Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SINEU
Núm. 6384
Aprovació definitiva del Reglament regulador dels usos dels edificis i locals públics susceptibles de lloguer ocasional
El Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el passat dia 4 d’abril de 2017, va acordar inicialment i, en el supòsit que no es formulin al·legacions en el període d’informació pública, també definitivament, l’aprovació del Reglament regulador dels usos dels edificis i locals públics susceptibles de lloguer ocasional, i publicat anunci en el BOIB número 47, de 20 d’abril de 2017, no s’ha formulat cap reclamació contra l’acord en el termini de 30 dies, per la qual cosa l’acord d’aprovació es definitiu, de manera que el text que s’aprova és el següent:
REGLAMENT REGULADOR DELS USOS DEL EDIFICIS I LOCALS PÚBLICS SUSCEPTIBLES DE LLOGUER OCASIONAL
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
El terme municipal d'edificis i locals propietat de l’Ajuntament i conscient de les seves possibilitats d’ús i aprofitament, ha considerat necessari definir un marc per regularitzar l’ús que es pugui fer d'ells. Aquest marc es basa en l’aprofitament social dels recursos públics en harmonia amb la preservació del patrimoni públic.
La finalitat d’aquest Reglament és garantir l’ús adequat i la conservació correcta dels locals que l'Ajuntament consideri, en cada moment, que es poden llogar per dur-hi a terme esdeveniments ocasionals i regular les normes a les quals s’han de subjectar les persones usuàries.
II. FUNCIONAMENT I NORMES
Article 1. Objecte
Aquest Reglament té per objecte definir les instruccions i normes de funcionament de les instal·lacions municipals que l’Ajuntament de Sineu vulgui llogar ocasionalment, per poder garantir un ús adequat i la conservació de les mateixes.
Article 2. Instal·lacions
Aquest Reglament és d’aplicació en la gestió de l’ús dels edificis anomenats Teleclub, Sa Quintana , Sa Quartera, Ajuntament (Sala de Batlles i Claustre) i també en la resta d’instal·lacions municipals que l’Ajuntament de Sineu destini amb la mateixa finalitat.
Article 3. Definició i finalitat
Aquestes instal·lacions són propietat de l’Ajuntament de Sineu, i poden ser destinades a realitzar-hi activitats socials, educatives, recreatives i lúdiques.
Article 4. Persones usuàries
Les instal·lacions poden ser utilitzades per la població en general, tant residents del terme municipal de Sineu com no residents, sempre que les activitats a realitzar estiguin relacionades amb l’ús social, recreatiu, educatiu o lúdic, i s’ajustin a tot el que estableix aquest Reglament, sent discrecionalitat de l’administració la seva concessió.
Article 5. Reserves
5.1 Tenen prioritat en l’ús de les instal·lacions les persones que han fet prèviament la reserva corresponent, d’acord amb el que estableix aquest article.
5.2 La reserva s’ha de realitzar, com a mínim, amb una antelació de 7 dies hàbils. Com a màxim es poden fer reserves amb una antelació de 3 mesos.
5.3 La sol·licitud de reserva es pot fer:
a) Presentant una sol·licitud al Registre de l’Ajuntament de Sineu.
b) Per correu electrònic, enviant una sol·licitud, degudament signada, a administracio@ajsineu.net.
5.4 A les sol·licituds s’ha d’exposar de forma resumida l’activitat que es vol dur a terme i indicar el nombre de persones, aproximades, que participen a l’activitat.
5.5 Les sol·licituds es tramiten per estricte ordre d’entrada.
Article 6. Taxes d’ús
L’ús de les instal·lacions públiques regulades en aquest Reglament està subjecte a les taxes regulades a la corresponent ordenança fiscal.
Article 7. Horari
Les persones usuàries poden fer ús de les instal·lacions, en caràcter general, des de les 9 h del matí del dia reservat fins, màxim, a les 24:00h.
Les persones usuàries, quan no hagi personal del Ajuntament en servei, el mateix dia de la reserva o amb l’antelació estrictament necessària, han de recollir les claus de les instal·lacions sol·licitades a les oficines de l’Ajuntament de Sineu, en l’horari d’atenció al públic: de 9 a 14 h de dilluns a divendres.
Una vegada utilitzades les instal·lacions els dies autoritzats, s’han de retornar les claus a les oficines de l’Ajuntament de Sineu en l’horari d’atenció al públic. En el cas de disposar de les instal·lacions durant el cap de setmana o en dia festiu, s’han de retornar les claus el dilluns o el dia laboral següent.
III. DRETS I OBLIGACIONS
Article 8. Normes d’ús
Les persones usuàries de les instal·lacions municipals han de:
8.1 Conèixer i respectar les normes d’aquest Reglament.
8.2 Disposar d’una persona major d’edat responsable de la reserva, que ha de ser l’interlocutor amb l’Ajuntament.
8.3 Complir tots els termes de l’autorització d’ús.
8.4 Utilitzar les instal·lacions amb respecte i deixar-les, una vegada acabada l’estada, netes d’escombraries, amb i les portes tancades i els llums i anàlegs apagats.
8.5 Deixar el local en les mateixes condicions d’ordre, netedat i higiene en què estava abans de l’activitat. A més, les persones usuàries han d’endur-se tot el fems que hagin generat i dipositar-lo dins els contenidors de residus del punt verd.
8.6 Fer un ús racional de l’aigua i l’electricitat.
8.7 Comunicar a l’Ajuntament de Sineu qualsevol tipus de desperfecte que s’hagi produït durant l’estada.
8.8 Deixar tot el mobiliari col·locat al seu lloc.
8.9 Respectar i conservar les instal·lacions i el seu entorn.
8.10 Respectar les normes de seguretat, i també les que resulten dels cartells i dels avisos col·locats a la vista.
8.11 Retirar qualsevol element que hagin aportat les persones usuàries durant l’estada, tant a l’interior com a l’exterior de les instal·lacions: cartells, senyals, globus, banderes, etc.
A més, queda prohibit:
a) Fer renou a partir de les 24:00 h, per evitar molestar els veïns.
b) Encendre qualsevol mena de foc, sigui quina sigui la seva finalitat, en qualsevol lloc que no sigui l’indicat.
c) Fumar dins els locals i espais tancats.
El cost de reparació del desperfecte a qualsevol part de les instal·lacions o de l’equipament va a càrrec de les persones usuàries.
L’incompliment d’algun dels apartats anteriors pot donar lloc a la prohibició d’utilitzar qualsevol edifici municipal en un altre moment.
Article 9. Equipaments de les instal·lacions.
Les persones usuàries tenen dret a utilitzar els equipaments de cada instal·lació que el Ajuntament els faciliti, i són responsables dels desperfectes que causin durant la seva estada.
Article 10. Responsabilitats
L’Ajuntament de Sineu resta exempt de responsabilitat en cas de robatoris, danys, accidents derivats de la pràctica de les activitats autoritzades o no en aquestes instal·lacions, i supòsits similars.
Article 11. Règim sancionador
11.1 Es consideren infraccions les accions o omissions que contradiguin el que estableix aquest Reglament.
Les infraccions es classifiquen en molt greus, greus i lleus.
11.2 Són responsables de les infraccions totes les persones usuàries que duguin a terme les accions o omissions tipificades en aquest Reglament.
11.3 Són infraccions lleus:
a) L’incompliment de les normes d’ús d’aquest Reglament, establertes en l’article 8.
b) Qualsevol incompliment d’aquest Reglament que no estigui tipificat com a infracció greu o molt greu.
11.4 Són infraccions greus:
a) La reincidència en dues o més infraccions lleus.
b) El fet de causar desperfectes de forma manifestament intencionada a les instal·lacions i equipaments de propietat municipal.
11.5 Són infraccions molt greus:
a) La reincidència en dues o més infraccions greus.
Article 12. Sancions Les actuacions que suposin una infracció al que estableix el Reglament s’han de sancionar de la forma següent:
12.1 Les infraccions lleus es poden sancionar amb multes que oscil·len entre l’1% i el 5% del màxim legal. És a dir, es pot aplicar una sanció des de 30 fins a 150 euros.
12.2 Les infraccions greus es poden sancionar amb la prohibició d’usar les instal·lacions per un període màxim de 6 mesos. També es poden sancionar amb multes que oscil·len entre el 5% i el 10% del màxim legal. És a dir, es pot aplicar una sanció des de 150,01 fins a 300 euros.
12.3 Les infraccions molt greus es poden sancionar amb la prohibició d’usar les instal·lacions per un període màxim d’un any. També es poden sancionar amb multes que oscil·len entre el 10% i el 20% del màxim que estableix la llei. És a dir, es pot aplicar una sanció des de 300,01 fins a 600 euros.
Disposició final.- Aquest Reglament entra en vigor en el termini de 15 dies des de la publicació del text íntegre en el BOIB.