Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 7300
Convocatòria d’ajudes específiques per al desenvolupament del sector de la caça a l’illa d’Eivissa per a l’any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

I) Disposicions generals

1. Introducció

La present convocatòria es regeix a l’empara del que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament de l’àmbit rural, ramader, pesquer i cinegètic a l’illa d’Eivissa, publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 51, de 15-04-2008, i la seua modificació publicada en el BOIB núm. 100 EXT., de 30-06-2011, de conformitat amb el vigent pressupost del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2017, i amb el Pla Estratègic de subvencions del Consell Insular d’Eivissa per a l’any 2017, aprovat pel Consell Executiu d’aquesta Corporació el 03-03-2017, així com supletòriament per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02-10-20152), per la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 02-10-2015), la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18-11-2003) i el Reial decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25-07-2006).

2. Consignació pressupostària

La quantitat màxima que es destina a la present convocatòria és de 42.000 euros (quaranta-dos mil euros) amb càrrec de l’aplicació pressupostària 4190-48900 repartits en la forma que s’estableix en cada línia de subvenció.

En el cas que, dins del mateix capítol, una línia no exhaureixi el pressupost que s’hi estableix, s’imputarà la quantia sobrant a les línies que l’hagin exhaurit.

3. Iniciació, instrucció i resolució dels expedients

a. L’òrgan competent per a l’aprovació de la present convocatòria és el Consell Executiu, en virtut del Decret de Presidència núm. 287/2015, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d’Eivissa (BOIB 103, DE 10-07-2015).

b. El Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Marí serà el competent per instruir el procediment de tramitació dels expedients de sol·licitud de les ajudes regulades en aquesta convocatòria. Les ajudes es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Marí.

c. Les sol·licituds i tota la documentació que es requereixi s’han de presentar dins el termini establert en cadascuna de les línies de la convocatòria, al Registre General d’Entrada del Consell Insular d’Eivissa, així com també a qualsevol altre punt de conformitat amb l’establert en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que tècnicament sigui possible.

Si la sol·licitud o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d’Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies hàbils comptadors des del dia següent al de la recepció del corresponent requeriment. Si en aquest termini la persona interessada no realitza la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa entendrà que l’interessat desisteix de la seua petició, amb resolució prèvia tot d’acord amb el que estableix l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds d’ajuda s’hauran de resoldre i notificar en el termini màxim de tres mesos, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la petició s’haurà d’entendre desestimada. Així mateix, la notificació de la resolució es realitzarà d’acord amb les exigències i en la forma prevista als articles 40, 42 i 43 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per raons d’eficiència procedimental cada línia d’ajudes es tramitarà com un subexpedient respecte de l’expedient matriu de la present convocatòria d’ajudes.

4. Règim de les ajudes

Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles amb un altre tipus d’ajuda o de subvenció que pels mateixos conceptes atorgui aquesta o una altra administració pública, o entitats privades, excepte en el cas que la línia estableixi el contrari. L’import de les subvencions o ajudes que es concedeixen no poden superar en cap cas, de forma aïllada o amb concurrència amb altres ajudes, el cost de l’activitat subvencionada.

En cas d’haver sol·licitat subvenció pel mateix concepte a una altra institució pública o privada, s’haurà de comunicar al Consell Insular d’Eivissa aquesta circumstància, tot indicant la quantia concedida.

Les ajudes regulades en aquesta convocatòria són incompatibles entre si.

Les ajudes no generen cap dret a l’obtenció d’altres ajuts en exercicis posteriors.

5. Requisits dels sol·licitants

A) Requisits

Per ser beneficiàries de les ajudes que es preveuen en la present convocatòria, les persones físiques o les persones jurídiques sol·licitants hauran de complir amb els següents requisits generals:

a. Estar al corrent de les seues obligacions econòmiques amb el Consell Insular d’Eivissa. El Consell Insular d’Eivissa comprovarà d’ofici aquest requisit una vegada formulada la sol·licitud d’ajuda.

b. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’AEAT i de la Seguretat Social.

c. L’àmbit territorial d’actuació dels beneficiaris serà l’illa d’Eivissa.

d. Els requisits específics que es detallen en cada línia d’ajuda

e. No podran ser beneficiàries de les subvencions les persones, les entitats o les agrupacions en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’articles 13.2. i 13.3. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18-11-2003) i de l’article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per la dona (BOIB núm. 135, de 26-09-2006).

f. Acceptar els compromisos i les obligacions establerts a la present convocatòria, així com els previstos amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.

B) Obligacions.

Els beneficiaris hauran de complir les obligacions previstes a l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; en cas d’incompliment, s’aplicarà el règim sancionador previst en el títol IV de l’esmentada llei.

6. Documentació a adjuntar a la sol·licitud

Sol·licitud:

Per a cadascuna de les línies d’ajudes hi ha un imprès de la sol·licitud, que consta als Annexes I i II, i s’haurà de presentar en el termini 15 dies naturals comptadors des del dia següent al de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOIB, llevat que a la línia específica s’indiqui un altre termini.

Documentació:

A més de la que s’especifica en cada línia de subvenció, s’aportarà la següent documentació:

a. La presentació de la sol·licitud d’ajuda comportarà l’autorització del sol·licitant perquè el Consell Insular d’Eivissa obtengui la comprovació del compliment dels requisits establerts a l’apartat 5.b mitjançant certificats telemàtics, sempre que tècnicament sigui possible. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar-hi expressament el consentiment; en aquest cas s’haurà d’aportar la certificació en els termes previstos. Podrà simplificar-se l’acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l’AEAT i de la Seguretat Social mitjançant la presentació de declaració responsable, en els casos que descriu l’article 24 del RD 887/2003, de 21 de juliol, mitjançant el qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En el cas que l’ajuda sol·licitada superi els 3.000 euros s’hauran de presentar certificats que acreditin aquestos aspectes.

b. Imprès de sol·licitud de transferència bancària del Consell Insular, emplenat i segellat pel director/per la directora de l’entitat bancària corresponent.

c. Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions que s’esmenten al punt 5.e., a complimentar en l’imprès adjunt que consta a l’Annex III.

d. Declaració responsable de sol·licitud i/o concessió de subvenció pel mateix concepte, a una altra institució pública o privada, a complimentar en l’imprès de sol·licitud; en el cas d’haver-la sol·licitat i/o concedit, s’haurà d’indicar la quantia corresponent (Annex IV).

El Consell Insular d’Eivissa podrà demanar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud. No serà necessari aportar la documentació que ja consti en poder del Consell Insular d’Eivissa sempre que es trobi vigent, però s’haurà d’indicar la referència de l’expedient administratiu en què consta.

7. La selecció de les persones beneficiàries

La selecció de les persones beneficiàries es realitzarà d’acord amb allò que s’estableixi en cada línia d’ajuda d’aquesta convocatòria. Quan la selecció es dugui a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, i en el supòsit que les sol·licituds amb dret a ajuda superen la quantia prevista en cada línia d’ajuda d’aquesta convocatòria, es podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que hagi crèdit suficient i adequat a la aplicació corresponent, ampliació que es publicarà al BOIB. En el cas que no sigui possible l’increment del crèdit, es reduiran totes i cadascuna de les sol·licituds amb dret a ajuda en el mateix percentatge unitari resultant de l’ajust pressupostari, excepte en el cas d’ajudes a les societats de caçadors, en què es reduirà la quantia de subvenció en les actuacions amb dret a ajuda proporcionalment a la puntuació aconseguida en l’aplicació dels criteris de selecció.

Les diferents activitats objecte de subvenció, presentades per un sol·licitant en una mateixa línia d’ajuda, es consideraran independents, tant per a la seua valoració, com per a la quantia d’ajuda a percebre sense que es pugui fer una transferència entre les activitats dins d’una mateixa sol·licitud.

8. Justificació i pagament de la subvenció

La justificació de les despeses realitzades serà mitjançant factures justificatives o altres documents acreditatius de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, segons el que disposen les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament dels àmbits rural, ramader, pesquer i cinegètic a l’illa d’Eivissa, publicades en el BOIB núm. 51, del 15-04-2008, i la seua modificació al BOIB núm. 100 EXT., de 30-06-2011, sense perjudici que cada línia d’ajuda que es disposa en la present convocatòria pugui determinar requisits específics.

S’adjuntarà una relació detallada de les factures esmentades o altres documents acreditatius de les despeses (Annex IV) en què constin el número de factura, el proveïdor, la data, l’import, l’IVA, data de pagament i l’actuació subvencionada a la qual s’imputa la despesa, a més del que disposi cada línia d’ajuda.

En el cas que el Consell Insular d’Eivissa subvencioni el 100 % de la despesa (IVA inclòs), s’entregarà a aquesta entitat pública factura original; en la resta dels supòsits s’estampillarà la factura i posteriorment s’entregarà al beneficiari, si així ho sol·licita.

Els beneficiaris, en la mesura d’allò que sigui possible, hauran d’incloure la imatge institucional del Consell Insular d’Eivissa, respecte de les actuacions subvencionades.

Els ajuts s’abonaran després que el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat i la despesa de conformitat amb l’establert en aquesta convocatòria. S’efectuarà un sol pagament una vegada instruït l’expedient de sol·licitud d’ajuda.

9. Revocació, reintegrament dels ajuts i criteris i graduació de possibles incompliments

S’atendrà al que s’estableix a les bases reguladores de les ajudes per al desenvolupament dels àmbits rural, ramader, pesquer i cinegètic a l’illa d’Eivissa, publicades en el BOIB núm. 51, del 15-04-2008, i la seua modificació al BOIB núm. 100 EXT., de 30-06-2011.

10. Publicitat i vigència

Quant a la publicitat de les subvencions atorgades, s’ajustarà a allò que estableix la base núm. 15 de les Bases reguladores que regeixen aquestes ajudes. Les subvencions de quantia igual o superior a 3.000 € es publicaran al BOIB i les de quantia inferior a 3.000 €, s’exposaran al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa.

L’acord d’aprovació d’aquesta convocatòria es publicarà en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), la qual remetrà un extracte de l’acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), tal i com estableix l’article 17.3b i 20.8a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Així mateix, aquest acord es publicarà en 2 diaris locals i, s’exposarà al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa. Entrarà en vigor l’endemà de la publicació de l’extracte al BOIB.

11. Règim de recursos

L’acord del Consell Executiu pel qual s’aprova aquesta convocatòria i les resolucions del conseller executiu del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Marí, dictades per delegació, i que s’han de considerar dictades per l’òrgan delegat (el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador, en el cas d’impugnació de l’esmentat acord, a partir del dia següent de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOIB, i en el cas de les resolucions dictades pel referit conseller, aquest mes comptarà des de l’endemà de la seua notificació, tot d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 30/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2-10-2015), en relació amb l’article 22.2. de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre de consells insulars i amb l’article 147.1. del Reglament Orgànic del Consell Insular d’Eivissa. El recurs haurà de resoldre’s en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s’entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

II) Línies d’ajuda

a. Ajudes per a la millora de vedats

1. Objecte

L’objecte d’aquesta línia d’ajudes és establir un règim d’ajudes per donar suport actiu als vedats de caça a l’àmbit d’Eivissa donant suport a les activitats que promoguin la millora ambiental i en conseqüència la millora dels aprofitaments cinegètics.

2. Consignació pressupostària

La quantitat màxima destinada a línia de subvenció és de 10.000 € (deu mil euros), amb càrrec a l’aplicació pressupostària 4190-48900.

3. Beneficiaris/àries

Podran sol·licitar la subvenció les persones físiques o jurídiques titulars de vedats de caça, sempre que reuneixin els següents requisits:

· Que siguin vedats de caça ubicats a l’àmbit territorial d’Eivissa.

· Estar al corrent de les obligacions administratives del vedat: pagament de la taxa anual de la matrícula i la presentació de la memòria anual de captures, així com tenir el pla tècnic de caça aprovat i compliment de les obligacions que se’n deriven.

· Que el titular del vedat accepti els compromisos i les obligacions establerts a la present convocatòria, així com els establerts amb caràcter genèric a les bases reguladores de les ajudes.

4. Actuacions subvencionables

Són actuacions subvencionables a la present convocatòria dins la línia a la millora de vedats les següents:

a. Sembres per a la fauna i altres activitats agrícoles de gestió cinegètica (llaurar, sembrar, adobar, repartiment de gra ...) que compleixin la seua funció biològica durant el període de reproducció i criança de les espècies cinegètiques. No es pot utilitzar llavor tractada i tampoc no es permet l’aplicació de productes fitosanitaris. No es podrà alçar el cultiu o s’hauran de deixar dos metres de voreres per a la fauna cinegètica fins al 30 de setembre. Si s’han de tornar a sembrar, es podran llaurar aquestes parcel·les entre el 15 d’agost i el 15 de setembre, però sempre comunicant-ho prèviament a l’òrgan administratiu competent en tramitar la sol·licitud de subvenció. Tan sols en aquestos casos podrà entrar-hi el ramat quinze dies abans de la propera sembra.

b. Millora d’hàbitats dels vedats i desbrossament de zones arbustives per afavorir la proliferació de les espècies cinegètiques.

c. Instal·lació de menjadores i abeuradors per a les espècies cinegètiques en èpoques de penúria alimentària o de climatologia adversa així com infraestructures diverses associades a la millora de la població cinegètica.

d. Senyalització dels vedats i/o camps d’ensinistrament de cans.

e. Control de predadors. Adquisició de gàbies per a la captura en viu de predadors susceptibles d’afectar a les espècies cinegètiques, així com les despeses del seu maneig, transport i la gestió dels animals capturats.

Poden ser subvencionades les actuacions realitzades i pagades entre l’1 d’agost de 2016 i el 31 de juliol de 2017.

5. Sol·licituds i documentació

Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància (Annex I), segons el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria, en la qual s’especificaran:

· Nom i número de registre del vedat de caça, domicili a efectes de notificacions i telèfon.

· Nom i llinatges del/de la titular del vedat de caça i núm. de DNI/CIF.

· Nom i llinatges del/de la representant del vedat de caça i núm. de DNI.

· Número d’hectàrees totals del vedat.

· Número d’hectàrees sembrades i número d’hectàrees on s’han realitzat diverses activitats agrícoles de gestió cinegètica, si escau.

· Acceptació dels compromisos derivats d’aquesta convocatòria i de la resta de normativa aplicable.

A la sol·licitud s’haurà d’adjuntar, a més de la documentació que s’esmenta a les disposicions generals, la següent documentació:

· Fotocòpia del DNI/NIF/CIF del/de la titular.

· Fotocòpia del DNI/NIF del/de la representant i document de representació.

· Fotocòpia dels plànols cadastrals de les parcel·les on s’han realitzat activitats agrícoles de gestió cinegètica i/o millora d’hàbitats per a la fauna, si escau.

· Factures o altres documents acreditatius de les despeses realitzades en el termini establert, juntament amb els corresponents justificants de pagament, així com una relació detallada de les factures esmentades o altres documents acreditatius de les despeses (Annex IV).

El termini per a la presentació de la sol·licitud d’ajuda és fins el dia 1 de setembre de 2017.

6. Règim d’ajudes

S’atendran totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la present convocatòria i que presentin la corresponent documentació en els terminis i les condicions estipulats.

La concessió de les ajudes per a la millora dels vedats de caça es durà a terme mitjançant règim de concurrència competitiva.

Per a la concessió de les subvencions per a la millora de vedats, es calcularà el valor en euros de cada punt dividint l’import total de subvenció entre la suma total de punts concedits al conjunt dels sol·licitants. A continuació es multiplica aquest valor €/punt pel nombre de punts obtinguts per cada sol·licitant. D’aquesta manera cada sol·licitud obtindrà una subvenció en proporció a la puntuació obtinguda:

10.000,00 € / núm. total de punts obtinguts pels beneficiaris = € per punt

Les puntuacions previstes aniran d’acord amb el barem següent:

A. Hectàrees del vedat. Fins a 10 punts

i. Menys de 100 Ha: 2 punts

ii. Entre 101 i 300 Ha: 4 punts

iii. Entre 301 i 600 Ha: 6 punts

iv. Entre 601 i 900 Ha: 8 punts

v. Més de 900 Ha: 10 punts

B. Sembres per a la fauna i altres activitats agrícoles de gestió cinegètica (llaurar, sembrar, adobar, repartiment de gra ...) que compleixin la seua funció biològica durant el període de reproducció i criança de les espècies cinegètiques

B.1. Sembres per a la caça. Fins a 5 punts

i. Sol·licituds amb sembres i/o activitats agrícoles realitzades que suposin més del 5 % de la superfície del vedat: 5 punts.

ii. Sol·licituds amb sembres previstes i/o activitats agrícoles realitzades que suposin més de 2,5 % fins al 5 % de la superfície del vedat: 4 punts.

iii. Sol·licituds amb sembres previstes i/o activitats agrícoles realitzades que suposin més de l’1,25 % fins al 2,5 % de la superfície del vedat: 3 punts.

iv. Sol·licituds amb sembres previstes que suposin més del 0,5 % fins a l’1,25 % de la superfície del vedat: 2 punts.

v. Sol·licituds amb sembres previstes que suposin igual o menys del 0,5 % de la superfície del vedat: 1 punt.

B.2. Millora d’hàbitats dels vedats i desbrossament de zones arbustives per afavorir la proliferació de les espècies cinegètiques

i. Ràtio ha millorades/ha vedat superior a 0,02: 5 punts.

ii. Ràtio ha millorades/ha vedat de més de 0,01 fins a 0,02: 4 punts.

iii. Ràtio ha millorades/ha vedat de més de 0,005 fins a 0,01: 3 punts.

iv. Ràtio ha millorades/ha vedat de més de 0,001 fins a 0,005: 2 punts.

v. Ràtio ha millorades/ha vedat igual o inferior a 0,001: 1 punt.

El percentatge màxim de subvenció per sol·licitant és d’un 80 % del cost de les actuacions justificades, essent la quantitat màxima de subvenció per vedat, 2.500,00 € (dos mil cinc-cents euros).

7. Obligacions de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries estan obligades a:

a. Dur a terme les actuacions per a les quals se’ls ha concedit l’ajut.

b. Acreditar davant el Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Marí el compliment dels requisits, les condicions i els compromisos adquirits que s’exigeix per a la concessió d’ajudes.

c. Els beneficiaris d’aquesta convocatòria han de facilitar en qualsevol moment la informació que li sol·liciti el Consell Insular d’Eivissa sobre les tasques que es desenvolupin.

d. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la realització de les activitats subvencionables de la present línia d’ajudes i adjuntar la documentació requerida (factures i declaracions responsables), per tal de comprovar el compliment de tots els punts d’aquesta convocatòria i i dins el termini de presentació de les sol·licituds.

e. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i de control procedents del Consell Insular d’Eivissa i aportar la documentació per tal de comprovar el compliment dels compromisos adquirits a tots els punts d’aquesta convocatòria.

f. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

g. . Dur a terme les actuacions per a les quals se’ls ha concedit l’ajuda.

h. Acreditar davant el Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Marí el compliment dels requisits, les condicions i els compromisos adquirits que s’exigeix per a la concessió de les ajudes.

i. Donar publicitat en la mesura d’allò que sigui possible de la subvenció sol·licitada o concedida mitjançant cartell visible (dimensió mínima DIN A-4) col·locat a l'accés a la parcel·la/parcel·les on s’ha realitzat alguna actuació objecte de subvenció, o mitjançant premsa o xarxes socials.

j. Totes aquelles que resultin de l’aplicació de les disposicions d’aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.

k. Presentar una única sol·licitud.

8. Instrucció

L’òrgan instructor d’aquesta ajuda serà el Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Marí, tot d’acord amb el que s’estableix al punt 3 de les disposicions generals d’aquesta convocatòria, que seleccionarà i avaluarà les sol·licituds que opten a l’ajut, sempre que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria i en les bases generals, i emetrà els informes corresponents.

9. Justificació i pagament de la subvenció

Quant a la justificació i el pagament s’estarà a allò disposat al punt 8 de les disposicions generals d’aquesta convocatòria.

Són despeses justificables:

· Les despeses necessàries per a les sembres per a la fauna i altres activitats agrícoles de gestió cinegètica objecte de subvenció. Inclou la compra de la llavor i de l’adob, per sembrar farratge/cereal així com les despeses derivades de la sembra (honoraris dels professionals que la duen a terme, lloguer de maquinària i/o equipament necessari). Les sembres hauran d’assenyalar-se en un plànol amb els recintes d’ús agrari SIGPAC.

· Honoraris de les persones que duen a terme les diferents actuacions de treballs forestals com podes, neteja i recuperació de marges i camins, recuperació de rotes, així com el lloguer de maquinària i/o equipament necessari per a la realització d’aquestes tasques. Les activitats hauran d’assenyalar-se en un plànol que es lliurarà amb la sol·licitud, en el qual també constaran les parcel·les on es realitzi l’activitat i hauran de ser identificades amb els recintes SIGPAC i fotografies de l’estat abans i després de l’actuació. S’hauran de realitzar d’acord amb les instruccions tècniques de la Direcció General competent del Govern de les Illes Balears.

· Despeses de l’adquisició de menjadors, abeuradors, caus, així com materials i utensilis necessaris per a la seua construcció. Inclou els honoraris de les persones que duen a terme la instal·lació i el manteniment d’aquestes infraestructures.

· Despeses de l’adquisició de senyals, així com material i utensilis necessaris per a la seva col·locació. Inclou els honoraris de les persones que duen a terme la col·locació de les mateixes.

· Despeses de l’adquisició de gàbies per a la captura en viu de predadors susceptible d’afectar a les espècies cinegètiques, així com les despeses del seu maneig i transport i la gestió dels animals capturats.

En la fase de comprovació de la despesa realitzada es demanarà al beneficiari que presenti els justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.

Adjunt es presentarà fotografia del cartell col·locat a l'accés a la parcel·la / parcel·les on s’hagi realitzat l’activitat /les activitats objecte de subvenció, o còpia de la difusió de l’ajuda sol·licitada realitzada mitjançant xarxes socials o premsa.

Quant al pagament, s’ajustarà a l’establert a les disposicions generals.

b) Ajudes a les societats de caçadors

1. Objecte

L’objecte d’aquesta línia d’ajuda és donar suport a determinades activitats sense ànim de lucre dutes a terme al territori de l’illa d’Eivissa en matèria cinegètica.

D’acord amb el principi de gestió sostenible del patrimoni faunístic i dels seus hàbitats, gestió qualificada d’interès públic per la Llei 6/2006, modificada per la Llei 3/2013, de 17 de juliol, de modificació de la Llei 6/2006, de 12 d’abril, balear de caça i pesca fluvial, i modificada per la Llei 6/2007, de 27 de desembre, de mesures tributàries i economicoadministratives, la finalitat d’aquestes ajudes és socioambiental, i va destinada a fomentar iniciatives sense afany de lucre que promoguin la millora ambiental i, en conseqüència, la millora del potencial cinegètic.

2. Consignació pressupostària i quantia màxima

La quantitat màxima destinada a aquesta línia de subvenció és de 32.000 € (trenta-dos mil euros), amb càrrec a l’aplicació pressupostària 4190-48900.

3. Beneficiaris/àries

Podran sol·licitar la subvenció les societats de caçadors previstes a la Llei 6/2006 balear de caça i pesca fluvial, modificada per la Llei 3/2013, de 17 de juliol, que siguin de l’àmbit territorial d’Eivissa i sense caràcter lucratiu.

4. Actuacions subvencionables

Són objecte de subvenció diverses activitats dins el marc de l’activitat cinegètica dutes a terme pels beneficiaris i sense ànim de lucre que impliquen la millora dels recursos cinegètics i el seu ús racional i sostenible.

Les activitats objecte de subvenció són les següents:

a. Sembres per a la caça amb varietats vegetals d’interès per a la fauna cinegètica amb parcel·les identificades cadastralment que compleixin la seua funció biològica durant el període de reproducció i criança de les espècies cinegètiques, amb un màxim del 5 % de la superfície del vedat fins a un màxim de 50 ha. No es pot utilitzar llavor tractada i tampoc no es permet l’aplicació de productes fitosanitaris. No es podrà alçar el cultiu o s’hauran de deixar dos metres de voreres per a la fauna cinegètica fins al 30 de setembre. Si s’han de tornar a sembrar, es podran llaurar aquestes parcel·les entre el 15 d’agost i el 15 de setembre, però sempre comunicant-ho prèviament a l’òrgan administratiu competent en tramitar la sol·licitud de subvenció. Tan sols en aquestos casos podrà entrar-hi el ramat quinze dies abans de la propera sembra.

b. Millora d’hàbitats dels vedats i desbrossament de zones arbustives per afavorir la proliferació de les espècies cinegètiques. Les tasques s’hauran de realitzar d’acord amb les instruccions tècniques de la Direcció General competent del Govern de les Illes Balears.

c. Senyalització dels vedats.

d. Camps d’ensinistrament de cans: delimitació de tancament, senyalització i dotació d’infraestructures.

e. Instal·lació de menjadores i abeuradors per a les espècies cinegètiques en èpoques de penúria alimentària o de climatologia adversa així com infraestructures diverses associades a la millora de la població cinegètica.

f. Control de predadors. Adquisició de gàbies per a la captura en viu de predadors susceptibles d’afectar a les espècies cinegètiques, així com les despeses del seu maneig, transport i la gestió dels animals capturats.

g. Els lloguers de terrenys de caça o camps d’ensinistrament per a l’ús de les entitats sol·licitants que no disposen de terrenys cinegètics on practicar la caça. S’ha de justificar que s’ha escollit la millor opció. La quantitat màxima a percebre per aquest concepte és de 3.500,00 €.

h. Despeses veterinàries de vacunes i desparasitacions dels animals auxiliars de caça.

i. Estudis tècnics aplicables a les espècies cinegètiques o protegides que tenguin relació amb l’activitat cinegètica, i dels seus hàbitats, realitzats per tècnics competents en la matèria i Plans tècnics de gestió cinegètica.

j. Organització de trobades, jornades, diades, activitats participatives de formació i promoció de l’activitat cinegètica i la caça amb races autòctones.

Poden ser subvencionades les actuacions realitzades i pagades entre l’1 d’agost de 2016 i el 31 de juliol de 2017.

5. Sol·licituds i documentació

Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància (Annex II), segons el que preveuen les bases reguladores i aquesta convocatòria.

A la sol·licitud, s’ha adjuntar la documentació següent:

a. Còpia acarada del document d’identificació del representat (NIF).

b. Còpia acarada del document d’identificació fiscal de l’entitat (CIF).

c. Original o còpia acarada de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent.

d. Acreditació de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

e. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar el representant.

f. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

g. Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades.

h. Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular d’Eivissa, llevat que ja constin a la Tresoreria General del Consell Insular d’Eivissa, cosa que s’ha de fer constar expressament.

i. Certificat en què consti que està al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o autorització al Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Marí per tal de tenir accés a la informació de estar al corrent de les obligacions tributàries davant l’administració de l’Estat i de la Seguritat Social, de l’entitat a la que representa.

j. Document que acrediti que l’entitat sol·licitant gestiona els terrenys de caça per als quals sol·licita l’ajut, en el cas que aquestos no estiguin a nom de la societat de caçadors.

k. Certificat emès pel secretari de l’entitat on constin les dades relatives als criteris de ponderació de les sol·licituds.

l. Relació de les parcel·les identificades cadastralment, si se sol·liciten les ajudes indicades als apartats a i/o b del punt 4 d’aquesta línia d’ajudes.

m. Factures o altres documents acreditatius de les despeses realitzades en el termini establert, juntament amb els corresponents justificants de pagament, així com una relació detallada de les factures esmentades o altres documents acreditatius de les despeses (Annex IV).

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, c, d i h quan ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament a la sol·licitud.

El termini per a la presentació de la sol·licitud d’ajuda és fins el dia 1 de setembre de 2017.

6. Règim d’ajudes

S’atendran totes les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en la present convocatòria i que presentin la corresponent documentació en els terminis i les condicions estipulats.

La concessió de les ajudes per a societats de caçadors es durà a terme mitjançant règim de concurrència competitiva.

El procediment de concessió de la subvenció es realitzarà sobre la base de la següent regla: es calcularà el valor en euros de cada punt dividint l’import total de subvenció entre la suma total de punts concedits al conjunt dels beneficiaris. A continuació es multiplica aquest valor €/punt pel nombre de punts obtinguts per cada sol·licitant. D’aquesta manera cada sol·licitud obtindrà una subvenció en proporció a la puntuació obtinguda:

32.000,00 € / núm. total de punts obtinguts pels beneficiaris = € per punt

Les puntuacions previstes aniran d’acord amb el barem següent. Una mateixa activitat podrà puntuar per conceptes diferents, en consideració als efectes múltiples beneficiosos que es pugui produir a partir d’aquesta activitat, si és el cas:

A. Nombre de socis de l’entitat beneficiària.

i. Societats de menys o igual a 50 socis: 1 punt.

ii. Societats de més de 50 socis fins a 150 socis: 2 punts.

iii. Societats de més de 150 fins a 250 socis: 3 punts.

iv. Societats de més de 250 socis fins a 350 socis: 4 punts.

v. Societats de més de 350 socis: 5 punts.

B. Hectàrees de terrenys de caça gestionats pel beneficiari.

vi. Societats de menys o igual de 500 hectàrees: 1 punt.

vii. Societats de més de 500 fins a 1000 hectàrees: 2 punts.

viii. Societats de més de 1.000 fins a 3.000 hectàrees:3 punts.

ix. Societats de més de 3.000 fins a 5.000 hectàrees: 4 punts.

x. Societats de més de 5.000 hectàrees: 5 punts.

C. Activitats que suposin una millora ambiental dels hàbitats i els agrosistemes on es practica la caça.

c.1 Sembres per a la caça

vi. Sol·licituds amb sembres previstes que suposin més del 5 % de la superfície del vedat: 5 punts.

vii. Sol·licituds amb sembres previstes que suposin més del 2,5 % fins al 5 % de la superfície del vedat: 4 punts.

viii. Sol·licituds amb sembres previstes que suposin més de l’1,25 % fins al 2,5 % de la superfície del vedat: 3 punts.

ix. Sol·licituds amb sembres previstes que suposin més del 0,5 % fins a l’1,25 % de la superfície del vedat: 2 punts.

x. Sol·licituds amb sembres previstes que suposin igual o menys del 0,5 % de la superfície del vedat: 1 punt.

c.2 Millora d’hàbitats dels vedats i desbrossament de zones arbustives per afavorir la proliferació de les espècies cinegètiques

vi. Ràtio ha sol·licitades/ha vedat superior a 0,02: 5 punts.

vii. Ràtio ha sol·licitades/ha vedat de més de 0,01 fins a 0,02: 4 punts.

viii. Ràtio ha sol·licitades/ha vedat de més de 0,005 fins a 0,01: 3 punts.

ix. Ràtio ha sol·licitades/ha vedat de més de 0,001 fins a 0,005: 2 punts.

x. Ràtio ha sol·licitades/ha vedat igual o inferior a 0,001: 1 punt.

D. Organització de trobades, jornades, diades, activitats participatives de formació i promoció social de la caça i les modalitats tradicionals de caça.

i. Quan els efectes previstos de l’activitat abastin l’àmbit supracomunitari: 5 punts.

ii. Quan els efectes previstos o l’interès de l’activitat abastin l’àmbit suprainsular: 4 punts.

iii. Quan els efectes previstos o l’interès de l’activitat se centrin en l’àmbit insular: 3 punts.

iv. Quan els efectes previstos o l’interès de l’activitat es limitin a l’àmbit d’actuació local de la societat de caçadors: 2 punts.

E. Estudis científics i tècnics sobre aspectes cinegètics.

i. Quan els efectes previstos o l’interès de l’estudi abastin l’àmbit supracomunitari: 5 punts.

ii. Quan els efectes previstos o l’interès de l’estudi abastin l’àmbit suprainsular: 4 punts.

iii. Quan els efectes previstos o l’interès de l’estudi se centrin en l’àmbit insular: 3 punts.

iv. Quan els efectes previstos o l’interès de l’estudi es limitin a l’àmbit d’actuació local de la societat de caçadors: 2 punts.

F. Valoració d’activitats de foment de modalitats de caça.

i. Sol·licituds que incloguin actuacions que suposin el foment de la caça amb ca eivissenc: 10 punts per sol·licitud.

ii. Sol·licituds que incloguin actuacions que suposin el foment de les modalitats tradicionals de caça, establertes a l’article 36 de la Llei 6/2006 balear de caça i pesca fluvial, que, tot i que no són exclusives de les Illes Balears, es practiquin a l’illa d’Eivissa: 5 punts per sol·licitud.

La quantia màxima de subvenció per societat de caçadors serà del 80 % del cost de totes les actuacions, excepte la sembra per a la caça i la millora d’hàbitats dels vedats que tenen assignat un import fixat per part de l’administració, i la quantia de la subvenció serà el 100 % del cost calculat, essent la quantitat màxima de subvenció per societat de caçadors 8.500,00 € (vuit mil cinc-cents euros).

En el supòsit que les sol·licituds amb dret d’ajuda superin la quantitat prevista al punt 2 d’aquesta línia d’ajudes, es reduiran proporcionalment totes i cadascuna de les sol·licituds amb dret a ajut.

7. Obligacions

Les societats de caçadors beneficiàries estan obligades a:

a. Dur a terme les actuacions per a les quals se’ls ha concedit l’ajut.

b. Acreditar davant el Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Marí el compliment dels requisits, les condicions i els compromisos adquirits que s’exigeix per a la concessió d’ajudes.

c. Les entitats beneficiàries d’aquesta convocatòria han de facilitar en qualsevol moment la informació que li sol·liciti el Consell Insular d’Eivissa sobre les tasques que es desenvolupin.

d. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la realització de les activitats subvencionables de la present línia d’ajudes i adjuntar la documentació requerida (factures i declaracions responsables), per tal de comprovar el compliment de tots els punts d’aquesta convocatòria i dins el termini de presentació de les sol·licituds.

e. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i de control procedents del Consell Insular d’Eivissa i aportar la documentació per tal de comprovar el compliment dels compromisos adquirits a tots els punts d’aquesta convocatòria.

f. Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

g. . Dur a terme les actuacions per a les quals se’ls ha concedit l’ajuda.

h. Acreditar davant el Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Marí el compliment dels requisits, les condicions i els compromisos adquirits que s’exigeix per a la concessió de les ajudes.

i. Donar publicitat en la mesura d’allò que sigui possible de la subvenció sol·licitada o concedida mitjançant cartell visible (dimensió mínima DIN A-4) col·locat a l'accés a la parcel·la/parcel·les on s’ha realitzat alguna actuació objecte de subvenció, o mitjançant premsa o xarxes socials.

j. Totes aquelles que resultin de l’aplicació de les disposicions d’aquesta convocatòria, de les bases reguladores i de la resta de normativa aplicable.

k. Presentar una única sol·licitud.

8. Instrucció

L’òrgan instructor d’aquesta ajuda serà el Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Marí, tot d’acord amb el que s’estableix al punt 3 de les disposicions generals d’aquesta convocatòria, que seleccionarà i avaluarà les sol·licituds que opten a l’ajut, sempre que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria i en les bases generals, i emetrà els informes corresponents.

9. Justificació i pagament de la subvenció

Quant a la justificació i el pagament, llevat dels ajuts per a la sembra de caça i la millora dels hàbitats dels vedats, que es justificaran per controls realitzats per l’administració competent, s’estarà a allò disposat al punt 8 de les disposicions generals d’aquesta convocatòria.

Són despeses justificables:

a. Les despeses de la realització de les sembres per a caça. Per justificar les sembres, l’administració competent realitzarà controls en aquelles parcel·les assenyalades un plànol amb recintes d’ús agrari SIGPAC adjunt a la sol·licitud. La despesa es comptabilitza a 180 €/ha. de sembra

b. Les despeses de la realització dels desbrossaments i la neteja de zones. Per justificar aquestes activitats l’administració competent realitzarà controls en aquelles parcel·les assenyalades en un plànol amb recintes SIGPAC i fotografies de la zona de l’estat d’abans adjunt a la sol·licitud. La despesa es comptabilitza a 1.400,00 €/ha. En el cas que la superfície coberta sigui inferior al 100 %, el preu estipulat es veurà afectat per un coeficient reductor equivalent a la proporció de superfície coberta expressat en tant per u.

c. Els honoraris del personal de vigilància i gestió ambiental dels terrenys de caça així com els honoraris del personal per a la col·locació de plaques i suports per a la senyalització de terrenys cinegètics.

d. L’import de l’adquisició del material necessari per a la delimitació i senyalització de camps autoritzats d’ensinistrament de cans. Inclou també els honoraris de les persones que duen a terme les tasques de la delimitació i la senyalització així com el lloguer de maquinària i utensilis necessaris.

e. L’import d’adquisició de gàbies per a captura de predadors, i l’import de menjadors, abeuradors, caus, així com materials i utensilis necessaris per a la seua construcció o implantació. Inclou els honoraris de les persones que duen a terme la instal·lació i el manteniment d’aquestes infraestructures.

f. Els imports del lloguer de terrenys de caça per a ús de les societats de caçadors que no disposen de terrenys cinegètics on practicar la caça.

g. Despeses veterinàries i sanitàries dels animals auxiliars de caça (desparasitacions, vacunacions, col·locació de xips identificatius...).

h. L’import d’honoraris per a la realització d’estudis tècnics i científics d’espècies cinegètiques o protegides que tenguin relació amb l’activitat cinegètica i dels seus hàbitats, i per a la realització de plans tècnics de gestió cinegètica del vedats de caça.

i. L’import de les despeses derivades de l’organització de trobades, diades, jornades, seminaris, cursos i activitats participatives de promoció de l’activitat cinegètica així com les despeses derivades de la promoció de la caça amb ca eivissenc, realitzades amb el suport de l’Associació de Criadors des Ca Eivissenc (podenco ibicenco) d’Eivissa i Formentera i la promoció de l’activitat cinegètica com campionats de caça, i proves funcionals. Inclosos els honoraris dels jutges i l’import del trasllat, manutenció i allotjament dels jutges quan aquests estiguin domiciliats fora de la comunitat on es realitzi l’activitat. Inclou també les despeses de l’edició de materials divulgatius, en qualsevol suport, i les despeses de producció, realització i edició de materials gràfics, informàtics i audiovisuals. Quant a l’organització de cursos, seminaris i jornades, s’inclouen també els honoraris de ponents que imparteixen cursos i conferències amb finalitat formativa sobre temàtica cinegètica i gestió ambiental, així com l’import del trasllat i allotjament d’aquells ponents que resideixen fora del lloc de la impartició del curs o conferència.

En la fase de comprovació de la despesa realitzada es demanarà al beneficiari que presenti els justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.

Adjunt es presentarà fotografia del cartell col·locat a l'accés a la parcel·la / parcel·les on s’hagi realitzat l’activitat /les activitats objecte de subvenció, o còpia de la difusió de l’ajuda sol·licitada mitjançant xarxes socials o premsa.

Quant al pagament, s’ajustarà a l’establert a les disposicions generals.

 

Eivissa, 3 de juliol de 2017

La secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura,

Educació, Patrimoni,Esports i Joventut

Maria Catalina Tur Torres

Documents adjunts