Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA
Núm. 7257
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 29 de juny de 2017 per la qual es convoquen ajudes per a projectes d’internacionalització d’empreses de les Illes Balears
Versió PDF
L’article 30.21 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, d’acord amb la redacció feta per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut, atribueix a aquesta Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de foment del desenvolupament econòmic en el territori de la comunitat autònoma, d’acord amb les bases i la coordinació general de l’activitat econòmica, sens perjudici del que disposen els articles 38, 131 i els números 10 i 13 de l’apartat 1 de l’article 149 de la Constitució; la legislació estatal i europea, i l'establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la Comunitat Autònoma.
L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial (BOIB núm. 52, de 17 d’abril) fixa les bases per a aquesta convocatòria d’ajudes, tot això d’acord amb el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
L’article 2.7 del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d'agost de 2015), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer (BOIB núm. 23, de 28 de febrer de 2016), atribueix a la Direcció General de Comerç i Empresa el foment en matèria de comerç i empresa.
Les subvencions compreses en aquesta convocatòria estan incloses dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2017, aprovat per Acord del Consell de Govern de 4 de febrer de 2017. En el Pla esmentat figura, entre d’altres actuacions, la convocatòria d’ajuts per a la promoció de l’esperit empresarial mitjançant nous models empresarials per a pimes; internacionalització de pimes; plans de millora competitiva, plans de màrqueting i disseny, i actuacions de millora de la competitivitat.
Per aconseguir els objectius enumerats en el paràgraf anterior i, especialment, la competitivitat de les empreses a l’àmbit internacional i la seva adaptació a criteris de competitivitat i qualitat, el Govern de les Illes Balears vol donar suport a les empreses de l'àmbit territorial de les Illes Balears que opten per obrir-se al nou mercat internacional, així com adaptar-se a la societat de la informació mitjançant la incorporació del comerç electrònic compatibilitzant-lo amb la venda presencial.
La internacionalització es configura com un dels factors determinants de la competitivitat de les empreses i, per tant, de l’economia. Per això, és necessari promoure la diversificació de les fórmules tradicionals empleades per a aconseguir l’efectiva internacionalització de l’empresa i facilitar la realització de noves accions. Per exemple, el foment de la utilització de fórmules que en facilitin la projecció exterior a través de l’elaboració i la posada en marxa de plans d’internacionalització de les empreses de les Illes Balears, i de la cooperació empresarial entre empreses de les nostres illes o entre empreses de les Illes Balears i empreses estrangeres.
En aquesta convocatòria s’apliquen les mesures de simplificació establertes en el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental, i en la Llei 2/2012, de 4 d’abril, de suport als emprenedors i les emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, pel que fa a la simplificació administrativa a emprenedors i a empreses.
D’acord amb l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l’article 5 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 de abril de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de comerç i serveis, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant una resolució.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Primer
Objecte
L’objecte d’aquestes ajudes és finançar les fases inicials del procés d'internacionalització de les microempreses i les pimes de les Illes Balears, amb domicili fiscal o permanent a Balears, al llarg de l’exercici 2017.
Es considera que una empresa es troba en fase d'iniciació de la internacionalització quan es compleix un dels requisits següents:
a) L'import de les vendes cap als mercats exteriors (exportacions) és inferior al 15 % de la facturació total.
b) L'empresa ha iniciat el projecte internacional en els darrers tres anys.
Segon
Beneficiaris
2.1. Poden ser beneficiàries de les ajudes les microempreses, així com les petites i mitjanes empreses de les Illes Balears (d’ara endavant, pimes), constituïdes prèviament a la data de publicació d’aquesta convocatòria i que disposin d’un pla d’internacionalització o bé l’elaborin amb l’objectiu de començar el seu procés d’internacionalització.
Es considera PIME l’empresa que en el moment de la sol·licitud compleixi la definició de PIME establerta en l’annex 1 del Reglament (CE) núm. 800/2008 de la Comissió, de 6 d’agost de 2008.
2.2. No en poden ser beneficiàries les societats civils sense personalitat jurídica, com tampoc les associacions, les fundacions, les administracions públiques ni, en general, les entitats sense ànim de lucre.
2.3. Tampoc en poden ser beneficiàries les empreses intermediàries l’activitat de les quals consisteixi a afavorir l’exportació indirecta d’altres empreses.
Tercer
Dotació Pressupostària
3.1.Les ajudes que es regulen en la present resolució es finançaran a càrrec de la partida 19301 761A02 47000.00 dels pressupostos de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2017, dins de la línia pressupostària prevista en la Llei de Pressupostos de la CAIB per a l’exercici 2017, i la quantitat global màxima destinada a aquesta convocatòria serà de 100.000,00 euros.
3.2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria.
Quart
Projectes o actuacions subvencionables
4.1. Els projectes poden ser de dos tipus:
a) Projectes nous de plans d’internacionalització.
b) Projectes que ja disposin d’un pla i vulguin començar el procés cap a l’exterior.
4.2. Els plans d’internacionalització han de contenir com a mínim els punts següents (annex 1):
a) Breus antecedents de l’empresa: fundació, funcionament, organigrama, productes o serveis per a internacionalitzar, així com qualsevol altra dada d’interès que en faciliti més informació.
b) Situació de l’empresa amb anterioritat a la seva inclusió dins aquestes mesures de suport a la internacionalització.
c) Definició i previsió d’objectius a aconseguir amb aquestes mesures de suport i concreció dels mercats en els quals l’empresa se centrarà en el seu procés d’internacionalització, amb un màxim de 4 mercats.
En el supòsit que, al llarg de l’execució del projecte, sorgeixi l’interès per un mercat no previst en la sol·licitud de subvenció o en el mateix pla d’internacionalització, ha de sol·licitar autorització a la Direcció General de Comerç i Empresa per incloure’l, i aportar l’argumentació que sustenta aquesta sol·licitud.
d) Pla d’actuació a executar, així com la inclusió de la previsió, a tres anys vista, de l’evolució del projecte d’internacionalització.
e) Un pressupost desglossat per partides pressupostàries d’acord amb les categories de despeses subvencionables establertes en l'apartat quart d’aquesta resolució.
El pressupost presentat es pot modificar en funció de l’evolució del procés d’internacionalització de l’empresa d’acord amb el següent:
S’admetrà la incorporació d’una partida de les previstes en la resolució de convocatòria que inicialment no figuri en el pressupost inicial del sol·licitant, en funció de l’evolució del Projecte d’Internacionalització, sempre que es fonamenti, per escrit, que no supera el 20 % del pressupost inicial i que no se supera l’import total de la subvenció concedida.
Quint
Costos subvencionables
5.1. Es consideren costos subvencionables:
a) Despeses relacionades amb la realització d’un pla d’internacionalització a càrrec d’un expert en comerç exterior.
b) Despeses relacionades directament amb l’execució del pla de màrqueting internacional, en concret:
c) Serveis relacionats amb el procés de registre de marca comunitària o en països fora de la Unió Europea. No es consideren elegibles les taxes.
d) Serveis relacionats amb el procés de certificació i registre dels serveis o productes necessaris per a la seva comercialització en els països fora de la Unió Europea, quan així ho exigeixi la normativa d’aquests països. No es consideren elegibles les taxes.
e) Despeses de personal: salari brut del personal tècnic en comerç exterior contractat l’any 2017 per a executar el pla de promoció internacional de l’empresa; s’acceptarà un màxim de despeses per aquest concepte de dos contractes per empresa beneficiària.
f) Despeses de promoció, les relacionades amb accions de promoció en mercats exteriors: participació en fires, show rooms, trobades empresarials, viatges de prospecció, material de difusió i promoció i borses de viatge. Les despeses de desplaçament i allotjament no són subvencionables com a despeses individuals i pel seu import total. Es finançaran borses de viatges, com a màxim 2 borses de viatge per empresa, d'un màxim de 300 € per empresa per acció realitzada a Europa i fins a 600 € per empresa per a acció realitzada fora d'Europa. Es consideren com a borsa de viatge les despeses de transport i allotjament del personal directiu, del personal de l’empresa, així com qualsevol despesa relacionada amb el concepte.
g) Despeses relacionades amb la contractació de serveis en els mercats exteriors: per concertar agendes de reunions, per realitzar estudis de mercats i altres activitats relacionades.
5.2. No són objecte de subvenció les despeses següents:
Sisè
Característiques de l’ajuda
6.1. Les ajudes que s’estableixen en aquesta resolució es concedeixen sota la forma de subvenció.
6.2. El percentatge de l’ajuda sobre els costos subvencionables ha de ser com a màxim del 50 % del cost elegible (IVA exclòs) fins a un màxim de 6.000,00 euros per empresa.
6.3. D’acord amb l’article 3.1 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial, aquestes subvencions són compatibles amb altres ajudes de qualsevol entitat atorgades per a dur a terme el projecte d’internacionalització proposat, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l’activitat objecte de subvenció.
Setè
Termini i forma de presentació de sol·licituds
7.1. El termini de presentació de sol·licituds s’iniciarà a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i finalitzarà al mes a partir d’aquesta publicació.
7.2. La presentació de la sol·licitud du implícita l’acceptació de les bases, incloent-hi allò que s’ha disposat en la convocatòria respectiva.
7.3. El nombre de projectes que pot presentar-se és d’un únic projecte per empresa sol·licitant.
7.4. En tot cas és obligatòria la presentació de la documentació que a continuació s’indica:
a) Imprès de sol·licitud: el model d’imprès normalitzat i la resta de documentació estan disponibles en l’adreça d’Internet del Govern de les Illes Balears: http://www.caib.es. Les sol·licituds s’han d’adequar als models normalitzats (annex 1).
L’imprès de sol·licitud ha de contenir la possibilitat d’autoritzar l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a consultar les dades d’identitat del sol·licitant i la situació quant al compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, sense perjudici que la CAIB pugui sol·licitar-ne l’aclariment o l’esmena en el cas que la informació obtinguda presenti qualque incidència.
Així mateix, l’imprès de sol·licitud ha de contenir les declaracions responsables que acreditin que el beneficiari compleix els requisits de la convocatòria i de les bases reguladores (annex 1).
S’han de presentar en el Registre de la Conselleria, en el de les seves delegacions o en qualsevol altre lloc dels que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
b) Memòria del projecte segons el model disponible en l’adreça d’Internet de la CAIB: http://www.caib.es, o bé incorporat a la mateixa sol·licitud d’ajuda. La memòria ha de servir de referent per a aplicar els criteris de valoració; per la qual cosa un emplenament defectuós o deficient, o de difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o fins i tot una denegació de la sol·licitud (annexos 1 i 2).
c) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social en el cas que no hagi autoritzat la CAIB perquè l’obtengui per mitjans electrònics.
d) Declaració responsable d’altres ajudes, subvencions ingressos o recursos procedents de qualsevol administració o ens públic o privat que s’hagin obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables sotmesos a un reglament d’exempció o a una decisió adoptada per la Comissió (annex 1).
7.5. Quan la sol·licitud no disposi dels requisits exigits en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s’acompanyi de la documentació que d’acord amb aquesta convocatòria sigui exigible, s’ha de requerir el sol·licitant perquè —en el termini de 10 dies hàbils des de l’endemà de la recepció del requeriment— esmeni la falta o adjunti els documents preceptius, amb l’advertència que si no ho fa es considerarà que desisteix de la sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.
Vuitè
Criteris de selecció i distribució
8.1. La concessió de subvencions s’ha de fer pel procediment de concurs mitjançant la comparació en un únic procediment de les sol·licituds presentades, a fi d’establir una prelació entre aquestes, d’acord amb els criteris de valoració següents:
Els projectes s’han de prioritzar atenent els criteris especificats a continuació amb un màxim de 95 punts:
8.1.1. Característiques del projecte.
a) Projectes d’iniciació i de consolidació. Màxim de 20 punts
a.1. Grau de novetat del projecte d'internacionalització en l’àmbit de l’empresa. S’ha de valorar especialment que el projecte d’internacionalització sigui innovador en el marc de l’activitat habitual de l’empresa.
a.2. Tipus de projecte
b) Empresa: màxim 10 punts
b.1. Dimensió de l’empresa
c) Percepció d’altres ajudes: màxim 10 punts
c.1. S’ha de valorar no haver rebut / no rebre altres ajudes pel mateix concepte del projecte presentat.
d) Grau d’implicació de l’empresa en el projecte: màxim 30 punts
d.1. S’han de tenir en compte els mitjans disponibles per a dur a terme la internacionalització que figuren en el pla o projecte de promoció exterior. Se n’ha de valorar especialment la viabilitat, la capacitat per dur-lo a terme i l’esforç econòmic de l’empresa.
8.1.2. Característiques del sol·licitant: màxim 25 punts
a) Recursos humans de l’empresa. Puntuació màxima grup 15 punts.
– Ràtio entre el volum de facturació i el nombre d’empleats fixos en l’empresa. S’han de considerar de forma positiva les empreses que tinguin el nombre més gran d’empleats. Màxim 10 punts.
– Disponibilitat dels recursos humans de l’àrea internacional de l’empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim 5 punts.
b) Mesures de tipus socials de l’empresa. Puntuació màxima 10 punts.
S’han de considerar de forma positiva les empreses que disposin de mesures d’actuació per a afavorir la igualtat d’oportunitats entre dones i homes i d’integració social i laboral de les persones amb discapacitat. S’estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds.
8.2. En el cas de projectes que obtinguin la mateixa puntuació, s’ha de tenir en compte la data de presentació de les sol·licituds completes, i donar preferència a les més antigues.
8.3. S’ha d’establir una llista d’expedients susceptibles de ser subvencionats, classificats per ordre decreixent de puntuació obtinguda fins que s’exhaureixi la dotació pressupostària.
Novè
Instrucció de les ajudes i comissió d’avaluació
L’òrgan instructor i la comissió d’avaluació de les ajudes estan definits en l’article 10 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia (BOIB núm. 52, de 17 d’abril de 2008) per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial.
La Comissió Avaluadora per examinar les sol·licituds d’ajudes de subvencions d’aquesta convocatòria està composta per:
Presidenta: la directora general de Comerç i Empresa
Vocals:
La Comissió Avaluadora ha d’emetre un informe que ha de servir de base per a elaborar la proposta de resolució. La directora general de Comerç i Empresa ha d’emetre les propostes de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la llista dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, com també els exclosos amb el motiu d’exclusió.
D’acord amb l’article 45 de la Llei 39/2015, els actes a què es refereix el paràgraf anterior s’han de notificar a les persones interessades mitjançant la seva publicació en la pàgina web de la Direcció General de Comerç i Empresa.
Desè
Resolució de la convocatòria
10.1. La Direcció General de Comerç i Empresa és l’òrgan competent per a dictar les resolucions d’aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria. Es delega en la persona titular de la Direcció General de Comerç i Empresa la resolució dels recursos de reposició (BOIB núm. 105, de 14 de juliol). Ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida, i s’ha de notificar als interessats.
10.2. La resolució de concessió ha d’especificar els aspectes següents: beneficiari, pressupost total de l’activitat que se subvenciona, import de la subvenció concedida, partida pressupostària a la qual s’aplica, termini per a dur a terme l’activitat, justificació de les activitats objecte d’ajuda i termini per a presentar els justificants.
10.3. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la publicació de l’extracte de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Transcorregut el termini sense que s’hagi notificat la resolució expressa, els sol·licitants han d’entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l’obligació de resoldre expressament que incumbeix a l’Administració.
10.4. La resolució motivada del procediment s’ha de notificar als interessats mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb expressió de la convocatòria, del programa i del crèdit pressupostari a què s’imputa, el beneficiari, la quantitat concedida i l’objectiu o finalitat de la subvenció.
10.5. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Contra aquesta, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes; o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat.
Onzè
Obligacions de les empreses beneficiàries i justificació
11.1. Les obligacions dels beneficiaris estan especificades en l’article 15 de l’Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial d’aquesta, sense perjudici de les previstes en l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l’article 10 del Decret legislatiu, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
11.2. En tot cas els projectes objecte de subvenció han d’executar-se entre l’1 de gener de 2017 i el 31 d’octubre de 2017 i el termini de presentació de la documentació justificativa és fins al 15 de novembre de 2017.
Les inversions objecte de les sol·licituds s’han de fer i pagar en el període comprès entre l’1 de gener de 2017 i el 31 d’octubre de 2017 (ambdós inclosos). No s’han de tenir en consideració, com a justificants de la inversió subvencionada, les factures emeses ni els pagaments fets amb anterioritat a l’1 de gener de 2017 ni amb posterioritat al 31 d’octubre de 2017.
11.3. La justificació de l’ajuda s’ha de fer per mitjà del compte justificatiu amb l’aportació de justificants de despesa i pagament, aprovat per la resolució de la Direcció General de Comerç i Empresa (annexos 2 i 3). En qualsevol cas, ha de comprendre la documentació següent:
a) Memòria que reculli de forma detallada les activitats realitzades.
b) Relació de despeses de l’activitat.
c) Justificants de despesa i pagament.
d) Quan pertoqui, la còpia del contracte del personal tècnic en comerç exterior, la còpia de les nòmines, així com els seus justificants de pagament i la declaració del personal contractat, en què es detallin les activitats realitzades en l’àmbit internacional durant l’exercici.
e) Documentació que acrediti l’obligatorietat del certificat i registre de productes en el mercat exterior que pertoqui.
Per justificar el pagament de les factures objecte de la subvenció s’ha de presentar la documentació següent:
11.4. La Direcció General de Comerç i Empresa pot sol·licitar qualsevol justificació addicional de les activitats realitzades quan aquestes no estiguin suficientment acreditades en la memòria.
11.5. En cas que l’expedient de pagament no tengui la documentació necessària per a comprovar la justificació i l’aplicació de la subvenció, l’òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents comptadors des de l’endemà d’haver rebut el requeriment d’esmena.
11.6. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s’ha de revisar i s’ha de minorar proporcionalment.
11.7. Tota alteració de les condicions que s’han tingut en compte per a concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d’atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que aquesta conselleria l’hagi aprovada prèviament, com també la desviació de les subvencions o l’aplicació diferent a la que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.
Dotzè
Pagament de les ajudes
La Direcció General de Comerç i Empresa ha d’efectuar el pagament de l’ajuda una vegada que s’hagi executat el projecte a què estava destinada, i sempre que hagi verificat el compliment de les obligacions exigibles al beneficiari i justificades,mitjançant la presentació de la sol·licitud de pagament juntament amb la documentació del punt 11 esmentada.
Tretzè
Normativa d’aplicació
13.1. La convocatòria es regeix per aquesta resolució i per l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció industrial.
13.2. En tot allò que no estableixen ni aquesta resolució ni l’Ordre esmentada s’ha d’aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Catorzè
Publicació
Aquesta resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 29 de juny de 2017
El conseller de Treball, Comerç i Indústria
Iago Negueruela Vázquez
ANNEX 1
Sol·licitud d’ajuts i declaració responsable de dades, per a accions d’internacionalització per a PIME
Nom de l’empresa:.................................…………….................................................
CIF: .......…............Telèfon: .…….….....…….......... Fax: ..........................................
Adreça: ……………………………………………………………………..…
Població: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..…..….….
Adreça electrònica: ................................................................................................
Nom i DNI del representant legal: .........................................................................
Persona de contacte:..............................................................................................
Epígraf de l’activitat econòmica de l’empresa:.........................................................
Núm. de Registre Industrial o núm. de Registre d’Indústries Agràries:.........................
EXPÒS:
- Que estic interessat a demanar l’ajuda d’aquesta convocatòria corresponent a les accions d’internacionalització que es detallen en la memòria explicativa que s’adjunta, i formul la declaració responsable de veracitat següent:
L’empresa compleix les característiques de PIME atès que (assenyalau amb una X el vostre cas):
( ) És una empresa mitjana:
El nombre de treballadors és:...............................(menys de 250 treballadors)
El volum de negoci és:..........................................(no superior a 50.000.000€)
El balanç general anual és:....................................(no superior a 43.000.000€)
( ) És una empresa petita:
El nombre de treballadors és:...............................(menys de 50 treballadors)
El volum de negoci és:..........................................(no superior a 10.000.000€)
El balanç general anual és:....................................(no superior a 10.000.000€)
( ) És una microempresa:
El nombre de treballadors és:...............................(menys de 10 treballadors)
El volum de negoci és:..........................................(no superior a 2.000.000€)
El balanç general anual és:....................................(no superior a 2.000.000€)
- Que no estic en cap dels supòsits establerts en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
- Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l’objecte d’aquests ajuts.
- Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.
- Que, per a l’actuació per a la qual sol·licit l’ajut (assenyalau amb una X el vostre cas):
( ) No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.
( ) Sí he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.
|
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
- Que les meves dades bancàries, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment són:
|
Entitat |
Domicili, sucursal o oficina |
|||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
CODI COMPTE |
||||||||||||||||||||||||
|
País (2 dígits) |
Control IBAN (2 dígits) |
Codi entitat(4 dígits) |
Codi sucursal o oficina (4 dígits) |
DC (2 dígits) |
Núm. compte o llibreta (10 dígits) |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m’exigeixin.
AUTORITZ:
Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l’òrgan competent o autoritzat, en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.
Que les dades i els documents d’altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l’òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s’hagi establert per conveni amb l’Administració competent.
D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s’incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l’efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l’efecte estadístic. L’òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.
Per això,
SOL·LICIT:
L’ajut destinat a accions d’internacionalització per a PIME per a dur a terme les actuacions següents (enumerau les actuacions i el seu import):
.................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................
…….........…, ………. de .........…… de 2017
[Signatura del sol·licitant]
ANNEX 2
|
EMPRESA SOL·LICITANT |
|
NIF: NOM: PERSONA RESPONSABLE DEL PROJECTE NOM: ADREÇA ELECTRÒNICA: TELÈFON: |
|
MEMÒRIA TÈCNICA CONVOCATÒRIA D'AJUDES PER A INICIACIÓ A LA INTERNACIONALITZACIÓ |
||||||||||||||||||||
|
DADES DE L'EMPRESA |
||||||||||||||||||||
|
1. Descripció de l'activitat que desenvolupa l'empresa:
2. Volum de facturació, volum d'exportacions, nombre de treballadors total, percentatge de les exportacions sobre la facturació total (dades dels darrers tres exercicis)
3. En cas que l'empresa disposi de Departament internacional o d'exportació, indicau:
3.a) Nombre de treballadors del departament d'exportació: 2014 _______________________________ 2015 _______________________________ 2016 _______________________________
3.b) Pressupost del Departament d'exportació 2014 _______________________________ 2015 _______________________________ 2016 _______________________________ |
|
PLA D'INTERNACIONALITZACIÓ |
L'empresa ha de presentar el pla de promoció exterior previst per als exercicis 2017 i 2018, incorporant totes les accions relacionades amb el procés d'internacionalització
El pla de promoció exterior ha d'incorporar:
|
Productes / serveis per exportació |
|
|
2017 |
2018 |
|
1. 2. 3. 4. |
1. 2. 3. 4. |
|
Objectius exportació |
|
|
2017 |
2018 |
|
(%) :
Import: |
(%) :
Import: |
|
Mercats objectiu |
|
|
2017 |
2018 |
|
1. 2. 3. 4. |
1. 2. 3. 4. |
Per a l'elaboració del pla de promoció exterior, indicau a continuació les activitats a desenvolupar, així com el pressupost final del projecte per als propers dos anys:
|
Accions de millora per a internacionalització (consultoria externa, serveis consultors en altres mercats, assessors jurídics, adaptació web...) |
|
|
2017 |
2018 |
|
1. 2. 3. 4. |
1. 2. 3. 4. |
|
Recursos humans |
|
|
2017 |
2018 |
|
1. 2. |
1. 2. |
|
Accions promocionals en mercats exteriors (Catàlegs, fullets, publicitat en línia i fora de línia, assistència a fires, show rooms...) |
|
|
PAÍS 1: |
|
|
2017 |
2018 |
|
1. 2. 3. 4. 5. |
1. 2. 3. 4. 5. |
|
PAÍS 2: |
|
|
2017 |
2018 |
|
1. 2. 3. 4. 5. |
1. 2. 3. 4. 5. |
|
PAÍS 3: |
|
|
2017 |
2018 |
|
1. 2. 3. 4. 5. |
1. 2. 3. 4. 5. |
|
PAÍS 4: |
|
|
2017 |
2018 |
|
1. 2. 3. 4. 5. |
1. 2. 3. 4. 5. |
|
Pressupost projecte internacional (2017-2018) |
||
|
|
2017 |
2018 |
|
Accions de millora per a internacionalització (consultoria externa, serveis consultors en altres mercats, assessors jurídics, adaptació web...) |
||
|
Concepte |
Pressupost |
Pressupost |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Recursos humans |
||
|
Concepte |
Pressupost |
Pressupost |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Accions promocionals en mercats exteriors (catàlegs, fullets, publicitat en línia i for a de línia, assistència a fires, show rooms...) |
||
|
Concepte |
Pressupost |
Pressupost |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANNEX 3
COMPTE JUSTIFICATIU
Beneficiari: ..................................................................................... NIF: ................................................................Data concessió: ................ Import ajuda concedida: ................... € Import altres ajudes: ..................................... €
LLISTA ENUMERATIVA DE LES DESPESES DERIVADES DE L’EXPEDIENT NÚM.
|
Núm. Ordre |
Núm. factura |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Import base imposable |
IVA |
TOTAL |
DATA I FORMA PAGAMENT |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aquesta llista correspon al cost total definitiu de la inversió, els justificants de la qual s’adjunten.
Data: ................................
Signat: