Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 7544
Acord del Consell de Govern de 7 de juliol de 2017 de modificació de l’Acord de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col•lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 s’establiren els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball. Aquests col·lectius són els següents:

  • Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d’extinció d’incendis.
  • Personal adscrit al Departament d’Emergències de la Direcció General d’Emergències i Interior de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.
  • Personal adscrit al Gabinet de la Presidència.
  • Xofers de la presidenta i dels consellers.
  • Personal adscrit a la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic amb funcions d’operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.
  • Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública i Participació amb funcions d’inspecció o laboratori.
  • Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d’Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Participació, només en els casos en què s’hagi declarat un cas d’alerta sanitària i durant el temps que duri.
  • Personal adscrit a l’Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil durant els mesos de maig, juny i juliol de cada any.

L’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les gratificacions corresponents a favor del personal funcionari integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l’òrgan competent de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l’entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació dels serveis extraordinaris amb temps de descans, i que es compleixin la resta de tràmits que, amb aquesta finalitat, estableix el Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquest Acord es va modificar mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 10 de març de 2017 pel quan es varen ampliar els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball. Així, es varen incorporar els col·lectius següents:

  • Personal adscrit al Servei d’Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació fins al 31de març de 2017.
  • Personal adscrit als processos de liquidació gestionats pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears durant l’any 2017.
  • Personal de Ports de les Illes Balears adscrit als serveis següents:
  1. El servei de practicatge que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis com a pràctic, patró i/o mariner de l’embarcació del servei fora de l’horari o jornada habitual establerts en la planificació aprovada per complicacions derivades d’operatives dels vaixells.
  2. La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina, d’acord amb la planificació aprovada, que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis en els ports comercials per complicacions derivades de les operatives dels vaixells de línies regulars (Ciutadella i Sant Antoni de Portmany) o creuers degudament autoritzats.
  3. La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina als ports de gestió directa que es realitzin per prevenir o reparar sinistres i altres danys extraordinaris i urgents i els que es realitzin per motius d’emergència, catàstrofe o calamitat pública.
  4. La prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina per realitzar inspeccions, comprovacions o denúncies relatives a ocupacions de la zona del servei del port en horari nocturn, a partir de les 22.00 hores, amb motiu d’esdeveniments i activitats de tercers prèviament autoritzats per Ports de les Illes Balears que obliguin a la prolongació de la jornada i que requereixin la presència física de personal al port per realitzar funcions de control i vigilància de l’activitat autoritzada.

L’entrada en vigor de la Llei 5/2016, de 13 d’abril, de renda social garantida, va suposar el reconeixement com a dret subjectiu d’una nova prestació per a la ciutadania balear. Des de llavors, el Servei de Renda Social Garantida, de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials, de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, ha estat gestionant aquesta prestació, la qual comporta una càrrega administrativa que es quantifica, fins al dia 30 de maig de 2017, en més de 5.000 sol·licituds de renda social garantida dirigida a nuclis familiars i aproximadament prop de 4.000 sol·licituds de complement de renda social per a beneficiaris de pensions no contributives. Això suposa una entrada mitjana de 785 sol·licituds mensuals.

Així mateix, mitjançant la Llei 18/2016, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017, amb data d’efectes de dia 1 de gener de 2017, s’afegí un col·lectiu específic nou, representat per les persones beneficiàries de pensió no contributiva de l’Estat (PNC), que poden accedir a un complement de renda social garantida, amb independència de l’estructura del nucli familiar, cosa que ha suposat un increment molt significatiu tant en el nombre de sol·licituds rebudes en el Servei com en el grau de complexitat en la resolució d’expedients.

Per tot això, s’ha acumulat un nombre considerable d’expedients que no es poden resoldre dins el termini legalment establert, que és de 3 mesos.

A tot l’anterior s’hi ha d’afegir el seguiment dels expedients resolts favorablement, tant per les incidències que es deriven en la gestió quotidiana (modificacions de la situació familiar, de la situació econòmica, canvis de domicili, de compte corrent...), com per l’obligació establerta en l’article 17.2 de la Llei 5/2016, que suposa la necessitat de realitzar una revisió anual de manteniment de circumstàncies per mantenir la prestació.

Per tal de pal·liar la situació descrita, es considera necessari dotar el Servei d’un reforç de mitjans humans, si bé en atenció a la urgència i al caràcter extrem de la situació es considera que actualment el més adequat és que el personal format en la tramitació dels expedients —tramitació majoritàriament bastant complexa— realitzi una labor de reforç mitjançant hores extraordinàries, no recuperables per permisos, sinó retribuïdes.

Més concretament, es proposa que les hores extraordinàries es desenvolupin entre el període de juliol a novembre de 2017 amb l’objectiu d’evacuar aproximadament 1.300 expedients. Així, es tracta d’estabilitzar la situació i arribar a un nivell de càrrega de feina que permeti complir amb uns terminis raonables de resolució de les sol·licituds, tenint en compte que, més enllà del mandat legal de resoldre en tres mesos, la renda social garantida es dirigeix a situacions de vulnerabilitat econòmica i a la cobertura de despeses bàsiques de les persones.

Per aquest motiu, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d’hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei, es considera convenient modificar l’Acord esmentat i ampliar la relació dels col·lectius funcionarials als quals és permesa la realització de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada laboral habituals.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió del dia 7 de juliol de 2017 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:

Primer. Modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:

  • Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d’extinció d’incendis.
  • Personal adscrit al Departament d’Emergències de la Direcció General d’Emergències i Interior de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.
  • Personal adscrit al Gabinet de la Presidència.
  • Xofers de la presidenta i dels consellers.
  • Personal adscrit a la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic amb funcions d’operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.
  • Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública i Participació amb funcions d’inspecció o laboratori.
  • Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d’Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Participació, només en els casos en què s’hagi declarat un cas d’alerta sanitària i durant el temps que duri.
  • Personal adscrit a l’Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil durant els mesos de maig, juny i juliol de cada any.
  • Personal adscrit al Servei d’Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació fins al 31de març de 2017.
  • Personal adscrit als processos de liquidació gestionats pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears durant l’any 2017.
  • Personal de Ports de les Illes Balears adscrit als serveis següents:
  1. El servei de practicatge que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis com a pràctic, patró i/o mariner de l’embarcació del servei fora de l’horari o jornada habitual establerts en la planificació aprovada per complicacions derivades d’operatives dels vaixells.
  2. La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina, d’acord amb la planificació aprovada, que hagi de realitzar el personal que presta els seus serveis en els ports comercials per complicacions derivades de les operatives dels vaixells de línies regulars (Ciutadella i Sant Antoni de Portmany) o creuers degudament autoritzats.
  3. La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina als ports de gestió directa que es realitzin per prevenir o reparar sinistres i altres danys extraordinaris i urgents i els que es realitzin per motius d’emergència, catàstrofe o calamitat pública.
  4. La prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina per realitzar inspeccions, comprovacions o denúncies relatives a ocupacions de la zona del servei del port en horari nocturn, a partir de les 22.00 hores, amb motiu d’esdeveniments i activitats de tercers prèviament autoritzats per Ports de les Illes Balears que obliguin a la prolongació de la jornada i que requereixin de la presència física de personal al port per realitzar funcions de control i vigilància de l’activitat autoritzada.
  • Personal adscrit al Servei de Renda Social Garantida de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació fins al 30 de novembre de 2017.

Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Palma, 7 de juliol de 2017

  

La secretària del Consell de Govern

Pilar Costa i Serra