Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 5744
Contractació d'obres d'instal·lació de sostre de conxa acústica a l'Auditori de Manacor
Versió PDF
ANUNCI CONTRACTACIÓ D'OBRES
A)
1. Entitat adjudicadora.
a) Organisme: Institut Públic Teatre Municipal de Manacor
b) Dependència que tramita l'expedient: URBANISME I OBRES
2. Objecte del contracte.
a) Descripció de l'objecte: Instal·lació de sostre de conxa acústica a l’Auditori de Manacor.
b) Termini d'execució: dos mesos (60 dies), o el que proposi l’adjudicatari.
3. Tramitació, procediment i forma d’adjudicació.
a) tramitació: ordinària.
b) Procediment: obert
c) Forma: en base a diversos criteris i que són els següents:
Els criteris que han de servir de fonament per a l'adjudicació del contracte quantificables mitjançant l’aplicació de fórmules i per ordre decreixent són els següents:
1. Per rebaixa del preu màxim de licitació indicat en el plec: de 0 a 15 punts. Aquests punts es repartiran de la següent manera:
15 Punts per l’oferta més baixa.
0 Punts per les ofertes sense rebaixa.
Les demés ofertes que facin rebaixa obtindran punts segons el següent criteri:
(Preu licitació – Preu oferta) x 15 punts.
punts = ----------------------------------------------------------------
(Preu licitació – Preu de l’oferta més baixa)
Per a la determinació de les baixes temeràries o desproporcionades s’estarà al que disposa l’article 85 del RGLCAP.
2. Millores. Fins a 5 punts. Les millores que seran considerades per a la selecció del contractista estan referides a la revisió i certificació, anual, de tota la maquinària escènica de l’Auditori de Manacor, a raó d’1 punt per revisió anual. Per valorar aquest mèrit el representant legal del licitador haurà de fer una declaració en la que es comprometi a la revisió i certificació, anual, de tota la maquinària escènica. No es valorarà la revisió o certificació que afecti a una part de la maquinària escènica ni fraccions de temps inferiors a un any.
3. Ampliació del termini de garantia. Fins a 5 punts. L’oferta que presenti la major ampliació del termini se li otorgarà els 5 punts, mentre que la resta d’ofertes se les asignarà els punts de forma proporcional a la millor oferta d’ampliació de termini. Als efectes de la devolució de l’aval que garanteix les obres s’entendrà que l’ampliació del termini de garantia ofertat s’extén a la totalitat de l’obra.
En aplicació de la disposició addicional quarta, apartat segon del TRLCSP, tindran preferència en l’adjudicació, en el supòsit que es produeixi un empat entre licitadors des del punt de vista dels criteris objectius que serveixen de base per a l’adjudicació, les empreses que acreditin juntament amb la solvència tècnica les circumstàncies següents i per l’ordre de preferència que sindica i de forma successiva fins que es resolgui el desempat, en els termes establerts en la disposició esmentada, i presentaran declaració responsable a incorporar en el sobre A manifestant quines són les circumstàncies que compleix i declaren que les acreditaran prèvia a l’adjudicació juntament amb la documentació exigida com a requisits previs:
1. Tenir en plantilla un nombre de treballadors discapacitats superior al 2% sobre el total de la plantilla, pels licitadors que resulti obligatori allò disposat a la Llei 13/1982, de 7 d’abril, d’inserció socials dels discapacitats, relatiu a l’obligació de comptar amb un 2% de treballadors amb discapacitat o adoptar les mesures alternatives corresponents respecte d’aquelles empreses que tinguin en plantilla 50 o més treballadors/es. La qual cosa s’acreditarà amb la presentació d’un certificat de l’empresa en que consti tant el nombre global de treballadors de plantilla com el nombre particular de treballadors amb discapacitat en la plantilla, o en el cas que s’hagi optat pel compliment de les mesures alternatives legalment prevista, una còpia de la declaració d’excepcionalitat i una declaració del licitador amb les concretes mesures aplicades a l’efecte.
2. Empreses d’inserció regulades en la Llei 44/2007, de 13 de desembre, que compleixin els requisits establerts a la normativa esmentada per tenir aquesta consideració.
3. Entitats sense ànim de lucre amb personalitat jurídica, sempre que la seva finalitat o activitat tingui relació directa amb l’objecte del contracte, segons resulti dels seus respectius estatuts o regles fundacionals i figurin inscrits en el corresponent registre oficial.
4. Entitats reconegudes com a organitzacions de comerç just en aquells contractes que tinguin com a objecte productes en els que existeixi l’alternativa de comerç just.
Si no hi ha empreses que acreditin aquestes circumstàncies o si persisteix l’empat, l’adjudicatari se seleccionarà mitjançant un sorteig que es durà a terme en un acte públic.
4. Pressupost base de licitació.
Valor estimat: 96.183,69 €
I.V.A. 21%: 20.198,57 €
Cost total: 116.382,26 €
5. Garantia.
Definitiva: 5 % de l’import d’adjudicació, IVA exclòs
6. Obtenció de documentació i informació.
a) Entitat: Secretaria de l’Ajuntament de Manacor
b) Domicili. Plaça convent s/núm.
c) Localitat i codi postal: Manacor, 07500
d) Telèfon: 971849100. Extensió 1212
e) Perfil del contractant Ajuntament de Manacor, www.manacor.org
f) En suport paper a la Papereria Muntaner, Via Alemanya, 20 de Manacor
7. Requisits específics del contractista.
A) La solvència financera s’ha d’acreditar mitjançant el volum anual de negocis del licitador referit a l’any de major volum de negocis del tres darrers anys conclosos i haurà de ser al manco d’una vegada i mitja el valor estimat del contracte quan la seva duració no sigui superior a un any, i al manco una vegada i mitja el valor anual mig del contracte si la durada és superior a un any.
El volum anual de negocis del licitador s’acreditarà per mitja de les seves comptes anuals aprobades i depositades en el Registre Mercantil, si l’empresari està inscrit en aquest registre, i en cas contrari per les depositades en el registre oficial en que hagi d’estar inscrit. Els empresaris individuals no inscrits en el Registre Mercantil acreditaran el seu volum anual de negocis mitjançant els seus llibres d’inventari i comptes anuals legalitzats pel Registre Mercantil.
B) La solvència tècnica de les empreses espanyoles, estrangeres membres de la Unió Europea o la resta d’empreses estrangeres serà el criteri de l’experiència en la realització de treballs del mateix tipus o naturalessa al que correspon l’objecte del contracte que s’acreditarà mitjançant la relació dels treballs efectuats per l’interessat en el curs dels darrers deu anys corresponents al mateix tipus o naturalessa al que correspon l’objecte del contracte , avalats per certificats de bona execució , i el requisit minim serà que l’import anual acumulat a l’any de major execució sigui igual o superior al 70% del valor estimat del contracte, o de la seva anualitat mitja si aquesta és inferior al valor estimat del contracte.
La relació de les obres executades ha d’estar signada pel representant legal del licitador. Els certificats de bona execució han d’estar subscrits per qualcun dels tècnics directors de l’obra i els certificats indicaran l’import, les dates i el lloc d’execució de les obres i es precisarà si es varen realitzar segons les regles per les que es regeix la professió i es dugueren normalment a bon terme. Així mateix s’hurà d’aportar nomenament del càrrec de director d’obra
La solvència financera i tècnica podrà ser substituïda per tenir la classificació en vigor com a contractista d’obres de l’Estat Espanyol o de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el Grup J, subgrup 5 i categoria 1) o categoria b) del RD 1098/2001; i Grup I, subgrup 9, categoria 1) o categoria b) del RD 1098/2001.
8. Presentació d’ofertes.
a) Termini de presentació: El termini de presentació de les ofertes en els contractes no subjectes a regulació harmonitzada serà de 26 dies naturals, comptats a partir del dia següent al de la publicació de l’anunci de la licitació en el BOIB. Si el darrer dia fos inhàbil o fos dissabte es prorrogarà fins al primer dia hàbil. Simultàniament, durant els 10 primers dies naturals següents a la publicació de l’anunci de licitació en el BOIB, s’exposarà al públic el Plec de condicions administratives particulars perquè puguin presentar-se reclamacions. En el supòsit que es formulin reclamacions contra el Plec de condicions se suspendrà la licitació i el termini de presentació de proposicions, en els casos en què sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que resti del termini de presentació de proposicions a partir de l’endemà de la resolució de les reclamacions. També es publicarà l’anunci de licitació al perfil del contractant de l’òrgan de contractació, al qual s’hi accedeix a través de la pàgina web de l’Ajuntament de Manacor: www.manacor.org; el que compta, però, és el termini de presentació d’ofertes a partir del dia següent al de la publicació de l’anunci de licitació en el BOIB.
Dins el termini d’admissió, les proposicions també es podran trametre per correu, d’acord amb el que disposen els articles 16 de la Llei 39/2015 del procedimiento administrativo común de las Administracio0nes Públicas, i 80.2 del RGLCAP, o en qualsevol de les altres formes previstes en aquests articles.
b) Documentació a presentar: la requerida al plec de clàusules administratives.
c) Lloc de presentació: Registre General de l’Ajuntament de Manacor.
9. Obertura documentació administrativa i oferta econòmica.
a) Entitat: Ajuntament de Manacor
b) Domicili: Plaça convent s/núm.
c) Localitat: Manacor
d) Obertura documentació administrativa (sobre “A”): a les 11.00 hores del primer dia hàbil següent a aquell en què acabi el termini de presentació de proposicions, que en el cas de ser dissabte o festiu es traslladarà al dia següent hàbil.
e) Obertura criteri 1, 2 i 3 (sobre “B”): tindrà lloc a les 12:00 hores del setè dia natural, comptat a partir del dia d’obertura de la documentació administrativa (sobre A), a l’edifici administratiu (2n pis, Ajuntament nou). En el supòsit de coincidir amb dia inhàbil o dissabte es prorrogarà al dia hàbil següent.
B)
Es sotmet a informació pública el plec de clàusules administratives que ha de regir la contractació de les obres d’Instal·lació de sostre de conxa acústica a l’Auditori de Manacor, mitjançant procediment obert, tramitació ordinària i selecció de l’adjudicatari en funció de diversos criteris, per un termini de 10 dies naturals en compliment de l’art. 188.3 de la Llei 20/2006 de Règim Local de les Illes Balears.
Manacor, 17 de maig de 2017
El President de l’Institut Públic del Teatre Municipal de Manacor,
Pedro Rosselló Cerdá