Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 7864
Departament de Personal- Bases de borsins extraordinaris i urgents interins per concurs
La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per Decret número 201713479 d’ 11 de juliol de 2017, va acordar el següent:
“L’article 19.Dos de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2017, disposa que no es podrà procedir a la contractació de personal temporal, així com al nomenament de personal estatutari temporal i de funcionaris interins llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables.
L’aprovació d’aquestes bases es fonamenta en la necessitat de disposar d’un procediment de selecció d’interins més àgil i ràpid per poder cobrir necessitats urgents i inajornables de les àrees que en la majoria dels casos la manca de personal els impedeix garantir la prestació dels respectius serveis mínims. Aquestes necessitats hauran de ser prèviament justificades per les respectives àrees.
Vist que aquestes bases han estat negociades i aprovades en la Mesa General de Negociació Conjunta , els dies 6 d’abril, 15 i 29 de juny de 2017.
NORMATIVA APLICABLE.
- Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
- Llei 3/2007, de 27 de març de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- RD 364/1995, de 10 de març, pel que s’aprova el reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració General de l’Estat i de provisió de llocs de treball i de promoció professional dels funcionaris civils de l’Administració General de l’Estat, en tot allò que no s’entengui derogat per l’esmentada Llei.
- Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l’Ajuntament de Palma 2010-2013, aprovat pel Ple de l’Ajuntament de Palma en sessió de data 26.07.2010.
Per tot això, vistes les competències de la Junta de Govern establertes a l’article 127 h) de la Llei 7/85 de Bases del règim local i tenint en compte el Decret de Batlia núm. 02751, de 18 de febrer de 2016, relatiu a l’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, i l’Acord de Junta de Govern de dia 28 d’octubre de 2015 de delegació de competències de la Junta de Govern de Palma en els titulars de les àrees i àrees delegades, la cap de Servei que subscriu proposa a la Sra. Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, tingui a bé emetre el següent:
DECRET
PRIMER.- Aprovar les bases per la a la constitució de borsins extraordinaris i urgents de personal interí pel sistema de concurs,que s’adjunten.
SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
BASES PER A CONVOCATÒRIES PER A LA CONSTITUCIÓ DE BORSINS EXTRORDINARI I URGENT DE PERSONAL INTERÍ PEL SISTEMA DE CONCURS
OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Crear un borsí de feina per concurs en aquells supòsits en que no hagi constituïda una borsa pel procediment de concurs-oposició, es prevegi que una borsa pot quedar esgotada abans de la constitució de una nova borsa pel procediment de concurs-oposició o bé no hagi persones aspirants disponibles sempre que sigui urgent, necessari i inajornable cobrir aquestes vacants, prèvia justificació i motivació per part de l’Àrea afectada i amb el vist i plau de l’Àrea de funció pública i govern interior, per al següents supòsits:
- Ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari mentre no es proveeixin reglamentàriament, únicament en el cas de llocs de feina cobertura definitiva dels quals siguin mitjançant promoció interna.
- Substituir personal funcionari amb reserva de llocs de treball o en situació de llicència, quan la durada d’aquesta llicència ho requereixi.
- Substituir la reducció de jornada del personal funcionari quan les necessitats del servei ho requereixin.
- Subvenció de necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment de l’activitat per un termini màxim de sis mesos dins d’un període de dotze.
- Execució de programes de caràcter temporal
Únicament es podrà constituir una borsa pel procediment extraordinari urgent pel torn lliure per ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal funcionari mentre no es proveeixin reglamentàriament sempre que prèviament s’hagi convocat un procediment extraordinari de concurs-oposició per a tals efectes i no s’hagi pogut constituir o bé constituïda els aspirants aprovats es trobin en situació de no disponible o no hagi suficients aprovats per cobrir els llocs necessaris.
ÀMBIT SUBJECTIU
Aquestes bases seran d’aplicació a tot el personal de l’Ajuntament de Palma.
Quedarà exclòs de l’aplicació d’aquestes bases totes les categories de policia local i el cos de bombers.
DESCRIPCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
En cada cas s’indicarà:
1. Supòsit o supòsits que, amb la constitució de la borsa, es pretenen cobrir
2. Escala, subescala i classe, si s’escau, a les que s’integrin les places que sigui necessari cobrir temporalment
3. Grup i/o subgrup de titulació en què s’integrin.
4. Procediment de selecció, que en tot cas serà concurs
5. Titulació o titulacions requerides en cada cas, d’acord amb el punt anterior.
6. Nivell de català exigit d’acord amb la normativa que sigui d’aplicació i en la RLLT.
7. Altres requisits específics d’acord amb les especificitats de la plaça (per exemple, permís de conduir).
8. Composició del tribunal qualificador.
9. Indicació de l’òrgan davant el qual s’han de presentar les sol·licituds i el termini de presentació.
REQUISITS DELS ASPIRANT
S’exigiran en cada cas als aspirants els requisits generals d’accés que preveu la normativa de règim jurídic de l’administració local, del règim estatutari de la funció pública, els que despleguin les bases generals dels processos selectius d’aquest Ajuntament vigent per a cada any i els específics de titulació o altres propis de l’escala, subescala, classe i especialitat que es convoqui.
Quan la cobertura definitiva de les places sigui 100% per promoció interna (d’acord amb el que preveu l’art. 34 del Pacte regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l’Ajuntament de Palma) la convocatòria del borsí respectiu inclourà entre els requisits a reunir pels aspirants el relatiu a la pertinença com a personal funcionari de carrera a l’Ajuntament de Palma a les escales, subescales i classes del subgrup de titulació immediatament anterior que en cada cas s’indiquin. A més s’exigirà una antiguitat mínima de dos anys de servei actiu en l’inferior Subgrup o Grup de classificació personal professional, en el supòsit que aquest no tingui Subgrup.
A més dels que es preveuen a les bases generals, els aspirants hauran de declarar a les sol·licituds que:
a) Compleixen amb tots els requisits de titulació que en cada cas s’indiqui així com aquells altres que siguin específics.
b) Acrediten, si s’escau, el coneixement de la llengua catalana que correspongui de nivell mitjançant un certificat expedit per l’EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificat homologats establert a l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s’haurà de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.
COMPOSICIÓ DELS TRIBUNAL QUALIFICADORS
Per a cada convocatòria, el tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals.
En tot cas, podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
FASE CONCURS
MÈRITS FASE DE CONCURS
Els mèrits que es valoraran vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de presentació d’instàncies
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d’aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.
Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació
Experiència professional
Forma d’acreditació:
- Treballs realitzats a l’Administració pública: certificat de l’organisme corresponent, en el qual s’ha de constar: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l’Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contacte laboral)
- Treballs realitzats a l’empresa pública societària o privada i autònoms: còpies del contractes de treball acompanyats obligatòriament del certificat de vida laboral emès per la Seguretat social o certificat d’empresa. Hi ha de constar el temps de feina, la categoria laboral i el grup de classificació professional. Per a acreditar la feina d’autònoms s’ha d’exigir el document d’alta d’activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l’activitat professional no queda reflectida a la vida laboral, s’hi ha d’adjuntar el certificat del col·legi professional que acredita l’exercici de l’activitat en els períodes que correspongui.
Dins l’àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s’ha d’acreditar que s’han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les de la subescala, la classe o la categoria de la borsa a la qual s’opta. Només s’ha de valorar l’experiència laboral quan de la documentació aportada se’n desprenen clarament les funcions fetes i l’analogia amb les del lloc que s’ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d’un certificat de funcions realitzades o d’un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades al lloc de feina. A excepció de l’experiència en treballs realitzats a l’administració pública amb qualsevol categoria que basta acreditar-la amb el certificat emès per l’organisme corresponent.
Valoració:
1.1. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l’Administració pública de la subescala, la classe o la categoria igual o semblant a la de la borsa convocada, enquadrada dins el mateix grup o subgrup de la categoria objecte de la convocatòria i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs al de la borsa convocada: 0.15 punts per mes
1.2. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l’Administració pública amb qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior o, en cas que no n’hi hagi, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat al de la categoria de la borsa convocada: 0.08 punts/mes.
1.3. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l’Administració pública amb una categoria distinta a les incloses en els punts anteriors: 0.02 punts/mes
Als efectes de valoració d’aquest mèrits (punts 1.1,1.2 i 1.3) s’han de comprendre en tot cas els serveis prestats en qualsevol Administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis prestats en l’Administració pública, així como els prestats en qualsevol de les entitat de dret públic, en fundacions del sector públic i en consorcis que no tinguin forma societària.
1.4: Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats a empresa pública societària o privada i autònoms de la categoria igual o semblant a la de la borsa convocada, enquadrada dins el mateix grup de classificació professional i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs al de la borsa convocada: 0.05 punts /mes.
La puntuació màxima es de 15 punts.
Cursos de formació i publicacions
a) Cursos de formació
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions del cos, escala o especialitat corresponent a la borsa a la qual s’opta, llevat dels cursos de l’àrea jurídica administrativa, els d’informàtica nivell usuari, el curs bàsic de prevenció de risc laborals i els de l’àrea de qualitat i igualtat de gènere, que es valoraran en tot cas. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d’assignatures a la Universitat.
Un crèdit equival a 10 hores de formació.
La puntuació màxima és de 5 punts.
b) Publicacions
Les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats amb les funcions de la subescala, la classe o la categoria de l’especialitat objecte de la convocatòria s’han de justificar amb els originals o amb les còpies compulsades del títol del llibre o de la revista, de l’índex on figura el nom de l’autor o del coautor i si la publicació és un llibre amb la còpia de la contraportada on apareix el número d’ISBN o dipòsit legal. S’exclourà les publicacions realitzades únicament a Internet.
Valoració:
La puntuació màxima és de 1,5 punts.
Titulacions acadèmiques oficials
1. Estudis que es valoren.
1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
1.2 La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que si es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
1.3 Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.
2. Puntuació
2.1 Estudis de Postgrau.
2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 4 punts.
2.1.2 Màster: els títols de màsters universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.
2.1.2 Títols popis de postgrau es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficial, ó 0.015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.
No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.
2.2 Estudis universitaris.
2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.
2.2.2 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.
2.2.3 Per cada títol propi de grau: 3 punts.
2.3 Estudis no universitaris.
2.3.1 Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional, o equivalent: 2,5 punts.
2.3.2 Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 2 punts.
2.3.3 Pel títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent: 1,5 punts.
La puntuació màxima és de 6 punts
Docència impartida d’estudis acadèmics
Es valorarà la docència impartida d’estudis acadèmiques oficials de les titulacions incloses en el apartat anterior.
Per cada crèdit LRU o, si n’és el cas, per cada 10 hores de docència: 0.15 punts
Per cada crèdit ECTS o, si n’és el cas, per cada 25 hores de docència: 0.375 punts.
En el supòsit que el certificat no indiqui els crèdits o no esmenti si es tractes de crèdits LRU o ECTS, s’ha d’entendre que són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior a raó de 0.15 punts per cada crèdit o per cada 10 hores de docència.
La docència d’una mateixa matèria o contingut només s’ha de valorar una vegada.
La puntuació màxima és de 3 punts.
Coneixement de llengua catalana
4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
- Coneixements orals (certificat A1): 0,30 punts
- Coneixements elementals (certificat B2): 0,50 punts
- Coneixements mitjans (certificat C1): 1,0 punts.
- Coneixements superiors (certificat C2): 1,50 punts.
- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.
Si l’aspirant acredita posseir més d’un certificat, només s’ha de valorar el certificat que acredita un nivell de coneixement superior.
Els coneixements de llengua catalana únicament s’han de puntuar dins aquest apartat.
La puntuació màxima és d’2 punts.
Comissió de serveis forçosa i en atribució temporal de funcional:
En aquest apartat es valorarà la prestació de serveis a l’Ajuntament de Palma mitjançant una comissió de serveis forçosa o una atribució temporal de funcions: 0.1 punts/mes.
La puntuació màxima és d’1’5 punts.
Exercicis d’oposicions superats
Es valoraran en aquest apartat la superació dels exercicis d’oposicions del mateix cos, escala i especialitat de la borsa a la qual opta la persona interessada que hagi convocat l’Ajuntament de Palma dins els darrers 10 anys anterior a la convocatòria de la borsa, a raó de 0.25 punts per exercici obligatori i eliminatòria superat (llevat de l’exercici de coneixement de la llengua catalana):
La puntuació màxima és d’1punt.
Total puntuació del concurs: 35 punts.
Disposicions generals relatives al funcionament de les borses
1.- El procediment s’haurà de resoldre en un termini màxim de 15 dies hàbils des de la publicació de la llista definitiva d’aspirants, prorrogables únicament quan el volum de persones aspirants ho faci imprescindible.
2.- L’ordre de preferència es determinarà per la major puntuació en el concurs.
En cas d’empat, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:
a) Ser una dona víctima de la violència de gènere.
b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera o como a personal laboral a l’Ajuntament de Palma.
c) Ser major de 45 anys.
d) Tenir càrregues familiars
e) Ser dona, en cas d’infrarepresentació del sexe femení en el cos, l’escala o l’especialitat de què es tracti, d’acord amb l’art. 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l’home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d’ambdós sexes, com per exemple les dels apartats a) i b).
f) No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.
Si persisteix finalment l’empat, es farà un sorteig.
3.- Tenen preferència les borses formades mitjançant el procediment ordinari (concurs-oposició de selecció de plaça d’oferta publica de treball), sobre les formades mitjançant procediment extraordinari. I dintre del procediment extraordinari, tindran preferència les que es realitzin mitjançant el sistema de concurs-oposició sobre les urgents per concurs.
4.- L’ordre de preferència establert al punt anterior s’aplicarà per restar en el lloc de feina en els supòsits de cessament dels articles 1.3 i 2.3 de l’Acord de Junta de Govern de data de 15 de febrer de 2012 (BOIB núm. 42 de 22 de març de 2012)
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.”
Palma, 12 juliol de 2017
La cap de Servei de Selecció, Provisió i Gestió,
Esperanza Vega Terrón
p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 BOIB núm. 30, de 04/03/2014)