Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'INNOVACIÓ, RECERCA I TURISME
Núm. 6619
Resolució del vicepresident i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme de 12 de juny de 2017 per la qual es convoquen ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) i la formació de personal investigador empresarial (FPI-E), com també subvencions per a taxes acadèmiques
BDNS (identificador): 348243
Fets
1. Els recursos humans són el factor limitador més important per a la creació, l’absorció i la transformació del coneixement. Per aquest motiu, un dels programes que articulen el Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears té per finalitat potenciar els recursos humans. La formació de personal investigador objecte d’aquesta convocatòria és una mesura de foment de la recerca científica i tecnològica amb la qual es pretén enfortir la capacitat de recerca dels grups d’R+D, tant del sector públic com del privat, i millorar la capacitat tecnològica de les empreses mitjançant la formació i l’adaptació de personal qualificat que es pot incorporar al sistema d’innovació.
2. Amb aquesta convocatòria es pretén fomentar la recerca científica i tecnològica en àrees que serveixen per satisfer les necessitats socials i productives de les Illes Balears i, alhora, formar investigadors, a fi que la formació rebuda durant el període de gaudi de l’ajut contribueixi a integrar-los en el sistema productiu.
3. La Llei 7/1997, de 20 de novembre, de la recerca i del desenvolupament tecnològic (BOCAIB núm. 148, de 29 de novembre), té per objecte fomentar la recerca científica, la innovació tecnològica i la normalització i l’homologació necessàries per incrementar el coneixement científic a les Illes Balears i per accelerar-ne la integració en el mercat europeu i la presència en els mercats internacionals. Així mateix, l’article 2 d’aquesta Llei disposa la creació del Pla de Recerca i Desenvolupament Tecnològic de les Illes Balears.
4. El Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017 permet impulsar de manera coordinada i conjunta l’R+D+I. L’objectiu general estratègic d’aquest Pla és incidir en el reforçament del sistema de ciència i innovació de les Illes Balears, la qual cosa implica la consolidació de polítiques que permetin millorar l’eficiència de les actuacions. Un dels objectius del Pla és consolidar una estructura investigadora d’excel·lència.
5. En el context d’“Europa 2020”, l’especialització intel•ligent emergeix com a element clau per ubicar les polítiques d’innovació. Així, cada estat membre i cada regió europea ha de disposar d’una estratègia d’especialització amb l’objectiu de concentrar els recursos disponibles en les àrees d’activitat econòmica i d’innovació amb els quals tengui un avantatge competitiu més prometedor.
6. La Llei 14/2011, d’1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, estableix el marc per fomentar la recerca científica i tècnica i els instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació, la difusió i la transferència del coneixement per resoldre els problemes essencials de la societat. L’objectiu fonamental és promoure la recerca, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals s’han d’assentar el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.
7. Aquesta convocatòria s’ajusta al que disposa la Llei 18/2016, de 29 de desembre (BOIB núm. 164, de 31 de desembre), de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017, i l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).
8. El 4 de febrer de 2017, es va publicar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’aproven el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2017 i l’ Acord del Consell de Govern de 17 de març de 2017 pel qual es modifica el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2017. Entre les subvencions previstes en el Pla es troben els ajuts objecte d’aquesta Resolució.
9. A més, s’ha de tenir en compte la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i també les facultats per dictar resolucions establertes en la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i en la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per finançar catorze ajuts a titulats superiors universitaris que vulguin fer una tesi doctoral amb l’objectiu de formar-se en recerca científica i tècnica, d’acord amb les actuacions següents:
Modalitat A: dotze ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic ubicats a les Illes Balears.
Modalitat B: dos ajuts per a la formació de personal investigador empresarial (FPI-E) a empreses ubicades a les Illes Balears.
Taxes acadèmiques: catorze ajuts que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l’obertura i el manteniment de l’expedient, i la defensa de la tesi doctoral.
2. Es destina un import màxim d’1.251.418,00 € per a aquesta convocatòria, distribuït de la manera següent:
Any 2017, 0,00 €.
Any 2018, 152.238,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació:
3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.
88.248,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.
16.422,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.
Any 2019, 312.312,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.
176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.
44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.
Any 2020, 312.312,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.
176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.
44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.
Any 2021, 314.482,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
5.614,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.
176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.
44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.
Any 2022, 160.074,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
88.248,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.
27.702,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.
3. Aprovar els termes d’aquesta convocatòria, que consten en l’annex 1, d’acord amb l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el vicepresident i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 12 de juny de 2017
El vicepresident i conseller d'Innovació, Recerca i Turisme
Gabriel Barceló i Milta
ANNEX 1
Convocatòria
1. Objecte
1.1 Atorgar subvencions a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic i empreses ubicades a les Illes Balears, per finançar catorze ajuts per formar personal investigador, l’objectiu de les quals és formar en recerca científica i tècnica titulats superiors universitaris que vulguin fer una tesi doctoral.
Atorgar subvencions destinades a cobrir les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació, que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l’obertura i el manteniment de l’expedient i la defensa de la tesi doctoral.
1.2 Les àrees estratègiques i els àmbits prioritaris establerts en aquesta convocatòria, que es corresponen amb els establerts en el Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria 2013-2017 (<http://dgrdi.caib.es >), són els següents:
a. Ciència i tecnologia marines.
b. Ciències biomèdiques i ciències de la salut.
c. Turisme: ciències socials aplicades al turisme i tecnologies de la informació i les comunicacions.
d. Medi ambient: diversitat biològica, recursos hídrics, agroalimentació i energia.
e. Continguts digitals basats en el coneixement.
S’ha de vetllar perquè a cadascuna de les àrees s’assigni un nombre d’ajuts proporcional a les sol·licituds presentades, sempre que les avaluacions en siguin favorables.
1.3 A efectes d’avaluació, en aquesta convocatòria s’estableixen les branques de coneixement següents:
Ciències socials (C SO): comunicació i informació; economia, sociologia i política, i pedagogia i didàctiques.
Ciències (C): física, geologia, matemàtica i química.
Ciències de la salut (CS): biologia molecular i bioquímica; medicina, i psicologia i psicofisiologia.
Ciències de la vida (CV): agricultura i veterinària; biologia general i zoologia i botànica.
Enginyeries i arquitectura (EA): enginyeria i arquitectura.
Ciències humanes (H): filologia, lingüística i sociolingüística; filosofia; història de l'art; història; geografia, i antropologia.
2. Finançament dels ajuts
2.1 Es destina un màxim d’1.251.418,00 d’euros a aquesta convocatòria, que té caràcter pluriennal.
2.2 La distribució màxima per anualitats, que inclouen la dotació mensual, la part cofinançada de la quota empresarial de la Seguretat Social i les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació, que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l’obertura i el manteniment de l’expedient i la defensa de la tesi doctoral, és la següent:
Any 2017, 0,00 €.
Any 2018, 152.238,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació:
3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.
88.248,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.
16.422,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.
Any 2019, 312.312,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.
176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.
44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.
Any 2020, 312.312,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
3.444,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.
176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.
44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.
Any 2021, 314.482,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
5.614,00 €, a la partida 12501 541A01 78000 00.
176.496,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.
22.062,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.
44.124,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.
Any 2022, 160.074,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s’indiquen a continuació o partides equivalents, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
88.248,00 €, a la partida 12501 541A01 74713 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74921 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 70100 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74923 00.
11.031,00 €, a la partida 12501 541A01 74865 00.
27.702,00 €, a la partida 12501 541A01 77000 00.
2.3 Atès que aquesta subvenció s’imputa a més d’una partida pressupostària, l’assignació és vinculant per l’import total i no per cada partida.
3. Ajuts objecte de la subvenció
3.1 Modalitats
Modalitat A (FPI): aquests ajuts tenen com a objecte la formació de doctors mitjançant el cofinançament de contractes laborals, sota la modalitat de contracte predoctoral, del personal investigador en formació en centres d’R+D, que vulguin fer una tesi doctoral associada a un projecte d'investigació finançat per projectes d'R+D subvencionats per un organisme competent mitjançant una convocatòria pública competitiva.
Modalitat B (FPI-E): aquests ajuts tenen com a objectiu la formació de doctors a empreses mitjançant el cofinançament dels contractes laborals del personal investigador en formació que participin en un projecte de recerca industrial o de desenvolupament experimental que es desenvolupin a una empresa, en el qual s'ha d’emmarcar la tesi doctoral, per afavorir la inserció laboral d'investigadors a les empreses des dels inicis de les seves carreres professionals, contribuir a l'ocupabilitat d'aquests investigadors i promoure la incorporació de talent al teixit productiu per elevar la competitivitat d’aquest.
El projecte de recerca industrial o de desenvolupament experimental es pot executar totalment o parcialment a l'empresa o en col·laboració entre l'empresa i una altra entitat, pública o privada.
3.2 Taxes acadèmiques
Els ajuts corresponents a les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació adscrit a les entitats beneficiàries d’aquesta subvenció corresponen a la Direcció General d'Innovació i Recerca i s’han d’abonar mitjançant un endós a la Universitat de les Illes Balears.
El concepte de taxes acadèmiques per a cada persona investigadora en formació adscrita a les entitats beneficiàries d’aquesta subvenció inclou la tutela acadèmica de doctorat, l’obertura i manteniment de l’expedient i la defensa de la tesi doctoral.
4. Característiques dels ajuts
4.1 Aquests ajuts per a la formació de personal investigador s’han de formalitzar per mitjà d’un contracte predoctoral en formació amb l’entitat a la qual s’adscriu el personal investigador en formació, d’acord amb el que disposen la Llei 14/2011 i la resta de normativa que hi sigui aplicable.
Qualsevol modificació de la legislació o la normativa aplicable comporta l’actualització immediata de les clàusules afectades.
La formalització del contracte per escrit s’ha de fer a l’empara del que disposen l’article 21 de la Llei 14/2011 i la normativa laboral vigent.
La formalització per mitjà d’un contracte laboral se suposa d’acord amb la legislació laboral vigent i preservant els principis establerts en la Carta europea de l'investigador i el Codi de conducta per a la contractació d'investigadors, establerts per l’Espai Europeu d’Investigació.
4.2 El període per gaudir de l’ajut comença l’1 de desembre de 2017 i finalitza, com a màxim, el 30 de novembre de 2021.
4.3 La durada d’aquest contracte no pot excedir els quatre anys. No obstant això, si el contracte es concerta amb una persona amb discapacitat, pot arribar a una durada màxima de sis anys, incloses les pròrrogues, tenint en compte les característiques de l’activitat investigadora i el grau de les limitacions per dur-la a terme.
4.4 En el cas que la persona seleccionada hagi gaudit d’un ajut de característiques similars, la durada d’aquest contracte anterior s’ha de descomptar de la durada total del contracte formalitzat arran d’aquesta convocatòria.
4.5 Les persones que ja tenguin un títol de doctor no poden participar en aquesta convocatòria.
4.6 Amb l’objectiu de finançar la contractació laboral, el personal investigador en formació que hagi obtingut el títol de doctor abans de l’inici de la darrera anualitat de l’ajut, pot gaudir d’un període d’orientació postdoctoral (POP) d’un any de duració. La dotació econòmica d’aquest POP ha de ser la mateixa que es destina al personal investigador en formació.
4.7 Atès que aquests ajuts tenen caràcter d’iniciació i formació en la recerca, l’acabament del període de gaudi implica la impossibilitat de tornar a concedir a les persones que n’han estat beneficiàries un altre ajut per a la formació de personal investigador dels programes del Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears.
5. Direcció dels treballs
5.1 Pot ser director del treball de tesi doctoral d’un investigador en formació qualsevol doctor amb vinculació contractual i/o estatutària a una entitat amb seu a les Illes Balears, en la qual s’hagi de dur a terme el treball.
5.2 En el cas de la Modalitat B, hi ha d’haver un codirector adscrit a un centre d’R+D sense finalitat de lucre.
5.3 Cap director de tesi no pot presentar ni dirigir més d’un candidat de nova concessió per mitjà d’aquesta convocatòria. La presentació de més d’una sol·licitud implica excloure-les totes.
5.4 Cap director de tesi no pot dirigir simultàniament, a partir de la data de concessió, més de dues persones beneficiàries de cap tipus d’ajut per a la formació de personal investigador del Govern de les Illes Balears.
5.5 Per als ajuts de la modalitat A, el projecte de tesi ha d’estar emmarcat en un projecte de recerca i desenvolupament tecnològic actiu (projecte marc) subvencionat per un organisme competent mitjançant una convocatòria pública competitiva. No han de ser considerats projecte marc els projectes CIBER o similars.
Si l’aprovació del projecte marc està en fase de resolució provisional, la concessió de l’ajut s’ha de condicionar a la resolució definitiva d’aprovació del projecte. La resolució definitiva s’ha de presentar en un termini no superior a sis mesos.
El director o bé el codirector del treball de la tesi han de formar part oficialment de l’equip executor d’aquest projecte marc.
5.6 Per als ajuts de la modalitat B, el projecte de tesi ha d’estar emmarcat en un projecte de recerca i desenvolupament tecnològic actiu (projecte marc), en el qual el director del treball de la tesi ha de formar part oficialment de l’equip executor d’aquest projecte.
5.7 Només es pot presentar una sol·licitud per cada projecte de recerca (projecte marc). Si se’n presenta més d’una, s’han d’excloure del tràmit totes les sol·licituds que es presentin per al mateix projecte marc.
5.8 L’investigador principal o responsable del projecte marc ha de justificar la disponibilitat de finançament i ha d’autoritzar que el treball de tesi doctoral per al qual se sol·licita l’ajut es dugui a terme.
6. Beneficiaris i candidats
6.1 Beneficiaris:
Són destinatàries dels ajuts les entitats ubicades a les Illes Balears que tenguin la capacitat de formalitzar els contractes laborals que es descriuen a continuació:
a. Centres públics d’R+D: les universitats públiques, els organismes públics de recerca reconeguts per la Llei 14/2011, els centres d’R+D amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada vinculats a l’Administració general de l’Estat o que en depenen, i els centres d’R+D vinculats a administracions públiques territorials o que en depenen, independentment de la personalitat jurídica.
b. Centres públics i privats d’R+D sense finalitat de lucre: les universitats privades i entitats públiques i privades sense finalitat de lucre amb capacitat i activitat demostrada en R+D. S’hi inclouen els centres tecnològics la propietat i la gestió dels quals corresponen majoritàriament a les administracions públiques.
c. Centres tecnològics i centres de suport a la innovació tecnològica: d’acord amb el Reial decret 2093/2008, de 19 de desembre, pel qual es regulen aquests centres.
d. Empreses innovadores que realitzin activitats d’R+D que tenguin el segell de pime innovadora regulat per l'Ordre ECC/1087/2015, de 5 de juny, publicada en el BOE núm. 139, d'11 de juny de 2015. Les pimes han de constar en el Registre d'Inscripció Definitiva del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat. Han d'acreditar que tenen el segell de pime innovadora en el termini de presentació de sol·licituds a aquesta convocatòria.
6.2 Candidats:
Els candidats interessats en aquests ajuts (personal investigador en formació) poden presentar propostes a les entitats, amb el vistiplau del director de la tesi i de l’investigador principal del projecte.
7. Requisits dels candidats
7.1 En el termini de presentació de les sol·licituds, els candidats han de complir els requisits següents:
a. Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d’un país membre de la Unió Europea o ser estranger resident a Espanya.
b. Tenir la titulació de grau, llicenciatura, enginyeria o arquitectura (240 crèdits com a mínim). En el cas de les persones candidates amb estudis de 180 crèdits, també han d’acreditar un mínim de 60 crèdits de postgrau en el moment de presentar la sol·licitud.
c. Haver cursat com a mínim 60 crèdits dels estudis de màster amb posterioritat a l'1 de gener de 2014.
7.2 En el moment de la incorporació a les entitats, els candidats han d’estar en disposició de complir els requisits següents:
a. Tenir la residència a les Illes Balears.
b. Estar matriculat en un programa oficial de doctorat, d’acord amb la normativa vigent.
7.3 En els casos següents, la data d’acabament dels estudis pot ser com a límit l’1 de gener de 2009:
a. Les persones llicenciades en medicina, farmàcia, biologia, química o psicologia que, en el moment de sol·licitar l’ajut, tenguin un títol de formació sanitària especialitzada (MIR, FIR, BIR, QUIR o PIR, respectivament).
b. Els titulats que varen acabar els estudis després de l’1 de gener de 2009 i que acreditin que des d’aqueixa data fins al moment present s’han dedicat a tenir cura de fills menors de sis anys.
7.4 Els candidats han de complir tots els requisits el dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds, llevat del requisit de residència a les Illes Balears, que es pot acreditar mitjançant un certificat d’empadronament a un municipi de les Illes Balears en el moment d’acceptar l’ajut.
8. Documentació, formalització de la sol·licitud i termini
8.1 Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de subvenció d’acord amb el que disposa aquesta Resolució.
8.2 El termini per presentar les sol·licituds és de vint dies a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8.3 La sol·licitud (annex 2) s’ha d’emplenar en línia en l’adreça <http://dgrdi.caib.es> i s’ha de presentar al Registre de la Direcció General d'Innovació i Recerca o mitjançant qualsevol de les formes que estableix l’article 16 de la Llei 39/2015.
El representant legal de l’entitat ha de presentar la sol·licitud amb el vistiplau del director de la tesi doctoral, de l’investigador principal del projecte marc, del responsable del departament en el qual s’hagi de fer la tesi i del candidat.
8.4 Un mateix candidat només es pot incloure en la sol·licitud d’una entitat. En el cas que s’inclogui en més d’una sol·licitud, s’han de desestimar totes les sol·licituds presentades en les quals es repeteixi el candidat.
8.5 Juntament amb la sol·licitud s’han de presentar obligatòriament i degudament emplenats els documents que s’indiquen a continuació
8.5.1 Pel que fa al candidat:
Els documents corresponents a les lletres d, e, g, i k, s’han d’adjuntar en format electrònic a la sol·licitud en línia.
Els candidats als quals s’ha d’aplicar alguna de les excepcions que recull l’apartat 7.3 han de presentar un certificat oficial que justifiqui l’excepció.
8.5.2 Pel que fa a l’entitat sol·licitant:
8.6 Si la documentació presentada és incompleta o no compleix els requisits que exigeix aquesta Resolució, s’ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de deu dies, la completi o n’esmeni les deficiències i la sol·licitud, amb indicació que, si no ho fa, s’ha d’entendre que desisteix de la petició, després de dictar la resolució corresponent, d’acord amb l’article 21 de la Llei 39/2015.
8.7 Per avaluar la sol·licitud no s’ha de tenir en compte cap mèrit presentat després de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds.
8.8. En els supòsits en què, posteriorment (de conformitat amb l’article 11.2 segon paràgraf, de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010), el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a la persona sol·licitant de la subvenció, l’òrgan instructor l’ha d’advertir que, transcorregut el termini de quinze dies, se’n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i la persona sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre’n la tramitació, l’òrgan instructor ha de proposar a l’òrgan competent que resolgui l’arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho ha de notificar a la persona interessada.
9. Avaluació i selecció
9.1 Les subvencions regulades en aquesta Resolució es concedeixen amb subjecció als principis d’objectivitat, transparència i publicitat, i el sistema de selecció és la concurrència competitiva.
9.2 Les sol·licituds s’han de sotmetre a una avaluació en dues fases, una d’externa i una altra d’interna.
9.3 La fase 1 o avaluació externa és a càrrec d’un organisme avaluador independent de prestigi reconegut i executada per persones expertes externes o per membres d’una entitat col·laboradora. Els criteris d’aquesta avaluació, aplicables a cadascuna de les àrees seleccionades pels candidats, són els següents:
Una vegada rebudes les avaluacions externes, s'han de notificar individualment a les persones candidates.
A partir d’aquesta notificació, els candidats disposen d’un termini de deu dies per formular les al·legacions que considerin oportunes.
9.4 La fase 2 o selecció interna és a càrrec de la Comissió de Selecció Interna, que ha de fer l’avaluació interna i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. Aquesta Comissió és integrada per les persones següents:
9.4.1 La Comissió de Selecció Interna ha d’emetre un informe sobre la valoració, l’adequació i l’impacte social i econòmic de les sol·licituds en les àrees temàtiques prioritàries del Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria de les Illes Balears 2013-2017. En el cas que els projectes no s’adeqüin a l’àrea temàtica seleccionada en el moment de fer la sol·licitud, s’han de col·locar en l’àrea temàtica considerada per la Comissió. En el cas que els projectes no s’adeqüin a cap àrea temàtica, les sol·licituds s'han de posar en la llista general.
9.4.2 La Comissió de Selecció ha de revisar els informes elaborats per l’organisme extern d’avaluació. En el cas que les avaluacions s’hagin efectuat per comissions d’avaluació o coordinadors d’àrea, la Comissió pot fer, si ho considera necessari, la ponderació de les notes de l’avaluació externa. Aquesta ponderació ha de consistir a estandarditzar les notes en cada branca de coneixement i, després, a aplicar una escala de normalització de les notes.
A partir d’aquesta ponderació, s'ha de crear una llista que ordeni les persones candidates per àrea prioritària del pla CTIE. En cada àrea prioritària es revisa quina és la millor nota de tall, tenint en compte les desviacions de la mitjana produïts en l’avaluació per branca de coneixement.
La Comissió de Selecció Interna ha de publicar una diligència en l’adreça <http://dgrdi.caib.es> i en el tauler d’anuncis de la Direcció General d'Innovació i Recerca, en la qual han d’aparèixer les llistes d’ambdues modalitats amb les persones candidates convocades a entrevistes.
9.4.3 El procés d’avaluació consisteix en:
La Comissió de Selecció pot sol·licitar o convocar una persona responsable de l’entitat amb la finalitat d’obtenir qualsevol informació necessària per revisar-ne la capacitat tècnica i financera.
El fet de no assistir a l’entrevista és motiu d’exclusió del procés selectiu.
9.5 Una vegada fetes les entrevistes, la Comissió ha d’emetre l’informe que ha de servir de base al director general d'Innovació i Recerca, com a òrgan instructor del procediment, per elaborar dues llistes provisionals amb les dotze persones candidates per a la modalitat A i les dues persones candidates per a la modalitat B seleccionades per gaudir de l’ajut, i les entitats beneficiàries a les quals estaran adscrites, seguides de les persones candidates en reserva i les entitats corresponents. Aquestes llistes s’han de publicar en l’adreça http://dgrdi.caib.es, on ha de figurar la puntuació obtinguda. Les persones candidates disposen d’un termini de deu dies a partir de la publicació per formular les al·legacions que considerin oportunes.
En el termini de deu dies comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la llista provisional, les persones candidates seleccionades han de presentar els documents següents:
Un escrit d’acceptació de l’ajut adreçat al director general d'Innovació i Recerca.
Passats aquests deu dies, la Direcció General d'Innovació i Recerca ha de publicar les llistes definitives amb les persones candidates seleccionades en l’adreça <http://dgrdi.caib.es> i en el tauler d’anuncis de la Direcció General.
9.6 Finalment, a partir de les llistes definitives, el director general d'Innovació i Recerca, com a òrgan instructor del procediment, ha de signar la proposta de resolució amb la relació de totes les persones candidates i les entitats beneficiàries a les quals estan adscrites ordenades segons la puntuació obtinguda.
9.7 Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria poden quedar totalment o parcialment vacants.
10. Concessió
El vicepresident i conseller d’Innovació, Recerca i Turisme és l’òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació de la subvenció o, si escau, d’inadmissió de les sol·licituds. També és l’òrgan competent per dictar les resolucions de modificació a què es refereixen els articles 23 i 24 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.
La resolució de concessió s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i s’ha de dictar i notificar individualment a les entitats beneficiàries en un termini màxim de sis mesos comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
11. Entitats col·laboradores
De conformitat amb el que disposen els articles 26 i 27 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 9 de l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, en la fase d’avaluació externa es pot designar com a entitat col·laboradora un organisme avaluador independent de prestigi reconegut amb el qual s’ha de formalitzar un conveni o un contracte per concretar els termes de la col·laboració.
Aquesta entitat ha d’acreditar la solvència econòmica, financera i tècnica i presentar la documentació següent:
12. Dotació econòmica
12.1 La dotació màxima de cada ajut en concepte de sou i Seguretat Social és de 22.062,00 euros anuals per investigador en formació. La retribució mínima anual en concepte de sou que ha de rebre cada investigador en formació i que ha de figurar en el contracte és de 16.422,00 euros bruts anuals. L’entitat contractant ha d'assumir qualsevol cost de contractació que excedeixi de l'ajut concedit, derivat d'increments retributius dels salaris dels investigadors contractats, d'increments de la quota empresarial de la Seguretat Social, d'increments en les taules salarials dels convenis col·lectius d'aplicació corresponents, de l'aplicació de l'article 21 d de la Llei 14/2011 o de qualsevol altra circumstància.
12.2 Les entitats beneficiàries estan obligades a aplicar les retencions fiscals que calguin i a ingressar les quantitats corresponents pels pagaments que facin al personal en formació.
13. Certificació i justificació econòmica dels ajuts
13.1 Certificació del sou i Seguretat Social:
Les entitats beneficiàries han de justificar les despeses fetes en l’aplicació de cadascun dels ajuts, corresponent al sou i Seguretat Social, que els han concedit mitjançant un certificat. La documentació s’ha de presentar a la Direcció General d’Innovació i Recerca d’acord amb el calendari que s’estableix en el quadre següent:
Certificat |
Data límit per presentar-lo |
Període que s’ha de certificar |
Primera |
31/07/2018 |
Des de la data d’incorporació fins al 31/05/2018. |
Segona |
31/07/2019 |
Des de l’01/06/2018 fins al 31/05/2019. |
Tercera |
31/07/2020 |
Des de l’01/06/2019 fins al 31/05/2020. |
Quarta |
31/07/2021 |
Des de l’01/06/2020 fins al 31/05/2021. |
Cinquena |
28/02/2022 |
Des de l’01/06/2021 fins al 30/11/2021. |
El justificant de les despeses fetes ha de contenir la documentació següent:
13.2 Justificació del sou i Seguretat Social:
Les entitats beneficiàries han de justificar tot el període de l’ajut, corresponent al sou i Seguretat Social, mitjançant un compte justificatiu final, que ha de contenir les despeses fetes durant tot el període de l’ajut (annex 3). Aquest document s’ha de presentar a la Direcció General d’Innovació i Recerca, en format paper i en format electrònic, d’acord amb el calendari que s’estableix en el quadre següent:
Justificació |
Data límit per presentar-la |
Període que s’ha de justificar |
Final |
28/02/2022 |
Tot el període de l’ajut. |
13.3 En el cas que l’òrgan gestor consideri que la justificació presentada és insuficient o inadequada, s’ha d’obrir un termini de deu dies per esmenar-la, segons el que preveu l’article 14.1 h de l’Ordre de bases de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.
13.4 En el cas d’entitats no subjectes a la jurisdicció del Tribunal de Comptes o a l’òrgan corresponent de control extern de la Comunitat Autònoma, s’han de presentar la memòria de les activitats i una relació dels justificants de les despeses (annex 3), juntament amb els justificants originals.
14. Pagament
14.1 La Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme ha de transferir cada any a les entitats beneficiaries la quantia que correspongui en funció del nombre d’investigadors en formació que s’hi incorporin.
El pagament de cada anualitat s’ha de fer una vegada presentat el certificat del període i una vegada que la Direcció General d’Innovació i Recerca hagi revisat de manera exhaustiva la documentació presentada.
El pagament de les anualitats, en concepte de sou i Seguretat Social, per investigador en formació s’ha de tramitar segons s’indica en el quadre següent:
Pagament |
Quan es paga |
Quantitat (individualitzada) |
Primer pagament |
Una vegada aprovat el certificat presentat. |
11.031,00 € |
Segon pagament |
Una vegada aprovat el certificat presentat. |
22.062,00 € |
Tercer pagament |
Una vegada aprovat el certificat presentat. |
22.062,00 € |
Quart pagament |
Una vegada aprovat el certificat presentat. |
22.062,00 € |
Cinquè pagament |
Una vegada aprovat el certificat i la justificació final presentats. |
11.031,00 € |
TOTAL DE LA SUBVENCIÓ |
88.248,00 € |
14.2 Els ajuts corresponents a les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació adscrit a les entitats beneficiàries d’aquesta subvenció correspon a la Direcció General d'Innovació i Recerca i s’ha d’abonar mitjançant un endós a la Universitat de les Illes Balears.
La dotació màxima de cada ajut en concepte de taxes acadèmiques per a cada persona investigadora en formació adscrita a les entitats beneficiàries d’aquesta subvenció, que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l’obertura i manteniment d’expedient i la defensa de la tesi doctoral, és de 1.139,00 euros per a tot el període de l’ajut.
La Universitat de les Illes Balears ha de presentar a la Direcció General d'Innovació i Recerca un certificat detallat amb les quantitats i els conceptes corresponents a cada investigador.
14.2.1 Les quantitats màximes, en concepte de taxes acadèmiques, corresponents a cada investigador són els següents:
Concepte |
Quantitat màxima |
Període de pagament |
Obertura i manteniment d’expedient |
36,00 € |
Anual (màxim quatre cursos acadèmics). |
Tutela acadèmica |
210,00 € |
Anual (màxim quatre cursos acadèmics ). |
Lectura de la tesi |
155,00 € |
Una vegada que s’hagi defensat la tesi doctoral. |
14.2.2 Els investigadors en formació que s’hagin matriculat en un programa de doctorat a una universitat diferent de la Universitat de les Illes Balears perden el dret a rebre l’import destinat en concepte de taxes acadèmiques.
14.2.3 Els investigadors en formació que defensin la tesi doctoral fora del període d’aquesta convocatòria perden el dret a rebre l’import destinat en concepte de taxes acadèmiques.
14.2.4 L’ordre de pagament anual, en concepte de taxes acadèmiques, s’ha d’iniciar una vegada presentat el certificat, segons el calendari que s’indica a continuació:
Presentació del certificat |
Data màxima per presentar-lo |
Període que s’ha de justificar |
Data de pagament |
Primer certificat |
15 d’Octubre de 2018 |
Curs acadèmic 2017-2018 |
Una vegada presentada la certificació |
Segon certificat |
15 d’Octubre de 2019 |
Curs acadèmic 2018-2019 |
Una vegada presentada la certificació |
Tercer certificat |
15 d’Octubre de 2020 |
Curs acadèmic 2019-2020 |
Una vegada presentada la certificació |
Quart certificat |
L’1 de Desembre de 2021 |
Curs acadèmic 2020-2021 |
Una vegada presentada la certificació |
15.1 Les entitats beneficiàries estan obligades a posar a disposició del personal contractat les instal·lacions i mitjans materials i formatius necessaris per a l'adequat desenvolupament del seu treball, així com a garantir-los els drets i les prestacions dels quals gaudeix el personal de l'entitat de similar categoria.
15.2 Les entitats beneficiàries han de donar publicitat al caràcter públic del finançament de l'activitat subvencionada i han de fer referència expressa a l'actuació de què es tracti i a l'òrgan concedent en els contractes laborals, com també en les publicacions, ponències, activitats de difusió de resultats i qualsevol altra que resulti dels ajuts concedits a l’emparà de la present Resolució.
15.3 A més, les entitats beneficiàries han de complir la resta d'obligacions recollides en l'ordre de bases i qualsevol altra que es derivi de l'aplicació d'aquesta Resolució.
15.4 Correspon a les entitats beneficiàries vetlar pels principis que han de respectar els projectes i altres activitats en què participin els contractats a l'empara d'aquesta convocatòria i s'han d'atenir al que estableixen els principis internacionals i la normativa vigent en matèria de bioètica, experimentació animal, bioseguretat, seguretat biològica, protecció del medi ambient, patrimoni natural i biodiversitat i protecció de dades.
15.5 La concessió de l’ajut implica que les entitats beneficiàries han de complir les obligacions que s’inclouen en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
15.6 L’incompliment d’aquestes obligacions implica la revocació dels ajuts concedits, d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
15.7 Així mateix, les entitats beneficiàries han de complir les normes que fixa aquesta convocatòria, així com qualsevol altra que s’estableixi per fer el seguiment científic de l’activitat que duen a terme i per justificar els fons públics rebuts. Concretament, s’han de sotmetre al règim d’obligacions i sancionador que preveuen els articles 11, 50 i següents del Text refós de la Llei de subvencions.
15.8 El manteniment dels ajuts està condicionat al compliment de tots els requisits que exigeix aquesta convocatòria i especialment al compliment de l’obligació de l’investigador en formació de dur a terme el treball programat.
15.9 Les entitats beneficiàries dels ajuts estan obligades a comunicar a l’òrgan concedent qualsevol eventualitat en l’activitat subvencionada que n’afecti el compliment segons els termes de la concessió de l’ajut. L’entitat beneficiària disposa de quinze dies comptadors des de el moment en què tengui coneixement del fet per fer la comunicació.
15.10 Les entitats beneficiàries han d’acollir el personal investigador en formació i, a més, han de complir les obligacions següents:
16. Obligacions dels investigadors en formació
16.1 Els investigadors en formació han de complir les obligacions següents:
16.2 El seguiment de la feina feta pels investigadors en formació correspon a la Direcció General d'Innovació i Recerca, que ha d’establir els procediments adequats i que pot designar els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per comprovar que l’ajut s’aplica correctament. Per facilitar aquesta tasca, els investigadors en formació tenen l’obligació de proporcionar els documents o la informació següents:
16.3 A l’efecte de millorar el seguiment de la feina feta pels investigadors en formació, la Direcció General d'Innovació i Recerca pot demanar que es presenti la informació complementària que consideri adient.
Així mateix, l’investigador en formació ha d’atendre el personal de la Direcció General d'Innovació i Recerca en les visites de control periòdiques.
Als efectes de seguiment i control, la Direcció General d'Innovació i Recerca s’ha de comunicar periòdicament amb l’investigador en formació.
17. Drets del personal investigador en formació
17.1 El personal investigador en formació té reconeguts els drets següents:
17.2 Corresponen al personal investigador en formació els drets de la propietat intel·lectual derivats de l’activitat formativa associada a la recerca i de la seva contribució a aquesta, d’acord amb el Text refós de la Llei de propietat intel·lectual, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d’abril. Els drets esmentats són compatibles amb altres drets que es puguin derivar de la recerca, dels quals són independents i als quals es poden acumular, sense perjudici dels condicionants que presenta l’obra col·lectiva, si l’investigador en formació participa en un projecte col·lectiu de recerca o hi està vinculat.
17.3 Pel que fa als possibles drets del personal investigador en formació sobre la propietat industrial, cal ajustar-se al que disposen la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents, i, si escau, el Reial decret 55/2002, de 18 de gener, sobre l'explotació i cessió d'invencions realitzades en els ens públics d'investigació. Els drets esmentats no tenen naturalesa salarial en cap cas.
17.4 El personal investigador en formació que es trobi en el tercer o quart any de gaudi de l’ajut pot col·laborar, amb finalitats formatives, en les tasques docents d’un departament universitari, amb l’acord previ entre l’investigador principal i el departament implicat, fins a un màxim de seixanta hores l’any. Al final de la seva tasca, el departament universitari li ha d’expedir un certificat de la docència impartida.
18. Incompatibilitats
18.1 Aquest ajut per formar personal investigador és incompatible amb qualsevol altre ajut de característiques semblants i també amb vinculacions contractuals que puguin restar exclusivitat a la dedicació a la recerca.
18.2 Per col·laborar amb les activitats formatives esmentades en l’apartat 17.4 d’aquesta convocatòria, cal presentar un informe favorable del centre d’R+D receptor i avalat pel director de la tesi, en el qual es faci constar que la tasca que ha de dur a terme l’investigador no afecta la finalitat investigadora i formativa de l’ajut ni té lloc en el mateix horari.
18.3 També són compatibles amb les retribucions que provenguin del projecte marc d’R+D, dels contractes fets en aplicació de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i de la Llei 14/2011. Finalment, aquests ajuts també són compatibles amb els ajuts complementaris finançats per la Comissió Europea per fomentar la formació i la mobilitat dels investigadors.
18.4 El personal investigador en formació o les entitats beneficiàries d’aquests ajuts han de comunicar qualsevol possible causa d’incompatibilitat a la Direcció General d'Innovació i Recerca.
19. Interrupcions
19.1 La Direcció General d'Innovació i Recerca pot concedir la interrupció temporal del gaudi de l’ajut a petició raonada de l’investigador en formació, sense percepció econòmica i amb la conformitat expressa del director del projecte i de l’investigador principal, sempre que la interrupció no impliqui una despesa econòmica a la Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme ni un ajornament en el temps.
19.2 Les interrupcions causades per la incompatibilitat de percepcions no poden ser superiors a sis mesos en el decurs del període de gaudi de l’ajut i no són recuperables més enllà del 30 de novembre de 2021.
19.3 La durada d’una interrupció només es pot recuperar, sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, si la interrupció ha estat ocasionada per un cas de força major o de gaudi dels permisos de maternitat o paternitat, amb les limitacions que la legislació laboral i el règim general de la Seguretat Social estableixen amb caràcter general per als treballadors. La dotació de l’ajut ha de ser la que estableix el règim general de la Seguretat Social durant el descans per aquesta causa.
20. Baixes i renúncies
20.1 Les baixes o renúncies que es produeixin entre el personal investigador en formació de nova concessió durant els dotze primers mesos de gaudi de l'ajut, les poden cobrir els candidats consecutius de la llista de prelació. A aquest efecte, en la resolució de concessió s’ha d’incloure la relació dels sol·licitants que no han obtingut l’ajut perquè s’ha superat la quantia màxima del crèdit disponible.
En aquests casos, el període de gaudi de l’ajut comprèn el temps restant fins que es completin els quatre anys de la durada prevista inicialment.
20.2 Si un investigador en formació renuncia a l’ajut atorgat, ha de complir les obligacions següents:
20.3 L’entitat beneficiària a la qual està adscrit l’investigador en formació que renuncia a l’ajut ha d’actuar de la manera següent:
21. Revocació i reintegrament dels ajuts
El fet de no complir les normes d’aquesta convocatòria, d’ocultar dades o presentar-ne de falses o inexactes, de no formalitzar el contracte en els termes establerts en aquesta convocatòria o de no justificar l’acció pot implicar que es revoqui la concessió de l’ajut i que s’hagin de reintegrar les quantitats rebudes, d’acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, sens perjudici de l’aplicació del règim sancionador establert en el títol cinquè d’aquest Decret legislatiu.
22. Fiscalització i control
Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l’Administració general de l’Estat o de la Unió Europea.
23. Exoneració de responsabilitats
La Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme no assumeix cap responsabilitat per l’actuació de l’investigador en formació o pels danys i perjudicis que en puguin sobrevenir, ni tampoc pels que pugui ocasionar a terceres persones.
24. Normativa aplicable
En tot el que no s’especifica en aquesta Resolució, s’hi apliquen, de manera supletòria, el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, l’Ordre de la consellera d’Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca i desenvolupament tecnològic, i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables.