Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 6998
Bases de la convocatòria de subvencions a associacions de comerciants i empresaris del municipi de Felanitx

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (identif.): 352094, http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/es/index

Art. 1.- Objecte

L’objecte d’aquestes bases és la regulació de la concessió de subvencions, dins dels límits pressupostaris prevists, a favor d’aquelles entitats  que duguin a terme activitats relacionades amb la promoció i la dinamització del comerç i dels distints sectors d’activitat al terme municipal de Felanitx.

Aquests ajuts econòmics estan destinats a fomentar i sufragar la realització d’activitats d’interès públic i social que tinguin per objecte dinamitzar el comerç urbà de proximitat a Felanitx i els distints sectors d’activitat, realitzades entre l’1 de gener de 2017 i el 15 de novembre de 2017.

Art. 2.- Beneficiaris

Seran beneficiaris d'aquestes ajudes les associacions d'empresaris i comerciants legalment constituïdes, inscrites en el Registre d'Associacions de l'Ajuntament de Felanitx.

Art 3.- Finançament

Les subvencions es finançaran a càrrec de la partida pressupostària 2017/0/4310/479000 del Pressupost General de l'Ajuntament, amb un import total màxim de 4.000€ per fer front al pagament de les ajudes.

Art 4.- Accions subvencionables

Són subvencionables les activitats per a la promoció, difusió i l’animació comercial i empresarial del municipi de Felanitx. Així com també, activitats de caire social o comunitari, que directament o indirectament potenciïn el comerç i empresariat local.

a. Es consideren despeses subvencionables aquelles executades i pagades dintre del període comprès entre 1 de gener fins a 15 de novembre de 2017, detallades a continuació:

  • Despeses d’organització, en aquest cas no poden suposar més del 25% del pressupost del projecte subvencionable. 
  • Despeses de realització de les activitats, ja siguin pròpies com mitjançant serveis de tercers.
  • Publicitat, propaganda i difusió de l’activitat.
  • Serveis professionals i honoraris relacionats directament amb l’activitat.
  • Material i articles promocionals.
  • Despeses relatives a premis, sortejos, trofeus, sempre que no siguin lliuraments en metàl·lic.
  • Primes d’assegurances de l’activitat.
  • Despeses de manteniment, seguretat i neteja allà on es desenvolupi l’activitat.
  • Altres despeses necessàries per dur a terme el projecte.

b. En cap cas es consideren despeses subvencionables:

  • Els impostos indirectes que siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda o societats.
  • Els interessos deutors de comptes bancaris, els recàrrecs, les sancions administratives ni els interessos de demora.
  • Les despeses d’inversió, incloses les adquisicions de béns mobles.
  • Les despeses facturades amb data anterior a la data d’inici del projecte.
  • Allotjament i manutenció: dinars, sopars, càtering, dietes, allotjaments, o similars.
  • Informes, estudis o memòries relacionades amb el projecte o amb la justificació d’aquest.
  • Accions formatives.
 

Art. 5.- Requisits dels projectes d’activitat i dels beneficiaris

Els beneficiaris han de complir els requisits següents:

  • Estar formalment constituïts i registrats al Registre General d’Associacions o Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes.
  • Tenir, d’acord amb els seus estatuts o normes reguladores, objectius i finalitats coincidents amb l’objecte i les finalitats del projecte de l’activitat presentada.
  • Comptar amb el suport mínim de 10 comerços de l’àrea on es realitzarà o s’ha realitzat l’activitat o un mínim de 10 empreses del sector d’activitat com a potencials beneficiàries, que s'haurà d'acreditar mitjançant un compromís d'adhesió. (Annex V)

Art. 6.- Criteris de valoració

La Comissió Avaluadora valora les sol·licituds i els projectes presentats segons els criteris següents de puntuació, amb una puntuació màxima de 30 punts. No seran subvencionables els projectes que no aconsegueixin un mínim de 15 punts.

  • Projecte o Memòria: d'acord amb els objectius d'aquesta subvenció (màxim 6 punts)
  • Originalitat i novetat de la iniciativa (màxim 4 punts)
  • Anàlisi i coneixement de l’entorn on es realitzarà el projecte i impacte comercial o sectorial. (màxim 4 punts)
  • Qualitat del projecte i oferta d’activitats. (màxim 4 punts)
  • Major abast de les activitats i actuacions, impacte social, comercial, urbà i turístic, suport a la desestacionalització, obertura a nous mercats de clients. (màxim 4 punts).
  • Major quantitat de destinataris beneficiaris de l’activitat. (màxim 4 punts)
  • Durada de l’activitat.  (màxim 4 punts)

A fi de posar en relleu els extrems anteriors, els peticionaris acompanyaran a la seva sol·licitud tots els estudis, programes, memòries i altra documentació que estimin convenients.

Art.7 .- Quantia atorgada

1.Es podran subvencionar el 100% del cost dels projectes amb un import màxim de subvenció de 2.000€ per projecte i entitat.

2. La dotació pressupostària de la convocatòria serà distribuïda de la forma següent :

  • Valor del punt = Dotació pressupostària /total de punts obtinguts entre tots els expedients aplicant els criteris de l'article 6.
  • Subvenció= Punts de l'expedient x valor del punt.

Art.8 .- Sol·licituds i terminis de presentació

Les entitats o persones físiques interessades a obtenir aquestes subvencions hauran de presentar en el Registre General de l'Ajuntament la documentació que a continuació s'assenyala:

1. Sol·licitud  de subvenció (Annex I) 

2. Document Nacional d’Identitat de la persona que subscriu l’escrit de sol·licitud, i documentació acreditativa de la seva representació.

3. CIF de l'entitat sol·licitant i estatuts d'aquesta.

4. Declaració responsable de l’entitat peticionària relativa al compliment dels punts següents (Annex II):

a. Que està assabentat de la normativa aplicable a l’Ajuntament de Felanitx en matèria de subvencions i les obligacions del beneficiari d’aquestes i en especial les assenyalades en l’article 14 de la Llei 38/2003, i que n’acata l’estricte compliment.

b. Que no es troba sotmesa a cap de les causes de prohibició de l’obtenció de la consideració de beneficiari assenyalades en l‘article 13 punts 2 i 3 de la Llei 38/2003.

c. Que l'entitat no té pendent de justificar cap subvenció fora de termini

d. Que no ha sol·licitat o rebut qualsevol altra subvenció per a la mateixa finalitat. En cas d’haver-ne sol·licitada o rebuda alguna, cal indicar-ne la quantia i l’entitat a la qual s’ha sol·licitat o de la qual s’ha rebut.

e. Que es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l’Ajuntament de Felanitx i la Seguretat Social (Annex III)

f. Que l’entitat peticionària es troba inscrita en el registre municipal d'entitats ciutadanes de l'Ajuntament de Felanitx.

g. Que amb la suma dels ingressos prevists per al desenvolupament de l’activitat, incloent-hi l’import de la subvenció que se sol·licita, no se supera el cost previsible de la realització de l’activitat esmentada.

h. Que la persona que subscriu es troba legalment facultada per representar l’entitat peticionària.

i. Que reuneix els requisits prevists en l’article 3 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius o dels incentius fiscals al mecenatge.

5. Memòria de les activitats que es pretenen dur a terme, amb pressupost dels seus ingressos i despeses. (Annex IV)

6. Document que acrediti que el projecte té suport de com a mínim 10 negocis del municipi (Annex V)

7. Model bancari on es vol cobrar la subvenció. (Annex VI)

El termini de presentació de sol·licituds serà de trenta dies naturals a comptar des de l’endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.

Art. 9- Abonament de la subvenció

El pagament s'efectuarà mitjançant transferència bancària. Totes les quantitats concedides s'ingressaran en un compte bancari a nom de l'entitat indicada en la sol·licitud.

Els beneficiaris hauran d'aportar, necessàriament, certificat de l'entitat financera per on desitgen que els sigui abonat l'import de la subvenció, en el que figurin els vint dígits del Codi Compte Client i en el que s'acrediti que el compte correspon a l'entitat subvencionada.

El lliurament de les ajudes que, si escau, es concedeixin, es realitzarà una vegada presentada la justificació prèvia fefaent de la realització de les activitats i l'aplicació de la subvenció, mitjançant la presentació de la documentació a què es refereix l'article 12.

Art. 10.- Òrgans i funcions

L’òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria de Comerç que ha de dur a terme les actuacions a què es refereix l’article 24 de la llei 38/2003 general de subvencions.

Una comissió avaluadora es reunirà per examinar si les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts a aquestes Bases. S’aixecarà acta de la reunió.

La comissió avaluadora estarà integrada pels següents membres

  • Presidència: el regidor de comerç  o persona en qui delegui
  • Vocals:         
  • Tècnica de desenvolupament local
  • L’interventor
  • El secretari o persona en qui delegui.

La comissió tècnica avaluadora quedarà constituïda legalment amb l’assistència del president, la tècnica de desenvolupament local i el secretari o persona en qui hagi delegat.

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’acta de la reunió de la comissió, formularà proposta de resolució provisional, que es publicarà a la web de l’Ajuntament, tot segui s’obrirà un termini de 10 dies per presentar al·legacions.

Si no es presenten al·legacions dins el termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiu. En altre cas, examinades les al·legacions presentades per les persones interessades, l’òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva que haurà d’expressar la/el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als que es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia.

Art. 11.- Resolució.

1.–  La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s’atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposa de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció municipal.

2.– La resolució de la sol·licitud es notificarà als interessats seguint allò que s'ha establert en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 

3.– El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut dit termini sense que hagi recaigut una resolució expressa, les sol·licituds s'entendran desestimades, als efectes d'interposar els recursos administratius o d'una altra naturalesa que corresponguin.

4.– El dit acord exhaureix la via administrativa i enfront d'ella podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que va resoldre, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva notificació, o ser impugnada directament davant la Sala Contenciosa- Administrativa corresponent del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva notificació.

Art. 12.- Justificació

1.- La justificació de les despeses corresponents a les subvencions atorgades, haurà de realitzar-se pels beneficiaris, amb la data límit del 15 de novembre de 2017.

2.- Per a la justificació de la subvenció s'haurà d'aportar:

a. Memòria final detallada del projecte desenvolupat objecte de la subvenció, que descrigui els objectius i resultats aconseguits, que inclogui declaració d'activitats realitzades amb descripció d'aquelles que han estat finançades amb la subvenció de referència i el seu cost, així com aquelles que hagin estat finançades amb fons propis.

b. Compte justificatiu simplificat al qual al·ludeix el Reial Decret 887/2006, de desplegament de la Llei 38/2003, incloent una relació d'ingressos i despeses generades de cadascuna d'elles d'acord amb allò que s'ha presentat en el projecte inicial, en cas que la subvenció sigui atorgada per cobrir un dèficit en l’activitat, la liquidació econòmica haurà de fer constar totes les despeses i ingressos de l’Entitat per tal que es pugui comprovar fefaentment el resultat de dèficit objecte de la subvenció. Aquest compte justificatiu s'ha de signar pel representat legal de l’entitat. (Annex VII)

c. Presentació d'original i còpia de totes les factures i/o justificants acreditatius de la despesa concreta per la qual se sol·licita la subvenció. En cas que la subvenció sigui sol·licitada per cobrir un dèficit en l’activitat que es desenvolupa, s’hauran de presentar factures i/o justificants per un import que, com a mínim, cobreixin l'import de la subvenció concedida. La data d’emissió haurà de correspondre al període subvencionable.

Les còpies compulsades es quedaran a l'arxiu de l'entitat concedent i els originals estampillaments, custodiats per l'entitat beneficiària.

Les factures hauran de complir tots els requisits legals vigents: CIF, IVA, núm.. Ordre de la factura, data, detall de la despesa, de forma tal que quedi ben clar que la despesa detallada en la factura correspon a l'activitat per a la que s'ha concedit la subvenció. En el cas que una factura no especifiqui en el seu concepte que la despesa correspon a l'activitat subvencionada, haurà de ser certificada pel representant legal de l'entitat.

Art. 13.- Obligacions que assumeixen les entitats subvencionades.

Són obligacions dels beneficiaris:

a. Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenti la concessió de la subvenció.

b. Justificar davant l'òrgan que assenyali les bases especifiques per a la concessió de la subvenció, el compliment dels requisits o condicions, així com, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat per a la qual és va atorgar la subvenció.

c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció a efectuar per l'òrgan que assenyali les bases especifiques per a la concessió de la subvenció, així com, el control financer a què fa referència el Text refós de la Llei reguladora dels hisendes locals.

d. Comunicar a l'òrgan concedent o a l'entitat col·laboradora l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financien la mateixa activitat o projecte, en els dotze mesos anteriors.

e. Acreditar, abans de la concessió, que és troba al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’administració de la Comunitat Autònoma, i amb la Seguretat Social, bé mitjançant declaració expressa o mitjançant certificat acreditatiu, així mateix, haurà d'acreditar estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Felanitx.

f. Disposar dels llibres comptables, registres i la resta de documentació, en els casos establerts a la Legislació mercantil i sectorial, o si s'escau, en els exigits a les bases especifiques, quan no estigui obligat per llei, a portar l'esmentada documentació, en el termini de tres mesos.

g. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, almanco durant un període de cinc anys.

h. Adoptar les mesures de difusió, en el sentit d'establir, si s'escau, que dita activitat o projecte, s'ha realitzat amb ajuda o subvenció de l'Ajuntament de Felanitx.  Els cartells han de dur el logotip i el nom d'Ajuntament de Felanitx, especificant que l'Ajuntament és patrocinador de l'activitat.

i. Posar com a col·laborador l’Ajuntament de Felanitx, en totes les comunicacions escrites i digitals que realitzen dels seus actes que son objecte de subvenció.

j. Procedir al reintegrament dels fons percebuts i que no puguin justificar-se, o al reintegrament total dels fons en els supòsits previstos a l'article 37 de la Llei general de subvencions.

Art. 14.- Supòsits de revocació de les ajudes i reintegrament d'aquestes. 

El procediment de reintegrament es regirà pel que disposa l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sent l'òrgan competent per exigir el reintegrament el concedent de la subvenció mitjançant la resolució del procediment regulat a l'esmentada Llei.

Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes en els supòsits previstos en l'article 37.1 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i article 28 del Reglament general de subvencions d'aquest Ajuntament.

Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic, aplicant-se per al  seu cobrament el que disposa la Llei reguladora d'hisendes locals i el Reglament general de recaptació.

Art. 15.- Règim Jurídic.

En el no previst en la present convocatòria s'aplicarà la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el seu reglament de desplegament aprovat per RD 887/2006, de 21 de juliol, i el Reglament general de subvencions de l'Ajuntament de Felanitx.

Art. 16.- Annexos.

Els annexos estaran a disposició dels interessats a l'oficina del Registre d'aquest Ajuntament i a la pàgina WEB www.ajfelanitx.net

   

Felanitx

El batle
Joan Xamena Galmés

Documents adjunts