Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 5885
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca la provisió, pel procediment de concurs, del lloc de treball de cap d’equip d’Admissió de l’equip d’atenció primària (EAP) de la zona bàsica de salut (ZBS) de Casa de la Mar
Versió PDF
Fets
1. Es troba vacant un lloc de treball de cap d’equip de la plantilla orgànica autoritzada d’Atenció Primària de Mallorca.
2. El director gerent d’Atenció Primària de Mallorca ha proposat convocar, pel sistema de concurs, el lloc de treball esmentat en l’àrea d’activitat d’Admissió de l’EAP de la ZBS de Casa de la Mar .
Fonaments de dret
1. Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 pel qual es regula el sistema de provisió dels càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 75, de 21/05/2011), modificat per Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2013 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 5 de desembre de 2012 (BOIB núm. 11, de 22/01/2013).
2. La Resolució de 23 de maig de 2011 del director general del Servei de Salut per la qual es dicten instruccions per aplicar l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 87/2011, d'11 de juny).
3. Art. 30.3 del Decret 39/2006, de 21 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.
4. Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 15 de febrer de 2017 per la qual s’aprova la plantilla orgànica autoritzada d’Atenció Primària de Mallorca.
Per tot això, dicto la següent
RESOLUCIÓ
1. Acordar la convocatòria pública per a la provisió, pel procediment de concurs, del lloc de treball de cap d’equip d’Admissió de l’equip d’atenció primària (EAP) de la zona bàsica de salut (ZBS) de Casa de la Mar.
2. El lloc de treball convocat estarà baix la dependència del/de la director/a de ZBS respectiu/iva i exercirà les funcions de responsable d’admissió d’aquesta ZBS, entre les quals s’hi troba la d’encarregar-se de dirigir i coordinar les activitats del personal administratiu integrat en l’EAP, efectuar els informes que li siguin requerits per la Direcció d'Atenció Primària de Mallorca, i les pròpies d’un cap d’equip.
3. Els requisits per a participar en aquesta convocatòria són:
1) Ser personal estatutari fix de gestió i serveis dels subgrups C1 o C2 i estar, en la data de publicació de la mateixa, en la situació de servei actiu o en la situació de reserva de plaça i prestar servei a institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut.
2) Pertànyer a la plantilla de l’EAP amb actuació a la ZBS de Casa de la Mar.
3) Estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana legalment o reglamentàriament establert.
4. El concurs per proveir el lloc de treball convocat es regirà pel següent barem de mèrits, que consta de 3 apartats:
A) Serveis prestats en alguna de les categories necessàries per ocupar els llocs de treball convocats (40% de la puntuació total, màxim de 60 punts):
- Serveis prestats en categories estatutàries de gestió i serveis del subgrup C1.................................0,20 punts per cada mes complet
- Serveis prestats en categories estatutàries de gestió i serveis del subgrup C2.................................0,16 punts per cada mes complet
B) Ocupació de llocs relacionats amb aquell al qual s’opta (40% de la puntuació total, màxim de 60 punts), que es subdivideix en 2 subapartats:
B.1) Períodes de temps de serveis en llocs de prefectura (màxim de 40 punts):
- Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació superior al nivell 17...........0,20 punts per cada mes complet.
- Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació del nivell 17.......................0,15 punts per cada mes complet.
- Haver ocupat llocs de prefectura amb un complement de destinació inferior al nivell 17............0,10 punts per cada mes complet.
B.2) Altra experiència professional relacionada amb el lloc de treball a què s’opta, sempre que no sigui l’experiència corresponent als serveis prestats en alguna de les categories estatutàries necessàries per ocupar el lloc convocat ni l’experiència corresponent a l’ocupació de llocs de prefectura (màxim de 20 punts) ............................ 0,10 punts per cada mes complet.
C) Formació relacionada amb el lloc al qual s’opta (20% de la puntuació total, màxim de 30 punts):
– Per tenir el títol, diploma o certificat oficial, emès de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34 de 12 de març de 2013), corresponent al nivell B2 de català......................3 punts.
– Per tenir el títol, diploma o certificat oficial, emès de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34 de 12 de març de 2013), corresponent al nivell C1 de català......................4 punts.
– Per tenir el títol, diploma o certificat oficial, emès de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34 de 12 de març de 2013), corresponent al nivell C2 de català……................5 punts.
(Només es valorarà el títol, diploma o certificat oficial de coneixements de llengua catalana que correspongui al nivell més alt que posseeixi el concursant i sempre que no sigui un requisit de la corresponent categoria estatutària)
– Per tenir el títol, diploma o certificat oficial, emès de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34 de 12 de març de 2013), corresponent al nivell E (llenguatge administratiu)...........1 punt.
(S'acumula a qualsevol altre nivell que s'acrediti)
- Han d’haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública (d’acord amb l’article 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques) o per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent. En el cas que l’activitat hagi estat organitzada per una entitat de dret públic conformement amb l’article 2.2 la Llei 39/2015, la persona aspirant ha d’acreditar aquesta condició.
- Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s’hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
- Activitats dutes a terme en virtut dels acords de formació continuada a les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.
A l’efecte del que disposen els apartats anteriors, es considera que estan relacionades directament amb el contingut del lloc de treball a què s’opta les activitats relacionades amb les àrees temàtiques següents: jurídica i administrativa; qualitat; prevenció de riscs laborals; informàtica referida a aplicacions d’ofimàtica de nivell d’usuari; gestió del personal; atenció al públic; així com qualsevol altra que segons el parer de la Comissió de Selecció estigui relacionada amb les funcions dels llocs convocats.
Els diplomes o certificats es valoren com segueix:
- Quan s’acrediti l’assistència o l’aprofitament.................0,10 punts per cada crèdit (o, en defecte de crèdit, per cada 10 hores).
- Quan s’acrediti la impartició.......................................... 0,10 punts per cada crèdit (o, en defecte de crèdit, per cada 10 hores).
5. La puntuació màxima possible que es pot obtenir del barem de mèrits del concurs és de 150 punts, segons el desglossament següent:
- Per l’aparat A) anterior: 60 punts
- Per l’apartat B) anterior: 60 punts, dels quals 40 punts corresponen al subapartat B.1 i 20 punts al subapartat B.2.
- Per l’apartat C) anterior: 30 punts.
6. Les persones interessades a participar en la convocatòria han de presentar, en el termini de vint (20) dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la següent documentació:
- Sol·licitud de participació en la convocatòria dirigida al director general del Servei de Salut de les Illes Balears.
- Documentació que acrediti el compliment dels requisits i els mèrits al·legats.
7. La documentació referida en el punt anterior es pot presentar en el registre del Servei de Salut de les Illes Balears, ubicat al carrer Reina Esclaramunda, número 9, de Palma de Mallorca (07003) o en qualsevol dels llocs referits en l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
8. La Comissió de Selecció del concurs de mèrits està integrada pel següents membres:
- Presidència: Patricia Socias Lopez Auxiliar Administrativa Ibsalut
- Vocalies:
- Secretaria: María Isabel Garcías Miguel, cap de grup de Coordinació Sectorial i Admissions d’Atenció Primària de Mallorca.
Si es produeix qualque vacant en la Comissió de Selecció, es nomenarà un nou integrant.
9. Les funcions de la Comissió de Selecció del concurs de mèrits són, entre d’altres:
1ª) Verificar que les persones aspirants compleixen els requisits exigits en la convocatòria.
2ª) Valorar els mèrits segons el barem de mèrits del punt 4 d’aquesta resolució.
3ª) Elevar a l’òrgan competent la resolució provisional del concurs, indicant la puntuació obtinguda per cada persona aspirant, que s’ha de publicar als taulers d’anuncis del centre i en el web del Servei de Salut.
10. Contra la resolució provisional del concurs, les persones interessades poden presentar-hi al·legacions en el termini de quinze (15) dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació. Aquestes al·legacions seran resoltes en la resolució definitiva del concurs, que es publicarà així mateix als taulers d’anuncis del centre, en el web del Servei de Salut i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
11. Una vegada finalitzat el procés selectiu, s’ha d’efectuar el nomenament de la persona aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta en relació a la provisió de del lloc de treball convocat, d’acord amb el barem de mèrits. La persona designada obtindrà un nomenament per ocupar el càrrec convocat.
12. El càrrec obtingut per concurs de mèrits resta sotmès al procediment d’avaluació de la clàusula 7ª de l’Acord del Consell de Govern de 13 de maig de 2011 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011, modificat per Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2013 pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 5 de desembre de 2012.
13. Publicar la present convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs de reposició davant l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar-hi.
Palma, 24 de maig de 2017
La consellera de Salut
PD El director general del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB 10/2016)
Julio Miguel Fuster Culebras