Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 6543
Bases específiques per les quals s'ha de regir el concurs-oposició per a la creació d'una borsa de treball per a proveir places d'Educadors/es infantils
En data 12 de juny de 2017 la Junta de Govern Local ha adoptat el següent acord:
“Atesa la necessitat que té l’Escola Infantil Ses Canaletes de tenir una borsa d’Educadors/es infantils, per tal de cobrir de forma temporal o interina les vacances que es puguin produir i per fer substitucions per incapacitats temporals, maternitat, etc., s’han elaborat unes bases; i vista la proposta presentada per la regidora d’Educació, que figura a l’expedient; la Junta de Govern Local, per unanimitat dels quatre membres assistents, acorda:
Primer. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria per a la constitució d’una borsa d’Educadors/es infantils.
Segon. Convocar el procés selectiu per constituir la borsa de treball d’Educadors/es infantils.
Tercer. Donar publicitat a la convocatòria i bases mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, taulell d’edictes municipal i pàgina web de l’Ajuntament. El termini de presentació de sol·licituds serà de deu dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació al BOIB.”
Sant Lluís, a 15 de juny de 2017
La Batlessa de l’Ajuntament de Sant Lluís,
M. Montserrat Morlà Subirats
A continuació es transcriuen las bases:
BASES ESPECÍFIQUES PER LES QUALS S’HA DE REGIR EL CONCURS - OPOSICIÓ PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL PER A PROVEIR PLACES D’EDUCADOR/A INFANTIL DE 0 A 3 ANYS DE L’AJUNTAMENT DE SANT LLUÍS AMB CARÀCTER LABORAL TEMPORAL O INTERÍ.
1.- OBJECTE.
És objecte d’aquesta convocatòria la confecció d’una borsa de treball d’Educador/a Infantil de l’Ajuntament de Sant Lluís, per cobrir temporalment o interinament, a temps complet o a temps parcial, les vacants que es puguin produir i per substituir les vacants per malaltia o altres tipus de baixa a l’Escoleta Infantil municipal.
El procediment selectiu serà el de concurs-oposició.
Les persones aspirants formaran part d’una borsa que els donarà dret, segons l’ordre de puntuació obtingut en el procediment selectiu, a ser cridats per cobrir totes les necessitats de personal que puguin sorgir.
Aquesta borsa de treball es mantindrà vigent per un període de dos anys, o fins que es convoqui la propera borsa.
2.- CONDICIONS DE LES PERSONES ASPIRANTS.
Les persones aspirants han de complir els requisits següents (amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i que hauran de ser vigents durant tot el procés selectiu):
a) Ser espanyol o estar inclòs en algun dels supòsits regulats a l’article 57.4 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, relatiu a l’accés al treball públic de nacionals d’altres estats.
b) Haver complert 16 anys i no excedir de l’edat màxima de jubilació forçosa d’acord amb la legislació vigent.
c) Titulació acadèmica:
En aplicació del Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’educació infantil, els i les professionals hauran d’estar en possessió d’alguna de les titulacions següents:
- Títol de mestre amb l’especialitat d’educació infantil o títol de grau equivalent.
- Títol de tècnic superior en educació infantil o titulacions equivalents acadèmicament i professionalment.
- Certificat de professionalitat d’educació infantil.
- Certificació de les unitats de competència que composen la qualificació d’educació infantil.
- Professionals en possessió de qualsevol títol o acreditació declarats equivalents a algun dels anteriors o que hagin sigut habilitats per a l’atenció de menors de 0-3 anys.
En cas de titulacions obtingudes a l’estranger, haurà de presentar-se fotocòpia de la credencial que acrediti la seva homologació a Espanya, de conformitat amb la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, al RD 1665/1992 i altra normativa de transposició i desenvolupament.
d) Acreditar el coneixement de llengua catalana en el nivell B2. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l’aportació del certificat de nivell de suficiència de llengua catalana (certificat B2 o equivalent) o superior de la Direcció General de Política Lingüística o alguna de les titulacions equivalents.
e) No tenir antecedents penals sobre delictes sexuals.
f) Tenir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.
g) No haver estat separats, mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques ni estar inhabilitats per al desenvolupament de funcions públiques.
h) No trobar-se inclosos en cap de les causes d'incapacitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.
i) No patir cap malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament normal de les funcions corresponents.
3.- SOL·LICITUDS
3.1.- Les persones interessades a participar en la convocatòria hauran de presentar una sol·licitud dirigida a l’Alcaldia de l’Ajuntament en la que faran constar que reuneixen, en el moment de finalització del termini de presentació d’instàncies, totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona (model a l’annex I), junt amb una còpia compulsada del seu DNI. En el seu cas, hauran de presentar juntament amb la instància, la relació de mèrits a efectes de valoració a la fase de concurs, que hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits adduïts i no justificats pe les persones aspirants en la forma indicada no seran valorats.
3.2.- Les sol·licituds es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, en el termini de deu dies naturals comptats a partir de l’endemà de la data de publicació de l’anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Si les sol·licituds es presenten a les Oficines de Correus, s’hauran de lliurar en aquelles dependències abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies, en sobre obert, per a ser datades i segellades pel funcionari de correus. Només així podran ser admeses a la convocatòria, sempre que s’enviï còpia segellada de la sol·licitud i del DNI mitjançant fax al núm. 971.15.05.34 en el mateix dia. Sense complir ambdós requisits, la documentació no serà admesa si és rebuda per l’òrgan convocant amb posterioritat a la data i hora de finalització del termini assenyalat. Si la documentació es rep amb posterioritat al termini de tres dies naturals comptats des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, aquesta no serà admesa en cap cas.
L’anunci també es publicarà a la pàgina web municipal (www.ajsantlluis.org) i en el taulell d’edictes municipal. Els successius anuncis es publicaran en el taulell d’anuncis i a la pàgina web municipal. Totes les notificacions referides a esmenes de documentació, recursos i d’altres incidències produïdes durant el procediment selectiu es faran mitjançant la publicació al taulell d’anuncis i a la pàgina web municipal
La no presentació de les sol·licituds en temps i forma determinarà la inadmissió de la persona aspirant en el procés selectiu.
4.- ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Batlessa dictarà resolució en el termini màxim de deu dies hàbils en la que constarà la llista provisional d’admesos i exclosos de la borsa i que serà publicada al taulell d’edictes.
Els interessats/es disposaran d’un termini de tres dies hàbils per procedir a esmenar la seva documentació; en cas contrari, s’arxivarà la seva sol·licitud.
Només seran esmenables les errades de fet, com les dades personals, direcció, data, signatura. No seran esmenables per afectar el contingut essencial de la mateixa sol·licitud:
- La presentació de la sol·licitud fora del termini.
- La manca de compliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació d’instàncies.
- Els mèrits al·legats però no aportats.
Si no es presenten reclamacions a la llista provisional, aquesta es considerarà elevada a definitiva i no serà necessari tornar-la a publicar. Les reclamacions a la llista provisional d’admesos i exclosos es resoldrà mitjançant resolució d’Alcaldia en el termini màxim de deu dies hàbils i es penjarà en el taulell d’edictes municipal i en la pàgina web.
5.- TRIBUNAL AVALUADOR.
El Tribunal Avaluador estarà constituït per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, i s’haurà de designar un nombre igual de suplents. Haurà de constar d’un president/a, d’un secretari/a (que serà designat per votació de tots els membres), i dels vocals que determini la convocatòria.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, ni sense el seu president/a, ni sense el seu secretari/a, i les seves decisions es prendran per majoria.
La Batlessa de Sant Lluís nomenarà els membres del Tribunal i els seus suplents. El Tribunal tindrà la consideració d’òrgan dependent de la seva autoritat.
La designació nominal dels membres, que inclourà la dels seus respectius suplents, serà exposada en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
El Tribunal podrà disposar d’assessors o especialistes per a totes o alguna de les proves.
El membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan concorri alguna de les causes previstes a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, o si han realitzat tasques de preparació de persones aspirants per a proves selectives d’accés a la plaça de què es tracta, durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
Així mateix les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades en el paràgraf anterior, conforme a què preveu la mateixa Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
6.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ.
El procés de selecció és el de concurs - oposició amb una puntuació màxima de 28 punts.
Fase d’oposició
Tindrà caràcter eliminatori i consistirà a desenvolupar per escrit diverses preguntes relacionades amb el temari que consta a l’annex 2 amb un temps màxim per a contestar d’una hora.
La puntuació màxima d’aquesta fase serà de 16 punts.
Per superar la fase d’oposició la persona aspirant haurà de tenir una puntuació mínima de 8 punts.
Fase de concurs
Per a passar a la fase de concurs, les persones aspirants hauran de superar prèviament la fase d’oposició, per la qual cosa tan sols es valoraran els mèrits dels qui l’hauran superada.
1.1.- Es realitzarà una entrevista personal a les persones aspirants i es valorarà la capacitat i aptituds per realitzar les funcions a exercir en el lloc de feina. La qualificació serà de 0 a 2 punts.
1.2.- Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 10 punts, i de conformitat amb les escales següents:
1.2.1.- Serveis efectius de funcions similars a les de la plaça convocada prestats a una escoleta infantil municipal durant els tres anys anteriors a l’aprovació d’aquestes bases: 0,20 punts per mes fins a un màxim de 5 punts.
1.2.2.- Serveis efectius de funcions similars a les de la plaça convocada prestats en altres administracions o empreses privades durant els tres anys anteriors a l’aprovació d’aquestes bases: 0,10 punts per mes a un màxim de 2 punts.
1.2.3.- Formació complementària. La realització de jornades, cursos i seminaris de formació d’interès pel desenvolupament dels programes d’intervenció familiar o vinculats al contingut de la plaça de referència. Si s’acredita un mateix curs, seminari o jornada realitzat en diferents convocatòries, només es tindrà en compte el darrer certificat. Es valoraran amb 0.01 punts per cada hora lectiva amb un màxim de 3 punts.
En cap cas es valoraran ni puntuaran els mèrits al·legats i no justificats documentalment.
La justificació dels serveis efectius prestats ha de ser mitjançant certificat d’empresa o mitjançant contracte laboral juntament amb la vida laboral.
7.- LLISTA D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I COBERTURA DE PLACES
1.- Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal publicarà en el tauler d’anuncis i en la pàgina web de l’Ajuntament la relació provisional de les persones aspirants que hagin resultat aptes per formar part de les borses de treball, d’acord amb l’ordre de puntuació total obtinguda, amb indicació de la puntuació final i del DNI. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió podran assistir acompanyats d’un assessor.
2.- El Tribunal té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, es farà pública la llista definitiva d’aprovats, per ordre de puntuació.
3.- En cas d’empat, per establir l’ordre de les persones aspirants, es tindrà en compte en primer lloc la puntuació més gran obtinguda a la valoració dels mèrits. En segon lloc, la puntuació més gran de l’entrevista personal. En cas de persistir l’empat, per sorteig.
4.- El Tribunal formularà a l’òrgan competent la proposta d’una llista definitiva, per rigorós ordre de puntuació, per a la confecció de la borsa de treball. Els components de la borsa podran ser requerits, per estricte ordre de puntuació, per cobrir temporalment les vacants, substitucions i necessitats del servei que puguin sorgir, així com per a pal·liar eventuals puntes de treball del servei.
La borsa s’ha de publicar en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.
La borsa de treball estarà vigent per un període de dos anys; en tot cas i en funció de les necessitats del servei, aquestes borses podran ser suprimides.
5.- L’oferta de treball es farà via telefònica. En primer lloc es cridarà al telèfon mòbil i, en cas de no trobar a la persona, se’l cridarà a altre número que aquest hagi assenyalat a la instància. Si no s’aconsegueix localitzar la persona per telèfon, se li enviarà un missatge al correu electrònic i/o fax indicat al formulari. A l’expedient es deixarà constància de les gestions efectuades. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d’un dia hàbil des de la cridada o missatge de correu –o en el segon dia hàbil si la cridada o missatge es fan en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel departament de personal de l’Ajuntament, que serà com a mínim de tres dies hàbils, s’entendrà que renuncia a ocupar el lloc de feina.
6.- Les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita passaran a ocupar el darrer lloc de la borsa, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la seva conformitat, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment en els tres dies següents:
a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o pre-adoptiu, la qual cosa inclou el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Patir malaltia o incapacitat temporal.
7.- Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l’Ajuntament l’acabament de les situacions previstes en el punt anterior, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.
8.- S’estableixen els següents criteris pel funcionament del borsí:
a) La cobertura de llocs de treball vacants, en el moment que es vagin produint, es realitzarà per estricte ordre de puntuació, de major a menor.
b) Les contractacions que es puguin produir per substitucions diverses (substitució per ILT, per llicència de maternitat...), així com les destinades a pal·liar puntes de treball del servei, es realitzaran per estricte ordre de puntuació, de major a menor.
c) El personal que cessi en el lloc de feina, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s’incorpora automàticament a la borsa de la qual formi part en el lloc que li correspongui d’acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.
9.- Les persones que formin part de la borsa i acceptin l’oferiment de treball, hauran de presentar en el Registre General de l’Ajuntament els següents documents referits sempre a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds:
a) Còpia compulsada del títol acadèmic exigit a la convocatòria.
b) Còpia compulsada del certificat de coneixements de català.
c) Certificat mèdic, en model oficial, en el que consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
d) Certificat negatiu acreditatiu que no està inclòs en el Registre Central de Delinqüents sexuals.
e) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitada per a l’exercici de funcions públiques.
f) Declaració jurada o promesa de no estar exercint cap lloc o activitat en el sector públic o privat delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, ni de rebre pensió de jubilació, retir o orfandat, indicant, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat.
g) Declaració jurada o promesa de no trobar-se sotmès a cap causa d’incapacitat especifica d’acord amb la normativa vigent.
Les persones que no presentin la documentació dins el termini establert, excepte en casos de força major, no podran ser nomenades, quedaran anul·lades totes les actuacions concernents a aquestes persones aspirants i seran excloses de la borsa de treball sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la sol·licitud.
8.- CONTRACTACIÓ
1.- Transcorregut el termini de presentació de documentació, una vegada que les persones aspirants hagin presentat la documentació requerida de conformitat, per Decret de Batlia s'efectuarà el seu nomenament, i posterior contractació.
Els qui injustificadament no prenguin possessió de la seva plaça o lloc de treball seran exclosos de la borsa de treball.
2.- Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 3/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.
En cas de dur a terme una activitat privada, ho hauran de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
9.- INCIDÈNCIES
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendrà els acords necessaris per al bon ordre de la selecció en tots els casos que aquestes bases no preveuen.
10.- IMPUGNACIONS
La present convocatòria i els actes administratius que se’n derivin i de l’actuació del Tribunal podran ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment administratiu comú de les administracions públiques.
ANNEX I
(llinatges i nom) .............................................................................................................., amb DNI núm. .........................., domicili a ........................, carrer ............................................, CP ........., i telèfon de contacte ....................................................,
EXPOSA
Que ha tingut coneixement de la convocatòria del concurs – oposició per a la creació d’una borsa de treball d’educadors/res infantils
Que reuneixo tots els requisits exigits a la convocatòria, i em compromet a aportar la documentació acreditativa quan sigui requerit per l’Ajuntament.
Adjunt al present:
- Fotocòpia compulsada del DNI
- Fotocòpia compulsada dels mèrits acreditats.
SOL·LICIT:
Prendre part en aquesta convocatòria
Mitjà per rebre les notificacions(trieu un):
Notificació postal
Notificació presencial
Notificació electrònica, per la qual cosa autoritzo a l’Ajuntament, en relació amb la present sol·licitud a:
- Comunicacions mitjançant missatges a la direcció de correu electrònic indicat.
- Notificacions a la meva bústia electrònica, accessible en la seu electrònica municipal prèvia identificació amb certificat digital o DNI electrònic.
Sant Lluís, ........, de ......................., de
(signatura).
ANNEX 2
1.- La programació en el primer cicle d’educació infantil. Objectius, contingut i metodologia adequada pels infants de 0 a 3 anys.
2.- Període d’adaptació dels infants a l’escola infantil. Relacions entre la família i l’equip docent.
3.- La funció del mestre i del mestre de suport en educació infantil. La importància del treball en equip.
4.- Òrgans de govern a l’escola infantil i les seves funcions.
5.- La psicomotricitat en el currículum de l’educació infantil. La intervenció educativa.
6.- L'observació i l’exploració del món físic, natural i social, com a font d’aprenentatge.
7.- El conte: el seu valor educatiu. Activitats a partir del conte. La biblioteca d’aula.
8.- Hàbits i rutines, el valor educatiu d’aquests moments.
9.- L’atenció a la diversitat a l’escola infantil.
10.- L’avaluació en el primer cicle d’educació infantil. Pautes d’observació