Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 6827
Aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa d'activitats 2/9

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com que no s'han presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de l'Ajuntament d'Alaior sobre la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa d'Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa d'activitats, el text íntegre de la qual es fa públic d'acord amb l'article 17.4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, del 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

Es pot consultar el text esmentat a l'enllaç següent:

http://alaior.sedelectronica.es/transparency/03a1055c-1fd1-400d-9ecb-e4d71e04d287/

Ordenança núm. 2/9

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA D'ACTIVITATS

Article 1

Fonament i naturalesa

Fent ús de les facultats atorgades pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement amb el que disposa el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals (RDLEG 2/2004, de 5 de març), l'Ajuntament d'Alaior cobrarà la taxa d'activitats, que es regirà per la present ordenança fiscal, d'acord amb el que preveu l'article 57, en relació amb l'article 20.4.i de l'esmentat Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, revisat conforme amb el RDL 19/2012, de 25 de maig, de mesures urgents de liberalització del comerç i de determinats serveis.

Article 2

Fet imposable

1. Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la prestació dels serveis administratius necessaris per a la gestió dels expedients d'inici i exercici de les activitats permanents i no permanents, així com la realització de les activitats de competència municipal necessàries per a la inspecció, si escau.

2. Als efectes d'aquest tribut, s'entenen per activitats permanents i no permanents les compreses a la Llei 16/2006, de 17 d'octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d'activitat de les Illes Balears, i l'establert a l'Ordenança reguladora de les activitats permanents, aprovada definitivament pel Ple de l'Ajuntament d'Alaior en sessió de dia 2 de maig de 2012, sens perjudici d'altres disposicions que puguin ser aplicables en aquesta matèria.

Article 3

Subjecte passiu

Estan obligades a pagar la taxa, en concepte de subjectes passius contribuents, les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 35 de la Llei general tributària, titulars de l'activitat que es pretén desenvolupar o, en el seu cas, es desenvolupi.

Article 4

Responsables

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries dels subjectes passius les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 42 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiàries les persones i entitats establertes en l'article 43 de la Llei general tributària.

Article 5

Quota tributària

La quota tributària es determinarà d'acord amb les tarifes contingudes en l'annex d'aquesta Ordenança.

Article 6

Meritació

1. Dependent del tipus d'activitat permanent es meritarà de la forma següent:

  • Activitat permanent innòcua: la taxa d'activitat es meritarà en el moment de la presentació, en el Registre d'entrada de l'Ajuntament d'Alaior, de la declaració de responsable d'inici i exercici de l'activitat.
  • Activitat permanent menor i major: la taxa d'activitat es meritarà en el moment de la presentació, en el Registre d'entrada de l'Ajuntament d'Alaior, de la sol·licitud de permís d'instal·lació de l'activitat.

2. Respecte de les activitats no permanents, la taxa d'activitat es meritarà amb la presentació, en el Registre d'entrada de l'Ajuntament d'Alaior, de la declaració de responsable d'inici i exercici d'activitat.

3. Respecte de les transmissions de titularitat de les activitats permanents, la taxa d'activitat es meritarà amb la presentació, al Registre d'entrada de l'Ajuntament d'Alaior, de la comunicació de la transmissió d'una activitat inscrita en el registre d'activitats permanents, segons model facilitat per l'Ajuntament d'Alaior.

4. L'obligació de liquidar la taxa d'activitat, un cop nascuda, no es veurà afectada, de cap manera, per la denegació per incompliment de la normativa d'aplicació del permís d'instal·lació en les activitats permanents menors i majors, o per la no-inscripció de les activitats innòcues en el registre municipal creat a l'efecte, o per la concessió d'aquestes condicionades, o per la renúncia o desistiment de la persona sol·licitant.

Article 7

Declaració i ingrés

1. Les persones interessades en l'inici i exercici d'una activitat permanent o no permanent presentaran a l'Ajuntament la sol·licitud oportuna ajustada al model oficial que facilitarà l'Administració municipal, a la qual s'adjuntarà la documentació necessària amb la finalitat de tramitar l'expedient i comprovar l'aplicació exacta de la tarifa de la taxa.

2. El procediment d'ingrés serà, conforme amb allò previst a l'art. 27 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, el d'autoliquidació.

Els subjectes passius hauran d'autoliquidar la taxa en el moment d'iniciar-se la prestació del servei o activitat, mitjançant l'oportuna declaració-liquidació i ingrés simultani de la quota tributària a la Tresoreria municipal, com a requisit previ per iniciar el tràmit de l'expedient.

3. Si posteriorment a la iniciació de l'activitat o servei es canviés o ampliés l'activitat o l'establiment en el qual s'exerceix respecte al previst inicialment, aquestes modificacions s'hauran de posar en coneixement de l'Administració municipal i liquidar la taxa corresponent d'acord amb l'annex d'aquesta Ordenança.

Article 8

Normes de gestió

1. La taxa d'activitat és independent i diferenciada de la taxa per llicències urbanístiques que es puguin meritar amb motiu de l'execució de les obres de condicionament o instal·lació de l'establiment.

En conseqüència, en les sol·licituds de permís d'instal·lació o declaracions responsables respecte d'activitats subjectes a la Llei 16/2006, de 17 d'octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d'activitat de les Illes Balears, s'haurà de determinar en el preceptiu projecte tècnic (si aquest és necessari pel tipus d'activitat sol·licitada), el pressupost desglossat de les partides corresponents a obra civil i d'instal·lacions, respectivament.

2. La tramitació de la llicència per a l'execució de les obres esmentades s'ha d'ajustar a les disposicions contingudes a l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per llicències urbanístiques.

3. Els titulars d'activitats que, d'acord amb la Llei 16/2006, de 17 d'octubre, s'hagin de sotmetre a un període d'informació pública, s'hauran de fer càrrec de les despeses que es derivin de l'anunci en un dels periòdics de l'illa i de la col·locació d'un cartell en el lloc on s'hagi d'exercir l'activitat. A aquest efecte, en la sol·licitud del permís d'instal·lació s'efectuarà la liquidació corresponent per aquests dos conceptes.

Article 9

Infraccions i sancions

En tot allò relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries i a les sancions que corresponguin en cada cas cal ajustar-se al que disposen els articles 178 i següents de la Llei general tributària.

Article 10

Bonificacions i exempcions

1. Estaran exemptes de pagar la taxa les activitats esportives temporals que tenguin per finalitat promoure l'esport i siguin declarades d'utilitat municipal. A tal efecte, la declaració d'utilitat municipal haurà de ser acordada per la Junta de Govern Local, per delegació del Ple de la corporació.

2. Gaudiran d'una bonificació de fins al 95 % de la taxa les entitats sense ànim de lucre i directament relacionades amb el desenvolupament d'activitats que tenguin especial interès o utilitat pública per a aquest Ajuntament, amb sol·licitud prèvia de les persones interessades, i que així ho reconegui la Junta de Govern Local. La Junta de Govern determinarà el percentatge de bonificació aplicable a cada cas.

Disposició derogatòria

Quan entri en vigor aquesta Ordenança quedaran derogades les disposicions municipals que s'oposin a allò que s'hi estableix.

Disposició final

Aquesta ordenança entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el BOIB i serà d'aplicació fins que es modifiqui o derogui expressament.

ANNEX A L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA D'ACTIVITATS

Tarifes

A) Quota general (Q):

1. Superfície útil de l'activitat (S) menor o igual a 250 m²: 118,80 €

2. Superfície útil de l'activitat (S) superior a 250 m²i inferior o igual a 1.000 m²:

Q =118,80[.]+0,396[./m2]x (S-250 [m2])

3.Superfície útil de l'activitat (S) superior a 1.000 m2 i inferior o igual a 2.000 m2:

Q =415,80[.]+0,198[./m2]x (S-1.000 [m2])

4.Superfície útil de l'activitat (S) superior a 2.000 m2:

Q =613,80[.]+0,099[./m2]x (S-2.000 [m2])

B) Ampliacions:

En els casos d'ampliacions de locals per al desenvolupament de les activitats autoritzades, s'aplicarà la quota que correspondria pel total de l'activitat (l'existent més l'ampliació), d'acord amb l'apartat A d'aquest annex.

C) Inspeccions de comprovació:

En el supòsit que, en aplicació de la Llei 16/2006, de 17 d'octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d'activitat de les Illes Balears, i de l'Ordenança reguladora de les activitats permanents, aprovada definitivament pel Ple de l'Ajuntament d'Alaior en sessió de data 2 de maig de 2012, els tècnics municipals hagin de realitzar visites de comprovació se satisfarà la quota de 66,00 €.

D) Llicències temporals:

Llicències temporals (segons la definició de la Llei 16/2006, de 17 d'octubre): 28,00 €

E) Canvis de titularitat de llicències:

En general: 118,70 €

En els traspassos de llicències a favor de cònjuges i descendents legítims en primer grau, d'assalariats de la mateixa empresa amb una antiguitat mínima no inferior a un any: 0,00 €.

Contra aquest Acord, d'acord amb l'article 19 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, del 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquest anunci al Butlletí Oficial de la Província, davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

      

 Alaior, el 8  de juny de 2017.

Batlessa,

Misericordia Sugrañes Barenys