Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA

Núm. 6175
Aprovació definitiva del Reglament d'ús i funcionament de les instal·lacions esportives de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Al no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari de data 13/03/2017 d'aprovació inicial del Reglament d'ús i funcionament de les Instal·lacions Esportives de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, el text íntegre del qual es fa públic, per al seu general coneixement i en compliment del que es disposa en els articles 102 i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

REGLAMENT DE L’ÚS I FUNCIONAMENT DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES DE L’AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA.

1. Generalitats.

L’objecte d’aquest Reglament és regular l’ús i funcionament de les instal·lacions esportives del Municipi de Sant Joan de Labritja i s’estableix les condicions en què les han d’utilitzar les persones usuàries.

Les instal·lacions esportives són les següents:

-Complex poliesportiu de Sant Miquel

  • Camp de futbol.
  • Sala Polivalent.
  • Camps de Tennis.
  • Pista de Pàdel.
  • Piscina Municipal.
  • Gimnàs.
  • Jacuzzi i sauna.
  • Pistes poliesportives descobertes.

2.  Accés a les instal·lacions.

  • Les instal·lacions regulades en aquest Reglament, independentment de la seua forma de gestió, són d’accés lliure per a tots els ciutadans, sense altres limitacions que les establertes en les lleis o en aquest Reglament, les pròpies del ús al quals estan destinades i al pagament de la taxa en vigor per a l´activitat que es tracti.
  • Els horaris d’obertura i tancament estaran exposats en lloc visible per a la informació de totes les persones usuàries.
  • Les persones menors de 14 anys hauran d´accedir a les instal.lacions acompanyats per una persona major d´edat que es responsabilitzi de la guarda i custodia del menor.

3. Usuaris.

Són usuaris, a efectes d’aquest Reglament, les persones o entitats que utilitzen les esmentades instal·lacions esportives  per participar en activitats organitzades per l’Ajuntament, activitats lliures, entrenaments esportius, competicions, etc

4. Drets de les persones usuàries.

Són drets de les persones usuàries, sense perjudici dels reconeguts d´acord amb la normativa vigent en les seves relacions amb les administracions, els següents:

  • Ser tractats amb educació i amabilitat per tot el personal que presta els seus serveis en les instal·lacions.
  • Rebre informació sobre les instal.lacions, horaris, preus públics, activitats esportives i la forma d´accerdir-hi.
  • Utilitzar les instal.lacions en un bon grau d´higiene, neteja i seguretat, que asseguri el correcte desenvolupament de l´activitat.
  • Presentar per escrit les queixes, suggeriments o reclamacions que estimin convenients.
  • Fer ús dels serveis i espais complementaris com a vestidors, vàters, etc

5.    Obligacions de les persones usuàries.

Les persones usuàries hauran de complir les següents obligacions:

  • Utilitzar les instal·lacions, el material i el mobiliari adequadament, evitant possibles de deterioraments o danys en les instal·lacions o a la salut i drets de les altres persones usuàries.
  • Guardar el degut respecte a les persones usuàries i al personal de les instal·lacions, així con atendre en tot moment les indicacions del personal adscrit a les instal·lacions.
  • Tenir actituds i hàbits higiènics.
  • Accedir a la instal·lació per realitzar-hi l’activitat amb indumentària esportiva adequada, observant-se especialment la necessitat de calçat adequat per a cada paviment.
  • Utilitzar les instal·lacions esportives per l’ús exclusiu per al qual varen ser dissenyades.
  • Abonar , de forma puntual, les taxes corresponents al servei o l’activitat triada.
  • Presentar el carnet, targeta o document identificatiu estipulat per acreditar la seva condició d’usuari, no podent cedir-lo o transmetre’l a un tercer.
  • Complir els horaris establerts.
  • Accedir a les instal·lacions pels llocs indicats.
  • No fumar en les instal·lacions esportives.

6. Ús de les instal·lacions.

  • Les instal·lacions esportives tenen com a fi la pràctica física i esportiva, l’oci i temps lliure, ensenyament, entrenament, competició de les modalitats esportives per al qual varen ser dissenyades.
  • L’accés a les instal·lacions, de forma individual o col·lectiva, suposa l’acceptació d’aquest reglament.
  • No es permet la filmació, enregistrament o fotografies a persones, instal·lacions o activitats, sense autorització prèvia del Ajuntament.
  • No es permetrà l’ús de les instal·lacions i/o serveis a les persones usuàries que no hagin abonat l´import dels desperfectes  que en les instal·lacions esportives hagin ocasionat pel seu mal comportament.
  • No es permetrà la venda ambulant, publicitat o un altre tipus d’activitat comercial, alienes a l’ús  previst de les instal·lacions sense autorització expressa de l´Ajuntament.
  • No es permet l’entrada d’animals, a excepció de cans guia.

7.    Celebració d’esdeveniments esportius.

Es prohibeix expressament:

  • La introducció i exhibició de pancartes, símbols, emblemes que impliquin una incitació a la violència.
  • Tota classe d’armes, impedint-se l’entrada a totes aquelles persones que intentin introduir tals objectes.
  • Introduir i vendre tota classe de begudes alcohòliques.
  • La introducció de bengales o focs d’artifici.

8. Responsabilitat.

Amb caràcter general, l´Ajuntament o l’entitat que gestioni indirectament el servei, no serà responsable en cap cas de les lesions que pugui sofrir la persona usuària, per accidents o desperfectes derivats de l´incompliment d’aquest reglament, d’un comportament negligent o d’un mal ús de les instal·lacions, els equipaments i els serveis, excepte que derivin d’un mal estat de les instal·lacions.

9. Assegurances.

El fet d’inscriure’s en alguna activitat organitzada dins de les instal·lacions de l´Ajuntament de Sant Joan no du implícit tenir una assegurança d’accidents.

L´Ajuntament de Sant Joan disposa una assegurança de responsabilitat civil pera totes les instal·lacions esportives.

10.  Renovació de places.

Les persones usuàries inscrites en qualsevol de les activitats que ofereix l´Ajuntament podran, una vegada finalitzi aquesta, renovar la seua inscripció en l´activitat per a la temporada següent, en els terminis que es fixin a tal fi i que es donaran a conèixer amb l´antelació suficient.

 

11.  Noves inscripcions.

Les places que resultin lliures una vegada renovades les persones usuàries de la temporada anterior, seran posades a la disposició de la primera persona de la llista d’espera.

12.  Inscripcions en activitats de nova creació.

Quan l´Ajuntament ofereixi una nova activitat, la forma d’accedir-hi serà pel procediment de sol·licitud i en cas de superior demanda, l’adjudicació serà mitjançant orde de sol·licitud.

13.  Noves inscripcions durant la temporada.

Una vegada començada la temporada, si existissin places vacants en finalitzar el període de renovació mensual, aquestes s’adjudicaran per estricte ordre de la llista d’espera i si no n’hi ha, s’oferiran a la primera persona interessada.

14.  Pèrdua de la condició d’usuari/ària.

L´incompliment d’aquest Reglament i en concret de les obligacions dels usuaris pot suposar la pèrdua de la condició d’usuari, amb la conseqüent prohibició d’accedir a les instal·lacions esportives.

També podran causar baixa con a usuaris pels següents motius:

  • Per falta de pagament de la taxa corresponent en els terminis establerts, excepte causa degudament justificada.
  • Per prescripció mèdica.
  • En cap cas, la pèrdua de la condició d’usuari comporta la devolució de la taxa pagada a excepció de prescripció mèdica.

L´inici de l’expedient de pèrdua de la condició d’usuari per incompliment d’aquest Reglament  es realitzarà informe proposta previ del responsable de la instal·lació.

L’òrgan competent per resoldre l’expedient és l’òrgan executiu d’Esports i Joventut.

L’expedient es resoldrà en un termini màxim de 3 mesos des del seu inici.

15.  Tancament temporal i suspensió d’activitats.

L´Ajuntament es reserva el dret de tancar temporalment les instal·lacions per a la realització de labors de manteniment, reforma, neteja,etc

L´Ajuntament haurà d’informar, amb la suficient anel·lació, a les persones usuàries la contingència prevista.

16.  Reclamacions.

A les instal·lacions hi haurà formularis en què la persona usuària podrà formular les reclamacions oportunes.

17.  Règim sancionador.

Es considerarà infracció l´incompliment total o parcial  de les obligacions  contingudes en el present Reglament.

Són infraccions lleus:

a) No mostrar la deguda diligència en la realització de les activitats i la utilització del material.

b) Accedir a les activitats especifiques sense haver abonat la taxa corresponent.

c) No atendre les indicacions i les ordres donades pels responsables del servei.

d) Sol·licitar un espai reservat i no utilitzar-ho posteriorment per causes imputables a la persona sol·licitant.

Són infraccions greus:

a) Causar de forma intencionada danys en les instal·lacions esportives o el seu material.

b) Provocar altercats amb la resta de persones usuàries.

Són infraccions molt greus:

a) Deteriorar de manera greu i rellevant les instal·lacions esportives i/o el seu material.

b) Impedir l’ús de les instal·lacions als altres usuaris.

c) Comportar-se indegudament en el desenvolupament de les activitats, contravenint les normes de funcionament.

d) Menysprear, ofendre o faltar al respecte a  altres persones usuàries o al personal de la instal·lació.

Sancions

  • Les infraccions lleus seran sancionades amb advertiment per escrit o la pèrdua del dret a l’ús de les instal·lacions per un termini no superior a quinze dies.
  • Les infraccions greus seran sancionades amb la pèrdua del dret a l’ús de les instal·lacions per un termini de quinze a seixanta dies.
  • Les infraccions molt greus seran sancionades amb la pèrdua del dret a l´ús de les instal·lacions per un termini de seixanta dies a dos anys.

Les sancions per faltes greus o molt greus podran tenir aparellada l’obligació d’indemnitzar els danys causats i l’anul·lació de l’abonament o curs, si escau, sense reintegrament de les sessions pendents d’utilitzar.

Contra el present Acord, s'interposarà recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears amb seu a Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a explicar des de l'endemà a la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós Administrativa.

  

A Sant Joan de Labritja, 6 de juny de 2017

L’alcalde

Antoni Marí Marí