Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SON SERVERA
Núm. 5872
Borsa d'oficial 1a jardiner
Natalia Troya Isern, batlessa presidenta de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears) ha resolt mitjançant el decret de la Batlia núm. 2017-0884, de 31 de maig, el següent:
Resolució de Batlia per la qual es convoca un concurs per formar part d’una borsa de treball d’ OFICIAL PRIMERA JARDINER de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), ), per a la cobertura, com a personal laboral amb caràcter temporal, de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals, jubilacions, llicències, vacances, etc.
D’acord amb la legislació vigent en matèria de personal, i en ús de les atribucions conferides a l’article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de Bases del Règim Local i l’article 41.14 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’Organització i funcionament de règim jurídic de les Entitats locals
RESOLC
Primer.- Aprovar la convocatòria, així com les bases (annex I) pel sistema de concurs, d’una borsa de treball d’ OFICIAL PRIMERA JARDINER de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per a la cobertura, com a personal laboral amb caràcter temporal, per a la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals, jubilacions, llicències, vacances, etc.
Segon.- Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten com a annex I d’aquesta resolució, d’acord amb el barem de mèrits que s’especifica a l’annex II.
Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l’ Alcalde/essa d’aquest Ajuntament, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’ octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós – administratiu, davant el Jutjat o la Sala que resulti competent, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós – Administrativa. Si s’optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós – administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s’hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això, sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs estimi més convenient en el seu dret.
(Data de signatura: 01/06/2017
Natalia Troya Isern)
ANNEX I
BASES DE LA CONVOCATÒRIA
1. Normes generals
1.1. Es convoca un concurs per a una borsa de treball d’ OFICIAL PRIMERA JARDINER de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per a la cobertura, com a personal laboral amb caràcter d’interinitat, de les necessitats que puguin subvenir en el servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals, jubilacions, llicències, vacances, etc.
1.2. El procediments de selecció dels aspirants s’efectuarà mitjançant convocatòria pública, que consistirà en la valoració dels mèrits que es detallen a l’annex II d’aquesta convocatòria.
1.3. L’ordre de prelació de la borsa de treball restarà determinat per la qualificació obtinguda en el procés selectiu. En cas que es produeixin empats, aquests es resoldran atenent successivament els criteris següents:
1.4. Dita plaça està dotada, mensualment, amb el sou següent: 1.495’58,-euros/mensual aproximat.
2. Funcions de la plaça
Treballar com a oficial primera JARDINER, d’acord amb la Valoració de llocs de treball aprovada mitjançant acord del Ple de data 7 d’abril de 2008, així com col·laborar i donar suport a la Brigada Municipal d’Obres i Serveis, així com al Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament de Son Servera, pel que fa a les seves diferents funcions, supòsits i feines.
3. Requisits i condicions dels aspirants
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d’estar en possessió durant tot el procés selectiu:
a. Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici d’allò disposat a l’article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refús de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, o estranger amb residència legal a Espanya.
b. Tenir 16 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
c. Estar en possessió del Certificat d’escolaritat, del títol de Graduat Escolar, Formació Professional de primer grau, ESO o equivalent. En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger, la persona aspirant haurà d’estar en possessió de la credencial que n’acrediti l’homologació o de la credencial per a l’exercici de la professió corresponent.
d. Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
e. No haver estat separat del servei, mitjançant expedient disciplinari, de cap de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per a l’exercici de funcions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l’accés a la funció pública si es tracta d’aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d’acord amb el que estableix la lletra a) d’aquesta base.
f. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions del cos, l’escala o l’especialitat en què s’inclouen les places ofertes.
g. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
h. Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell del certificat B1, nivell llindar, de la Direcció General de Política Lingüística, de l’EBAP, de l’Escola Oficial d’Idiomes o equivalents. En el cas que els aspirants optin per acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, els títols vàlids seran els expedits o homologats pels organismes competents i d’acord amb la legislació vigent quant a aquesta matèria. En el cas que no es tengui dita titulació, es farà una prova de català del nivell establert, la qual serà qualificada d’apte o no apte. La qualificació determinarà la permanència de la persona aspirant en la convocatòria, de forma que si resulta no apta, serà eliminada de la mateixa.
4. Sol·licituds
4.1. Les persones interessades a participar en el concurs han de presentar una sol·licitud (model ANNEX III de les presents) per a la borsa convocada mitjançant les presents bases.
4.2. Les sol·licituds s’han de presentar al registre de l’Ajuntament de Son Servera o en la forma que estableix l’article 66 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. La sol·licitud s’ha de registrar i així mateix s’ha de segellar tota la documentació que s’hi adjunti.
4.3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) . Es publicarà també a la pàgina web municipal (sonservera.eadministracio.cat) i al tauler municipal d’anuncis.
4.4. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d’adjuntar:
a. Fotocòpia del Document Nacional d’Identitat (DNI) o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
b. Original o fotocòpia compulsada dels requisits exigits a la bases 3 de les presents.
5. Admissió d’aspirants
5.1. En el termini de 10 dies, comptadors des de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Son Servera, la resolució per la qual s’aprovi la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes de la dita exclusió.
5.2. En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, els aspirants han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten a la llista de persones admeses pertinent.
5.3. Els aspirants exclosos o omesos disposaran d’un termini de DEU (10) DIES, comptadors des de l’endemà de la dita publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es tindrà per no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.
5.4. Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s’escau, les sol·licituds, el Batle President de la Corporació dictarà una resolució, que aprovarà la llista definitiva d’admesos i exclosos. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional. La resolució indicarà també els llocs i les dates de realització de la prova específica de llengua catalana per als aspirants que no hagin acreditat documentalment la titulació requerida.
5.5. Contra aquesta resolució, l’esmentada al punt anterior, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el batle president, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació de la mateixa (article 124 de la Llei 39/2015, d’ 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques o recurs contenciós administratiu, d’acord, d’acord amb el que preveuen els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, davant el jutjat contenciós administratiu.
6. Tribunals de valoració
6.1. Els òrgans encarregats de la selecció són els tribunals de valoració que estaran formats per:
6.2. Els membres dels tribunals de valoració s’han d’abstenir d’intervenir-hi, i ho han de notificar a l’autoritat que els va nomenar, quan hi concorrin les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’ 1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
6.3. Tots els membres de les comissions tècniques o tribunals percebran les dietes que els corresponguin per l’assistència a les sessions, d’acord amb el que preveu el Decret 54/2002, de 12 d’abril, que estableix les indemnitzacions dels membres dels tribunals i de les comissions tècniques de valoració de les convocatòries de selecció i proveïment de llocs de treball de l’Administració autonòmica de les Illes Balears (BOIB núm. 48, de 24 d’abril de 2002).
7. Valoració de mèrits
7.1. Els mèrits al·legats es valoraran d’acord amb el barem que s’adjunta com a annex II, i que s’estructura en tres blocs: experiència professional, cursos de formació i coneixements de català.
7.2. Els mèrits a què es refereix l’apartat anterior s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o la còpia acarada de la documentació següent:
a. Experiència professional:
a.1 Serveis prestats a l’Administració: mitjançant un certificat lliurat per l’administració pública que correspongui.
a.2 Treballs realitzats en empreses públiques o privades: certificat de la vida laboral, amb acreditació de la categoria i les funcions realitzades. En el cas que el certificat de vida laboral no acrediti la categoria i les funcions realitzades, s’han de presentar els contractes que acreditin aquests extrems, en forma original o fotocòpia compulsada.
b. Coneixements orals i escrits de català: mitjançant la presentació d’una fotocòpia compulsada de certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o expedits o homologats per la Junta Avaluadora de Català o organisme homologat.
c. Cursos de formació relacionats amb altres permisos de conducció.
d. Cursos, seminaris, etc: certificat o diplomes acreditatius dels cursos realitzats.
7.3. Els mèrits s’acreditaran amb referència a la data d’acabament del termini o terminis de presentació de sol·licituds pels diferents llocs oferts. Els fet de no acreditar qualsevol dels mèrits indicats en el termini assenyalat suposarà que aquests mèrits no es valorin en la fase de concurs.
7.4. A l’efecte previst en la base 1.3 per al cas que es produeixin empats, les circumstàncies que s’hi enumeren s’hauran d’acreditar en el moment en què es presenti la sol·licitud, llevat de la circumstància de la “major edat”, que s’apreciarà d’ofici.
7.5. Conclosa la valoració dels mèrits , les comissions tècniques faran públiques en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Son Servera i en qualsevol altre mitjà que es consideri oportú la llista de puntuacions obtingudes pels aspirants amb indicació del número de Document Nacional d’Identitat (DNI). Aquesta llista es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
7. 6. Els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional de mèrits dels concurs.
8. Resolució de la convocatòria
8.1. El termini per a la resolució del concurs serà de dos mesos comptadors des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. El batle president de la Corporació podrà ampliar aquest termini fins a un mes més.
8.2. El tribunal de valoració elevarà al batle president de la Corporació les llistes definitives dels aspirants seleccionats, per ordre de prelació.
8.3. El batle president dictarà la resolució escaient, que ordeni la publicació en el tauler municipal d’anuncis de la Corporació, de la composició final de la borsa amb indicació de tots els integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.
9. Adjudicació
9.1. L’oferta i adjudicació de llocs de treball es farà sempre segons l’ordre de prelació de les persones incloses en la borsa corresponent, sempre que compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de treball ofert.
9.2. Les persones interessades tenen l’obligació d’incorporar-se en la data que es resolgui. L’Ajuntament de Son Servera, es compromet a notificar-se’ls la data d’inici amb 2 dies d’ antelació. Dita notificació es pot dur a terme mitjançant mitjans telefònics i/o telemàtics i, un cop rebuda per la persona interessada haurà de comunicar la seva decisió d’incorporar-se o no, en el termini màxim de dos dies.
9.3. El fet de no comunicar la seva decisió en els dos dies corresponents o no incorporar-se dins termini al lloc de treball adjudicat, sense causa justificada, o la renúncia al nomenament ofert implicaran que la persona afectada sigui exclosa de la borsa corresponent, llevat que hi concorri alguna de les circumstàncies següents, oportunament justificada:
a. Període d’embaràs o el corresponent a la maternitat o situacions assimilades.
b. Malaltia
10. Vigència de la borsa
La borsa serà vigent durant el termini màxim de tres (3) anys.
11. Forma de contractació
1. Una vegada efectuades les resolucions de contractació, les persones contractades hauran d’iniciar la seva relació professional amb l’Ajuntament de Son Servera en el termini de dos dies hàbils comptats a partir del dia següent a la notificació de la resolució de contractació, la qual es podrà dur a terme amb mitjans telefònics o telemàtics. Els qui no acceptin la resolució de contractació en el termini indicat sense causa justificada no podran ésser contractats com a personal laboral interí d’aquest Ajuntament.
2. Les circumstàncies que permeten nomenar personal laboral interí són les següents:
a. Ocupar llocs de treball vacants que corresponen a personal laboral fix, mentre no es proveeixin reglamentàriament.
b. Ocupar llocs de treball vacants com a conseqüència de jubilació.
c. Substituir personal laboral fix amb reserva de llocs de treball o en situació de llicència, quan la durada d’aquesta llicència ho requereixi.
d. Substituir les situacions de baixes mèdiques, maternitat, vacances, etc.
e. Substituir la reducció de jornada el personal laboral fix quan les necessitats del servei ho requereixin. En aquest supòsit, l’Ajuntament pot establir que la relació laboral interina sigui a temps parcial.
f. Desenvolupar programes temporals que responen a necessitats no permanents de l’Ajuntament.
g. Subvenir necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d’increment de l’activitat.
12. Norma final
En allò no previst en les bases serà d’aplicació el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refús de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de Bases del Règim Local; el Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local; el Reial Decret 1/1995, de l’Estatut dels Treballadors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; Decret 30/2009, de 22 maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
ANNEX II
BAREM DE MÈRITS
I. Experiència professional |
1. Per treballs a l’Administració Local dins l’àmbit de treball de les brigades municipals d’obres i serveis directament relacionats amb la plaça oferta. (0’1 punts/mes treballat) |
Fins a un màxim de 5 punts |
2. Per treballs altres Administracions públiques directament relacionats amb la plaça. (0’1 punts/mes treballat) |
Fins a un màxim de 4 punts |
|
3. Per treballs dins l’àmbit de l’empresa privada, directament relacionats amb la plaça oferta i realitzats a l’Administració Local. (0’1 punts/mes treballat) |
Fins a un màxim de 3 punts |
|
4. Per treballs dins l’àmbit de l’empresa privada, directament relacionats amb la plaça oferta i realitzats a altres Administracions públiques. (0’08 punts/mes treballat) |
Fins a un màxim de 2 punts |
|
5. Per treballs dins l’àmbit de l’empresa privada, directament relacionats amb la plaça oferta. (0’08 punts/mes treballat) |
Fins a un màxim de 1 punt |
|
II. Coneixements orals i escrits de català |
1.Certificat B2 |
1 punt |
2.Certificat C1 |
2 punts |
|
3.Certificat C2 |
2’5 punts |
|
4.Certificat E |
0’5 punts |
|
* Es valorarà només un certificat, llevat del cas de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti amb un màxim de 3 punts. |
||
III. Formació escolar reglada |
Formació Professional 1 o mòdul equivalent, especialitat de Jardineria i Medi ambient |
2 punts |
Formació Professional 2 o mòdul equivalent, especialitat de Jardineria i Medi Ambient. |
4 punts |
|
|
||
IV. Cursos de formació |
Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de fins a 10 hores. (0’1 punt/curs) |
Fins a un màxim de 0’5 punts |
Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de més de 10 hores fins a 30 hores . (0’2 punts/curs) |
Fins a un màxim d’ 1 punt |
|
Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de més de 30 hores fins a 60 hores. (0’4 punts/curs) |
Fins a un màxim de 2 punts |
|
Diplomes o títols referits a cursos, seminaris, congressos i jornades directament relacionats amb la feina a realitzar de més de 60 hores. (0’5 punts/curs) |
Fins a un màxim de 2’5 punts |
ANNEX III
MODEL DE SOL·LICITUD
Nom i cognoms |
|
DNI núm. |
|
Domicili |
|
Població |
|
Telèfon |
|
Adreça electrònica |
|
MANIFEST :
Primer.- Que complesc i accept totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases de la convocatòria per presentar-me al concurs d’una borsa de treball d’OFICIAL PRIMERA JARDINER de l’Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per a la cobertura, com a personal laboral amb caràcter d’interinitat, d’acord amb la resolució de la Batlia núm. XXXXXXXXXXX.
Segon.- Que DECLAR SOTA JURAMENT que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no trobar-me en situació d’inhabilitació per a l’exercici de les Funcions públiques.
SOL·LICIT :
Ésser acceptat/ada per a l’esmentada convocatòria.
( ) Sol·licit certificació de serveis prestats a l’Ajuntament de Son Servera (assenyaleu amb una X, si escau).
DOCUMENTACIÓ QUE ADJUNT: (assenyaleu la casella adient)
|
Document nacional d’identitat (DNI) |
|
Titulació mínima exigida |
|
Titulació mèrits |
Son Servera, ___________________________________________