cessionari

El cessionari, aportarà assegurança de responsabilitat civil que cobreixi l’anterior. En tot cas, vista l’activitat per a la qual es sol·licita el quiosc i que el cessionari no realitza aportació d’objectes, mobiliari, existències o qualsevol altre be susceptible de causar danys, a criteri de PalmaActiva, es podrà exonerar de la seva aportació

No estan coberts els furts, robatoris dels objectes, mobiliari, existències i qualsevol altre be o element que aporti el cessionari o terceres persones.

2.3.7- Drets i obligacions

2.3.7.1- De cessionari

Obligacions:

1. Aportar mostres físiques dels productes que s’exposaran al quiosc.

2. Aportar la cartelleria de difusió que s’exhibirà en les vitrines de vidre del quiosc per fer difusió amb una antelació mínima de 14 dies naturals abans de l’inici de l’activitat. Aquesta cartelleria quedarà subjecta a la conformitat i aprovació expressa per part de PalmaActiva.

3. Conservar, reparar, netejar, i tenir cura i decor del quiosc i dels bens.

4. Complir l’horari declarat en la sol·licitud

5. No ocupar altre espai que el propi quiosc.

6. No situar elements per als quals no hagi obtingut la preceptiva llicència o autorització, ni dipositar fems i deixalles ni altres elements.

7. Complir les ordenances municipals d’aplicació, especialment les d’ocupació de via pública, reguladora de renou i vibracions, de publicitat dinàmica

8. Atendre les indicacions de PalmaActiva respecte a la conservació i el decor de les instal·lacions.

9. Disposar de les llicències, permisos i autoritzacions necessaris per a realitzar l’activitat

10. Abonar amb caràcter previ el preu i la fiança.

11. No subarrendar ni cedir a tercers, persones físiques o jurídiques, total o parcialment, manco autorització expressa de PalmaActiva.

12. Deixar lliures,buit i en òptim estat de neteja el quiosc a disposició de PalmaActiva al la finalització del contracte.

13. Instal·lar elements publicitaris únicament en els espais exterior del quiosc destinats a tal efecte i en els autoritzats

14. Disposar d’assegurança de responsabilitat civil per l’activitat per un import mínim de 150.000 euros i assumir tota reparació o indemnització pels danys i perjudicis que es puguin causar per l’activitat, ja sigui en bens de domini públic o de tercers. Aquesta assegurança serà d’aplicació tant per empreses com per particulars.

15. En el cas d’alta d’activitat, complir amb les normes i les disposicions sobre la legislació laboral, Seguretat Social i Comercial.

Drets:

1. Obtenir la protecció adequada perquè pugi usar l’espai deguda i pacíficament

2. Difondre en els canals habituals de comunicació de PalmaActiva les seves activitats realitzades durant la cessió d’us del quiosc.

2.3.7.2- De PalmaActiva

Obligacions:

1. Mantenir al cessionari en el gaudi pacífic de la concessió, per tot el temps del contracte.

2. Retornar a la finalització del contracte, si procedeix, la fiança constituïda.

Drets:

1. Fer en qualsevol moment el seguiment i fiscalitzar l’estat del quiosc i les seves instal·lacions i el compliment de l’activitat pe la qual va ésser cedit

2. Dictar instruccions per a la realització de l’activitat per la qual ha estat cedit i Imposar a cessionari les correccions oportunes.

3. Rescindir el contracte abans del seu venciment per causa justificada i prèvia audiència de l’interessat.

4. Revocar l’autorització unilateralment en qualsevol moment per raons d’interès públic, quan siguin incompatibles amb les condicions aprovades, quan produeixin danys en el domini públic, i quan impedeixin la utilització del domini públic per a activitats de major interès públic.

2.4- Altres autoritzacions i permisos

La llicència d’us és únicament per a l’ús del quiosc i no comporta cap dret per a l’ocupació de la via pública, la ubicació de bens mobles a l’exterior, realització de filmacions i gravacions, la realització d’activitats de publicitat dinàmica, etc., no estan inclosos dins del contracte, havent-se d’obtenir els pertinents permisos municipals davant les àrees competents i abonar les taxes corresponents. La llicència s’atorgarà independentment de l’obtenció dels altres permisos i autoritzacions.

Per a aquelles sol·licituds que sigui necessària l’obtenció prèvia d’altres permisos o autoritzacions administratives, la concessió quedarà en suspens en espera de la resolució favorable de les mateixes.

3.- PROCEDIMENT

3.1- Sol·licitud

Per accedir al quiosc, s’establirà un sistema de convocatòria oberta de forma permanent, que permetrà la presentació de sol·licituds de forma continua. Les sol·licitud es presentaran en el model oficialment aprovat i es valoraran individualment. Les sol·licitud es presentaran amb una antelació de 30 dies naturals abans de la data sol·licitada d’ocupació de l’espai, mitjançant instància model oficial, que es podrà obtenir a la l’adreça web de l’organisme http://www.palmaactiva.com o físicament a PalmaActiva C. Socors, 22 de Palma, dins l’ horari de 9:00 a 14:00 hores de dilluns a divendres laborables.

S’acceptaran sol·licituds amb una antelació inferior a 30 dies naturals abans de la data d’ocupació, si be no es pot garantir la seva tramitació i/o aprovació conforme al previst a les presents bases.

Registrada la sol·licitud, si aquesta es considerés insuficient es requerirà al sol·licitant perquè en el termini màxim de 10 dies hàbils procedeixi a la seva esmena o millora, cas contrari se’l tindrà per renunciat en la seva sol·licitud.

PalmaActiva convocarà al/s interessat/s en el termini màxim de 10 dies hàbils des de la sol·licitud per a realitzar una entrevista presencial.

L’entrevista en el cas d’activitats amb alta fiscal serà amb el titular o el representant legal si n’hi hagués i en el cas d’emprenedors sense alta fiscal, serà a títol personal del propi emprenedor.

Les sol·licituds es presentaran, signades i acompanyades de la documentació que s’indica en la instància model assenyalant correu electrònic en el qual rebre les notificacions. En tot cas el sol·licitant haurà d’indicar amb detall les accions de promoció comercial que realitzarà durant el període sol·licitat. S’ha de fer constar el període que sol·licita, el tipus d’activitat que realitzarà i relació dels bens i elements que aportarà durant la cessió.

Les sol·licitud es valoraran individualment conforme als criteris de l’apartat 4.2.

Les sol·licituds que siguin aprovades tindran una doble tipologia:

a) Aprovades provisionals: Quan el termini entre la notificació d’autorització d’ús sigui igual o superior a 30 dies naturals abans de la data sol·licitada d’ocupació, passaran a formar part de la borsa de sol·licitants de l’apartat 7, que es gestionarà conforme al disposat al mateix.

En el supòsit que més d’un sol·licitant seleccioni períodes coincidents, s’adjudicarà l’espai per ordre de puntuació obtinguda i preferència del període sol·licitat per l’usuari en concurrència competitiva.

b) Aprovades: Quan el termini entre la notificació d’autorització d’ús i la data sol·licitada d’ocupació sigui igual o inferior a 30 dies naturals.

3.2- Calendari

A la web PalmaActiva es podrà consultar el calendari de disponibilitat de l’espai de la plaça de l’Olivar amb llurs condicions.

Els calendaris seran anuals, de l’1 de gener al 31 de desembre. S’obriran per a la presentació de sol·licituds l’1 d’octubre de l’any anterior i fixaran els períodes ordinaris i els períodes especials

 

4.- COMPROVACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

4.1- Òrgan responsable

Esta format com a mínim per dos tècnics de l’Àrea de Promoció Econòmica i Emprenedors i tindrà les següents funcions:

- Conèixer i informar de les sol·licituds.

- Emetre informes sobre aprovació i resolució de contractes, rescissions, pròrrogues i sobre qualsevol dubte o qüestió que es susciti.

- Elevar als òrgans competents proposta de resolució.

4.2- Criteris de valoració

Les sol·licituds es valoraran pels següents criteris:

- Grau d’innovació i creativitat del producte, servei o activitat (total 3 punts)

- Coherència tècnica, econòmica i comercial (total 2 punts)

- Capacitat tècnica/professional dels promotors (total 2 punts)

- Emprenedors que pertanyin a grups amb dificultat d’inserció en el món laboral (3 punt)

Elements de valoració.

1. Grau d’innovació i creativitat del producte, servei o activitat. Es valorarà la innovació tecnològica sostenible; l’adaptació d’idees de l’exterior, l’aplicació de noves idees, el desenvolupament de nous conceptes, productes o serveis; la innovació dins el procés productiu i de gestió, Es valorarà la presentació d’exemples que han funcionat a altres territoris o mercats internacionals i que podrien funcionar , la introducció d’innovacions procedents d’altres sectors d’activitat, adaptant, millorant o hibridant idees provinents d’altres sectors diferents, la readaptació de productes ja existents dotan-los d’alguna solució innovadora que actualment no existeix al mercat.

2. Coherència tècnica, econòmica i comercial. Descripció del pla de producció, adequació de les condicions físiques de l’espai al que opten, complexitat del procés productiu i viabilitat comercial.

3. Capacitat tècnica/professional dels promotors: coneixements i experiència demostrable.

4. Emprenedors que pertanyin a grups amb dificultat d’inserció en el món laboral: joves menors de 30 anys, dones, majors de 45 anys i aturats de llarga durada. Emprenedors amb certificació de minusvalidesa de al menys un 33%.

Per poder accedir a l’espai serà necessari obtenir al menys el 50% de puntuació.

5.- INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

Presentada la sol·licitud i realitzada l’entrevista, es notificarà al sol·licitant en el termini màxim de 10 dies hàbils si ha estat acceptada o denegada. Finalitzat dit termini, manca de resolució expressa s’entendrà com a denegació de la mateixa. En cas de ser acceptada passarà a al borsa de sol·licitants fins que es faci la concessió definitiva en base a la puntuació obtinguda i període triat per l’usuari.

La concessió comportarà la reserva de l’espai durant 5 dies hàbils des de la seva notificació, termini en que l’interessat haurà d’abonar el preu total del període sol·licitat i l’import de la fiança, presentar els altres permisos o autoritzacions necessàries, rebut d’haver subscrit pòlissa de responsabilitat civil o adhesió a la de PalmaActiva i la documentació prevista a l’apartat 9.

Exhaurit l’anterior termini sense complimentar l’anterior decaurà el dret de reserva d’espai.

Les sol·licituds denegades es podran tornar a presentar si desapareixen les causes que motivaren la denegació.

5.1- Desistiment i renúncia

El sol·licitant pot desistir o renunciar a la seva sol·licitud en qualsevol moment abans de la concessió definitiva de l’autorització d’ús.

S’entendrà que el sol·licitant ha desistit, si una vegada notificada la concessió definitiva han transcorregut 5 dies hàbils des de l’endemà de la notificació i no realitza els abonaments corresponents, no presenta la documentació requerida o bé no ocupa l’espai del període cedit en l’horari que havia declarat.

Aquest caso comportarà la pèrdua de la renda abonada i el còmput del temps de contracte a efectes del màxim de 30 dies naturals dins de l’any natural però PalmaActiva haurà de tornar l’import de la fiança abonada pel sol·licitant.

La renúncia expressa es presentarà per escrit a l’oficina de PalmaActiva, carrer Socors 22. o mitjançant el correu electrònic de PalmaActiva: info@palmaactiva.com

6.- CONDICIONS MÍNIMES DE LA CESSIÓ

Totes les tasques de muntatge i organització de l’espai i de desmuntage es realitzaran dins el període de la llicència. A la seva finalització, al dia hàbil següent a les 9 hores es procedirà a la seva devolució formal, amb la presència de personal tècnics de PalmaActiva, havent-se de retornarà l’espai buit i retirats tots els elements aportats. Les tasques de desmuntatge i retirada s’hauran d’haver realitzat com a màxim fins el dia anterior al de la devolució formal abans de les 23 hores. Si es deixés algun element, es procedirà a la retirada i depòsit provisional per termini màxim de 2 dies.

La relació amb els usuaris i clients serà directa pels cessionaris, sense que PalmaActiva tingui relació ni participació. Seran els únics responsables front a proveïdors, clientes, usuaris, o qualsevol altre persona física o jurídica que intervingui en qualsevol acte per l’ús del quiosc.

Ni PalmaActiva ni l’Ajuntament de Palma intervenen en l’activitat, no podent fer ús del seu nom en cap acte o element de promoció, publicitat, etc.

7.- BORSA DE SOL·LICITANTS

Totes aquelles sol·licituds aprovades provisionalment, és a dir aquelles en que el termini entre la notificació d’auto rització d’ús i la data sol·licitada d’ocupació sigui igual o superior a 30 dies naturals, passaran a formar part de la borsa de sol·licitants.

En el supòsit que hi hagi més d’un sol·licitant per a les mateixes dates o períodes, s’atorgarà l’ús de l’espai al primer sol·licitant per ordre de puntuació obtinguda i preferència del període sol·licitat. No serà criteri d’adjudicació l’ordre d’entrada, per data, de les sol·licituds.

En cas de disponibilitat se’ls comunicarà perquè en el termini de 5 dies hàbils manifestin el seu interès o no. La comunicació es farà per escrit al correu electrònic indicat a la sol·licitud per a rebre notificacions i al telèfon mòbil aportat. Si l’interessat no manifesta si està interessat o no en el termini indicat, s’entendrà que renuncia a la data sol·licitada i s’oferirà al següent sol·licitant.

Totes aquelles sol·licituds aprovades que no hagin pogut accedir a l’espai en les dates sol·licitades, podran optar a qualsevol altre període en que el quiosc estigui disponible, informant per escrit a PalmaActiva al correu electrònic: info@palmaactiva.com.

8.- RECURSOS

La resolució d’admissió o no admissió al servei i adjudicació d’espais posa fi al procediment i finalitza la via administrativa, contra la mateixa es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992.

També es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Les empreses que hagin estat rebutjats es podran tornar a presentar si desapareixen les causes que motivaren la denegació d’accés.

9.- FORMALITZACIÓ DE LA CESSIÓ

El contracte de cessió es formalitzarà 5 dies hàbils des de l’endemà de la notificació de l’aprovació de la sol·licitud.

Per a la formalització del contracte s’ha de lliurar la documentació següent:

Comú per a tots els sol·licitants:

- Fotocopia del DNI, CIF o NIE segons escaigui.

- Els ciutadans no comunitaris, còpia acarada del permís de treball per compte pròpia.

- Comprovant d’abonament de la fiança i renda.

- Certificats d’estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Palma, de l’Agència Tributària i de la Seguretat Social.

- Per a les entitats jurídiques, còpia dels estatuts i inscripció dels mateixos al registre corresponent: Mercantil, d’associacions i fundacions, cooperatives o al que hi sigui preceptiu i acreditació de la representació de la persona que representa al sol·licitant.

- Còpia de l’autorització administrativa, inscripció professional, col·legiació o autorització sectorial que sigui preceptiva per a la tipologia de producte o servei pel qual es sol·licita l’espai.

En el cas d’empreses o entitats amb d’alta fiscal:

- Còpia de l’alta fiscal.

- Fotocòpia de l’escriptura de constitució i/o modificació, en el seu cas, inscrita en el Registre Mercantil, conforme a la legislació mercantil.

10.- INFRACCIONS I SANCIONS

1. Son faltes lleus:

a. La defectuosa conservació del quioscos i les seves instal·lacions que no comportin danys.

b. Dificultar la inspecció del quiosco.

c. No atendre als requeriments de PalmaActiva sempre que no sigui falta greu o causa de resolució.

d. No complir amb l’horari d’obertura declarat durant un dia, sense causa justificada.

e. Realització d’activitats distintes a les autoritzades juntament amb l’autoritzada.

f. Dipositar productes, envasos, residus, elements publicitaris o altres bens mobles en espai de domini públic fora de l’espai cedit i dels permisos concedits.

g. Renunciar al contracte formalitzat sense al·legar causa o motiu.

Las faltes lleus seran sancionades amb amonestació

2. Son faltes greus:

a. La segona falta lleu.

b. La no realització de les tasques de neteja i les necessàries per al manteniment en bon estat i us del quiosc.

c. No atendre les instruccions de PalmaActiva.

d. Romandre el quiosc tancat per termini de 2 dies dins l’horari d’obertura declarat, sense causa justificada.

e. Dispensar un tracte incorrecte als clients i usuaris dels seus serveis.

f. La constatació del incompliment les ordenances municipals sobre ocupació de via pública, reguladora de renous i vibracions, de publicitat dinàmica i altres que siguin aplicables.

g. No fer front als danys ocasionats a tercers.

Las faltes greus es sancionaran amb la revocació de la concessió vigent i, segons la naturalesa de la infracció, amb la denegació de noves sol·licituds de llicències d’us.

3.- Son faltes molt greus:

a.- Realitzar activats distintes de les autoritzades o activitats no permeses.

b.- Incomplir les ordenances municipals sobre ocupació de via pública, reguladora de renous i vibracions, de publicitat dinàmica i altres que siguin aplicables, produint molèsties i queixes als veïnats i transeünts.

c. Dispensar un tracte incorrecte als clients i usuaris dels seus serveis de forma reiterada.

Les faltes molt greus es sancionaran amb la revocació de la concessió vigent i la denegació de noves sol·licituds de llicències d’us.

Els expedients sancionadors es tramitaran en un acte únic amb l’audiència de l’interessat, que serà citat al dia següent de la constància de la comissió de la infracció.

11.- PRERROGATIVA I JURISDICCIÓ

PalmaActiva es reserva la facultat de deixar sense efecte l’autorització abans del venciment si ho justifiquen circumstàncies sobrevingudes d'interès públic o necessitats d'urbanisme, ordenació o circulació.

En el supòsit que acordi el rescat de l’autorització o la supressió del servei, el concessionari haurà de desallotjar les instal·lacions i deixar-les lliures i expedites a disposició de PalmaActiva dins el termini d’un dies comptat des de la notificació de l'acord de rescat o supressió. Altrament, perdrà el dret a indemnització i se'n farà el llançament.

El cessionari reconeixerà i acatarà la facultat de PalmaActiva per acordar i executar per si el llançament en qualsevol supòsit d'extinció de l’autorització, sempre que aquell no efectuï voluntàriament el desallotjament en el temps degut. El procediment per dur-lo a terme tindrà caràcter estrictament administratiu i sumari i la competència de la corporació municipal per executar-lo exclourà la intervenció de qualsevol altre organisme de les entitats locals i la possibilitat d'interposar accions o recursos davant els tribunals ordinaris.

Els òrgans de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu de Palma són competents per a resoldre les qüestions litigioses que es pugin suscitar.