Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 7263
Ple - Aprovació definitiva del Reglament de la Comissió Gestora de la Borsa de places turístiques del Consell Insular de Menorca, adscrita al Departament d'Ordenació Territorial i Turística del Consell Insular de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Menorca en sessió de caràcter ordinari de 19 de juny de 2017 aprovà definitivament el Reglament de la Comissió Gestora de la borsa de places turístiques del Consell Insular de Menorca, adscrita al Departament d’Ordenació Territorial i Turística del Consell Insular de Menorca, el text íntegre del qual es publica a continuació, per a general coneixement i la seva entrada en vigor

ANNEX

Reglament de la Comissió Gestora de la Borsa de Places Turístiques del Consell Insular de Menorca, adscrita al departament compentent en matèria d'ordenació turística del CIM

Preàmbul

L'article 91 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, disposa que en cada un dels quatre àmbits insulars, Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, es pot crear un organisme que ha d'estar participat per l’administració turística competent, pel sector empresarial d’allotjament turístic, per entitats de crèdit i pels agents socials més representatius, l’objectiu del qual ha de ser l’assessorament i la gestió d’operacions destinades a la presentació de la declaració responsable d’inici d’activitat turística que necessiti la baixa definitiva d’un establiment turístic dins el mateix àmbit insular.

Aquests organismes hauran de crear una borsa de places que estarà integrada per l’adquisició de les següents:

a) Les places corresponents a establiments donats de baixa definitiva per les persones titulars voluntàriament.

b) Les places corresponents a establiments turístics donats de baixa definitiva d’ofici per l’administració competent i que, en conseqüència, siguin transmeses als organismes a què es refereix aquest article.

c) Les places corresponents a establiments turístics donats de baixa definitiva i no utilitzades en la seva totalitat per les persones interessades que presentin la declaració responsable d’inici d’activitat turística corresponent a un establiment d’allotjament turístic.

La persona interessada a presentar la declaració responsable de l’inici d’activitat turística que necessiti baixa definitiva d’un establiment turístic pot recórrer a aquest organisme per adquirir-la, la qual cosa s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit a aquest efecte.

Per tant, la creació d'aquesta comissió gestora de places turístiques és una potestat del Consell Insular de Menorca, que té les competències en matèria d'ordenació turística en el seu àmbit insular.

A aquesta Ccmissió gestora, com a òrgan consultiu i deliberant de caràcter sectorial, li són d'aplicació els preceptes del títol IV del Reglament de participació ciutadana del Consell Insular de Menorca.

Article 1. Naturalesa i finalitats

La Comissió Gestora de la Borsa de Places Turístiques de Menorca és un òrgan col·legiat, de caràcter deliberant i consultiu, sense personalitat jurídica, amb la composició, l'estructura i les funcions que s'estableixen a continuació, i que té com a finalitat l'assessorament i la gestió d'operacions destinades a la presentació de la declaració responsable d'inici d'activitat turística que necessiti la baixa definitiva d'un establiment turístic dins el mateix àmbit insular, així com el tractament de la borsa de places, els fons recaptats i la destinació.

S'adscriu al departament competent en matèria d'ordenació turística del Consell Insular de Menorca.

Article 2. Composició de la Comissió

Integren la Comissió Gestora de la Borsa de Places Turístiques de Menorca els membres següents, tots amb veu i vot:

a) Presidència: el conseller o la consellera executiu del departament competent en matèria d'ordenació turística del Consell Insular de Menorca.

b) Vicepresidència: el director o la directora insular del departament competent en matèria d'ordenació turística del Consell Insular de Menorca.

c) Dos vocals tècnics del departament competent en matèria d'ordenació turística del CIM, proposats pel conseller o la consellera executiu competent en la matèria.

d) Una persona en representació del sector empresarial d'allotjament turístic.

e) Una persona en representació d'entitats de crèdit.

f) Dues persones en representació dels agents socials més representatius.

Exercirà les funcions de Secretaria de la Comissió, amb veu però sense vot, un funcionari o una funcionària del departament competent en matèria d'ordenació turística del CIM, proposat pel conseller o la consellera executiu competent en la matèria.

La designació dels vocals, que s’ha de dur a terme segons les regles de funcionament i el règim jurídic de cada entitat, ha d’incloure titulars i suplents.

En la composició de la Comissió s'ha de procurar la presència equilibrada de dones i homes, sempre que sigui tècnicament possible.

Els membres de la Comissió els nomena la Presidència del Consell Insular de Menorca

Article 3. Funcions de la Comissió

Són funcions de la Comissió Gestora de la Borsa de Places Turístiques de Menorca:

a) Crear una borsa de places integrada per l'adquisició de les següents:

- Les places corresponents a establiments donats de baixa definitiva per les persones titulars voluntàriament.

- Les places corresponents a establiments turístics donats de baixa definitiva d'ofici per l'administració competent i que, en conseqüència, siguin transmeses als organismes a què es refereix l'article 91 de la Llei 8/2012, del turisme de les Illes Balears.

- Les places corresponents a establiments turístics donats de baixa definitiva i no utilitzades en la seva totalitat per les persones interessades que presentin la declaració responsable d'inici d'activitat turística corresponent a un establiment d'allotjament turístic.

b) Proposar al CIM la destinació dels fons recaptats mitjançant la gestió de la borsa de places, d'acord amb el que estableix l'article 92 de la Llei 8/2012, del turisme, de les Illes Balears.

c) Tramitar i finalitzar els expedients que hi pugui haver pendents de resoldre en relació amb el procediment de caràcter extraordinari per a la regularització de places turístiques, que preveu la disposició addicional cinquena de la Llei 8/2012, del turisme de les Illes Balears, i, si escau, tramitar i resoldre altres procediments de regularització de places que es puguin establir en el futur

d) Totes les altres que per norma legal o reglamentària se li atribueixin.

Article 4. Funcions de la Presidència

Són funcions de la Presidència de la Comissió:

a) Dirigir i representar la Comissió.

b) Convocar-ne les sessions, establir l'ordre del dia, dirigir les sessions i la resta de funcions que resulten inherents al principi de direcció de la Comissió.

c) Donar compte davant la Comissió del resultat derivat de les propostes, els suggeriments i altres decisions que adopti aquesta.

Article 5. Funcions de la Vicepresidència

Correspon a la Vicepresidència substituir la Presidència en l'exercici de les seves funcions en cas de vacant, absència, malaltia o qualsevol altre circumstància que la impossibiliti temporalment per exercir-les.

Article 6. Funcions de la Secretaria

El secretari o la secretària de la Comissió és la persona encarregada de cursar les notificacions; estendre acta de les reunions, que han de reflectir els acords adoptats; certificar els acords, i comunicar-los al Consell Insular de Menorca als efectes corresponents. També ha de custodiar les actes de la Comissió.

Article 7. Règim de sessions

a) La Comissió s'ha de reunir, com a mínim, dues vegades a l'any, una dins cada semestre. No obstant l'anterior, la Comissió també s'ha de reunir en qualsevol moment que ho decideixi la Presidència, d'igual manera que quan ho sol·licitin, com a mínim, mitjançant un escrit adreçat a la Presidència, una tercera part dels seus membres. La convocatòria efectuada per la Presidència o la sol·licitud dirigida a aquesta sempre ha d'anar acompanyada d'una relació dels assumptes que hagin de ser sotmesos a l'òrgan col·legiat.

b) Correspon a la Presidència de la Comissió fixar l’ordre del dia, tot especificant l’hora en què ha de celebrar-se la sessió, així com convocar-la, la qual cosa s'ha de notificar als membres de la Comissió amb una antelació mínima de dos dies hàbils.

c) Les sessions de la Comissió s'han de dur terme a la seu del Consell Insular, encara que poden fer les sessions en altres llocs si prèviament s'ha inclòs una comunicació a aquest efecte en la convocatòria corresponent.

d) Perquè la constitució de l’òrgan sigui vàlida, als efectes de la celebració de sessions, deliberacions i presa d’acords, es requereix l’assistència, presencial o a distància, del president i del secretari o, si s’escau, de les persones que els supleixin, i la de la meitat, almenys, dels seus membres.

Article 8. Adopció d'acords

a) Els informes, les propostes, els suggeriments i altres acords de la Comissió s'adoptaran segons la regla bàsica de decisió consensuada. Només en cas d'impossibilitat de consens, apreciada lliurement per la Presidència, es procedirà a la corresponent votació, i aleshores serà necessari el vot favorable de la majoria simple dels membres de la Comissió.

b) En cas d'empat, la Presidència, o en el seu cas la Vicepresidència, gaudeix del vot de qualitat.

Article 9. Naturalesa dels acords

En ser les funcions de la Comissió, amb caràcter general, de caràcter consultiu, els acords que adopti tenen el caràcter de propostes i, per tant, no són susceptibles de recurs.

Article 10. Pèrdua de la condició de membre

Són causes de la pèrdua de la condició de membre de la Comissió:

a) La pèrdua de la qualitat o posició que hagi determinat la condició de membre de la Comissió.

b) La renúncia expressa, manifestada mitjançant una escrit adreçat a la Presidència del Consell Insular de Menorca.

c) La destitució, lliurement acordada en qualsevol moment, per la Presidència del Consell Insular de Menorca.

d) El cessament en el càrrec de la Presidència del Consell Insular de Menorca que els hagi nomenat, sense perjudici que se'n prorroguin les funcions fins que la nova Presidència hagi pres possessió del càrrec.

Disposició final primera

Pel que fa al funcionament de la Comissió, s’aplicarà supletòriament el que estableixen la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Disposició final segona

Aquest reglament entrarà en vigor a partir del dia que es publiqui en el BOIB i un cop transcorregut el termini que assenyalen l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases de règim local, i l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà del dia que es publiqui aquest edicte al Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

Tot això sens perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.

Tot l'anterior s’ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.

 

Maó, 3 de juliol de 2017

La secretària interina,

Rosa Salord Olèo