Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE FERRERIES
Núm. 7869
Aprovació de les bases i la convocatòria que regiran la concessió d'ajudes econòmiques per finançar el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil de Ferreries, curs 2017/2018
El Ple de l'Ajuntament de Ferreries, en sessió ordinària de data 29/06/2017, va acordar:
Primer. APROVAR les bases que han de regir el procediment per atorgar ajudes econòmiques per finançar el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil de Ferreries per al curs 2017-2018.
Segon. APROVAR la convocatòria d'ajudes econòmiques per finançar el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil de Ferreries per al curs 2017-2018, segons les bases que es transcriuen més avall.
Ferreries, 14 de juliol de 2017
El batle
Josep Carreres Coll
«Bases que han de regir el procediment per atorgar les ajudes econòmiques per finançar el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil de Ferreries curs 2017/2018
Article 1. Objecte i finalitat dels ajuts
Aquestes bases tenen per objecte regular el procediment per a la concessió d'ajudes econòmiques a les famílies amb fillets i filletes de 0-3 anys per finançar parcialment el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'escola infantil municipal, ateses les dificultats econòmiques actuals.
Article 2. Finançament dels ajuts
2.1 Els ajuts seran atesos amb càrrec a l'aplicació pressupostària 323.22709 del Pressupost General de 2017, amb un import màxim de 8.000 €. En el cas que es rebi una subvenció per aquest concepte, es podrà ampliar aquest límit, prèvia publicació de l'ampliació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2.2 Quan l'import de les sol·licituds d'ajuts a concedir sigui superior a la quantitat màxima fixada a la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds amb els trams més baixos d’ingressos.
2.3 Quan no s'exhaureixi la quantitat màxima fixada a la convocatòria, la quantitat sobrant el podrà destinar a la convocatòria d'ajuts individuals, temporals i d'emergència social de l'Ajuntament pel mateix període.
Article 3. Quantia dels ajuts
3.1 Els ajuts de l'escola infantil seran fins a un % del total del cost anual en funció del nivell d'ingressos de la unitat familiar, segons el quadre següent:
BAREM DE LÍMITS D'INGRESSOS MENSUALS |
||||||||
Ajut s/quota |
100% |
75% |
50% |
25% |
||||
IPREM -25% |
IPREM |
IPREM 2015 + 25% |
IPREM 2015 + 50% |
|||||
Mensual |
Anual |
Mensual |
Anual |
Mensual |
Anual |
Mensual |
Anual |
|
2 membres |
605,73 € |
7.268,74 € |
807,64 € |
9.691,66 € |
1.009,54 € |
12.114,48 € |
1.211,46 € |
14.537,48 € |
3 membres |
698,92 € |
8.387,01 € |
931,89 € |
11.182,68 € |
1.164,86 € |
13.978,32 € |
1.397,84 € |
16.774,02 € |
4 membres |
745,51 € |
8.946,14 € |
994,02 € |
11.928,19 € |
1.242,51 € |
14.910,12 € |
1.491,02 € |
17.892,29 € |
5 membres |
792,11 € |
9.505,28 € |
1.056,14 € |
12.673,70 € |
1.320,17 € |
15.842,04 € |
1.584,21 € |
19.010,56 € |
6 membres |
838,70 € |
10.064,41 € |
1.118,27 € |
13.419,22 € |
1.397,83 € |
16.773,96 € |
1.677,40 € |
20.128,82 € |
7 membres |
885,30 € |
10.623,55 € |
1.180,39 € |
14.164,73 € |
1.475,48 € |
17.705,76 € |
1.770,59 € |
21.247,09 € |
3.2 Quan l'import de les sol·licituds d'ajuts a concedir sigui superior a la quantitat màxima fixada a la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds amb els trams més baixos d’ingressos.
Article 4. Requisits i condicions dels beneficiaris dels ajuts
Els requisits a tenir en compte per poder optar a aquests ajuts són:
Article 5. Sol·licituds i documentació a presentar
Les sol·licituds s'han d'adreçar, dins del termini establert en la convocatòria corresponent, mitjançant l'imprès normalitzat inclòs a l'annex 1, al Registre General de l’Ajuntament de Ferreries o de qualsevol de les formes admeses en dret, juntament amb la següent documentació:
a) DNI del sol·licitant i/o del seu representant.
b) Certificat d'empadronament.
c) Justificació dels ingressos o les rendes de la unitat familiar del peticionari o, si pertoca, còpia de la seva declaració de la renda.
d) Fotocòpia del llibre de família.
e) Declaració jurada del sol·licitant de no haver rebut ajudes econòmiques, en el mateix any natural, d’altres organismes pel mateix concepte o, en el cas d’haver-ne rebudes, que no cobreixin totalment la necessitat objecte de la petició, amb indicació, en aquest cas, de la quantia rebuda.
f) Declaració jurada d'estar al corrent del pagament de les obligacions amb l'Ajuntament de Ferreries.
g) Full de dades bancàries.
h) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari recollides en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, publicada en el BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003.
i) Qualsevol altra documentació que ajudi a valorar la situació de la persona o la unitat familiar que sol·licita l’ajuda.
Article 6. Termini de presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds s'obrirà juntament amb el termini de matrícula de l'escoleta i continuarà obert durant el curs escolar fins esgotar el límit pressupostari establert a les bases.
Article 7. Criteris en la concessió dels ajuts
7.1 Els ajuts es concediran d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
7.2 L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent per part de l’òrgan municipal competent de l’Ajuntament.
7.3 En la selecció de les sol·licituds i la graduació dels ajuts, les sol·licituds seran valorades d’acord amb el següent ordre de prioritats i tot tenint en compte la dotació pressupostària recollida en l’article 2 i els criteris següents:
a. Els imports màxims i les condicions dels ajuts seran els recollits en els articles 3 i 4.
b. La manca d'ingressos es calcularà sobre la declaració de la renda del darrer exercici presentat davant hisenda o certificat d'ingressos d'aquest darrer exercici, en el cas de no tenir l'obligació de presentar-la.
c. Finalment, s’atendrà als ajuts primer pels trams del barem d'ingressos més baixos quan es lliurin en el mateix període de matrícula i en segon lloc per ordre de matrícula i/o registre d'entrada.
Article 8. Forma de concessió dels ajuts
La concessió d’aquests ajuts es realitzarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d’establir la prelació d’aquestes segons els criteris previstos als articles 3, 4 i 8 d’aquestes bases.
Article 9. Comissió Avaluadora d’ajuts socials
1. Es crea la comissió avaluadora dels ajuts, que està formada per:
La regidora de Serveis Socials, o la persona en qui delegui, que actuarà com a president/a.
Vocals:
El secretari de l’Ajuntament, actuarà a la vegada com a secretari de la comissió.
1. Les funcions de la comissió avaluadora seran les següents:
Article 10. Tramitació i resolució dels ajuts
10.1 La treballadora social serà l’òrgan instructor del procediment de concessió d’aquests ajuts.
10.2 La treballadora social analitzarà el compliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria, avaluarà les sol·licituds presentades, i n'evacuarà informe. Amb aquest fi, la treballadora social ha d’examinar les sol·licituds presentades i la documentació adjunta per tal de determinar si l’ajuda s’adequa a l’objecte d’aquesta convocatòria. En particular, realitzarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts. Si es considera necessari disposar de documentació complementària per poder fer una correcta valoració de la necessitat sol·licitada, podrà sol·licitar la documentació que consideri oportuna.
10.3 La Comissió avaluadora d’ajuts socials examinarà la documentació i l’informe previ de l’instructor sobre les sol·licituds presentades, i aixecarà acta dels acords presos concretant el resultat de l’avaluació efectuada.
10.4 La regidora de Serveis Socials, a la vista de l’expedient i la proposta de la Comissió Avaluadora, formularà una proposta de resolució al batle, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
10.5 La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada d’acord amb els criteris de valoració establerts a les bases, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
10.6 Els ajuts s’atorgaran per Decret de batlia en base a la proposta de la regidoria de Serveis Socials. El termini màxim per resoldre serà de dos mesos, comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud o l’esmenada definitiva de les deficiències, si són necessàries. Si no recau resolució en el termini indicat, les sol·licituds presentades s’entendran desestimades.
10.7 La resolució del procediment se notificarà als interessats d’acord amb allò previst en l’article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.
10.8 La resolució de concessió dels ajuts es publicarà en el tauler d’anuncis de l’ajuntament, amb expressió de tots els elements indicats a l’article 18 de la LGS.
Article 11. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes:
a) Destinar l'import de l'ajuda a l'objecte per al qual s'ha sol·licitat aquesta.
b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuï l’Ajuntament sobre les mateixes.
c) Comunicar a l’Ajuntament l'obtenció de subvencions o ajudes per a idèntica finalitat, procedents de qualsevol ens públic o privat, estatal o internacional.
d) Comunicar a l'Ajuntament la modificació de les circumstàncies que van motivar l'ajut.
e) Justificar l'ajuda concedida a petició de l’Administració.
Article 12. Abonament dels ajuts
12.1 Atesa la naturalesa i l’objectiu social d’aquests ajuts, l’import de la subvenció es comunicarà a l'empresa gestora de l'escoleta municipal perquè ho descompti del preu públic corresponent i ho presenti a la justificació anual del contracte, la qual cosa no eximeix la seva plena justificació.
12.2 En els supòsits que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual va ser concedida, es procedirà a la revisió de la quantia, tot minorant-se proporcionalment a la part no justificada.
Article 13. Reintegrament dels ajuts concedits
13.1 D’acord amb el que disposen els articles 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el beneficiari ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si n’és el cas, l’interès de demora, en els casos següents:
a) L’incompliment de la finalitat per a la qual es concedí la subvenció.
b) L’obtenció de la subvenció sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o quan s’alterin les condicions tingudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables al beneficiari.
c) L’incompliment de l’obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establerts en l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
e) La negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control previstes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.
f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
13.2 Per tal de reintegrar les ajudes s’han d’aplicar els procediments que preveuen a aquest efecte els articles 41, 42 i 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els quals s’han de garantir l’audiència a les persones interessades.
13.3 Les quantitats reintegrades tenen la consideració d’ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.
Article 14. Modificació de la resolució de concessió
Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda i, en qualsevol cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Article 15. Revocació dels ajuts concedits
D’acord amb el que disposa l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, el beneficiari d’aquesta incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
Article 16. Règim d’infraccions i sancions
16.1 El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i, en el seu cas, a la normativa de desplegament en matèria de subvencions que hagi aprovat l’entitat que tengui atribuïda la gestió d’aquests ajuts.
16.2 L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable a les entitats locals en matèria de subvencions és determinarà d'acord amb el que estableixen els articles 66.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, que regula les bases del règim local.
Article 17. Inspecció
D’acord amb el que disposen aquestes bases, les subvencions que es concedeixin s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi resulti aplicable.
Article 18. Normativa aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables a les administracions públiques locals en matèria de subvencions, especialment les contingudes em les normes següents:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 276 de 18/11/2003)
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB 196 de 31/12/05).
Annex 1
Sol·licitud d'ajut econòmic per finançar el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil de Ferreries curs 2017/2018
El Sr./a. amb DNI/NIF núm. i domicili al carrer núm.
localitat , CP telèfon , actuant en qualitat de representant de , amb DNI/NIF núm., i telèfon
EXPOSA:
Que tenint coneixement de la convocatòria dels ajuts econòmics per finançar el cost del preu públic per prestació del servei d'educació infantil a l'Escola Infantil de Ferreries curs 2017/2018 per a veïns del terme de Ferreries i complint tots el requisits exigits.
Declara sota la seva responsabilitat que totes les dades facilitades en aquesta sol·licitud i la documentació que l'acompanya són certes.
Declara que accepta el contingut de les bases que regulen aquests ajuts i que es compromet a complir-les íntegrament.
Que adjunta la documentació requerida següent:
SOL·LICITA:
Que, li sigui concedit l'ajut econòmic que li correspongui segons les bases de la convocatòria.
Ferreries, a d de 201 »