Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'INNOVACIÓ, RECERCA I TURISME

Núm. 6619
Resolució del vicepresident i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme de 12 de juny de 2017 per la qual es convoquen ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) i la formació de personal investigador empresarial (FPI-E), com també subvencions per a taxes acadèmiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (identificador): 348243

Fets

1. Els recursos humans són el factor limitador més important per a la creació, l’absorció i la transformació del coneixement. Per aquest motiu, un dels programes que articulen el Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears té per finalitat potenciar els recursos humans. La formació de personal investigador objecte d’aquesta convocatòria és una mesura de foment de la recerca científica i tecnològica amb la qual es pretén enfortir la capacitat de recerca dels grups d’R+D, tant del sector públic com del privat, i millorar la capacitat tecnològica de les empreses mitjançant la formació i l’adaptació de personal qualificat que es pot incorporar al sistema d’innovació.

2. Amb aquesta convocatòria es pretén fomentar la recerca científica i tecnològica en àrees que serveixen per satisfer les necessitats socials i productives de les Illes Balears i, alhora, formar investigadors, a fi que la formació rebuda durant el període de gaudi de l’ajut contribueixi a integrar-los en el sistema productiu.

3. La Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic (BOCAIB núm. 148, de 29 de novembre), té per objecte fomentar la recerca científica, la innovació tecnològica i la normalització i l’homologació necessàries per incrementar el coneixement científic a les Illes Balears i per accelerar-ne la integració en el mercat europeu i la presència en els mercats internacionals. Així mateix, l’article 2 d’aquesta Llei disposa la creació del Pla de Recerca i Desenvolupament Tecnològic de les Illes Balears.

4. El Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017 permet impulsar de manera coordinada i conjunta l’R+D+I. L’objectiu general estratègic d’aquest Pla és incidir en el reforçament del sistema de ciència i innovació de les Illes Balears, la qual cosa implica la consolidació de polítiques que permetin millorar l’eficiència de les actuacions. Un dels objectius del Pla és consolidar una estructura investigadora d’excel·lència.

5. En el context d’“Europa 2020”, l’especialització intel•ligent emergeix com a element clau per ubicar les polítiques d’innovació. Així, cada estat membre i cada regió europea ha de disposar d’una estratègia d’especialització amb l’objectiu de concentrar els recursos disponibles en les àrees d’activitat econòmica i d’innovació amb els quals tengui un avantatge competitiu més prometedor.

6. La Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, estableix el marc per fomentar la recerca científica i tècnica i els instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació, la difusió i la transferència del coneixement per resoldre els problemes essencials de la societat. L’objectiu fonamental és promoure la recerca, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals s’han d’assentar el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.

7. Aquesta convocatòria s’ajusta al que disposa la Llei 18/2016, de 29 de desembre (BOIB núm. 164, de 31 de desembre), de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017, i l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

8. El 4 de febrer de 2017, es va publicar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’aproven el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2017 i l’ Acord del Consell de Govern de 17 de març de 2017 pel qual es modifica el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2017. Entre les subvencions previstes en el Pla es troben els ajuts objecte d’aquesta Resolució.

9. A més, s’ha de tenir en compte la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i també les facultats per dictar resolucions establertes en la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i en la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per finançar catorze ajuts a titulats superiors universitaris que vulguin fer una tesi doctoral amb l’objectiu de formar-se en recerca científica i tècnica, d’acord amb les actuacions següents:

Modalitat A: dotze ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic ubicats a les Illes Balears.

Modalitat B: dos ajuts per a la formació de personal investigador empresarial (FPI-E) a empreses ubicades a les Illes Balears.

Taxes acadèmiques: catorze ajuts que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l’obertura i el manteniment de l’expedient, i la defensa de la tesi doctoral.

2. Es destina un import màxim d’1.251.418,00 € per a aquesta convocatòria, distribuït de la manera següent:

Any 2017, 0,00 €.

Any 2018, 152.238,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació:

3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.

88.248,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.

16.422,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.

Any 2019, 312.312,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.

176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.

44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.

Any 2020, 312.312,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.

176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.

44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.

Any 2021, 314.482,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

5.614,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.

176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.

44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.

Any 2022, 160.074,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

88.248,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.

27.702,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.

3. Aprovar els termes d’aquesta convocatòria, que consten en l’annex 1, d’acord amb l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el vicepresident i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

   

Palma, 12 de juny de 2017

El vicepresident i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme
Gabriel Barceló i Milta

     

ANNEX 1
Convocatòria

1. Objecte

1.1 Atorgar subvencions a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic i empreses ubicades a les Illes Balears, per finançar catorze ajuts per formar personal investigador, l’objectiu de les quals és formar en recerca científica i tècnica titulats superiors universitaris que vulguin fer una tesi doctoral.

Atorgar subvencions destinades a cobrir les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació, que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l’obertura i el manteniment de l’expedient i la defensa de la tesi doctoral.

1.2 Les àrees estratègiques i els àmbits prioritaris establerts en aquesta convocatòria, que es corresponen amb els establerts en el Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria 2013-2017 (<http://dgrdi.caib.es >), són els següents:

a. Ciència i tecnologia marines.

b. Ciències biomèdiques i ciències de la salut.

c. Turisme: ciències socials aplicades al turisme i tecnologies de la informació i les comunicacions.

d. Medi ambient: diversitat biològica, recursos hídrics, agroalimentació i energia.

e. Continguts digitals basats en el coneixement.

S’ha de vetllar perquè a cadascuna de les àrees s’assigni un nombre d’ajuts proporcional a les sol·licituds presentades, sempre que les avaluacions en siguin favorables.

1.3 A efectes d’avaluació, en aquesta convocatòria s’estableixen les branques de coneixement següents:

Ciències socials (C SO): comunicació i informació; economia, sociologia i política, i pedagogia i didàctiques.

Ciències (C): física, geologia, matemàtica i química.

Ciències de la salut (CS): biologia molecular i bioquímica; medicina, i psicologia i psicofisiologia.

Ciències de la vida (CV): agricultura i veterinària; biologia general i zoologia i botànica.

Enginyeries i arquitectura (EA): enginyeria i arquitectura.

Ciències humanes (H): filologia, lingüística i sociolingüística; filosofia; història de l'art; història; geografia, i antropologia.

2. Finançament dels ajuts

2.1 Es destina un màxim d’1.251.418,00 d’euros a aquesta convocatòria, que té caràcter pluriennal.

2.2 La distribució màxima per anualitats, que inclouen la dotació mensual, la part cofinançada de la quota empresarial de la Seguretat Social i les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació, que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l’obertura i el manteniment de l’expedient i la defensa de la tesi doctoral, és la següent:

Any 2017, 0,00 €.

Any 2018, 152.238,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació:

3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.

88.248,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.

16.422,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.

Any 2019, 312.312,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.

176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.

44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.

Any 2020, 312.312,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.

176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.

44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.

Any 2021, 314.482,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

5.614,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.

176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.

22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.

44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.

Any 2022, 160.074,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

 

88.248,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.

11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.

27.702,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.

2.3 Atès que aquesta subvenció s’imputa a més d’una partida pressupostària, l’assignació és vinculant per l’import total i no per cada partida.

3. Ajuts objecte de la subvenció

3.1 Modalitats

Modalitat A (FPI): aquests ajuts tenen com a objecte la formació de doctors mitjançant el cofinançament de contractes laborals, sota la modalitat de contracte predoctoral, del personal investigador en formació en centres d’R+D, que vulguin fer una tesi doctoral associada a un projecte d'investigació finançat per projectes d'R+D subvencionats per un organisme competent mitjançant una convocatòria pública competitiva.

Modalitat B (FPI-E): aquests ajuts tenen com a objectiu la formació de doctors a empreses mitjançant el cofinançament dels contractes laborals del personal investigador en formació que participin en un projecte de recerca industrial o de desenvolupament experimental que es desenvolupin a una empresa, en el qual s'ha d’emmarcar la tesi doctoral, per afavorir la inserció laboral d'investigadors a les empreses des dels inicis de les seves carreres professionals, contribuir a l'ocupabilitat d'aquests investigadors i promoure la incorporació de talent al teixit productiu per elevar la competitivitat d’aquest.

El projecte de recerca industrial o de desenvolupament experimental es pot executar totalment o parcialment a l'empresa o en col·laboració entre l'empresa i una altra entitat, pública o privada.

3.2 Taxes acadèmiques

Els ajuts corresponents a les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació adscrit a les entitats beneficiàries d’aquesta subvenció corresponen a la Direcció General d'Innovació i Recerca i s’han d’abonar mitjançant un endós a la Universitat de les Illes Balears.

El concepte de taxes acadèmiques per a cada persona investigadora en formació adscrita a les entitats beneficiàries d’aquesta subvenció inclou la tutela acadèmica de doctorat, l’obertura i manteniment de l’expedient i la defensa de la tesi doctoral.

4. Característiques dels ajuts

4.1 Aquests ajuts per a la formació de personal investigador s’han de formalitzar per mitjà d’un contracte predoctoral en formació amb l’entitat a la qual s’adscriu el personal investigador en formació, d’acord amb el que disposen la Llei 14/2011 i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

Qualsevol modificació de la legislació o la normativa aplicable comporta l’actualització immediata de les clàusules afectades.

La formalització del contracte per escrit s’ha de fer a l’empara del que disposen l’article 21 de la Llei 14/2011 i la normativa laboral vigent.

La formalització per mitjà d’un contracte laboral se suposa d’acord amb la legislació laboral vigent i preservant els principis establerts en la Carta europea de l'investigador i el Codi de conducta per a la contractació d'investigadors, establerts per l’Espai Europeu d’Investigació.

4.2 El període per gaudir de l’ajut comença l’1 de desembre de 2017 i finalitza, com a màxim, el 30 de novembre de 2021.

4.3 La durada d’aquest contracte no pot excedir els quatre anys. No obstant això, si el contracte es concerta amb una persona amb discapacitat, pot arribar a una durada màxima de sis anys, incloses les pròrrogues, tenint en compte les característiques de l’activitat investigadora i el grau de les limitacions per dur-la a terme.

4.4 En el cas que la persona seleccionada hagi gaudit d’un ajut de característiques similars, la durada d’aquest contracte anterior s’ha de descomptar de la durada total del contracte formalitzat arran d’aquesta convocatòria.

4.5 Les persones que ja tenguin un títol de doctor no poden participar en aquesta convocatòria.

4.6 Amb l’objectiu de finançar la contractació laboral, el personal investigador en formació que hagi obtingut el títol de doctor abans de l’inici de la darrera anualitat de l’ajut, pot gaudir d’un període d’orientació postdoctoral (POP) d’un any de duració. La dotació econòmica d’aquest POP ha de ser la mateixa que es destina al personal investigador en formació.

4.7 Atès que aquests ajuts tenen caràcter d’iniciació i formació en la recerca, l’acabament del període de gaudi implica la impossibilitat de tornar a concedir a les persones que n’han estat beneficiàries un altre ajut per a la formació de personal investigador dels programes del Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears.

5. Direcció dels treballs

5.1 Pot ser director del treball de tesi doctoral d’un investigador en formació qualsevol doctor amb vinculació contractual i/o estatutària a una entitat amb seu a les Illes Balears, en la qual s’hagi de dur a terme el treball.

5.2 En el cas de la Modalitat B, hi ha d’haver un codirector adscrit a un centre d’R+D sense finalitat de lucre.

5.3 Cap director de tesi no pot presentar ni dirigir més d’un candidat de nova concessió per mitjà d’aquesta convocatòria. La presentació de més d’una sol·licitud implica excloure-les totes.

5.4 Cap director de tesi no pot dirigir simultàniament, a partir de la data de concessió, més de dues persones beneficiàries de cap tipus d’ajut per a la formació de personal investigador del Govern de les Illes Balears.

5.5 Per als ajuts de la modalitat A, el projecte de tesi ha d’estar emmarcat en un projecte de recerca i desenvolupament tecnològic actiu (projecte marc) subvencionat per un organisme competent mitjançant una convocatòria pública competitiva. No han de ser considerats projecte marc els projectes CIBER o similars.

Si l’aprovació del projecte marc està en fase de resolució provisional, la concessió de l’ajut s’ha de condicionar a la resolució definitiva d’aprovació del projecte. La resolució definitiva s’ha de presentar en un termini no superior a sis mesos.

El director o bé el codirector del treball de la tesi han de formar part oficialment de l’equip executor d’aquest projecte marc.

5.6 Per als ajuts de la modalitat B, el projecte de tesi ha d’estar emmarcat en un projecte de recerca i desenvolupament tecnològic actiu (projecte marc), en el qual el director del treball de la tesi ha de formar part oficialment de l’equip executor d’aquest projecte.

5.7 Només es pot presentar una sol·licitud per cada projecte de recerca (projecte marc). Si se’n presenta més d’una, s’han d’excloure del tràmit totes les sol·licituds que es presentin per al mateix projecte marc.

5.8 L’investigador principal o responsable del projecte marc ha de justificar la disponibilitat de finançament i ha d’autoritzar que el treball de tesi doctoral per al qual se sol·licita l’ajut es dugui a terme.

6. Beneficiaris i candidats

6.1 Beneficiaris:

Són destinatàries dels ajuts les entitats ubicades a les Illes Balears que tenguin la capacitat de formalitzar els contractes laborals que es descriuen a continuació:

a. Centres públics d’R+D: les universitats públiques, els organismes públics de recerca reconeguts per la Llei 14/2011, els centres d’R+D amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada vinculats a l’Administració general de l’Estat o que en depenen, i els centres d’R+D vinculats a administracions públiques territorials o que en depenen, independentment de la personalitat jurídica.

b. Centres públics i privats d’R+D sense finalitat de lucre: les universitats privades i entitats públiques i privades sense finalitat de lucre amb capacitat i activitat demostrada en R+D. S’hi inclouen els centres tecnològics la propietat i la gestió dels quals corresponen majoritàriament a les administracions públiques.

c. Centres tecnològics i centres de suport a la innovació tecnològica: d’acord amb el Reial decret 2093/2008, de 19 de desembre, pel qual es regulen aquests centres.

d. Empreses innovadores que realitzin activitats d’R+D que tenguin el segell de pime innovadora regulat per l'Ordre ECC/1087/2015, de 5 de juny, publicada en el BOE núm. 139, d'11 de juny de 2015. Les pimes han de constar en el Registre d'Inscripció Definitiva del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat. Han d'acreditar que tenen el segell de pime innovadora en el termini de presentació de sol·licituds a aquesta convocatòria.

6.2 Candidats:

Els candidats interessats en aquests ajuts (personal investigador en formació) poden presentar propostes a les entitats, amb el vistiplau del director de la tesi i de l’investigador principal del projecte.

 

7. Requisits dels candidats

7.1 En el termini de presentació de les sol·licituds, els candidats han de complir els requisits següents:

a. Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d’un país membre de la Unió Europea o ser estranger resident a Espanya.

b. Tenir la titulació de grau, llicenciatura, enginyeria o arquitectura (240 crèdits com a mínim). En el cas de les persones candidates amb estudis de 180 crèdits, també han d’acreditar un mínim de 60 crèdits de postgrau en el moment de presentar la sol·licitud.

c. Haver cursat com a mínim 60 crèdits dels estudis de màster amb posterioritat a l'1 de gener de 2014.

7.2 En el moment de la incorporació a les entitats, els candidats han d’estar en disposició de complir els requisits següents:

a. Tenir la residència a les Illes Balears.

b. Estar matriculat en un programa oficial de doctorat, d’acord amb la normativa vigent.

7.3 En els casos següents, la data d’acabament dels estudis pot ser com a límit l’1 de gener de 2009:

a. Les persones llicenciades en medicina, farmàcia, biologia, química o psicologia que, en el moment de sol·licitar l’ajut, tenguin un títol de formació sanitària especialitzada (MIR, FIR, BIR, QUIR o PIR, respectivament).

b. Els titulats que varen acabar els estudis després de l’1 de gener de 2009 i que acreditin que des d’aqueixa data fins al moment present s’han dedicat a tenir cura de fills menors de sis anys.

7.4 Els candidats han de complir tots els requisits el dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds, llevat del requisit de residència a les Illes Balears, que es pot acreditar mitjançant un certificat d’empadronament a un municipi de les Illes Balears en el moment d’acceptar l’ajut.

8. Documentació, formalització de la sol·licitud i termini

8.1 Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de subvenció d’acord amb el que disposa aquesta Resolució.

8.2 El termini per presentar les sol·licituds és de vint dies a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.3 La sol·licitud (annex 2) s’ha d’emplenar en línia en l’adreça <http://dgrdi.caib.es> i s’ha de presentar al Registre de la Direcció General d'Innovació i Recerca o mitjançant qualsevol de les formes que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015.

El representant legal de l’entitat ha de presentar la sol·licitud amb el vistiplau del director de la tesi doctoral, de l’investigador principal del projecte marc, del responsable del departament en el qual s’hagi de fer la tesi i del candidat.

8.4 Un mateix candidat només es pot incloure en la sol·licitud d’una entitat. En el cas que s’inclogui en més d’una sol·licitud, s’han de desestimar totes les sol·licituds presentades en les quals es repeteixi el candidat.

8.5 Juntament amb la sol·licitud s’han de presentar obligatòriament i degudament emplenats els documents que s’indiquen a continuació

8.5.1 Pel que fa al candidat:

  1. Una fotocòpia del document nacional d’identitat. En el cas de candidats estrangers, una fotocòpia de la targeta de resident (NIE).
  2. Una fotocòpia compulsada del certificat acadèmic personal de llicenciatura (ambdós cicles), enginyeria, arquitectura o grau, que ha d’incloure totes les assignatures superades amb els crèdits corresponents, les qualificacions obtingudes, el curs acadèmic i la nota mitjana de l’expedient. La nota mitjana s’ha d’expressar en una escala de 0 a 10.
  3. Una fotocòpia compulsada del certificat acadèmic personal de màster, DEA o suficiència investigadora, que ha d’incloure totes les assignatures superades amb els crèdits corresponents, les qualificacions obtingudes, el curs acadèmic i la nota mitjana de l’expedient. Si el títol s’ha obtingut a l’estranger, cal tenir en compte el següent:
    • S’han d’aplicar les escales i taules d'equivalència de notes mitjanes d'estudis i títols universitaris estrangers, tenint en compte l’annex 2 de la Resolució de 21 de març de 2016 i la Resolució de 21 de juliol de 2016 de la Direcció General de Política Universitària del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, i obtenir la nota mitjana equivalent a l'escala de qualificació de les universitats espanyoles.
    • Els candidats que hagin cursat els estudis a l’estranger i tenguin el certificat acadèmic en un idioma diferent del català, el castellà o l’anglès n’han de presentar també la traducció oficial a un d’aquests idiomes.
  4. Un currículum de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia o un currículum normalitzat (CVN), disponible en <https://cvn.fecyt.es>.
  5. L’historial del grup de recerca en què s’integra el director de la tesi doctoral, amb una referència especial als aspectes relatius a la formació de personal investigador.
  6. Un justificant de la relació contractual i/o estatutària del director de la tesi amb l’entitat, d'acord amb l’apartat 5.1.
  7. Una descripció del projecte de tesi doctoral (com a màxim, 300 paraules).
  8. Un informe explicatiu de l’adequació del projecte al Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017.
  9. Per als ajuts de la modalitat A, un document acreditatiu de la concessió del projecte marc, d'acord amb l’apartat 5.5, en què han de figurar la quantitat concedida per finançar el projecte, les dates d’execució i els membres que en formen part, tot avalat per l’investigador principal, i una declaració responsable, si escau, sobre qualsevol altre ajut institucional, sol·licitat o concedit, relacionat amb la sol·licitud.
  10. Per als ajuts de la modalitat B, un document acreditatiu de l’existència del projecte marc, d'acord amb l’apartat 5.6.
  11. Un informe i un pla general de feina dels quatre anys amb indicació dels objectius, el pla de treball i la metodologia, com també un pla detallat del primer any.
  12. Un certificat d’empadronament per acreditar que resideix a les Illes Balears, si la residència no consta en la documentació aportada, o una declaració responsable en què indiqui que, si és proposat com a beneficiari d’un ajut d’aquesta convocatòria, presentarà el certificat en el moment en què l’accepti.
  13. Una declaració responsable del gaudi d’ajuts de característiques similars. En el cas que la persona candidata hagi gaudit d’altres ajuts, ha d’especificar les dates i les entitats que han atorgat aquests ajuts.
  14. Un CD o un altre suport digital que han d’incloure tots els documents presentats en paper o telemàticament (a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, m i n) anteriors.

Els documents corresponents a les lletres d, e, g, i k, s’han d’adjuntar en format electrònic a la sol·licitud en línia.

Els candidats als quals s’ha d’aplicar alguna de les excepcions que recull l’apartat 7.3 han de presentar un certificat oficial que justifiqui l’excepció.

8.5.2 Pel que fa a l’entitat sol·licitant:

  1. El document d’identitat (CIF, NIF o NIE) de l’entitat sol·licitant o de les persones que la representen.
  2. En el cas de les universitats, les entitats públiques no territorials i els centres docents públics no universitaris, una còpia de la publicació, en el butlletí oficial corresponent, de la disposició per la qual es crea o es reconeix l’entitat o el centre, com també l’acreditació de la representació que exerceix la persona que signa la sol·licitud. Si aquesta documentació ja consta en la Direcció General d'Innovació i Recerca, n’hi ha prou amb indicar-ho.
  3. En el cas de persones jurídiques no incloses en la lletra anterior (b), el document constitutiu de l’entitat i els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o un certificat d’inscripció registral d’aquests documents, amb una declaració responsable de tenir com a objecte dur a terme activitats relacionades amb l’R+D+i, i l’acreditació de la representació que exerceix la persona que signa la sol·licitud.
  4. En el cas de les empreses esmentades en l’apartat 6.1 d, una fotocòpia compulsada del segell de pime innovadora, un informe de viabilitat financera per a l’execució del projecte i els comptes anuals.
  5. En el cas de petites i mitjanes empreses, a més, una declaració responsable de la persona titular de l’empresa o, si escau, del representant legal o voluntari sobre el compliment dels requisits a què es refereix la lletra b de l’article 4.2 de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (annex 6).
  6. Una declaració responsable de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, sobre el compliment dels requisits a què es refereix l’article 6.3 d 3 a de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (annex 7).
  7. Una declaració de responsabilitat en què consti que l’entitat sol·licitant no incorre en cap causa d’incompatibilitat o de prohibició per rebre la subvenció segons la legislació vigent (annex 4).
  8. Una declaració responsable de complir les obligacions que estableix l’article 15 de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 i les que estableix aquesta convocatòria (annex 5).
  9. Un certificat o una acreditació que la persona o l’entitat interessada és titular del compte bancari facilitat, per mitjà del model oficial aprovat per l’Administració, llevat que ja constin, tramitats vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En aquest darrer cas, n’hi ha prou amb indicar les dades esmentades (annex 8).
  10. El fet de presentar la sol·licitud d’ajuts a la formació de personal investigador implica autoritzar la Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme a consultar a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a les hisendes públiques estatal i autonòmica les dades de les persones contractades amb càrrec a aquests ajuts. En el cas que aquesta autorització no s’atorgui, l’entitat sol·licitant ha de presentar una declaració de no autorització i, a més, els certificats de l’Administració tributària estatal i de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acreditin el compliment de les obligacions en matèria tributària i de la Seguretat Social, respectivament.

8.6 Si la documentació presentada és incompleta o no compleix els requisits que exigeix aquesta Resolució, s’ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de deu dies, la completi o n’esmeni les deficiències i la sol·licitud, amb indicació que, si no ho fa, s’ha d’entendre que desisteix de la petició, després de dictar la resolució corresponent, d’acord amb l’article 21 de la Llei 39/2015.

8.7 Per avaluar la sol·licitud no s’ha de tenir en compte cap mèrit presentat després de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds.

8.8. En els supòsits en què, posteriorment (de conformitat amb l’article 11.2 segon paràgraf, de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010), el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a la persona sol·licitant de la subvenció, l’òrgan instructor l’ha d’advertir que, transcorregut el termini de quinze dies, se’n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i la persona sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre’n la tramitació, l’òrgan instructor ha de proposar a l’òrgan competent que resolgui l’arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho ha de notificar a la persona interessada.

9. Avaluació i selecció

9.1 Les subvencions regulades en aquesta Resolució es concedeixen amb subjecció als principis d’objectivitat, transparència i publicitat, i el sistema de selecció és la concurrència competitiva.

9.2 Les sol·licituds s’han de sotmetre a una avaluació en dues fases, una d’externa i una altra d’interna.

9.3 La fase 1 o avaluació externa és a càrrec d’un organisme avaluador independent de prestigi reconegut i executada per persones expertes externes o per membres d’una entitat col·laboradora. Els criteris d’aquesta avaluació, aplicables a cadascuna de les àrees seleccionades pels candidats, són els següents:

  1. Criteris relatius al candidat (fins a un màxim de 3 punts). S’han de valorar la nota mitjana que ha obtingut en els estudis de grau, llicenciatura, enginyeria o arquitectura i el seu potencial a partir d’altres aspectes del currículum a més dels aspectes científics (beques obtingudes, participació en congressos, cursos de formació, publicacions, etc.).
  2. Criteris relatius al grup de recerca (fins a un màxim de 4 punts). S’han de valorar la capacitat formativa de doctors i l’activitat de recerca que duu a terme (valoració general dels projectes de recerca, les publicacions, les patents, articles de transferència del coneixement i altres resultats científics destacats).
  3. Criteris relatius a la qualitat dels projectes (fins a un màxim de 3 punts). S’han de valorar el projecte de tesi (objectius, pla de treball i metodologia, innovació de la proposta, viabilitat i previsió de resultats, com també de l’impacte social i econòmic esperat).

Una vegada rebudes les avaluacions externes, s'han de notificar individualment a les persones candidates.

A partir d’aquesta notificació, els candidats disposen d’un termini de deu dies per formular les al·legacions que considerin oportunes.

9.4 La fase 2 o selecció interna és a càrrec de la Comissió de Selecció Interna, que ha de fer l’avaluació interna i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. Aquesta Comissió és integrada per les persones següents:

  1. El director general d'Innovació i Recerca, que hi actua com a president.
  2. Cinc persones expertes nomenades pel vicepresident i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme. S'ha de publicar una diligència en l’adreça http://dgrdi.caib.es en què es facin constar les cinc persones expertes.
  3. El director general de Política Universitària i d'Ensenyament Superior.
  4. Una persona de la Direcció General d'Innovació i Recerca nomenada pel director general.
  5. La cap del Servei de Recerca i Desenvolupament Tecnològic, que hi actua com a secretària.

9.4.1 La Comissió de Selecció Interna ha d’emetre un informe sobre la valoració,  l’adequació i l’impacte social i econòmic de les sol·licituds en les àrees temàtiques prioritàries del Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017. En el cas que els projectes no s’adeqüin a l’àrea temàtica seleccionada en el moment de fer la sol·licitud, s’han de col·locar en l’àrea temàtica considerada per la Comissió. En el cas que els projectes no s’adeqüin a cap àrea temàtica, les sol·licituds s'han de posar en la llista general.

9.4.2 La Comissió de Selecció ha de revisar els informes elaborats per l’organisme extern d’avaluació. En el cas que les avaluacions s’hagin efectuat per comissions d’avaluació o coordinadors d’àrea, la Comissió pot fer, si ho considera necessari, la ponderació de les notes de l’avaluació externa. Aquesta ponderació ha de consistir a estandarditzar les notes en cada branca de coneixement i, després, a aplicar una escala de normalització de les notes.

A partir d’aquesta ponderació, s'ha de crear una llista que ordeni les persones candidates per  àrea prioritària del pla CTIE. En cada àrea prioritària es revisa quina és la millor nota de tall, tenint en compte les desviacions de la mitjana produïts en l’avaluació per branca de coneixement.

La Comissió de Selecció Interna ha de publicar una diligència en l’adreça <http://dgrdi.caib.es> i en el tauler d’anuncis de la Direcció General d'Innovació i Recerca, en la qual han d’aparèixer les llistes d’ambdues modalitats amb les persones candidates convocades a entrevistes.

9.4.3 El procés d’avaluació consisteix en:

  1. Una entrevista personal en què el candidat ha de defensar el projecte de tesi. Aquesta entrevista es presencial i no s’admeten videoconferències. Aquesta fase s’ha de valorar amb una puntuació màxima de 10 punts, d’acord amb els criteris següents:
    • L’adequació i la motivació del candidat amb relació a la feina proposada.
    • El coneixement del projecte que presenta.
    • L’oportunitat del tema i l’adequació als objectius del Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017.
    • La integració del candidat en el grup de recerca o empresa.
  2. Una valoració de la capacitat tècnica i financera i de l’experiència de l’entitat beneficiària per dur a terme l’activitat objecte de la convocatòria. A més, s’han de valorar els criteris relatius a l’empresa de les sol·licituds presentades en la modalitat B així com la trajectòria en R+D i en innovació de l’empresa, les patents, els projectes competitius, els convenis o contractes amb centres d’investigació, les relacions amb altres empreses, etc.

La Comissió de Selecció pot sol·licitar o convocar una persona responsable de l’entitat amb la finalitat d’obtenir qualsevol informació necessària per revisar-ne la capacitat tècnica i financera.

El fet de no assistir a l’entrevista és motiu d’exclusió del procés selectiu.

9.5 Una vegada fetes les entrevistes, la Comissió ha d’emetre l’informe que ha de servir de base al director general d'Innovació i Recerca, com a òrgan instructor del procediment, per elaborar dues llistes provisionals amb les dotze persones candidates per a la modalitat A i les dues persones candidates per a la modalitat B seleccionades per gaudir de l’ajut, i les entitats beneficiàries a les quals estaran adscrites, seguides de les persones candidates en reserva i les entitats corresponents. Aquestes llistes s’han de publicar en l’adreça http://dgrdi.caib.es, on ha de figurar la puntuació obtinguda. Les persones candidates disposen d’un termini de deu dies a partir de la publicació per formular les al·legacions que considerin oportunes.

En el termini de deu dies comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la llista provisional, les persones candidates seleccionades han de presentar els documents següents:

Un escrit d’acceptació de l’ajut adreçat al director general d'Innovació i Recerca.

  1. Un escrit de l’entitat beneficiària d’acceptació de l’ajut adreçat al director general d'Innovació i Recerca.
  2. L’acreditació d’haver formalitzat la matrícula en un programa de doctorat oficial per a l’any acadèmic 2017-2018.
  3. Si la persona candidata seleccionada no lliura aquesta documentació en el termini establert, s’ha de considerar que renuncia a acceptar l'ajut.

Passats aquests deu dies, la Direcció General d'Innovació i Recerca ha de publicar les llistes definitives amb les persones candidates seleccionades en l’adreça <http://dgrdi.caib.es> i en el tauler d’anuncis de la Direcció General.

9.6 Finalment, a partir de les llistes definitives, el director general d'Innovació i Recerca, com a òrgan instructor del procediment, ha de signar la proposta de resolució amb la relació de totes les persones candidates i les entitats beneficiàries a les quals estan adscrites ordenades segons la puntuació obtinguda.

9.7 Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria poden quedar totalment o parcialment vacants.

10. Concessió

El vicepresident i conseller d’Innovació, Recerca i Turisme és l’òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació de la subvenció o, si escau, d’inadmissió de les sol·licituds. També és l’òrgan competent per dictar les resolucions de modificació a què es refereixen els articles 23 i 24 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

La resolució de concessió s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i s’ha de dictar i notificar individualment a les entitats beneficiàries en un termini màxim de sis mesos comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

11. Entitats col·laboradores

De conformitat amb el que disposen els articles 26 i 27 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 9 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, en la fase d’avaluació externa es pot designar com a entitat col·laboradora un organisme avaluador independent de prestigi reconegut amb el qual s’ha de formalitzar un conveni o un contracte per concretar els termes de la col·laboració.

Aquesta entitat ha d’acreditar la solvència econòmica, financera i tècnica i presentar la documentació següent:

  1. Un informe de les institucions financeres o, si escau, un justificant de l’existència d’una assegurança d’indemnització per riscs professionals.
  2. Una declaració responsable del material, les instal·lacions i l’equip tècnic de què disposa l’entitat per executar la col·laboració.
  3. Una declaració responsable de les titulacions acadèmiques i professionals del personal de l’entitat que ha de dur a terme la col·laboració.

12. Dotació econòmica

12.1 La dotació màxima de cada ajut en concepte de sou i Seguretat Social és de 22.062,00 euros anuals per investigador en formació. La retribució mínima anual en concepte de sou que ha de rebre cada investigador en formació i que ha de figurar en el contracte és de 16.422,00 euros bruts anuals. L’entitat contractant ha d'assumir qualsevol cost de contractació que excedeixi de l'ajut concedit, derivat d'increments retributius dels salaris dels investigadors contractats, d'increments de la quota empresarial de la Seguretat Social, d'increments en les taules salarials dels convenis col·lectius d'aplicació corresponents, de l'aplicació de l'article 21 d de la Llei 14/2011 o de qualsevol altra circumstància.

12.2 Les entitats beneficiàries estan obligades a aplicar les retencions fiscals que calguin i a ingressar les quantitats corresponents pels pagaments que facin al personal en formació.

13. Certificació i justificació econòmica dels ajuts

13.1 Certificació del sou i Seguretat Social:

Les entitats beneficiàries han de justificar les despeses fetes en l’aplicació de cadascun dels ajuts, corresponent al sou i Seguretat Social, que els han concedit mitjançant un certificat. La documentació s’ha de presentar a la Direcció General d’Innovació i Recerca d’acord amb el calendari que s’estableix en el quadre següent:

Certificat

Data límit per presentar-lo

Període que s’ha de certificar

Primera

31/07/2018

Des de la data d’incorporació fins al 31/05/2018.

Segona

31/07/2019

Des de l’01/06/2018 fins al 31/05/2019.

Tercera

31/07/2020

Des de l’01/06/2019 fins al 31/05/2020.

Quarta

31/07/2021

Des de l’01/06/2020 fins al 31/05/2021.

Cinquena

28/02/2022

Des de l’01/06/2021 fins al 30/11/2021.

El justificant de les despeses fetes ha de contenir la documentació següent:

  1. Certificat de les despeses realitzades signat pel responsable de l’entitat. Aquest certificat ha de contenir un resum de les despeses fetes durant el període que s'ha de justificar (annex 13).
  2. Les nòmines.
  3. Un document compulsat en què es justifiqui el pagament de les nòmines mensuals desglossades per cadascun dels investigadors en formació adscrits al centre, que ha de coincidir amb l’import total de l’ingrés dels certificats bancaris presentats.
  4. Un justificant del pagament de la nòmina compulsat per l’entitat bancària o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l’ingrés de la nòmina en el compte corrent de l’investigador en formació (apartat 16.2 e).
  5. Un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social i el justificant del pagament bancari.
  6. Un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
  7. Els models 111 (retencions i ingressos a compte de l’IRPF) amb el justificant compulsat del pagament bancari corresponent al període de justificació.
  8. Un model 190 compulsat (resum anual de retencions i ingressos a compte de l’IRPF) corresponent al període de justificació. S’ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.
  9. Els logotips del Govern i la Conselleria (annex 12) han de constar en tots els documents incorporats a l’expedient.

13.2 Justificació del sou i Seguretat Social:

Les entitats beneficiàries han de justificar tot el període de l’ajut, corresponent al sou i Seguretat Social, mitjançant un compte justificatiu final, que ha de contenir les despeses fetes durant tot el període de l’ajut (annex 3). Aquest document s’ha de presentar a la Direcció General d’Innovació i Recerca, en format paper i en format electrònic, d’acord amb el calendari que s’estableix en el quadre següent:

Justificació

Data límit per presentar-la

Període que s’ha de justificar

Final

28/02/2022

Tot el període de l’ajut.

13.3 En el cas que l’òrgan gestor consideri que la justificació presentada és insuficient o inadequada, s’ha d’obrir un termini de deu dies per esmenar-la, segons el que preveu l’article 14.1 h de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

13.4 En el cas d’entitats no subjectes a la jurisdicció del Tribunal de Comptes o a l’òrgan corresponent de control extern de la Comunitat Autònoma, s’han de presentar la memòria de les activitats i una relació dels justificants de les despeses (annex 3), juntament amb els justificants originals.

14. Pagament

14.1 La Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme ha de transferir cada any a les entitats beneficiaries la quantia que correspongui en funció del nombre d’investigadors en formació que s’hi incorporin.

El pagament de cada anualitat s’ha de fer una vegada presentat el certificat del període i una vegada que la Direcció General d’Innovació i Recerca hagi revisat de manera exhaustiva la documentació presentada.

El pagament de les anualitats, en concepte de sou i Seguretat Social,  per investigador en formació s’ha de tramitar segons s’indica en el quadre següent:

Pagament

Quan es paga

Quantitat (individualitzada)

Primer pagament

Una vegada aprovat el certificat presentat.

11.031,00 €

Segon pagament

Una vegada aprovat el certificat presentat.

22.062,00 €

Tercer pagament

Una vegada aprovat el certificat presentat.

22.062,00 €

Quart pagament

Una vegada aprovat el certificat presentat.

22.062,00 €

Cinquè pagament

Una vegada aprovat el certificat  i la justificació final presentats.

11.031,00 €

TOTAL DE LA SUBVENCIÓ

88.248,00 €

14.2 Els ajuts corresponents a les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació adscrit a les entitats beneficiàries d’aquesta subvenció correspon a la Direcció General d'Innovació i Recerca i s’ha d’abonar mitjançant un endós a la Universitat de les Illes Balears.

La dotació màxima de cada ajut en concepte de taxes acadèmiques per a cada persona investigadora en formació adscrita a les entitats beneficiàries d’aquesta subvenció, que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l’obertura i manteniment d’expedient i la defensa de la tesi doctoral, és de 1.139,00 euros per a tot el període de l’ajut.

La Universitat de les Illes Balears ha de presentar a la Direcció General d'Innovació i Recerca un certificat detallat amb les quantitats i els conceptes corresponents a cada investigador.

14.2.1 Les quantitats màximes, en concepte de taxes acadèmiques, corresponents a cada investigador són els següents:

Concepte

Quantitat màxima

Període de pagament

Obertura i manteniment d’expedient

36,00 €

Anual (màxim quatre cursos acadèmics).

Tutela acadèmica

210,00 €

Anual (màxim quatre cursos acadèmics ).

Lectura de la tesi

155,00 €

Una vegada que s’hagi defensat la tesi doctoral.

14.2.2 Els investigadors en formació que s’hagin matriculat en un programa de doctorat a una universitat diferent de la Universitat de les Illes Balears perden el dret a rebre l’import destinat en concepte de taxes acadèmiques.

14.2.3 Els investigadors en formació que defensin la tesi doctoral fora del període d’aquesta convocatòria perden el dret a rebre l’import destinat en concepte de taxes acadèmiques.

14.2.4 L’ordre de pagament anual, en concepte de taxes acadèmiques, s’ha d’iniciar una vegada presentat el certificat, segons el calendari que s’indica a continuació:

 

Presentació del certificat

Data màxima per presentar-lo

Període que s’ha de justificar

Data de pagament

Primer certificat

15 d’Octubre de 2018

Curs acadèmic 2017-2018

Una vegada presentada la certificació

Segon certificat

15 d’Octubre de 2019

Curs acadèmic 2018-2019

Una vegada presentada la certificació

Tercer certificat

15 d’Octubre de 2020

Curs acadèmic 2019-2020

Una vegada presentada la certificació

Quart certificat

L’1 de Desembre de 2021

Curs acadèmic 2020-2021

Una vegada presentada la certificació

15.1 Les entitats beneficiàries estan obligades a posar a disposició del personal contractat les instal·lacions i mitjans materials i formatius necessaris per a l'adequat desenvolupament del seu treball, així com a garantir-los els drets i les prestacions dels quals gaudeix el personal de l'entitat de similar categoria.

15.2 Les entitats beneficiàries han de donar publicitat al caràcter públic del finançament de l'activitat subvencionada i han de fer referència expressa a l'actuació de què es tracti i a l'òrgan concedent en els contractes laborals, com també en les publicacions, ponències, activitats de difusió de resultats i qualsevol altra que resulti dels ajuts concedits a l’emparà de la present Resolució.

15.3 A més, les entitats beneficiàries han de complir la resta d'obligacions recollides en l'ordre de bases i qualsevol altra que es derivi de l'aplicació d'aquesta Resolució.

15.4 Correspon a les entitats beneficiàries vetlar pels principis que han de respectar els projectes i altres activitats en què participin els contractats a l'empara d'aquesta convocatòria i s'han d'atenir al que estableixen els principis internacionals i la normativa vigent en matèria de bioètica, experimentació animal, bioseguretat, seguretat biològica, protecció del medi ambient, patrimoni natural i biodiversitat i protecció de dades.

15.5 La concessió de l’ajut implica que les entitats beneficiàries han de complir les obligacions que s’inclouen en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

15.6 L’incompliment d’aquestes obligacions implica la revocació dels ajuts concedits, d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

15.7 Així mateix, les entitats beneficiàries han de complir les normes que fixa aquesta convocatòria, així com qualsevol altra que s’estableixi per fer el seguiment científic de l’activitat que duen a terme i per justificar els fons públics rebuts. Concretament, s’han de sotmetre al règim d’obligacions i sancionador que preveuen els articles 11, 50 i següents del Text refós de la Llei de subvencions.

15.8 El manteniment dels ajuts està condicionat al compliment de tots els requisits que exigeix aquesta convocatòria i especialment al compliment de l’obligació de l’investigador en formació de dur a terme el treball programat.

15.9 Les entitats beneficiàries dels ajuts estan obligades a comunicar a l’òrgan concedent qualsevol eventualitat en l’activitat subvencionada que n’afecti el compliment segons els termes de la concessió de l’ajut. L’entitat beneficiària disposa de quinze dies comptadors des de el moment en què tengui coneixement del fet per fer la comunicació.

15.10 Les entitats beneficiàries han d’acollir el personal investigador en formació i, a més, han de complir les obligacions següents:

  1. Formalitzar un contracte predoctoral en formació amb el candidat.
  2. Lliurar a la Direcció General d'Innovació i Recerca una còpia del contracte que han formalitzat. Per fer-ho, disposen d’un mes a partir de la data en què l’investigador en formació s’incorpori a l’entitat.
  3. Justificar la despesa, d’acord amb el que estableix aquesta convocatòria.
  4. Conservar tots els justificants de pagament i col·laborar amb les institucions de control.
  5. Fer constar en totes les publicacions, els informes o les memòries o qualsevol  documentació, la menció de la concessió de l’ajut de la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears, així com  els logotips corresponents (annex 12), disponibles en la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Recerca (http://dgrdi.caib.es).
  6. Donar el suport necessari al personal investigador en formació i facilitar-li la utilització dels mitjans, els instruments o l’equipament que calguin per poder desenvolupar la seva activitat normalment.
  7. Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació del personal investigador en formació, al qual no es pot exigir fer cap activitat que no estigui relacionada amb la seva recerca o amb la formació específica necessària per desenvolupar-la. No obstant això, el personal investigador en formació pot col·laborar en tasques docents, en els límits que estableix el punt 4 de l’apartat 17, sense que en cap cas no es pugui desvirtuar la finalitat investigadora i formativa dels ajuts.
  8. Comunicar a l'òrgan concedent les renúncies, interrupcions i altres incidències en l'execució dels ajuts en el termini màxim de deu dies hàbils des de la data en què es produeixin.
  9. Vetlar pel compliment de les obligacions de l’investigador en formació.
  10. Atendre el personal de la Direcció General d’Innovació i Recerca en les visites de control periòdiques.

16. Obligacions dels investigadors en formació

16.1 Els investigadors en formació han de complir les obligacions següents:

  1. Incorporar-se a l’entitat l’1 de desembre de 2017, llevat que el director general d'Innovació i Recerca els hagi autoritzat a ajornar la incorporació. L’investigador en formació ha de sol·licitar aquest ajornament amb el vistiplau del director de la tesi i ha d’explicar amb claredat les raons que el justifiquen, amb indicació exacta del temps que sol·licita, que en cap cas no pot superar els tres mesos. Si l’investigador en formació no s’incorpora a l’entitat en aquest termini, s’entén que renuncia a l’ajut.
  2. Complir amb aprofitament les etapes del programa de formació i especialització, que s’han d’ajustar a les normes pròpies del centre on es dugui a terme el projecte i a les directrius que estableixi el tutor, amb dedicació exclusiva a aquesta funció.
  3. Ajustar-se al règim intern o de funcionament de l’entitat on es duguin a terme les seves activitats.
  4. Atendre les obligacions que els corresponguin per raó de la seva inclusió en el règim general de la Seguretat Social.
  5. Dur a terme la seva tasca en l’entitat a la qual estan adscrits. Si l’investigador en formació vol canviar d’entitat, de director o de projecte de recerca, o en el cas de paralització o absència temporal, cal que prèviament sol·liciti l’autorització de la Direcció General d'Innovació i Recerca.
  6. Fer constar en totes les publicacions, els informes o les memòries que puguin derivar del treball dut a terme que aquest ha estat possible gràcies a la concessió de l’ajut de la Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears. Amb aquesta finalitat, s’hi han d’incloure els logotips corresponents (annex 12), disponibles en la pàgina web de la Direcció General d'Innovació i Recerca (http://dgrdi.caib.es).

16.2 El seguiment de la feina feta pels investigadors en formació correspon a la Direcció General d'Innovació i Recerca, que ha d’establir els procediments adequats i que pot designar els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per comprovar que l’ajut s’aplica correctament. Per facilitar aquesta tasca, els investigadors en formació tenen l’obligació de proporcionar els documents o la informació següents:

  1. Les persones investigadores en formació han de comunicar en el termini de cinc dies el començament de l’activitat i han d’emplenar i trametre a la Direcció General d'Innovació i Recerca la declaració d’incorporació amb el vistiplau del director de la tesi, d’acord amb l’imprès normalitzat d’aquesta Direcció General (annex 9).
  2. Durant tot el temps en què gaudeixin de l’ajut, han de lliurar, en el termini de quinze dies comptadors a partir de les dates en què es compleixin els anys primer, segon i tercer, una memòria anual (annex 10), amb una extensió aproximada de 1.000 paraules, que ha de contenir aquests punts:
    • Les activitats que han dut a terme i els resultats obtinguts.
    • El grau d’aprofitament de les activitats de formació i el desenvolupament de les feines fetes.
    • El currículum actualitzat.
    • Un exemplar de les publicacions derivades de la recerca.
    • Un informe del director de la tesi que expliqui el grau d’aprofitament i el desenvolupament de les feines fetes.
  3. En la data d’acabament de l’ajut, independentment de la causa per la qual hagi acabat, han de presentar a la Direcció General d'Innovació i Recerca una memòria final en un imprès normalitzat (annex 11).
  4. Abans del 30 de novembre de 2019, han d’acreditar els seus coneixements d’anglès davant la Direcció General d'Innovació i Recerca presentant un certificat del nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a l’aprenentatge, l’ensenyament i l’avaluació de llengües (MECR), o bé un títol equivalent, com el First Certificate in English o un altre, que apareixen en l’annex de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de juliol de 2014, publicada en el BOIB núm. 91, de 5 de juliol, per la qual es determinen els certificats de nivell de coneixements de llengües estrangeres. En el cas que l’investigador en formació no acrediti els coneixements d’anglès en la data límit establerta, s'ha de suspendre el seu sou temporalment fins que no els acrediti. Aquesta suspensió del sou no és recuperable més enllà del temps total de gaudi de l’ajut, que finalitza el 30 de novembre de 2021. 
  5. Han de lliurar al departament de personal o de nòmines de l’entitat a la qual estan adscrits un extracte bancari mensual, semestral o anual, amb el DNI o NIE i la signatura, en què s’indiqui que han rebut la nòmina.
  6. Han de comunicar a la Direcció General d'Innovació i Recerca, mitjançant un escrit, la data de la lectura de la tesi doctoral. En el termini d’un mes des de la defensa de la tesi doctoral, han de lliurar a la Direcció General una còpia del resguard del pagament de les taxes per expedir el títol de doctor.
  7. En el cas de gaudir d’un contracte per al període d’orientació postdoctoral (POP), d’acord amb l’apartat 4.6, han de lliurar un informe amb el vistiplau del director de la tesi sobre les tasques que han de fer a partir de la defensa de la tesi fins a l’acabament del POP.

16.3 A l’efecte de millorar el seguiment de la feina feta pels investigadors en formació, la Direcció General d'Innovació i Recerca pot demanar que es presenti la informació complementària que consideri adient.

Així mateix, l’investigador en formació ha d’atendre el personal de la Direcció General d'Innovació i Recerca en les visites de control periòdiques.

Als efectes de seguiment i control, la Direcció General d'Innovació i Recerca s’ha de comunicar periòdicament amb l’investigador en formació.

17. Drets del personal investigador en formació

17.1 El personal investigador en formació té reconeguts els drets següents:

  1. El dret a ser inclòs en el règim general de la Seguretat Social i, a més, el dret de gaudir del règim de vacances, permisos i llicències de què gaudeixi el personal investigador de l’organisme al qual estigui adscrit.
  2. Els drets de caràcter laboral, com també els de la Seguretat Social, derivats del contracte que formalitzin amb l’entitat a la qual estiguin adscrits. Per assimilació al règim dels treballadors per compte d’altri, han de gaudir d’atenció en l’àmbit de la salut laboral i de la prevenció de riscs laborals.
  3. El dret a rebre de l’entitat que els aculli la col·laboració i el suport necessaris per desenvolupar normalment els seus estudis i programes de recerca, d’acord amb les disponibilitats d’aquesta i amb el que estableix l’apartat 15.10.

17.2 Corresponen al personal investigador en formació els drets de la propietat intel·lectual derivats de l’activitat formativa associada a la recerca i de la seva contribució a aquesta, d’acord amb el Text refós de la Llei de propietat intel·lectual, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d’abril. Els drets esmentats són compatibles amb altres drets que es puguin derivar de la recerca, dels quals són independents i als quals es poden acumular, sense perjudici dels condicionants que presenta l’obra col·lectiva, si l’investigador en formació participa en un projecte col·lectiu de recerca o hi està vinculat.

17.3 Pel que fa als possibles drets del personal investigador en formació sobre la propietat industrial, cal ajustar-se al que disposen la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents, i, si escau, el Reial decret 55/2002, de 18 de gener, sobre l'explotació i cessió d'invencions realitzades en els ens públics d'investigació. Els drets esmentats no tenen naturalesa salarial en cap cas.

17.4 El personal investigador en formació que es trobi en el tercer o quart any de gaudi de l’ajut pot col·laborar, amb finalitats formatives, en les tasques docents d’un departament universitari, amb l’acord previ entre l’investigador principal i el departament implicat, fins a un màxim de seixanta hores l’any. Al final de la seva tasca, el departament universitari li ha d’expedir un certificat de la docència impartida.

18. Incompatibilitats

18.1 Aquest ajut per formar personal investigador és incompatible amb qualsevol altre ajut de característiques semblants i també amb vinculacions contractuals que puguin restar exclusivitat a la dedicació a la recerca.

18.2 Per col·laborar amb les activitats formatives esmentades en l’apartat 17.4 d’aquesta convocatòria, cal presentar un informe favorable del centre d’R+D receptor i avalat pel director de la tesi, en el qual es faci constar que la tasca que ha de dur a terme l’investigador no afecta la finalitat investigadora i formativa de l’ajut ni té lloc en el mateix horari.

18.3 També són compatibles amb les retribucions que provenguin del projecte marc d’R+D, dels contractes fets en aplicació de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i de la Llei 14/2011. Finalment, aquests ajuts també són compatibles amb els ajuts complementaris finançats per la Comissió Europea per fomentar la formació i la mobilitat dels investigadors.

18.4 El personal investigador en formació o les entitats beneficiàries d’aquests ajuts han de comunicar qualsevol possible causa d’incompatibilitat a la Direcció General d'Innovació i Recerca.

19. Interrupcions

19.1 La Direcció General d'Innovació i Recerca pot concedir la interrupció temporal del gaudi de l’ajut a petició raonada de l’investigador en formació, sense percepció econòmica i amb la conformitat expressa del director del projecte i de l’investigador principal, sempre que la interrupció no impliqui una despesa econòmica a la Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme ni un ajornament en el temps.

19.2 Les interrupcions causades per la incompatibilitat de percepcions no poden ser superiors a sis mesos en el decurs del període de gaudi de l’ajut i no són recuperables més enllà del 30 de novembre de 2021. 

19.3 La durada d’una interrupció només es pot recuperar, sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, si la interrupció ha estat ocasionada per un cas de força major o de gaudi dels permisos de maternitat o paternitat, amb les limitacions que la legislació laboral i el règim general de la Seguretat Social estableixen amb caràcter general per als treballadors. La dotació de l’ajut ha de ser la que estableix el règim general de la Seguretat Social durant el descans per aquesta causa.

 

20. Baixes i renúncies

20.1 Les baixes o renúncies que es produeixin entre el personal investigador en formació de nova concessió durant els dotze primers mesos de gaudi de l'ajut, les poden cobrir els candidats consecutius de la llista de prelació. A aquest efecte, en la resolució de concessió s’ha d’incloure la relació dels sol·licitants que no han obtingut l’ajut perquè s’ha superat la quantia màxima del crèdit disponible.

En aquests casos, el període de gaudi de l’ajut comprèn el temps restant fins que es completin els quatre anys de la durada prevista inicialment.

20.2 Si un investigador en formació renuncia a l’ajut atorgat, ha de complir les obligacions següents:

  1. Comunicar mitjançant un escrit al director de la tesi, a la Direcció General d'Innovació i Recerca i al departament de personal o de nòmines de l’entitat a la qual està adscrit, amb una antelació mínima d’un mes, la intenció de renunciar a l'ajut i la data de finalització dels treballs fets.
  2. Presentar a la Direcció General d'Innovació i Recerca, en la data d’acabament de l’ajut, una memòria en imprès normalitzat (annex 11) que inclogui la totalitat del treball fet i dels resultats, així com el seu currículum actualitzat i un exemplar de totes les publicacions derivades de la recerca efectuada.

20.3 L’entitat beneficiària a la qual està adscrit l’investigador en formació que renuncia a l’ajut ha d’actuar de la manera següent:

  1. Ha de comunicar la renúncia per escrit a la Direcció General d'Innovació i Recerca.
  2. Si la renúncia és posterior a la contractació de l’investigador en formació, aquest ha de ser substituït d’acord amb el punt 1 d’aquest apartat. La renúncia comporta la pèrdua de tots els drets adquirits per l’entitat beneficiària.
  3. Si la renúncia és posterior al pagament de l’ajut i el següent candidat en la llista de prelació no està adscrit a la mateixa entitat, aquest ha de reintegrar la quantitat percebuda a la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, segons el que estableix l’apartat 21 d’aquesta convocatòria.

21. Revocació i reintegrament dels ajuts

El fet de no complir les normes d’aquesta convocatòria, d’ocultar dades o presentar-ne de falses o inexactes, de no formalitzar el contracte en els termes establerts en aquesta convocatòria o de no justificar l’acció pot implicar que es revoqui la concessió de l’ajut i que s’hagin de reintegrar les quantitats rebudes, d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, sens perjudici de l’aplicació del règim sancionador establert en el títol cinquè d’aquest Decret legislatiu.

22. Fiscalització i control

Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l’Administració general de l’Estat o de la Unió Europea.

23. Exoneració de responsabilitats

La Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme no assumeix cap responsabilitat per l’actuació de l’investigador en formació o pels danys i perjudicis que en puguin sobrevenir, ni tampoc pels que pugui ocasionar a terceres persones.

24. Normativa aplicable

En tot el que no s’especifica en aquesta Resolució, s’hi apliquen, de manera supletòria, el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca i desenvolupament tecnològic, i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables.