Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 7802
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB, de 12 de juliol de 2017, per la qual s’aprova, pel procediment d’urgència, en el marc del Programa SOIB JOVE - QUALIFICATS SECTOR PÚBLIC, la convocatòria de subvencions dirigida al Sector Públic Instrumental de la CAIB i a la Universitat de les Illes Balears, per incentivar la contractació de joves amb estudis superiors a les Illes Balears, cofinançada pel Fons Social Europeu, a través del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil per al període 2014-2020 i de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

El Servei d’Ocupació de les Illes Balears és un organisme autònom creat per la Llei 7/2000, de 15 de juny, que d’acord amb els estatuts aprovats pel Decret 37/2015, de 22 de maig, té com a funcions la gestió de les polítiques actives d’ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d’orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l’ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d’accés a la col•locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d’altri; l’adaptació de la formació i requalificació per a l’ocupació dels treballadors, així com les altres accions destinades a fomentar l’esperit empresarial, l’economia social i a millorar les condicions dels treballadors. 

En les conclusions sobre el Marc Financer Pluriennal (2014-2020) de 8 de febrer de 2013, el Consell Europeu va reconèixer la situació particularment difícil de les persones joves en determinades regions i, per això, va decidir crear una iniciativa sobre l’ocupació juvenil, amb una dotació de 6.000 milions d’euros per al període 2014-2020, per donar suport a les mesures establertes en el paquet d’ocupació juvenil proposat per la Comissió el 5 de desembre de 2012 i, en particular, la Garantia Juvenil, amb l’objectiu d’integrar en el mercat laboral els joves que ni fan feina, ni estudien ni reben formació.

La Unió Europea té com a objectiu prioritari ajudar les persones joves a entrar i romandre en el mercat de treball, així com a adquirir i desenvolupar les competències necessàries.

Per altra banda, el col•lectiu de joves va figurar com a prioritari a l’Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació 2014-2016 i es preveu que continuï com a col•lectiu prioritari i d’especial atenció en la nova Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació 2017-2020 que s’està dissenyant actualment en el marc del Sistema Nacional d’Ocupació.

L’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, de 10 d’octubre de 2013, que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació gestionades pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears, en l’article 1.2, permet incentivar accions i mesures que impliquin dur a terme un treball efectiu en un entorn real i permetin adquirir formació o experiència professional dirigides a la qualificació o inserció laboral.

La situació laboral dels joves a les Balears està sotmesa a dificultats importants. Segons Eurostat, l’any 2016 la taxa d’atur dels joves entre 16 i 24 anys va ser del 38,9 %, una xifra molt superior al 13,9 % d’atur que hi havia en el conjunt de la població activa de les Balears. Sens dubte, la crisi econòmica ha tingut un impacte molt fort en l’ocupació dels joves menors de 30 anys, amb independència del seu nivell de qualificació professional.

El SOIB ha fet una avaluació ex ante sobre el col•lectiu de joves amb estudis superiors aturats i es confirma la necessitat de continuar el programa de Joves Qualificats perquè en millorin l’ocupabilitat ja que l’actuació permet que els joves tenguin un primer contacte amb el mercat de treball i s’insereixen laboralment a través d’un contracte de treball. Les característiques distintives són l’elevada dispersió territorial dels joves qualificats aturats respecte d’altres col•lectius objecte d’atenció del SOIB, la incidència de l’atur en les titulacions de ciències socials, de la salut i jurídiques, l’ impacte de l’atur en els joves de 25 a 29 anys i, naturalment, la desprotecció que sofreixen perquè no han cotitzat suficient com per generar una prestació, subsidi o ajut. 

La manca d’experiència professional relacionada amb la formació cursada és una de les barreres que tenen per accedir a feina qualificada, fet que els deixa en desavantatge respecte d’altres persones de més edat, i que promou dinàmiques de desajust per sobrequalificació entre les habilitats que tenen els joves i les que requereixen els llocs de feina als que finalment accedeixen.

D'altra banda, cal dir que el passat 5 de juny de 2017 s'aprovà el Pla d'Ocupació de Qualitat 2017-2020 (POQIB) en el marc del Pacte per la competitivitat, l'Ocupació de Qualitat i el progrés Social. El POQIB estableix com una de les línies d'actuació en l'àmbit de l'ocupació juvenil, la línia d'actuació 6.1.5. Mesures per fomentar l'adquisició d'experiència professional, com una eina fonamental per garantir una inserció laboral de qualitat que eviti les situacions d'ocupació marcades per la sobrequalificació.     

A l’any 2016 el Govern de les Illes Balears va engegar  per primera vegada un programa de foment de l’ocupació dirigit a les entitats locals perquè contractessin joves desocupats, amb més de 18 anys i menys de 30 anys, amb formació acadèmica o professional acreditada de grau superior, per dur a terme obres o serveis d’interès general i social.

Els bons resultats obtinguts d’aquesta col•laboració amb les entitats locals fa aconsellable estendre aquesta col•laboració al sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears i a la Universitat de les Illes Balears. Incentivar la contractació en pràctiques per part d’aquestes entitats de joves amb estudis superiors ha de servir per reduir les taxes d’atur d’aquest col•lectiu, especialment en aquelles titulacions en què aquesta taxa és més elevada,  atès que inclouen sectors d’activitats que no estan presents a les entitats locals, alhora que ha de permetre millorar-ne  l’ocupabilitat  en l’exercici pràctic dels coneixements adquirits en la seva formació i en les àrees de les seves titulacions acadèmiques, i que n’ha de millorar les possibilitats d’inserció posterior en el mercat laboral en les àrees en les quals s’han format i evitar les situacions d'ocupació marcades per la sobrequalificació.     

Amb aquest objectiu, es dota aquesta convocatòria d’un crèdit inicial de 4.939.000  euros per adjudicar en règim de concurrència competitiva entre tots els projectes que es presentin.

Aquesta convocatòria està inclosa a la darrera modificació del Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per a l’exercici 2017 aprovat per Acord de Consell de Govern de 23 de juny de 2017 (BOIB núm. 77, de 24 de juny, en compliment del que disposa l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions.

El Pla Anual de Política d’Ocupació 2017 ha inclòs la convocatòria de subvencions per finançar projectes de contractació dels joves amb estudis superiors a les Illes Balears com a Programa Propi de la CAIB a l’eix 3 Oportunitats d’Ocupació amb la denominació de SOIB JOVE: Programa de Joves Qualificats (PP00094), segons el que estableix l’article 4 bis de la Llei 56/2003, de 16 de desembre, d’Ocupació.

Les accions previstes en aquesta convocatòria estan cofinançades pel Fons Social Europeu en el marc del programa Operatiu d’Ocupació Juvenil (2014-2020), en l'objectiu específic 8.2.4. A diferència del programa operatiu d'FSE, que abasta el conjunt del període 2014 a 2020, en el cas del programa operatiu d'Ocupació Juvenil, el gruix dels fons corresponen als anys 2014 i 2015. Atesa la regla de justificació en un màxim de N+3 anys, aleshores els fons assignats a l'any 2014 s'han de justificar com a màxim en el 2017. Per tant, ens trobam a la fase final per justificar els fons assignats, fet que si no és fa posa en risc perdre part del finançament assignat. En conseqüència, i atès que concorren raons evidents d’interès públic, s’aplica en aquesta convocatòria de subvencions la tramitació d’urgència prevista en l’article 33 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que permet reduir a la meitat els terminis establerts al procediment ordinari, excepte dels relatius a la presentació de les sol•licituds i els recursos.

La Llei orgànica d’Igualtat 3/2007, de 22 de març, en els títols II, IV i V estableix el marc d’actuació en relació als programes d’ocupació. Aquest marc condiciona, de manera específica, els procediments de selecció dels beneficiaris de les accions previstes.

La llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost) estableix al títol IV, capítol III, el marc d’actuació en relació a l’àmbit laboral.

S’ha informat el Consell de Direcció del SOIB.

En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d’aplicació general.

Per tot això, atès l’informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament de la conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques i tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, dict la següent

Resolució

1. Aprovar, pel procediment d’urgència,  la convocatòria de subvencions per incentivar la contractació en pràctiques per part de les entitats que conformen el sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears (excepte els organismes autònoms i els consorcis) i la Universitat de les Illes Balears i les seves entitats dependents o vinculades, de joves amb estudis universitaris o de formació professional de grau superior, beneficiaris de Garantia Juvenil.

2. Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més per l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació que gestiona el Servei d’Ocupació de les Illes Balears.

3. Aquesta convocatòria està inclosa a la darrera modificació del Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per a l’exercici 2017 aprovat per Acord de Consell de Govern de 23 de juny de 2017 (BOIB núm. 77, de 24 de juny), en compliment del que disposa l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions.

4. Es preveu que aquesta convocatòria sigui cofinançada pel Fons Social Europeu amb càrrec al programa Operatiu d’Ocupació Juvenil (2014-2020), en l'objectiu específic 8.2.4. Per aquest motiu, són aplicables els reglaments d’aquests Fons: el Reglament (UE) 1303/2013 i el Reglament (UE) 1304/2013, del Parlament Europeu i del Consell de la Unió Europea.    

5. Aplicar d’ofici la tramitació d’urgència en el procediment d’aquesta convocatòria, en el procediment de concessió/denegació i en el de justificació de les subvencions, i per això, reduir a la meitat els terminis relatius a la instrucció del procediment, amb excepció del relatiu a la presentació de les sol•licituds i de recursos.

6. Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar, juntament amb l’extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i comença a produir efectes l’endemà d’haver-s’hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril), i l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

 

Palma, 12 de juliol de 2017

El conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears

Iago Negueruela Vázquez

 

Annex 1

Convocatòria

1. Objecte i àmbit d’aplicació

L’objecte d’aquesta convocatòria és incentivar la contractació en pràctiques de persones joves desocupades beneficiàries del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, per part de les entitats que conformen el sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears (excepte els organismes autònoms i els consorcis) i la Universitat de les Illes Balears i les seves entitats dependents o vinculades.

Aquest programa pretén que els joves que es contractin millorin l’ocupabilitat  en l’exercici pràctic dels coneixements adquirits en la seva formació i en les àrees del seu coneixement, i d’aquesta manera millorar les possibilitats d’inserció posterior en el mercat laboral.     

La concessió de les subvencions es farà pel procediment de concurrència competitiva tot aplicant els criteris de valoració que s’exposen al punt 10 d’aquesta convocatòria.

L’àmbit d’aplicació d’aquesta convocatòria és la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. Entitats beneficiàries

Poden sol•licitar els incentius establerts en aquesta convocatòria les entitats següents:

a) Organismes i entitats de sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears següents:

- Organismes públics: entitats públiques empresarials

- Personificacions juridicoprivades: societats mercantils públiques i fundacions del sector públic de la CAIB

b) La Universitat de les Illes Balears i les seves entitats dependents o vinculades.

No poden beneficiar-se dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les entitats a les quals concorrin alguna de les prohibicions que estableix l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE de 18 de novembre) i a l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost).

3. Bases reguladores

A l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013 s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació que gestiona el Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d’octubre).

 4. Crèdit  

El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria és de  4.939.000 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D05, capítol 4, fons finalista 19114 (FSE), amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al 2017.

 Quan les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria sense obrir un nou termini de presentació de sol•licituds,  sempre que l’ampliació de crèdit s’aprovi en qualsevol moment anterior a la resolució de concessió.

5. Contingut del projecte

El projecte es configura com un programa d'incentivació a la contractació en què les persones treballadores milloren l’ocupabilitat amb l'adquisició d'aptituds i de competències derivades de la pràctica laboral en les àrees en què s’han format.

Les entitats interessades a participar en el programa han de presentar una sol•licitud per a cada projecte que presentin.

El projecte ha de proposar l’execució d’una obra d’interès general i social o projectes innovadors que tinguin cabuda dins l’objecte social de l’entitat, i que contribueixin al compliment de les seves finalitats, i ha d’incloure la totalitat de les contractacions que es preveuen per executar-lo.

Els projectes tenen una durada de quinze (15) mesos.

Les persones s’han de contractar en la modalitat de contracte en pràctiques que preveu l’article 11.1 del Text refós de l’Estatut dels treballadors aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, i amb una jornada del 100 % de la jornada laboral que li sigui d’aplicació.

El SOIB pot autoritzar, si l’entitat ho sol•licita, la substitució de treballadors per al temps que resti fins que el projecte s’acabi, sempre que el contracte de la persona substituta tengui una durada mínima de 6 mesos, tal com estableix la normativa reguladora d’aquesta modalitat contractual, i la seva durada no excedeixi el període de vigència del programa.

Durant el desenvolupament de la contractació laboral l’entitat ha de disposar del personal tècnic i/o de suport propi necessari per tal d’assegurar que les feines es desenvolupen correctament i es compleix la normativa de riscs laborals.

Per a aquells projectes que prevegin contractar més de 9 persones, una d’aquestes es pot contractar per dur a terme funcions de suport i gestió administrativa del projecte.

La data d’inici dels projectes serà entre el 7 i el 15 de setembre de 2017 i la data de finalització 15 mesos més tard i com a màxim (només per al cas que hagi hagut substitucions) fins al  31 de gener de 2019.

6. Persones destinatàries finals 

1. Poden ser contractades les persones joves desocupades, amb més de 18 anys i menys de 30 anys, amb formació acadèmica o professional de grau superior acreditada, inscrits com a demandants desocupats en el SOIB, que compleixin els requisits següents:

-  Estar inscrit en el Fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.

- Mantenir els requisits de l’article 105 de la Llei 18/2014, de 15 d’octubre, d’aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l’eficiència (d’acord amb la darrera redacció).

- Estar en possessió d’un títol universitari o de formació professional de grau superior o d’un títol oficialment reconegut com a equivalent, d’acord amb les lleis reguladores del sistema educatiu vigent o de certificat de professionalitat d’acord amb el que preveu la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional.

- Complir els requisits per poder ser contractat mitjançant un contracte en pràctiques que regula l’article 11.1 del TRLET.

El compliment dels requisits s’ha de verificar en el moment de fer la selecció i s’ha de mantenir en el moment de ser contractats.

7. Termini i model de presentació de les sol·licituds

1. El termini per presentar les sol•licituds és de 15 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució i de l’extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Les sol•licituds i els annexos s’han de fer mitjançant els models que facilita el SOIB, a disposició de les persones interessades a la seu del SOIB, ubicada a l’edifici de la rotonda Asima, en el camí Vell de Bunyola, núm. 43 (Polígon de Son Castelló) a Palma i a qualsevol de les delegacions a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera o en el web <www.soib.es>.

3. Les sol•licituds s’han de presentar en el Registre General del SOIB o per mitjà de qualsevol altra de les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, de conformitat amb la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

4. En cas de presentar la sol•licitud davant una oficina de Correus, s’ha de fer en un sobre obert, perquè el personal de Correus la dati i la segelli abans de certificar-la, segons el que estableix l’article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre).

5.Si la sol•licitud es lliura en un lloc diferent de la seu del SOIB es recomana enviar per fax el full amb el segell d’entrada dins termini al SOIB, durant les 24 hores següents que acabi el termini hàbil. Si s’envia per correu certificat, també es recomana trametre per fax el full de la sol•licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini. El número de fax és 971 176352.

6. D’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol•licitud no compleix els requisits legals i els exigits per aquesta Resolució s’ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de cinc dies hàbils esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que estableix l’article 21 de la Llei esmentada.

7. Quan l’entitat inclogui en la sol•licitud el número de fax o l’adreça electrònica, s’ha d’entendre que l’aporta perquè s’hi facin les notificacions dels actes de tràmit a l’efecte que regula l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

8. Documentació 

La sol•licitud i la documentació que es relaciona a continuació  s’han de presentar d’acord amb els models que estaran disponibles a la pàgina web del SOIB.

Juntament amb la sol•licitud s’ha de presentar la documentació següent:

a) CIF de l’entitat sol•licitant i un certificat de l’òrgan competent de l’entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona signant de la sol•licitud, juntament amb els estatuts de l’entitat.

b) Guió de projecte

c) Declaració responsable de:

- No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició d’entitat beneficiària previstes en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i no tenir causa d’incompatibilitat per rebre la subvenció, ni en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost).

- Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol•licitats i/o concedits per qualsevol institució, pública o privada.

- Complir amb les obligacions establertes en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre).

- Que la entitat no està sancionada amb la sanció accessòria de pèrdua o exclusió a l’accés d’ajudes, bonificacions i beneficis derivats de l’aplicació dels programes d’ocupació o formació professional per a l’ocupació prevista en els articles 46 i 46 bis del Reial decret Legislatiu 5/2000, de 4 d’agost, pel que s’aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social sempre que la sanció sigui ferma i vigent.

- Que l’entitat pot acreditar que disposa d’un sistema d’organització i de gestió de la prevenció, d’acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de Riscos Laborals i el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament dels serveis de prevenció.

- Comprometre’s a contractar o disposar  d’assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que en l’execució del projecte es puguin causar a terceres persones, d’aquesta manera, el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat al respecte.

- D’haver aprovat el projecte objecte de la sol•licitud de la subvenció, el caràcter innovador o d’interès general i social, que l’entitat és competent per executar-lo i que ho farà en règim d’administració directa, i que disposa de la capacitat i mitjans personals i tècnics necessaris per executar-lo.

- Compromís per part de l’entitat de fer-se càrrec de les despeses no subvencionades pel SOIB.

- Fer constar la titularitat del compte bancari per rebre l’ingrés de la subvenció.

- Disposar o haver sol•licitat els permisos o llicències en els casos en què l’execució del projecte ho exigeixi.

- La titularitat jurídica de l’objecte de l’actuació en què s’ha de dur a terme l’obra o servei d’interès general i/o social, la seva disponibilitat i si n’és el cas, la seva afectació a un ús públic o social (en cas que la titularitat sigui aliena al sol•licitant de l’ajut, aquest haurà d’acreditar suficientment l’autorització dels titulars per a dur a terme el projecte així com el seu ús públic o social).

- Complir amb les obligacions que estableix l’article 14 de l’Ordre de 10 d’octubre de 2013 (BOIB núm. 146 de 24 d’octubre), per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació que gestiona el Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i amb la resta d’obligacions que estableix aquesta convocatòria.

D’acord amb l’article 6 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (BOE núm. 150, de 23 de juny), amb l’article 2 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desenvolupa parcialment la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (BOE núm. 278, de 18 de novembre) la signatura de la sol•licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir el certificat telemàtic de la Seguretat Social que acrediti que l’entitat que sol•licita la subvenció està al corrent de les seves obligacions, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, juntament amb la sol•licitud d’ajuts.

Conformement a la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat (BOE núm. 277, de 18 de desembre), la sol•licitud de la subvenció implica l’autorització perquè el SOIB pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, llevat que la persona interessada s’hi manifesti expressament en contra. En aquest cas, haurà d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Administració estatal, juntament amb la sol•licitud d’ajuts.

D’acord amb el que estableix l’article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l’article 69.1 de la Llei 39/2015, ja esmentada, l’Administració pot requerir al sol•licitant de l’ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades contingudes a la declaració responsable.

D’acord amb el que estableix l’article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en convocatòries anteriors.

9. Procediment

1. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director del SOIB, que ha de dur a terme d’ofici les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució i en concret, les que determina l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. Una vegada revisades les sol•licituds presentades i fetes les esmenes pertinents, s’ha de reunir la Comissió Avaluadora per examinar-les i per valorar-les, d’acord amb els criteris que estableix el punt 10 d’aquesta convocatòria.

3. La Comissió Avaluadora està formada pels membres que s’indiquen a continuació:

-  Presidència:

Titular: la persona titular del Servei de Seguiment Tècnic d’Orientació i Foment de l’Ocupació del SOIB que en cas d’absència, vacant o malaltia serà substituït per la cap del Departament de Formació i Ocupació.

-  Secretaria:

Titular: la persona titular del Servei de Gestió Administrativa i Econòmica de Foment de l’Ocupació del SOIB.

Suplent: la persona titular de la Secció del Servei de Gestió Administrativa i Econòmica de Foment de l’Ocupació del SOIB.

El/la secretari/ària actua amb veu, però sense vot.

-  Vocalies:

Vocals primer/a, segon/a i tercer/a: tres tècnics /tècniques del SOIB. En casos d’absència, vacant o malaltia aquests vocals poden ser substituïts per altres tècnics/tècniques del SOIB.

4. La Comissió Avaluadora pot sol•licitar qualsevol aclariment que consideri oportú i ha de redactar un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional de concessió o de denegació de la subvenció.

5. El director del SOIB, a la vista de l’expedient i de l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional degudament motivada, la qual s’ha de notificar als interessats, i se’ls concedeix un termini de 5 dies hàbils per al tràmit d’audiència per poder al•legar i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents.

6. Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe emès per la Comissió Avaluadora sigui inferior a l’import sol•licitat, prèviament a la proposta de resolució definitiva, s’ha d’instar la persona beneficiària perquè, en el tràmit d’audiència, modifiqui la sol•licitud inicial per ajustar-la a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament que, en tot cas, ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció i els criteris de valoració establerts en relació amb les sol•licituds. Si transcorre el termini sense que la persona beneficiària reformuli la sol•licitud, aquesta s’ha d’entendre tàcitament acceptada per l’import susceptible d’atorgament.

7. Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al•legacions que els que hagi formulat la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada té el caràcter de definitiva.

8. Tenint en compte l’informe de la Comissió Avaluadora, les al•legacions fetes per l’entitat sol•licitant en el tràmit d’audiència i, si escau, la reformulació de la sol•licitud, l’òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, degudament motivada.

9. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària davant l’Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.

10. Atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries el president del SOIB ha de dictar i notificar una resolució d’aprovació o de denegació degudament motivada.

11. El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions és de tres mesos des de l’endemà de finalitzar el termini de presentació de sol•licituds. Aquestes resolucions s’han de notificar individualment. En haver transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.

12. L’entitat beneficiària pot sol•licitar, amb posterioritat a la resolució de concessió i prèviament a l’acabament del termini màxim d’execució, la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l’alteració de les condicions d’execució de l’activitat subvencionada. En aquests casos l’òrgan concedent pot autoritzar-ne l’alteració mitjançant la modificació de la resolució de concessió, sempre que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment, ni tengui caràcter essencial, ni alteri substancialment la finalitat per la qual es va concedir, sempre que no es perjudiquin drets de tercers.

13. Excepcionalment, en els casos que es posi de manifest en la justificació que hi ha hagut alteracions de les condicions tingudes en compte per a la concessió que no alterin de manera substancial la naturalesa o l’objectiu de la subvenció, que hagin pogut donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, i que s’hagi omès el tràmit d’autorització administrativa prèvia per aprovar-la, l’òrgan concedent pot acceptar la justificació presentada, sempre que acceptar-la no suposi danys a tercers, tot i tenir en compte, si escau, els criteris de gradació als quals es refereix l’article 30.3 de les bases reguladores d’aquesta subvenció.

10. Criteris de valoració i concessió

El procediment de concessió de les subvencions ha de ser el de concurrència competitiva entre totes les sol•licituds vàlidament presentades, i l’adjudicació s’ha de fer per ordre de puntuació obtinguda aplicant els criteris de valoració següents, de major a menor, fins a exhaurir el crèdit.

En cas d’empat s’ha de prioritzar el projecte que prevegi la contractació d’un major nombre de persones i, en cas, de persistència de l’empat, per ordre de registre d’entrada.

Els criteris de valoració dels projectes són:

a) Adequació del projecte o de l’activitat que s’ha de desenvolupar a les finalitats, els objectius i les prioritats marcades a la convocatòria, així com a les necessitats del territori.

Quantificació de les contractacions per branques de coneixement:

 - Ciències socials i jurídiques (3 punts)

- Arts i humanitats (2 punts)

- Ciències de la salut (2 punts)

- Ciències (1 punt)

- Enginyeries (0,5 punts)

- Si el projecte és interdisciplinar i incorpora diferents branques de coneixement (15 punts)

b) Qualitat i coherència interna del projecte

- Presenta acords de contractació amb empreses del sector vinculades amb la temàtica del projecte de 1 a 5 treballadors (20 punts)

- Presenta acords de contractació amb empreses del sector vinculades amb la temàtica del projecte de més de 5 treballadors (40 punts)

- Presenta acords d’interès amb el projecte amb empreses del sector vinculat amb el projecte, i indica actuacions concretes que cal fer (10 punts)

c) Quan el SOIB determini l’existència d’una situació de desigualtat d’oportunitats entre homes i dones en l’àmbit d’actuació de l’activitat subvencionada s’ha de valorar la incorporació de l’ impacte de gènere en el projecte.

- Preveu dins l’execució de l’obra d’interès general i social incorporar la perspectiva de gènere de 0 a 20 punts.

11. Fet subvencionable i quantia de la subvenció  

El fet subvencionable és la contractació a jornada completa, de les persones joves a què fa referència el punt 6 d’aquesta convocatòria, sota la modalitat del contracte en pràctiques i per una durada mínima de 15 mesos, dels quals 4 mesos corresponen al període mínim de compromís de permanència assumit per part de les entitats beneficiàries. 

L’ import de la subvenció s’ha de determinar aplicant a cada contractació que s’hagi de fer el mòdul corresponent segons el grup i pels imports que figuren a l’Annex 2 d’aquesta convocatòria.

Els salaris que hagin de percebre les persones que es contractin estan limitats pel que fa a les entitats del sector públic instrumental per la Disposició addicional quinzena de la Llei 11/2013, de Pressuposts Generals de la CAIB per al 2014, que estableix mesures de racionalització del règim retributiu i de la classificació professional del personal laboral al servei dels ens del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com per la resta de normativa d’aplicació. Pel que fa als salaris que hagin de percebre les persones que es contractin per part de la Universitat de les Illes Balears, els serà d’aplicació el que estableix el Conveni Col•lectiu i per la resta de normativa  d’aplicació.

En qualsevol cas, l’import de la subvenció concedida no pot ser superior als costs salarials i de Seguretat Social de l’activitat subvencionada. 

12. Selecció i contractació 

1. Constitució grup mixt de treball i oferta d’ocupació.

a) Amb l’objecte de dur a terme la selecció, s’ha de constituir un grup mixt de treball, en què hi ha d’haver un representant de l’entitat i un representant del SOIB. Les entitats beneficiàries han de comunicar al SOIB les persones que els han de representar. Aquest grup ha de definir els criteris que s’han d’establir a les ofertes d’ocupació. S’ha d’aixecar acta, signada per ambdues parts, de la constitució d’aquest grup mixt de treball.

b) L’entitat beneficiària ha de sol•licitar en les oficines del servei públic d’ocupació corresponent les persones treballadores amb la suficient antelació, recomanant un mínim de 15 dies naturals anteriors a la data prevista d’inici de l’activitat.

c) Les ofertes d’ocupació han de tenir caràcter genèric i respondre als criteris que estableix aquesta resolució, de manera que no poden especificar elements que donin lloc a cap forma de discriminació, llevat de causes excepcionals, motivades per la naturalesa social del projecte, el qual s’ha de justificar en el moment de presentar-lo i el SOIB l’ha d’autoritzar.

d) Cada entitat ha de presentar l’oferta identificada amb el número d’expedient assignat en la resolució de concessió en el servei d’intermediació de l’oficina del SOIB de referència.

 2. Selecció de les persones treballadores i formalització de contractes:

a) Presentada l’oferta, tant l'entitat com l’oficina del servei públic d’ocupació podran proposar candidats que compleixin amb els requisits establerts en aquesta convocatòria. Aquest candidats conformaran  una llista única.

b) Es considera com a criteri prioritari de selecció la condició de víctima de violència de gènere i se li ha d’atorgar prioritat especial, tal com estableix l’article 6 del Reial decret 1917/2008, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el programa d’inserció sociolaboral per a dones víctimes de violència de gènere.

c) Una vegada efectuada la preselecció dels candidats, l’oficina del SOIB els ha d’adreçar a l’entitat beneficiària per seleccionar els treballadors i formalitzar-ne els contractes. El grup mixt ha de dur a terme les seleccions finals i n’ha de deixar constància a l’acta.

d) El resultat final del procés de selecció i contractació de les persones treballadores ha de respectar el principi de representació equilibrada entre homes i dones (60-40 %) i en el supòsit que no s’acompleixi aquest principi, el grup mixt ho ha de justificar a l’acta, la qual ha de recollir el resultat de la selecció i ha d’establir la llista de reserva per a possibles substitucions. En cas de desacord, el tècnic o la tècnica del SOIB ha d’emetre un informe a la Direcció del SOIB, la qual ho ha de resoldre.

e) Per poder contractar és condició indispensable que en el moment de la contractació la persona demandant consti com a beneficiària en la plataforma del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i que tingui la seva demanda d’ocupació al SOIB en situació d’alta. Si en el moment de la contractació no es compleixen aquestes condicions no s’efectuarà el pagament de la part de la subvenció corresponent a aquest contracte.

f) Els contractes s’hauran de formalitzar obligatòriament per escrit en el model oficial del SEPE a disposició dels beneficiaris en el web <http://www.soib.es/ i en el web del SEPE, en la modalitat de contracte en pràctiques amb la clàusula específica de la pàgina 9 “trabajos de interés social/fomento de empleo agrario” 

g) En el supòsit de baixa definitiva d’algun dels treballadors contractats abans que acabi l’obra o el servei, se’l pot substituir pel següent de la llista de reserva sempre que segueixi complint amb els requisits per poder ser contractat, i prèvia sol•licitud i autorització per part del Servei de Seguiment Tècnic del SOIB, la qual s’ha de formalitzar al més aviat possible. En cas que la llista de reserva s’hagi exhaurit, s’ha de fer un altre procés de selecció. L’entitat beneficiària haurà de comunicar al SOIB la baixa de la persona treballadora i justificar-ne el motiu i la seva substitució, adjuntant original o còpia compulsada del contracte de la persona substituta.

3. Registre de contractes:

Els contractes de les persones treballadores han de tenir una durada mínima de quinze (15) mesos a jornada completa, llevat de les excepcions previstes en el punt 5 d’aquesta convocatòria (pel que fa a les possibles substitucions). La durada dels contractes s’ha d’ajustar als límits temporals que estableix aquesta convocatòria. 

El registre de contractes es pot fer per mitjans telemàtics a través de l’aplicació “contrat@”, que es troba a disposició de les persones interessades en el web <http://www.soib.es>. Aquells que no es registrin per via telemàtica, ho han de fer a les oficines de referència del SOIB.

A més s’haurà d’indicar que el contracte s’ha formalitzat a l’empara d’aquesta convocatòria de subvencions i fer constar el seu cofinançament pel Fons Social Europeu en el marc del programa Operatiu d’Ocupació Juvenil 2014-2020 i hauran de dur identificat el nombre d’expedient —que ha de ser el mateix que figura a la resolució de concessió— i sempre s’han de registrar lligats al nombre d’oferta que proporciona l’oficina del SOIB que en fa la selecció.

13. Inici i execució

1. Els contractes s’iniciaran entre el 7 i el 15 de setembre de 2017.

2. El començament de l’activitat s’ha d’acreditar presentant, en el termini màxim de cinc dies hàbils des de l’inici, un certificat d’inici d’acord amb el model que el SOIB ha de facilitar a través de la seva pàgina web, juntament amb la relació de persones contractades i original o còpia compulsada dels contractes formalitzats i degudament registrats, i documents signats per les persones contractades de ser coneixedores del finançament per part de l’FSE. 

14. Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions, a més de les previstes a l’article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, Text refós Llei de subvencions de la CAIB, en l’article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions i a l’Ordre de 10 d’octubre de 2013 de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats per la qual s’estableixen les bases reguladores, les següents:

- Les entitats beneficiàries es comprometen a mantenir la contractació durant un mínim de 15 i un màxim de 24 mesos. En el cas d'una baixa produïda per raons alienes a l'entitat, es podrà substituir (amb l’autorització prèvia del SOIB) per un altre contracte sempre que la nova contractació sigui almenys per 6 mesos.

- Comprometre’s a fer-se càrrec de les despeses no subvencionades pel SOIB per executar l’activitat en concret.

- Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

- Comunicar al SOIB en el termini de vuit dies naturals qualsevol alteració o incidència en el projecte inicial o variació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia de l’ajut.

- Justificar davant el SOIB el fet d’haver executat l’activitat en els termes prevists en aquesta Resolució.

- Justificar que s’han complert els requisits i les condicions que determinin la concessió de la subvenció.

- Fer-se càrrec dels danys que en l’execució del projecte es puguin causar a terceres persones, i així el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat al respecte.

- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació tècniques i econòmiques que ha d’efectuar el SOIB i la Inspecció de Treball i Seguretat Social; les de control financer que corresponguin a la Intervenció General de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, en relació amb les subvencions concedides, i les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes i dels òrgans competents del Fons Social Europeu, o d’altres òrgans de control.

- Les entitats beneficiàries s’han de sotmetre a les actuacions de comprovació, seguiment i control que faci l’òrgan que sigui designat com a organisme intermedi del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil per al període 2014-2020 i de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil i que en cas que es detectin irregularitats, s’hauran de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.

- Comunicar al SOIB la sol•licitud o l’obtenció d’altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s’ha de fer en el termini de tres dies hàbils, comptadors des de la sol•licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent.

- Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels elements electrònics, que permetin l’adequat seguiment de la pista d’auditoria, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control per part de les autoritats nacionals i/o de l’FSE; en aquest cas, fins a l’any 2027 com a mínim, és a dir, tres anys des del moment que la Comissió Europea tanqui definitivament el programa operatiu, d’acord amb l’article 140.1 del Reglament (UE) 1303/2013, de 17 de desembre, del Parlament Europeu i del Consell.

- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE de 18 de novembre de 2003).

- Identificar convenientment, a l’efecte de difusió pública, les activitats que es duguin a terme sobre la base d’aquesta Resolució, d’acord amb el que assenyala al punt 16 d’aquesta Resolució.

- Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions estan obligades a dur un sistema de comptabilitat separada o una codificació comptable adequada en relació amb totes les transaccions relacionades amb aquestes operacions que permeti identificar-les clarament en els termes que assenyala l’article, 125.4 b del Reglament (UE) 1303/2013, de 17 de desembre, del Parlament Europeu i del Consell, i sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional.

- Comunicar al Comitè d’empresa les previsions de les contractacions en compliment de l’article 64.2 c del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.

- Les entitats han d’informar als treballadors contractats del cofinançament per part de l’FSE en relació a aquest programa amb el model “Comunicació del cofinançament” que es trobarà a disposició dels beneficiaris al web <http://www.soib.es>.

15. Justificació i pagament de la subvenció

La justificació de la subvenció s’entendrà realitzada amb la presentació dels contractes formalitzats i el certificat d’inici  que s’hauran de presentar en el termini màxim de cinc dies hàbils des de l’inici de l’activitat tal com es recull a l’apartat 13.2 de la convocatòria.

El pagament de la subvenció es farà amb un únic pagament prèvia justificació d’acord amb l’ esmentat al punt anterior, dins l’ exercici 2017.

Qualsevol alteració de les condicions que s’hagin tingut en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, donarà lloc al reintegrament de les quantitats percebudes indegudament, d’acord amb el que disposa l’article  44 del Text refós 2/2005, de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

16. Difusió pública de les actuacions

1. Tota la publicitat, documentació escrita, els anuncis o la senyalització exterior, i també qualsevol tipus d’informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d’aquesta activitat, ha d’estar, com a mínim, en català i s’hi ha d’utilitzar un llenguatge inclusiu d’homes i de dones.

2. Tota la publicitat o difusió en qualsevol mitjà s’ha de presentar al SOIB amb un mínim de cinc dies hàbils abans de fer-la pública, i se n’ha d’assenyalar el text i també el disseny de la publicitat que se’n vol fer, juntament amb el nom dels mitjans en què es farà la difusió, els dies i les hores. En cas de detectar-hi irregularitats, el SOIB ho ha de comunicar a l’entitat beneficiària perquè les esmeni. A la justificació, l’entitat hi ha d’adjuntar fotografies o retalls de diaris sobre la publicitat o informació relatius a l’activitat objecte de subvenció, en què consti expressament el cofinançament de l’FSE.

3. A tota la publicitat s’ha de fer constar que el projecte forma part del Programa SOIB JOVE - Qualificats Sector Públic i que ha estat finançat pel SOIB amb el cofinançament del Fons Social Europeu (FSE) i la Garantia Juvenil; mitjançant la incorporació d’elements identificatius d’aquests organismes d’acord amb el que estableix l’annex «Logotips», que està a disposició de les entitats al lloc web <http://www.soib.es>. Així mateix, l’entitat hi pot fer constar els seus elements identificatius amb la mateixa grandària o amb una grandària menor que la dels logotips del SOIB, i de l’FSE i de Garantia Juvenil.

4. Acceptar beneficiar-se dels ajuts implica també acceptar-ne la inclusió en la llista d’operacions publicada d’acord amb l’article 115.2 i l’Annex 12 del Reglament (CE) núm. 1303/2013.

Les entitats beneficiàries dels ajuts han d’adoptar les mesures necessàries per fer arribar al públic informació sobre les operacions que finança l’FSE i han de complir amb les normes sobre informació i comunicació sobre l’ajut de l’FSE reflectides en l’annex 12 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, de 17 de desembre de 2013, del Parlament Europeu i del Consell, i en especial les recollides a l’apartat 2.2, de les quals són responsables de complir-les. També s’ha d’aplicar el Reglament d’execució (UE) 821/2014, de 28 de juliol de 2014, de la Comissió. Les entitats beneficiàries han d’informar a totes les persones destinatàries finals que l’activitat està cofinançada pel Fons Social Europeu (FSE) a través del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil (2014-2020), objectiu específic 8.2.4.

17. Revocació i/o reintegrament

1. L’incompliment total o parcial dels requisits, les condicions o les finalitats, o qualsevol altre incompliment del règim jurídic de les subvencions, així com l’obtenció d’altre o altres subvencions que suposin un sobrefinançament de l’activitat constitueix causa de revocació i/o reintegrament de les quantitats que hagi percebut indegudament l’entitat.

2. La quantia que finalment s’ha de reintegrar, s’ha de fixar d’acord amb el principi de proporcionalitat, tenint en compte la naturalesa i les causes de l’incompliment d’acord amb els articles 44 del Text refós de la Llei de subvencions, l’article 37 de la Llei 38/2003, i l’article 30 de les bases reguladores abans esmentades. En aplicació d’aquest criteri de proporcionalitat i els criteris de graduació a què fa referència l’article 17.3.n de la Llei 38/2003 esmentada, quan el compliment s’aproximi de manera significativa al compliment total i se n’acrediti per a aquest una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos, la quantitat que s’ha de reintegrar estarà determinada per l’aplicació dels criteris de graduació marcats a les bases reguladores.

3. En tots els casos de reintegrament indicats abans, a més de la devolució, total o parcial de les quantitats percebudes, procedeix la exigència de l’interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s’acordi la procedència del reintegrament o fins a la data en què el beneficiari ingressi el reintegrament si és anterior a aquesta, d’acord amb el que disposa  l’article 37 de la Llei 38/2003.

4. Atès el cofinançament de la subvenció per l’FSE, d’acord amb l’article 6 de la Llei general de subvencions, el termini de prescripció del reintegrament és el que estableix l’article 3 del Reglament (CE, Euratom) núm. 2988/1985, del Consell, de 18 de desembre de 1995, relatiu a la protecció dels interessos financers de les comunitats europees, que estableix que per als programes pluriennals, el termini de prescripció abasta en qualsevol cas fins al tancament definitiu del programa, d’acord amb el que preveuen els articles 140 i 141 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, que marca que el darrer exercici comptable està comprès entre l’1 de juliol de 2023 i el 30 de juny de 2024.

5. Per calcular els imports a revocar o reintegrar per causa d’incompliment del període mínim de contractació,  es multiplicarà els dies de contractació no complerts (dels 455 dies totals) pels imports diaris segons el grup, d’acord amb la taula següent:

Reintegraments per dia

Grupos            Mallorca          Resta Illes       UIB 

A/I                  39,20               39,40               52,14

B/II                 35,26               35,47               43,79

C/III                31,16               31,37               38,79

18. Compatibilitat amb altres subvencions

Els incentius regulats en aquesta convocatòria són incompatibles amb qualsevol altre ajut concedit per a la mateixa finalitat, així com bonificacions i/o reduccions a la Seguretat Social.

19. Seguiment i verificació dels projectes

SEGUIMENT ADMINISTRATIU:

Una vegada fetes les contractacions, cada tres mesos, el servei gestor dels ajuts ha de verificar d’ofici, mitjançant consulta a “Vida Laboral”, que es mantenen en vigor les contractacions inicials  o si n’és el cas el de les persones que les hagin substituït.

Igualment, quan acabi el projecte i com a data màxima el 28 de febrer de 2019 l’entitat beneficiària ha de presentar al SOIB, en els models que es trobarà a disposició dels beneficiaris al web <http://www.soib.es>, la documentació següent:

a) Una memòria tècnica de final de projecte,  amb indicació  i evidències de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts.

b) Declaració de l'entitat beneficiària, indicant-hi, per a cada contracte formalitzat, el nom i DNI de la persona contractada i la data d'inici i la data de finalització de la relació laboral. 

c) Còpia de l’informe de dades de cotització (IDC) de cada persona contractada i per al període que ha estat contractada.

d) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència.

Qualsevol incompliment de les condicions imposades a la resolució de concessió que es detecti, implicarà, si escau,  l’inici d’un procediment de reintegrament dels imports indegudament percebuts, aplicant el que s’estableix al punt 17 d’aquesta convocatòria.

SEGUIMENT TÈCNIC:

Amb la finalitat de comprovar l’execució correcta de les accions d’acord amb la normativa reguladora i el contingut dels projectes aprovats, se n’ha de fer el seguiment de l’execució.

El SOIB ha d’establir els mecanismes i la metodologia que consideri més adients per avaluar aquests projectes. Els tècnics que designi el SOIB han de dur a terme a aquest efecte les funcions de seguiment, sense perjudici de les tasques d’inspecció i control que pugui desenvolupar el personal funcionari que les tingui atribuïdes, així com de la potestat sancionadora que puguin exercir els òrgans competents.

A aquest efecte, els responsables de les entitats beneficiàries han de facilitar a les persones que facin tasques de seguiment tota la informació que se’ls requereixi en relació amb l’execució de les accions i l’accés a les instal•lacions on es duen a terme, recollint totes les evidències necessàries per verificar la correcta execució del projecte.

El SOIB avaluarà els resultats d'aquesta convocatòria, per la qual cosa ha de comprovar el nivell d'inserció laboral dels treballadors participants durant els primers sis mesos posteriors a la finalització de la mateixa i dels resultats obtinguts n’informarà a l’Organisme Intermedi de l’FSE així com de tots els indicadors de resultats establerts en el Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil 2014-2020.

                

Annex 2 . Mòduls aplicables per contracte per al càlcul de la subvenció

INCENTIU A LA CONTRATACIÓ DEL SECTOR PÚBLIC INSTRUMENTAL DE LA CAIB

Grup  Mòdul Mallorca        Mòdul resta d'Illes

A         17.837,07 €                 17.928,87 €

B         16.045,49 €                 16.137,29 €

C         14.180,06 €                 14.271,86 €

a) Grup A. Hi estan compreses les categories professionals per a les quals s’exigeixen els nivells de titulació següents: títol universitari de grau superior o equivalent.

b) Grup B. Hi estan compreses les categories professionals per a les quals s’exigeixen els nivells de titulació següents: títol universitari de grau mitjà o equivalent.

c) Grup C. Hi estan compreses les categories professionals per a les quals s’exigeixen els nivells de titulació següents: títol de batxillerat, títol de tècnic superior corresponent a cicles formatius de grau superior, títol de tècnic especialista corresponent a formació professional de segon grau, o un títol equivalent o formació laboral equivalent.

INCENTIU A LA CONTRACTACIÓ DE LA UIB

Grup  Mòdul

I          23.725,59 €

II         19.925,44 €

III       17.649,25 €

GRUP I

Titulació  requerida: llicenciat, arquitecte, enginyer o equivalent.

GRUP II

Titulació requerida: diplomat, arquitecte tècnic, enginyer tècnic o equivalent.

GRUP III

Titulació  requerida: batxiller, tècnic superior o equivalent o formació pràctica equivalent.

Segons Resolució de la Directora General de Treball, de 29 de juliol de 2005, per la qual es fa públic el conveni col•lectiu del Personal Laboral de la Universitat de les Illes Balears  (article 29).