Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 7256
Convocatòria ajudes universitàries, curs 2016/20107

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 30 de juny de 2017, aprovà, entre d’altres, la següent:

“Convocatòria de concessió d’ajudes de 525,00 € cada una que poden servir de complement i promoció per als estudiants del municipi de Sant Josep de sa Talaia, que cursin estudis universitaris i cicles formatius de grau mitjà i superior durant el curs 2016-2017, a centres de fora de l’illa.

1. OBJECTE

1.1. L’illa d’Eivissa en conjunt i el nostre municipi de Sant Josep de sa Talaia, en concret, presenten un dèficit important en nombre d’estudiants universitaris i de cicles formatius de grau superior.

1.2. El dèficit d’estudiants és degut, entre d’altres motius, a la dificultat i sobreesforç, sobretot a nivell econòmic, que suposa per a les famílies tenir un membre o més de la unitat familiar cursant una carrera universitària o un cicle de grau formatiu fora de l’illa. Hem de tenir en compte que l’oferta de carreres universitàries i cicles formatius, sobretot de grau superior, que es poden cursar a Eivissa és absolutament minsa. Aquest fet comporta que les famílies que tenen membres de la unitat familiar estudiant fora de l’illa han de pagar les despeses acadèmiques pròpies dels esmentats estudis i ,a més, transport i habitatge, la qual cosa suposa una despesa addicional que altres estudiants que viuen a zones universitàries no tenen.

1.3. L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia sap que un municipi, que facilita i incentiva que els seus membres puguin arribar a nivells formatius superiors, és un municipi ric perquè inverteix en cultura i en futur: en els futurs gestors que tendrà la nostra societat.

1.4. És per aquest motiu que la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Sant Josep convoca per al curs 2016/2017 ajudes econòmiques de 525,00 € cada una que poden servir de complement i promoció per als estudiants del municipi que cursin estudis universitaris o cicles formatius de grau superior i mitjà, fora de l’illa.

1.5. L’objectiu d’aquesta convocatòria és donar suport econòmic als estudiants del municipi de Sant Josep de sa Talaia que cursin estudis universitaris o cicles formatius de grau superior i grau mitjà fora de l’illa, durant el curs 2016-2017, mitjançant la convocatòria d’ajudes de 525,00 € cada una.

2. RÈGIM APLICABLE

2.1. La present convocatòria se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, a l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia ( BOIB núm. 66, de 30 de maig de 2017) i al Pla estratègic de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a l’any 2017(BOIB núm. 53, de 4 de maig de 2017)

2.2. Aquesta convocatòria s’exposarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i al de la pàgina web de l’Ajuntament www.santjosep.org , i serà publicada al BOIB i a la BDNS.

2.3. Si les subvencions concedides ho fossin pel fet d’estar en una determinada situació, no s’exigirà més justificació que la de l’acreditació del compliment de les condicions per al seu atorgament, d’acord amb el que estableix l’article 30.7 de la LGS.

3. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA

La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 99.750,00 €, amb càrrec a la partida 326-48017, amb font de finançament municipal.

4. CONDICIONS GENERALS DELS SOL·LICITANTS

Podran acollir-se a aquesta convocatòria els estudiants empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia, que cursin estudis universitaris i cicles formatius de grau superior i mitjà durant el curs 2016-2017 a centres de fora de l’illa, i que compleixin els següents requisits:

a) Estar empadronats de manera continuada al municipi de Sant Josep de sa Talaia abans de l’1 de gener de 2016.

b) Cursar els estudis esmentats a centres de fora de l’illa durant el curs 2016/2017.

c) Haver cursat estudis reglats durant el curs 2015-2016.

d) Haver aprovat durant el curs 2015-2016, com a mínim, la meitat dels crèdits que correspondrien al curs complet corresponent o el total de crèdits que queden pendents per finalitzar els estudis. En cas d’estudiants que s’hagin matriculat a assignatures de cursos diferents es farà la mitjana de crèdits d’un curs dividint el total de crèdits dels estudis universitaris o cicle que es cursi pels cursos en què estiguin distribuïts els estudis universitaris o cicle.

e) Estar matriculat, com a mínim, de la meitat dels crèdits del curs que s’està realitzant o de tots els crèdits que queden pendents per finalitzar els estudis.

f) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.

g) No trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. RÈGIM DE LES AJUDES

5.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de

Concurrència no competitiva. Només podran obtenir subvenció aquells sol·licitants que, reunint els requisits exigits, acompleixin les condicions assenyalades a la base 4.

5.2. S’estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i el de la pàgina web de l’Ajuntament www.santjosep.org.

5.3. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i un cop revisades aquestes per l’òrgan instructor, s’exposarà, segons s’estableix a la base 5.2, la llista provisional d’admesos per participar en el procediment així com les ressenyes de les sol·licituds que tenguin algun defecte o hagin de ser esmenades.

5.4. Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte, manca alguna documentació o es volen fer al·legacions, la persona interessada disposarà d’un termini de 10 dies, comptats a partir del dia següent de la publicació de la llista provisional, per fer les esmenes que corresponguin. Transcorregut aquest termini sense haver efectuat les esmenes o haver-hi adjuntat la documentació requerida, es considerarà que desisteix de la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Un cop passat el termini per a l’esmena de documentació o presentació d’al·legacions i un cop resoltes aquestes per l’òrgan col·legiat, l’òrgan instructor publicarà la llista definitiva d’admesos i exclosos per participar en el procediment.

5.5. En cas que el total d’ajudes que s’hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.

5.6. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada.

6. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

6.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o en la forma establerta en l’art. 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s’haurà de passar avís per correu electrònic a l’adreça: normalitzacio@santjosep.org.

6.2. Els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud (annex I) la següent documentació:

a) Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.

b) Identificació de qui serà el beneficiari mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.

c) Declaració responsable d’estar empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia de manera continuada des d’abans de l’1 de gener de 2016 (annex II).

d) Declaració responsable per part del beneficiari, si és major d’edat, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i autorització a l’Ajuntament per sol·licitar a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades del sol·licitant, que siguin necessàries. En cas de ser menor d’edat la declaració haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal (annex II).

e) Declaració responsable del beneficiari, si és major d’edat, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En cas de ser menor d’edat la declaració haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal (annex II).

f) Certificat acadèmic de les notes del curs 2015-2016. S’acceptaran també extractes d’expedient acadèmic.

g) Certificat de matrícula dels estudis del curs 2016-2017 per als quals sol·licita l’ajuda. S’acceptarà també còpia de la matrícula.

h) Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament degudament emplenat amb les dades bancàries actualitzades. En cas d’haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar.

i) Pla d’estudis.

Si els documents exigits en la sol·licitud ja s’haguessin presentat a l’Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se a l’establert en l’article 53.d) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què van ser presentats o emesos.

En cas de ser menor d’edat, la sol·licitud haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal.

6.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte de la present convocatòria en el BOIB.

7. ÒRGAN COL·LEGIAT

7.1. L’òrgan col·legiat realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds i elaborarà la proposta de resolució de concessió, la qual, a través de l’òrgan instructor, s’elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.

7.2. Estarà format pels següents membres:

Presidència: la regidora d’Educació o persona en qui delegui.

Vocals:

- la regidora de Cultura o persona en qui delegui

- un/a tècnic/a d’Administració general de l’Ajuntament

- un membre del personal administratiu del Departament d’Educació i Cultura

- Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui

 L’òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions:

a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.

b) Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb els requisits establerts a la base 4.

c) Formular l’informe d’avaluació i elevar-lo a l’òrgan instructor.

d) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d’aquesta convocatòria.

8. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

8.1. L’òrgan instructor del procediment serà un/a tècnic/a del Departament d’Educació, que té atribuïdes les funcions establertes a l’article 24 de la Llei general de subvencions i article 12 c) de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep.

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i l’informe de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional concedint un termini de 10 dies, comptats a partir del dia següent de la publicació de la proposta, perquè els interessants puguin presentar-hi al·legacions, si és el cas.

Finalitzat aquest termini i examinades les al·legacions que, si és el cas, haguessin presentat els interessats, l’òrgan instructor, amb l’informe previ de la l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució definitiva que dirigirà a l’òrgan competent per resoldre, que dictarà resolució definitiva amb la llista dels sol·licitants que hagin obtingut ajudes i la quantia de les ajudes concedides, la qual es notificarà de conformitat amb l’exposat a la base 5.2.

8.2. L’òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l’alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sense perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l’article 23.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l’article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l’article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions i article 17 de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep.

El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment és de sis mesos des de la data de publicació de la corresponent convocatòria.

9. RÈGIM DE RECURSOS

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:

- El recurs de reposició, potestatiu, davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l’acord.”

La qual cosa es fa pública perquè tothom en prengui coneixement.

  

Sant Josep de sa Talaia, 30 de juny de 2017

L’alcalde,

Josep Marí Ribas

  

ANNEX I

SOL·LICITUD D’AJUDES PER ALS ESTUDIANTS DEL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA, QUE CURSIN ESTUDIS UNIVERSITARIS I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I SUPERIOR DURANT EL CURS 2016-2017 A CENTRES DE FORA DE L’ILLA.

SOL·LICITANT

Nom i llinatges sol·licitant:

DNI sol·licitant:

Domicili sol·licitant:

Telèfon:

Adreça electrònica:

Nom dels estudis cursats (curs 16-17):

REPRESENTANT

Nom i llinatges representant:

DNI representant:

Domicili representant:

Telèfon representant

Adreça electrònica:

Parentesc amb el sol·licitant:

EXPÒS:

1. Que m’he assabentat de la convocatòria pública de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia de concessió d’ajudes per als estudiants del municipi de Sant Josep de sa Talaia, que cursin estudis universitaris i cicles formatius de grau mitjà i superior durant el curs 2016-2017 a centres de fora de l’illa.

2. Que durant el curs 2016-2017 he cursat estudis del següent tipus:

□ Estudis universitaris

□ Cicle formatiu de grau mitjà

□ Cicle formatiu de grau superior

SOL·LICIT:

Una ajuda econòmica per la quantitat de 525,00 euros, en concepte d’ajudes per als estudiants del municipi de Sant Josep, que cursin estudis universitaris i cicles formatius de grau mitjà i superior durant el curs 2016-2017 a centres de fora de l’illa.

Així mateix, adjunt:

□ Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.

□Identificació de qui serà el beneficiari mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.

□ Declaració responsable d’estar empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia de manera continuada des d’abans de l’1 de gener de 2016 (annex II).

□ Declaració responsable per part del beneficiari, si és major d’edat, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i autorització a l’Ajuntament per sol·licitar a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades del sol·licitant, que siguin necessàries. En cas de ser menor d’edat la declaració haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal (annex II).

□ Declaració responsable del beneficiari, si és major d’edat, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En cas de ser menor d’edat la declaració haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal (annex II).

□ Certificat acadèmic de les notes del curs 2015-2016. S’acceptaran també extractes d’expedient acadèmic.

□ Certificat de matrícula dels estudis del curs 2016-2017 per als quals sol·licita l’ajuda. S’acceptarà també còpia de la matrícula.

□Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament degudament emplenat amb les dades bancàries actualitzades. En cas d’haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar.

□ Pla d’estudis.

En cas de ser menor d’edat, la sol·licitud i resta d’annexos haurà de ser signada pel pare, mare o tutor legal

Sant Josep de sa Talaia, ....d....................de 2017

(signatura)

              

ANNEX II (sol·licitant major d’edat)

DECLARACIONS RESPONSABLES

Jo, ............................................., amb DNI ....................................., com a possible beneficiari de les ajudes que atorga aquest Ajuntament als estudiants universitaris i de cicles formatius de grau superior i mitjà que estudien fora de l’illa, FAIG LES SEGÜENTS DECLARACIONS RESPONSABLES:

1. Declar que estic empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, de manera continuada, des d’abans de l’1 de gener de 2016.

2. Declar que em trob al corrent del compliment de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Per altra banda, autoritz l’Ajuntament de Sant Josep a poder fer la sol·licitud de les dades meves, que siguin necessàries, a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social.

3.Declar que no em trob incurs en cap de les causes d’incompatibilitats i també que compleix els requisits que fixa l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Sant Josep de sa Talaia, .....d.................................de 20......

(signatura)

          

ANNEX II (sol·licitant menor d’edat)

DECLARACIONS RESPONSABLES

Jo, ............................................., amb DNI ....................................., com a pare/mare/ tutor legal de ........................................................, amb DNI ..........................,possible beneficiari de les ajudes que atorga aquest Ajuntament als estudiants universitaris i de cicles formatius de grau superior i mitjà que estudien fora de l’illa, FAIG LES SEGÜENTS DECLARACIONS RESPONSABLES:

1. Declar que el meu fill/a o tutelat.........................................................està empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, de manera continuada, des d’abans de l’1 de gener de 2016.

2. Declar que em trob al corrent del compliment de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Per altra banda, autoritz l’Ajuntament de Sant Josep a poder fer la sol·licitud de les dades meves, que siguin necessàries, a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social.

3.Declar que no em trob incurs en cap de les causes d’incompatibilitats i també que compleix els requisits que fixa l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Sant Josep de sa Talaia, .....d.................................de 20......

(signatura)