Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 6036
Convocatòria subvencions per a projectes d'escoles d'estiu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Resolució de batlia núm. 509-2017

 Fonaments de dret

L’article 25, punt 1, i apartats l) i m) del punt 2, de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, estableix la competència del municipi per promoure activitats que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal, en matèria d’ocupació del lleure i en matèria de promoció de la cultura.

L’article 176.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, preveu que les entitats locals puguin atorgar ajudes econòmiques a entitats públiques o privades i a les persones particulars que duguin a terme activitats d’interès públic que complementin o supleixin les de l’entitat local.

Els articles 22 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, regula la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva.

Els articles 23 i següents del Decret de 17 de juny de 1955, que aprova reglament de serveis de les corporacions locals, regulen l’acció de foment.

L’article 21.1, apartats f i s, de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, atribueix la competència per actuació a la batlia.

El Reglament de subvencions de l’ajuntament d’Alaró a les associacions culturals, socials i juvenils inscrites al registre municipal, de 29 de gener de 2015 (BOIB núm. 37, de 17.03.2015), en el seu article 1 preveu que puguin convocar-se per a modalitats específiques.

En el Pressupost general per a 2017, aprovat inicialment per acord del ple de l’ajuntament de 25 de maig de 2017, consta l’aplicació pressupostària 334.48904 (promoció cultural. subvencions escoles d’estiu), amb un crèdit de 5.000,00 €.

 RESOLUCIÓ

En exercici de l'atribució que em confereix l'article 21.1 f de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, escoltada la proposta conjunta de la regidora delegada de cultura, igualtat i cooperació Aina Sastre Bestard i de la regidora delegada d’educació i joventut Laura Perelló Rigo, resolc:

- Aprovar la convocatòria de subvencions per a projectes d’escoles d’estiu per a l'exercici 2017.

- Condicionar la concessió de les subvencions a l’aprovació definitiva del Pressupost general per a 2017, amb l’aplicació pressupostària i el crèdit consignat abans esmentats.

1. Bases reguladores específiques

Aquesta convocatòria es regeix per les presents bases específiques i pel Reglament de subvencions de l’ajuntament d’Alaró a les associacions culturals, socials i juvenils, de 29 de gener de 2015 (BOIB núm. 37, de 17 de març de 2015).

 2. Quantia i crèdit pressupostari

La present convocatòria està finançada amb l'aplicació pressupostària 334.48904, amb un import màxim de 5.000,00 €, i és condiciona a l’aprovació definitiva del Pressupost general per a 2017.

 3. Objecte, condicions i finalitat específica

La present convocatòria de subvencions té per objecte:

  • Fomentar els projectes d’escoles i camps d’estiu al municipi.
  • Fomentar les activitats de temps lliure infantils i juvenils en el municipi.
  • Fomentar la participació social, la diversió, la formació, el descans i les relacions dels participants en el municipi.

 4. Règim de concessió

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació i puntuació de les sol·licituds presentades pels interessats, d'acord amb els criteris establerts a l'apartat 8.

 5. Beneficiaris, requisits i forma d'acreditar-los

Poden sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria les associacions culturals, socials i juvenils del municipi d’Alaró legalment constituïdes, sense finalitat de lucre, inscrites al registre municipal, que projectin realitzar les activitats o programes objecte de la subvenció.

Per poder ser beneficiari les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits següents:

  • Complir amb les condicions i requisits establerts en el Decret 18/2011, d’11 de març pel qual s’estableixen els principis generals que regeixen les activitats de temps lliure infantils i juvenils que es desenvolupin a l’àmbit territorial de les Illes Balears, (BOIB núm. 39, de 17.03.2011; correcció d’errades BOIB núm. 78, de 28.05.2011).
  • No estar afectades per cap de les prohibicions de l’art. 13  de la  Llei 38/2003, de 17 de  novembre, general de subvencions
  • Estar  al corrent pel que fa a les obligacions tributàries i econòmiques, amb la Seguretat Social, l’Agència Tributària i amb l’ajuntament d’Alaró.
  • No tenir pendent de justificació cap subvenció, llevat de que s’hagués concedit una pròrroga a aquest efecte, ni ser deutores per resolució en què es declari que és procedent reintegrar una subvenció anterior.

El compliment dels requisits anteriors s'acreditarà en la forma prevista en l'apartat següent.

 6. Lloc, termini i formes de presentació de les sol·licituds, i documentació requerida

Lloc:

Les sol·licituds de subvencions es dirigiran a la batlia i es presentaran, juntament amb la documentació que s’especifica a les bases d’aquesta convocatòria, en el Registre general de l’ajuntament d’Alaró o a qualsevol dels llocs assenyalats a l’article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 Termini:

El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes comptador a partir de  la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 Forma de presentació:

Les sol·licituds s'hauran de presentar d'acord amb el model establert a l'Annex I d'aquesta convocatòria.

 Documentació a presentar:

  • Relació de directius de l’associació i nombre i relació de monitors amb el detall de les seves presències durant l’activitat.
  • Certificat de l’entitat bancària en la qual constarà el numero de compte i el seu titular.
  • Declaració responsable de:

− Trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

− Les subvencions rebudes i ingressos generats per l'activitat.

− No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

- Ampliar les condicions establertes en el Decret 18/2011, d’11 de març.

  • Projecte educatiu detallat de l’activitat o programa pel qual es sol·licita la subvenció, segons el Decret 18/2011, d’11 de març, on consti: justificació, objectius, població a la qual va adreçat, número de beneficiaris, metodologia, activitats a realitzar, mitjans tècnics, personals i materials necessaris, calendari de realització, avaluació i pressupost desglossat (ingressos previstos i depeses). Relació contractual en el cas de subvencions de millora de béns immobles.

7. Despeses subvencionables

D'acord amb l'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria, són despeses subvencionables:

  • Despeses derivades de la realització d’activitats d’escola d’estiu dins el terme d’Alaró.
  • Despeses derivades de l’adquisició i millora de béns mobles i immobles inventariables i en locals on es desenvolupi l’activitat, necessaris per a l’execució de les activitats descrites, degudament  justificades.
  • Despeses derivades del pagament de monitors i professionals  necessaris per al desenvolupament de les activitats descrites al projecte.
  • Les despeses subvencionables s’hauran d’haver efectuat en el període comprés entre el dia 22 de juny i el dia 13 de setembre de 2017.

No seran subvencionables les despeses de combustible, telèfon i subministraments, sempre que l'entitat no justifiqui que corresponen a local on es desenvolupen les activitats, mitjançant document de cessió, contracte de lloguer o escriptura de propietat. Tampoc ho seran els programes que promoguin qualsevol forma de discriminació o amb finalitat lucrativa.

Les despeses d'aliments i begudes podran suposar, com a màxim, un 20 % del total de despeses justificables.

8. Criteris de valoració de les sol·licituds

Per a la concessió de subvencions es tendran en compte els següents criteris fins a obtenir un màxim de 12 punts.

  • Es valorarà de 0 a 5 punts l’adequació a les finalitats de la convocatòria del projecte presentat, l’amplitud de la població destinatària i el nombre d’activitats proposades.
  • Es valorarà de 0 a 3 punts aquells projectes que fomentin la participació ciutadana i de les associacions.
  • Es valorarà de 0 a 3 punts l’adequació del pressupost a l'activitat a realitzar.
  • Es valorarà de 0 a 1 punt l’originalitat i la novetat del projecte.

9. Determinació de l'import individual de les subvencions

El total de la subvenció resultarà de l’aplicació dels següents criteris:

1. La comissió tècnica d’avaluació valorarà cada projecte presentat d'acord amb els criteris de l'apartat 8.

2. Es dividirà el total de la dotació econòmica d’aquesta convocatòria entre la suma de les puntuacions obtingudes conforme el punt  anterior, així s’obtindrà el preu per punt.

3. L’import de la subvenció serà la multiplicació del preu per punt pel total de punts de cada projecte aprovat.

4. Si de l’aplicació del punt tercer resulta que l’import  obtingut supera el 100% del projecte presentat aquest romanent passarà a una bossa comú reiterant les passes establertes des del punt segon, tenint en compte que en aquest cas la dotació econòmica serà la bossa comú de romanent.

5. En tot cas, l’import de la subvenció no pot superar el pressupost d’execució del projecte, aïlladament o conjuntament amb altres ajudes, subvencions, ingressos o altres recursos obtinguts per dur a terme el mateix projecte subvencionat.

10. Òrgans competents

La Comissió tècnica d'avaluació, integrada per dos membres del personal de l’ajuntament nomenats per la batlia, valorarà les sol·licituds. En base a l'informe formulat per la comissió tècnica d'avaluació, la regidoria de cultura i/o la d’educació emetrà una proposta provisional de concessió, que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.

En cas que hi hagi al·legacions, la Comissió tècnica d'avaluació es reunirà per valorar-les i emetrà un altre informe.

L’òrgan competent per dictar l’acord de concessió és la Junta de govern Local, que resol a partir de la proposta definitiva de la regidoria de cultura i/o educació.

11. Justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l'aplicació dels fons

Les associacions i entitats beneficiaries de les subvencions hauran de presentar justificació de les activitats realitzades i de la destinació dels fons obtinguts abans de dia 30 de novembre de 2017:

La  justificació constarà de:

  • Certificat d’haver realitzat les activitats subvencionades, signat pel secretari i el president de l’associació i de no haver imputat les despeses a cap altra subvenció.
  • Memòria descriptiva de les activitats subvencionades.
  • Balanç econòmic de l’activitat realitzada: desglossament d’ingressos i despeses generades pel projecte.
  • Factures i nòmines corresponents a l’activitat o projecte subvencionat en aquesta convocatòria.

12. Pagament

Una vegada justificat, en el termini corresponent, la realització de les activitats i l'aplicació dels fons obtinguts, es reconeixerà l’obligació i es proposarà el pagament de l’import concedit.

La proposta de la regidoria de cultura i/o d’educació podrà preveure la concessió de bestretes.

13. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria estan obligades a:

  • Respondre de la veracitat de les dades donades i del desenvolupament del projecte o activitat subvencionada.
  • Comunicar qualsevol eventualitat que es produeixi en el projecte o activitat desenvolupada.
  • Fer constar en la difusió que es faci, la col·laboració de l’ajuntament d’Alaró. Els cartells, díptics o anuncis s'hauran d'editar, almanco, en llengua catalana.
  • Justificar la concessió de la subvenció en els terminis establerts en les clàusules corresponents.
  • Retornar l'import de la subvenció quan no es realitzi l’activitat per la qual fou atorgada o no es justifiqui en termini i forma. El procediment de la devolució es determina segons l’art. 42 de la  Llei 38/2003, de 17 de  novembre, general de subvencions.

14. Revocació i reintegrament

En el cas que l’entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions i els compromisos establerts en aquesta convocatòria i en la Llei 38/2003 general de subvencions, es procedirà a la revocació de les subvencions atorgades. El reintegrament es regirà pel procediment que estableix la mateixa llei.

RECURSOS

Contra aquesta resolució, que es definitiva en via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant la Batlia o ser impugnada directament davant l’ordre jurisdiccional contenciós-administratiu.

No es podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que sigui resolt expressament o s’hagi produït la desestimació presumpte del recurs de reposició interposat.

El termini para la interposició del recurs de reposició serà d’un mes, si l’acte fos exprés. Transcorregut aquest termini, únicament es podrà interposar recurs contenciós-administratiu, sense perjudici, en el seu cas, de la procedència del recurs extraordinari de revisió.

Si l’acte no fos exprés, el sol·licitant i altres possibles interessats podran interposar recurs de reposició en qualssevol moment a partir del dia següent a la data en que es produeixi l’acte presumpte, de conformitat amb la seva normativa especifica.

El termini màxim per a dictar i notificar la resolució del recurs potestatiu de reposició serà d’un mes.

No obstant, es pot exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Alaró,  6 de juny de 2017

El batle acctal.,
Guillem Balboa Buika

                                                                    

     Davant meu,                                           Fiscalitzat i conforme,  
El secretari,                                               La interventora,

Jaume Nadal Bestard                                 Joana Maria Oliver Vaquer

 

Documents adjunts