Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 6718
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 19 de juny del 2017 per la qual es convoquen ajuts per a l’alumnat del sisè curs d’educació primària, i del primer curs de batxillerat de centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears en el marc del Programa de Cooperació Territorial per a l’Aprenentatge de Llengües Estrangeres
El coneixement d’un idioma diferent del propi contribueix de forma essencial a la formació integral de l’alumnat. El seu aprenentatge s’ha convertit en un objectiu fonamental dels sistemes educatius, tant perquè afavoreix la lliure circulació i la comunicació, com per les exigències del mercat de treball. En aquest sentit, la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix com una de les seves finalitats la capacitació de l’alumnat per a la comunicació en la llengua oficial i en la cooficial, si n’hi ha, i en una o més llengües estrangeres.
L’article 17 d’aquesta Llei esmenta com un dels objectius de l’educació primària l’adquisició, en almenys una llengua estrangera, de la competència comunicativa bàsica que permeti a l’alumnat expressar i comprendre missatges senzills i actuar en situacions quotidianes. Pel que fa a l’educació secundària, la mateixa Llei, en l’article 23, assenyala que l’alumnat d’aquesta etapa ha de comprendre una o més llengües estrangeres i expressar-s’hi de manera apropiada.
L’article 10.4 del Decret 45/2016, de 22 de juliol, per al desenvolupament de la competència comunicativa en llengües estrangeres als centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears determina que la Conselleria d’Educació i Universitat ha de promoure la participació dels centres en projectes i activitats internacionals que estimulin l’intercanvi, la cooperació i la mobilitat de l’alumnat i del personal docent per desenvolupar la competència comunicativa en llengües estrangeres.
En l’àmbit internacional, la Unió Europea dicta polítiques que promouen objectius per assolir l’any 2020, entre els quals el domini de llengües estrangeres esdevé prioritari pel seu paper primordial en la cohesió social, en el desenvolupament personal i econòmic i en la mobilitat professional. El plurilingüisme, per tant, és un valor bàsic per afavorir la convivència i per augmentar les perspectives d’inserció laboral de la ciutadania europea.
Amb l’objectiu de promoure accions de suport i reforç per a l’adquisició de destreses de comprensió i expressió oral i escrita en llengües estrangeres, el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport ha transferit a les Comunitats Autònomes fons del Programa de Cooperació Territorial per a l’Aprenentatge de Llengües Estrangeres.
Entre les actuacions que preveu aquest programa, com ara l’acompanyament escolar en llengua estrangera, l’increment d’auxiliars de conversa o les estades formatives a l’estranger i accions relatives a immersió lingüística en territori nacional per a professorat i alumnat de centres sostinguts amb fons públics, la Conselleria d’Educació i Universitat ha considerat oportú destinar aquest crèdit a finançar actuacions adreçades a l’alumnat de nivell no universitari de les Illes Balears per tal de millorar la seva competència oral en llengua anglesa.
Per aquest motiu es convoquen ajuts per a la participació de l’alumnat als dos programes d’immersió següents:
- Curs intensiu d’immersió en llengua anglesa a l’estranger adreçat a l’alumnat del primer curs de Batxillerat de centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
- Programa d’acompanyament escolar en llengua anglesa adreçat a alumnat del sisè curs d’Educació Primària de centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Aquests dos programes són finançats pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport. El servei d’organització, coordinació i impartició d’aquests dos programes d’immersió lingüística en llengua anglesa el duran a terme empreses especialitzades del sector contractades a l’efecte per la Conselleria d’Educació i Universitat.
Per tot això, i d’acord amb el que disposa l’article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions i l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, de 11 de juliol), per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura; segons el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma per a l’any 2017, i a proposta de la Direcció general de Formació Professional i Formació del Professorat amb l’informe previ de la Direcció General de Pressupostos i fent ús de les facultats que m’atribueix la Llei 4/2001 de 14 de maig, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Objecte
Aquesta Resolució té per objecte convocar, com a mínim, 251 ajuts per a la participació d’alumnat de nivell no universitari de centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears a diferents programes d’immersió lingüística en llengua anglesa, segons el nivell educatiu de l’alumnat participant, organitzats per la Conselleria d’Educació i Universitat durant l’estiu del 2017 en el marc del Programa de Cooperació Territorial per a l’Aprenentatge de Llengües Estrangeres.
2. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regeix pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005) i per l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100 d’11 de juliol de 2009).
3. Dotació i crèdit pressupostari
La quantia dels ajuts a què es refereix la present Resolució és d’un import màxim de 215.450,00 euros, que s’abonarà directament a l’empresa o empreses que resultin adjudicatàries del contracte convocat a l’efecte pel procediment obert i seran finançades per la Conselleria d’Educació i Universitat amb càrrec a la partida pressupostària 13901-G/421E01/48000/00 FF 17063 dels pressuposts generals de la comunitat autònoma per a 2017.
4. Compatibilitat amb altres ajuts
Els ajuts convocats en aquesta Resolució són incompatibles amb altres ajuts o beques que es puguin rebre de l’Administració Pública o d’altres entitats públiques o privades per a la mateixa finalitat.
5. Modalitats, nombre i import dels ajuts i persones beneficiàries
5.1. Es convoquen ajuts per a les modalitats següents:
Modalitat A: ajudes d’un valor econòmic de fins a 2.500 euros com a màxim cada una per a la participació en un curs intensiu d’immersió en llengua anglesa a l’estranger de 2 setmanes de durada amb un total de 60 hores lectives adreçat a l’alumnat que en el curs escolar 2016-2017 estigui matriculat al primer curs de batxillerat en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
El curs es realitzarà al Regne Unit i/o a Irlanda en el període comprès entre l’1 de juliol i el 31 d’agost de 2017. Els participants es distribuiran en grups d’un màxim de 15 persones.
El nombre d’ajuts per a aquesta modalitat serà de 50 ajuts com a mínim. El nombre final d’ajuts dependrà de la disponibilitat pressupostària una vegada adjudicat el contracte administratiu corresponent i segons el preu unitari d’adjudicació, el qual serà com a màxim de 2.500 euros.
Modalitat B: ajudes d’un valor econòmic de fins a 450 euros com a màxim cada una per a la participació en un programa d’acompanyament escolar en llengua anglesa d’una durada de 10 dies lectius (de dilluns a divendres), amb un total de 60 hores lectives d’immersió, adreçat a l’alumnat que en el curs escolar 2016-2017 estigui matriculat en el sisè curs de primària en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Aquest programa s’impartirà a les illes de Mallorca, Menorca i Eivissa en el període comprès entre l’1 de juliol i el 31 d’agost de 2017. Els participants es distribuiran en grups d’un màxim de 10 persones.
El nombre d’ajuts per a aquesta modalitat serà de 201 ajuts com a mínim. El nombre final d’ajuts dependrà de la disponibilitat pressupostària, una vegada adjudicat el contracte administratiu corresponent i segons el preu unitari d’adjudicació, el qual serà com a màxim de 450 euros.
5.2. En el cas de la modalitat A, els ajuts són per fer front a totes les despeses derivades dels cursos, el desplaçament d’anada i tornada de Mallorca, Menorca i Eivissa al lloc on es realitzarà el curs i els trasllats des de l’aeroport a la residència i de la residència a l’aeroport, les activitats complementàries amb els seus desplaçaments, l’allotjament, la manutenció en règim de pensió completa, la docència, el certificat d’assistència, els materials pedagògics, els tutors acompanyants, l’assegurança mèdica i de responsabilitat civil, així com també altres despeses i imposts, si s'escau. El trasllat des del domicili de residència a l’aeroport de Mallorca, Menorca o Eivissa i des de l’aeroport al domicili de residència serà a càrrec de les famílies dels participants.
5.3. En el cas de la modalitat B, els ajuts són per fer front a totes les despeses derivades del programa, l’assegurança de responsabilitat civil, el dinar, el certificat d’assistència, els materials pedagògics, les activitats complementàries i els desplaçaments que se’n derivin, si n’hi ha, com també altres despeses i imposts, si s'escau. El trasllat i recollida diari de l’alumnat al centre on tindran lloc les activitats serà a càrrec de les famílies dels participants.
5.4. El pagament dels ajuts es farà d’acord amb el que s’especifica a l’apartat 17 d’aquesta Resolució.
6. Requisits de participació
Per optar a aquests ajuts l’alumnat ha de complir amb els requisits següents:
a) Estar escolaritzat en un centre educatiu sostingut amb fons públics de les Illes Balears i estar cursant el nivell educatiu adient per a la modalitat de curs que sol·licita (veure apartat 5 d’aquesta resolució) durant el curs escolar 2016-2017.
b) Haver estar escolaritzat en un centre educatiu sostingut amb fons públics de les Illes Balears en el curs 2015-2016 en el curs de nivell educatiu immediatament inferior a l’adient per a la modalitat que sol·licita (4t d’ESO per a la Modalitat A i 5è de primària per a la Modalitat B).
c) Tenir aprovades les dues primeres avaluacions de l’assignatura de llengua anglesa al present curs escolar 2016-2017.
d) Només per als candidats de la modalitat A:
- Acreditar una nota mitjana igual o superior a 6 a la convocatòria de juny del curs 2015-2016 (4t d’ESO) i sense cap assignatura suspesa.
- Acreditar una nota igual o superior a 6 en la matèria de llengua anglesa a la convocatòria del curs 2015-2016 (4t d’ESO).
7. Forma, lloc i termini de presentació de les sol·licituds
7.1. L’alumnat que compleixi els requisits establerts a l’apartat anterior i desitgi obtenir un dels ajuts convocats en la present Resolució, haurà de presentar la sol·licitud degudament emplenada, signada i segellada pel centre educatiu en el qual es trobi matriculat, segons el model que figura en l'annex I d’aquesta resolució. La sol·licitud, juntament amb la documentació ressenyada en l’apartat 7.4, s’ha d’adreçar al Servei de Projectes Lingüístics de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat (Carrer del Ter, 16, 2on pis de Palma, 07009) i s’ha de presentar en qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació i Universitat, de les delegacions territorials d’Educació d’Eivissa i Formentera i de Menorca, o de qualsevol altre lloc previst en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7.2. Si els interessats decideixen enviar les sol·licituds per correu postal, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert per tal que l’ofici destinat a la Conselleria d’Educació i Universitat es dati i s’hi faci figurar el que es disposa en l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En cas que l’oficina de Correus corresponent no dati la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre de la Conselleria o en les dependències descrites amb anterioritat.
7.3 Tots els interessats hauran d’enviar un correu electrònic a l’adreça spl@dgfpfp.caib.es adjuntant la sol·licitud de participació degudament emplenada, signada i escanejada. Els arxius adjunts no podran sobrepassar els 2MB.
7.4. A la sol·licitud s'acompanyarà la següent documentació:
● Modalitat A
a) Fotocòpia del DNI, NIE o passaport del sol·licitant.
b) Declaració responsable de l’annex II.
c) Certificat original o còpia compulsada de les notes finals de 4t d’ESO de la convocatòria ordinària de juny de 2016 (curs 2015-2016) signat i segellat pel director/a o secretari/a del centre escolar a on va cursar els estudis)
● Modalitat B
a) Fotocòpia del DNI, NIE o passaport del sol·licitant.
b) Declaració responsable de l’annex II.
7.5. Els annexos a aquesta Resolució es podran trobar en format Word per facilitar la seva complementació en la pàgina web de la Conselleria d’Educació i Universitat http://dgfpfp.caib.es
7.6. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
7.7. Si analitzades les sol·licituds i la documentació presentades s'observàs que hi ha defectes formals o omissió d'alguns documents exigits, l'òrgan competent per instruir el procediment requerirà al sol·licitant perquè en el termini de 3 dies esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així, s’entendrà que desisteix de la petició i l’expedient quedarà arxivat sense cap altre tràmit, amb la notificació prèvia de la resolució d’arxivament que dicti l’òrgan instructor del procediment.
8. Instrucció del procediment
L’òrgan instructor del procediment serà la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, la qual ha de dur a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució, en el marc de l’article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
9. Comissió avaluadora
9.1. Es constitueix una comissió avaluadora que ha d’exercir les funcions següents:
a) Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució de convocatòria.
b) Una vegada revisades totes les sol·licituds i la documentació annexa, emetre l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució.
9.2. La composició d’aquesta comissió avaluadora serà la següent:
a) Presidència: la cap del Servei de Projectes Lingüístics de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, o persona en qui delegui.
b) Secretaria: un funcionari o funcionària del Servei de Projectes Lingüístics de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
c) Vocalia:
- Un funcionari o funcionària designat pel director general d’Innovació i Comunitat Educativa.
- Un inspector o inspectora, designat pel Cap del Departament d’Inspecció Educativa.
- Un funcionari o funcionària designat per la Cap del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d’Educació i Universitat.
9.3. La comissió pot demanar que l’òrgan instructor requereixi els documents complementaris necessaris per a un coneixement adequat de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l’efecte de garantir el compliment de l’objecte de la convocatòria i la correcta aplicació dels recursos pressupostaris destinats als ajuts.
10. Criteris objectius i de preferència que han de regir la concessió
En el cas que el nombre de sol·licitants que reuneixen els requisits establerts en l’apartat 6 de la present convocatòria sigui superior al d’ajuts oferts, per a la selecció dels candidats s’ha de seguir el procediment següent:
10.1. Modalitat A: curs intensiu d’immersió anglesa a l’estranger
La Comissió ordenarà els sol·licitants en funció del seu expedient acadèmic, de conformitat amb els criteris següents:
- Nota mitjana a la convocatòria de juny del curs 2015-2016 (4t d’ESO) i sense cap assignatura suspesa:
Nota igual o superior a 9: 3 punts
Nota igual o superior a 7 però inferior a 9: 2 punts
Nota igual o superior a 6 però inferior a 7: 1 punt
- Nota en la matèria de llengua anglesa a la convocatòria de juny del curs 2015-2016 (4t d’ESO):
Nota de 9 o 10: 3 punts
Nota de 7 o 8: 2 punts
Nota de 6: 1 punt
En cas d’empat s’ha de donar preferència a l’alumnat amb millor nota en la matèria de llengua anglesa. Si l’empat persisteix, s’ha de donar preferència a l’alumne amb millor nota mitjana de 4t d’ESO.
10.2. Modalitat B: programa d’acompanyament escolar en llengua anglesa
La Comissió procedirà a la selecció de l’alumnat participant al programa d’acompanyament escolar utilitzant el criteri d’ordre alfabètic de les dues primeres lletres del primer cognom, seguit del segon cognom i del nom del sol·licitant.
Per determinar el cognom pel qual s’iniciï l’adjudicació, es celebrarà un sorteig en acte públic que es realitzarà a les 12:00h del primer dia laborable següent a l’acabament del termini per presentar sol·licituds, a la sala de reunions de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació i Universitat, Carrer del Ter, 16, 2on pis 07009 de Palma.
L’alumnat procedent de centres educatius de Formentera podrà optar a ajuts per a participar en el programa d’acompanyament escolar que tingui lloc a l’illa d’Eivissa.
Si no existeix cap sol·licitant el primer cognom del qual s’iniciï per aquestes dues lletres, el primer sol·licitant seleccionat serà aquell el primer cognom del qual sigui l’immediat posterior d’acord amb l’ordre alfabètic. En cas d’empat es donarà preferència al de major edat. Aquest criteri s’aplicarà per prioritzar per separat els llistats de cada illa.
11. Tramitació del procediment
11.1. Conclòs el termini de presentació de sol·licituds, la comissió avaluadora es reunirà per revisar les sol·licituds presentades, ordenar-les d'acord amb els criteris objectius i de preferència establerts en l’apartat anterior, i elaborar l’informe que ha de servir de base a la proposta de resolució amb les següents relacions:
Modalitat A: curs intensiu d’immersió en llengua anglesa a l’estranger
1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts ordenat per puntuació
2) Alumnat en llista d’espera ordenat per puntuació
3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió
Modalitat B: programa d’acompanyament escolar en llengua anglesa
Illa de Mallorca
1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts
2) Alumnat en llista d’espera
3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió
Illa de Menorca
1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts
2) Alumnat en llista d’espera
3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió
Illa d’Eivissa (alumnat d’Eivissa i Formentera)
1) Alumnat que resulti beneficiari dels ajuts
2) Alumnat en llista d’espera
3) Alumnat exclòs, indicant el motiu d’exclusió
11.2. Amb els alumnes i les alumnes inclosos en els llistats d’espera, ordenats per puntuació (modalitat A) o ordenats alfabèticament i per illes (modalitat B), s’anirà substituint, per rigorós ordre, a l’alumnat de les llistes de beneficiaris que no confirmi l’assistència en el termes de l’apartat 16, renunciï o no participi en els programes per qualsevol altre motiu.
11.3. Les sol·licituds de l’alumnat que aparegui en la llista d’espera, però no sigui seleccionat per obtenir l’ajut, s’entendran denegades.
12. Proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts
12.1 Fonamentat en l’informe de la comissió avaluadora, correspon a la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat formular la proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts, que ha d’incloure, per modalitats, la llista de l’alumnat seleccionat, en llista d’espera i exclòs, amb indicació de la causa d’exclusió i amb l’expressió dels motius de concessió o de denegació.
12.2 La proposta de resolució provisional es farà pública a la pàgina web de la Conselleria d’Educació i Universitat (http://dgfpfp.caib.es).
12.3 L’òrgan instructor ha d’incorporar a l’expedient el certificat acreditatiu d’aquesta publicació que, en tot cas, ha d’especificar el lloc i les dates en què s’han produït.
13. Reclamacions a la proposta de resolució provisional
13.1. Les persones interessades poden presentar les reclamacions que estimin oportunes dins del termini de 3 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la proposta de resolució provisional a la pàgina web de la Conselleria d’Educació i Universitat (http://dgfpfp.caib.es).
13.2. Així mateix, el fet que les persones interessades no presentin la documentació requerida en el tràmit de l’apartat 7.7 no podran al·legar la seva incorporació en aquest tràmit del procediment.
13.3. Les reclamacions s’han de presentar en algun dels registres especificats a l’apartat 7.1 d’aquesta convocatòria o a qualsevol de les dependències que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Igualment s’haurà d’enviar la reclamació per correu electrònic a l’adreça spl@dgfpfp.caib.es dins del termini esmentat. No s’acceptaran les reclamacions fora de termini.
13.4. En el supòsit que s’hi presentin reclamacions, la comissió avaluadora les ha de revisar i si n’és el cas ha d’elaborar un nou informe que ha de servir de base a la proposta de resolució definitiva, on es faci referència a l’anàlisi d’aquestes reclamacions.
14. Resolució de la convocatòria
14.1. Examinades les reclamacions presentades, si s'escau, pels interessats, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva de concessió o denegació dels ajuts i que ha d’incloure, per modalitats, la llista de l’alumnat beneficiari, l’alumnat en llista d’espera i l’alumnat exclòs, amb indicació de la causa d’exclusió.
14.2. La proposta de resolució definitiva es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d’Educació i Universitat (http://dgfpfp.caib.es).
14.3. L’òrgan instructor ha d’incorporar a l’expedient el certificat acreditatiu d’aquesta publicació que, en tot cas, ha d’especificar el lloc i les dates en què s’han produït.
14.4. Una vegada que l’òrgan instructor hagi formulat la proposta de resolució definitiva, el conseller d’Educació i Universitat ha de resoldre motivadament en el termini de tres mesos comptadors a partir de la finalització del termini per presentar les sol·licituds. En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini establert anteriorment, s’entendran desestimades totes les sol·licituds.
14.5. Aquesta resolució es publicarà en el BOIB i en la pàgina web de la Conselleria d’Educació i Universitat (http://dgfpfp.caib.es).
16. Acceptació, renúncia i informació a l’alumnat i a les famílies
16.1. L’alumnat que resulti beneficiari dels ajuts en la proposta de resolució definitiva rebrà l’oportuna comunicació per correu electrònic per part de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat en la qual es determinarà la localitat i data en què tindrà lloc l’estada, juntament amb la corresponent informació complementària. En el cas de la modalitat B, l’adjudicació dels centres en què es desenvoluparà el programa, en cas que n’hi hagués més d’un a cada illa, es farà atenent a la ubicació dels centres escolars de procedència de l’alumnat. Per a ambdues modalitats, les destinacions adjudicades i comunicades a l’alumnat seleccionat, així com les dates de realització del curs no es podran modificar.
16.2. El pare, mare o tutor legal dels beneficiaris dels ajuts disposaran de quatre dies hàbils a partir d’aquesta comunicació per acceptar l’ajut i autoritzar la participació de l’alumnat al programa corresponent mitjançant l’enviament de l’annex III signat i escanejat a l’adreça de correu electrònic spl@dgfpfp.caib.es. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi produït l’acceptació expressa, s’entendrà que el participant renuncia a l’ajut i es procedirà a la substitució de l’alumne d’acord amb el procediment de l’apartat 11 de la convocatòria.
16.3. L’acceptació de l’ajut comporta el compromís d’acceptació de totes les condicions i normes que la Conselleria d’Educació i Universitat pugui establir quant al desenvolupament del programa, trasllats i allotjament en els casos que pertoqui. Els alumnes hauran d’assistir a un mínim d’un 80% de les hores lectives del programa d’immersió per tal d’obtenir el certificat d’assistència corresponent.
17. Justificació i pagament de l’ajut
El pagament de la subvenció en espècie es durà a terme mitjançant el corresponent expedient de contractació. A més a més, a l’expedient de convocatòria d’aquests ajuts s’haurà d’incorporar certificació de l’empresa o empreses adjudicatàries de la contractació administrativa, en què es faci constar l’alumnat que ha participat als dos programes d’immersió lingüística en llengua anglesa. Aquesta certificació haurà de comptar amb el vist i plau de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat on consti que s’ha realitzat satisfactòriament l’activitat.
18. Control de la subvenció
18.1. Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.
18.2. Els òrgans de l’administració educativa exerciran un control rigorós que asseguri la correcta inversió dels recursos pressupostaris destinats a aquests ajuts.
18.3. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits donarà lloc a la revocació de l’ajut concedit.
18.4. Per intensificar el control que eviti el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l’Administració podrà determinar si s’ha produït l’ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova i, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.
19. Revocació dels ajuts concedits
19.1. D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.
19.2. En cas d’absències injustificades que superin el nombre d’absències permeses o de conducta negativa o impròpia durant l’activitat l’alumne deixarà d’assistir al curs corresponent amb efecte immediat i, en els casos que pertoqui, tornarà a la seva residència. En aquest cas, les despeses ocasionades per aquesta circumstància han de córrer a càrrec de la família de l’alumne.
19.3. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l’acte de concessió i s’hauran de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
20. Reintegrament dels ajuts concedits
D’acord amb la normativa vigent en matèria de subvencions procedirà el reintegrament de la subvenció concedida, en el cas que es comprovi la inexistència de les condicions requerides per a la seva obtenció i en qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió.
21. Règim d’infraccions i sancions
L’incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dóna lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, i el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que les despleguen.
22. Publicitat
Aquesta Resolució entrarà en vigor al dia següent de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 19 de juny de 2017
El conseller
Martí X. March Cerdà