Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 6490
Aprovació definitiva del pla especial d'ajudes 2017-2018 a les corporacions locals de Mallorca per a obres i serveis de competència municipal
El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 8 de juny de 2017, ha adoptat el següent acord:
"1.- Acceptar l'al·legació presentada en el termini d'exposició pública del Pla Especial d'ajudes 2017-2018 a les corporacions locals de Mallorca per a obres i serveis de competència municipal pel Sr. Mauricio Rovira de Alós, com a portaveu del Grup de Consellers del Partit Popular del Consell de Mallorca, i en representació del mateix, mitjançant escrit de data 3 d'abril de 2017 (sic), que ha tengut entrada en el Consell de Mallorca el dia 3 de maig de 2017, que diu el següent:
"Al punt tercer de l'acord d'aprovació del Pla d'ajudes on posa: 'Les actuacions que es podran finançar amb les ajudes d'aquest Pla Especial seran obres d'inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, d'un import igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs', proposam la següent redacció:
'Les actuacions que es podran finançar amb les ajudes d'aquest Pla Especial seran obres d'inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, d'un import igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs, i l'adquisició de vehicles adscrits a serveis públics municipals'."
L'adquisició de béns mobles per a la prestació de serveis de competència municipal també és una actuació que es pot incloure entre les que es financiïn amb les ajudes del Pla Especial, ja que el Pla Especial és per ajudar a l'execució d'obres per a la prestació de serveis de competència municipal, per la qual cosa, si els vehicles han de servir a la prestació de serveis, com es diu a l'al·legació, també es pot admetre que les ajudes es destinin a aquesta finalitat. L'adquisició de vehicles requerirà d'un Règim de concertació específic diferent del de les obres.
2.- Com a conseqüència de l'acceptació d'aquesta al·legació, a més de la modificació del punt tercer de l'acord també s'ha d'establir un règim de concertació específic per a aquesta nova actuació que s'inclou en el Pla Especial.
Així, es modifica el següent punt de l'acord del Ple de dia 19 d'abril de 2017 d'aprovació inicial del Pla Especial:
-El punt tercer, segon apartat, dirà:
"Les actuacions que es podran finançar amb les ajudes d'aquest Pla Especial seran obres d'inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, d'un import igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs, i l'adquisició de vehicles adscrits a serveis públics municipals.
L'adquisició de vehicles adscrits a serveis públics municipals es regirà pel Règim de concertació que figura com Annex I Bis d'aquest Pla Especial".
També es podran adquirir bens immobles amb les ajudes d'aquest Pla Especial, l'adquisició dels quals es regirà pel Règim de concertació que figura com Annex I Ter d'aquest Pla Especial
3.- Desestimar l'al·legació de data 8 de maig de 2017 del Batle President de l'Ajuntament de Selva. Demana el Batle de Selva "el reconeixement de Binibona com a nucli de població del Municipi de Selva, i que es modifiqui l'ajuda atorgada a la Corporació pel que fa a l'augment de 3.100,00 euros per un nucli més de població".
Al punt 3, quart apartat, de l'acord de Ple de dia 19 d'abril de 2017 d'aprovació inicial del Pla Especial, així com al punt 4 del Règim de concertació (Annex I) es disposa el següent:
"Els nuclis de població dels municipis de Mallorca (excepte Palma) són els que figuren a l’Enquesta d’Infraestructura i Equipaments Locals de Mallorca (EIEL). Aquests treballs de l’EIEL han estat acceptats pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques relatius a la fase 2016 pel que fa a les dades alfanumèriques".
A l'esmentada Enquesta, fase 2016, el nucli de Binibona no figura com a nucli de població del terme municipal de Selva.
4.- Aprovar definitivament el Pla Especial d'ajudes 2017-2018 a les corporacions locals de Mallorca per a obres i serveis de competència municipal aprovat inicialment per acord de Ple de dia 19 d'abril de 2017 amb les modificacions abans esmentades: punt tercer segon apartat de l'acord del Ple de dia 19 d'abril de 2017 i aprovació d'un Règim de concertació per a vehicles que figura com Annex I Bis del Pla Especial.
El model de document que figura com Annex V del Pla Especial abans esmentat tendrà la següent redacció:
ANNEX V
INFORME ACREDITATIU DE L'ADAPTACIÓ DE L'OBRA SOL·LICITADA AL CORRESPONENT PLANEJAMENT URBANÍSTIC VIGENT
Sr./ Sra. ........................................................., secretari/ ària de l’Ajuntament d.......................................................................
INFORMA:
Que el projecte anomenat .........................................................................., per al qual es demana una ajuda al Pla Especial per a obres i serveis de competència municipal per als anys 2017-2018 s’ajusta al vigent planejament urbanístic municipal així com a la normativa urbanística aplicable a l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Que es compta amb totes les autoritzacions, permisos, informes i similars prevists a la normativa vigent per a l'execució de l'obra abans esmentada.
I, perquè consti i tengui els efectes adients, s’emet el present informe.
......................, ... d............. de ................"
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que rebi la present notificació amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no formula requeriment previ, podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la recepció de la present notificació.
No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.
Palma, 12 de juny de 2017
Por delegació del President, el Secretari General del Consell de Mallorca.
(Decret 17/07/2015. BOIB núm. 114, de 28/07/2015).
Jeroni M.Mas Rigo
AMB LES MODIFICACIONS DE L'ANTERIOR ACORD, EL PLA ESPECIAL D'AJUDES 2017-2018 APROVAT DEFINITIVAMENT A LES CORPORACIONS LOCALS DE MALLORCA PER A OBRES I SERVEIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL TENDRÀ EL SEGÜENT CONTINGUT:
1.- Aprovar la creació d’un Pla Especial per als anys 2017 i 2018 per ajudar les corporacions locals de Mallorca a l’execució d’obres i serveis dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
2.- Aprovar el règim de concertació del Pla Especial per als anys 2017 i 2018 que s’adjunta a aquest acord com Annex I i disposar per a aquest règim la normativa específica aplicable pel que fa referència a l’atorgament i execució de les ajudes que es derivin d’aquest Pla Especial.
3.- A aquest Pla Especial poden acollir-se tots els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) i les entitats locals menors.
Les actuacions que es podran finançar amb les ajudes d'aquest Pla Especial seran obres d'inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, d'un import igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs, i l'adquisició de vehicles adscrits a serveis públics municipals.
L'adquisició de vehicles adscrits a serveis públics municipals es regirà pel Règim de concertació que figura com Annex I Bis d'aquest Pla Especial
També es podran adquirir bens immobles amb les ajudes d'aquest Pla Especial, l'adquisició dels quals es regirà pel Règim de concertació que figura com Annex I Ter d'aquest Pla Especial
Cada ajuntament o entitat local menor just pot presentar un màxim de 5 projectes d’obra en aquest Pla Especial.
El nuclis de població dels municipis de Mallorca (excepte Palma) són els que figuren a l’Enquesta d’Infraestructura i Equipaments Locals de Mallorca (EIEL). Aquests treballs de l’EIEL han estat acceptats pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques relatius a la fase 2016 pel que fa a les dades alfanumèriques.
4.- Aprovar la proposta de distribució de les ajudes d’aquest Pla Especial. Els ajuntaments i entitats locals menors de Mallorca que es podran acollir a aquest Pla Especial i les ajudes que s’obtindran són les següents:
AJUNTAMENT |
CIF |
POBLACIÓ |
AJUDA SEGONS POBLACIÓ |
NUCLIS DE POBLACIÓ |
QUANTITAT PER NUCLI |
AJUDA TOTAL SEGONS NÚM NUCLIS |
TOTAL AJUDA |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AJUNTAMENT D'ALARÓ |
P-0700100-A |
5.282 |
150.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
150.000,00 |
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA |
P-0700300-G |
19.296 |
120.000,00 |
4 |
3.100,00 |
12.400,00 |
132.400,00 |
AJUNTAMENT D'ALGAIDA |
P-0700400-E |
5.394 |
150.000,00 |
2 |
3.100,00 |
6.200,00 |
156.200,00 |
AJUNTAMENT D'ANDRATX |
P-0700500-B |
10.873 |
120.000,00 |
4 |
3.100,00 |
12.400,00 |
132.400,00 |
AJUNTAMENT D'ARIANY |
P-0706600-D |
859 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT D'ARTÀ |
P-0700600-J |
7.448 |
150.000,00 |
5 |
3.100,00 |
15.500,00 |
165.500,00 |
AJUNTAMENT DE BANYALBUFAR |
P-0700700-H |
522 |
240.000,00 |
2 |
3.100,00 |
6.200,00 |
246.200,00 |
AJUNTAMENT DE BINISSALEM |
P-0700800-F |
7.966 |
150.000,00 |
1 |
3.100,00 |
3.100,00 |
153.100,00 |
AJUNTAMENT DE BÚGER |
P-0700900-D |
1.050 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT DE BUNYOLA |
P-0701000-B |
4.600 |
195.000,00 |
4 |
3.100,00 |
12.400,00 |
207.400,00 |
AJUNTAMENT DE CALVIÀ |
P-0701100-J |
49.580 |
85.800,00 |
16 |
3.100,00 |
49.600,00 |
135.400,00 |
AJUNTAMENT DE CAMPANET |
P-0701200-H |
2.507 |
240.000,00 |
1 |
3.100,00 |
3.100,00 |
243.100,00 |
AJUNTAMENT DE CAMPOS |
P-0701300-F |
10.164 |
120.000,00 |
5 |
3.100,00 |
15.500,00 |
135.500,00 |
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA |
P-0701400-D |
11.356 |
120.000,00 |
10 |
3.100,00 |
31.000,00 |
151.000,00 |
AJUNTAMENT DE CONSELL |
P-0701600-I |
3.869 |
195.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
195.000,00 |
AJUNTAMENT DE COSTITX |
P-0701700-G |
1.246 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT DE DEIÀ |
P-0701800-E |
642 |
240.000,00 |
5 |
3.100,00 |
15.500,00 |
255.500,00 |
AJUNTAMENT D'ESCORCA |
P-0701900-C |
230 |
240.000,00 |
4 |
3.100,00 |
12.400,00 |
252.400,00 |
AJUNTAMENT D'ESPORLES |
P-0702000-A |
4.959 |
195.000,00 |
2 |
3.100,00 |
6.200,00 |
201.200,00 |
AJUNTAMENT D'ESTELLENCS |
P-0702100-I |
323 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT DE FELANITX |
P-0702200-G |
17.319 |
120.000,00 |
5 |
3.100,00 |
15.500,00 |
135.500,00 |
AJUNTAMENT DE FORNALUTX |
P-0702500-J |
687 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT D'INCA |
P-0702700-F |
30.944 |
85.800,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
85.800,00 |
AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE |
P-0702800-D |
1.257 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT DE LLOSETA |
P-0702900-B |
5.710 |
150.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
150.000,00 |
AJUNTAMENT DE LLUBÍ |
P-0703000-J |
2.157 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR |
P-0703100-H |
35.057 |
85.800,00 |
15 |
3.100,00 |
46.500,00 |
132.300,00 |
AJUNTAMENT DE MANACOR |
P-0703300-D |
40.279 |
85.800,00 |
9 |
3.100,00 |
27.900,00 |
113.700,00 |
AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL |
P-0703400-B |
1.383 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT DE MARIA DE LA SALUT |
P-0703500-I |
2.073 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ |
P-0703600-G |
36.001 |
85.800,00 |
18 |
3.100,00 |
55.800,00 |
141.600,00 |
AJUNTAMENT DE MONTUÏRI |
P-0703800-C |
2.884 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT DE MURO |
P-0703900-A |
6.729 |
150.000,00 |
1 |
3.100,00 |
3.100,00 |
153.100,00 |
ENTITAT LOCAL DE PALMANYOLA |
P-0700002-I |
2.069 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT DE PETRA |
P-0704100-G |
2.774 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT DE POLLENÇA |
P-0704200-E |
16.222 |
120.000,00 |
6 |
3.100,00 |
18.600,00 |
138.600,00 |
AJUNTAMENT DE PORRERES |
P-0704300-C |
5.197 |
150.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
150.000,00 |
AJUNTAMENT DE SA POBLA |
P-0704400-A |
12.714 |
120.000,00 |
2 |
3.100,00 |
6.200,00 |
126.200,00 |
AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT |
P-0704500-H |
2.021 |
240.000,00 |
2 |
3.100,00 |
6.200,00 |
246.200,00 |
AJUNTAMENT DE SENCELLES |
P-0704700-D |
3.096 |
195.000,00 |
1 |
3.100,00 |
3.100,00 |
198.100,00 |
AJUNTAMENT DE SANT JOAN |
P-0704900-J |
2.042 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ |
P-0705100-F |
8.138 |
150.000,00 |
5 |
3.100,00 |
15.500,00 |
165.500,00 |
AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA |
P-0705300-B |
1.636 |
240.000,00 |
3 |
3.100,00 |
9.300,00 |
249.300,00 |
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA |
P-0705500-G |
11.632 |
120.000,00 |
2 |
3.100,00 |
6.200,00 |
126.200,00 |
AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ |
P-0705600-E |
6.832 |
150.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
150.000,00 |
AJUNTAMENT DE SANTANYÍ |
P-0705700-C |
11.220 |
120.000,00 |
10 |
3.100,00 |
31.000,00 |
151.000,00 |
AJUNTAMENT DE SELVA |
P-0705800-A |
3.864 |
195.000,00 |
3 |
3.100,00 |
9.300,00 |
204.300,00 |
AJUNTAMENT DE SES SALINES |
P-0705900-I |
4.895 |
195.000,00 |
1 |
3.100,00 |
3.100,00 |
198.100,00 |
AJUNTAMENT DE SINEU |
P-0706000-G |
3.629 |
195.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
195.000,00 |
AJUNTAMENT DE SÓLLER |
P-0706100-E |
13.791 |
120.000,00 |
3 |
3.100,00 |
9.300,00 |
129.300,00 |
AJUNTAMENT DE SON SERVERA |
P-0706200-C |
11.119 |
120.000,00 |
4 |
3.100,00 |
12.400,00 |
132.400,00 |
AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA |
P-0706300-A |
2.003 |
240.000,00 |
5 |
3.100,00 |
15.500,00 |
255.500,00 |
AJUNTAMENT DE VILAFRANCA |
P-0706500-F |
2.941 |
240.000,00 |
0 |
3.100,00 |
0,00 |
240.000,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
458.481 |
9.504.000,00 |
160 |
|
496.000,00 |
10.000.000,00 |
5.- Autoritzar una despesa per import de deu milions d’euros (10.000.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.76202 del pressupost de 2017 (referència: 22017000365) per a la concessió d’ajudes d’aquest Pla Especial.
6.- Sotmetre a exposició pública aquest Pla Especial per un termini de deu dies hàbils mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), a través de la base de dades nacional de subvencions. Durant aquest termini es podran presentar a aquest Pla les al·legacions i les reclamacions que es considerin oportunes. Si no es presenten al·legacions ni reclamacions en aquest termini, aquest Pla Especial, la distribució d’ajudes i el règim de concertació s’entendrà aprovat definitivament.
7.- Una vegada aprovat definitivament el Pla especial i autorizades les ajudes, es disposarà la quantitat de 10.000.000,00 euros de la partida pressupostària 65.94310.76202 del pressupost de 2017 (referència: 22017000365), una vegada els ajuntaments hagin duit a terme l’adjudicació de les obres.
8.1- Amb càrrec a aquesta ajuda es podran presentar un màxim de 5 projectes, però la quantitat màxima subvencionable per a cada municipi serà la que es fa constar a l’apartat 4 d’aquest acord. Una vegada presentat el projecte o projectes per part dels ajuntaments, el Ple del Consell de Mallorca aprovarà el destí de l’ajuda. Els projectes se subvencionaran segons l’ordre de preferència assenyalat pel President de la Corporació Local al document que figura com Annex 0. Si el projecte o la suma de tots els projectes presentats és d’import inferior a l’ajuda concedida, aquesta es reduirà automàticament a l’import de les actuacions presentades. En cas que l’import dels projectes sigui superior a l’ajuda concedida, la diferència anirà a càrrec de l’ajuntament.
8.2.- Aprovat definitivament aquest Pla Especial, l’ajuntament interessat ha de presentar la següent documentació:
-Declaració de preferència dels projectes a subvencionar (Annex 0).
-Dos exemplars en paper del projecte o projectes tècnics amb el contingut que es fa constar al punt 6 de l’Annex I (Règim de concertació).
-Declaració responsable amb relació al règim de concertació de les ajudes del Pla Especial (Annex II).
-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex XIV).
Per a cada projecte que es presenti:
-Certificat de la possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l’execució de l’obra o servei (Annex IV).
-Informe acreditatiu de l’adaptació de l’obra al corresponent planejament urbanístic vigent (Annex V).
-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VI).
-Declaració jurada del tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d’incompatibilitat amb l’administració actuant (Annex VII).
8.3.- El termini per presentar cada projecte amb el contingut que es fa constar al punt 6 de l’Annex I i els documents que figuren a l’apartat anterior (Annex 0; Annex II; Annex IV; Annex V; Annex VI; Annex VII i Annex XIV) d’aquest acord serà de dos (2) mesos des de la recepció per part de l’ajuntament de la comunicació de l’aprovació definitiva del Pla especial.
8.4.- Si la presentació del projecte o projectes i de tota la documentació annexa no reuneix els requisits establerts en aquest Pla Especial, o en el cas que es consideri necessari sol·licitar a l’ajuntament interessat aclariment o ampliació d’informació sobre qualsevol extrem relacionat amb el Pla Especial, el Departament de Desenvolupament Local requerirà a l’interessat perquè ho esmeni en el termini improrrogable de deu dies hàbils.
8.5.- La presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, per part de les Corporacions Locals interessades del projecte o projectes i els corresponents documents de l’apartat 8.2 de l’acord d’aprovació de les ajudes, s’entendrà com acceptació de l’ajuda.
En cas contrari, la no presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, s’entendrà com a desistiment de l'ajuda autoritzada, si es tracta de la no presentació o de la presentació amb deficiències de l’Annex II.
8.6.- Tots els projectes que es presentin han de ser d’un import igual o superior a deu mil euros (10.000,00 €), IVA inclòs, i se n’han de presentar dos exemplars en paper de cada un.
9.- Aplicar aquestes ajudes en una quantia màxima de deu milions d’euros (10.000.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.76202 del pressupost de despeses de 2017 (referència: 22017000365).
Prèvia sol·licitud motivada (Annex XV) dels ajuntaments/entitat local menor, una vegada adjudicada cada obra, per resolució del conseller responsable en matèria d'Hisenda es podran fer bestretes a favor dels ajuntaments/entitat local menor d'un 50% de l'ajuda concedida per a cada obra sobre l'import adjudicat.
10.- Aprovar els models normalitzats següents:
-Declaració de preferència dels projectes a subvencionar (Annex 0).
-Declaració responsable amb relació al règim de concertació de les ajudes del Pla Especial (Annex II)
-Declaració responsable amb relació a les normes del Pla Especial en fase de justificació de despeses (Annex III).
-Certificat de possessió i disposició real i plena dels terrenys necessaris per a l’execució de l’obra o servei (Annex IV).
-Informe acreditatiu de l’adaptació de l’obra al corresponent planejament urbanístic vigent (Annex V).
-Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VI).
-Declaració jurada del tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d’incompatibilitat amb l’administració actuant (Annex VII).
-Certificat d’adjudicació de l’obra (Annex VIII).
-Acta de comprovació del replanteig (Annex IX).
-Certificació d’obra (Annex X).
-Certificat final d’obra (Annex XI).
-Acta de recepció (Annex XII).
-Liquidació d’obra contractada (Annex XIII).
-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex XIV).
-Sol·licitud de la bestreta del 50 % de l'ajuda concedida per a l'obra/obres incloses en el Pla Especial (Annex XV).
11.- Els ajuntaments i entitats locals menors beneficiaris de les ajudes estaran obligats a:
11.1.1.- Adjudicar les obres i la resta d’actuacions subvencionades i comunicar-ho al Consell de Mallorca en un termini de tres (3) mesos des de la recepció de la comunicació de l’assignació de les ajudes del Pla especial a les obres sol·licitades, havent de presentar el corresponent certificat d’adjudicació de cada una de les obres (Annex VIII). I a acabar-les i justificar les despeses al Consell fins dia 30 de setembre de 2018.
Després de l’adjudicació de cada obra s’ha de presentar la corresponent acta de comprovació del replanteig (Annex IX).
Per a la justificació de cada execució parcial de l’obra s’ha de presentar la següent documentació:
-Model oficial de certificació d’obra (Annex X) degudament emplenat, i signat pel contractista i pel director (o directors) de l’obra, amb les firmes degudament identificades.
-Relació valorada dels treballs duts a terme signada pel director (o directors) de l’obra amb les firmes degudament identificades.
-Factura original de l’empresa que hagi fet les actuacions objecte de subvenció. No es pot emplenar la factura sobre una fotocòpia del model original de factura que empri l’empresa; el logotip i la resta de dades de l’empresa han de figurar amb la tipologia original.
En lloc de la factura original també es pot trametre una fotocòpia de la mateixa, la qual ha d’estar acarada pel secretari de la Corporació i s’ha d’acreditar, bé en el cos de la factura fotocopiada per mitjà d’una diligència signada per l’esmentat funcionari, bé a través d’un certificat expedit pel mateix funcionari, que la factura no s’ha emprat ni s’emprarà com a justificant per al cobrament d’una altra ajuda.
La factura haurà d’estar aprovada per part de l’òrgan competent de l’ajuntament: Aquesta aprovació es podrà acreditar bé per mitjà d’una diligència del secretari de la Corporació en el cos de la factura, bé per un certificat expedit pel funcionari esmentat.
S’acceptaran com a justificants les factures independentment del seu pagament, però les factures s’han d’abonar al contractista per part de l’ajuntament beneficiari de l’ajuda en el termini de 30 dies hàbils comptadors des del dia que s’hagin rebut els pagaments parcials (o total) de l’ajuda per part del Consell de Mallorca. En cas contrari, si no es paga en aquest termini, aquest incompliment serà causa de reintegrament de l’ajuda. L’ajuntament està obligat a remetre al Consell de Mallorca en el termini de 15 dies hàbils comptadors a partir del dia següent del pagament al contractista el document comptable justificatiu d’aquest abonament.
En el cas que es tracti de la darrera execució parcial de l’obra, o de la primera i única, a més de la documentació abans esmentada s’ha de presentar:
a) Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades que ha de contenir una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i, si s’escau, la data de pagament.
c) Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que, si s’escau, hagin finançat l’activitat amb indicació de l’import i la seva procedència.
d) Declaració responsable del fet que els treballs realitzats i facturats objecte de l’ajuda han estat realitzats de conformitat als preus de mercat. (Annex III)
e) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que les despeses corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció. (Annex III)
f) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que l’ajuntament no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA). (Annex III)
g) Certificat final d'obra signat pel director de la mateixa (Annex XI). En el cas que el projecte inicial estigui visat pel corresponent col·legi professional, s’ha de presentar el certificat igualment visat.
h) Acta de recepció de l'obra (Annex XII) signada conjuntament pel director, el contractista, un facultatiu tècnic en representació de la Corporació Local i un representant del Consell de Mallorca. A aquest efecte, la Corporació Local, amb una antelació mínima de tres dies hàbils, comunicarà al Consell de Mallorca el dia i l'hora prevista per a la recepció de les obres i també la de la seva inauguració oficial.
i) Liquidació definitiva de l'obra on es faran constar les subvencions concedides d'altres institucions per a la seva execució. (Annex XIII).
j) Plànols que recullin l’estat final de l’obra en format .dwg, .shp, .dgn, .dxf, en suport digital.
Una vegada adjudicada l’obra o les obres, l’ajuda del Consell de Mallorca quedarà reduïda de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s’escau, es produeixi, i els pagaments es faran sobre la quantitat de subvenció que resulti aplicada sobre el pressupost adjudicat, sempre que s'hagués subvencionat el projecte d'obra per part del Consell de Mallorca amb un percentatge del 100 %. En el cas que hi hagi una aportació municipal, l'aportació del Consell de Mallorca no es reduirà, només es reduirà l'aportació municipal, perquè la suma de les aportacions no pot ser superior a l'import de l'obra adjudicada, i si fos necessari també es reduirà l'aportació del Consell de Mallorca fins a l'import de l'obra adjudicada. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la reducció, si pertoca, dels imports de les ajudes derivades de l'adjudicació de les obres.
S’admetran els pagaments a compte a mesura que es presentin les certificacions d’obra.
En el cas d’adjudicar millores o que es facin modificacions al projecte o projectes presentats, s’ha d’aportar en el transcurs de les obres la documentació tècnica adient que les descrigui.
Els beneficiaris poden sol·licitar a l’òrgan que concedeix la subvenció, abans que conclogui el termini per a dur a terme l’activitat subvencionada, modificacions de l’acord de concessió, reducció de l’import concedit, modificació del projecte objecte de l’ajuda, que s’autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries per al bon final de l’actuació, sempre que no s’alteri l’objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.
El període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé al fi concret per al qual s’ha concedit la subvenció és de 20 anys. L’incompliment d’aquesta obligació de destí serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s’ha de fer constar en l’escriptura, així com l’import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d’inscripció en el registre públic corresponent.
Una vegada finalitzada l'activitat objecte de l’ajuda, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació que l’ajuda concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat del Pla Especial.
11.1.2.- En tot cas, amb la finalitat de comprovar que es mantenen les circumstàncies legalment fixades per al cobrament de la subvenció, abans de fer-se efectiu el pagament per part del Consell s’haurà de presentar, a requeriment del mateix Consell, la següent documentació respecte de tots els beneficiaris d’actuacions objecte de subvenció:
a) Certificat del secretari municipal que l’ajuntament es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
b) D’ofici, a petició del Departament de Desenvolupament Local, la Tresoreria emetrà informe acreditatiu d’estar al corrent d’obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca de cadascun dels beneficiaris de les subvencions.
11.1.3.- La subvenció s’atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida l’import a subvencionar s’ha d’ajustar amb el finalment justificat. En cas que l’import dels projectes sigui superior a l’ajuda concedida, la diferència anirà a càrrec de l’ajuntament.
11.2.- Fer constar el patrocini del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en les actuacions. En especial, a col·locar en un lloc visible de l’obra a l’acte d’inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó o en metacrilat amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. Durant tota l’execució de les obres, les entitats locals beneficiàries de les subvencions tendran l'obligació d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que ajuden en l’execució del projecte. El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tendrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment.
11.3.- Fer constar en els plecs de clàusules administratives particulars per a la contractació de cada obra els següents punts:
A.- Que les empreses que es presentin a la licitació amb més de 50 persones treballadores han de comptar amb un 2 % dels llocs de treball per a persones amb discapacitat.
B.- Que entre les condicions d’execució del contracte han de figurar, per tenir en compte els aspectes mediambientals, les següents:
Bones pràctiques adreçades a minimitzar les emissions contaminants, com ara:
- Utilització d'almenys un vehicle de baixes emissions adscrit a l’obra, entenent com a vehicle de baixes emissions aquell que empri com a font d’energia electricitat, GLP, gas natural o hidrogen o vehicles híbrids endollables i els vehicles que acompleixin com a mínim la normativa Euro 5 o Euro 6.
- Realització de revisions regulars dels equips i maquinària a fi d’optimitzar el consum d’energia i minimitzar l’emissió de fums i gasos.
- Recs periòdics en àrees on es produeixen moviments de terra i trànsit de maquinària que poden generar pols.
- Protecció amb veles o lones de tots els materials que puguin generar pols.
- Inspecció diària del parc de maquinària de l’obra per identificar fuites visibles.
- Utilització de desencofrants que no perjudiquin el medi ambient.
Bones pràctiques adreçades a minimitzar la generació de residus, com ara:
- Utilització preferentment d’elements prefabricats/reutilitzables.
- Compra de materials a l’engròs amb envasos d’una grandària que permeti reduir la producció de residus d’embolcalls (els recipients/contenidors grans són preferibles als recipients/contenidors petits i és millor si estan fabricats amb material reciclat).
- Programar el volum de terres excavades per minimitzar els sobrants de terra i per utilitzar-los al mateix emplaçament.
- Senyalització dels contenidors de residus, amb indicació del tipus de residu que poden admetre.
- Impartició de formació al personal per minimitzar la generació de residus i assegurar la correcta gestió.
Bones pràctiques adreçades a minimització de consum de recursos naturals, com ara:
Mesures per reduir el consum d’aigua:
- Inspeccions periòdiques de la instal·lació per identificar fuites visibles i manteniments periòdics.
- Controls periòdics de la despesa d’aigua.
- Instal·lació de sistemes de regulació a les boques de les mànegues.
- Impartició de formació al personal per reduir el consum d'aigua.
Mesures per reduir el consum d’energia:
- Controls periòdics de la despesa d’energia (energia elèctrica, gasoil...).
- Planificar les activitats per tal d’optimitzar l’ús dels equips elèctrics de l’obra.
- Impartició de formació al personal per reduir el consum d'energia.
Mesures per reduir el consum de materials:
- Ús de materials i/o productes ambientalment correctes com ara, preferentment:
- Preferentment, ús de materials d'origen quilòmetre zero.
C.- Que entre les condicions d’execució del contracte ha de figurar que l’empresa adjudicatària, si ha de contractar personal per dur a terme l’obra, almenys una persona ha de trobar-se en situació o risc d’exclusió social. Aquesta persona serà derivada pels serveis socials municipals.
Per acreditar el compliment d’aquesta obligació (A, B i C), el secretari de l’ajuntament ha de fer un certificat en el qual es faci constar que els plecs aprovats inclouen tots aquests punts. Aquest certificat s’ha de presentar al Consell de Mallorca (Departament de Desenvolupament Local) en el termini de 15 dies naturals comptadors a partir del dia següent al de l’aprovació dels plecs de clàusules administratives particulars. En el certificat també s’ha de fer constar la data de l’aprovació dels plecs.
11.4.- Comunicar al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.
11.5.- Les previstes a l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normes concordants.
11.6.- La resta d’obligacions que es preveuen a l’article 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017).
12.1.- Les ampliacions dels terminis establerts en aquest Pla Especial es regirà pel que disposa l’article 32 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d’ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d’ampliacions de terminis. Ni aquestes ampliacions de terminis, ni la subsanació de deficiències, no podran ser posteriors a dia 31 de desembre de 2018.
12.2.- En els casos de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions dels plecs, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l’ajuntament s’hagi d’adjudicar novament l’obra o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis previstes al punt anterior no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per adjudicar l’obra i per acabar-la per resoldre aquestes problemàtiques. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la resolució d’aquestes situacions: fixar noves dates per adjudicar l’obra i per acabar-la.
Per a cada obra que no s'adjudiqui en el termini establert l'ajuntament infractor tendrà com a única penalització una reducció de l'ajuda global concedida en el proper Pla Especial d'inversions d'un 10 %. També s'aplicarà una penalització en el proper Pla Especial d'inversions d'una altra reducció del 10 % en el cas que l'obra no finalitzi en el termini establert.
13.- Comunicar individualment el contingut d’aquest acord definitiu juntament amb la proposta d’ajuda que li correspongui a cada ajuntament.
14.- Una vegada finalitzats els terminis màxims d’execució i justificació de les ajudes, tenint en compte les ampliacions, es produirà la pèrdua del dret per part del beneficiari a l’obtenció de l’ajuda, donant per finalitzat aquest Pla Especial.
15.- El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 14 i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l’aprovació inicial i definitiva d’aquest Pla Especial i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades.
ANNEX 0
PLA ESPECIAL D’AJUDES 2017-2018 A LES CORPORACIONS LOCALS DE MALLORCA PER A OBRES I SERVEIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL
I. ENTITAT: ........................................
II. ORDRE DE PREFERÈNCIA DELS PROJECTES
1. ...................................................
2. ...................................................
3. ...................................................
4. ...................................................
5. ...................................................
......................., ....... d.......................... de 2017
BATLE/SSA-PRESIDENT/A
ANNEX I
RÈGIM DE CONCERTACIÓ DEL PLA ESPECIAL D’AJUDES 2017-2018 A LES CORPORACIONS LOCALS DE MALLORCA PER A OBRES I SERVEIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL
1.- Objecte.
Definir les condicions específiques de concessió i gestió de les ajudes als ajuntaments de Mallorca que es derivin del Pla Especial.
Les ajudes han d’anar destinades a l’execució d’obres i serveis de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
2.- Quantia.
El pressupost total que es destinarà serà de 10.000.000,00 d’euros amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.76202 del pressupost de despeses de 2017 (nùm operació: 22017000365).
3.- Beneficiaris.
Tots els ajuntaments de Mallorca (excepte Palma) i l’entitat local menor de Palmanyola.
4.- Determinació de l’ajuda.
L’ajuda es determinarà de la forma següent:
A més de la quantitat d’ajuda per població, en el cas de municipis que comptin amb nuclis de població, aquesta ajuda s’incrementarà amb la quantitat de 3.100 euros per cada nucli.
Les dades de la població s’han tret de la darrera revisió que ha publicat a la web l’Institut Nacional d’Estadística (INE), excepte per al cas de Palmanyola, que la població, al no publicar-la l’INE, s’ha tret de la dades de la web de l’Institut Balear d’Estadística (IBESTAT).
El nuclis de població dels municipis de Mallorca (excepte Palma) són els que figuren a l’Enquesta d’Infraestructura i Equipaments Locals de Mallorca (EIEL). Aquests treballs de l’EIEL han estat acceptats pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques relatius a la fase 2016 pel que fa a les dades alfanumèriques.
Les actuacions que poden obtenir ajuda són obres d’inversió dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, d’un import igual o superior a 10.000,00 d’euros, IVA inclòs.
Cada ajuntament o entitat local menor just pot presentar un màxim de 5 projectes d’obra en aquest Pla Especial.
Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de l’ajuda amb els habitants que pertanyin a l’entitat local menor.
5.- Resolució de les ajudes.
1.- La resolució de les ajudes es farà en el mateix acte que aprovi aquest Pla Especial i la seva regulació, d’acord amb els criteris establerts a l’article anterior.
2.- Els ajuntaments beneficiaris rebran, quan el Pla Especial tengui caràcter definitiu, juntament amb la notificació de l’aprovació d’aquestes ajudes, la corresponent notificació de les ajudes que els corresponen.
3.- L’efectivitat de les concessions d’aquestes ajudes quedarà condicionada a la seva acceptació per part dels ajuntaments beneficiaris, en els termes següents:
La presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, per part de les Corporacions Locals interessades del projecte o projectes i els corresponents documents de l’apartat 8.2 de l’acord d’aprovació de les ajudes, s’entendrà com acceptació de l’ajuda.
En cas contrari, la no presentació correcta en el termini establert, o dintre del termini per esmenar, s’entendrà com a desistiment de l'ajuda autoritzada, si es tracta de la no presentació o de la presentació amb deficiències de l’Annex II.
Una vegada presentat el projecte o projectes per part dels ajuntaments i la resta de la documentació, el Ple del Consell de Mallorca aprovarà la concessió i el destí de l’ajuda. Els projectes se subvencionaran segons l’ordre de preferència assenyalat pel President de la Corporació Local al document que figura com Annex 0. Si el projecte o la suma de tots els projectes presentats és d’import inferior a l’ajuda concedida, aquesta es reduirà automàticament a l’import de les actuacions presentades. En cas que l’import dels projectes sigui superior a l’ajuda concedida, la diferència anirà a càrrec de l’ajuntament.
6.- Contingut dels projectes tècnics.
El projecte o projectes tècnics de les obres a executar en el marc d’aquest Pla Especial han de tenir el contingut que s’assenyala a l’article 123 del R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic en relació a l’article 124 i següents del R. Decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el reglament general de la llei de contractes de les administracions públiques.
A la memòria del projecte s'haurà de fer constar:
- Justificació del compliment de la normativa urbanística.
- Manifestació del compliment de la normativa estatal i autonòmica vigent (justificant, entre d'altres, el compliment de la Llei autonòmica 3/1993, de 4 de maig, per a la millora de l'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques; Pla director sectorial per a la gestió dels residus de l’illa de Mallorca vigent en cada moment i, en general, quants preceptes i instruccions tècniques siguin d'aplicació al cas concret).
- El pressupost general de l'obra haurà d'adequar-se obligatòriament al següent model:
A) Pressupost d'execució material ( PEM ).........................
B) Benefici industrial ( 6% del PEM)..................................
C) Despeses generals ( 13% del PEM).................................
D) Total valor estimat del contracte (A+B+C).....................
Total pressupost per a coneixement de l'Administració (Pressupost objecte de subvenció) (IVA (21% sobre D) + D) .................................................................
Tota la documentació haurà d’estar signada pel tècnic redactor del projecte amb el vistiplau del President/a de l’entitat local promotora del projecte.
En el cas que el tècnic redactor no sigui tècnic municipal, el projecte tècnic haurà d’estar visat pel col·legi professional corresponent.
7.- Període de vigència.
1.- El període de vigència de les actuacions derivades de les ajudes d’aquest Pla comprèn entre el dia de l’aprovació definitiva del Pla Especial fins al dia 31 de desembre 2018. Les obres es podran realitzar indistintament en el 2017 i en el 2018 fins a dia 30 de setembre de 2018, que serà el darrer dia per presentar les corresponents certificacions d’obra i la resta de documentació al Consell de Mallorca.
2.- El Departament de Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de l’execució d’aquestes ajudes.
3.- Ni les ampliacions de terminis ni les subsanacions de deficiències podran ser posteriors, en cap cas, a dia 31 de desembre de 2018.
8.- Pagament.
Una vegada adjudicada l’obra o les obres, l’ajuda del Consell de Mallorca quedarà reduïda de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s’escau, es produeixi, i els pagaments es faran sobre la quantitat de subvenció que resulti aplicada sobre el pressupost adjudicat, sempre que s'hagués subvencionat el projecte d'obra per part del Consell de Mallorca amb un percentatge del 100 %. En el cas que hi hagi una aportació municipal, l'aportació del Consell de Mallorca no es reduirà, només es reduirà l'aportació municipal, perquè la suma de les aportacions no pot ser superior a l'import de l'obra adjudicada, i si fos necessari també es reduirà l'aportació del Consell de Mallorca fins a l'import de l'obra adjudicada. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la reducció, si pertoca, dels imports de les ajudes derivades de l'adjudicació de les obres.
S’admetran els pagaments a compte a mesura que es presentin les certificacions d’obra.
9.- Justificació.
1.- Per a la justificació de les despeses els ajuntaments beneficiaris i l’entitat local menor de Palmanyola hauran de presentar els documents prevists al punt 11 de l’acord d’aprovació de les ajudes..
2.- Les corporacions locals beneficiàries de les ajudes disposaran fins a dia 30 de setembre de 2018 per remetre al Consell de Mallorca la justificació de les actuacions objecte de l’ajuda.
3.- Si una vegada finalitzat el termini de justificació, aquesta no s’hagués presentat, es procedirà a requerir a les corporacions locals beneficiàries perquè la presentin en el termini improrrogable de quinze dies hàbils, comptadors des del dia següent al de la notificació de l’escrit de requeriment, amb l’advertència que de no presentar la justificació es procedirà a la revocació de l’ajuda amb la consegüent obligació de reintegrament en el cas que s’hagués anticipat el pagament.
4.- En el supòsit que l’ajuntament beneficiari no justifiqui la totalitat de l’import atorgat, havent presentat la justificació final de l’actuació, es procedirà d’ofici a la reducció a la baixa de l’ajuda i a la revocació de la part no justificada.
10.- Informe d’avaluació i comprovació.
Una vegada finalitzada l'activitat objecte de l’ajuda, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació que l’ajuda concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat del Pla Especial.
11.- Tancament i liquidació del Pla Especial.
Una vegada finalitzats els terminis màxims d’execució i justificació de les ajudes, tenint en compte les ampliacions, es produirà la pèrdua del dret per part del beneficiari a l’obtenció de l’ajuda, donant per finalitzat aquest Pla Especial.
12.- Publicitat.
El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 14 i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l’aprovació inicial i definitiva d’aquest Pla Especial i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades.
13.- Règim jurídic.
En tot el que no s’hagi previst en aquestes normes seran d’aplicació la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; el R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 887/2006, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016; a més de la normativa de dret públic que hi sigui d’aplicació.
ANNEX I BIS
RÈGIM DE CONCERTACIÓ DEL PLA ESPECIAL D'AJUDES 2017-2018 A LES CORPORACIONS LOCALS DE MALLORCA PER A OBRES I SERVEIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL: ADQUISICIÓ DE VEHICLES ADSCRITS A SERVEIS PÚBLICS MUNICIPALS.
1.- Objecte.
Definir les condicions específiques de concessió i gestió de les ajudes als ajuntaments de Mallorca que es derivin del Pla Especial relatiu a l'adquisició de vehicles adscrits a serveis públics municipals.
Solament es podran sol·licitar un màxim de 5 actuacions, comptant obres i vehicles, mitjançant el document que figura com Annex 0.
2.- Documentació a presentar per a vehicles.
Aprovat definitivament aquest Pla Especial, si l'actuació sol·licitada és un vehicle, no s'han de presentar el annexes IV; V; VI i VII per a cada actuació de vehicles, sinó els següents documents:
-Pressupost del vehicle o vehicles a adquirir. No de cap marca de vehicle en concret, sinó un pressupost genèric.
-Memòria explicativa per a cada vehicle de la finalitat per a la qual s'emprarà.
3.- Import mínim de l'actuació de vehicles.
L'import mínim del vehicle a adquirir, com el de les obres, serà igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs.
4.- Terminis per a l'adjudicació i per a l'acabament de les actuacions.
Els terminis per a l'adjudicació de l'adquisició dels vehicles i per acabar l'actuació i justificar les despeses seran els mateixos que els de les obres d'aquest Pla Especial.
5.- Justificació de l'ajuda per a vehicles.
Per a la justificació de l'ajuda per a vehicles s’ha de presentar la següent documentació:
a) Factura original de l’empresa que hagi fet el subministrament del vehicle o vehicles. No es pot emplenar la factura sobre una fotocòpia del model original de factura que empri l’empresa; el logotip i la resta de dades de l’empresa han de figurar amb la tipologia original.
En lloc de la factura original també es pot trametre una fotocòpia de la mateixa, la qual ha d’estar acarada pel secretari de la Corporació i s’ha d’acreditar, bé en el cos de la factura fotocopiada per mitjà d’una diligència signada per l’esmentat funcionari, bé a través d’un certificat expedit pel mateix funcionari, que la factura no s’ha emprat ni s’emprarà com a justificant per al cobrament d’una altra ajuda.
La factura haurà d’estar aprovada per part de l’òrgan competent de l’ajuntament: Aquesta aprovació es podrà acreditar bé per mitjà d’una diligència del secretari de la Corporació en el cos de la factura, bé per un certificat expedit pel funcionari esmentat.
S’acceptaran com a justificants les factures independentment del seu pagament, però les factures s’han d’abonar al contractista per part de l’ajuntament beneficiari de l’ajuda en el termini de 30 dies hàbils comptadors des del dia que s’hagin rebut els pagaments parcials (o total) de l’ajuda per part del Consell de Mallorca. En cas contrari, si no es paga en aquest termini, aquest incompliment serà causa de reintegrament de l’ajuda. L’ajuntament està obligat a remetre al Consell de Mallorca en el termini de 15 dies hàbils comptadors a partir del dia següent del pagament al contractista el document comptable justificatiu d’aquest abonament o una còpia acarada.
b) Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades que ha de contenir una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i, si s’escau, la data de pagament.
d) Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que, si s’escau, hagin finançat l’activitat amb indicació de l’import i la seva procedència.
e) Declaració responsable del fet que el vehicle o vehicles adquirits i facturats objecte de la subvenció s’ajusten als preus de mercat. (Annex III)
f) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que les despeses corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció. (Annex III)
g) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que l’ajuntament no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA). (Annex III).
ANNEX I TER
RÈGIM DE CONCERTACIÓ DEL PLA ESPECIAL D'AJUDES 2017-2018 A LES CORPORACIONS LOCALS DE MALLORCA PER A OBRES I SERVEIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL: ADQUISICIÓ D'IMMOBLES.
1.- Objecte.
Definir les condicions específiques de concessió i gestió de les ajudes als ajuntaments de Mallorca que es derivin del Pla Especial relatiu a l'adquisició d'immobles.
Solament es podran sol·licitar un màxim de 5 actuacions, comptant obres, vehicles i immobles, mitjançant el document que figura com Annex 0.
2.- Documentació a presentar per a immobles.
Aprovat definitivament aquest Pla Especial, si l'actuació sol·licitada és l'adquisició d'un immoble, no s'han de presentar els annexes IV; V; VI i VII per a cada actuació d'immobles, sinó els següents documents:
-Pressupost de l'immoble a adquirir.
-Compromís firmat pel batle de la Corporació de destinar l'immoble a adquirir en un termini màxim de dos (2) anys comptadors des del dia de la firma de l'escriptura pública a un servei de competència municipal.
3.- Import mínim de l'actuació d'immobles.
L'import mínim de l'immoble a adquirir, com el de les obres i el de vehicles, serà igual o superior a 10.000,00 euros, IVA inclòs.
4.- Terminis per a l'adjudicació i per a l'acabament de les actuacions.
Els terminis per a l'adjudicació de l'adquisició d'immobles i per acabar l'actuació i justificar les despeses seran els mateixos que els de les obres d'aquest Pla Especial.
5.- Justificació de l'ajuda per a immobles.
Per a la justificació de l'ajuda per a immobles s’ha de presentar la següent documentació:
a) Fotocòpia acarada de l'escriptura pública de l'adquisició de l'immoble.
L’ajuntament està obligat a remetre al Consell de Mallorca en el termini de 15 dies hàbils comptadors a partir del dia següent del pagament al venedor el document comptable justificatiu d’aquest abonament o una còpia acarada.
b) Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades que ha de contenir una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i, si s’escau, la data de pagament.
d) Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que, si s’escau, hagin finançat l’activitat amb indicació de l’import i la seva procedència.
e) Declaració responsable del fet que l'immoble o immobles adquirits objecte de la subvenció s’ajusten als preus de mercat. (Annex III)
f) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que les despeses corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció. (Annex III)
g) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que l’ajuntament no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA). (Annex III).
6.- Revocació i reintegrament de l'ajuda concedida.
Si s'incompleix el compromís firmat pel batle de destinar l'immoble en un termini màxim de dos (2) anys des de la firma de l'escriptura pública a un servei de competència municipal, aquest incompliment serà causa de revocació de l'ajuda econòmica concedida (i del corresponent reintegrament) pel Consell de Mallorca per a l'adquisició de l'immoble.
La comprovació del compliment d'aquest obligació de destinar l'immoble en un màxim de dos (2) anys a un servei de competència municipal es farà a través del corresponent control financer de la inversió per part dels serveis del Consell de Mallorca.
L'ajuntament beneficiari ha de destinar els bens al servei de competència municipal durant un termini mínim de vint (20) anys. Així mateix, els ajuntaments beneficiaris de les ajudes per a l'adquisició d'immobles queden subjectes al compliment de les regles previstes a l'article 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
ANNEX II
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ AL RÈGIM DE CONCERTACIÓ DE LES AJUDES PER A OBRES I SERVEIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL PER ALS ANYS 2017-2018.
Sr./Sra.___________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de_____________ amb domicili a __________________________________actuant en representació de la Corporació,
COMPAREIX
a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no ha demanat cap altra ajuda d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de l’ajuda (o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports).
2. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària de l’Estat.
4. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
5. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de __________________________________
compta amb els serveis mínims obligatoris de l’article 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, suficientment coberts.
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de ser beneficiari de les ajudes per a obres i serveis de competència municipal per als anys 2017-2018 realitz la present declaració.
.................................., ........ d ....................... de 2017
Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX III
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ A LES AJUDES PER A OBRES I SERVEIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL PER ALS ANYS 2017-2018.
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a ______________________________actuant en representació de la Corporació,
COMPAREIX
a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que les actuacions realitzades i facturades objecte de l’ajuda han estat executades de conformitat als preus de mercat.
2. Que les despeses que figuren a la relació prevista a l’apartat 11 de l’acord d’aprovació definitiu del Pla Especial corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.
3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ____________________________ no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de justificar el cost de les activitats realitzades amb relació a les ajudes per a obres i serveis de competència municipal per als anys 2017-2018 realitz la present declaració.
................................, ........ d ....................... de 2017
Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX IV
CERTIFICAT DE LA POSSESSIÓ I DISPOSICIÓ REAL I PLENA DELS TERRENYS NECESSARIS PER A L'EXECUCIÓ DE L'OBRA O SERVEI
Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament d................................ té la plena possessió i la disposició real dels terrenys necessaris per a la normal execució del contracte de l'obra anomenada ..........................................................................................................................................
I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix el present certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.
......................, ... d................ de ......
Vist i Plau,
EL BATLE/LA BATLESSA
ANNEX V
INFORME ACREDITATIU DE L'ADAPTACIÓ DE L'OBRA SOL·LICITADA AL CORRESPONENT PLANEJAMENT URBANÍSTIC VIGENT
Sr./ Sra. ............................................................................., secretari/ ària de l’Ajuntament d...................................................................
INFORMA:
Que el projecte anomenat .............................................................................................., per al qual es demana una ajuda al Pla Especial per a obres i serveis de competència municipal per als anys 2017-2018 s’ajusta al vigent planejament urbanístic municipal així com a la normativa urbanística aplicable a l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Que es compta amb totes les autoritzacions, permisos, informes i similars prevists a la normativa vigent per a l'execució de l'obra abans esmentada.
I, perquè consti i tengui els efectes adients, s’emet el present informe.
......................, ... d............. de ................
ANNEX VI
CERTIFICAT DE VIABILITAT DEL PROJECTE PER PART DEL TÈCNIC/TÈCNICA MUNICIPAL
Sr./Sra............................................................................ tècnic/tècnica municipal, en relació al projecte ............................................................. per a l'Ajuntament de ..........................
CERTIFICA
Que el projecte de l'esmentada obra és viable.
I perquè consti, als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix el present a ............................, dia ....... d.................de ...........
Signat: El tècnic/ La tècnica municipal
ANNEX VII
DECLARACIÓ JURADA PEL TÈCNIC/TÈCNICA REDACTOR DEL PROJECTE DE NO ESTAR SOTMÈS EN CAP CAUSA D'INCOMPATIBILITAT AMB L'ADMINISTRACIÓ ACTUANT
Sr./ Sra. ..................................................................., ......(1)........ i redactor del projecte de l’obra ........................................................................................................., amb núm. col·legiat ............ declara i jura pel seu honor que no està sotmès a cap causa d’incompatibilitat amb l’Ajuntament d............................. o amb el Consell Insular de Mallorca, declarant ser competent per a la redacció del projecte de l’obra esmentada.
..................., .... d............... de .....
1) Especificau si és o no tècnic municipal.
ANNEX VIII
PLA ESPECIAL PER A OBRES I SERVEIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL PER ALS ANYS 2017-2018.
CERTIFICAT D’ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE D’OBRES
Sr./Sra.: |
|
|
Secretari / a de |
|
CERTIFIC: que aquesta Entitat ha adjudicat el contracte de l’obra segons les circumstàncies que a continuació s’expressen:
ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE |
OBRA:
|
AJUNTAMENT: |
PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ: |
ÓRGAN DE CONTRACTACIÓ: |
CONTRACTISTA: |
CIF CONTRACTISTA: |
DATA DE L’ADJUDICACIÓ: |
DATA D’INICI DE L’OBRA: |
DIRECTOR / A DE L’OBRA: |
TITULACIÓ DIRECTOR / A OBRA: |
FINANÇAMENT |
||||
ENTITATS |
PRESSUPOST DE L’OBRA |
AJUDA APROVADA |
ADJUDICACIÓ DE L’OBRA |
BAIXA |
CONSELL DE MALLORCA |
|
|
|
|
AJUNTAMENT |
|
|
|
|
TOTALS |
|
|
|
|
MILLORES REFERIDES A LA CONTRACTACIÓ DE L’OBRA |
|
I perquè així consti, i per a la seva remissió al Consell de Mallorca, expedeix el present certificat, amb el vist i plau del batle/ssa, a , a de de 2017.
Vist-i-plau
EL BATLE / LA BATLESSA EL SECRETARI / LA SECRETÀRIA
Sgt.:
ANNEX IX.- ACTA DE COMPROVACIÓ DEL REPLANTEIG
OBRA: .......................................................................
CONTRACTISTA: ...................................................
A .............................., ......... d .......................... de .........
A les ......... hores, a (lloc) ......................... compareixen el representant de l’Administració contractant: Sr./Sra................................................................................; el Director de l’obra: Sr./Sra............................................................. i el representant de l’empresa contractista: Sr./Sra................................................................
L'objecte d'aquest acte és procedir a comprovar el replanteig de l'obra de referència que s'ha realitzat amb anterioritat a la licitació, d’acord amb el que disposa l’article 229 del R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic.
Es comprova la possessió i la disponibilitat real dels terrenys necessaris per a la realització de l’obra, la seva idoneïtat i la viabilitat del projecte. Hi presta la seva conformitat el representant de l’Administració contractant i el facultatiu director de l'obra, sense reserves per part del contractista. El director autoritza l'inici de l’obra i comença a discórrer el termini d'execució.
El termini d'execució de l'obra fixat al plec de condicions és de ................ mesos.
Es deixen sobre el terreny totes les fites i els senyals que s'han considerat necessaris.
Igualment, s'ha fet lliurament al contractista dels plànols i documents necessaris per a l'execució de l’obra.
A les ......... hores es dóna per acabat l'acte i perquè consti el que s'ha acordat s'aixeca la present acta en quatre exemplars que subscriuen els assistents.
Sr./Sra. .............................................. Sr./Sra. ..............................................en reprentació de l’Administració contractant. director/a de l’obra.
Sr./Sra............................................................en representació de l’empresa contractista.
ANNEX X
CERTIFICACIÓ D'OBRA
PLA ESPECIAL PER A OBRES I SERVEIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL PER ALS ANYS 2017-2018
AJUNTAMENT:
CERTIFICACIÓ NÚM. OBRA:
DATA COMENÇAMENT OBRES: DATA ADJUDICACIÓ:
CONTRACTISTA TERMINI EXECUCIÓ:
PRESSUPOST APROVAT: PRESSUPOST ADJUDICAT:
BAIXA (%):
Sr./Sra. .…………………………………………….......................................................................,
CERTIFICA: Que les obres executades en el present mes per l'empresa adjudicatària són valorades, segons el pressupost, de la següent manera:
PRESSUPOST Euros |
IMPORT ADJUDICAT |
IMPORT DE LES OBRES |
||
EXECUTADES DURANT EL MES. |
EXEC. MESOS ANTERIORS. |
PENDENT EXECUTAR. |
||
|
|
|
|
|
L I Q U I D A C I Ó
Import de la certificació .............……. .-
Baixa obtinguda en la contracta .............……. .-
A deduir certificacions anteriors ...................... .-
Líquid acreditat al contractista ..............…… .-
% I.V.A. 21% ...............…... .-
TOTAL ABONABLE AL CONTRACTISTA ................…….-
I perquè consti, i es faci l'abonament, expedeix la present certificació per import de
...............................................................................-
Palma, .. d ............ de .........
El contractista El director de l'obra
Sr/Sra. ........................... Sr./Sra. .................................
ANNEX XI
CERTIFICAT FINAL D'OBRA
Sr./Sra..................................................................................,(1).......................i director de l’obra ....................................................
CERTIFICA
Que l’obra esmentada està acabada d’acord amb el seu projecte, redactat pel Sr./Sra. ......................................... i aprovat per l’Ajuntament d............................... el dia ..........................................
................., ...... d........................ de .......
(1) Enginyer, arquitecte...
ANNEX XII
ACTA DE RECEPCIÓ
A ................................., dia ..............., reunits:
El Sr./Sra ...................................., facultatiu tècnic en representació de l'Ajuntament d................, el Sr./ Sra. ............................., facultatiu tècnic en representació del Consell Insular de Mallorca (CIM), el Sr./Sra. .................................................., contractista de les obres del projecte ".............................................................", i el Sr./Sra. ................................., facultatiu encarregat de la direcció de les obres de referència, a l'efecte de procedir a la recepció de les obres.
Conformement amb el que disposa l'article 235 del vigent Text refós de la llei de contractes del sector públic, és procedent aquesta recepció una vegada efectuades les prestacions convingudes, en aquest cas, les obres contingudes en el projecte de què s'ha fet menció.
Després d'examinar atentament la totalitat de l'obra i vista la seva adequació a les previsions del projecte, i a la resta de documentació tècnica i administrativa, reguladora de les obligacions del contractista, el Sr/Sra. ................................................., facultatiu tècnic municipal la considera com a ben realitzada, correcta i exactament finalitzada, sense que sigui procedent, per tant, fer-hi objeccions o reserves.
En conseqüència, en compliment de l'article 235 del vigent Text refós de la llei de contractes del sector públic, es procedeix a la recepció de les obres de .............................................................................................................................................i comença el termini de garantia fixat en el Plec de condicions, que és de ......... mesos.
I perquè consti s'estén la present Acta, en el lloc i en la data indicats més amunt, en quatre exemplars, lliurant-se'n un al Consell Insular de Mallorca, un al director de l'obra, un altre al contractista, i arxivant-se l'altre en el corresponent expedient administratiu.
En prova de conformitat firmen les parts.
El representant de El representant del CIM, l'Ajuntament,
El director de l'obra, El contractista,
ANNEX XIII
LIQUIDACIÓ D'OBRA CONTRACTADA
PLA ESPECIAL PER A OBRES I SERVEIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL PER ALS ANYS 2017-2018
DENOMINACIÓ DE L'OBRA: .........................................................................................
Sr./ Sra. ............................................................................ Secretari/ària de l'Ajuntament de ......................................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament ha procedit a l'aprovació de la darrera certificació de l'obra de referència i, en conseqüència, es practica la següent liquidació:
IMPORT DE LES OBRES |
Pressupost total de les obres ............................. Euros.
Import adjudicat .......................................... Euros.
Import líquid de les obres executades
en mesos anteriors .......................................... Euros.
Import de les obres executades durant el mes …….......... Euros.
FINANÇAMENT DE L'OBRA (1) |
APORTACIONS |
% sobre press. d’obra |
IMPORT LÍQUID |
CONSELL INSULAR DE MALLORCA |
|
|
ENTITAT LOCAL |
|
|
ALTRES APORT. D’ENTITATS PÚBLIQUES |
|
|
ALTRES APORT. D’ENTITATS PRIVADES |
|
|
TOTAL |
|
|
LIQUIDACIÓ
1.- Import adjudicat de l'obra ....................................................... Euros. 2.- Aportacions del CIM abonades en mesos anteriors ............................. Euros 3.- Import total d'altres ajudes concedides i/o abonades per a l'execució de l'obra .................................................... Euros. 4.- Aportació total municipal ......................................................... Euros. TOTAL 1-(2+3+4) ........................ Euros 5.- Aportació del CIM segons darrera certificació d’obra ................................. Euros. |
[ ] ................................................... Euros a abonar a l'Ajuntament
[ ] ................................................... Euros a retornar al Consell
V. i P.
EL BATLE/LA BATLESSA
(1) Cal assenyalar la totalitat de les ajudes obtingudes per a l'execució de l'obra.
ANNEX XIV
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE NÚM. 202, DE 22/08/2016).
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,
DECLAR
De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ____________________________________________amb NIF: ________________
no ha estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.
................................, ........ d ....................... de 2017
Signat: ........................................................................ (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX XV
MODEL DE SOL·LICITUD DE LA BESTRETA DEL 50 % DE L'AJUDA CONCEDIDA PER A L'OBRA/OBRES INCLOSES EN EL PLA ESPECIAL D'AJUDES 2017-2018 PER A OBRES I SERVEIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,
DECLAR
Que l'Ajuntament de_____________ no disposa de recursos suficients per a finançar transitòriament l'execució de les obres subvencionades en el marc del Pla Especial 2017-2018 per a obres i serveis de competència municipal.
Per això,
SOL·LICIT
Una bestreta del 50% de l'ajuda concedida per a cada obra inclosa en el Pla abans esmentat de l'ajuntament que presidesc sobre l'import adjudicat.
................................, ........ d ....................... de 2017
Signat: ........................................................................ (amb el segell de l’Ajuntament)
SR. PRESIDENT DEL CONSELL DE MALLORCA