Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 7813
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 30 de juny de 2017 per la qual es crea i es reconeix a efectes administratius l’Equip d’Orientació Educativa i Psicopedagògic Específic d’Avaluació de les Dificultats de la Socialització i la Comunicació Mallorca (EOEP EADISOC Mallorca) per atendre alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu associades a trastorns de l’espectre autista i se’n reconeixen dues subseus a les illes de Menorca (EOEP EADISOC Menorca) i Eivissa i Formentera (EOEP EADISOC Eivissa i Formentera)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en l’article 74 que l’escolarització de l’alumnat que presenta necessitats educatives especials es regeix pels principis de normalització i inclusió i assegura la seva no-discriminació i la igualtat efectiva en l’accés i la permanència en el sistema educatiu.

2. En l’article 73 s’hi inclou el tractament educatiu dels alumnes que requereixen determinats suports i atencions específiques derivades de les circumstàncies socials o de discapacitat física, psíquica o sensorial o que manifesten trastorns greus de conducta.

3. Als nostres centres educatius és de cada vegada més elevat el nombre d’alumnes que presenten dificultats molt importants a l’hora de completar adequadament el procés de comunicació que porta a l’aparició del llenguatge i a l’hora de fer un ús social i comunicatiu d’aquest llenguatge quan s’ha desenvolupat, així com problemes en els processos d’interacció social i en el manteniment de conductes adaptatives.

4. En general, els professionals estan preparats per fer les funcions pertinents a la seva especialitat. No obstant això, en l’àmbit científic està reconegut que el diagnòstic i la intervenció amb alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) associades a trastorns de l’espectre autista (TEA) poden presentar una especial dificultat i requereixen una especialització concreta.

5. En data 16 de desembre de 2016, el director general d’Innovació i Comunitat Educativa va emetre un informe en el qual exposava la necessitat de constituir l’Equip d’Orientació Educativa i Psicopedagògic Específic d’Avaluació de les Dificultats de la Socialització i la Comunicació (EOEP EADISOC). També va sol·licitar que aquest Equip es reconegués a efectes administratius amb l’assignació d’un codi de centre.

5. El 29 de juny de 2017 el cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la creació de l’Equip d’Orientació Educativa i Psicopedagògic Específic d’Avaluació de les Dificultats de la Socialització i la Comunicació (EOEP EADISOC) a Mallorca.

6. Per poder aconseguir els objectius prevists, l’EOEP EADISOC Mallorca tindrà autonomia de gestió i podrà rebre fons de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tal com estableix l’article 4, punt 2, de l’Ordre del conseller de Presidència de 2 de desembre de 2002, dictada a proposta del conseller d’Hisenda i Pressuposts i del conseller d’Educació i Cultura, de desplegament del Decret 110/2002, de 2 d’agost, pel qual es regula el procediment per dur a terme l’autonomia de gestió econòmica dels centres docents públics no universitaris de la Conselleria d’Educació i Cultura de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. L’informe del cap del Departament de Planificació i Centres de 29 de juny de 2017 també és favorable al reconeixement a efectes administratius de dues subseus de l’EOEP EADISOC per poder atendre les necessitats a les illes de Menorca, Eivissa i Formentera, l’EOEP EADISOC Menorca i l’EOEP EADISOC Eivissa i Formentera, que dependran administrativament de la seu de Mallorca i, per tant, no tindran autonomia de gestió.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data). L’article 157 d’aquesta norma estableix que el nombre màxim d’alumnes per aula d’educació primària és de 25.

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).

4. La Llei orgànica 8/2015, de 22 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l’adolescència (BOE núm. 175, de 23 de juliol).

5. El Reial decret 334/1985, de 6 de març, d’ordenació de l’educació especial (BOE núm. 65, de 16 de març).

6. L’Ordre de 30 de gener de 1986 per la qual, en compliment de la disposició final primera del Reial decret 334/1985, de 6 de març, d’ordenació de l’educació especial, s’estableixen les proporcions de personal/alumnes en aquesta modalitat educativa (BOE núm. 30, de 4 de febrer).

7. L’Ordre de 14 de maig de 1986 per la qual es revisa i es corregeix l’Ordre de 30 de gener de 1986 (BOE núm. 128, de 29 de maig).

8. El Decret 39/2011, de 29 d’abril, pel qual es regula l’atenció a la diversitat i l’orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig), el qual, en l’article 40, capítol X, assenyala que s’han d’establir les directrius d’intervenció adients per fomentar models de suport inclusius que afavoreixin una atenció educativa de qualitat per a tots els alumnes.

9. L’Ordre del conseller de Presidència de 2 de desembre de 2002, dictada a proposta del conseller d’Hisenda i Pressuposts i del conseller d’Educació i Cultura, de desplegament del Decret 110/2002, de 2 d’agost, pel qual es regula el procediment per dur a terme l’autonomia de gestió econòmica dels centres docents públics no universitaris de la Conselleria d’Educació i Cultura de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 148, de 10 de desembre).

10. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix en l’article 36.2 que, en matèria d’ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

11. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer (BOIB núm. 23, de 18 de febrer), i pel Decret 11/2016, d’11 de maig (BOIB núm. 60, de 12 de maig).

Per tot això, i a l’empara de l’article 16 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Crear l’Equip d’Orientació Educativa i Psicopedagògic Específic d’Avaluació de les Dificultats de la Socialització i la Comunicació Mallorca (EOEP EADISOC Mallorca) amb efectes des de l’1 de juliol de 2017 i assignar-li el codi de centre que s’indica a continuació:

EOEP EADISOC Mallorca: 07700325

2. Reconèixer a efectes administratius l’Equip d’Orientació Educativa i Psicopedagògic Específic d’Avaluació de les Dificultats de la Socialització i la Comunicació Menorca (EOEP EADISOC Menorca) i l’Equip d’Orientació Educativa i Psicopedagògic Específic d’Avaluació de les Dificultats de la Socialització i la Comunicació Eivissa i Formentera (EOEP EADISOC Eivissa i Formentera) i assignar-los els codis de centre que s’indiquen a continuació:

EOEP EADISOC Menorca: 07500543

EOEP EADISOC Eivissa i Formentera: 07500555

3. Inscriure’ls en el Registre de centres docents de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

4. Comunicar aquesta Resolució a la Secretaria General de la Conselleria d’Educació i Universitat, a la Direcció General de Personal Docent i al Servei de Suport Educatiu de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el que s’estableix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 30 de juny de 2017

El director general de Planificació, Ordenació i Centres,

Antonio Morante Milla