Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE FELANITX
Núm. 6999
Bases de la convocatòria 2017 de subvencions per la creació d'oportunitats de negoci al centre de Felanitx
BDNS (identif.): 352170, http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/es/index
El centre de Felanitx ha estat tradicionalment la zona comercial més important del municipi, on es trobaven petits comerços d’alimentació, botigues de roba, comerços d’electrodomèstics, comerços destinats a la venda de videojocs, música i cinema, bars i restaurants, forns i pastisseries, entitats financeres, etc.
A més de ser zona comercial, al centre de Felanitx és també on es pot trobar gran part de l’oferta cultural del municipi: l’església parroquial de Sant Miquel, l’església i convent, plaça de sa Font de Santa Margalida, la Casa de Cultura, l’antic Banc de Felanitx, el Mercat, l’Ajuntament, l’Església i convent de Sant Agustí, les cases burgeses del segle XIX o la plaça de s'Arraval.
Malauradament, el centre de Felanitx va sofrir un permanent declivi en la seva configuració econòmica a finals del segle XX que es va agreujar amb l'actual crisi econòmica. La degradació de l’entorn, la falta d’aparcament i la despoblació de la zona han provocat que els comerços i negocis localitzats al centre hagin desaparegut i els que sobreviuen hagin perdut la seva importància i visibilitat.
La zona més afectada per aquestes circumstàncies és, sens dubte, la que es correspondria amb el nucli antic del segle XIV, on són pocs els establiments que hi sobreviuen.
Per aquests motius, a la Plenària de 14 de desembre de 2017, l’Ajuntament de Felanitx va aprovar el Pressupost Municipal de 2017, al qual s’inclou una partida pressupostària de subvencions de 20.000,00 euros per a la dinamització del centre de Felanitx a través de la creació d’oportunitats de negoci.
La present convocatòria d’ajudes es regirà d’acord amb les bases descrites a continuació.
Article 1.- Pressupost
La quantia econòmica total de la present convocatòria de subvencions és de 20.000,00 euros amb càrrec a la partida pressupostària 2017/0/4310/470000 (Subvencions emprenedors) prevista al pressupost de 2017.
Article 2.- Finalitat
La present convocatòria té com a finalitat regular les ajudes econòmiques que l’Ajuntament de Felanitx pretén destinar a estimular la creació d’oportunitats de negoci al centre de Felanitx, mitjançant la concessió de subvencions que promoguin el desenvolupament empresarial.
Article 3.- Beneficiaris
Als efectes de la present convocatòria, podran ser beneficiaris de les subvencions previstes a aquestes bases les persones físiques o jurídiques privades, o les comunitats de béns, que sense tenir personalitat jurídica, que lloguin qualsevol local que reuneixi els requisits per catalogar-se com a local subvencionable per dur a terme una activitat econòmica iniciada a partir de l’1 de gener de 2017, sempre i que compleixin els següents requisits:
Als efectes de la present convocatòria, no podran ser beneficiaris d’aquestes ajudes:
Per últim, quedaran exclosos de les subvenciones previstes a aquesta convocatòria:
Article 4.- Conceptes subvencionables
1. D’acord amb la present convocatòria, serà subvencionable el lloguer del local on es durà a terme l’activitat econòmica. En aquest sentit, s’entén per lloguer la quantia del lloguer dels 12 primers mesos des del començament de l'activitat empresarial. L’ajuda no cobrirà ni els imposts indirectes (IVA) ni les despeses de comunitat, fiança o altres similars.
2. Els locals subvencionables hauran de complir els següents requisits:
a. Estar ubicats dins la zona del nucli de Felanitx indicada al document número 1.
b. Que el propietari del local signi amb l’Ajuntament el corresponent conveni per subvencionar el preu dels locals, prèviament o posteriorment a l’inici de l’activitat.
c. Ha d’existir un contracte de lloguer signat entre el propietari i el llogater.
Article 5.- Quantia de la subvenció
La subvenció cobrirà un 100% del preu del lloguer amb un màxim de 4.000 euros per any i per sol·licitant.
Si a l’hora de determinar les subvencions corresponents a les sol·licituds, el crèdit pressupostari fos insuficient per concedir-les totes, s’aplicaran els criteris de valoració previstos a l’article 6. Si això resultés insuficient, es reduiran proporcionalment les quanties resultants fins que no es superi el muntant global de la consignació.
Article 6.- Criteris de valoració
Per la resolució de les ajudes es procedirà a la valoració de totes les sol·licituds rebudes per part del personal tècnic designat a tals efectes, que emetrà un informe per a la seva aprovació a Junta de Govern.
Per obtenir la puntuació a aquest apartat és imprescindible haver presentat el projecte de negoci. Es valorarà la viabilitat tècnica, econòmica i financera de la activitat empresarial. Per poder obtenir la puntuació, s’haurà de presentar un estudi o pla de viabilitat de l’empresa o memòria econòmica i/o financera.
S’adjudicaran 3 punts automàticament quan el nou emprenedor sigui usuari del Servei de Felanitx Emprèn.
Es valoraran els cursos realitzats per millorar la capacitat tècnica i empresarial de l’empresari o gestor del negoci. Per acreditar aquest extrem s’haurà de presentar document acreditatiu d’haver participat a cursos de formació d’emprenedors, auto-ocupació, gestió d’empreses o similars.
En aquells casos en els que es consideri necessari, el personal tècnic de l’Ajuntament, podrà realitzar entrevistes personalitzades als/les emprenedors/es, per profunditzar i aclarir determinades qüestions sobre el negoci, i fer les visites al local que es considerin, amb l’objectiu de realitzar una adequada valoració d'aquestes.
Totes aquelles sol·licituds que no obtinguin un mínim de 6 punts, seran denegades.
Art. 7.- Òrgans i funcions
1. L’òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria de Formació i Ocupació que ha de dur a terme les actuacions a què es refereix l’article 24 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
2. Una comissió avaluadora es reunirà per examinar si les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts a aquestes bases. S’aixecarà acta de la reunió.
3. La comissió avaluadora estarà integrada pels següents membres:
La comissió tècnica avaluadora quedarà constituïda legalment amb l’assistència del president, la tècnica de Desenvolupament Local i el secretari o persones en qui deleguin.
En el cas que no sigui possible l’assistència a la sessió de la comissió qualificadora, els seus membres podran delegar-la en una altra persona.
L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’acta de la reunió de la comissió, formularà proposta de resolució provisional, que es publicarà a la web de l’Ajuntament. Tot seguit s’obrirà un termini de 10 dies per presentar al·legacions.
Si no es presenten al·legacions dins el termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiu. En altre cas, examinades les al·legacions presentades per les persones interessades, l’òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva que haurà d’expressar la/el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als que es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia.
Art. 8.- Resolució.
1.– La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s’atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposa de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció municipal.
2.– La resolució de la sol·licitud es notificarà als interessats seguint allò que s'ha establert en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3.– El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut dit termini sense que hagi recaigut una resolució expressa, les sol·licituds s'entendran desestimades, als efectes d'interposar els recursos administratius o d'una altra naturalesa que correspongui.
4.– Dit acord exhaureix la via administrativa i enfront d'ella podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que va resoldre, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva notificació, o ser impugnada directament davant la Sala Contenciosa- Administrativa corresponent del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva notificació.
Article 9. Acceptació
Perquè la subvenció sigui efectiva, cal que el beneficiari l’accepti, sense reserves, amb les condicions amb les quals s’ha concedit. A aquest efectes, la signatura del justificant de recepció de la comunicació de la subvenció és suficient, sempre i que el beneficiari no al·legui res en contra en el termini d’un mes. La no acceptació comporta la revocació de la subvenció.
Article 10. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds es poden presentar fins al 10 de novembre de 2017.
Cal presentar-les en el registre general de l’Ajuntament, de forma presencial o telemàtica, o també es poden presentar en els llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant, LPACAP).
Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb sobre obert perquè la segellin, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria.
La sol·licitud es presentarà mitjançant el model normalitzat que s’annexa com a document número 2 d’aquestes bases i acompanyat de la següent documentació:
Article 11. Esmena de deficiències
En cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l’òrgan instructor n’ha de requerir la rectificació o els documents que hi manquin. Si en el termini de 10 dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, l’Ajuntament, després d’haver pres la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la serva petició, d’acord amb l’article 68.1 de la LPACAP.
Article 12.- Termini per la realització de l’activitat i justificació
1. L’inici del termini per realitzar l'activitat econòmica i considerar les despeses subvencionables seran els 12 mesos següents a l’inici de l’activitat, que no podrà ser anterior a l’1 de gener de 2017.
2. Entre els dies 1 i 10 de cada mes natural, el beneficiari haurà de presentar el justificant bancari del pagament de la mensualitat de lloguer a l’Ajuntament.
3. Al document bancari ha de constar la identificació completa de la persona que realitza el pagament (arrendatari) i de qui el rebi (arrendador), l’import, el concepte, que ha d'incloure el mes que correspon i el local objecte del lloguer.
4. Els justificants s’han de presentar al registre general de l’Ajuntament o telemàticament, o a través de qualsevol altra via habilitada per l’Ajuntament.
5. Si el document bancari no es presenta en el termini assenyalat a l’apartat 2, el beneficiari perdrà el dret al pagament de la mensualitat no justificada, sense perjudici de rebre l’import corresponent a les mensualitats pendents que ja hagin estat concedides.
6. La justificació parcial de la mensualitat no dóna dret a rebre l’import proporcional de la subvenció.
Article 13.- Pagament
Un cop la Junta de Govern aprovi la resolució definitiva de la concessió de la subvenció, s’abonarà el 50% de l’import concedit.
El 50% restant s’abonarà un cop s’ha comprovat que el beneficiari ha aportat tots els justificants de pagament del lloguer i la Junta de Govern dicti la resolució de reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament.
Article 14.- Reintegrament de la subvenció
La subvenció s’haurà de reintegrar quan es detecti incompliment de les obligacions de la present convocatòria o la inexactitud o falsejament de les dades o documents subministrats que hagis servit com a suport a la concessió de la subvenció.
Seran responsables solidaris del reintegrament de la subvenció els beneficiaris d'aquest i, en el seu cas, els membres del consell d’administració de la societat.
DOCUMENT NÚMERO 1
Zona de la borsa de locals subvencionable
La zona del nucli de Felanitx on podran estar ubicats els locals per ser subvencionables equival al nucli antic del segle XIV i que inclou els següents carrers:
(vegeu imatge al final del document)
DOCUMENT NÚMERO 2
Sol·licitud de subvenció per a la creació d’oportunitats de negoci al centre de Felanitx
Dades de la persona o entitat sol·licitant |
||||
Nom i llinatges o raó social: |
||||
NIF/CIF/DNI: |
||||
Dades del representant legal/persona autoritzada |
||||
Nom i llinatges: |
||||
DNI: |
||||
En qualitat de (representació que ostenta): |
||||
Domicili a efectes de notificacions |
||||
Carrer o plaça: |
||||
Núm.: |
Planta: |
Porta: |
||
Altres dades: |
Codi postal: |
|||
Municipi: |
Província: |
|||
Telèfon: |
Correu electrònic: |
La persona que subscriu __________________________________________________________, amb DNI __________________________________, en representació de l’entitat sol·licitant, (en el seu cas), DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT
1. Que accept les bases de la convocatòria de subvencions per a la creació d’oportunitats de negoci al centre de Felanitx.
2. Que adjunt la documentació exigida.
QUANTITAT QUE SOL·LICIT________________________________€
A Felanitx, ____ de ___________________________ de 2017
(signatura)
DOCUMENT NÚMERO 3
Declaració responsable
El/La Sr./Sra. .............
Efectua la següent DECLARACIÓ RESPONSABLE:
1.- Que l' empresa que represento/l’empresari està al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l’Ajuntament de Felanitx
2.- Que l'empresa que represento/l’empresari no està incurs en cap de les circumstàncies establertes a l’art 13.2 de la Llei 32/2003 general de subvencions.
3.- Que no he rebut ni sol·licitat subvencions pel mateix objecte i finalitat, i d’haver-ho fet, present la relació detallada adjunta.
Felanitx, ____ de ___________________________ de 2017