Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 6788
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual s’aprova i s’autoritza la contractació, de forma directa, de l’arrendament de l’immoble situat al carrer Gremi de Teixidors, 33 de Palma, per ubicar un centre de formació professional per a l’ocupació en l’àrea de reparació i manteniment d’embarcacions nàutiques a (AMBDE 2067/2017) (DGTPFP 111/2017 PATRIM)
Fets
1. El 29 de març de 2017 va tenir entrada en el registre de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, Servei de Patrimoni (núm. de registre L15E7191/2017), un ofici de sol·licitud d’informe sobre la viabilitat de l’arrendament directe d’un bé immoble per ubicar un centre de formació professional per a l’ocupació en l’àrea de reparació i manteniment d’embarcacions nàutiques a Palma.
2. El 10 d’abril de 2017 es va remetre un ofici en resposta a la qüestió plantejada, en el qual s’indicava el contingut necessari perquè el Servei de Patrimoni pogués iniciar la tramitació de l’expedient de contractació directa de l’arrendament del bé immoble situat al carrer Gremi de Teixidors, 33 de Palma per a aquesta finalitat.
3. El 17 de maig de 2017 va tenir entrada en el registre de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, Servei de Patrimoni (núm. de registre L15E10667/2017), l’ofici de sol·licitud de tramitació d’un expedient d’arrendament directe d’un bé immoble per ubicar un centre de formació professional per a l’ocupació en l’àrea de reparació i manteniment d’embarcacions nàutiques a Palma, signat pel secretari general de la Conselleria de Treball, Comerç i Industria, acompanyat de la documentació corresponent.
4. El 22 de maig de 2017 es va remetre un ofici en el qual s’indicaven les esmenes necessàries de la documentació presentada per tal de poder continuar amb la tramitació de l’expedient de contractació directa de l’arrendament del bé immoble situat al carrer Gremi de Teixidors, 33 de Palma, per d’ubicar un centre de formació professional per a l’ocupació en l’àrea de reparació i manteniment d’embarcacions nàutiques.
5. L’1 de juny de 2017 va tenir entrada en el registre de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, Servei de Patrimoni (núm. de registre L15E11977/2017), l’ofici d’esmenes de les deficiències el qual es va completar posteriorment amb la documentació que mancava (registre d’entrada número L15E12653/2017, de 8 de juny).
6. El 12 de juny de 2017, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va signar la proposta de resolució. El mateix dia es va enviar la documentació pertinent a la Intervenció General per tal que fes la fiscalització prèvia de l’expedient.
7. Finalment, el 14 de juny de 2017 la Intervenció General va emetre un informe favorable de l’expedient objecte de tramitació.
Fonaments de dret
1. L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d’abril), que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la Comunitat Autònoma, i l’article 87 i de la mateixa llei, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles.
2. Els articles 131 a 138 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 192, de 24 de desembre).
3. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.
4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
5. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
6. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).
Resolució
1. Aprovar i autoritzar la contractació, de manera directa, de l’arrendament del bé immoble ubicat a la parcel·la 10 i senyalat amb la lletra C, amb accés pel carrer Gremi de Teixidors, 33 del polígon de Son Castelló (Palma), amb la propietària, l'entitat Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma de Mallorca, SA, com a part arrendadora, i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a part arrendatària, per destinar-lo a un centre de formació professional per a l’ocupació en l’àrea de reparació i manteniment d’embarcacions nàutiques.
2. Establir que el contracte tindrà efectes des que es formalitzi fins al 31 d’agost del 2043 i es podrà prorrogar tàcitament per períodes anuals, si cap de les dues parts signants del contracte no fa un preavís en sentit contrari amb un mes d’antelació a l’acabament d’aquest o de les pròrrogues respectives. El termini del contracte s’estableix de manera obligatòria per a la part arrendadora i potestativa per a l’arrendatària.
3. Disposar que la renda que es pacta és de 15.115,70 € mensuals amb l’IVA inclòs i s’ha de revisar de conformitat amb l’establert en el contracte d’arrendament.
4. Posar el local objecte d’aquest arrendament a disposició de la Conselleria de Treball, Comerç i Industria. Per fer-ho, s’han d’adoptar totes les mesures que calguin per tal d’administrar i de mantenir l’immoble en condicions de servir sempre a la finalitat a què es destina.
5. Establir que la despesa total prevista per a aquest arrendament és de 4.534.712,16 € (IVA inclòs), i, per tant, està subjecte a la fiscalització prèvia favorable de la Intervenció General; tindrà caràcter pluriennal i anirà a càrrec de la partida pressupostària 19101/G/721A01/20200/00. Pel que fa a l’any 2017, hi haurà un període de carència que abasta des de la data de la signatura del contracte d’arrendament fins al 31 d’agost de 2018. Quant a les anualitats següents, aniran a la mateixa partida assenyalada sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma.
6. Anotar les característiques d’aquest arrendament en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Notificar aquesta resolució a les parts interessades, sense perjudici que s’hagi de tramitar el corresponent procediment economicofinancer i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 14 de juny de 2017
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí