Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 6927
Extracte de la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, 23 de juny de 2017, per la qual s’aprova la convocatòria SOIB Jove Beques d’Èxit per a l’estudi del programa de segona oportunitat per a persones joves desocupades d’entre 18 i 29 anys inscrites en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, finançada pel Fons Social Europeu a través del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil per al període 2014-2020 i de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, per al període 2017-2018
Versió PDF
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria el text de la qual es pot consultar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pat.minhap.gob.es/bdnstrans/index):
Expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l’exercici 2018/Decret 75/2004 segons Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de data 24 d’abril de 2017
1. Objecte
Aquesta Resolució té per objecte establir la convocatòria de beques d’èxit adreçada a les persones joves desocupades que cursin els cursos de segon, tercer o quart d’Educació Secundària de Persones Adultes (ESPA) en els centres educatius de persones adultes de les Illes Balears o retornin al sistema educatiu per cursar cicles de formació professional presencial de grau mitjà o de grau superior sostinguts amb fons públics de la CAIB durant el curs acadèmic 2017-2018 (els cursos quadrimestrals octubre-febrer i febrer-juny en el cas d’ESPA).
Aquestes beques adopten la forma de barems estàndard de costs unitaris, atès el que disposen els articles 67 i 68 del Reglament (UE) Núm. 1303/2013 i l’article 14 del Reglament (UE) Núm. 1304/2013 sobre el Fons Social Europeu.
2. Finalitat
La finalitat d’aquesta convocatòria és concedir beques per dur a terme estudis de programes de segona oportunitat, esmentades en el punt anterior. Mitjançant aquestes beques d’èxit, es pretén incentivar el retorn al sistema educatiu d’aquelles persones joves desocupades que abandonaren de manera primerenca els estudis i que no disposen del títol d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) o que volen reincorporar-se al sistema educatiu estudiant algun cicle d’FP de grau mitjà o superior. Igualment, les beques esmentades també tenen com a finalitat augmentar la probabilitat de finalització amb èxit d’aquests estudis alhora que se’n redueix l’abandonament per causes econòmiques.
3. Crèdit
1. El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria és de 2.500.000,00 euros amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D06 capítol 4 19114. D’aquesta quantitat total, 800.000,00 euros corresponen a les beques per a alumnes que cursin ESPA amb la següent desagregació temporal: 400.000,00 euros per al curs quadrimestral d’octubre de 2017 a febrer de 2018 i 400.000,00 euros per al curs quadrimestral de febrer a juny de 2018. Si existís romanent en qualsevol dels dos quadrimestres ha de passar a incrementar el crèdit de l’altre període fins que s’exhaureixi el crèdit destinat per a cada curs quadrimestral. En el cas que existís romanent en el global dels dos cursos quadrimestrals aquest ha de passar a incrementar el crèdit destinat als alumnes que cursin cicles d’FP.
La part del crèdit restant, 1.700.000,00 euros, correspon a les beques per a alumnes que cursin cicles de Formació Professional de grau mitjà o superior. Si existís romanent ha de passar a incrementar el crèdit de les beques dels alumnes que cursin ESPA.
Aquesta resolució queda condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en l’exercici 2018.
2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria.
4. Persones beneficiàries
1. Podran tenir la condició de persones beneficiàries de les beques els alumnes d’ESPA dels centres d’educació per a persones adultes de les Illes Balears i els alumnes de cicles de formació professional presencial sostinguts amb fons públics de la CAIB que reuneixin els requisits següents el dia natural anterior a l’inici de les accions formatives:
a. Tenir més de 18 anys i menys de 30.
b. Estar inscrit com a demandant d’ocupació desocupat en el Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB).
c. Estar inscrit en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, amb la condició de persona beneficiària, per la qual cosa s’han de complir les circumstàncies següents:
d. En el cas dels alumnes de cicles de formació professional s’han de matricular a un nombre de mòduls que sumats han de representar com a mínim 750 hores lectives (s’inclouen les pràctiques formatives en centres de treball).
e. En el cas dels alumnes de cicles de formació professional, no haver-se matriculat a cap estudi reglat en el curs acadèmic 2016-2017.
f. Aprofitament del curs:
El Servei d’Ocupació de les Illes Balears ha de comprovar d’ofici les circumstàncies a, b, i c.
2. No poden ser beneficiàries les persones en les quals es doni alguna de les circumstàncies relacionades en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, ni en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost).
3. La propera convocatòria de beques d’èxit podrà preveure que en el cas dels alumnes que en el curs 2017-2018 cursin amb aprofitament el primer curs d’un cicle de formació professional presencial, aleshores en el curs 2018-2019 puguin optar a sol·licitar una beca d’èxit per cursar el segon curs del cicle de formació professional en qüestió. Aquesta situació resta condicionada també a la publicació de la corresponent convocatòria de beques d’èxit i a l’existència de crèdit adequat i suficient en l’exercici 2019.
5. Presentació de sol·licituds
1. Les sol·licituds s’han de formalitzar en el model que facilita el Servei d’Ocupació de les Illes Balears i que es troba a disposició de les persones interessades en el web www.soib.es. Quant al termini de presentació, s’han de presentar des de l’inici de cada un dels terminis de matriculació fins al dia anterior a l’inici de l’acció formativa o el dia de la finalització del termini de matriculació en cas que sigui posterior. En el cas dels cursos d’ESPA els alumnes que tinguin la intenció de matricular-s’hi, tant al primer curs quadrimestral (octubre 2017-febrer 2018) com al segon curs quadrimestral (febrer-juny de 2018), podran presentar la sol·licitud de la beca d’èxit per aquest segon període durant el primer termini de sol·licituds.
2. Un cop presentada la sol·licitud de participació en el programa de beques de segona oportunitat, el SOIB ha de verificar que el dia anterior a l’inici de l’acció formativa es compleixen els requisits per beneficiar-se d’un programa de Garantia Juvenil, esmentats a l’apartat 5.1 c.
3. Les sol·licituds s’hauran de presentar en el registre del Servei d’Ocupació de les Illes Balears o en qualsevol altre lloc previst en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
4. Amb la sol·licitud s’ha d’adjuntar la documentació següent:
a. Document D52, declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades (a disposició en el web del SOIB).
b. Còpia de l’imprès de matriculació.
c. D’acord amb l’article 6 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (BOE núm. 150, de 23 de juny), amb l’article 2 del Reial Decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desenvolupa parcialment la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (BOE núm. 278, de 18 de novembre) la signatura de la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir el certificat telemàtic de la Seguretat Social que acrediti que l’entitat que sol·licita la subvenció està al corrent de les seves obligacions, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.
d. D’acord amb la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, la signatura de la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Administració estatal, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.
e. Declaració de responsable d’acord amb el model que es troba en el web del SOIB:
5. D’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en aquesta Resolució, s’ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni l’error o presenti els documents necessaris, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 21 d’aquesta mateixa Llei.
6. Quan la persona sol·licitant inclogui el número de fax en la sol·licitud, s’entén que l’aporta perquè li notifiquin per aquest mitjà els actes de tràmit, la qual cosa es pot fer a l’efecte que regula l’article 41 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre. Es poden dur a terme les notificacions que es derivin d’aquest procediment per via telemàtica sempre que la persona sol·licitant aporti en la sol·licitud la seva adreça de correu electrònic i consenti expressament a usar aquest mitjà.
6. Règim de concessió de les beques
En aplicació de l’article 17.2 del Text refós de la Llei de subvencions i de l’article 7.3 de l’Ordre de bases reguladores aprovada per Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013, la concessió dels ajuts s’ha de fer aplicant un criteri de resolució per ordre rigorós d’entrada de les sol·licituds en el Registre General del SOIB o en els registres i les oficines que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària, atès que, per la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment.
8. Instrucció i resolució del procediment
1. L’òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és el director del SOIB, que ha de dur a terme d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la resolució.
2. En el cas de les sol·licituds de beques per als ESPA, una vegada finalitzat cada un dels dos cursos quadrimestrals, la Conselleria d’Educació i Universitat, a petició del director del SOIB, ha de remetre una llista dels alumnes que han cursat amb aprofitament de qualque àmbit de coneixement d’ESPA. En el cas de les sol·licituds de beques per als cicles d’FP presencial de grau mitjà i superior sostinguts amb fons públics de la CAIB, una vegada finalitzades les proves de control del mes de juny, la Conselleria d’Educació i Universitat, a petició del director del SOIB, ha de remetre una llista dels alumnes que han cursat amb aprofitament el curs, i ha de certificar que els alumnes de cicles de formació professional no s’han matriculat en cap estudi reglat en el curs acadèmic 2016-2017.
3. El cap de servei de Seguiment Administratiu de Formació ha d’examinar les sol·licituds i emetre l’informe que serveixi de base per a la proposta de resolució.
4. Tenint en compte l’informe del cap de servei de Seguiment Administratiu de Formació del SOIB, el director del SOIB ha de fer la proposta de resolució provisional, que s’ha de notificar a les persones interessades i concedir un termini de 10 dies per fer al·legacions. Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que els formulats pels interessats. En aquest cas la proposta de resolució provisional tindrà el caràcter de definitiva.
5. El president del SOIB, atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries, i en el termini màxim de tres mesos ha de dictar una resolució d’aprovació o de denegació degudament motivada.
6. El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions és de tres mesos des de la finalització de cada un dels cursos acadèmics. Aquestes resolucions es notificaran individualment. En haver transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.
9. Forma de pagament
El SOIB ha de tramitar la proposta de pagament d’aquestes beques un cop concedida la subvenció.
10. Import de l’ajut
En el cas dels alumnes d’ESPA l’import de la beca es fixa en 568 euros per àmbit de coneixement cursat amb aprofitament en qualsevol dels dos cursos quadrimestrals.
En el cas dels alumnes de cicles d’FP presencial l’import de la beca es fixa en 3.834 euros per curs desenvolupat amb aprofitament en qualsevol dels cicles (grau mitjà i superior) i indistintament per al primer o el segon curs.
11. Obligacions de les persones beneficiàries i dels centres
Els alumnes beneficiaris i els centres d’educació per a persones adultes o els centres de formació professional sostinguts amb fons públics de la CAIB on es dugui a terme la formació hauran de remetre a l’organisme competent la informació que se li requereixi, a l’efecte de complir amb el que estableix l’Annex I del Reglament (UE) núm. 1304/2013 relatiu a la recollida, seguiment i verificació dels indicadors d’execució i resultats en la consecució d’aquests ajuts.
També estaran obligats a facilitar la informació que els requereixi l’òrgan instructor del procediment, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o un altre òrgan competent i igualment estaran sotmesos al control i verificació dels organismes competents de la Unió Europea, la Unitat Administradora del Fons Social Europeu i la Direcció General de Fons Europeus de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L’obligació de facilitar la informació es perllongarà durant un termini de fins a tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l’operació, d’acord amb l’article 140.1 i 2 del Reglament (UE) núm. 1303/2013.
Complir les obligacions fixades a l’article 14 de l’Ordre de bases reguladores, i a l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
12. Justificació
D’acord amb l’article 18.5 de l’Ordre de bases reguladores, l’ajut s’entén justificat amb l’acreditació prèvia a la resolució de concessió bé per haver acabat amb aprofitament un dels àmbits de coneixement d’ESPA cursat en qualque dels centres d’educació per a persones adultes de les Illes Balears, bé d’haver aconseguit amb aprofitament la promoció de curs en el cas dels alumnes de primer curs d’algun cicle d’FP presencial de grau mitjà o superior, o bé per haver aconseguit amb aprofitament acabar la titulació en el cas dels alumnes de segon curs d’algun cicle d’FP presencial de grau mitjà o superior.
13. Compatibilitat
Aquesta beca és incompatible amb qualsevol altre ajut que es pugui rebre destinat a la mateixa finalitat.
Palma, 23 de juny de 2017
El conseller de Treball, Comerç i Indústria i President del Servei d’Ocupació de les Illes Balears
Iago Negueruela i Vázquez