Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 6448
Consell Executiu. Convocatòria de borsa extraordinària de treball d'arquitecte/a
Es fan públiques les bases aprovades per Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de dia 29 de maig de 2017, que a continuació es transcriuen:
BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ DE PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ I PERSONAL LABORAL TEMPORAL D’ARQUITECTE/A DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA
L’objecte d’aquestes bases és regular el procés selectiu per formar part de la borsa extraordinària de treball d’ARQUITECTE/A per a nomenaments de funcionaris interins, places enquadrades en el subgrup de classificació professional A1, escala d’administració especial, sotsescala tècnica, classe tècnics superiors, i per a contractacions laborals eventuals, equiparades al mateix grup de classificació, escala, sotsescala i classe que les contractacions laborals del Consell Insular de Menorca.
Aquest procés selectiu es regeix per les Bases generals que han de regir el procediment de selecció del personal funcionari interí i del personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca, així com pel document annex que conté el barem de mèrits, aprovades pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió ordinària de dia 17 de setembre de 2012 i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 150, de 16 d’octubre de 2012.
Els llocs de treball als quals podran ser destinades les persones aspirants són tots els dels serveis del Consell Insular de Menorca per als quals es requereixi aquesta categoria laboral.
PRIMERA. Requisits i condicions específiques dels/de les aspirants i drets d’examen
A més dels requisits i les condicions generals exposats en el punt cinquè de les bases generals esmentades, els aspirants han d’estar en possessió de la titulació d’arquitecte/a.
Tenir el nivell B2 de coneixements de català o realitzar una prova prèvia del nivell exigit.
Els drets d’examen per a aquesta convocatòria es fixen en 18 €, que s’han de fer efectius en el c/c 0487-2215-25-2000001170 del Consell Insular de Menorca del banc Mare Nostrum (BMN). En resten exemptes les persones que es trobin en situació d’atur.
SEGONA. Presentació de sol·licituds
Les sol·licituds per participar en el procediment selectiu s’han de formular en document normalitzat, al qual s’ha d’adjuntar la documentació següent:
a) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del document nacional d’identitat de la persona sol·licitant o, si no té la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat i que autoritzi a treballar.
b) Original o fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part en la convocatòria o resguard d’haver abonat els drets per a la seva expedició. Si la titulació figura en una llengua diferent a la catalana o a la castellana (llengües oficials de les Illes Balears), serà necessari aportar el títol traduït per un intèrpret jurat en alguna d’aquestes dues llengües.
c) Original o fotocòpia compulsada del document que acrediti estar en possessió del nivell B2 de coneixements de català.
d) Resguard bancari d’haver abonat els drets d’examen que s’estableixen en la base primera d’aquestes bases o justificant de trobar-se en situació d’atur.
e) Curriculum vitae, amb el contingut mínim següent: dades personals, titulació exigida a la convocatòria i mèrits que s’al·leguen. En l’apartat d’experiència professional cal especificar el nom dels centres de treball, les categories professionals exercides i el temps de prestació de serveis. En l’apartat de formació cal especificar el nom del centre formatiu i la durada o els crèdits de cada acció formativa. (No s’ha d’adjuntar cap document dels mèrits que s’al·leguen; aquests se sol·licitaran segons l’establert en la base quarta, “Valoració de mèrits”).
TERCERA. Termini de presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds per formar part d’aquesta borsa de treball és de 15 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se'n publicat la convocatòria en el BOIB. A efectes informatius també es publicarà al tauler d’anuncis i a la pàgina web del Consell Insular de Menorca (www.cime.es).
Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General del Consell Insular de Menorca (oficines d’atenció al ciutadà, situades a la plaça de la Biosfera, 5, de Maó, i a la plaça de la Catedral, núm. 5, de Ciutadella). També es pot presentar la documentació en la forma establerta en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sens perjudici dels altres mitjans prevists en la norma.
Si la sol·licitud es presenta en una oficina de correus, s’ha de fer en un sobre obert perquè pugui ser datada i segellada abans de ser certificada. Si no es fa d’aquesta manera, no es podrà considerar com a presentada en aquella data.
En el cas de presentar la sol·licitud en un lloc diferent del Registre General del Consell Insular de Menorca, la persona interessada ho ha de comunicar al Consell Insular de Menorca mitjançant fax (971352483).
Es convocarà les persones aspirants per dur a terme la prova que s’especifica en la base quarta al llarg dels trenta dies següents a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.
QUARTA. Procés selectiu
El procés selectiu consistirà en la superació d’una fase d’oposició, amb una prova teòrica i una prova pràctica, i en una fase de concurs (valoració de mèrits).
Fase d’oposició:
Prova teòrica (eliminatòria): consistirà a respondre un qüestionari de 20 preguntes relatives al temari annex, en un termini màxim de 90 minuts.
La puntuació màxima d’aquesta prova és de 10 punts. Quedaran eliminades les persones que no assoleixin un mínim de 5 punts.
Prova pràctica (eliminatòria): consistirà en la resolució, en un termini màxim de 120 minuts, de dos supòsits pràctics, vinculats a les funcions pròpies de la plaça a ocupar i a la legislació relaciona en l’annex.
La puntuació màxima d’aquesta prova és de 10 punts. Quedaran eliminades les persones que no assoleixin un mínim de 5 punts.
Fase de concurs (valoració de mèrits):
Dins un termini de 5 dies hàbils comptadors des de l’endemà d'haver-se publicat la llista de persones que hagin superat la fase d’oposició, aquestes han d’acreditar els mèrits al·legats en el currículum i que s’indiquen en l’annex de les bases generals esmentades en l’encapçalament d’aquestes bases específiques, per a la qual cosa han de presentar els documents originals o fotocòpies compulsades en el Registre General del Consell Insular de Menorca (oficines d’atenció al ciutadà, situades a la plaça de la Biosfera núm. 5 de Maó, i a la plaça de la Catedral núm. 5 de Ciutadella).
L’experiència laboral sempre s’ha d'acreditar amb l’aportació de la vida laboral acompanyada de contractes laborals, certificats oficials d’empresa o de serveis prestats a l’Administració.
Les acreditacions referides als serveis prestats en el Consell Insular de Menorca s’han d'efectuar mitjançant un document expedit pel Servei de Gestió de Persones i s’han d'aportar d’ofici a l’expedient, sempre, però, que prèviament s’hagin al·legat en la sol·licitud.
D’acord amb el que estableixen les bases generales esmentades, la fase d’oposició i la fase de concurs seran ponderats de la manera següent: 55 % fase oposició i 45 % fase de concurs.
CINQUENA. Nombre mínim de persones que formen la borsa per convocar-ne una de nova
En el cas que la llista de persones que formen aquesta borsa sigui inferior a 10, es podrà fer una nova convocatòria amb aquestes mateixes bases.
ANNEX I
TEMARI ESPECÍFIC D’ARQUITECTE/A
1. Els consells insulars a l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears: concepte, composició, organització, competències i règim jurídic. La Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars. 2. El Reglament orgànic del Consell Insular de Menorca.
3. El procediment administratiu: principis generals. Les fases del procediment administratiu. La revisió dels actes en via administrativa. La responsabilitat de les administracions públiques i de les autoritats i personal al seu servei.
4. Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl .
5. Llei 9/1990, de 24 de juny, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’urbanisme i habitabilitat.
6. Llei 2/2001, de 7 de març, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’ordenació del territori.
7. Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes.
8. Reial decret 876/2014, de 10 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament general de costes.
9. Llei 1/1991, de 30 de gener, d’espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d’especial protecció de les Illes Balears.
10. Llei 3/1993, de 4 de maig, per a la millora de l’accessibilitat i de la supressió de barreres arquitectòniques.
11. Decret 20/2003, de 28 de febrer, reglament de supressió de barreres arquitectòniques.
12. Decret 2/1996, de 16 de gener, sobre capacitats de població en instruments de planejament.
13. Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears.
14. Decret 145/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen les condicions de dimensionament, d’higiene i d’instal·lacions per al disseny i l'habitabilitat d’habitatges i l’expedició de cèdules d’habitabilitat.
15. Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears.
16. Llei 6/1999, de 3 d’abril, de les directrius d’ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries.
17. Llei 14/2000, de 21 de desembre, d’ordenació territorial.
18. Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental.
19. Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental.
20. Llei 12/2016, de 17 d’agost, d’avaluació ambiental de les Illes Balears.
21. Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s’aprova el Codi tècnic d’edificació.
22. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears.
23. Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.
24. Reial decret 1492/2011, de 24 de octubre, pel qual s’aprova el Reglament de valoracions de la Llei del sòl.
25. Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears.
26. Llei 12/2014, de 16 de desembre, agrària de les Illes Balears.
27. El Pla Territorial Insular de Menorca i la Norma territorial transitòria.
28. Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic.
29. Reial decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques.
Maó, 12 de juny de 2017
EL SECRETARI DEL CONSELL EXECUTIU
Octavi Pons Castejón