Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 7580
Proposta de la consellera executiva del Dpt. d'Interior, Comerç, Indústria i Relacionsa Institucionals, en relació amb la convocatoria d'ajudes per a l'organització de fires a l'illa d'Eivissa, per a l'any 2017
Versió PDF
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa per a l'aprovació de la convocatòria d'ajudes per a l'organització de fires d'artesania a l'illa d'Eivissa per a l'any 2017.
En la reunió ordinària de data 23 de juny de 2017 del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, els seus membres acordaren per unanimitat, la següent proposta:
"(...)
6. Proposta de la consellera executiva del Departament d'Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals, en relació amb a convocatòria d'ajudes per a l'organització de fires d'artesania a l'illa d'Eivissa, per a l'any 2017.
Havent-se presentat la següent proposta amb l'informe favorable de la Comissió Tècnica de Secretaris d'aquesta Corporació de data 19 de juny de 2017:
"En data 5 de juny de 2017 es va disposar la incoació de l’expedient per a l’aprovació de les bases de la convocatòria de concessió d'ajudes econòmiques adreçades a associacions artesanes per a l'organització de fires d'exposició i comercialització de productes artesans que es realitzin a l'illa d'Eivissa, per a l’any 2017, dirigides a fomentar la dinamització de la comercialització dels productes artesans i l’increment de la competitivitat del sector.
Aquestes ajudes estan contemplades al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2017, aprovat per acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de data 3 de març de 2017 i publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 32, en data 16 de març de 2017.
Atès que el Decret de Presidència número 285 de data 6 de juliol de 2015, d’estructura del govern del Consell Insular d’Eivissa i creació de departaments (BOIB núm. 103 de 10 de juliol de 2015, correcció d'errors en BOIB núm. 103 de 10 de juliol de 2015, i modificacions en BOIB núm. 27 de 27 de febrer de 2016, BOIB núm. 113, de 6 de setembre de 2016 i BOIB núm. 71 de 10 de juny de 2017) atribueix al Departament d'Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals la gestió de les competències pròpies dels Consell Insulars en relació amb la matèria d’indústria i que la competència en matèria d’artesania va ser atribuïda, de manera efectiva, al Consell Insular d’Eivissa mitjançant la llei 8/99, de 12 d’abril, d’atribució de competències als Consells Insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera (BOCAIB núm. 51 de 24/04/1999).
Vist l'informe proposta de la cap de secció d'Indústria de data 15 juny de 2017, amb el vistiplau del secretari tècnic d’Economia, Hisenda, Indústria i Comerç.
Atès que segons el Decret de Presidència núm. 287/2015, de data 8 de juliol de 2015, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, per l’import total de la convocatòria (50.000,00 €) és competència del Consell Executiu l’aprovació i resolució d’aquesta convocatòria d’ajudes.
En virtut de tot l’anterior, de conformitat amb l’article 72.d del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), elevo al Consell Executiu, la següent PROPOSTA D’ACORD:
PRIMER.- APROVAR la convocatòria d’ajudes per a l'organització de fires d'artesania a l'illa d'Eivissa, per a l’any 2017, les seues bases (que es transcriuen com a Document 1) i el seu extracte (que es transcriu com a Document 2), de conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l’article 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE 299, de 15 de desembre de 2015).
SEGON.- Designar com a membres de la comissió d’avaluació prevista a la base novena de la convocatòria, les següents persones:
TERCER.- APROVAR la dotació econòmica de la convocatòria per un import total màxim de CINQUANTA MIL EUROS (50.000,00 €), a càrrec de l’aplicació pressupostària 4330.48900, del vigent pressupost.
QUART.- DELEGAR en la consellera executiva del Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals la concessió i l’abonament de les ajudes objecte d’aquesta convocatòria, del qual en donarà compte al Consell Executiu.
CINQUÈ.- PUBLICAR les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, posteriorment, remetre la convocatòria i l’extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.
Eivissa, 5 de juliol de 2017
El secretari tècnic de Presidència, Transparència, Bon Govern, TIC i Participació Ciutadana,
Federico Lidiano Rey Castelló
(en substitució del ST d'Economia, Hisenda, Indústria i Comerç, DP núm. 2017000615, de data 16 de juny de 2017)
DOCUMENT 1
“ IND 052/2017
Bases de la convocatòria d’ajudes per a l'organització de fires d'artesania, per a l’any 2017.
1. Objecte i finalitat
L’objecte d’aquesta convocatòria és fixar el procediment de concessió de les ajudes econòmiques adreçades a associacions de persones artesanes per a l'organització de fires d'exposició i comercialització de productes artesans que es realitzin a l’illa d’Eivissa, per a l’any 2017, d’acord amb les característiques i els requisits que s’hi estableixen.
2. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les presents bases, per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, llei 39/2015, en endavant Llei 39/2015; per la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, llei 40/2015 en endavant, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, TRLS en endavant, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions LGS en endavant, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable, en endavant RLGS.
3. Consignació pressupostària
El pressupost per a aquesta convocatòria és de CINQUANTA MIL EUROS (50.000,00 €) del vigent pressupost del Consell Insular d’Eivissa per a l’exercici 2017, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4330.48900.
4. Beneficiaris. Requisits
Podran sol·licitar subvenció únicament les associacions de persones artesanes inscrites en el registre d'associacions de les Illes Balears a la data de publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), que realitzin les activitats que figuren a la base cinquena, i que compleixin els requisits següents:
- Tenir domicili social a l’illa d’Eivissa amb una antiguitat mínima d'un any.
- Que el seu objecte social sigui el foment o producció de l'artesania en els seus diversos vessants.
- Estar al corrent en el compliment de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa i de les altres obligacions tributàries amb Hisenda i amb la Seguretat Social imposades per la normativa vigent.
- No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari establertes a l’article 13 de LGS, i a l’article 10 del TRLS.
- Haver obtingut almenys 8 punts, d'acord amb els criteris de valoració continguts a la base novena.
5. Activitats subvencionables
Seran objecte de subvenció l'organització de fires de productes artesans organitzades per associacions d'artesans, realitzades entre el dia 1 de gener i el dia 15 d'octubre de 2017, ambdós inclosos, que consisteixin en l'exposició i comercialització dels productes elaborats pels artesans que hi participin.
Són despeses subvencionables les derivades de l'organització de fires d'exposició i comercialització de l'artesania realitzades a l’illa d’Eivissa, en les quals hi participin, essencialment, artesans amb carta d'artesà, mestre artesà o empreses amb Document de Qualificació Artesanal, dels quals al menys un 50% hauran de tenir taller a Eivissa.
A aquests efectes es podran subvencionar:
- Material i articles promocionals (fullets, targetes de presentació, catàlegs, etc) de la fira.
- Despeses derivades directament del muntatge de la fira o l’activitat: lloguer d’espais, lloguer de carpes, lloguer o adquisició de mobles expositors, cost del muntatge i desmuntatge dels estands i trasllat dels productes per mitjans aliens, dins de l'illa d'Eivissa.
- Despeses financeres o d'assessoria jurídica i d'administració directament relacionats amb l'activitat subvencionada, d'acord amb l'article 40.7 del TRLS.
En cap cas, seran considerades despeses subvencionables:
- Les despeses que no compleixin l’objecte de la convocatòria.
- Les despeses subvencionables, però l’import de les quals, en la seua realització, sigui superior al valor de mercat.
- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.
- Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, com és el cas de l’IVA.
6. Compatibilitat de les ajudes
Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades.
L’import de les subvencions en cap cas no pot ser d’una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l’activitat subvencionada.
El beneficiari ha de comunicar al Consell Insular d’Eivissa (vegeu Annex 3) l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a l’activitat subvencionada.
7. Presentació de sol·licituds
Hauran de presentar-se tantes sol·licituds com activitats per l'organització de les quals es pretengui obtenir subvenció.
Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex 1 d’aquesta convocatòria. Amb les sol·licituds de subvenció s’haurà d’aportar la documentació que es requereix en aquest punt de les bases.
En cas que l'activitat ja hagi estat realitzada en el moment de la sol·licitud, se li adjuntaran també els documents requerits per a justificar l’activitat (punt 14 de les bases presents), que serà objecte de subvenció si es compleixen els requisits.
Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran en el Registre General d’Entrada de la mateixa Institució (avinguda d’Espanya, 49, planta baixa, tel. 971 19 59 00) o en qualsevol de les formes establertes a l’article 16 de la Llei 39/2015.
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils comptadors a partir del dia següent de la publicació de l’extracte de la convocatòria al BOIB.
Les sol·licituds es presentaran amb la següent documentació:
- Memòria detallada de les característiques del projecte: dades de la feria, ubicació, dates de realització, nombre d'estands que s'hi instal·laran, amb indicació de quants disposen de taller obert a Eivissa, horaris i qualsevol altra dada que els promotors considerin d'interès.
- Còpia acarada de la targeta d'identificació fiscal de l'associació.
- Còpia acarada del NIF i del DNI/NIE del/de la representant legal de l'Associació, i certificat del/de la secretari/ària de l'associació que acrediti la capacitat legal del representant per sol·licitar ajudes. Aquest últim requisit no serà necessari quan en els propis estatuts o acta de constitució de l'associació ja consti la condició de representació i l'atribució de capacitat legal.
- Original o còpia acarada dels estatuts o reglament de funcionament inscrits en el registre corresponent.
- Justificant de que l'associació està inscrita en el registre d'associacions de les Illes Balears.
- Declaració responsable signada pel/per la sol·licitant de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari/ària de les subvencions públiques recollides en l’article 13 de la LGS, i en l’article 10 del TRLS, així com d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, així com d’estar al corrent de les obligacions econòmiques davant el Consell Insular d’Eivissa, i autorització a l’òrgan instructor per comprovar aquestes dades, segons model normalitzat que figura com a Annex 2 d’aquesta convocatòria.
- Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtenguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, segons model que figura com a Annex 3.
- L’imprès de sol·licitud de transferència bancària del Consell Insular d'Eivissa, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (podreu trobar aquest document a la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa o a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es). Aquest imprès no caldrà presentar-lo en cas que s'hagi presentat anteriorment al Consell Insular d'Eivissa i no s'hagi produït cap canvi en les dades aportades en el seu moment.
- Qualsevol altra documentació que la entitat sol·licitant consideri convenient.
Les associacions sol·licitants que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.
El Consell Insular d’Eivissa pot requerir, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d’Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini legalment establert segons estableix l'article 23 de la LGS.
Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015.
8. Quantia dels ajuts
La quantia màxima de les subvencions que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de CINQUANTA MIL EUROS (50.000,00 €) que aniran amb càrrec a la partida 4330.48900 del vigent pressupost.
Per a cada esdeveniment es podrà subvencionar fins un màxim de DIVUIT MIL EUROS (18.000,00 €), en tant hi hagi crèdit disponible.
Les ajudes s'atorgaran previ informe del Departament d'interior, comerç, Indústria i Relacions Institucionals, fins esgotar la quantia màxima establerta a la partida pressupostària prevista, que és de CINQUANTA MIL EUROS (50.000,00 €), per al total de la convocatòria, entre totes les sol·licituds presentades dins de termini.
En cap cas l’ajuda efectivament pagada podrà ser superior a la quantia degudament justificada, en tal supòsit la quantitat de l’ajuda es reduirà en la mateixa proporció.
Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
9. Criteris de valoració i règim dels ajuts
A l'hora de valorar les peticions es tendran en compte els següents criteris o valoracions:
a) Quant a la duració de la fira:
a) un dia: 1 punt.
b) entre dos i cinc dies: 2 punts
c) a partir de sis o més dies: 4 punts.
b) Quant a la localització:
- Fires realitzades a les places i passejos principals, dels municipis que afavoreixin la presència de més assistents: 3 punts.
- Fires realitzades a passejos marítims, altres places secundàries: 2 punts.
- Fires realitzades en altres llocs: 1 punt.
c) Quant a la continuïtat en el temps de la fira:
- Fires amb menys de dos anys d'antiguitat: 2 punts.
- Fires amb dos o més anys d'antiguitat: 4 punts.
d) Quant al nombre d'artesans participants en el projecte. A efectes d'aquest apartat es valorarà la participació a la última edició de la fira:
- 1-10 artesans: 2 punts.
- 11-20 artesans: 3 punts.
- 21 o més artesans: 4 punts.
10. Selecció dels beneficiaris
S'estableix un règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció dels beneficiaris i de concessió de les ajudes. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació entre les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre si d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base novena i adjudicar, amb el límit fixat a les bases i segons la fórmula de càlcul de la base present, el crèdit disponible segons la valoració obtinguda, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtingui més quantia d'ajuda rebrà.
De conformitat amb els criteris de valoració establerts a la base novena d'aquesta convocatòria, no podran obtenir subvenció aquelles sol·licituds que, reunint els requisits exigits a la present convocatòria, obtenguin una puntuació inferior a 8 punts.
En el cas que els projectes presentats per obtenir la subvenció excedeixin de la quantitat total prevista per aquesta línia de subvenció, la quantia de la subvenció a atorgar es fixarà atorgant prelació als projectes en funció de la puntuació obtinguda, i en relació al crèdit disponible.
Per a l'obtenció de la quantitat a subvencionar, segons els criteris establerts al paràgraf anterior, s'utilitzarà la següent fórmula:
L'ajuda a obtenir (A) serà el resultat de dividir el crèdit de la subvenció (Cr) entre la suma de la puntuació de totes les sol·licituds (P) multiplicat per la puntuació individual de cadascun (Pi).
Cr
A = ---------- x Pi; tenint en compte que A < Pri
P
On (Pri) és el pressupost individual sol·licitat.
Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació, en el cas que hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtinguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base novena d'aquesta convocatòria, es faria una nova adjudicació i així successivament fins esgotar el crèdit disponible en la convocatòria.
11. Instrucció, resolució i notificació
11.1. El Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals del Consell Insular d’Eivissa és el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds.
Amb fonament en l’informe de la comissió d’avaluació, l'òrgan instructor notificarà la proposta de resolució provisional als interessats, que tindran un termini de 10 dies per presentar al·legacions a la mateixa. Una vegada resoltes les al·legacions, si n'hi ha, s'adoptarà l'acord de concessió, pel Consell Executiu, a proposta de la Consellera executiva del Departament d'Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen els articles 24 de la LGS i 16 del TRLS.
11.2. La resolució expressa de concessió de les subvencions, serà motivada i fixarà la quantia de les subvencions concedides. La resolució es notificarà individualment en el termini màxim de deu dies comptadors a partir del dia següent a l’adopció de l’acord del Consell Executiu.
Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant de la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
12. Comissió d’avaluació
La comissió d’avaluació és l’òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:
- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb les bases establertes en aquesta convocatòria.
- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
La comissió d’avaluació estarà integrada per un/a president/a, un/a secretari/ària i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d’aquestes ajudes, d’acord amb criteris de competència professional i d’experiència.
13. Obligacions dels beneficiaris/àries
13.1. Justificar degudament la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i de les condicions que determinin la concessió de la subvenció. En aquest sentit es presentarà una memòria justificativa de les activitats subvencionades juntament amb la justificació econòmica.
13.2. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d’Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions. En aquest sentit, el Consell Insular d’Eivissa podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sense perjudici de les competències que puguin correspondre a altres organisme i institucions.
13.3. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.
Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent.
13.4. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
13.5. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
13.6. Adoptar mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de subvenció. A aquest efecte, s’ha d’incloure de forma visible el suport del Consell Insular d’Eivissa o es donarà difusió de l’ajuda, mitjançant mencions, en les pàgines web o altres mitjans de comunicació ordinaris (revistes, comunicats, etc.) dels què disposi el/la beneficiari/ària. Aquesta obligació no serà exigida en el cas que l'activitat ja hagi estat executada.
Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin la LGS, el RLGS i el TRLS, en tot allò que hi siguin d’aplicació.
14. Justificació i pagament de les subvencions
Per justificar degudament les despeses subvencionables s’haurà d’aportar la següent documentació:
14.1. Documentació tècnica consistent en una memòria justificativa del compliment de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats dutes a terme. La memòria justificativa ha d'incloure l'explicació de l'activitat, data de realització, dades de participació, resultats obtinguts. Quins productes es van promocionar i amb quin material publicitari (catàlegs, vídeos, cunyes publicitàries, dossier de premsa).
14.2. Compte justificatiu, el qual contendrà:
14.2.1 - Document, degudament signat, amb la relació de les factures o documents probatoris de que la despesa s'ha efectuat i pagat degudament i els justificants presentats amb declaració responsable que reconegui que la documentació presentada es presenta només davant el Consell Insular d'Eivissa i per justificar la subvenció concedida.
La relació constarà del llistat de factures i, per cadascuna d'elles, s'haurà de detallar el número de factura, el proveïdor (nom i NIF/DNI), el concepte, l'import, la data d'emissió, la data de pagament, i l'activitat per a la qual es va contractar el servei.
14.2.2- Document, degudament signat, amb la liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat. En ella s'informarà, si n'és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat. La liquidació de despeses ha de contenir les mateixes dades que la relació de factures abans esmentada. La liquidació d'ingressos ha de detallar la procedència d'aquests, el concepte, l'import, la data d'ingrés i l'activitat per a la qual s'ha rebut.
Totes les factures o documents probatoris del pagament de la despesa que siguin aportats per a la justificació de la despesa subvencionable hauran d'estar emesos en una data dins del període subvencionable.
Els documents probatoris o factures que es presentin per justificar la subvenció hauran d'estar emesos en una de les dos llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o estar traduïts a alguna d'aquestes llengües oficials.
S’hauran de justificar degudament la totalitat de les despeses de l’activitat subvencionable així com el seu pagament i, per tant, la totalitat del cost de l’activitat encara que aquest cost sigui superior al de l’ajuda màxima que pugui rebre el beneficiari. S'exclourà de la subvenció que finalment es concedeixi la despesa que, encara que realitzada, no hagi estat degudament justificada.
En cas que respecte d'una de les sol·licituds de subvenció, no s'hagi realitzat la totalitat de la despesa prevista segons el pressupost inicialment presentat, l'ajuda finalment obtinguda serà reduïda proporcionalment al cost de l'activitat efectivament realitzada.
Per a aquelles despeses que estiguin subjectes a altres subvencions i per qualsevol motiu que ho aconselli, els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla indicant-hi la subvenció per a la justificació de la qual ha estat presentada, i si l’import del justificant s’imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest darrer cas, s’indicarà a més la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció. Després, s’acceptarà la còpia acarada d’aquesta factura estampillada, subjecta a altres subvencions.
Es considerarà despesa realitzada aquella que ha estat degudament pagada en el període subvencionable (entre el dia 1 de gener i 15 d'octubre de 2017). Per aquest motiu, s’haurà d’acreditar el pagament de les factures en alguna de les següents formes, depenent del mitjà de pagament:
- En el cas que el pagament s’hagi realitzat per transferència bancària, s’acompanyarà documentació acreditativa de la transferència bancària. La persona beneficiària ha de ser titular del compte bancari des del qual s'hagi efectuat el pagament i així ho haurà d'acreditar, si n'és el cas.
- En el cas que el pagament s'hagi realitzat mitjançant targeta electrònica, s'haurà d'aportar la liquidació dels pagaments de la targeta electrònica. La liquidació ha d'estar efectuada en un número de compte bancari del qual la persona beneficiària sigui titular i així ho haurà d'acreditar, si n'és el cas.
- En el cas que el pagament s’hagi realitzat en efectiu, dins dels límits permesos per la legislació vigent, s'haurà d'acreditar el seu pagament al comptat bé fent constar a la factura la signatura, la identificació (nom i DNI) de la persona que ha rebut l'import, la data de recepció de l'import i el segell del proveïdor, o bé aportant un document de rebut de l'import, on consti el concepte, la quantia abonada, la data de pagament, la identificació (nom i DNI) de la persona que ha rebut l'import i el segell del proveïdor.
S’ha de presentar, juntament amb la justificació, un joc de fotocòpies de tots els documents presentats com a justificatius de despeses corresponents a l’activitat subvencionada.
Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d’Eivissa considerin adients.
El pagament de la subvenció es realitzarà una vegada presentada la justificació de l'activitat subvencionada. En cap cas s’efectuarà el pagament si els beneficiaris no es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com de les obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa.
Els acords del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
14. Revocació de les ajudes concedides
D’acord amb el que disposa l’article 43 del TRLS, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent.
15. Règim d’infraccions i sancions
El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la LGS, i en el títol V del TRLS.
Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
16. Publicitat i vigència
Les bases de la present convocatòria s’enviaran a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la LGS, s’enviarà la convocatòria i un extracte de la mateixa a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que en donarà trasllat de l’extracte al BOIB.
L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.
ANNEX 1
Sol·licitud convocatòria d’ajudes per a l'organització de fires artesanes, per a l’any 2017
Sol·licitant
|
Nom: |
NIF/CIF: |
||
|
Domicili: |
Núm.: Pis: |
||
|
Població: |
Codi postal: Província: |
||
|
Telèfon: |
Fax: |
Adreça electrònica: |
|
Representant del/de la sol·licitant
|
Nom i llinatges: |
NIF: |
||
|
Domicili: |
Núm.: Pis: |
||
|
Població: |
Codi postal: Província: |
||
|
Telèfon: |
Fax: |
Adreça electrònica: |
|
Adreça a efectes de notificacions
De la persona sol·licitant:
De la persona representant:
Documentació:
( ) Còpia acarada del NIF i del DNI/NIE del/de la representant legal de l'associació.
( ) Còpia acarada de la targeta d'identificació fiscal de l'associació.
( ) Acreditació de la representació legal o certificat del/de la secretari/ària de l'associació que acrediti la capacitat legal del representant per sol·licitar ajudes.
( ) Original o còpia acarada dels, estatuts degudament inscrits en el registre d'associacions de les Illes Balears.
( ) Justificant de que l'associació està inscrita en el registre d'associacions de les Illes Balears.
( ) Declaració responsable signada pel/per la sol·licitant de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari/ària de les subvencions públiques recollides en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, així com d’estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, així com d’estar al corrent de les obligacions econòmiques davant el Consell Insular d’Eivissa, i autorització a l’òrgan instructor per comprovar aquestes dades, segons model normalitzat que figura com a Annex 2 d’aquesta convocatòria.
( ) Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtenguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap, segons model que figura com a Annex 3.
( ) L’imprès de transferència bancària del Consell Insular de sol·licitud de transferència bancària, expedit necessàriament a nom del/de la sol·licitant de l’ajuda i segellat per l’entitat bancària (podreu trobar aquest document a la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa o a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es). Aquest imprès no caldrà presentar-lo en cas que s'hagi presentat anteriorment al Consell Insular d'Eivissa i no s'hagi produït cap canvi en les dades aportades en el seu moment.
( ) Qualsevol altra documentació que el/la sol·licitant consideri convenient.
Les persones sol·licitants que ja hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.
La documentació que no s’adjunta a aquesta sol·licitud ha estat presentada en aquest Consell Insular
.........................................................................................................................
Eivissa, ____ d _____________________ de 201__
(Signatura del/de la sol·licitant)
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa
ANNEX 2
Convocatòria d’ajudes per a l'organització de fires artesanes, per a l’any 2017.
El Sr./La Sra._________________________________________________
amb DNI/NIE número _________________
(en qualitat de representant legal de _______________________________
amb DNI/NIE número_________________)
Domicili a____________________________________________________
CP__________________
Telèfon_______________
Adreça electrònica_____________________________________________
Declar responsablement
( ) Que em trob al corrent de les obligacions davant l’Administració tributària (estatal i autonòmica), davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa, segons l’establert a la normativa vigent (Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) per obtenir el reconeixement d’un dret o facultat o per al seu exercici; dispòs de la documentació que així ho acredita, i la pos a disposició de l’administració quan em sigui requerida; així mateix, em compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en el cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.
( ) Autoritz el Consell Insular d'Eivissa perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa meua que em trob al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i Autonòmica, davant la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa.
La persona interessada,
Eivissa, ____ de________________de 201_
Sr. President del Consell Insular d'Eivissa
ANNEX 3
Convocatòria d’ajudes per a l'organització de fires artesanes, per a l'any 2107.
Declaració sobre altres ajuts i subvencions
|
Nom i llinatges: |
||
|
Càrrec: |
DNI/NIE/Passaport: |
|
|
En representació del/la sol·licitant: |
NIF: |
|
Declar
( ) Que no s’han sol·licitat subvencions a cap altre Departament del Consell Insular o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l’ajut.
( ) Que s’han sol·licitat els ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:
|
Entitat o situació |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
( ) Que el/la sol·licitant ha estat beneficiari/ària dels ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d’activitats per al qual se sol·licita l’ajut:
|
Entitat |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[Firma]
Eivissa, _____ de __________________ de 201__
Hble. Sr. President del Consell Insular d’Eivissa”
DOCUMENT 2
“Extracte de l’aprovació per part del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de dia 23 de juny de 2017 de la convocatòria d’ajudes per a l'organització de fires d'artesania 2017.
De conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l’extracte de la convocatòria d’ajudes per a l'organització de fires d'exposició i comercialització de productes artesans que es realitzin a l’illa d’Eivissa, per a l’any 2017.
Primer.- Justificació:
L'artesania es competència pròpia d'aquest Consell Insular d'Eivissa, per la Llei 8/1999 de 12 d’abril, d’atribució de competències als Consells Insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera (BOCAIB núm. 51 de 24/04/1999) en matèria d'agricultura, pesca i artesania.
El Decret de Presidència número 285, de 6 de juliol de 2015, publicat al BOIB número 100 de 7 de juliol de 2015, amb correcció al BOIB número 103 de 10 de juliol de 2015, atribueix al Departament d’Interior, Comerç, Indústria i Relacions Institucionals la gestió de les competències pròpies dels Consell Insulars en relació amb les matèries d’indústria (...).
L'organització de fires d'artesania a l'illa d'Eivissa són accions prioritàries en l’estratègia de dinamització i promoció de l’artesania d’Eivissa pel que fa a l’enfortiment de la seua competitivitat.
Segon.- Objecte i beneficiaris:
L’objecte d’aquesta convocatòria és fixar el procediment de concessió de les ajudes econòmiques per a l'organització de fires i mostres per a l'exposició i comercialització de productes artesans a l'illa d'Eivissa, per a l'any 2017.
Poden concórrer a aquesta convocatòria les associacions de persones artesanes que tenguin domicili social a l'illa d'Eivissa amb una antiguitat mínima d'un any, que estiguin inscrites en el registre d'associacions de les Illes Balears i que acreditin la realització de fires artesanes durant l'any 2017 (entre 1 de gener i 15 d'octubre 2017).
Tercer.- Dotació econòmica
La quantitat econòmica destinada a aquesta convocatòria és de CINQUANTA MIL EUROS (50.000,00 €).
Per a cada esdeveniment es podrà subvencionar fins un màxim de DIVUIT MIL EUROS (18.000,00 €), en tant hi hagi crèdit disponible.
L'ajuda per a cada esdeveniment es concedirà a partir de la puntuació obtinguda per l'activitat segons els criteris de duració de la fira, localització, continuïtat en el temps i nombre de participants. Per a obtenir una ajuda s'hauran de sumar un mínim de 8 punts.
Quart.- Termini de presentació de sol·licituds:
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la publicació de l’extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).”
El Consell Executiu fa seua la proposta, i l'aprova per unanimitat.
(...)"
I perquè així consti i obri a l'expedient, amb l'advertència i reserva dels termes que resultin de l'aprovació de l'acta corresponent, expedeix i sign aquesta certificació, a Eivissa, el dia 23 de juny de 2017.