Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 5932
Aprovació de les bases per a la concessió d'ajudes del Consell Insular de Menorca per al foment de l'esport i de l'activitat física a l'illa de Menorca, dirigides a entitats esportives sense ànim de lucre, i de la convocatòria corresponent a la temporada 2016/2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca en sessió extraordinaria de dia 2 de maig de 2017, va adoptar el següent acord:

Primer.- Aprovar les bases d'ajudes al foment de l'esport i de l'activitat física a l'illa de Menorca dirigides a entitats esportives sense ànim de lucre de Menorca.

Segon.- Aprovar la convocatòria per a la concessió d’ajudes al foment de l'esport i de l'activitat física a l'illa de Menorca, dirigides a entitats esportives sense ànim de lucre, corresponent a la temporada 2016/17, d’acord amb les condicions següents:

a) Per atendre les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de cent quaranta-sis mil euros (146.000 euros), amb càrrec a la partida 34100.4890022 de l'exercici pressupostari de l'any 2017. Aquesta quantitat es desglossa en els apartats següents:

Línia 1 - Manteniment: cent dos mil cinc-cents euros (102.500,00 €)

sis mil cinc-cents euros per les delegacions federatives (6.500,00 €)

noranta-sis mil euros per als clubs esportius (96.000,00 €)

Línia 2 - Dietes: vint-i-quatre mil euros (24.000,00 €)

Línia 3 - Beques: quatre mil cinc-cents euros (4.500,00€)

Línia 4 - Desplaçaments: quinze mil euros (15.000,00€)

A la línia 1: per entitat, l'import màxim serà de 3.000 €

A la línia 2:

per entitat (d'esports individuals), l'import màxim serà de 1.500 €

per equip (d'esports d'equip), l'import màxim serà de 3.500 €

A la línia 3: per beca, l'import màxim serà de 500 €.

A la línia 4: per campionat, l'import màxim serà de 1.000 €.

* La despesa es podrà aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada.

b) El termini de presentació de sol·licituds és des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) fins al 30 de juliol de 2017.

c) La composició de la comissió avaluadora serà la següent:

President: Miquel Company, conseller d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

Secretari: auxiliar o administratiu del Servei d'Esports

Vocals

- Miquel Àngel Milla Fernandez, tècnic del Servei d'Esports

- Carmen Sunyer Sendra, tècnica del Servei d'Esports

- Josep Juaneda Mercadal, tècnic del Servei d'Esports

Tercer.- La notificació d'aquests ajuts es farà mitjançant la publicació de l'acte de resolució en el BOIB.

 

Maó, 1 de juny de 2017

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón

 

BASES PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES PER AL FOMENT DE L'ESPORT I DE L'ACTIVITAT FÍSICA A L'ILLA DE MENORCA DIRIGIDES A ENTITATS ESPORTIVES SENSE ÀNIM DE LUCRE

PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

La importància de l'esport es recull en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l'article 43.3 estableix que els poders públics han de fomentar l'educació física i l'esport, i facilitar l'adequada utilització del lleure. Per la seva banda, la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, ja en la seva exposició de motius, destaca que "L'esport, entès com l'expressió de l'activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat".

Així mateix, el seu article 3 diu que "L'activitat física i l'esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida".

I l'article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és “Definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi”.

Per tot això, el Consell Insular de Menorca, a través del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, vol fomentar la pràctica esportiva amb aquesta convocatòria d'ajudes.

La finalitat d'aquesta convocatòria és la difusió, el manteniment, la formació i la promoció de l'activitat esportiva a través de les activitats que desenvolupen les entitats esportives de Menorca donades d'alta en el Registre d'Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears, contribuint així al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.

L'objecte d'aquestes bases és oferir i regular la concessió d'ajudes econòmiques dirigides a entitats esportives sense ànim de lucre inscrites en el registre de la Direcció General d'Esports de les Illes Balears i amb domicili a Menorca, en diferents línies de subvenció.

SEGONA. FINANÇAMENT DE L'IMPORT MÀXIM

L’import màxim i les partides a les qual s’aplicaran les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases són els que s’estableixen en la convocatòria.

En el cas que per a una línia no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant s'assignarà a una altra línia i els seus apartats. La comissió avaluadora determinarà el repartiment de les quantitats.

TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES: REQUISITS I CONDICIONS

Poden ser objecte de subvenció les activitats de manteniment, dietes, beques i desplaçaments realitzades per les entitats esportives de les Illes Balears, a excepció de les delegacions de les federacions esportives de les Balears, per a les quals només poden ser objecte de subvenció les de manteniment i desplaçaments.

Totes aquestes activitats han de complir els requisits següents:

- Que l'activitat o el programa promogui l'activitat física, la salut i la formació esportiva.

- Que es millori la qualitat i quantitat esportiva.

- Que es millori la difusió esportiva perquè arribi a tots els ciutadans.

- Que l'activitat promogui el joc net i el respecte al medi ambient.

- Que les entitats i els seus esportistes estiguin federats a les Illes Balears i que pertanyin a un club o una entitat esportiva que tengui el domicili a l'illa de Menorca.

Línies de subvenció:

1. Pel manteniment de les entitats esportives

Per les activitats realitzades de setembre a 15 de juliol de la temporada que s'especifiquin en la convocatòria.

1.1. Per a totes les entitats a excepció de les delegacions federatives de les Illes Balears: aquesta ajuda fa referència a la gestió, a la direcció tècnica, a la coordinació de l'escola esportiva de base, a les activitats esportives i al foment dels valors en l'esport.

1.2. Si són delegacions federatives: aquesta ajuda fa referència a la gestió, a les activitats de tecnificació i a l'organització de campionats de les Balears o superiors.

2. Dietes per participació

Per a esportistes i equips, ambdós no professionals i amb llicència federativa esportiva a les Illes Balears durant la temporada que s'especifiqui en la convocatòria.

2.1. Participació d'equips en lligues de fora de l'illa de Menorca, d'àmbit autonòmic o estatal, a partir de la categoria juvenil

2.2. Participació d'esportistes individuals en els campionats oficials de les Balears i d'Espanya a partir de la categoria juvenil i als de categoria absoluta.

3. Beques per a la formació esportiva dels tècnics esportius durant la temporada que s'especifiqui en la convocatòria.

4. Desplaçaments d'equips i esportistes individuals no professionals i amb llicència federativa a les Illes Balears, realitzats per participar en les competicions oficials, finals o competicions reglades organitzades per la federació autonòmica, estatal o internacional fora de Menorca, i de l'equipament esportiu que necessiti unes condicions de transport especials, durant la temporada que s'especifiqui en la convocatòria.

4.1. En el cas de les competicions en l'àmbit autonòmic:

- Són objecte de subvenció les competicions que es duguin a terme en les categories: infantil, cadet, juvenil, júunior, absolut, sènior i veterans.

- S'estableix un màxim de 3 desplaçaments anuals per als equips en els esports d'equip, i un màxim de 3 desplaçaments anuals per esportista en esports individuals.

- Serà subvencionat fins a un màxim del 45 % sobre el total del cost del desplaçament objecte de la subvenció

1. Són subvencionables el trasllat amb avió o vaixell, i el trasllat per carretera (bus, cotxe) o en tren des de l'aeroport fins a la localitat on es dugui a terme la prova esportiva i viceversa, de les competicions oficials organitzades per la federació esportiva i que no es puguin acollir a la convocatòria de desplaçaments del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 177, de 3 de desembre de 2015).

2. Són subvencionables el trasllat per carretera (bus, cotxe) o en tren des de l'aeroport fins a la localitat on es dugui a terme la prova esportiva i viceversa, de les competicions oficials organitzades per la Federació esportiva i que es puguin acollir a la convocatòria de desplaçaments del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 177, de 3 de desembre de 2015)..

4.2. En el cas de les competicions en l'àmbit nacional o internacional:

- Són objecte de subvenció les competicions que es duguin a terme en les categories infantil, cadet, juvenil, júnior, absolut, sènior i veterans.

- S'estableix un màxim de 3 desplaçaments anuals per als equips en els esports d'equip. I un màxim de 3 desplaçaments anuals per esportista en esports individuals.

1. Són subvencionables els costos derivats del desplaçaments a les competicions oficials i organitzades per la federació esportiva, d'àmbit nacional i internacional: trasllat amb avió o vaixell, trasllat per carretera (bus, cotxe) o eb tren des de l'aeroport fins la localitat ons es dugui a terme la prova esportiva i viceversa, que no es puguin acollir a la convocatòria d'ajudes del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 188, de 29 de desembre de 2015).

En aquest cas, se subvencionarà fins a un màxim del 45 % sobre el total del cost del desplaçament.

2. En el cas de les competicions que puguin ser objecte d'ajut del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 188, del 29 de desembre de 2015):

- Se subvencionarà fins a un màxim del 45 % sobre el 50 % del cost del trasllat en avió o vaixell.

- Se subvencionarà fins a un màxim del 45 % sobre el total del cost del trasllat per carretera (bus, cotxe) o en tren des de l'aeroport fins la localitat on es dugui a terme la prova esportiva i viceversa.

Igualment poden optar a aquesta línia d'ajut les delegacions esportives de Menorca quan s'hagin fet càrrec del desplaçament i hagin abonat els costos del desplaçament realitzat.

QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

4.1. Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca de la forma establerta en aquestes bases.

4.2. L'import de les subvencions que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

Es poden acollir a aquesta convocatòria les entitats esportives sense ànim de lucre constituïdess i inscrites legalment al Registre d'Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears, com a mínim des de octubre del 2016, i que desenvolupin la seva activitat esportiva a l'illa de Menorca.

Aquestes entitats esportives poden optar a les diferents línies segons s'especifica a continuació:

Línia 1: Pel manteniment de les entitats esportives. Hi poden optar totes les entitats esportives.

Línia 2: Dietes per a participar en lligues o campionats durant la temporada que s'especifiqui a la convocatòria. Hi poden optar les entitats esportives de Menorca i amb llicència federativa esportiva a les Illes Balears, a excepció de les delegacions esportives.

Queden excloses d'aquesta línia les entitats esportives que tenen subscrit un conveni amb el Consell Insular de Menorca en concepte de conveni de promoció de l'esport d'elit i els esportistes professionals.

Línia 3: Beques per a la formació esportiva dels tècnics esportius. Poden optar-hi les entitats esportives de Menorca amb llicència federativa esportiva a les Illes Balears ,a excepció de les delegacions federatives balears.

Línia 4: Desplaçaments d'equips i esportistes individuals no professionals i amb llicència federativa a les Illes Balears realitzats per participar en les competicions oficials, finals o competicions reglades organitzades per la federació autonòmica, estatal o internacional fora de Menorca, i de l'equipament esportiu que necessiti unes condicions de transport especials, durant la temporada que s'especifiqui en la convocatòria.

SISENA. TERMINIS I PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Termini

El termini de presentació de les sol·licituds es determinarà en la convocatòria per a la concessió d'ajuts.

2. Sol·licitud i documentació necessària

2.1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es. Facultativament, i només en el cas de les persones físiques, es poden presentar formalitzades presencialment mitjançant els models normalitzats que es poden recollir a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella.

Els impresos esmentats es facilitaran a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó, a les oficines administratives de Ciutadella i a través del web del CIM.

La sol·licitud s'ha d'emplenar correctament i marcar amb una X les caselles, tant les corresponents a la línia o línies (1, 2, 3, 4) per a les quals es demana l'ajut com les corresponents a la documentació administrativa, i cal adjuntar a totes elles la documentació justificativa que es demana tant a la sol·licitud com a cada un dels impresos

2.2. Documentació necessària

A) Documentació administrativa que només s'ha de presentar una vegada i és vàlida per a totes les línies

a) Nom i llinatges de la persona que sol·licita l'ajut en representació de l'entitat:

- Càrrec que ocupa dins l'entitat

- Fotocòpia del DNI compulsada (tret que ja consti als arxius del CIM i no estigui caducat, en aquest cas s'ha de fer constar expressament)

- Adreça de contacte

b) Si el sol·licitant és persona jurídica, còpia de l’escriptura de constitució o de modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d’aportar un certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern de l’entitat per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.

c) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi la còpia dels DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

d) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d’un altre.

e) Còpia del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).

f) Declaració responsable, signada pel sol·licitant o pel seu representant legal, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s’adjunta com a annex 2 d’aquestes bases.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions i ajudes obtingudes o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat.

h) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, la qual cosa s’ha de fer constar expressament.

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a, b, d, e i h en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

B) Documentació tècnica i justificativa

La documentació relacionada en els impresos (tant la documentació que s'ha d'emplenar com la documentació que s'ha d'adjuntar) de cada línia d'ajut, degudament emplenada i signada.

I - Imprès núm. 1 - Manteniment de les entitats esportives:

a) Càrrecs directius

b) Nombre de fitxes o relació d'esportistes de l'entitat (cal adjuntar-ne la relació amb nom i núm. de llicència, si el té)

c) Nombre de tècnics esportius de l'entitat tot especificant la titulació de cadascú (aquest apartat només l'han d'emplenar els clubs esportius, no les delegacions federatives)

d) Nom del coordinador o la coordinadora de l'entitat, tot especificant-ne la titulació (aquest apartat només l'han d'emplenar els clubs esportius, no les delegacions federatives)

e) Relació d'activitats efectuades tot especificant si són d'àmbit insular, balear, nacional o superior, el nom de l'activitat, el lloc de realització, la participació i una petita memòria

f) Relació d'activitats orientades al foment dels valors en l'esport

II - Imprès núm. 2 - Dietes per la participació d'equips en lligues fora de l'illa de Menorca, d'àmbit autonòmic o estatal a partir de la categoria juvenil (esportistes amb 17 anys fets), i esportistes individuals que participin en els campionats oficials de les Balears i d'Espanya a partir de la categoria juvenil i de categoria absoluta:

a) Nom de l'equip o dels equips i dels esportistes individuals

b) Nom de la competició o de les competicions (categoria)

c) Nombre total de desplaçaments

d) Acta llegible de cada partit

e) Certificat del secretari que acrediti els equips que participen en lligues en competicions d'àmbit balear o estatal i la participació d'esportistes individuals de categoria juvenil o superior i absoluta en competicions d'àmbit balear i nacional.

III - Imprès núm. 3 - Beques per a la formació de tècnics esportius, on es demana el següent:

a) Nom del curs

b) Nom, llinatges i DNI de l'estudiant

c) Nivell del curs

d) Lloc de realització i dates

e) Cost total i relació de les despeses del curs amb factures o justificants

f) Certificat de les notes obtingudes

IV - Imprès núm. 4 - Desplaçaments d'equips i esportistes individuals no professionals i amb llicència federativa a les Illes Balears, realitzats per participar en les competicions oficials finals o competicions reglades organitzades per la federació autonòmica, estatal o internacional fora de Menorca, i de l'equipament esportiu que necessiti unes condicions de transport especials (dins el termini que s'especifiqui en la convocatòria)

a) Nom de la competició oficial, lloc i data en què es dur a terme

b) Classificació de l'esportista o del club en la competició per a la qual es demana l'ajut

c) Nom i llinatges de les persones desplaçades

d) Tipus de desplaçament

e) Despeses i relació de factures o justificants, amb detall dels desplaçats, del recorregut i de l'import (aquesta documentació l'ha de signar el president o la presidenta de l'entitat)

f) Acta llegible de cada partit o de la prova esportiva.

V - Compte justificatiu simplificat (certificat d'ingressos i despeses) de l'entitat de la temporada esportiva que correspongui a la temporada corresponent desglossat per capítols i signat pel president/a i pel tresorer/a de l'entitat, en què s'ha de fer constar expressament: "que resten a disposició del Consell Insular de Menorca els arxius de l'entitat, com ara factures o altra documentació que acrediti les dades incloses en el document". Aquest certificat és obligatori per a qualssevol de les línies per a les quals es demana l'ajut i només s'ha de presentar una vegada, encara que es demani per a diferents línies.

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a, b, d, e i i en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

2.3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

2.4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

2.5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A) i B) de l'apartat 2 s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 i 2 de la LPACAP al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes, i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

2.6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.

SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

7.1. Els ajuts es concediran d'acord amb els criteris següents :

7.1.1. Línia de Manteniment de les entitats esportives

a) Pel manteniment de les entitats esportives a excepció de les delegacions (10 punts):

- Nombre de fitxes o esportistes inscrits al club: fins a un màxim de 3 punts

- Activitats esportives organitzades (es tracta d'activitats amb una orientació totalment lúdica) fins a un màxim de 3 punts. Per cada activitat organitzada es donarà la puntuació següent:

-  Activitats d'àmbit local (festival de final de curs, Nadal, etc): 0,1 punts per activitat

- Activitats d'àmbit insular (trobades amb altres clubs, participació actes institucionals, etc): 0,2 punts per activitat

- Activitats d'àmbit autonòmic o superior (intercanvis amb clubs de fora de Menorca, etc): 0,3 punts per activitat

- Nombre de tècnics titulats actius dins l'entitat: fins a un màxim d'1 punt. En funció de la titulació del tècnic es donarà la puntuació següent:

- Titulació acadèmica relacionada amb l'esport (INEFC, MEF TAAFE): 0,2 punts

- Titulació federativa (nivell II i III): 0,1 punts

- Titulació federativa (nivell I):0,05 punts

- Coordinador titulat de l'escola esportiva de base: fins a un màxim d'1 punt

- Titulat en Ciències de l'Activitat Física i Esport:1 punt

- Titulat en nivell III: 0,5 punts

- Titulat en Tècnic Animació Act. Esportives: 0,25 punts

- Titulat en nivell II: 0,25 punts

- Accions foment dels valors en l'esport: fins a un màxim de 2 punts

- -per cada acció relacionada amb la sensibilització als pares: 0,5 punts

- per cada acció relacionada amb un codi ètic: 0,5 punts

- per cada acció pel foment de la igualtat de gènere: 0,5 punts

- per participar en cada acció de formació feta pel Consell (per exemple entrenar educant): 0,5 punts

b) Pel manteniment de les delegacions federatives esportives de les Illes Balears (10 punts):

- Nombre de fitxes i noms dels esportistes en actiu: fins a un màxim de 5 punts

- Activitats de tecnificació i organització de campionats de Balears o superiors: fins a un màxim de 3 punts

- Accions foment dels valors en l'esport: fins a un màxim de 2 punts

- per cada acció relacionada amb la sensibilització als pares: 0,5 punts

- per cada acció relacionada amb un codi ètic: 0,5 punts

- per cada acció pel foment de la igualtat de gènere: 0,5 punts

- per participar en cada acció de formació feta pel consell (per exemple entrenar educant): 0,5 punts

7.1.2. Línia de Dietes per la participació d'equips en lligues fora de l'illa de Menorca, d'àmbit autonòmic o estatal, a partir de la categoria juvenil, i esportistes individuals que participin en els campionats oficials de les Balears i d'Espanya a partir de la categoria juvenil o absoluta

S'estableix l'import en funció del màxim de participants (pax): per persona i dia = 1 punt; 1 punt tindrà com a màxim un valor de 10 €.

- Equip de futbol 18 pax

- Equip de bàsquet 13 pax

- Equip de futbol sala 13 pax

- Equip de voleibol 13 pax

- Equip de rugbi 22 pax

- Equip de waterpolo 14 pax

- Equip d'handbol 14 pax

- Tennis taula 4 pax

- Bàdminton 7 pax

- Natació 12 pax

- Escacs 5 pax

- Gimnàstica 5 pax

- Hípica 4 pax

- Esportista individual 2 pax

(Quan els esportistes individuals siguin menors d'edat se subvencionarà una persona/tutor per cada 5 esportistes. Quan siguin majors d'edat, se subvencionarà fins a 1 entrenador o tècnic per cada 15 esportistes que es traslladin).

7.1.3. Línia de Beques per a la formació dels tècnics esportius:

- Nivell del curs fins a 2 punts

- Notes obtingudes fins a 2 punts

- Despeses del curs fins a 2 punts

7.1.4. Desplaçaments d'equips i esportistes individuals no professionals i amb llicència federativa a les Illes Balears, realitzats per participar en les competicions oficials finals o competicions reglades organitzades per la federació autonòmica, estatal o internacional fora de Menorca, i de l'equipament esportiu que necessiti unes condicions de transport especials

L'ajut serà com a màxim d'un 45 % de les despeses pròpies i exclusives del desplaçament des de Menorca al lloc de celebració del campionat i de retorn a l'illa, i en el cas que l'equipament esportiu necessiti unes condicions de transport especials.

VUITENA. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

8.1. La Comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte els límits i els mínims establerts.

La quantitat econòmica assignada a cada apartat es dividirà entre la suma total dels punts dels sol·licitants, a excepció de l'establert en el punt 7.1.4. D'aquesta divisió sortirà un valor per punt (en la línia 2 el valor màxim del punt serà de 10 €) que serà multiplicat pels punts de cada sol·licitant, i així es determinarà l'ajuda corresponent a cada sol·licitud.

L'import màxim per als ajuts serà determinat en cadascuna de les convocatòries.

8.2. La Comissió estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst aquestes bases.

NOVENA. PROCEDIMENTS I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, nodiscriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.

3. La instrucció correspondrà al tècnic d'esports del Departament d'Esports, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de l’instructor de l’expedient, o de la comissió avaluadora si n’és obligatòria la constitució.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per l’instructor o per la comissió avaluadora corresponent, i després que aquest o aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l’ajut proposada per l’òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima què s’ha d’aplicar a cada exercici.

9. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduïr si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

10. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l’LGS i es publicarà pel CIM en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a efectes de notificació (art. 45.1 b de l'LPACAP)

11. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària en el qual es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

DESENA. COMISSIÓ AVALUADORA

1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l’òrgan instructor competent.

2. La comissió avaluadora estarà formada pels membres següents:

President/a: Conseller/a responsable de la matèria

Secretari/ària: auxiliar/administratiu funcionari del servei d'esports

Vocals: tres tècnics del servei d'esports

3. La comissió avaluadora s’ha de constituir obligatòriament quan l’import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l’import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

4. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l’existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s’haurà de fixar en tot cas quin és l’òrgan que ha d’examinar les sol·licituds i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

ONZENA. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s’abonaran, per norma general, quan el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada de conformitat amb l’establert en aquestes bases.

DOTZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit. Si hi hagués causes excepcionals que ho impedeixin, els beneficiaris les han d’al·legar per escrit.

2. La documentació que s'ha de presentar per a la correcta i completa justificació de la subvenció és la mateixa la qual es presenta amb la sol·licitud.

TRETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.

c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. e) L’acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l’Agència Tributària.

e) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.

h) Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

j) Establir la resta d’obligacions que es considerin escaients per a cada convocatòria.

CATORZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l’establert en l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del consell Executiu pel quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeisen les disposicions que sigui aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Reial decret legislatiu 2/2005 , de 28 de novembre , pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005)

ANNEX I: Sol·licitud d'ajuts per a les entitats esportives - 2017 (consta en l'expedient)

ANNEX II: Declaració responsable (consta en l'expedient)

ANNEX III: Línia 1 - Manteniment d'entitats esportives, excepte delegacions federatives (consta en l'expedient)

ANNEX IV: Línia 1 - Manteniment de les delegacions federatives (consta a l'expedient)

ANNEX V: Dietes per la participació d'equips en lligues fora de l'illa, d'àmbit autonòmic o estatal categoria juvenil (esportistes amb 17 anys fets), i esportistes individuals que participin en els campionats oficials balears i d'Espanya en les categories juvenil i absoluta (consta en l'expedient)

ANNEX VI: Línia 3 - beques per a la formació de tècnics esportius (consta en l'expedient)

ANNEX VII: LÍNIA 4 - Desplaçaments per participar a les competicions oficials finals o fases mínimes de classificació fora de Menorca (consta en l'expedient)