Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
Núm. 6175
Aprovació definitiva del Reglament d'ús i funcionament de les instal·lacions esportives de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja
Al no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari de data 13/03/2017 d'aprovació inicial del Reglament d'ús i funcionament de les Instal·lacions Esportives de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, el text íntegre del qual es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del que es disposa en els articles 102 i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
REGLAMENT DE L’ÚS I FUNCIONAMENT DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES DE L’AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA.
1. Generalitats.
L’objecte d’aquest Reglament és regular l’ús i funcionament de les instal·lacions esportives del Municipi de Sant Joan de Labritja i s’estableix les condicions en què les han d’utilitzar les persones usuàries.
Les instal·lacions esportives són les següents:
-Complex poliesportiu de Sant Miquel
2. Accés a les instal·lacions.
3. Usuaris.
Són usuaris, a efectes d’aquest Reglament, les persones o entitats que utilitzen les esmentades instal·lacions esportives per participar en activitats organitzades per l’Ajuntament, activitats lliures, entrenaments esportius, competicions, etc
4. Drets de les persones usuàries.
Són drets de les persones usuàries, sense perjudici dels reconeguts d´acord amb la normativa vigent en les seves relacions amb les administracions, els següents:
5. Obligacions de les persones usuàries.
Les persones usuàries hauran de complir les següents obligacions:
6. Ús de les instal·lacions.
7. Celebració d’esdeveniments esportius.
Es prohibeix expressament:
8. Responsabilitat.
Amb caràcter general, l´Ajuntament o l’entitat que gestioni indirectament el servei, no serà responsable en cap cas de les lesions que pugui sofrir la persona usuària, per accidents o desperfectes derivats de l´incompliment d’aquest reglament, d’un comportament negligent o d’un mal ús de les instal·lacions, els equipaments i els serveis, excepte que derivin d’un mal estat de les instal·lacions.
9. Assegurances.
El fet d’inscriure’s en alguna activitat organitzada dins de les instal·lacions de l´Ajuntament de Sant Joan no du implícit tenir una assegurança d’accidents.
L´Ajuntament de Sant Joan disposa una assegurança de responsabilitat civil pera totes les instal·lacions esportives.
10. Renovació de places.
Les persones usuàries inscrites en qualsevol de les activitats que ofereix l´Ajuntament podran, una vegada finalitzi aquesta, renovar la seua inscripció en l´activitat per a la temporada següent, en els terminis que es fixin a tal fi i que es donaran a conèixer amb l´antelació suficient.
11. Noves inscripcions.
Les places que resultin lliures una vegada renovades les persones usuàries de la temporada anterior, seran posades a la disposició de la primera persona de la llista d’espera.
12. Inscripcions en activitats de nova creació.
Quan l´Ajuntament ofereixi una nova activitat, la forma d’accedir-hi serà pel procediment de sol·licitud i en cas de superior demanda, l’adjudicació serà mitjançant orde de sol·licitud.
13. Noves inscripcions durant la temporada.
Una vegada començada la temporada, si existissin places vacants en finalitzar el període de renovació mensual, aquestes s’adjudicaran per estricte ordre de la llista d’espera i si no n’hi ha, s’oferiran a la primera persona interessada.
14. Pèrdua de la condició d’usuari/ària.
L´incompliment d’aquest Reglament i en concret de les obligacions dels usuaris pot suposar la pèrdua de la condició d’usuari, amb la conseqüent prohibició d’accedir a les instal·lacions esportives.
També podran causar baixa con a usuaris pels següents motius:
L´inici de l’expedient de pèrdua de la condició d’usuari per incompliment d’aquest Reglament es realitzarà informe proposta previ del responsable de la instal·lació.
L’òrgan competent per resoldre l’expedient és l’òrgan executiu d’Esports i Joventut.
L’expedient es resoldrà en un termini màxim de 3 mesos des del seu inici.
15. Tancament temporal i suspensió d’activitats.
L´Ajuntament es reserva el dret de tancar temporalment les instal·lacions per a la realització de labors de manteniment, reforma, neteja,etc
L´Ajuntament haurà d’informar, amb la suficient anel·lació, a les persones usuàries la contingència prevista.
16. Reclamacions.
A les instal·lacions hi haurà formularis en què la persona usuària podrà formular les reclamacions oportunes.
17. Règim sancionador.
Es considerarà infracció l´incompliment total o parcial de les obligacions contingudes en el present Reglament.
Són infraccions lleus:
a) No mostrar la deguda diligència en la realització de les activitats i la utilització del material.
b) Accedir a les activitats especifiques sense haver abonat la taxa corresponent.
c) No atendre les indicacions i les ordres donades pels responsables del servei.
d) Sol·licitar un espai reservat i no utilitzar-ho posteriorment per causes imputables a la persona sol·licitant.
Són infraccions greus:
a) Causar de forma intencionada danys en les instal·lacions esportives o el seu material.
b) Provocar altercats amb la resta de persones usuàries.
Són infraccions molt greus:
a) Deteriorar de manera greu i rellevant les instal·lacions esportives i/o el seu material.
b) Impedir l’ús de les instal·lacions als altres usuaris.
c) Comportar-se indegudament en el desenvolupament de les activitats, contravenint les normes de funcionament.
d) Menysprear, ofendre o faltar al respecte a altres persones usuàries o al personal de la instal·lació.
Sancions
Les sancions per faltes greus o molt greus podran tenir aparellada l’obligació d’indemnitzar els danys causats i l’anul·lació de l’abonament o curs, si escau, sense reintegrament de les sessions pendents d’utilitzar.
Contra el present Acord, s'interposarà recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears amb seu a Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a explicar des de l'endemà a la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós Administrativa.
A Sant Joan de Labritja, 6 de juny de 2017
L’alcalde
Antoni Marí Marí