Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 6980
Bases per a la convocatòria de subvencions dirigides a associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre a l’illa de Formentera per al desenvolupament de programes i actuacions en matèria de serveis socials per l'any 2017
La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera en sessió ordinària celebrada el 16 de juny de 2017, va adoptar el següent acord:
PRIMER.- Aprovar les Bases per a la convocatòria de subvencions dirigides a associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre a l´illa de Formentera per al desenvolupament de programes i actuacions en matèria de serveis socials (activitats d’associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre amb tasques destinades a l’atenció i millora de les condicions de vida dels majors, menors, persones amb discapacitat, malalts mentals i d’altres malalties cròniques, així com, aquelles persones en situació o risc d’exclusió social), que figuren a l’Annex.
SEGON.- Aprovar la Convocatòria de subvencions dirigides a associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre a l´illa de Formentera per al desenvolupament de programes i actuacions en matèria de serveis socials (activitats d’associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre amb tasques destinades a l’atenció i millora de les condicions de vida dels majors, menors, persones amb discapacitat, malalts mentals i d’altres malalties cròniques, així com, aquelles persones en situació o risc d’exclusió social)
TERCER.- Autoritzar la despesa per import de 34.000 euros (trenta-quatre mil euros) amb càrrec a la partida 2017/ 1/ 231/ 480000 del pressupost de l´any 2017 del Consell Insular de Formentera amb un límit màxim d´ajuda per associació de 14.000 € (catorze mil euros).
QUART.- Publicar les Bases presents al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d´anuncis del Consell Insular de Formentera i a la pàgina web d´aquesta Administració als efectes legals oportuns.
CINQUÈ.- Obrir un termini per a la presentació de sol·licituds segons el previst a la base sisena de la present convocatòria.
“ Bases per a la convocatòria de subvencions dirigides a associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre a l’illa de Formentera per al desenvolupament de programes i actuacions en matèria de serveis socials per l´any 2017
1. Objecte
És objecte d'aquestes bases regular la convocatòria pública per a la concessió de subvencions, per al foment de programes i actuacions a l’àmbit sociosanitari que contribueixin a una millora de les prestacions sociosanitàries a l’àmbit de l’illa de Formentera, i promoure aquelles activitats d’associacions i/o entitats privades sense ànim de lucre amb tasques destinades a l’atenció i millora de les condicions de vida dels majors dependents, les persones amb discapacitat, les persones amb malaltia mental i d’altres malalties cròniques, per a l'any 2017.
Les subvencions es concediran en règim de concurrència competitiva amb la finalitat de promoure el desenvolupament de programes i actuacions que contribueixin a una millora de les prestacions sociosanitàries a l’àmbit de l’illa de Formentera
2. Consignació pressupostària
El pressupost per a aquesta convocatòria és de 34.000 € (trenta-quatre mil euros) amb càrrec a la partida pressupostaria 2017 / 1 / 231 / 480000 dels pressupostos generals del Consell Insular de Formentera per l’any 2017.
3. Requisits generals i criteris objectius que han de regir l’atorgament de la subvenció
Podran sol·licitar la subvenció les associacions i altres entitats privades sense ànim de lucre que es dediquin a l’atenció i millora dels col·lectius assenyalats al punt 1 d'aquestes bases i que reuneixin els següents requisits:
4. Activitats objecte de subvenció i límit d'aquesta
Són objecte d’aquesta subvenció les següents activitats dutes a terme entre el dia 16 d'octubre de 2016 fins al dia 15 d'octubre de 2017, ambdós inclosos:
Les activitats, programes o projectes s'emmarcaran als següents programes o àrees d'actuació:
5. Determinació de l'import i Règim de les subvencions
Es podrà subvencionar fins al 75 % del pressupost del projecte presentat per cada associació/entitat, amb un màxim de CATORZE MIL EUROS (14.000 €). En el cas de l'existència d'excedent de pressupost, l’òrgan competent, pot prorratejar l’import màxim destinat als projectes que compleixin els requisits. En tot cas, com a conseqüència de l’aplicació d’aquesta regla de prorrateig, no es pot atribuir una subvenció per un import superior al que s’ha sol·licitat.
Les subvencions regulades en aquestes bases no són incompatibles amb qualsevol d'altra sol·licitada a una altra institució pública o privada pel mateix concepte. En aquest cas, l’import no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, aïlladament o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa administració o d’altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat que el beneficiari ha de realitzar o el valor de la situació objecte de finançament.
Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en exercicis posteriors.
6. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds es formalitzaran mitjançant una instància, segons el model normalitzat que figura com a annex 1 d’aquesta convocatòria. Aquestes, seran presentades en el Registre General del Consell Insular de Formentera, de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), situat al carrer de Ramon Llull núm. 6, Sant Francesc Xavier, Formentera, o en qualsevol de les formes establertes en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dirigides al president del Consell Insular de Formentera, en el termini de 30 dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Les sol·licituds registrades fora de termini seran excloses i s’arxivaran. Si l’últim dia de presentació fos dissabte, diumenge o festiu, el termini s’entendrà ampliat fins el següent dia hàbil. Els restants i successius anuncis, es faran públics únicament en el tauler d’anuncis del Consell Insular i a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat.
Les instàncies presentades en la forma prevista en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no seran admeses encara que consti que es va lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, tret que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC),dins el termini establert, per correu electrònic a: atenciociutadana@conselldeformentera.cat.
Les sol·licituds (annex I) hauran d’anar acompanyades de la següent documentació (originals o còpies compulsades):
1. En cas d’haver rebut subvencions o ajudes d'altres entitats o administracions, declaració jurada que el conjunt de les subvencions rebudes no supera el cost de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar.
2. Nombre total de persones ateses a l’illa de Formentera, o nombre total de persones ateses de Formentera, en cas que siguin entitats o associacions amb domicili social a les Illes Balears que ofereixin atenció i suport psicosocial a residents de Formentera fora de l'illa.
3. Disposar de l’estructura i capacitat suficient per garantir el compliment de l’activat per a la qual se sol·licita la subvenció.
4. Que l’entitat o associació es va constituir fa més d’un any.
Les sol·licituds dels interessats s'acompanyaran dels documents determinats a la convocatòria, tret que els documents exigits ja fossin en poder de algun òrgan de l’Administració actuant, en aquest cas el sol·licitant podrà acollir-se a allò establert en el paràgraf f) de l’article 13 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què foren presentats o emesos, i quan no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al que correspongui.
Si la instància o documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, per part del CIF, es requerirà l'esmena necessària, que haurà de realitzar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir de la notificació del corresponent requeriment. Si en aquest termini les persones interessades no realitzen aquesta esmena o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular de Formentera considerarà que desisteixen de la seua petició, prèvia resolució, d’acord amb l’art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7. Criteris de valoració
Només seran valorats aquells projectes que compleixin amb els requisits assenyalats en el punt tres d’aquesta convocatòria i compleixin amb l'objecte d'aquesta. La selecció dels projectes es farà mitjançant el procediment de concurrència competitiva. En la valoració dels projectes presentats es tindran en compte tant les característiques de l'entitat sol·licitant, com les del projecte presentat, d'acord amb els criteris que es descriuen a continuació:
Respecte de l'entitat sol·licitant.
Experiència i capacitat de l'entitat:
-Posseir experiència prèvia en la realització de les actuacions programades
-Comptar amb diverses fonts de finançament
-Disposar de recursos propis
-Pertànyer a alguna Federació, Plataforma i/o Coordinadora.
-Estar declarada d'interès públic.
-Tenir l'autorització de funcionament com a servei social o centre
Respecte del projecte presentat.
Implementació del projecte:
-Aportar informació clara,concreta i completa sobre el projecte
-Existir coherència entre cadascuna de les parts del projecte
-Presentació adequada del projecte
-Comptar amb un mètode d'avaluació continua específic
Viabilitat tècnica i econòmica:
-Disposar de personal tècnic responsable del projecte
-Incorporar voluntaris al projecte
-Disposar dels recursos materials necessaris
-Destinar recursos econòmics propis per al desenvolupament del projecte
-Disposar d'altres fonts de finançament amb destinació al projecte
Sostenibilitat del projecte:
-Ser un projecte de continuïtat respecte a anys anteriors
-Plantejar futura continuïtat del projecte i contemplar mesures suficients per a això
-Comptar amb una demanda i participació objectiva dels beneficiaris
Impacte social del projecte:
-No existir un recurs similar a l'illa
-Ser un projecte innovador a nivell municipal
-Estar destinat a diversos sectors de la població
-Introducció de millores objectivament verificables a nivell d'individus, grup o comunitat
-Nombre de beneficiaris directes del projecte
Complementarietat i coordinació amb la xarxa social local:
-Contemplar la coordinació i la col·laboració amb els tècnics de Serveis Socials
-Incloure la col·laboració i/o coordinació amb altres entitats sense ànim de lucre
-Prioritat respecte a les àrees d'actuació establertes per la convocatòria de l'exercici en curs
Les sol·licituds s’ordenaran per ordre de puntuació obtinguda d’acord amb els criteris esmentats i quedaran exclosos aquells projectes que no obtinguin, com a mínim, el 50 % del total de punts del projecte millor puntuat.
8. Instrucció
L’òrgan instructor del procediment és l'àrea de Benestar Social i Recursos Humans del Consell Insular de Formentera, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució, en el marc de l’article 16 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
En concret, correspon a l’òrgan instructor:
9. Comissió tècnica avaluadora
D’acord amb el que estableix l’article 19 del text refós de la Llei de subvencions, es constituirà la Comissió Tècnica Avaluadora. Es tracta d'un òrgan col·legiat format per 5 membres de l’àrea de Benestar Social que designarà el/la conseller/a d'aquesta:
La Comissió Tècnica Avaluadora estarà integrada pels següents membres:
President/a: Titular: el director/a del Centre d'Estades Diürnes de Formentera. Suplent: coordinador/a de l'àrea de Benestar Social.
Secretari/ària: secretari/ària del Consell Insular de Formentera o funcionari/ària en qui delegui.
Vocals: tres tècnics de l'àrea de Benestar social i Recursos Humans del Consell de Formentera.
La Comissió Avaluadora té atribuïdes les següents funcions:
a) Examinar les sol·licituds
b) Analitzar i valorar les sol·licituds
c) Formular informe proposta de concessió i denegació de les ajudes, degudament motivada.
10. Resolució i notificació
En fonament a l’informe proposta de la Comissió Avaluadora, el/la conseller/a de l’àrea de Benestar Social, elevarà proposta d'acord a la Comissió de Govern. Aquesta, com a òrgan competent, és l’encarregada de decidir la concessió o denegació de les subvencions, i expressarà la llista de associacions/entitats beneficiàries proposades per a l’atorgament de subvenció i la quantia, així com de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió. Posteriorment, l'acord de la Comissió de Govern, amb la llista de subvencions atorgades o denegades, es notificarà a tots els interessats.
Una vegada notificat l'Acord de la Comissió de Govern als interessats, aquests disposaran d'un termini de deu dies per comunicar la seva acceptació, o bé presentar les al·legacions que considerin oportunes, havent de reformular la sol·licitud, en el cas que l'import de la subvenció proposada sigui inferior a la quantia sol·licitada, per ajustar-la als compormisos i condicions de la subvenció prevista, o bé determinar la forma en que es finançara la diferència. Transcorregut el plaç sense comunicar l'acceptació, o sense reformular la sol·licitud, s'entendrà que el beneficiari renuncia a rebre la subvenció sol·licitada.
Els acords de la Comissió de Govern es notificaran individualment a cada entitat beneficiària sempre que n'hi hagi deu o menys. En el cas que hi hagi més de deu beneficiaris, la notificació es publicara a la pàgina web: www.consellinsulardeformentera.cat.i al tauler d’anuncis de la corporació, ubicat a l'OAC, segons l'establert als articles 42 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i de conformitat amb l’art. 34, del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
11. Obligacions de les associacions i/o entitats beneficiàries
Les entitats i/o associacions beneficiàries de les subvencions, en compliment del que disposa el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, quedaran sotmeses, entre d’altres, a les obligacions següents:
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi sigui d’aplicació.
Respecte a les activitats subvencionades, es farà constar en un indret privilegiat i visible l’escut oficial del Consell Insular amb el següent text: Consell Insular de Formentera.
12. Pagament de la subvenció
El pagament de la subvenció es tramitarà únicament una vegada justificades les despeses objecte de subvenció, i s’hagi emès informe tècnic favorable.
La justificació de les despeses objecte de subvenció es durà a terme fins al dia 31 d'octubre de 2017, mitjançant la presentació de factures originals, la suma de les quals serà igual, com a mínim, al cost total del projecte presentat.
Si la justificació de les despeses presentada fora incorrecta o incompleta, per part del CIF es requerirà l'esmena necessària, que haurà de realitzar-se en un termini de 10 dies hàbils, a partir de la notificació del corresponent requeriment.Transcorregut el termini per justificar i/o esmenar la justificació, no s’acceptarà cap factura, de manera que només es pagarà la quantitat justificada dins l’esmentat termini.
La justificació de les despeses objecte de subvenció es durà a terme mitjançant escrit (amb relació detallada de cada un dels documents que s’adjuntin, així com, l’import total de la justificació que presenten), i es presentarà en el Registre de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC, c. de Ramon Llull, núm. 6 baixos, en horari d'atenció al públic de 9 a 14 hores) o en qualsevol de les formes establertes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dirigides al president del Consell Insular de Formentera.
A l’escrit s’haurà d’adjuntar la següent documentació:
- Raó social i CIF del proveïdor
- Raó social i CIF de l’associació
-Expressió detallada del servei prestat o del material subministrat
- Número de la factura
- Data d'emissió
Aquestes hauran d'estar pagades i emeses amb data anterior al 15/10/2017. En tots els casos s'estampillaran sobre l'original segell o diligència acreditativa de la quantitat imputada a la subvenció del Consell Insular de Formentera.
L'òrgan instructor de la convocatòria podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes que consideri adients.
13. Revocació de les subvencions concedides
D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix total o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, total o parcialment, i es reintegraran al Consell Insular de Formentera les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent.
14. Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal
D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d’aquests ajuts serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d’aquest programa. Les persones interessades podran sol·licitar a l’administració l’exercici dels seus drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
Amb la presentació de la sol·licitud i la resta de la documentació requerida per participar en aquest programa, l’interessat autoritza el Consell Insular de Formentera a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seues obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.
15. Règim d’infraccions i sancions
L’incompliment de les obligacions que contreuen de les persones beneficiàries pot donar lloc al règim sancionador previst a la normativa vigent.
16. Recursos
La resolució de concessió de les ajudes exhaureix la via administrativa i davant d'aquesta es pot interposar, o bé, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, és a dir, davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en el termini d’un mes des de la notificació, o bé, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos des de la notificació.
17. Règim jurídic i publicació
Aquesta convocatòria es regeix per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, per el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i subsidiàriament per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques i per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de régim jurídic del sector públic, en tot allò que hi sigui d’aplicació.
Aquestes bases es publicaran al Butlletí oficial de les Illes Balears i entraran en vigor l’endemà de la seua publicació.
Els anexes de les presents bases es publicarán a la pàgina web del Consell Insular de Formentera: www.consellinsulardeformentera.cat “
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Formentera, 21 de juny de 2017
El President,
Jaume Ferrer RibasFormentera, 21 de juny de 2017