Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 7562
Presidència - Determinació de les atribucions dels consellers executius caps dels respectius departaments
Es fa públic que la Sra. Presidenta del Consell Insular de Menorca mitjançant Decret núm. 123/2017, de 7 de juliol, ha resolt el següent:
De conformitat amb les potestats que em confereix la legislació vigent en relació amb l’organització del Consell Insular de Menorca en ordre a la determinació de les competències dels diferents òrgans insulars, i en particular l’article 9.2 lletra f) de la Llei 8/2000 de 27 d’octubre, de Consells Insulars i l’article 74 del Reglament orgànic del Consell Insular de Menorca
RESOLC
PRIMER. Correspon als consellers executius en atenció a la seva condició de titulars dels respectius departaments, i sense perjudici en qualsevol cas, d’aquelles altres que resultin directament conferides per la diversa normativa sectorial aplicable, les següents atribucions:
a) Representar el departament.
b) Desenvolupar l’acció de govern i dirigir l’activitat administrativa a l’àmbit del seu departament, de conformitat amb els acords adoptats per la resta dels òrgans de govern del Consell insular de Menorca i amb subjecció a les directrius generals i instruccions específiques emanades de la presidència del Consell Insular.
c) Formular programes d’actuació i fixar els objectius del departament, a efectes de l’elaboració de l’avantprojecte de pressuposts i de la plantilla orgànica del Consell Insular.
d) Exercir la iniciativa, direcció i inspecció directa de la totalitat del personal, serveis i organismes dependents o adscrits al departament, impartint a l’efecte les oportunes instruccions i avaluant, si s’escau, el resultat de la seva actuació.
e) Preparar i proposar al ple, a la presidència del consell, al consell executiu o, en el seu cas, a la comissió de govern, en atenció a les competències de cada un d’aquests òrgans, l’adopció dels actes oportuns en relació a matèries pròpies del seu departament, a excepció dels casos en què la proposta estigui atribuïda a les comissions tècniques assessores.
f) Dictar, quan quedin enquadrats dintre del sector d’activitat o matèries pròpies del departament i en tot cas conforme a allò establert per la corresponent normativa sectorial aplicable, els actes administratius de tràmit o definitius que tenguin per objecte:
- L’emissió d’informes, siguin o no preceptius i vinculants
- Els títols, les habilitacions, llicències i altres autoritzacions administratives
- El reconeixement d’entitats, institucions, centres o establiments.
- Els expedients de reclamació de responsabilitat patrimonial en l’àmbit del respectiu departament.
- L’adopció de mesures cautelars i de protecció per a assegurar l’eficàcia de les diferents actuacions administratives.
- La resolució dels expedients de restitució de la legalitat previstos en la normativa sectorial aplicable.
- Les resolucions que s’escaiguin per a l’execució forçosa dels actes administratius sempre que no estiguin expressament atribuïts a un altre òrgan
- Els actes derivats de l’exercici de les funcions de tutela, control, vigilància i inspecció en relació amb les matèries pròpies del seu departament.
- Els actes derivats de les funcions d’assessorament i assistència tant a altres administracions com a altres persones o entitats.
- La declaració de situacions administratives
- Els censos, registres insulars i estadístiques
- Els cursos i títols de capacitació professional
- Els expedients d’ingrés de persones en els establiments insulars
- La concessió d’ajuts o subvencions, amb els límits i en les condicions que s’estableixen en les bases d’execució del pressupost.
- Iniciar i tramitar els expedients de reintegrament de subvencions.
- L’emissió dels informes i/o consultes referits a avantprojectes o projectes de disposicions normatives que trameti el Govern de les Illes Balears en compliment del tràmit d’audiència o informe, donant-ne compte al Consell executiu i sempre que no estigui atribuït per llei a un altre òrgan.
- L’execució de les resolucions judicials, de jurats i tribunals administratius, que afectin l’àmbit del seu departament sempre que, pel seu contingut, no corresponguin a un altre òrgan.
g) Preparar i presentar al Ple, per a la seva aprovació, si escau, mitjançant la forma de <<reglaments>> i <<ordenances>> i d’acord amb el procediment establert a l’efecte, els projectes de disposicions normatives relacionades amb qüestions pròpies del departament.
h) Proposar l’organització interna del departament, així com el nomenament o cessament, en el seu cas, de les persones que hagin d’ocupar o ocupin el càrrec de director insular.
i) Dirimir els conflictes d’atribucions sorgits o suscitats entre els diferents òrgans o unitats inferiors del departament, de la mateixa manera que plantejar els que resultin escaients envers els altres departaments.
j) Autoritzar i disposar despeses derivades dels assumptes propis del departament, així com acordar el reconeixement i liquidació de les obligacions subsegüents, d’acord amb l’establert en cada exercici en les bases d’execució del pressupost.
k) Ordenar la publicació de les resolucions i els edictes en relació a les matèries pròpies del seu departament, en publicacions oficials i altres mitjans de comunicació social.
l) Iniciar els expedients de contractació que la normativa atribueixi a la presidència.
m) Sancionar les infraccions de les ordenances insulars de caràcter tributari.
n) Iniciar els expedients sancionadors, i resoldre els expedients relatius a aquelles infraccions tipificades per la normativa sectorial aplicable com a greus i lleus, excepte que estiguin atribuïdes per llei a altres òrgans.
o) Signar els convenis de col·laboració amb entitats privades.
p) Signar els contractes sempre que la competència per a la seva aprovació no estigui atribuïda al ple d’acord amb la normativa aplicable i no estigui atribuïda expressament a altres òrgans.
q) Constituir els dipòsits previs i aprovar les indemnitzacions en els expedients d’expropiació forçosa pel procediment d’urgència.
Segon. Correspon a la consellera executiva que encapçala el Departament de Benestar Social i Família l’exercici de totes les competències pròpies del Consell Insular en matèria de menors sempre que no estiguin expressament atribuïdes a altres òrgans.
Tercer. Correspon a la consellera executiva cap del Departament de Serveis Generals, Participació Ciutadana i Habitatge, l’exercici de les atribucions següents:
A) En matèria de gestió econòmica:
a) Ordenar els pagaments, fins i tot els pendents d’aplicació.
b) Concedir ajornaments i fraccionaments de deutes a favor del Consell insular de Menorca.
c) Resoldre els procediments per a la devolució d’ingressos indeguts.
d) Resoldre el reemborsament de les garanties dipositades a la Tresoreria del Consell Insular.
e) Aprovar la liquidació del pressupost del Consell Insular, dels seus organismes autònoms i dels consorcis adscrits a l’administració insular conformement les disposicions estatutàries corresponents
f) La resta de competències que corresponen a aquesta presidència en matèria de gestió econòmica, que tenguin caràcter de delegables i que no estiguin atribuïdes expressament a altres òrgans.
B) En matèria de recursos humans:
a) Adoptar les resolucions que siguin necessàries en relació amb els procediments per a la selecció de nou personal i provisió de llocs de treball d'acord amb les bases aprovades.
b) Nomenar el personal funcionari i contractar el personal laboral.
c) Distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes ni periòdiques.
d) Aprovar el pagament de les indemnitzacions per raó del servei.
e) Atorgar bestretes ordinàries i extraordinàries.
f) Resoldre la deducció proporcional de les retribucions en cas d’incompliment de l’horari establert.
g) Concedir les millores socials previstes en els Acords per al personal funcionari i el Conveni col·lectiu per al personal laboral.
h) Declarar les situacions administratives, les comissions de serveis i la jubilació de tot el personal.
i) Reconèixer els serveis als efectes d'antiguitat.
j) La reassignació d'efectius.
k) La sanció de tot el personal, excepte en els casos de separació del servei de funcionaris i l'acomiadament de personal laboral.
l) Encarregar-se de les relacions i negociacions amb la Junta de Personal, el Comitè d’empresa i les organitzacions sindicals.
m) Implantar els sistemes d’avaluació de l’acompliment del personal i supervisió de la seva aplicació.
n) Gestionar i executar el pla de formació de personal.
o) L’aprovació i signatura dels convenis de pràctiques professionals que s’hagin de desenvolupar en el Consell Insular.
p) La resta de competències que corresponen a aquesta presidència en matèria de personal, que tenguin caràcter de delegables i que no estiguin atribuïdes expressament a altres òrgans.
Quart. En els supòsits d’absència, malaltia o altre impediment dels consellers executius, el conseller executiu corresponent serà suplert per la presidència del Consell Insular de Menorca.
Cinquè. Derogar totes les disposicions de rang igual o inferior que s’oposin al que estableix aquest decret.
Sisè. Que es notifiqui aquesta resolució als interessats i se’n publiqui el seu contingut en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, perquè entri en vigor el mateix dia de la seva publicació.
Setè. Que se’n doni compte al Ple en la primera sessió que tengui lloc.
Maó, 7 de juliol de 2017
La secretària interina
Rosa Salord Olèo