Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 6522
Consell Executiu. Aprovació de les bases i la convocatòria dels ajuts del Consell Insular de Menorca en matèria cinegètica, any 2017
Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de dia 15 de maig de 2017, va adoptar l'acord següent:
Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d’activitats en matèria cinegètica i els seus annexos.
Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2017, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència al punt anterior, d’acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats per aportacions expresses de tercers per a contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria:
Partida |
Quantia màxima |
6.41910.4890000 Ajut associacions caça |
15.000€ |
b) El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes a comptar a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) La instrucció correspon al senyor José María Mir Orfila, tècnic del Consell Insular de Menorca.
d) Aprovar la composició de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts:
- President: Javier Ares Garcia, conseller executiu de Medi Ambient i Reserva de Biosfera
- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament
- Vocals:
- Miquel Truyol Olives, director insular de Medi Rural i Marí i Caça del CIM
- José María Mir Orfila, tècnic del CIM
- Joan Juaneda Franco, tècnic del CIM
- Francisca Llabrés Riudavets, tècnica del CIM
Tercer.- La notificació d'aquests ajuts es farà mitjançant la publicació de l'acte de resolució al BOIB.
BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA EN MATERIA CINEGÈTICA
1. OBJECTE
L’objecte d’aquests ajuts és donar suport a determinades activitats sense ànim de lucre dutes a terme al territori de Menorca en matèria cinegètica entre dia 1 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria i dia 30 de novembre de l'any de la convocatòria, i que contribueixen a millorar la capacitat, l'aprofitament i la sostenibilitat dels recursos que són objecte d'explotació.
2. FINALITAT
D’acord amb el principi de gestió sostenible del patrimoni faunístic i dels seus hàbitats, gestió qualificada d’interès públic per la Llei 6/2006, de 12 d’abril, de caça i pesca de les Illes balears, la finalitat d’aquesta convocatòria es socioambiental, i va destinada a fomentar iniciatives sense afany de lucre, les quals promoguin la millora ambiental i de la gestió de terrenys cinegètics, la millora de la seva capacitat i la sostenibilitat dels recursos.
Els presents ajuts s'emmarquen en l'exercici de la competència de foment que correspon al Consell Insular en matèria de caça, de conformitat amb l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (articles 70,17 i 73). El Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca (PES) del CIM per l'any 2017 preveu la convocatòria d'ajuts en matèria cinegètica amb l'objectiu específic previst a la base 1a.
3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.
4. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES I DOTACIÓ ECONÒMICA
1. Les activitats subvencionables són diverses activitats sense ànim de lucre dutes a terme pels beneficiaris, en el marc de la seva activitat cinegètica, que impliquin la millora ambiental, de qualitat o quantitat d’aprofitament dels recursos cinegètics del seu racional i sostenible ús, la formació sobre l’exercici de la caça per part dels practicants i sobre els recursos explotats i les pràctiques i modalitats tradicionals, el desenvolupament socioeconòmic de la zona on es trobin els terrenys gestionats i el funcionament i organització del beneficiari per a la consecució del seu objecte social.
2. En cap cas el valor de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.
3. Les activitats són les següents:
a) Vigilància dels vedats o camps d'ensinistrament educatiu pertinents a les societats.
b) Control selectiu de predadors i espècies invasores
c) Sembres per a la caça amb varietats vegetals d’interès per a la fauna cinegètica. Les sembres per a la caça amb varietats vegetals d’interès per a la fauna cinegètica amb parcel·les identificades cadastralment que compleixin la seva funció biològica durant el període de reproducció i criança de les espècies cinegètiques, amb un màxim del 5 % de la superfície del vedat fins a un màxim de 10 Ha a les quals no es podrà alçar el cultiu o s'haurà de deixar dos metres a les voreres per a la fauna cinegètica fins el 15 de juliol. Per raons de tornar-se a sembrar, podran llaurar-se aquestes parcel·les entre dia 15 d’agost i el 15 de setembre, però sempre comunicant-ho prèviament al òrgan administratiu competent en tramitar la sol·licitud de subvenció. Tant sols en aquests casos podrà entrar el ramat amb 15 dies d’antelació a la propera sembra.
d) Repoblacions d'espècies cinegètiques amb varietats autòctones pròpies de Menorca.
e) Promoció de les modalitats tradicionals de caça pròpies de Menorca i activitats cinegètiques amb races autòctones de cans.
f) Activitats federatives i fires.
g) La millora de l'hàbitat i millores ambientals en favor de la fauna cinegètica.
h) Les activitats que comportin l'eliminació sobre el territori de la pressió cinegètica.
Poden ser subvencionades les actuacions realitzades i pagades des de l’1 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria fins al 30 de novembre de l'any de la convocatòria.
5. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular en la forma establerta en aquestes bases.
2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
1. Poden tenir la condició de beneficiari:
a) Les associacions, societats, clubs, federacions, fundacions i qualsevol altres entitats benèfiques o sense afany de lucre.
b) Les societats de caçadors locals, de caràcter no lucratiu, previstes a la Llei 6/2006 Balear de caça i pesca fluvial.
Els beneficiaris referits, hauran d’acreditar que es troben legalment constituïdes i que la seva finalitat i objecte social tingui relació directe amb l’activitat cinegètica en qualsevol dels seus vessants.
2. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a ANNEX I d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es»
2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
Documentació administrativa comú:
a) Document d’identificació del representant (NIF).
b) Document d’identificació fiscal de l’entitat (NIF).
c) Escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent.
d) Acreditació de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.
e) Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.
f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex II d’aquestes bases.
g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat. (Annex III)
h) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament.
i) Certificat on consti que està al corrent de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social davant l’administració de l’Estat. Es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions (marcant la casella corresponent de l'annex I).
No obstant, quan l'import de la subvenció sol·licitada no superi els 3.000 €, l'entitat sol·licitant pot substituir els esmentats certificats per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributaries davant l'administració de l'Estat i amb la Seguretat Social (art. 11.f) TRLGSIB
Documentació especifica
j) Pla d’actuacions de les activitats a subvencionar, amb indicació del pressupost de cada una, termini de realització i característiques de cada activitat.
k) Certificat emès pel Secretari de l’entitat on constin les dades relatives als criteris de ponderació de les sol·licituds.
l) Relació de les parcel·les identificades cadastralment.
S'eximeix de la presentació de la documentació a què fan referència les lletres a, b, c, d i h en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular, en aquest cas s’haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.
3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de l’LPACAP, les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).
D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.
4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:
a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.
b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.
Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.
5. La sol·licitud i tota la documentació transcrita en el punt 2, de la Base 7, s'han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:
a) Per mitjans electrònics d'acord amb allò establert en l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.
Si algun sol·licitant presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.
6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.
8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
1. El percentatge màxim de subvenció per sol·licitant serà d'un 80 % del cost de les actuacions.
2. Cada sol·licitant podrà rebre un màxim de 5.000 €, excepte que es demostri que el beneficiari representa al conjunt de les entitats de caçadors de Menorca.
9. CRITERIS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS D’AJUTS
1. Si l’import global demanat entre tots els sol·licitants no supera el crèdit de la convocatòria, les sol·licituds es resoldran individualment i segons l’establert en el punt anterior.
2. En cas que l'import global demanat entre tots els sol·licitants, superi el crèdit de la convocatòria, s'aplicaran els següents percentatges sobre les despeses subvencionables (base 13.3):
- En un 40 %, les despeses de vigilància dels vedats o camps d'ensinistrament educatiu pertinents a les entitats sol·licitants. S’entén per vigilància, a part de la vigilància en sí, la gestió ambiental dels terrenys de caça, despeses derivades de la formació, import d’adquisició d’equipaments i les compres del material necessari per dur a terme aquestes tasques
- En un 100 %, les despeses necessàries per portar a terme el control selectiu de predadors i espècies invasores
- En un 80 %, les despeses generades per les sembres objecte de subvenció.
- En un 60 %, les repoblacions d'espècies cinegètiques amb varietats autòctones pròpies de Menorca. Engloba les despeses de compra, transport, alimentació associada i de millores d'infraestructures associades a la repoblació.
- En un 40 %, les despeses necessàries per portar a terme la promoció de les modalitats tradicionals de caça pròpies de Menorca i activitats cinegètiques amb races autòctones de cans. Inclou:
- Despeses derivades de l’organització i relació de proves funcionals, diades i activitats de promoció de cans de caça autòctones i modalitats tradicionals.
- Despeses generades per les activitats federatives (actes, campionats, conferencies...), sempre que compleixin amb l'objectiu d'aquesta convocatòria (base 1).
- En un 40 %, despeses de participació i assistència en fires d'àmbit local, sempre i quan compleixin amb l'objectiu d'aquesta convocatòria (base 1).
- En un 100 %, despeses per la millora de l'hàbitat i millores ambientals en favor de la fauna cinegètica.
- En un 80 %, activitats que comportin l'eliminació sobre el territori de la pressió cinegètica (qualsevol actuació encaminada a què no realitzin una pressió sobre el medi ambient)
- Aquestes reduccions s'aniran aplicant començant pels percentatges menors fins a disposar de pressupost suficient.
- En cas que s'apliquin totes les reduccions i no sigui suficient la partida pressupostària, s'aplicaran els criteris del punt següent.
3. En cas que l’import de les peticions sigui superior al pressupost establert en aquesta convocatòria, entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits, i un cop establert l’import subvencionable, es distribuirà l’import total, en proporció als punts obtinguts i sempre respectant els criteris següents:
a) El nombre de socis de les entitats sol·licitants, fins a 5 punts.
b) Superfície gestionada per el sol·licitant com a terreny de caça, fins 5 punts
c) Qualitat del Pla d’Actuacions, fins a 15 punts.
d) Valoració de les varietats vegetals d’interès per a la fauna cinegètica, fins a 5 punts.
e) Activitats que suposin millores d’hàbitat, fins a 5 punts.
f) Sol·licituds que incloguin modalitats tradicionals de caça i activitats cinegètiques amb races autòctones de cans fins a 5 punts.
4. L’import de la subvenció es repartirà de forma proporcional als punts obtinguts per els sol·licitants.
10. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS
1.La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
2. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:
- President: el conseller executiu de Medi Ambient i Reserva de Biosfera
- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament
- Vocals:
- director insular de Medi Rural i Marí i Caça del CIM
- tres tècnics del CIM
11. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, mitjançant el prorrateig de l'import global màxim destinat a la convocatòria entre els sol·licitants que compleixin els requisits per ser-ne beneficiaris; o, en el supòsit de què aquest import sigui insuficient, per mitjà del procediment de concurrència competitiva d'acord amb els criteris establerts en la base 9a.
2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. Una vegada conclòs el procés de tramitació de la convocatòria i immediatament abans de la seva publicació en el diari oficial, s'haurà de remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions la informació corresponent a la convocatòria, en els termes establerts en l'article 20 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. La persona a qui correspongui la instrucció es determinarà en la convocatòria i li correspondrà realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
El requisit d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Menorca, es verificarà d'ofici mitjançant la Tresoreria del Consell Insular.
4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la Comissió Avaluadora.
5. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió Avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de dos mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
9. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i es publicarà pel Consell Insular de Menorca en el BOIB a efectes de notificació (art. 45 1b de la LPACAP)
10. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.
12. ABONAMENT DELS AJUTS
1. Els ajuts s’abonaran, per norma general, quan el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada de conformitat amb allò establert en aquestes bases.
2. L’ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats des de la justificació correcta i complerta de l’activitat i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
3. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i en front a la Seguretat social.
13. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o l’ajut econòmic concedit fins a dia 30 de novembre de l’any de la convocatòria, llevat que existeixin causes excepcionals que ho impedeixin, que els beneficiaris hauran d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.
2. Els ajuts es justificaran mitjançant l’aportació dels següents documents:
Compte justificatiu simplificat:
- Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la present convocatòria, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
- Relació nominativa de les despeses realitzades i pagades i detalls d’altres ingressos i subvencions que hagin finançat l’activitat. Aquestes despeses han de ser factures a nom del beneficiari de la subvenció i que reuneixin els requisits i formalitats legals i han de comptar amb els justificants de pagament corresponent. (annex IV)
- S'admetran pagaments en efectiu fins el màxim de 300€. Per tal de justificar els pagaments de factures en efectiu, les factures han d'incorporar l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. - A tals efectes ha de quedar consignada a la factura la data de cobrament, la identificació, amb indicació del nom, NIF i signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa -aquest darrer és facultatiu en cas que l'emissor sigui una persona física.
- En la fase de comprovació de la despesa realitzada es sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.
3. Són despeses justificables:
- Les despeses de vigilància dels vedats o camps d'ensinistrament educatiu pertinents a les entitats sol·licitants. S’entén per vigilància la gestió ambiental dels terrenys de caça, despeses derivades de la formació, import d’adquisició d’equipaments i les compres del material necessari per dur a terme aquestes tasques.
- Les despeses necessàries per portar a terme el control selectiu de predadors i espècies invasores.
- Les despeses generades per les sembres objecte de subvenció.
- Les repoblacions d'espècies cinegètiques amb varietats autòctones pròpies de Menorca. Engloba les despeses de compra, transport, alimentació associada i de millores d’infrastructures associades a la repoblació.
- Les despeses necessàries per portar a terme la promoció de les modalitats tradicionals de caça pròpies de Menorca i activitats cinegètiques amb races autòctones de cans. Inclou:
- Despeses derivades de l’organització i relació de proves funcionals, diades i activitats de promoció de cans de caça autòctones i modalitats tradicionals.
- Despeses generades per les activitats federatives (actes, campionats, conferencies...), sempre quecompleixin amb l'objectiu d'aquesta convocatòria (base 1).
- Despeses de participació i assistència en fires d'àmbit local, sempre i quan compleixin amb l'objectiu d'aquesta convocatòria (base 1).
- Despeses per la millora de l'hàbitat i millores ambientals en favor de la fauna cinegètica.
- Activitats que comportin l'eliminació sobre el territori de la pressió cinegètica (qualsevol actuació encaminada a aconseguir que no realitzin una pressió sobre el medi ambient).
- En tot cas, no són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable:
- Les despeses que no compleixin els requisits d'aquestes bases.
- Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior de mercat.
- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i sancions administratives, i les despeses de procediments judicials.
- Els impostos.
- Les assegurances.
- Els costos indirectes de llum, telèfon i Internet.
- Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants.
- Les despeses de personal.
4. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
5. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada.
6. Si la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat es procedirà a la reducció proporcional de la subvenció concedida.
7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
8. Si un cop transcorregut el termini establert per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies. Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici de l'expedient de revocació o reintegrament que correspongui.
14. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Han de complir les obligacions següents:
a) Fer constar, de manera expressa, el patrocini i la imatge corporativa del Consell Insular Menorca, i a fer constar el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, en la realització de les activitats subvencionades.(anteriors al mes de juliol de 2017)
b) Els beneficiaris d’aquesta convocatòria facilitaran en qualsevol moment la informació que li sol·liciti el CIM sobre les tasques que desenvolupin.
c) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
d) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi.
e) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar la seva realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
f) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.
g) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
h) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
i) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.
15. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENT
En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.
Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa aplicable.
En el cas que no sigui procedent la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment.
Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari i s'haurà de valorar en tot cas, el grau d'incompliment, si és a causa d'actuacions doloses o negligents, si hi hagut bona o mala fe.
En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la subvenció correctament justificada amb un 1 % per cada dia de retard.
Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada. (anteriors al mes de juliol de 2017).
En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, el qual es comptarà des del pagament de la subvenció, total o parcial, fins a la data de resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.
Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i se’ls pot aplicar la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.
16. INFRACCIONS I SANCIONS
1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert a l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
17. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius:
Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.
Normativa general aplicable:
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les següents normes:
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
- Reglament de la Llei general de aubvencions (Reial secret 887/2006, de 21 de juliol)
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears
Annex I: Sol·licitud d'ajuts del Consell Insular de Menorca en matèria de cinegètica - any 2017 (consta en l'expedient)
Annex II: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)
Annex III: Declaració responsable altres ajuts rebuts de la convocatòria d'ajuts del CIM en matèria cinegètica 2017 (consta en l'expedient)
Annex IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts del CIM en matèria cinegètica per a l'any 2017 (consta en l'expedient)
(Maó, 02/06/2017)
El secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón