Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 6304
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, de 6 de juny de 2017, per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions SOIB VISIBLES 2017
Versió PDF
Fets
El Servei d’Ocupació de les Illes Balears és un organisme autònom creat per la Llei 7/2000, de 15 de juny, que d’acord amb els estatuts aprovats pel Decret 37/2015, de 22 de maig, té com a funcions gestionar les polítiques actives d’ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d’orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l’ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d’accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d’altri; l’adaptació de la formació i requalificació per a l’ocupació dels treballadors, així com altres accions destinades a fomentar l’esperit empresarial, l’economia social i a millorar les condicions dels treballadors.
Els serveis i programes que desenvolupen les polítiques actives d’ocupació tenen per finalitat millorar les possibilitats d’accés a l’ocupació de les persones desocupades i l’adaptació de la formació i de la seva requalificació per a l’ocupació.
Les polítiques actives d’ocupació a l’estat espanyol a partir de l’any 2013, segueixen una nova estratègia basada en les línies d’actuació acordades per les comunitats autònomes en el si de la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals de l’11 d’abril de 2013. La clau del canvi al nou model de polítiques actives d’ocupació ha estat la modificació del model de finançament i gestió anterior, articulat al voltant d’instruments jurídics pensats per a programes establerts centralitzadament, per establir un nou marc de finançament, execució, control i avaluació orientat cap a la consecució d’objectius, seguint directrius i eixos prioritaris d’actuació.
Aquest nou marc s’ha concretat en l’Estratègia Econòmica d’Activació per a l’Ocupació 2014-2016, aprovada pel Reial decret 751/2014, de 5 de setembre. Aquesta estratègia s’articula en sis eixos: orientació, formació, oportunitats d’ocupació, igualtat d’oportunitats en l’accés a l’ocupació, emprenedoria i millora del marc institucional.
Dins d’aquest marc, les comunitats autònomes determinen els serveis i programes que han de desenvolupar amb càrrec als fons distribuïts pel Servei Públic d’Ocupació Estatal, d’acord amb els criteris que s’acordin en la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals, que s’inclouran als respectius plans d’ocupació anuals. Les comunitats autònomes poden optar per dur a terme serveis i programes comuns d’àmbit estatal regulats en la normativa estatal vigent (serveis i programes comuns) o bé executant serveis i programes de polítiques actives d’ocupació pròpies, diferents dels anteriors, adaptats a la realitat de les persones desocupades i del teixit productiu del seu àmbit territorial.
Tot i que l’anàlisi de les dades referides a la situació actual del mercat de treball mostra una tendència en la reducció de l’atur registrat, pel que fa a l’atur de llarga durada, aquests nivells continuen sent molt alts. L’atur de llarga durada presenta conseqüències de naturalesa psicològica, econòmica i d’ocupabilitat a les persones que el pateixen, i els col·lectius més afectats són les dones i els majors de 45 anys.
En aquest context i per donar suport a aquest col·lectiu, la comunitat autònoma de les Illes Balears ha establert dins l’eix 3- Oportunitats d’ocupació, com a programa propi (PP00093), el Programa de corporacions locals per a persones de més edat (VISIBLES), amb l’objectiu d’afavorir les condicions sociolaborals d’aquestes persones i millorar-ne l’ocupabilitat i les oportunitats d’inserció.
Aquest programa d’ajuts es configura com una política activa de foment de l’ocupació, mitjançant la qual les entitats locals han de contractar persones treballadores de més de 35 anys, aturades de llarga durada i preferentment sense prestacions o subsidi d’atur, per tal que executin obres o serveis d’interès general o social, a la vegada que pretén millorar-ne les oportunitats d’inserció. El SOIB ha fet una avaluació ex ante del col·lectiu d’aturats de llarga durada que ha servit per fixar els objectius d’aquesta convocatòria en dues línies d’ajuda:
Línia 1
De l’experiència adquirida en convocatòries anteriors s’ha demostrat que la proximitat en el territori afavoreix que l’aplicació de les polítiques actives d’ocupació sigui més efectiva, ja que implica més coneixement de les debilitats i reptes del mercat de treball local, les necessitats del teixit productiu del territori, i les necessitats i carències de la població pròpia. Per tant, es destina la major part del crèdit d’aquesta convocatòria (5.600.000€) a garantir que tots els municipis puguin rebre una part dels recursos. Així, el crèdit destinat a aquesta línia s’ha distribuït entre tots els municipis de la CAIB i a cada illa, en funció del nombre de persones de més de 35 anys aturades de llarga durada inscrites al seu territori. Per tal d’assegurar la cobertura de tot el territori, hem fixat la subvenció mínima per poder contractar almenys 1 persona, en 11.100 € i la màxima en 600.000 €, per àmbit territorial (municipi i/o illa).
Línia 2
L’objectiu final de qualsevol política activa d’ocupació és aconseguir la inserció de les persones aturades en el mercat ordinari de treball, per tant, tenint en compte els col·lectius més perjudicats per l’atur de llarga durada, i com a mesura de xoc per incrementar la inserció posterior al programa dels treballadors i aconseguir que hi participin més dones, s’ha considerat oportú destinar una part del crèdit total de la convocatòria (400.000 €) a potenciar exclusivament projectes de contractació dissenyats i orientats bàsicament a la posterior inserció laboral i, especialment, del col·lectiu dona.
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més per l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació que gestiona el Servei d’Ocupació de les Illes Balears.
Aquesta convocatòria s’ha d’incloure al Pla Anual de Política d’Ocupació (PAPO) per a 2017, que encara està pendent d’aprovació i publicació i es preveu que es financi amb fons provinents del repartiment territorial acordat a la LXIV Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals, celebrada el passat dia 11 d’abril.
Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per a l’exercici 2017 aprovat per Acord de Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 (BOIB núm. 15, de 4 de febrer), en compliment del que disposa l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions.
La Llei orgànica d’igualtat 3/2007, de 22 de març, en els títols II, IV i V estableix el marc d’actuació en relació als programes d’ocupació. Aquest marc condiciona, de manera específica, els procediments de selecció dels beneficiaris de les accions previstes. La llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost) estableix al títol IV, capítol III, el marc d’actuació en relació a l’àmbit laboral.
En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d’aplicació general.
Per tot això, en l’exercici de les competències atribuïdes pel Decret 37/2015, de 22 de maig, d’aprovació dels Estatuts del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i d’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, i d’altres disposicions d’aplicació general, i tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, havent informat el consell de direcció del SOIB i d’acord amb l’informe previ de la direcció general competent en matèria de pressuposts, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per a les entitats locals destinades a finançar projectes per millorar de l’ocupabilitat de les persones de més edat recollides a l’Annex 1 d’aquesta convocatòria.
2. Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar, juntament amb l’extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i comença a produir efectes l’endemà d’haver-s’hi publicat l’extracte.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril), i l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
Palma, 6 de juny de 2017
El conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears,
Iago Negueruela Vázquez
Annex I
1. Objecte i àmbit d’aplicació
1. L’objecte d’aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions destinades a finançar els costs salarials totals inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social, que es derivin de la contractació de persones treballadores desocupades, que siguin contractades per executar obres o serveis d’interès general i social, en el marc de la col·laboració amb els ens locals, i també amb les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears; així com els costs derivats d’accions complementàries que en millorin les possibilitats de la posterior inserció laboral.
2. Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més per l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació gestionades pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d’octubre).
2. Crèdit assignat
1. El crèdit assignat inicialment a aquesta mesura és de sis milions d’euros (6.000.000 €) , distribuïts de la manera següent:
2. Les partides del pressuposts de despeses corresponents a cada una de les anualitats que s’han d’imputar al fons 17021 i al 18021 s’han de finançar mitjançant els fons del Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social que cada any es distribueixen territorialment per la Conferència Sectorial d’Ocupació i Assumptes Laborals de cadascun dels exercicis als quals afecti. En cas que alguna de les anualitats previstes en aquesta convocatòria excedeixi d’aquest finançament, s’ha d’imputar amb càrrec a altres crèdits disponibles del SOIB corresponents a l’exercici del qual es tracti.
3. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria sense obrir un altre termini de presentació de sol·licituds, sempre que l’ampliació de crèdit s’aprovi en qualsevol moment anterior a la resolució de concessió.
3. Distribució del crèdit
El crèdit de la convocatòria s’ha distribuït en dues línies, de la manera següent:
Línia 1
Per tal d’assegurar la igualtat de tracte territorial, 5.600.000 € del crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria s’ha distribuït entre tots els municipis de la CAIB i a cada illa, en funció del nombre de persones desocupades de més de 35 anys, inscrites com a demandants en el SOIB almenys dotze dels divuit darrers mesos, segons les dades que proporciona l’Observatori del Treball de les Illes Balears (OTIB). Per tal d’assegurar la cobertura de tot el territori, hem fixat la subvenció màxima per àmbit territorial (municipi i/o illa) en 600.000 € i la mínima en 11.100 €. El romanent resultant s’ha tornat a repartir entre els municipis. El resultat d’aquest procés ha donat els imports assignats a cada municipi i illa els quals es recullen a l’Annex 2.
Línia 2
Com a mesura de xoc per incrementar la inserció posterior al programa dels treballadors i aconseguir que hi participin més dones, 400.000 € del crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria es distribuirà per concurrència competitiva entre les entitats que presentin projectes de contractació de persones desocupades de més de 35 anys, inscrites com a demandants en el SOIB almenys dotze mesos dels divuit darrers mesos, que persegueixen la posterior inserció laboral especialment del col·lectiu dona.
Els romanents de crèdit que resultin de l’adjudicació de les sol·licituds presentades a la línia 1 es podran afegir a la línia 2.
Les entitats poden presentar una única sol·licitud per a la línia 1 i una o més per a la línia 2. No és obligatori haver presentat sol·licitud a una de les dues opcions per poder presentar-se a l’altra.
4. Ens i entitats beneficiàries
1. Es poden beneficiar de les subvenció objecte d’aquesta convocatòria els ens locals (corporacions locals, consells insulars i mancomunitats), i també les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, que tinguin la intenció de contractar persones treballadores desocupades de llarga durada majors de 35 anys, per dur a terme obres o prestar serveis d’interès general i/o social i que gaudeixin de capacitat tècnica i de gestió suficients per executar el projecte corresponent.
2. Les mancomunitats no disposen d’assignació pròpia i només poden presentar sol·licituds a la línia 2.
3. Les entitats dependents o vinculades als ens locals que disposin de personalitat jurídica i CIF propi, han de presentar la sol·licitud en nom seu i el projecte de l’obra o servei d’interès general i social que s’ha de fer ha de ser de la seva competència i s’ha de fer d’acord amb els seus estatuts o mitjançant les entitats en què tinguin delegades les funcions de programació i gestió de polítiques actives i de foment de l’ocupació.
4. Pel que fa a les sol·licituds per presentar a la línia 1, en cas que concorrin diferents entitats al mateix àmbit territorial, la suma dels imports adjudicats a cadascuna no pot excedir l’import assignat al seu àmbit territorial, segons l’Annex 2.
5. No es poden beneficiar dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les entitats a les quals concorrin alguna de les prohibicions que estableix l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE de 18 de novembre) i a l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.
5. Contingut dels projectes
1. El projecte es configura com un programa de foment de l’ocupació en el qual la feina que es durà a terme proporciona professionalització i adquisició d’experiència als participants en activitats d’utilitat pública o interès social, al mateix temps que n’afavoreix la reinserció al mercat de treball mitjançant el suport de l’orientació laboral, que ha de realitzar el SOIB i, que han de rebre els participants en el programa, amb l’objectiu final de millorar-ne l’ocupabilitat.
2. Per concórrer a la borsa de repartiment territorial d’aquesta convocatòria (línia 1), cada entitat local interessada a participar-hi ha de presentar una sol·licitud amb un projecte que ha d’incloure una o més obres o serveis d’interès general i social per fer, i que ha d’incloure la totalitat de les contractacions que preveu. L’import màxim que s’ha de subvencionar entre totes les entitats d’un mateix àmbit territorial que hagin presentat sol·licituds està limitat pel crèdit assignat a l’àmbit territorial (municipi o illa) a l’Annex 2. Si al mateix territori concorren diferents entitats i els projectes que presenten entre totes supera l’import màxim assignat a l’àmbit territorial, s’han d’aplicar els criteris de valoració que estableix el punt 11.1 d’aquesta convocatòria.
3. Les entitats que es considerin amb capacitat per desenvolupar projectes de caire innovador que vulguin optar al crèdit de la línia 2, poden presentar una o diverses sol·licituds, amb un projecte nou que ha d’incloure cada una només una obra d’interès general i social diferent, i que s’adjudicaran en règim de concurrència competitiva, segons els criteris de valoració del punt 11.2.
4. Els projectes han de proposar l’execució d’obres o serveis que es desenvolupin preferentment en algun dels àmbits següents:
a) Projectes en l’àmbit dels serveis relacionats amb la vida diària:
b) Projectes en l’àmbit del medi ambient:
c) Projectes en l’àmbit de la promoció cultural:
5. Els projectes tenen una durada de sis mesos i els contractes de treball de les persones que es contractin han de tenir, obligatòriament, una durada de sis mesos i una jornada del 100 % de la jornada laboral que li sigui d’aplicació; amb les excepcions recollides al punt 15.1.
Durant el desenvolupament de la contractació laboral l’entitat ha de disposar del personal tècnic i/o de suport propi necessari per assegurar que la feina es du a terme de manera correcta i que es compleix la normativa de riscs laborals.
En aquells projectes que es prevegi contractar almenys 9 persones, una d’elles es pot contractar per dur a terme funcions de suport i gestió administrativa del projecte.
Excepcionalment es pot permetre fer contractes de durada inferior a sis mesos, en els supòsits següents:
6. Requisits dels projectes d’interès públic
Els projectes que les persones treballadores contractades hagin de dur a terme en el marc d’aquesta Resolució han de complir els requisits següents:
a. Que es tracti d’obres d’interès general i social i siguin competència dels ens locals, la qual cosa s’ha d’acreditar mitjançant certificat del Secretari de l’entitat o òrgan equivalent.
b. Que siguin executats per les entitats sol·licitants en règim d’administració directa.
c. Que l’entitat sol·licitant de la subvenció disposi d’assignació pressupostària suficient per fer-se càrrec de les despeses no subvencionades pel SOIB per executar l’activitat en concret, la qual cosa s’ha d’acreditar (si escau) mitjançant certificat del Secretari o Interventor de l’entitat o òrgan equivalent.
d. Que els contractes que es formalitzin a l’empara d’aquesta convocatòria no poden ser destinats a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent, la qual cosa s’ha d’acreditar mitjançant certificat del Secretari o Interventor de l’entitat o òrgan equivalent.
7. Accions complementàries
Les entitats beneficiàries podran dur a terme actuacions complementàries, com per exemple l’obtenció de carnets professionals lligats a l’ocupació executada i que són requisits per poder accedir a una posterior ocupació, sempre que tinguin per objectiu millorar l’ocupabilitat i la inserció dels seus treballadors una vegada finalitzi el programa. Aquestes actuacions s’han d’incloure en el projecte i no poden ser formació de catàleg. Si n’és el cas, la certificació de l’execució d’aquestes actuacions la durà a terme la mateixa entitat beneficiària. Aquestes actuacions seran obligatòries per a les persones desocupades contractades i s’hauran de fer durant la jornada laboral.
8. Persones destinatàries finals
1. Per dur a terme les obres o serveis d’interès general objecte del projecte, es poden contractar les persones desocupades més grans de 35 anys, inscrites com a demandants desocupades en el SOIB almenys dotze dels divuit mesos anteriors al moment de fer la preselecció, que preferentment no cobrin prestació o subsidi d’atur.
2. Pel que fa a la selecció, s’han d’aplicar els criteris següents per ordre de preferència:
1r. Les persones majors de 53 anys
2n. Les persones majors de 45 anys
3r. Les persones majors de 35 anys
En qualsevol cas, i en igualtat de condicions, les dones han de ser preferents.
9. Termini i model de presentació de les sol·licituds
1. El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució i del seu extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2. Les sol·licituds i els annexos s’han de fer mitjançant els models que facilita el SOIB, a disposició de les persones interessades a la seu del SOIB, ubicada a l’edifici de la rotonda Asima, en el camí Vell de Bunyola, núm. 43 (polígon de Son Castelló), a Palma i a qualsevol de les delegacions a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera o en el web <www.soib.es>.
3. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General del SOIB o per mitjà de qualsevol altra de les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, de conformitat amb la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
4. En cas de presentar la sol·licitud davant una oficina de Correus, s’ha de fer en un sobre obert, perquè el personal de Correus la dati i la segelli abans de certificar-la, segons el que estableix l’article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre).
5. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent de la seu del SOIB es recomana enviar per fax el full amb el segell d’entrada dins termini al SOIB, durant les 24 hores següents que acabi el termini hàbil. Si s’envia per correu certificat, també es recomana trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini. El número de fax és 971 176352.
6. D’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits per aquesta Resolució s’ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que estableix l’article 21 de la Llei esmentada.
7. Quan l’entitat inclogui en la sol·licitud el número de fax o l’adreça electrònica, s’ha d’entendre que l’aporta perquè s’hi facin les notificacions dels actes de tràmit a l’efecte que regula l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
10. Documentació
Juntament amb la sol·licitud (Annex 3. Línia 1 /Annex 3 bis. Línia 2) s’ha de presentar la documentació següent:
a) Per a les entitats locals: CIF de l’entitat local sol·licitant i un certificat de l’òrgan competent de l’entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.
b) Per a les entitats dependents o vinculades: CIF i documentació acreditativa de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud; els estatuts degudament inscrits en el registre corresponent, o documentació que acrediti el caràcter d’entitat dependent o vinculada.
c) Guió de projecte (Annex 4 /4-bis).
d) Declaració responsable, d’acord amb el model establert com a Annex 5, de:
e) Certificat de l’òrgan competent de l’entitat sol·licitant acreditatiu d’haver aprovat el projecte objecte de la sol·licitud de la subvenció, i on es faci constar que l’obra o servei que s’ha de dur a terme és d’interès general o social, que l’entitat és competent per executar-la i que ho farà en règim d’administració directa (Model Annex 6).
f) Certificat, si escau, del secretari/interventor o persona competent corresponent en el qual consti que hi ha finançament suficient per a les despeses no subvencionades pel SOIB que hagi de finançar l’entitat (Model Annex 7).
g) Certificat del secretari/interventor o persona competent corresponent de l’entitat on es faci constar per una banda, l’acreditació dels salaris que tinguin dret a percebre les persones que es contractin, segons conveni col·lectiu, taula salarial o acord legalment aplicable i, per l’altra, que els contractes que es formalitzin a l’empara d’aquesta convocatòria no es destinaran a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent (Annex 8).
h) De conformitat amb l’article 6 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (BOE núm. 150, de 23 de juny), amb l’article 2 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desenvolupa parcialment la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (BOE núm. 278, de 18 de novembre) la signatura de la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir el certificat telemàtic de la Seguretat Social que acrediti que l’entitat que sol·licita la subvenció està al corrent de les seves obligacions, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.
i) Conformement a la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat (BOE núm. 277, de 18 de desembre), la sol·licitud de la subvenció implica l’autorització perquè el SOIB pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, llevat que la persona interessada s’hi manifesti expressament en contra. En aquest cas, haurà d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Administració estatal, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.
D’acord amb el que estableix l’article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l’article 69 de la Llei de 39/2015, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques i, l’Administració pot requerir al sol·licitant de l’ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades contingudes a la seva Declaració responsable.
D’acord amb el que estableix l’article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en convocatòries anteriors. En aquest cas, el sol·licitant ha de fer constar en la sol·licitud l’expedient en el qual es troba la documentació i ha de fer servir el model que figura com a Annex 9 Model de Comunicació Identificativa de la documentació en poder de l’Administració.
11. Criteris de valoració i concessió
1. Pel que fa als projectes que es presentin a la línia 1:
En cas que l’import de les sol·licituds presentades a cada àmbit territorial no superi el crèdit que estableix l’Annex 2, el procediment de concessió d’aquests ajuts ha de ser el de concurrència no competitiva atès que no resulta necessària la comparació dels projectes ni establir un ordre de prelació, d’acord amb el que estableix el punt 3 de l’article 7 de les bases reguladores; i s’ha de fer seguint el procediment següent:
Un cop s’han revisades les sol·licituds rebudes i s’ha verificat que les entitats compleixen els requisits per poder beneficiar-se de la subvenció, s’han d’adjudicar, d’acord amb l’import sol·licitat i fins al màxim assignat a l’àmbit territorial segons l’Annex 2.
En el supòsit que al mateix territori concorrin diferents entitats i els projectes que presenten entre totes superi l’import màxim assignat a l’àmbit territorial, el procediment de concessió s’ha de fer per ordre de puntuació aplicant els criteris de valoració següents:
a) Perspectiva d’ocupació (30 punts):
- Presenta acords amb empreses per contractar posteriorment treballadors i treballadores:
- Presenta acords amb empreses que mostren interès en l’execució del projecte:
En cas d’empat s’ha de prioritzar el projecte que prevegi contractar un nombre més elevat de persones i, en cas de persistència d’empat, per ordre de registre d’entrada.
2. Pel que fa als projectes que es presentin a la línia 2:
Un cop valorats i comparats els projectes, d’acord amb els criteris de valoració següents, s’han d’atribuir els imports dels ajuts sol·licitats, d’acord amb l’ordre de prelació establert segons la puntuació obtinguda, fins exhaurir el crèdit d’aquesta borsa. Els romanents de crèdit que resultin de l’adjudicació de les sol·licituds presentades a la borsa de repartiment territorial (línia 1) es podran afegir a aquesta borsa. En cas que el crèdit d’aquesta borsa resulti insuficient, la resta de sol·licituds han de quedar excloses per falta de disponibilitat pressupostària.
Criteris de valoració
|
1. Adequació del projecte o de l’activitat que s’ha de desenvolupar a les finalitats, els objectius i les prioritats marcats en la convocatòria, així com les necessitats del territori (55 punts)
|
|
1.1 Percentatge d’atur en el territori (de 1 a 10 punts) Percentatge d’atur en el territori punts
De 0 a 4,99 % 1 De 5 a 9,99 % 2 De 10 a 14,99 % 3 De 15 a 19,99 % 4 De 20 a 24,99 % 5 De 25 a 29,99 % 6 Més de 30 % 10
|
|
1.2 Obres d’interès general i social vinculades amb 20 ocupacions més contractades o en ocupacions emergents justificades. (10 punts)
|
|
1.3 Els que acreditin un nivell d’inserció laboral més elevat (25 punts)
|
|
1.4 Dur a terme accions complementàries que aporten una millora de l’eficàcia del programa (10 punts) |
|
2. Qualitat i coherència interna en el desenvolupament de la proposta tècnica ( 5 punts) |
|
2.1 Projectes que estan dins plans de desenvolupament local del territori (5 punts).
|
|
3. Capacitat tècnica o experiència desenvolupada per dur a terme el projecte o activitat (fins a 10 punts) |
|
3.1 Experiència en la gestió de VISIBLES (4 punts) 3.2 Experiència en la gestió de joves qualificats (4 punts) 3.3 Experiència en els darrers tres anys amb altres polítiques d’ocupació subvencionades pel SOIB. (2 punts)
|
|
4. Quan el SOIB determini l’existència d’una situació de desigualtat d’oportunitats entre homes i dones en l’àmbit d’actuació de l’activitat subvencionada, incorporació de l’impacte de gènere al projecte ( fins a 25 punts) |
|
|
12. Procediment de concessió de les subvencions
1. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director del SOIB, que ha de dur a terme d’ofici les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució i en concret, les que determina l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.
2. Una vegada revisades les sol·licituds presentades i fetes les esmenes pertinents, s’ha de reunir la Comissió Avaluadora per examinar-les i per valorar-les (si n’és el cas), d’acord amb els criteris que estableix l’apartat onzè d’aquest annex.
3. La Comissió Avaluadora està formada pels membres que s’indiquen a continuació:
Presidència:
Titular: la cap del Servei de Seguiment Tècnic d’Orientació i Foment de l’Ocupació del SOIB que en cas d’absència, vacant o malaltia serà substituït per la cap del Departament de Formació i Ocupació.
Secretaria:
Titular: la cap del Servei de Gestió Administrativa i Econòmica de Foment de l’Ocupació del SOIB.
Suplent: El/la cap de la Secció del Servei de Gestió Administrativa i Econòmica de Foment de l’Ocupació del SOIB.
El/la secretari/ària actua amb veu, però sense vot.
Vocalies:
Vocals primer/a, segon/a i tercer/a: tres tècnics /tècniques del SOIB. En casos d’absència, vacant o malaltia aquests vocals poden ser substituïts per altres tècnics/tècniques del SOIB.
4. La Comissió Avaluadora pot sol·licitar qualsevol aclariment que consideri oportú i ha de redactar un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional de concessió o de denegació de la subvenció.
5. El director del SOIB, a la vista de l’expedient i de l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional degudament motivada, la qual s’ha de notificar als interessats, i se’ls concedeix un termini de 10 dies pel tràmit d’audiència per poder al·legar i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents.
6. Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe emès per la Comissió Avaluadora sigui inferior a l’import sol·licitat, prèviament a la proposta de resolució definitiva, s’ha d’instar la persona beneficiària perquè, en el tràmit d’audiència, modifiqui la sol·licitud inicial per ajustar-la a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament que, en tot cas, ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció i els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds.
Si transcorre el termini sense que la persona beneficiària reformuli la sol·licitud, aquesta s’ha d’entendre tàcitament acceptada per l’import susceptible d’atorgament.
7. Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que els que hagi formulat la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada té el caràcter de definitiva.
8. Tenint en compte l’informe de la Comissió Avaluadora, les al·legacions fetes per l’entitat sol·licitant en el tràmit d’audiència i, si escau, la reformulació de la sol·licitud, l’òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, degudament motivada.
9. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària davant l’Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.
10. Atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries, i en el termini màxim de quatre mesos, el president del SOIB ha de dictar i notificar una resolució d’aprovació o de denegació degudament motivada.
11. El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions és de quatre mesos des de l’endemà de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds. Aquestes resolucions s’han de notificar individualment. En haver transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.
12. L’entitat beneficiària pot sol·licitar, amb posterioritat a la resolució de concessió i prèviament a l’acabament del termini màxim d’execució, la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l’alteració de les condicions d’execució de l’activitat subvencionada. En aquests casos l’òrgan concedent pot autoritzar-ne l’alteració mitjançant la modificació de la resolució de concessió, sempre que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment, ni tengui caràcter essencial, ni alteri substancialment la finalitat per la qual es va concedir, sempre que no es perjudiquin drets de tercers.
13. Excepcionalment, en els casos que es posi de manifest en la justificació que hi ha hagut alteracions de les condicions tingudes en compte per a la concessió que no alterin de manera substancial la naturalesa o l’objectiu de la subvenció, que hagin pogut donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, i que s’hagi omès el tràmit d’autorització administrativa prèvia per aprovar-la, l’òrgan concedent pot acceptar la justificació presentada, sempre que acceptar-la no suposi danys a tercers, tot i tenir en compte, si escau, els criteris de gradació als quals es refereix l’article 30.3 de les bases reguladores d’aquesta subvenció.
13. Import de la subvenció
1. La quantia de la subvenció que rebran les entitats beneficiàries s’ha de destinar a sufragar les despeses salarials de les persones que seran contractades per dur a terme l’obra o servei d’interès general o social així com les despeses per executar accions complementàries que incloguin els projectes, i s’ha de determinar en funció de l’import que sol·liciti l’entitat. Pel que fa a les sol·licituds de la línia 1 no es poden superar els imports màxim fixats a l’Annex 2 per a cada àmbit territorial.
Dins d’aquests imports màxims s’han de considerar despeses subvencionables les següents:
a) Costs salarials
S’han de subvencionar els costs salarials totals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social, que es derivin de la contractació de persones treballadores desocupades per executar les obres o serveis d’interès general i social, que s’han de determinar d’acord amb els salaris que ha de percebre el treballador o la treballadora (d’acord amb conveni col·lectiu, taula salarial o acord que sigui legalment aplicable i que en cap cas pot ser inferior a l’SMI), corresponents a la seva categoria professional, d’acord amb els imports que constin al certificat del secretari/interventor de l’entitat o òrgan corresponent, amb un import màxim mensual de 1.800 € per treballador (inclosa la SS i la prorrata de pagues extres).
S’han d’entendre com a cost salarial les percepcions econòmiques de les persones treballadores per la prestació dels seus serveis, excloses les percepcions extrasalarials. No se subvencionaran, en cap cas, les indemnitzacions per mort, trasllat, suspensió, acomiadament, cessament o finalització de contracte.
Les despeses generades durant la baixa laboral de les persones treballadores, tant si és per malaltia o accident comú, com per malaltia o accident professional o maternitat o paternitat són subvencionables.
La substitució de persones treballadores per baixes voluntàries o per rescissió del contracte no ha de suposar en cap cas un increment de la subvenció ni de la durada de la contractació subvencionada.
L’import de la subvenció per a aquest concepte és independent de la retribució que finalment percebi el treballador o la treballadora.
b) Despeses de les accions complementàries
Es podrà destinar fins a un màxim de 300 € per persona a contractar per sufragar les despeses per dur a terme les accions complementàries que s’hagin previst al projecte.
2. En qualsevol cas, l’import dels ajuts descrits no pot superar la quantitat sol·licitada ni el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.
14. Selecció i contractació
1. Constitució grup mixt de treball i oferta d’ocupació
a) A l’objecte de dur a terme la selecció s’ha de constituir un grup mixt de treball, en què hi ha d’haver un representant de l’entitat i un representant del SOIB. Les entitats beneficiàries han de comunicar al SOIB les persones que els han de representar. Aquest grup ha de definir els criteris que s’han d’establir a les ofertes d’ocupació.
b) L’entitat beneficiària ha de sol·licitar a les oficines del servei públic d’ocupació corresponent les persones treballadores amb suficient antelació a la data prevista d’inici de l’activitat.
c) Les ofertes d’ocupació han de tenir caràcter genèric i respondre als criteris establerts a aquesta resolució, de manera que no poden especificar elements que donin lloc a cap forma de discriminació, llevat de causes excepcionals, motivades per la naturalesa social del projecte, que s’han de justificar en el moment de presentar-lo i que han de ser degudament autoritzades pel SOIB.
d) L’oferta identificada amb el número d’expedient assignat en la resolució de concessió s’ha de presentar per cada entitat en el servei d’intermediació de l’oficina del SOIB de referència.
2. Selecció de treballadors o treballadores que han d’executar l’obra o servei d’interès general i/o social i formalització de contractes.
a) Presentada l’oferta, l’oficina del servei públic d’ocupació ha de dur a terme la preselecció dels treballadors que reuneixen els requisits, per obtenir els possibles candidats per cobrir l’oferta, segons els criteris de preferència establerts al punt 8 d’aquesta resolució. El SOIB ha de preseleccionar, sempre que sigui possible, un nombre d’homes i dones, candidats i candidates per cobrir l’oferta d’ocupació, suficient perquè el procés de selecció i contractació pugui acabar amb un nombre d’homes i dones contractats que respecti la representació equilibrada d’ambdós sexes de tal manera que les persones de cada sexe no superin el seixanta per cent ni siguin menys del quaranta per cent.
b) Excepcionalment, les entitats poden manifestar a la sol·licitud la intenció de contractar de manera directa les persones treballadores. El representant de l’entitat en el grup mixt ha de presentar la proposta de candidats per ser contractats mitjançant aquesta modalitat. Una vegada que el director o la directora de l’oficina d’ocupació hagi validat que compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria, els serveis socials pertinents han d’emetre un informe social individualitzat que acrediti la situació d’exempció i les circumstàncies que en justifiquin la inclusió en el programa. El grup mixt haurà d’informar sobre la contractació directa.
c) Es considera com a criteri prioritari de selecció la condició de víctima de violència de gènere i se li ha d’atorgar especial prioritat, tal com estableix l’article 6 del Reial decret 1917/2008, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el programa d’inserció sociolaboral per a dones víctimes de violència de gènere.
d) Una vegada efectuada la preselecció dels candidats, l’oficina del SOIB els ha d’adreçar a l’entitat beneficiària per seleccionar els treballadors i formalitzar-ne els contractes. El grup mixt ha de dur a terme les seleccions finals i n’ha de deixar constància a l’acta.
e) El resultat final del procés de selecció i contractació de les persones treballadores ha de respectar el principi de representació equilibrada entre homes i dones (60-40 %) i en el supòsit que no s’acompleixi aquest principi, el grup mixt ho ha de justificar a l’acta, la qual ha de recollir el resultat de la selecció i ha d’establir la llista de reserva per a possibles substitucions. En cas de desacord, el tècnic/tècnica del SOIB ha d’emetre un informe a la Direcció del SOIB que ho resoldrà.
f) Per poder contractar el demandant és condició indispensable que en el moment de la contractació tingui la seva demanda d’ocupació al SOIB d’alta. Si no es compleix aquesta condició no s’efectuarà el pagament de la part de la subvenció corresponent a la contractació efectuada.
g) Els treballadors s’han de contractar en la modalitat de contracte temporal amb la clàusula específica de la pàgina 14 “trabajos de interés general y social/fomento de empleo agrario” i s’ha de formalitzar obligatòriament per escrit en el model oficial del SEPE a disposició dels beneficiaris en el web <http://www.soib.es/ i en el web del SEPE.
h) En el supòsit de baixa definitiva d’algun dels treballadors contractats abans que acabi l’obra o el servei, se’l pot substituir pel següent de la llista de reserva amb la sol·licitud i l’autorització prèvia per part del Servei de Seguiment Tècnic del SOIB, la qual s’ha de formalitzar al més aviat possible. En cas que la llista de reserva s’hagi exhaurit, s’ha de fer un altre procés de selecció. L’entitat beneficiària ha de comunicar al SOIB la baixa de la persona treballadora, justificar-ne el motiu i la substitució, i adjuntar l’original o còpia compulsada del contracte de la persona substituta.
3. Registre de contractes
Els contractes de les persones treballadores que han de dur a terme les obres o serveis objecte del projecte han de tenir una durada de sis mesos a jornada completa, llevat de les excepcions previstes al punt 5.4 d’aquesta convocatòria. La durada dels contractes s’ha d’ajustar als límits temporals establerts a la resolució de concessió.
El registre de contractes es pot fer per mitjans telemàtics a través de l’aplicació “contrat@”, que es troba a disposició de les persones interessades al web <http://www.soib.es>. Aquells que no es registrin per via telemàtica ho han de fer a les oficines de referència del SOIB.
A més, s’ha d’indicar que el contracte s’ha formalitzat a l’empara d’aquesta convocatòria de subvencions i ha de dur identificat el número d’expedient —que ha de ser el mateix que figura a la resolució de concessió— i sempre s’ha de registrar lligat al número d’oferta que proporciona l’oficina del SOIB que en fa la selecció.
15. Inici i execució
1. La data d’inici dels projectes està compresa entre l’1 i el 15 d’octubre (ambdós inclosos) i amb una durada de 6 mesos. Excepcionalment quan hi hagi hagut substitucions de treballadors, el contracte del substitut pot acabar, com a màxim, 15 dies naturals després. Els projectes que incloguin l’execució de més d’una obra o servei d’interès general i social, poden proposar una data d’inici diferent per a cada obra o servei, sempre compresa entre l’1 i el 15 d’octubre.
2. L’entitat beneficiària haurà d’acreditar el començament de l’activitat com més tard dia 24 d’octubre de 2017, presentant, un certificat d’inici d’acord amb el model que facilita el SOIB .
16. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris de les subvencions, a més de les previstes a l’article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, Text refós Llei de subvencions de la CAIB, en l’article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions i a l’Ordre de 10 d’octubre de 2013 de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats per la qual s’estableixen les bases reguladores, les següents:
1. Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
2. Comunicar al SOIB en el termini de quinze dies naturals qualsevol alteració o incidència en el projecte inicial o variació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia de l’ajut.
3. Justificar davant el SOIB el fet d’haver executat l’activitat en els termes prevists en aquesta Resolució.
4. Justificar que s’han complert els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
5. Constituir pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que en l’execució del projecte es puguin causar a terceres persones, i el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat al respecte.
6. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació tècniques i econòmiques que ha d’efectuar el SOIB i la Inspecció de Treball i Seguretat Social; les de control financer que corresponguin a la Intervenció General de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, en relació amb les subvencions concedides, i les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes o d’altres òrgans de control.
7. Comunicar al SOIB la sol·licitud o l’obtenció d’altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s’ha de fer en el termini de tres dies hàbils, comptadors des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.
8. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, incloent els elements electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.
9. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE de 18 de novembre).
10. Identificar convenientment, a l’efecte de difusió pública, les activitats, les obres i els serveis que es duguin a terme sobre la base d’aquesta Resolució, d’acord amb el que s’assenyala a l’apartat 19 d’aquesta Resolució.
11. Deixar constància, mitjançant comptabilitat separada o codi comptable adequat, de la percepció i l’aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d’acord amb la legislació que li sigui aplicable.
12. Aportar els justificants del pagament efectiu de totes les despeses efectuades mitjançant extractes bancaris o un altre document equivalent.
13. Comunicar al Comitè d’empresa les previsions de les contractacions en compliment de l’article 64.2.c del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.
17. Condicions per pagar la subvenció
1. D’acord amb l’art. 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, modificat per la Disposició final novena de la Llei 18/2016, de Pressuposts generals de la CAIB per a l’any 2017, el Consell de Govern de dia 12/05/2017, a proposta del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, ha autoritzat el pagament anticipat de la subvenció i ha eximit les persones beneficiàries de presentar garantia (d’acord amb l’article 25.3.b del Decret 75/2004, de 27 d’agost.
2. El SOIB ha de tramitar el pagament de l’import de la subvenció a l’entitat beneficiària de la manera següent:
3. Si les disponibilitats pressupostàries ho permeten, es podrà incrementar el percentatge del primer pagament fins arribar fins i tot al 100 % (amb la corresponent minva o fins i tot supressió del segon), sempre que es compleixen totes les condicions establertes per al pagament per bestreta autoritzat per Consell de Govern.
4. Sense perjudici del que estableix l’apartat dotzè d’aquest annex, qualsevol alteració de les condicions que s’hagin tingut en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, donarà lloc a la modificació de la resolució de concessió, d’acord amb el que disposa l’article 24 del Text refós de la Llei de subvencions. D’altra banda, la modificació de la resolució de concessió implica la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció i, si escau, el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament d’acord amb el que disposen els articles 43 i 44 del mateix Text refós.
18. Justificació
1. Es considera despesa subvencionable aquella que de manera indubtable respongui a la naturalesa de l’activitat subvencionada, resulti estrictament necessària i es dugui a terme en el termini que estableix la convocatòria i no superi el valor de mercat. A aquest efecte, es considera despesa executada aquella que hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a l’acabament del termini de justificació.
2. En el termini de tres mesos comptadors des de l’acabament de l’activitat (excepte pel que fa a la memòria tècnica de l’apartat b següent que és d’un mes), l’entitat beneficiària ha de presentar en el SOIB el compte justificatiu d’acord amb el model que es troba a disposició dels beneficiaris al web <http://www.soib.es>.
3. El compte justificatiu es compon de la documentació següent:
a)Certificat de l’exactitud comptable i de la certesa dels imports justificats.
b)Memòria tècnica d’activitats que detallin els resultats del projecte segons el model normalitzat la qual també ha d’incloure un dossier amb la documentació acreditativa del compliment de la normativa sobre informació i publicitat : fotos, vídeos, anuncis , notes de premsa, etc.
c)Una memòria econòmica que ha de contenir:
Les despeses dels costs salarials s’han de justificar amb la còpia compulsada de les nòmines i els documents de cotització: RLC (Rebut de liquidació de cotitzacions), RNT ( Relació nominal de treballadors) i l’IDC (Informe de cotitzacions) per a persona contractada i que ha d’abastar tot el període de contractació.
Pel que fa als costs de les accions complementàries la despesa s’ha de justificar aportant les factures o minutes pertinents i el pagament mitjançant els corresponents justificants bancaris del pagament i de l’ingrés de la retenció a compte de l’IRPF.
Pel que fa a les factures / minutes originals hauran de dur l’estampillat d’acord amb el que estableix l’article 19 i l’article el 27 de l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013.
Per a la justificació amb factures electròniques les hauran d’enviar per mitjans electrònics i acompanyar d’un certificat del Secretari o Interventor que acrediti que no han estat objecte d’altra subvenció.
La justificació del pagament efectiu de les despeses s’ha de fer mitjançant còpia compulsada del pagament de les nòmines, de l’ingrés de les cotitzacions a la SS i dels ingressos a compte de l’IRPF. Es consideren documentació justificativa per acreditar el pagament, els extractes bancaris o d’altres documents equivalents que permetin seguir una pista d’auditoria adequada. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient:
El termini per esmenar els defectes de la justificació és de 10 dies.
4. Juntament al compte justificatiu l’entitat ha d’aportar la documentació següent:
a. Original o còpia compulsada de les nòmines abonades a les persones contractades, i justificants bancaris de l’abonament i de l’ingrés de les retencions fetes als treballadors en la Agència Estatal de l’Administració tributària ( model 111).
b. Originalo còpia compulsada dels documents de cotització a la Seguretat Social i justificants del seu abonament.
c. Resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social sobre reconeixement d’alta i baixa de cada treballador.
5. Únicament són subvencionables els costs meritats dins el període d’elegibilitat i efectivament abonats amb anterioritat a l’acabament del període de justificació que estableix el punt 18.2 d’aquesta Resolució de convocatòria.
19. Difusió pública de les actuacions
Tota la publicitat, documentació escrita, els anuncis o la senyalització exterior, com també qualsevol tipus d’informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d’aquesta activitat, ha d’estar, com a mínim, en català i s’hi ha d’utilitzar un llenguatge inclusiu d’homes i de dones.
A tota publicitat o difusió que es dugui a terme s’hi ha de fer constar el nom complet del programa SOIB VISIBLES, així com que ha estat finançat amb fons del SOIB mitjançant Conferència Sectorial, i en qualsevol cas, executat per l’entitat beneficiària i s’hi ha d’incorporar elements identificatius d’aquests organismes d’acord amb el que s’estableix a l’annex «Logotips», que està a disposició de les entitats al lloc web <http://www.soib.es>. Així mateix, l’entitat hi pot fer constar els seus elements identificatius en la mateixa grandària o amb una grandària menor que la dels logotips del SOIB i el SEPE. Pel que fa al logotip del SEPE, s’han de seguir els criteris fixats en l’annex IV de l’Ordre ESS/1857/2016, de 5 de desembre, per la qual es distribueix territorialment per a l’exercici econòmic 2016, per a la seva gestió per les comunitats autònomes amb competències assumides, subvencions de l’àmbit laboral finançades amb càrrec als pressuposts generals de l’Estat o a la norma que substitueixi l’ Ordre esmentada.
Tota la publicitat o difusió en qualsevol mitjà s’ha de presentar al SOIB amb un mínim de cinc dies hàbils abans de fer-la pública, i se n’ha d’assenyalar el text així com el disseny de la publicitat que es vol fer, juntament amb el nom dels mitjans en què es farà la difusió, els dies i les hores. En cas de detectar-hi irregularitats, el SOIB ho ha de comunicar a l’entitat beneficiària perquè les esmeni.
20. Revocació i/o reintegrament
L’incompliment total o parcial dels requisits, les condicions o les finalitats, o qualsevol altra incompliment del règim jurídic de les subvencions, constitueix causa de revocació de la subvenció i de reintegrament de les quantitats que hagi percebut l’entitat, d’acord amb el que estableixen els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i els articles 30 i 31 de l’Ordre de bases (Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013). La quantia que finalment s’ha de reintegrar s’ha de fixar d’acord amb el principi de proporcionalitat, tenint en compte la naturalesa i les causes de l’incompliment, d’acord amb els articles esmentats.
21. Compatibilitat amb altres subvencions
L’import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques, o d’altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l’activitat que desenvolupa el beneficiari.
22. Seguiment dels projectes
Amb la finalitat de comprovar l’execució correcta de les accions d’acord amb la normativa reguladora i el contingut dels projectes aprovats, se n’ha de fer el seguiment de l’execució.
El SOIB ha d’establir els mecanismes i la metodologia que consideri més adients per avaluar aquests projectes. Els tècnics que designi el SOIB han de dur a terme a aquest efecte les funcions de seguiment, sense perjudici de les tasques d’inspecció i control que pugui desenvolupar el personal funcionari que les tingui atribuïdes, així com de la potestat sancionadora que puguin exercir els òrgans competents.
Aquestes funcions s’han de dur a terme d’ofici o a instància de la persona interessada, d’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
A aquest efecte, els responsables de les entitats beneficiàries han de facilitar a les persones que facin tasques de seguiment tota la informació que se’ls requereixi en relació amb l’execució de les accions i l’accés a les instal·lacions on es duen a terme.
|
ANNEX 2 |
|
|
Assignació àmbit territorial municipi |
|
|
Municipi |
Assignació |
|
Alaró |
47.466,98 |
|
Alcúdia |
72.423,85 |
|
Algaida |
50.403,08 |
|
Andratx |
56.275,28 |
|
Ariany |
11.100,00 |
|
Artà |
36.211,92 |
|
Banyalbufar |
11.100,00 |
|
Binissalem |
71.445,14 |
|
Búger |
11.100,00 |
|
Bunyola |
41.594,78 |
|
Calvià |
230.483,99 |
|
Campanet |
11.100,00 |
|
Campos |
56.275,28 |
|
Capdepera |
46.488,28 |
|
Consell |
29.361,02 |
|
Costitx |
11.100,00 |
|
Deià |
11.100,00 |
|
Escorca |
11.100,00 |
|
Esporles |
23.978,16 |
|
Estellencs |
11.100,00 |
|
Felanitx |
107.657,07 |
|
Fornalutx |
11.100,00 |
|
Inca |
321.013,80 |
|
Lloret de Vistalegre |
11.100,00 |
|
Lloseta |
76.338,65 |
|
Llubí |
18.105,96 |
|
Llucmajor |
304.375,89 |
|
Manacor |
316.120,30 |
|
Mancor de la Vall |
11.100,00 |
|
Maria de la Salut |
11.100,00 |
|
Marratxí |
280.887,07 |
|
Montuïri |
22.999,46 |
|
Muro |
29.850,37 |
|
Palma |
600.000,00 |
|
Petra |
11.100,00 |
|
Pobla, sa |
77.806,70 |
|
Pollença |
59.211,39 |
|
Porreres |
22.020,76 |
|
Puigpunyent |
11.100,00 |
|
Salines, ses |
19.084,66 |
|
Sant Joan |
11.100,00 |
|
Sant Llorenç des Cardassar |
31.318,42 |
|
Santa Eugènia |
11.100,00 |
|
Santa Margalida |
53.339,18 |
|
Santa María del Camí |
62.147,49 |
|
Santanyí |
48.445,68 |
|
Selva |
28.871,67 |
|
Sencelles |
21.042,06 |
|
Sineu |
28.382,32 |
|
Sóller |
53.339,18 |
|
Son Servera |
49.424,38 |
|
Valldemossa |
11.100,00 |
|
Vilafranca de Bonany |
24.467,52 |
|
Total Mallorca |
3.607.357,75 |
|
Alaior |
42.084,13 |
|
Ciutadella de Menorca |
120.380,17 |
|
Ferreries |
11.100,00 |
|
Maó |
205.527,13 |
|
Mercadal, es |
11.100,00 |
|
Sant Lluís |
28.871,67 |
|
Castell, es |
57.743,34 |
|
Migjorn Gran, es |
11.100,00 |
|
Total Menorca |
487.906,43 |
|
Eivissa |
235.866,85 |
|
Sant Antoni de Portmany |
113.529,27 |
|
Sant Josep de sa Talaia |
90.529,81 |
|
Sant Joan de Labritja |
23.978,16 |
|
Santa Eulàlia des Riu |
137.996,79 |
|
Total Eivissa |
601.900,87 |
|
Formentera |
11.100,00 |
|
|
|
|
TOTAL |
4.708.265,06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Assignació àmbit territorial illa (consells i entitats que en depenen) |
|
|
Mallorca |
600.000,00 |
|
Menorca |
124.302,98 |
|
Eivissa |
156.331,96 |
|
Formentera |
11.100,00 |
|
Total àmbit illes |
891.734,94 |
|
|
5.600.000,00 |